აგვისტო

01.08.16.
ამჟამად არავინ გალობს ღმერთის სახელს გულწრფელად. ბევრი კამათობს ღმერთის სახელის ხსენების უმნიშვნელობაზე. ისინი ფიქრობენ რომ არიან საკმარისად ამაღლებული ამისთვის. ღმერთი შეიძლება იცოდნენ მხოლოდ მათ ვინც წერილებს სწავლობენ გულწრფელად და სიყვარულით. უბრალოდ იმიტომ რომ თქვენ გაქვთ ენა და ეს შეიძლება მოიქნიოთ, არ მოატრიალოთ უფლის ან მისი ღმრთიური სახელის წინააღმდეგ საძაგებლად. არსებობს მოთხრობა ნავით მიმავალ მეფეზე, მინისტრსა და მსახურზე. მსახური შეშინდა ყოველ მხარეს წყალის დანახვით, სინამდვილეში მისი შიშით გაცხარება იყო მიმართული თვით ნავის გადაბრუნებაზე. ამიტომ მინისტრმა დაიჭირა ის და ჩააგდო წყალში, ჩააყვინთინა რამდენიმეჯერ და შემდეგ როდესაც მან იყვირა „ნავი, ნავი“, ის აიყვანა უკან. ამჯერად ნავში მან იცოდა რომ ის იყო დაცული ქარიშხლისგან. არ დაელოდოთ მიწიერი ცხოვრების გამოცდებით ტანჯვას ღმერთში რწმენის უსაფრთხოებისა და უშიშროების გასაცნობიერებლად.
-ღმერთის საუბარი, 19 თებერვალი, 1966.
02.08.16
თვალს რომელიც არის დუიმის სიგრძის შეუძლია დაინახოს ვარსკვლავები, დაშორებული მილიონი მილით; მაგრამ თვალებია რაც ხედავს? შეუძლია თვალებს თვით თვალის დანახვა? არა. თქვენ უნდა ისწავლოთ როგორ იცნოთ სხვა და უფრო მეტიც ვიდრე ეს, როგორ იცნოთ საკუთარი თავი. თქვენ ხართ ძალიან ცნობისმოყვარე სხვების და ირგვლივ ყველაფრის შესახებ. ავიღოთ თუნდაც შემთხვევითი ნაცნობები ვისაც თქვენ ხვდებით საზოგადო ადგილებში როგორიც არის მატარებლები, აეროპორტები ან ავტობუსები, თქვენ ეკითხებით მათ მათი ოჯახის საქმეების, მათი ქონების, და წარმომავლობის შესახებ. მაგრამ თქვენ იცით თქვენი საკუთარი წარმომავლობა, საკუთრება, თქვენი მემკვიდრეობა და თქვენი სტატუსი? შენ ხარ მანუჯა. ეს კი ნიშნავს, მანუსგან დაბადებულს, ადამიანისგან რომელმაც საფუძველი დაუდო მორალურ კოდექსს რაც არის შენი საკუთრება და მემკვიდრეობა. შენ გყავს დაყენებული უფალი შენს გულში და ამიტომ არსით ხარ ღმერთი. შენ უარყოფ ყველა ამ ძვირფას სიმდიდრეს და მიდიხარ განსაცხადებლად რომ შენ ხარ გაჭირვებული და სუსტი სულით! შენი საკუთარი თვალების დასანახად, შენ გჭირდება სარკე; შენი თავის დასანახად შენს ბუნებრივ სიდიადეში, შენ გჭრდება გურუ (მოძღვარი).
– ღმერთის საუბარი, 19 თებერვალი, 1966.
03.08.16.
თქვენ ხართ გულნატკენი დაავადებით რაც გიტას შეუძლია განკურნოს, ილუზიის (მოჰას) დაავადებით, რომელიც დეფორმირებს თქვენს ფასეულობის გრძნობას, ბინდავს თქვენს ხედვას და ამახინჯებს თქვენს თვალსაზრისს. მაგრამ წამლებიდან სარგებლობის მოსატანად თქვენ უნდა გქონდეთ დარდი (ვიშადა) რომელიც არჯუნას ჰქონდა, მიძღვნა რომელსაც ის სთავაზობდა, განცალკევება რომელიც მან განივითარა და კონცენტრირება (ეკაგრატა) რომელიც მან გამოავლინა. ის მზად იყო დაეწყო თავისი საარსებო საშუალებების მათხოვრობა ვიდრე აეყვანა თავისი თავი მეფედ ტახტზე მას შემდეგ რაც მოკლავდა თავის ნათესავებს, მასწავლებლებს და უხუცესებს. იქონიეთ ეს ძლიერი სურვილი; შემდეგ, გიტა შეძლებს მიბმულობის (მოჰას) დანგრევას და გაგათავისუფლებთ თქვენ. აღმოაჩინეთ თქვენთვის თქვენი სულიერი განვითარების ეტაპი, რომელ კლასს მიესადაგებით სკოლაში. შემდეგ გადაწყვიტეთ ამ კლასიდან მომდევნო ერთით მაღალ კლასში გადასვლა. იბრძოლეთ თქვენ საუკეთესოდ და თქვენ მოიპოვებთ ღმერთის წყალობას. გული არ გაიტეხოთ ან იმედი არ დაკარგოთ. ამ დროს ერთი ნაბიჯი არის საკმარისი, იმ შემთხვევაში თუ ეს არის მიმართული მიზნისკენ, არა მისგან დასაშორებლად.
– ღმერთის საუბარი, 19 თებერვალი, 1966.
04.08.16.
ბანიანის ზოგიერთი ხე გამოირჩევა სიდიდით და აქვს ბევრი განშტოება და მოჩანს ისე თითქოს ესენი არის დიდი სასახლეები. მაგრამ მათი თესლები არის ძალიან პატარა, მდოგვის მარცვლის მაგვარი. ჭეშმარიტებაა რომ ასეთი დიდი ხე არის მოთავსებული ამ პაწაწინა თესლში თუ ეს არის უბრალოდ ჩვენი ილუზია? ჩვენ ვიცით ეს არის ჭეშმარიტება. თესლი არის უსასრულოდ მცირე ფორმა და როდესაც ჩვენ ვდებთ მას მიწაში, ვკვებავთ და ვასაზრდოებთ მას, ის ღივდება, იზრდება და ხდება დიდი. ნაყოფები, ყვავილები და ფოთლები – ყველა მოდის ამ ნამცეცა თესლიდან. იგივენაირად, ამ თქვენს უზარმაზარ სხეულში, არსებობს უსასრულოდ პატარა თესლი სახელად ათმა. თუ თქვენ აძლევთ მას საჭმელს, და ანებებთ მას ზრდასა და აყვავებას, შემდეგ ის გაჩვენებთ სამყაროს ღმრთიურ ფორმას. მაგრამ სად უნდა ჩავდოთ ჩვენ ეს თესლი, როგორ უნდა დავიცვათ ის და როგორ უნდა შევუწყოთ ხელი მის გაზრდას დიდ ხეში? შეგვიძლია ჩვენ ჩავდოთ ეს თესლი ჩვენს ხელისგულში და დავასხათ წყალი მასზე? თესლი გახდება ხე მხოლოდ თუ ეს ჩაიდება ნიადაგში და მოირწყვება შესაფერისად. ამ ნიადაგშიც კი თუ თქვენ მოათავსებთ თესლს ძალიან ღრმად ან ზედაპირთან ძალიან ახლოს, ეს ვერ გახდება ხე. ჩვენი გულის ნიადაგში, თუ ჩვენ შევძლებთ ღმერთის სახელის ჩადებას, და მოვრწყავთ მას სიყვარულის წყალით, ეს ჩაიზრდება კარგ ხედ.
– ზაფხულის ვარდები ლურჯ მთებზე, 1976, თავი 8.
05.08.16.
დაიწყეთ პირველი გაკვეთილით. არა უბრალოდ ტრაბახით რომ თქვენ შეითვისეთ ბჰაგავად გიტა (წერილები), წაიკითხეთ ეს ასჯერ, და დაიმახსოვრეთ ყველა სლოკა და კომენტარი მასთან დაწერილი აღნიშნულ დრომდე. იმ მილიონთა შორის, ვინც შეისწავლა გიტა, მარტო არჯუნას ჰქონდა გაცნობიერებული რომ ეს სამყარო არის მხოლოდ ნაწილობრივი გამოვლინება მისი განუზომელი სიდიადის (ვიშვარუპა დარშანა)! რატომ არის ასე რომ დიდ მეცნიერებს არ აქვთ ეს გამოცდილება? რეალიზება ამ სინამდვილის შეიძლება მივიდეს მხოლოდ იმ მაძიებელთან ვინც ამას დაიმსახურებს. არჯუნამ მიაღწია დანებების უმაღლეს სტადიას როდესაც სწავლა დაიწყო და პროცესის განმავლობაში, მას ჰქონდა უძლეველი კონცენტრირება. გასაკვირი არ არის რომ მას მიეცა კურთხევა. თუ თქვენ არ გაქვთ ასეთივე ხარისხის დანებება, იგივე ძლიერი სურვილი და კონცენტრირება, როგორ შეიძლება ვინმე ელოდოს შედეგს რომელსაც არჯუნამ მიაღწია? დანებების გზა (სარანაგატი ან პრაპატი), რაც გიტაში არის მოცემული, არ არის ადვილი; ეს მოითხოვს ერთგულებას და მოთმინებას.
– ღმერთის საუბარი, 16 მარტი, 1966.
06.08.16.
ვიშვავირათი (კოსმოსური ფორმა) ჩვენი მხედველობითვის მიუწვდომელი ღმერთის აღწერილია როგორც ერთი ათასი თავით, ფეხით და ხელით. ეს მხედველობისთვის მიუწვდომელი ვიშვავირათი საიდან მოვიდა? ეს არის უბრალოდ გადიდებული ვერსია იმის რაც არის თვით ჩვენს შიგნით. როდესაც მე ვახელ ჩემს თვალებს, მე ვხედავ ასე ბევრ ათას თავს, მაგრამ როდესაც თვალები არის დახუჭული, მე ვერ ვხედავ თუნდაც ერთ თავს. როდესაც თვალები არის გახელილი, მე არა მარტო ვხედავ ამ ათასობით თავს, არამედ მე კიდევ ვხედავ ამ კედელს, ამ ფანჯარას და ყველაფერს ჩემს ირგვლივ. თუ ვინმე გადის გარეთ და იხედება გახელილი თვალებით, ის ხედავს მთებს, ცას, მდინარეებს, და დაშორებულ მიწებს, მაგრამ ამ მომენტში თუ ის დახუჭავს თვალებს, რატომ ხდება რომ ის ვერ ხედავს თუნდაც პატარა ჭიანჭველას? თუ თვალები გახელილია, ჩვენ ვხედავთ მთელ ქმნილებას; და თუ თვალები დახუჭულია ჩვენ ვერ ვხედავთ ვერაფერს ქმნილებაში. მაშასადამე ჩვენ მივდივართ დასკვნასთან რომ მთელი ქმნილება მოდის ჩვენი საკუთარი ხედვიდან. ისევე როგორც გარე ხედვით ჩვენ ვართ შემძლე რომ დავინახოთ ქმნილება, შინაგანი ხედვის დახმარებით, ჩვენ შეგვიძლია დავინახოთ შინაგანი მე.
– ზაფხულის ვარდები ლურჯ მთებზე, 1976, თავი 8.
07.08.16.
როდესაც თქვენ ცდილობთ საჭმლის მომზადებას, თქვენ გჭირდებათ რომ გქონდეთ თქვენთან აუცილებელი ინგრადიენტები: ბრინჯი, დალი, მარილი, ლაიმი, სუნელები და ბოსტნეული. მაგრამ თუ თქვენ არ გაქვთ ცეცხლი კერაში, თქვენ ვერ შეძლებთ საკვებად ვარგისი საჭმლის მომზადებას. ზუსტად ასე, სიცოცხლესთან ჯნანა (ცოდნა თქვენი საკუთარი სინამდვილის, როგორც ღმრთიური ოკეანის ტალღის) არის ცეცხლი რომელიც აკეთებს მატერიალურ მსოფლიოს და გარეგან საქმიანობას და გამოცდილებას, საკვებად ვარგისად და გემრიელად, შეთვისებადად, ჯანმრთელობით დამსაჩუქრებლად და სიხარულის მომცემად. ამ სიხარულს ეწოდება ანანდამ; ეს არის ამამაღლებელი, გამნათებელი და შემოქმედებითი. სიცოცხლე „აქ“ არის მისაღწევად „იქ“ (ე.ი. იჰა-ნივასამ, არის პარა- პრატისთვის [კიდეგანს გარეთას მისაღწევად]). მოეპყრეთ თქვენს სხეულს როგორც ჭრილობას რომელიც უნდა ამოირეცხოს, დამუშავდეს სამკურნალო მალამოთი და გადაეხვიოს სამჯერ ან ოთხჯერ დღეში. ეს არის ნამდვილი მიზანი ჭამის და სმის. წყურვილი არის დაავადება; სასმელი არის წამალი. შიმშილი არის დაავადება; საკვები არის წამალი. სიამოვნების წყურვილი არის დაავადება რომლისთვისაც განდეგილობა არის წამალი.
– ღმერთის საუბარი, 16 მარტი, 1966.
08.08.16.
როდესაც პანდავები ემზადებოდნენ ტყეში წასასვლელად, დჰარმარაჯამ დაუძახა დრაუპადის, თხოვა დამჯდარიყო მის გვერდით და უთხრა, „ჩვენსა და კაურავებს შორის პირადი უთანხმოების გამო, წარმოიქმნა ვითარება, რომლითაც ჩვენ უნდა ვიცხოვროთ ტყეში 12 წლის განმავლობაში და ერთი წელი ვინაობის გამხელის გარეშე. კაცები გადაიტანენ სიძნელეებს ასე თუ ისე, შენ რატომ არ უნდა დარჩე აქ და იზრუნო მოხუც დჰრითარაშთრასა და განდჰარიზე?“ პანდავებმა თხოვეს დრაუპადის ეზრუნა ორ მთავარ ადამიანზე რომლებიც იყვნენ სასტიკი და სინამდვილეში პასუხისმგებელი მათი ტყეში წასვლისთვის. ეს არის ძალიან დიდი ხარისხი პანდავებში, და ჩვენ უნდა ვისწავლოთ გაკვეთილი ამ ქცევიდან. მორალი აქ არის რომ რაც უნდა მოხდეს ადამიანის სიცოცხლეში მოხდება, მაგრამ აღება ასეთი გარდაუვალი ფაქტის და მისი გამოყენება სიძულვილის წასახალისებლად არის არასწორი; ეს არ არის კარგი ადამიანის ხასიათი. უბედურება, სიძნელეები და ტკივილი რომელსაც ჩვენ განვცდით არ წარმოიქმნება გარეთ, ეს არც ღმერთის მოცემულია. ესენი არის ჩვენი საკუთარი მოქმედებების შედეგი. ეს არის მხოლოდ შედეგი ადამიანის საკუთარი სისუსტის რომ ის ადანაშაულებს ვინმე სხვას თავის სიძნელეებსა და წარუმატებლობებში. ეს არ არის სწორი დამოკიდებულება.
– ზაფხულის ვარდები ლურჯ მთებზე, 1976, თავი 8.
09.08.16.
თქვენ ვერ მიაღწევთ სუკჰამს სუკჰამის მეშვეობით (ე,ი, ბედნიერებას კომფორტის მეშვეობით). განთავისუფლების სიხარული შეიძლება მოიპოვოთ მხოლოდ ტანჯვისა და გამოცდების გავლით. ძლიერი ტკივილების შედეგად ქალი აღწევს დედობის ნეტარებას. მძიმე მუშაობის შედეგად, სასურველი მარცვალი მოიწევა ფერმერის მიერ მინდვრიდან. განუწყვეტელი სწავლის ბევრი დღისა და ღამის მეშვეობით, მოწაფე გადის გამოცდაზე და იღებს სასურველ ხარისხს. თვით თქვით უარი ფუფუნებასა და თუნდაც კომფორტზე; თვით გამოცალკევდით იმისგან რაც თქვენ ხელთ გაქვთ ძვირფასად და ახლოს აშკარა იგნორირებით იმის რაც არის უფრო ძვირფასი და ახლო თქვენთვის; მოიწყურეთ, იბრძოლეთ, ეცადეთ შეუჩერებლად და შემდეგ თქვენ გექნებათ კურთხევა, უნივერსალურთან შეერთების, საკტაშკარას, აღუწერელი ნეტარებით. დარდი არის ის რაც ხდის სიხარულს ღირებულს და ძვირფასს დასაუფლებლად; ღამის უკუნეთი კარნახობს ადამიანს სინათლის მძებნელობას; სიკვდილი არის ის რაც დროებით აძლევს გემოს სიცოცხლეს.
– ღმერთის საუბარი, 16 მარტი, 1966.
10.08.16.
როგორც კი გააცნობიერებთ ათმას, თქვენ აღმოაჩენთ რომ ყველაფერი ნამდვილად არის ის. ეს არის მიზანი დადგენილი ამ მიწის წერილებით. მაგრამ ამ წმინდა მიწის შვილები უგულვებელჰყოფენ ამას და დღეს ჯახირობენ უთანხმოებისა და შიშის ჭაობებსა და სანაგვე ორმოებში. როდესაც ოთხი ხარი რომელიც ძოვდა ჯუნგლებში გაერთიანდა და თვალფხიზლობდა ერთი მეორეს უსაფრთხოებას (რადგან ეს ოთხივე გრძნობდა რომ იყო ერთი) ვეფხვი ვერ ბედავდა მათთან მიკარებას; მაგრამ, როდესაც ერთმანეთის დაცილებამ დაასუსტა ესენი და შექმნა ‘ერთიდან’, ოთხი გაცალკევებული ინდივიდი, მათ ერთი მეორეს მიყოლებით თავს დაესხათ ვეფხვი და შეჭამა. ეს არის მათი ხვედრი, ვინც გაცალკევებულია. იცოდეთ რომ თუმცა ვიაკტები (ინდივიდები) არიან გაცალკევებული, შაკტი (ძალა) არის ერთი; ეს შაკტი არის პარამათმათათთვა (უზენაესი ათმას პრინციპი). ეს არის გზავნილი რომელიც მე მოვიტანე. ეს გზავნილი უთუოდ არის ჰიტა (სასარგებლო), თუმცა ეს შეიძლება არ იყოს პრიია (სასიამოვნო). პაციენტმა უნდა მიიღოს წამალი და უნდა დაიცვას შეზღუდვები რაც ექიმმა ურჩია; ავადმყოფობის დროს მათ არ შეიძლება ჭამონ და იცხოვრონ ისე როგორც მათ მოსწონთ. ექიმმა იცის უკეთესად და უნდა დაემორჩილოთ ჯანმრთელობის აღსადგენად.
– ღმერთის საუბარი, 16 მარტი, 1966.
11.08.16
ღმერთს აქვს ბევრი სახელი და ფორმა მაგრამ ღმრთიურება არის ერთი. მეცნიერები მოიხსენიებენ ‘ერთ ჭეშმარიტებას’ მრავალი სახელით (ეკამ, სატ, ვიპრაჰ, ბაჰუდჰა, ვადანტი). შეიცანით ეს ჭეშმარიტება, პატივი ეცით ყველას, გიყვარდეთ ყველა და მიეცით სიხარული ყველას. მაშინ თქვენ გახდებით ღმერთი! როდესაც თქვენ აღიარებთ ფაქტს რომ ღმრთიურება ყველაში არის ერთი და იგივე, აღარ იარსებებს ორობითობის გრძნობა. თქვენ შეიძლება იფიქროთ რომ ეს არის ძალიან ძნელი, მაგრამ ეს არის მეტისმეტად ადვილი. თქვენი უძლურება ამ ჭეშმარიტების შესაცნობად არის თქვენი ხედვის მცდარობის გამო და არა შემქმნელის გამო. გაასწორეთ თქვენი ხედვა და აღქმა; ხედეთ ერთობა მრავალსახეობაში. ამ მსოფლიოში, არსებობს მუდმივი ბრძოლა სიკეთესა და ბოროტებას შორის. ბევრ ადამიანს შურს სხვების და ცილს სწამებს მათ. მაგრამ არ მისცეთ რაიმე მნიშვნელობა ასეთ კრიტიკას. შექება და დატუქსვა არის ჩვეულებრივი კაცობრიობისთვის. ზოგიერთი კეთილშობილი ადამიანი ხვდება პირისპირ მსგავს სიძნელეებს და გადალახავს მათ სულის ძალით. იცხოვრეთ ჭეშმარიტებასა და სიყვარულში, ვერავითარი ზიანი ვერ მოგადგებათ თქვენ.
– ღმერთის საუბარი, 23 ნოემბერი, 2000.
12.08.16.
მთელი ქმნილება რომელსაც თქვენ ხედავთ, წარმომავლობს უფლიდან. ის რომ დიდი ნაირსახეობა რასაც ჩვენ ვხედავთ ჩვენს ირგვლივ მოდის მხოლოდ როგორც ჩვენს საკუთარ ხარისხებში (გუნებში) ცვლილებების შედეგი არის ჭეშმარიტება რაც გაცხადებულია წმინდა ტექსტებით. ხან თქვენ ხართ ძალიან ბედნიერი, ხან შეშინებული, და ხანდახან მამაცი. ეს ცვლილებები მოდის სწრაფი თანმიმდევრობით და შემთხვევითი წესით. ამ ყველა ცვლილების მთავარი მიზეზი არის ცვლილება რომელიც მიდის ჩვენს საკუთარ გონებრივ მდგომარეობაში. ესენი არის ადამიანის საკუთარი ხარისხების გამოვლინება. ადამიანს აქვს სამი განსხვავებული ხარისხი ან გუნა – სათვა გუნა, თამო გუნა და რაჯო გუნა. თუ ესენი შერეულია დაბალანსებულად, არ იქნება არავითარი რადიკალური ცვლილება ადამიანის ბუნებაში. მზის სინათლე შედგენილია შვიდი სხვადასხვა ფერით. როდესაც ეს ფერები შერეულია სათანადო პროპორციით, არ იქნება არავითარი ცვლილება, და მზე ანათებს მის ბუნებრივ ფერში. მეორეს მხრივ, თუ არსებობს დაუბალანსებლობა წესში რომლითაც ეს ფერები არის შერეული, მაშინ თქვენ აღმოაჩენთ რომ თავს იჩენს ზოგიერთი განსაკუთრებული ფერი.
– ღმერთის საუბარი, ზაფხულის ვარდები ლურჯ მთებზე, 1976, თავი 9.
13.08.16.
ვედებმა მოგვცა ჩვენ ოთხი მაჰავაკია: (1) ის შენ ხარ (თათ თვამ ასი), (2) მუდმივი მთლიანი შეცნობა არის ღმრთიურება (პრაჯნანამ ბრაჰმა), (3) მე ვარ ღმერთი (აჰამ ბრაჰმასმი) და (4) სული არის ღმერთი (აიამ ათმა ბრაჰმა). ყველა თქვენგანმა იცის ეს განცხადებები და მუდმივად გალობთ ამ სიტყვებს მაგრამ არ დებთ მას პრაქტიკაში. უბრალო გალობა მოქმედების გარეშე არის სუფთა ექსჰიბიციონიზმი. თქვენ ამბობთ ყველაფერი არის ღმერთი (ბრაჰმანი), მაგრამ გძულთ სხვა. ეს არის აშკარა ფარისევლობა. თუ თქვენ გაქვთ ზიზღი ნებისმიერი ადამიანის, მშვიდად დაიჭირეთ თავი შორს მისგან. არ შეიძულოთ ისინი, ეცადეთ განივითაროთ სიყვარული მათ მიმართ. არ გააკრიტიკოთ ან შეიძულოთ ვინმე. ეს არის ჩემი გზავნილი თქვენთვის დღეს. ეს არის კურსი რომელიც თქვენ უნდა აიღოთ. მე მიყვარს ყველა. მე არ მძულს არავინ. ყველა არის ჩემი ერთგული, მეგობარი და შვილი. ჩემთვის ყველა არის ერთი. ეს სამყარო არის დიდი წიგნი. თქვენი შინაგანი სინდისი (ანთარათმა) არის თქვენი გურუ. ღმერთი არის თქვენი საუკეთესო მეგობარი.
– ღმერთის საუბარი, 23 ნოემბერი 2000.
14.08.16.
არც დარდი არც სიამოვნება არ შეიძლება იყოს ნებისმიერი ვინმესთვის მუდმივი. ყველაფერი რასაც ჩვენ ვაკეთებთ, კარგს თუ ცუდს, გაცნობიერებით თუ გაუცნობიერებლად, იძლევა შედეგებს. ამიტომ საჭიროა ვაკეთოთ კარგი რომ შედეგიც იყოს კარგი. როდესაც ბავშვი იბადება დედის მუცლიდან, ჩვილი არ გამოდის გარეთ გირლიანდით ან ოქროს ძეწკვით. რითაც კი ბავშვი გამოდის ეს არის მისი ‘კარმას’ მისი უხილავი ძეწკვი – შედეგი ყველა მოქმედების (კარმა) რაც მას შესრულებული აქვს წინა დაბადებებში. მაგრამ ეს მორთულობა არის უხილავი. იმისთვის რომ დაგვეხმაროს ჩვენ ამ ცხოვრების კარგად გატარებაში და იმისთვის რომ არ გვქონდეს ცუდი რეაქციების ძეწკვი ჩვენი კისრის გარშემო, როდესაც ჩვენ დავიბადებით მომდევნო ცხოვრებაში, ჩვენთვის საჭიროა აღიარება, როგორც ძირითადი გაკვეთილის, რომ ჩვენ უნდა ვაკეთოთ კარგი საქმეები ჩვენს ყოველდღიურ ცხოვრებაში. აქედან გამომდინარე აპრაქტიკეთ, ‘კარგის კეთება, კარგად მყოფობა, და კარგის ხედვა,’ მარტო ეს წაგიყვანთ ღმერთისკენ!
– ღმერთის საუბარი, ზაფხულის ვარდები ლურჯ მთებზე, 1976, თავი 8.
15.08.16.
სიყვარულის განხორციელებანო! თუ ჩვენმა ერმა უნდა მიაღწიოს პროგრესს, უნდა არსებობდეს სრული ერთობა მის ყოველ ადამიანს შორის. ჩვენმა დიდმა ლიდერებმა გაიღეს დიდი მსხვერპლი და დაიცვეს თავისუფლება ჩვენთვის. იმ დროს როდესაც ჩვენ მივაღწიეთ დამოუკიდებლობას, ერთობა არ იყო მიღწეული. რა სარგებლობა აქვს თავისუფლებას ერთობის გარეშე? სიძულვილი არის ყველგან. თუ ამ სახის უთანხმოება შენარჩუნდება როგორ იქნება დაცული ძნელად მოპოვებული თავისუფლება? ადამიანები არ მიდიან სწორი გზით. თქვენ უნდა მიიღოთ სრული ერთობის გზა, იმიტომ რომ ყოველ მოქალაქეს (ბჰარატიას) შეეძლოს ამაყად თქმა, „ეს არის ჩემი საყვარელი ქვეყანა; ეს არის ჩემი დედა ენა და ჩემი რელიგია“. თქვენ ასევე უნდა ხელი შეუწყოთ თქვენი ოჯახის რეპუტაციას და უნდა მისდიოთ მის ტრადიციას. აქ არის ბევრი ადამიანი ვინც გალობს უფალ რამას ტკბილ სახელს, მაგრამ არის ვინმე ვინც ნამდვილად აპრაქტიკებს სათნოებებს რომლებიც უფალმა რამამ წარმოადგინა? უფალმა რამამ თქვა, „დედა და დედასამშობლო არის სამოთხეზეც კი უფრო დიდი“ (ჯანანი ჯანმა ბჰუმიშჩა სვარგადაპი გარიიასი). თქვენ უნდა გააცნობიეროთ ეს ჭეშმარიტება და უნდა იცხოვროთ ამ ჭეშმარიტებით.
– ღმერთის საუბარი, 23 ნოემბერი, 2000.
16.08.16.
აბრაამ ლინკოლნი დაიბადა უკიდურესად ღარიბ ოჯახში ამერიკაში. მისი დედა ნენსი ბეჯითად მუშაობდა რომ განათლება მიეცა მისთვის. როდესაც ლინკოლნი იყო სკოლაში სხვა ბავშვები დასცინოდნენ მას მისი კაბის და სიღარიბის გამო. ამის ატანის უუნარო ლინკოლნმა უთხრა თავის დედას, „დედა ჩემი კოლეგა მოწაფეები მასხარად მიგდებენ მე. გეთაყვა მომეცი კარგი ტანსაცმელი“. ის მისმა დედამ ახლოს მისწია და უთხრა, „შვილო, ჩვენი ოჯახის პირობები არ არის კარგი. თუნდაც ყველას გამოკვება არის პრობლემა. ამ პირობებში როგორ შეიძლება შენ ელოდდე კარგ თანსაცმელს? იცხოვრე შენი პირობების შესაბამისად. ადრე თუ გვიან შენ მიაღწევ შენი დამსახურების დონეს. არ შედრკე სხვა ადამიანების დაცინვით. იცხოვრე თავდაჯერებით. თავდაჯერება არის ყველა წარმატების წყარო“. ასე ამხნევებდა ის. ამ მომენტიდან ლინკოლნმა მიიღო დიდი თავდაჯერებულობა და გააგრძელა თავისი სწავლა და საქმიანობა პატიოსანი ძალისხმევით. ის აღარ დამწუხრებულა რაიმეზე ოდესმე. თუმცა მოკლებული იყო მატერიალურ სიმდიდრესა და კომფორტს, თავდაჯერებით როგორც მისი ჯავშნით ის იყო წარმატებული.
– ღმერთის საუბარი. 23 ნოემბერი, 2000.
17.08.16.
თუ ჩიტი შეფრინდება სარკეებიან დარბაზში, ეს ხედავს მისი საკუთარი ფორმის ბევრ ანარეკლს. ეს წარმოიდგენს რომ აქ არის ჩიტების სიმრავლე და ესენი არის მისი მეტოქეები. ამიტომ ეს სწრაფად ეჯახება სარკის მოწინააღმდეგეს და ამსხვრევს შუშას ნაწილებად. ახლა ეს ხედავს იმდენად ბევრ ჩიტს სარკის რამდენი ნაწილიც არის აქ. როდესაც სარკე არის მთლიანად დამსხვრეული პაწაწინა ნამცეცებად, არავითარი სურათი აღარ ჩანს და ჩიტი მიფრინავს იქიდან. ეს არის უმეცრების მდგომარეობა. ამის საწინააღმდეგოდ, როდესაც სიბრძნის ადამიანი შედის ოთახში, ის აღიარებს რომ ეს ყველა არის მისი საკუთარი გამოსახულება და გრძნობს ბედნიერებას. იგივენაირად, ადამიანი ვინც ხედავს თავის თავს სხვებში და ხედავს მათ როგორც თავის საკუთარ გამოსახულებას არის ნამდვილი ადამიანის არსება. გამოვლენილი პრინციპი რომელიც ხილულია გარე სამყაროში არის იგივე ის რაც არსებობს ყოველ ადამიანში. სახელები, ფორმები და უნარები შეიცნობა როგორც გაცალკევებული, მაგრამ ესენი არის უბრალოდ ანარეკლები. რის დანახვასაც თქვენ ცდილობთ მეჩეთში თუ ტაძარში არის თქვენს შიგნით. ყველა სადჰანა მიიღება ამ შინაგანი რეალობის განსაცდელად.
– ღმერთის საუბარი, 23 ნოემბერი, 2000.
18.08.16.
სულიერ სფეროში გონებრივი სიმშვიდე და შინაგანი სიხარული, პასუხისმგებლობა წარმატების ან მარცხისთვის არის მარტოოდენ ერთი ადამანის საკუთარი. თქვენ არ გაქვთ მისი სხვაზე გადატანის უფლება. ცეცხლი ჩაქრება თუ საწვავი ამოიწურება, ამიტომ შეაჩერეთ მისი კვება საწვავით. არ დაუმატოთ საწვავი გრძნობების ცეცხლს. მოხსენით ჭკუა დროებითიდან და მიაბით ეს მარადიულზე. დანერგეთ ერთგულების ნერგი, სახელდობრ ჭკუაში უფლის სახელის ხსენების (ნამასმარანას) წინასწარი ვარჯიში. ეს გაიზრდება ხედ სათნოების, მსახურების, მსხვერპლის, სიყვარულის, აღუშფოთველობის, სიძლიერის და მამაცობის ტოტებით. თქვენ ყლაპავთ საკვებს მაგრამ თქვენ არ იცით როგორ ტრანსფორმირდება ეს საკვები ენერგიაში, გონიერებაში, ემოციასა და ჯანმრთელობაში. იგივენაირად ჩაყლაპეთ ეს საკვები სულისთვის, ეს გახსენება უფლის სახელის, და დააკვირდით ეს როგორ გარდაიქმნება სათნოებასა და სიმშვიდეში ამის შესახებ თქვენი ცოდნის გარეშე.
– ღმერთის საუბარი, 27 თებერვალი, 1961.
19.08.16.
მაჰაბჰარატამ გვასწავლა ჩვენ გაკვეთილი რომლითაც ჩვენ უნდა განვიხილოთ ჩვენი მოქმედებები როგორც პასუხისმგებელი ჩვეს დარდსა და სიხარულზე. მაგრამ როგორც ადამიანის არსებამ, თქვენ უნდა შეასრულოთ ნებისმიერი მოქმედება რაც თქვენ გაქვთ შესასრულებელი. არ იფიქროთ რომ თქვენ მიაღწევთ ამას თუ იმას, და არ იფიქროთ რომ თქვენ ხართ შემძლე დიდი საქმეების კეთების ღმერთის წყალობის გარეშე. არ დაიღალოთ ამ პროცესით. თესლის სახე რომელიც თქვენ დათესეთ, რომელმაც მოგიტანათ თქვენ მდგომარეობა რომელშიც თქვენ ხართ დღეს, განსაზღვრავს შედეგებს რომელსაც თქვენ მიიღებთ მოგვიანებით. თქვენ შეიძლება იყოთ ინტელიგენტი და ჭკვიანი. ამის მიუხედავად მთელი თქვენი გონიერება და ნიჭიერება ვერ შეგაძლებინებთ თქვენ თქვენი საკუთარი კარმას გადალახვას. ბრაჰმა, შემქმნელი გიმზადებთ გირლიანდას ყველა კარგის და ცუდის რაც თქვენ გაქვთ გაკეთებული ისე როგორც ეს არის და ის კიდებს ამას თქვენი კისრის გარშემო როდესაც თქვენ იბადებით. ეს არის საჭირო ჩვენთვის რომ შევიცნოთ ეს მიზეზობრივი კავშირი. ჩვენ ვართ პასუხისმგებლები კარგზე და ცუდზე რასაც ჩვენ ვაკეთებთ, და ჩვენი სურვილები სინამდვილეში არის უბრალოდ ამის შედეგი.
– ზაფხულის ვარდები ლურჯ მთებზე, 1976, თავი 8.
20.08.16.
უერთგულეთ თქვენს რწმენას; არ შეცვალოთ თქვენი ერთგულება როგორც კი რაიმე მოხდება ან ვინმე რაიმეს ჩაგიჩურჩულებთ. არ ჩამოიღოთ კედლიდან საი ბაბას სურათი და არ დაკიდოთ სხვა სურათი იქ პირველივე იმედგაცრუებაზე რომელსაც თქვენ შეხვდებით. დაუტოვეთ ყველაფერი მას; დაე მისი ნება გატარდეს – ეს უნდა იყოს თქვენი დამოკიდებულება. უხეში დამუშავებისა და დახვეწის გარეშე, თქვენ როგორ გამოიწრთობით? მიემშვიდობეთ სინათლეს და ჩრდილს, მზეს და წვიმას. არ იფიქროთ რომ მხოლოდ ისინი, ვინც თაყვანს სცემს სურათს ან გამოსახულებას პომპეზური არიბუტებით, არიან ერთგულები. ვინც კი მიდის პირდაპირ ზნეობრივი გზით, ვინც კი მოქმედებს როგორც ლაპარაკობს და ლაპარაკობს რაც კი ნახა, ვინც კი დნება სხვის მწუხარებაზე და ხარობს სხვისი სიხარულით – ესენი არიან ერთგულები, შეიძლება დიდი ერთგულები.
– ღმერთის საუბარი, 26 თებერვალი 2015.
21.08.16.
იცით თქვენ რისთვის მიიღეთ ადამიანის სხეული? არის ეს მსოფლიოს ყველა კუთხეში სატარებლად? არა, ეს არ არის მიზანი. თქვენ მოცემული გაქვთ ეს სხეული იმიტომ რომ თქვენ მისი დახმარებით შეძლოთ დემონსტრირება მტკიცების ჭეშმარიტების რომ სხეული დანიშნულია სხვა ადამიანებისთვის სიკეთის გასაკეთებლად. დივია ათმა სვარუპას (ღმრთიური სულის განხორციელებანო)! ეს არის ჩვენთვის გასაცნობიერებლად რომ თანაგრძნობა, რომელსაც ყველა ცოცხალი არსება ჩვენგან იმსახურებს, აყალიბებს ჩვენი არსების ათმას ხედვაში შესვლის შემძლეობის არსს. უდიდესი ეფიტიმია (თაპასი) არის გაერთიანება თანაგრძნობის რაც წარმოდგენილია ყველა არსებაში. განსხვავებით ძროხისგან, ცხენისგან, სპილოსგან ან სხვა ცხოველებისგან, სიწმინდე სიცოცხლის რომელიც მიეცა ადამიანის არსებას არის ძალიან მაღალ დონეზე.
– ზაფხულის ვარდები ლურჯ მთებზე, 1976, თავი 10.
22.08.16.
შეიძლება თქვენ მოსმენილი გაქვთ ჩემგან უფლის სახელის გამეორების და მისი ნაყოფების შესახებ, ის ნელ-ნელა როგორ ცვლის ხასიათს, გარდაქმნის ქცევას, გამწიფებთ თქვენ და მიჰყავხართ თქვენ ახლოს მიზანთან. კეთილი, არსებობს ორი გზა ამის გასაკეთებლად: ან სამლოცველო კრიალოსანით – მძივების გადატრიალებით ავტომატურად, ისევე როგორც მექანიკურად, პუნქტუალურად და ისე გულმოდგინედ როგორც ნებისმიერი სხვა რუტინული მოქმედება ყოველდღიური ცხოვრების, ან როგორც ეს უნდა იყოს შესრულებული, ესე იგი, სახელის გამეორება გამიზნული რიცხვის გარეშე, ღრმად ბინადრობით ფორმაზე რომელსაც ის წარმოადგენს და ღმრთიურ ატრიბუტებზე რაც მასთან არის დაკავშირებული, მისი გასინჯვით, მასში მხიარულებით, ტკბობით კონტექსტით და სახელის ასოცირებით, მისი სიტკბოს გემოს ჩატანებით და მის მუსიკაში ჩაკარგვით. რასაკვირველია თქვენ მოგწყურდებათ სახელის დაგემოვნება მხოლოდ მაშინ როდესაც თქვენ ხართ გატანჯული შიმშილის ტკივილებით. თქვენ ვერ დატკბებით სახელით ან ფორმით თუ თქვენ იტანჯებით ყაბზობით, როგორც შედეგით ზეშეწყნარებაზე ყოფით საქმეებში.
– ღმერთის საუბარი, 27 თებერვალი, 1961.
23.08.16
ზუსტად რა მნიშვნელობის მქონეა ‘საი ბაბა’? საი ნიშნავს საჰასრაპადმას (ათას ლოტოსს), საკშათკარას (რეალიზებას, უფლის უშუალო განცდას) და ა.შ. აიი ნიშნავს დედას, და ბაბა ნიშნავს მამას. მაშასადამე, ‘საი ბაბა’ ნიშნავს მას ვინც არის ორივე მამაც და დედაც, და ყველა იოგური ძალისხმევის მიზანი – მუდამ მოწყალე დედა, ყოვლად ბრძენი მამა, და მიზანი სულიერი ძალისხმევების. საი ბაბა არის ყველაზე მახვილი ინტელექტის, ყველაზე ბასრი ჭკუის ფარგლებს გარეთ. თუნდაც შვიდი დიდი ბრძენი (რიში) ვერ აღწევს წარმატებას ღმრთაებრიობის უდიდებულესობის ჩაწვდომაში. ამიტომ არ ეცადოთ ჩაღრმავებას ჩემში; განივითარეთ რწმენა და მიიღეთ ნეტარება (ანანდა) სიყვარულის (პრემას) მეშვეობით. ეს არის ყველაზე დიდი რაც თქვენ შეგიძლიათ გააკეთოთ და მიიღოთ სარგებლობა აქედან. არ გამოედევნოთ ყველას და სხვას და სხვას ვინც ყბედობს სახელმძღვანელოს მასალას და ატარებს დავრიშობის მოსასხამს. შეამოწმეთ, შეამოწმეთ, შეაფასეთ და შემდეგ აღფრთოვანდით. შეამოწმეთ მათი ყოველდღიური ქცევა, მათი მოტივები, თვალსაზრისი და კოორდინაცია იმას შორის რასაც ისინი ამბობენ და აკეთებენ.
– ღმერთის საუბარი, 26 თებერვალი, 1961.
24.08.16.
ტრაგიკულია: როდესაც თქვენ გეუბნებიან კარგ რამეებს, თქვენ გიძნელდებათ ყურადღების მიქცევა, მაგრამ როდესაც დამამცირებელი, შემაცბუნებელი რამეები ითქმება, ყურები არის დაცქვეტილი. იყავით თქვენი ქცევის მმართველი; არ იხელმძღვანელოთ წამიერი იმპულსებით; ყოველთვის გაცნობიერდით იმაში თუ რა არის კარგი თქვენთვის. იზრუნეთ თქვენს ყოველდღიურ ამოცანებზე ასე რომ თქვენ არ გატანჯოთ სხვა ან თქვენი თავი. ეს არის გონივრულად ცხოვრების ნიშანი. არ მისცეთ გზა რისხვის ან მწუხარების ან ეიფორიის ან იმედგაცრუების შეტევებს. დაბნეულობა რომელიც თქვენ გამოამჟღავნეთ იყო შედეგი სიბნელის და სიჩლუნგის (თამასური) და ემოციური (რაჯასური) ხარისხების. გაწაფეთ თქვენი ყურები კარგის მშვიდად მოსმენასა და თქვენი სიმშვიდის შენარჩუნებაზე. იყავით მშვიდი და დამშვიდებული და დაწყნარებული (სათვიური). რაც უფრო მეტად განივითარებთ გულმოწყალებას ყველა ცოცხალი არსების მიმართ, სინანულს თქვენს საკუთარ შეცდომებზე, ცუდის შიშს და ღმერთის შიშს – მით უფრო მეტად მყარად დამკვიდრდებით მშვიდობაში.
– ღმერთის საუბარი, 26 თებერვალი, 1961.
25.08.16. კრიშნა ჯანმაშთამი
ღმრთიური სიყვარულის განხორციელებანო! განივითარეთ სიყვარულის პრინციპი და გამოამჟღავნეთ სიყვარული ყველა თქვენს აზრში, სიტყვასა და საქმეში, ნეტარების განსაცდელად. როდესაც თქვენ აღივსებით ღმრთიური სიყვარულით, ყველა ტკივილი და სირთულე დაგავიწყდებათ. ამ ღმრთიური სიყვარულის პრინციპის გასავრცელებლად არის რომ ადგილი აქვს ავატარის დრო და დრო ჩამოსვლას. უანგარო სიყვარულის პრინციპი არის კრიშნა თათთვას (კრიშნას პრინციპის) არსი. თუმცა ღმერთი ცხოვრობს ყველა არსებაში, ის რჩება დაფარული მსგავსად ზეთის სეზამის თესლში. ღმერთის გამოსამჟღავნებლად თქვენს შიგნით თქვენ უნდა გადაიტანოთ განცდები და მწარე გამოცდები. ღმერთისადმი სიყვარული უნდა გაიზარდოს როგორც ასეთი ჭირვარამის გამოცდილების შედეგი. იმის მსგავსად როგორც ოქრო უმჯობესდება ბრწყინვალებაში რაც უფრო მეტად ხურდება ტიგელში, თქვენმა ერთგულებამაც ასევე უნდა განიცადოს მუდმივი გასუფთავების პროცესი. განავითარეთ კარგი კომპანია (სათსანგი), ღმრთიური სიყვარულით სავსე ადამიანების კომპანია. გამოიყენეთ ეს სათსანგი თქვენი ცხოველური ინსტინქტების მოსაცილებლად და პროგრესირდით ადამიანიდან ღმერთისკენ.
– ღმერთის საუბარი, 21 აგვისტო, 1992.
26.08.16
შეითვისეთ ფაქტი რომ უფლის სახელის გალობა არის უმაღლესად წმინდა და ეფექტური. ეს ემსახურება ადამიანის შიგნით სიბინძურეების მოცილებას და აწინაურებს კარგ და წმინდა აზრებს. როდესაც გული სავსეა ჭეშმარიტებითა და სიყვარულით, მაშინ მხოლოდ დადებითი აზრები აღმოცენდება. არავითარი აზრი არ აქვს უფალ კრიშნას ან რამას სახელის წარმოთქმას მხოლოდ ერთჯერ წელიწადში. რამდენად ხშირად ღებულობთ თქვენ საჭმელს თქვენი სხეულის გამოსაკვებად? განა თქვენი ჭკუა არ მოითხოვს იგივენაირად კვებას? უფლის განჭვრეტა არის საკვები ჭკუისთვის. კუჭის გამოკვება და ჭკუის შიმშილი არის როგორც ეტლის მორთვა და ცხენის მოშიმშილება! რომ შეინარჩუნოთ სხეული მოძრავად, თქვენ უნდა კვებოთ ჭკუის ცხენი. იმ დროს როდესაც სხეულს კვებავთ ურიცხვი ხერხით, ჭკუა გამოკვებეთ განმარტოებაში. იგალობეთ უფლის სახელი მუდმივად და ჩუმად თქვენს შიგნით. დაუფლებულმა სიბრძნის ამ უძვირფასეს ნაწილზე, თქვენ სრულად არ უნდა გამოიყენოთ ეს მიზნის მიღწევის საშუალებად და არ უნდა გამოყოთ დრო ძვირფასი აზრებისთვის უფლის შესახებ?
– ღმერთის საუბარი, 26 თებერვალი, 1998.
27.08.16.
პრემა (სიყვარული) არის როგორც ძალიან ძვირფასი ბრილიანტი. სიყვარული არის უცხო პიროვნებებისთვის რომლებიც არიან ეგოური, პატივმოყვარე და მოჩვენებითი. სად შეიძლება იპოვოთ ეს სიყვარული? ეს ძვირფასი ბრილიანტი შეიძლება მიიღოთ მხოლოდ სიყვარულის სამეფოში, სიყვარულის ქუჩაზე, სიყვარულის მაღაზიაში. ეს შეიძლება შეიძინოთ მხოლოდ მოსიყვარულე გულით. შეიძლება იკითხოთ, „არ არის მთელი მსოფლიო გამსჭვალული სიყვარულით? მაშინ რატომ არ არის სიყვარული ადვილად მისაწვდომი?“ სიყვარული რომლითაც მსოფლიო ითვლება ავსებულად არ არის ნამდვილი სიყვარული. სიყვარული არ შეიძლება ასოცირდეს სხეულთან, გრძნობებთან, ჭკუასთან და გონებასთან. ყველაფერი რაც ამათთან ასოცირდება არის მიბმულობა (ანურაგა). მარტო სულიერი (ათმიური) სიცოცხლე არის სიყვარულით სავსე სიცოცხლე. მაშასადამე, ატარეთ სულიერი სიცოცხლე და არა სიცოცხლე შემოფარგლული სხეულით, ჭკუით, გრძნობებით და გონებით. ცხოვრება დაკავშირებული სხეულთან, გრძნობებთან, ჭკუასა და გონებასთან ვერასდროს იქნება თავისუფალი ეგოურობიდან, მედიდურობიდან და მოჩვენებითობიდან.
– ღმერთის საუბარი, 21 აგვისტო, 1992.
28.08.16.
ადამიანები დღეს მთლიანდ ჩაფლულები არიან მიწიერ საქმეებში და არ აქცევენ რაიმე ყურადღებას სულიერ ძებნას. სიმართლეა რომ მიწიერი საქმეები შეუძლებელია იყოს უარყოფილი მთლიანად. მაგრამ ყველა ასეთი მოქმედება შეიძლება განიწმინდოს მათი შესრულებით ღმერთისადმი მიძღვნის სულით. ადამიანური მდგომარობიდან ადამიანში ღმერთამდე გადასასვლელად, ერთადერთი პრაქტიკული გზა არის სიყვარულის პრინციპი (პრემა თათთვა). მაჰაბჰარატადან აიღეთ კაენას ბედის და არჯუნას ბედისწერის მაგალითი, რომელიც აჩვენებს განსხვავებას ადამიანებს შორის ვისაც არ აქვს ღმერთის წყალობა და ვინც სარგებლობს ღმერთის წყალობით. იმ დროს როდესაც კარნა, რომელიც ასოცირდებოდა ბოროტ კაურავებთან, შეხვდა ტრაგიკულ დასასრულს, მიუხედავად მისი მრავალრიცხოვანი ტალანტის; არჯუნა რომელიც იყო უფლის ურყევი ერთგული, კურთხეულ იქნა გამარჯვებით. ბევრი წერილი შესაფერისად დემონსტრირებს უფლის წყალობის ძალას ადამიანის გარდაქმნაზე ღმერთის მდგომარეობამდე.
– ღმერთის საუბარი, 21 აგვისტო, 1992.
29.08.16.
თქვენ შეიძლება ჩათვალოთ რომ სიყვარული თქვენში და ღმრთური სიყვარული გამოსახული ღმერთის მიერ არის ერთნაირი. აქ არსებობს განსხვავება. ღმერთის სიყვარული არის მთლიანად უანგარო, აბსოლუტურად სუფთა, მარადიული და უზადო. ადამიანების უმეტესობა მსოფლიოში ეძებს ნივთებს, ღმერთის ჩათვლით, მხოლოდ ეგოური მიზეზებით. ადამიანის სიყვარული არის ეგოცენტრული და გაფუჭებული. ასეთი ეგოური სიყვარული ვერ შეძლებს ღმერთის სიყვარულთან შერწყმას. როდესაც ეს არის თავისუფალი ეგოურობიდან, სიამაყიდან, სიძულვილიდან და შურიდან მხოლოდ მაშინ იცხოვრებს ღმერთი თქვენში. განდგომის (თიაგას) გარეშე, თუ ადამიანები ჩაძირული არიან მიწიერ სიამოვნებებში, და ატარებენ მიწიერ ცხოვრებას, მათი ერთგულება არის მხოლოდ ეგოური, ხელოვნური და თვითმაცდური. ეს ვერ წაიყვანს მათ ღმერთთან. ღმერთი არ შეიძლება იყოს მიღებული ასე ადვილად. გულს აქვს მხოლოდ ერთი ადგილი. მასში არსებობს ადგილი მხოლოდ ერთი პიროვნებისთვის. თუ თქვენ დააყენებთ ყოფით სურვილებს ამ ტახტზე, როგორ შეგიძლიათ თქვენ ელოდოთ ღმერთის მასზე დაჯდომას? ღმერთი აიღებს ამ ადგილს მხოლოდ მაშინ როცა თქვენ გაასუფთავებთ მას ყველა დანარჩენი ნივთებისგან.
– ღმერთის საუბარი, 21 აგვისტო, 1992.
30.08.16.
ერთხელ კრიშნამ მოიმიზეზა რომ ის იტანჯება თავის ტკივილით რისთვისაც წამალი იყო მის თავზე მტვრის დადება ერთგულის ფეხებიდან. ბრძენი ნარადა ცდილობდა მტვრის შეგროვებას სათიაბჰამადან, რუკმინიდან და სხვებისგან, რომლებსაც ის თვლიდა როგორც უფლის დიდ ერთგულებს. მაგრამ ყოველმა მათგანმა უარი თქვა მტვრის მიცემაზე მათი ფეხებიდან იმიტომ რომ ისინი თვლიდნენ ცოდვად მათი ფეხებიდან მტვრის შეთავაზებას უფლის თავზე დასადებად. ბოლოს ნარადა მივიდა გოპებთან, რომლებსაც თავიანთზე შედეგების ყურადღების მიუქცევლად არ ჰქონდათ მცირე მერყეობაც კი მათი ფეხებიდან მტვრის შეთავაზებაზე, თუკი ეს მისცემდა დაუყოვნებელ შვებას უფალს. გოპებმა არ აწონ-დაწონეს ეს იყო სწორი თუ არასწორი მათთვის მათი ფეხების მტვრის შეთავაზება. მათი ერთადერთი საზრუნავი იყო მათი უფლისადმი დახმარება ნებისმიერი საშუალებით. მათ განაცხადეს, „ჩვენი მთელი სიცოცხლე მიძღვნილია კრიშნასადმი. მისი სიხარული არის ჩვენი“. ასეთი იყო ერთობის სული რომლითაც ისინი სთავაზობდნენ თავიანთი ფეხების მტვერს. სწორედ ამ მომენტში კრიშნამ თავი დააღწია მის ავადმყოფობას და ბრძენმა ნარადამაც ისწავლა გაკვეთილი.
– ღმერთის საუბარი, 21 აგვისტო, 1992.
31.0816.
ეს საკმარისი არ არის თუ თქვენ აცხადებთ რომ ხართ უფლის ერთგული. უფალმა უნდა გაღიაროთ თქვენ ერთგულად. მხოლოდ შემდეგ შეიძენს ადამიანის ერთგულება მნიშვნელობას. ბჰაგავატამი და სხვა წერილები გვაჩვენებს მიძღვნილი სიცოცხლის ეს სახე როგორ შეიძლება გაატაროს ნებისმიერმა პიროვნებამ ვისაც სურს უფლის ერთგულად ყოფნა. არავინ, არც კაცმა და არც ქალმა არ უნდა იგრძნოს რომ საკუთარი თავის მთლიანად დანებება უფალზე არის მისი უნარების ფარგლებს გარეთ. თუ არსებობს მტკიცე გადაწყვეტილება, ეს შეიძლება იყოს მიღწეული. ღმრთიური სიბრძნის მიღება შესაძლებელია სერიოზული ძალისხმევის მეშვეობით (შრადჰავან ლაბჰატე ჯნანამ). დღეს მსოფლიო გატანჯულია ეგოიზმის (აჰამკარას) ეპიდემიით. არ არსებობს რეალური საფუძველი ასეთი სახის ქედმაღლობისთვის. ეს არის უმეცრების პირმშო. ეს უნდა იყოს მთლიანად ლიკვიდირებული. თუ თითოეული გააცნობიერებს რომ სხეული მოცემული იყო უბიწოების მისადევნად და ამ საფუძველზე სამოქმედოდ, ისინი რასაკვირველია შეიცნობენ ღმერთს.
– ღმერთის საუბარი, 21 თებერვალი, 1992.

ბაბა