ივლისი

1
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 1 ივლისი.
ჩვენ რას უნდა მივაღწიოთ უფლისგან და რატომ წარმოშობს ეს აზრის მარტო ამის თხოვნისთვის? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ ასე რომ ჩვენ შევძლოთ უფლისგან მიღება ძალის, საზრდოს და დასაყრდენის.
როცა თქვენ ჩაძირული ხართ უფლის ანანდაში (ნეტარებაში), თქვენ ხართ ბატონი ყველა მცირე ანანდის ასევე. როცა თქვენ ყვინთავთ ზღვაში, თქვენ უნდა ეძებოთ მარგალიტები; როდესაც თქვენ მიხვალთ კალპავრიკშამდე (სურვილების შემსრულებელ ხემდე), ითხოვეთ უმაღლესი ნეტარება. არ ითხოვოთ უფრო პატარა როცა უდიდესი არის მისაწვდომი, სრულიად ცოტა მეტი ძალისხმევით. კაცში ბუნებრივია ლტოლვა გახდეს ერთიანი თვალუწვდენელთან, უზენაესთან, უსაზღვროსთან, რადგან, მისი გულის გამოქვაბულში, იქ ბინადრობს იგივე უზენაესი. ეს ჰგავს ახალგაზრდა ხბოს დარდს ძროხაზე. ყოველი ხბო იცნობს მის დედას. თქვენ შეიძლება გყავდეთ ათასი ხბო და ათასი ძროხა. გაუშვით ხბოები და თითოეული იპოვის მის დედას. ასე, ასევე, თქვენ უნდა იცოდეთ თქვენ საიდან იღებთ თქვენს თანდაყოლილ საზრდოს და დასაყრდენს. ესები მისაწვდომია მხოლოდ ღმერთთან, ვისგანაც თქვენ მოხვედით!
-ღმერთის საუბარი, 1966 წლის 20 თებერვალი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 2 ივლისი.
როცა ჩვენ ვცდელობთ ღმერთის გახსენების სადჰანის პრაქტიკას ჩვენი დღის განმავლობაში, რა უნდა იყოს ჩვენი მიზანი? ბჰაგავანი სიყვარულით შთაგვაგონებს ჩვენ დღეს.
ის, ვინც ატარებს ღმრთაებრივ ცხოვრებას განიცდის ღმრთიურ ნეტარებას. ის არის ყოველთვის ნეტარი. ის იღებს ნამდვილი ბედნიერების სიამოვნებას. ამიტომ ყველა ადამიანმა უნდა გააცნობიეროს ჭეშმარიტება რომ ის არის ღმრთიური ნაპერწკალი. ეს ნიშნავს რომ ყველამ უნდა ეძებოს ღმერთის განცდა როგორც გულში მცხოვრების. ერთხელ არჯუნა შეწუხებული იყო აზრით მის ირგვლივ ნივთების მდგომარეობაზე და ჰკითხა კრიშნას, ეს რატომ უნდა მომხდარიყო მის მიმართ როცა მას ჰქონდა ასეთი რწმენა კრიშნაში. კრიშნამ შემდეგ აუხსნა მას რომ ეს არ იყო საკმარისი დროდადრო ღმერთის გახსენება როცა ადამიანი გრძნობს მისი გახსენების საჭიროებას. ამგვარი გახსენება არის მოხერხებულობის და მიზანშეწონილობის საკითხი. რაც საჭიროა არის ანუსმარანა, მუდმივი ხსოვნა. მხოლოდ ეს გაათავისუფლებს ერთგულს თავისი უბედურებისა და წუხილისგან. ანუსმარანა მოუწოდებს ხსოვნას ყველა დროში, ყველა სიტუაციაში. კრიშნამ უთხრა არჯუნას რომ ის ფიქრობს ღმერთზე მხოლოდ ზოგიერთ შემთხვევაში და ზოგიერთი კონკრეტული მიზნისთვის. ეს არ არის სწორი გზა. “თუ შენ მიხსენებ მე ყოველ დროში, მე ვარ ყოველთვის შენთან”, – თქვა კრიშნამ.
-ღმერთის საუბარი, 1997 წლის 25 აგვისტო.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 3 ივლისი.
როგორ უნდა ჩამოიყალიბოს ჭეშმარიტმა ერთგულმა ადამიანის ქცევა? ბჰაგავანი სიყვარულით გვმოძღვრავს ჩვენ დღეს „ტკბილი“ მაგალითით.
უფლისადმი სიყვარული არ უნდა გადაგვარდეს ფანატიზმში და სხვა სახელებისა და ფორმების სიძულვილში. აწმყოში, ამ ტიპის კიბო გავლენას ახდენს გამოჩენილ კაცებზეც კი. თქვენ უნდა მოერიდოთ მას. დაიჯერეთ რომ ყველა ვინც თაყვანს სცემენ უფალს და დადიან ცოდვის შიშით არიან თქვენი ძმები, თქვენი უახლოესი ნათესავები. მათი გარე ჩაცმულობა ან ენა ან კანის ფერი, ან თუნდაც მეთოდები რასაც ისინი იყენებენ თავიანთი პატივისცემისა და შიშის გამოსახატად არ არის მნიშვნელოვანი საერთოდ. შაქრის თოჯინები ფასდება შაქრისთვის, არა ფორმებით რაც მიცემულია მათზე მწარმოებლის მიერ. მათი სიტკბო კაცს აყიდვინებს მათ; არ აქვს მნიშვნელობა ესები არის სპილოები, ძაღლები, კატები, ვირთხები, ტურები თუ ლომები. ეს არის ინდივიდუალური ფანტაზიის საკითხი. ყოვერლი არის ტკბილი, ეს არის მთავარი რამ. სიტკბო მიიზიდავს მანავას (კაცს) მადჰავასკენ (ღმერთისკენ); პრავრიტი (გარე საქმე) ნივრიტისკენ (შინაგანი გზისკენ), ანანდა (ბედნიერება) სატ-ჩიტ-ანანდასკენ (ნეტარებისკენ უზენაესი არსების გაცნობიერებულობაში). როცა მადა მათთვის იზრდება, ყველა დაბალი სურვილი და ასეთი შიმშილი წყდება!
-ღმერთის საუბარი, 1966 წლის 20 თებერვალი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 4 ივლისი.
რა არის სწორი დამოკიდებულება იმის მიმართ რასაც ჩვენ ვაცხადებთ ჩვენს საკუთრებად და მათზე ვისაც ჩვენ ვთვლით, როგორც ჩვენს ნათესავებს? ბჰაგავანი სიყვარულით და ნათლად გვახსენებს ჩვენ დღეს.
ადამიანის ცხოვრებაში, არსებობს ორი დამოკიდებულება იმ ობიექტებზე რომლებთანაც მას აქვს საქმე. 1) ეს არის საგნები რომლებისთვისაც ადამიანი არის მხოლოდ დროებითი მეურვე მადლით მისი პოზიციის მათზე დამოკიდებულებაში. 2) ეს არის ნივთები რომლებიც ეკუთვნის ადამიანს და რომელიც მას შეუძლია წაიღოს თავისთან და გამოიყენოს როგორც მას სურს. ამ უკანასკნელი ტიპის ურთიერთობას ეწოდება მარაკამ. პირველ ტიპს ეწოდება თარაკამ. კაცმა უნდა კულტივიროს თარაკამის დამოკიდებულება, კერძოდ, რომ არაფერი ეკუთვნის მას და ყველაფერი მოდის ღმერთიდან. ყველაფერი არის ღმერთის საჩუქარი. თქვენ უნდა მოეპყროთ ყველა ქონებას ამ სულით. თქვენ კარგად უნდა იზრუნოთ მათზე სანამ თქვენ გაქვთ პასუხისმგებლობა მათ სწორად გამოყენებასა და შენარჩუნებაზე. ეს არის თქვენი მოვალეობა. სანამ თქვენ ცხოვრობთ მსოფლიოში, თქვენ გაქვთ პასუხისმგებლობა იზრუნოთ თქვენს ცოლზე, შვილებზე და ქონებაზე. მაგრამ თქვენ უნდა ჩათვალოთ ეს როგორც ვალდებულება დაკისრებული ღმერთის მიერ. თქვენ არ უნდა მიეჯაჭვოთ მათზე როგორც თქვენს სამფლობელოებზე. თუმცა, უმეტესობა ადამიანების მსოფლიოში ღრმად არის მიჯაჭვული სანათესაოებთან და ქონებებთან. რამდენად მუდმივია ეს ქონება? თქვენ ვერასოდეს გაიგებთ როდის შეიძლება თქვენ მოგიწიოთ ყველა მათგანის დატოვება. მაშასადამე, სწორი დამოკიდებულება კაცისთვის არის შეცნობა თავისი მოვალეობის სხვების მიმართ და ყოველაფრის ჩათვლა საჩუქრად ღმერთისგან.
-ღმერთის საუბარი, 1997 წლის 25 აგვისტო.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 5 ივლისი.
რისთვის არის სწორი მიდგომა ცხოვრებისადმი რასაც შეუძლია სწრაფად წაგვიყვანოს ჩვენ საბოლოო მიზნისკენ? ბჰაგავანი სიყვარულით გვიხსნის, შთაგვაგონებს და გვმოტივირებს ჩვენ დღეს.
აპრაქტიკეთ ყოველი მოქმედების ღმერთის ფეხებთან შეთავაზება როგორც ყვავილს სთავაზებობენ პუჯაში. ყოველი სუნთქვა აქციეთ შეთავაზებად მისდამი. არ დაირღვიოთ სულიერი სიმშვიდე უბედურებებით; მიიღეთ ესები მადლის აქტებად. თუ კაცი კარგავს თავის ხელს ავარიაში, მან უნდა დაიჯეროს რომ ეს იყო უფლის წყალობა რამაც გადაარჩინა მისი სიცოცხლე. როცა თქვენ იცით რომ არაფერი ხდება მისი სანკალპას (გადაწყვეტის) გარეშე, ყველაფერს რაც ხდება აქვს მასზე მიმატებული ღირებულება. თქვენ შეიძლება უგულვებელყოთ მხოხავი თქვენს ეზოში, მაგრამ, თუ ბრძენი გაივლის და იტყვის ეს იშვიათი წამალია რასაც შეუძლია განკურნოს გველის შხამი, თქვენ აღმართავთ ღობეს მის გარშემო და არ ანებებთ ბავშვებს მოწყვიტონ მისი ფოთლები თუნდაც გართობისთვის! როცა თქვენ იცით რომ უფალი არის ყველაფრის მიზეზი, ყველაფრის წყარო, თქვენ იქცევით ყველასთან თავმდაბლობითა და პატივისცემით. ეს არის ის გზა რომელიც მიგიყვანთ თქვენ სწრაფად მიზნამდე.
-ღმერთის საუბარი, 1966 წლის 20 თებერვალი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 6 ივლისი.
რა არის ნამდვილად ღირსეული რამ რისთვისაც ჩვენ შეიძლება ვილოცოთ? ბჰაგავანი სიყვარულით გვმოძღვრავს ჩვენ დღეს.
როდესაც ადამიანები ელოცებიან ღმერთს მათ არ უნდა ეძებონ რამე სიკეთეები. არც უნდა ილოცონ თუნდაც რამე სნეულების განკურნებისთვის, რადგან მსოფლიო სავსეა სნეულებით. თქვენ უნდა იგრძნოთ რომ ის რაც აუძლურებს მრავალს თქვენც გაუძლურებთ. მსოფლიო სავსეა სიმდიდრით, სახლებით და ბევრი სხვა რამით. თქვენ უნდა ეძებოთ ღმერთისგან ის რაც მიუწვდომელია მსოფლიოში. თქვენ არ გაქვთ სიმშვიდე. თქვენ უნდა ელოცოთ მშვიდობისთვის. მხოლოდ ღმრთიურს აქვს მშვიდობა. ღმრთიური აღწერილია როგორც მშვიდობის ტანმოსილება ლოცვაში მიმართულში უფლისადმი რომელიც იწყება სიტყვით „შანტაკარამ“. ღმერთის გარდა სხვა არავის შეუძლია მოგცეთ თქვენ ნამდვილი მშვიდობა. მეორე რამ რისთვისაც უნდა ელოცოთ არის სუკჰამ (ბედნიერება). ნამდვილი ბედნიერება არ შეიძლება გქონდეთ სხვებისგან. მათ შეუძლიათ მოცემა მომენტალური მიწიერი სიამოვნების. მაგრამ მხოლოდ ღმერთს აქვს მუდმივი ბედნიერება და მუდმივი ნეტარება. თქვენ უნდა ელოცოთ ამ ნეტარებისთვის. მხოლოდ ღმერთს შეუძლია ამის მოცემა. ის არის ნეტარების უფალი. თქვენ უნდა ელოცოთ ღმერთს მშვიდობისა და ნეტარების განსაცდელად, და არა რამე მიწიერი საჩუქრებისთვის.
-ღმერთის საუბარი, 1997 წლის 25 აგვისტო.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 7 ივლისი.
ჩვენ სიყვარულით რატომ უნდა ვაპრაქტიკოთ მსახურება და რატომ არის ეს სიბრძნის ჭეშმარიტი გამოხატულება? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ უფლის ძვირფასი ერთგულის მაგალითის მოცემით.
პრაჰლადამ იცოდა ჭეშმარიტება, სარვამ ვიშნუმაიამ ჯაგატ – ეს მსოფლიო ავსებულია იმანენტური ღმერთით. ეს მან იცოდა სწავლით და გამოცდილებით; მან იცოდა ეს როგორც მუდამ წარმოდგენილი ფაქტი. ასე რომ, როდესაც მას სთხოვეს წარმოეთქვა სიკეთე საჩუქებლად უფლის მიერ ვინც დაკონკრეტდა მის წინაშე, მან არ სთხოვა არც მამის აღორძინება არც მისი სამეფოს აღდგენა, არც ხანგრძლივი სიცოცხლე, არც სიმდიდრე და არც დიდება; მან სთხოვა ყველა არსების ტკივილისა და მწუხარების შემსუბუქების შანსი! ღმერთი, მან იცოდა, იყო გამოჩენილი როგორც ეს არსებები და ღმერთის მსახურების საუკეთესო ფორმა იყო ამ გამოჩენების მსახურება და მათთვის შვებისა და სიხარულის მიცემა. ენამ უნდა გაამართლოს თავისი თავი ტკბილი დამამშვიდებელი სიტყვებით; ხელმა, რბილი უვნებელი მოქმედებებით. ტანი უნდა გაისარჯოს უპავასაში – ცხოვრებაში ღმრთაებრივის მუდმივი დასწრებით.
-ღმერთის საუბარი, 1966 წლის 20 თებერვალი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 8 ივლისი.
ჩვენ რატომ უნდა გავიუმჯობესოთ ჭკუა და რა გამოვა ასეთი ძალისხმევისგან? ბჰაგავანი სიყვარულით გვმოძღვრავს ჩვენ დღეს მარტივი ანალოგიებით.
რომელი მიმართულებითაც კი კამერა არის შებრუნებული, იმ დროს როცა მისი ფილმი გამომჟღავნდება, შედეგად გამოსული სურათი იქნება ფაქტების ამ მიმართულებაში. ეს დამოკიდებულია ლინზის შემობრუნებაზე. მსგავსად, ჭკუა ასახავს იმ საგნების ბუნებას, რომლებზეც ჩვენ ვართ მიზიდული. როცა ვინმე გვაბრალებს ჩვენ, ჩვენ ვბრაზდებით და ვიქცევით გიჟურად. როდესაც ვინმე გვაქებს ჩვენ, ჩვენ ვხტუნავთ სიხარულით და კარგად ვფიქრობთ პიროვნებაზე ვინც გვაქებს ჩვენ. თითოულ შემთხვევაში, მიზეზი არის ჩვენი ემოციური აღელვება! ჩვენ უნდა გავიგოთ ჭკუის საიდუმლოებები და გზები რომლითაც იგი თამაშობს ჩვენთან. ჩვენ უნდა ვისწავლოთ ყოფნა მშვიდად და სტაბილურად, მიუხედავად იმის, ჩვენ გვაქებენ თუ გვკიცხავენ. კიდევ ერთი მაგალითი: როდესაც ჭკუა მიმართული არის ღმერთისაკენ ან სიკეთისკენ, იგი ხდება ადამიანური. თუ იგი მიმართული არის ბოროტი აზრებისა და ცოდვილი ეგოიზმისკენ, იგი ხდება დემონური. როცა ჩვენ გასაღებს ვატრიალებთ მარჯვნივ, იგი ხსნის საკეტს; როცა ჩვენ მას ვაბრუნებთ მარცხნივ, იგი კეტავს მას. იგივე გასაღები აკეთებს ორ საპირისპირო ოპერაციას, ბაზირებით მობრუნების მიმართულებაზე. თუ ჭკუა არის მიმართული კარგი აზრებისკენ, ის ამკვიდრებს განჯაჭვულობას. მიბრუნება აზრებისკენ “მე” და “ჩემი” იწვევს მიჯაჭვულობას. მიჯაჭვულობა ნიშნავს მონობას; განჯაჭვულობას მიჰყავს განთავისუფლებისკენ!
-ღმერთის საუბარი, 1978 წლის 25 ივლისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 9 ივლისი.
რატომ არის არაბრძნული მუდმივი ბედნიერების ძებნა ამ მსოფლიოში? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ დღეს ასე რომ ჩვენ შევძლოთ ჩვენი ძალისხმევის ინვესტირება სწორი მიმართულებით!
ლამაზი ვარდის ყვავილი გვაგრძნობინებს ჩვენ თავს ძალიან ბედნიერად; მაგრამ საღამოთი, ვარდი ქრება; და მეორე დილით ფურცლები ცვივა და შემდეგ იგი არ იწვევს იმდენ ბედნიერებას. იგივენაირად, სილამაზის ყველა ობიექტს შეუძლია მხოლოდ გამოწვევა დროებითი ბედნიერების ჩვენში. ჩვენ უნდა გავიგოთ სწორად ჩვენ სად შეიძლება ვიპოვოთ მუდმივი და ხანგრძლივი ბედნიერება. ეს შეიძლება მხოლოდ იყოს ნაპოვნი ათმას ასპექტში და ღმერთის აზრებში. ჩვენ შეგვიძლია მივიღოთ მუდმივი ბედნიერება მხოლოდ ნივთებით რომლებიც არის მუდმივი. წარდამავალი რამეებიდან ჩვენ ვერასოდეს მივიღებთ მუდმივ ბედნიერებას. მხოლოდ მუდმივი ბედნიერების განცდის შემდეგ მივიღებთ ჩვენ ნამდვილ ნეტარებას. ჩვენ არ შეგვიძლია წასვლა ნეტარების საძებნად ყველა ადგილში. თუ ჩვენ ამას ვაკეთებთ, ეს იქნება როგორც თევზის მაღაზიაში წასვლა ბრილიანტების საძებნად. ჩვენ შეიძლება ვიპოვოთ მხოლოდ თევზი თევზის მაღაზიაში და არა ბრილიანტები! ვინაიდან ეს მსოფლიო არის დროებითი და მთელი ცხოვრება მასში არის გაურკვეველი, ჩვენ ვერ ვიპოვით მუდმივ ბედნიერებას ამ მსოფლიოში!
-ზაფხულის თავსხმები 1978, თავი 12.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 10 ივლისი.
ჩვენ რა უნდა გავაკეთოთ ჩვენი სულიერი წინსვლის უზრუნველსაყოფად? ბჰაგავანი სიყვარულით გვმოძღვრავს ჩვენ დღეს.
ადამიანებს ვინც მიდიან განგაზე წმინდა წყლის მოსატანად შეუძლიათ თან წაიღონ მხოლოდ იმდენი რამდენსაც მათი კონტეინერი იტევს. აქედან გამომდინარე, აუცილებელია გაფართოება სულიერი კონტეინერის თქვენში, კერძოდ, თქვენი გულის. ღმრთაებრიობა ვერ იქნება განხორციელებული თაყვანისცემის სხვადასხვა ფორმით. ესები არის კარგი ქმედებები თავისთავად და იძლევა შესაბამის ჯილდოებს. მაგრამ ესები არ იძლევა სულიერებას, რაც შედგება გაერთიანების დამყარებაში მასთან მხოლოდ ამ ერთიანობის რეალიზებაზე კონცენტრირებით. ღმრთაებრივს არ აქვს დაბადება ან სიკვდილი და ყოველ არსებას ავრცელებს როგორც მოწმეს. რაც საჭიროა ეს არის გულის ტრანსფორმირება. ყველა ცუდი აზრი და გრძნობა უნდა განიდევნოს გულიდან. ბჰაჯანების შესრულებაშიც კი უნდა იყოს მთელი გულით მონაწილეობა. ეს არ უნდა იყოს მექანიკური რიტუალი. მაშინ როცა თქვენი გული აივსება წმინდა აზრებითა და გრძნობებით ესები აისახება თქვენს ბჰაჯან-სიმღერაში. თქვენი სიმღერით თქვენ უნდა აჩუქოთ სიხარული ყველა მონაწილეს.
-ღმერთის საუბარი, 1997 წლის 25 აგვისტო.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 11 ივლისი.
რა არის ღმრთაებრივი კომპანიისა და სულიერი ძალისხმევის ან სადჰანას როლი? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ, ძალიან ძლევამოსილი მაგალითით.
ნახშირი არის შავბნელი და ნიშნავს უმეცრებას სიბნელის ფორმაში. ცეცხლი ამოტყორცნის სინათლეს ან ბრწყინვალებას და ნიშნავს ცოდნას. სანამ ცეცხლი და ნახშირი არის განცალკევებული, ერთიმეორისგან ნახშირმა შეიძლება მხოლოდ ხედოს ცეცხლი მაგრამ ვერ იღებს რამეს მისი სიკაშკაშისგან. თუმცა, როცა ნახშირი ჩაიდება ცეცხლში და შევა კონტაქტში, იგი ასევე ხდება ნათელი და ხდება ცეცხლის ნაწილი. მაშასადამე, როდესაც ადამიანი შედის კონტაქტში ღმრთაებრივთან, უმეცრება ტანში მოშორდება. თუ ჩვენ ასევე ცოტა დაუნიავებთ, ნახშირი გახდაიქცევა ცეცხლად უფრო სწრაფად. ასეთი დანიავება ნამდვილად არის სადჰანა. სადჰანით, უმეცარი ადამიანიც კი შეიძლება გახდეს ბრძენი. ამ ჭშმარიტებას გაცნობიერებული, გოპიკაები იყვნენ კრიშნას ახლობლები და ძვირფასები. გოპიკების ყველა მოქმედება გამიზნული იყო უკვდავების მისაღწევად, მაგრამ არ სრულდებოდა რამე ეგოისტური მოტივით. ყველა მოვლენა რასაც ჩვენ ვკითხულობთ ბჰაგავატაში უნდა იყოს მიჩნეული როგორც მოქმედებები შესრულებული გოპიკების მიერ სუფთა და წმინდა გულით. ისინი თვლიდნენ თავის თავს უფლის ნაწილად. მათ განიცადეს ერთიანობა მთელ ქმნილებაში. ჩვენ არ უნდა მივიღოთ ეს ქმედებები ზედაპირული სახით. მათი სურვილები მთლიანად დაიწვა აზრებიდან ღმრთაებრივის შესახებ.
– ზაფხულის თავსხმები 1978, თავი 12.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 12 ივლისი.
ჩვენ რატომ არასდროს უნდა გვძულდეს ან გვაშინებდეს უსიამოვნო გამოცდილება? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ და შთააგონებს ჩვენ დღეს ბუნების ლამაზი და პრაქტიკული მაგალითით.
თუ ადამიანი არის ყოველთვის კონდიცირებულ ოთახში, ის ვერასოდეს შეძლებს გაგებას სიგრილე რას ნიშნავს. ის უნდა გავიდეს, ერთხელ მაინც, ცხელ მზეში ჰაერის კონდიცირების მნიშვნელობის გასაცნობიერებლად. ვერც ერთი ლამპა ვერ შეძლებს ნათებას კაშკაშით დღის სინათლში. მხოლოდ ღამეს შეუძლია გამოავლინოს მისი ფასეულობა. ბევრი ადამიანი მოდის ჩემთან ტირილით: “სვამი! ჩვენ ვართ დიდ მწუხარებაში, ჩვენ ვიტანჯებით ღრმა შიშით.” როდესაც მე ვისმენ ამ სიტყვებს მე ვიცი რა ხდება მათ თავს. მე არასდროს მქონია მწუხარების ან შიშის გამოცდილება. მე ვიცი რომ ესები არის მხოლოდ სიზმრის გამოცდილება. ესები არ არის რეალური. ზოგმა ადამიანმა შეიძლება შეგაქოთ თქვენ, სხვებმა შეიძლება გაგკიცხონ თქვენ; ორივე არის არარეალური. ჭის ჩაღრმავებისას მოთხრილი მიწა ხდება გროვად მის გვერდით. ზოგი ყურადღებას აქცევს ორმოს, ზოგი – ბორცვს. მე განვიხილავ ორივეს გულგრილად. მიწა რომელიც იყო ეს ჭა ახლა გახდა მიწა რომელიც არის ეს ბორცვი. ეს არის მარადიული ნახე-სანახი. მზე ჩადის დასავლეთში და მთვარე ამოდის აღმოსავლეთში. ეს დუალობები არის ბუნების ნაწილი. სანამ თქვენ აქ ხართ, ეცადეთ აპრაქტიკოთ სიმშვიდე!
-ღმერთის საუბარი, 1978 წლის 25 ივლისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 13 ივლისი.
რა არის თვითკონტროლის პრაქტიკის საიდუმლო და რატომ არის საჭირო ასეთი დისციპლინის განვითარება? ბჰაგავანი ნათლად განმარტავს ამას ჩვენთვის დღეს.
დამა ნიშნავს გარე ორგანოების კონტროლს. სამა ნიშნავს შინაგანი ორგანოების კონტროლს. ჩვენ შეგვიძლია გავიგოთ სიტყვა სამა როგორც გრძნობის ორგანოების კონტროლის აღმნიშვნელი. ადამიანისთვის ვისაც შეუძლია მისი შინაგანი გრძნობების გაკონტროლება, გარეგანი ორგანოები არ იწვევს რამე გაძნელებას და გარე ორგანოები ადვილად მოდის კონტროლს ქვეშ. ადამიანისთვის ვისაც შინაგანი გრძნობების კონტროლი არ ძალუძს, გარეგანი ორგანოებიც ასევე ქმნის უამრავ საზრუნავს. თუ ადამიანი იღებს ძლიერ განწყობას რომ მან არ უნდა დაინახოს რამე მის გარეთ, ის ვერ დაინახავს რამეს ​​თუნდაც მისი თვალები იყოს გახელილი. თუ ვინმეს გადაწყვეტილი აქვს არ ჭამოს რამე, ის არ შეჭამს საკვებს როგორი მიმზიდველიც კი იგი შეიძლება იყოს. ეს არის შინაგანი გრძნობები რომლებიც პროვოცირებს გარე ორგანოებს. ამრიგად, შინაგანი გრძნობების კონტროლი არის რთული საკითხი; მაგრამ თუ ჩვენ ვართ ამის შემძლე, ჩვენ შეგვიძლია მარტივად გავაკონტროლოთ გარე ასპექტები. მისთვის ვინც დაბადებულია ადამიანად, მიუხედავად იმისა, მუშაობს ის არასულიერ სფეროში თუ სულიერ სფეროში, ორგანოების კონტროლი არის ძალზე მნიშვნელოვანი. ეს დისციპლინა ყველა ჩვენგანს მოგვანიჭებს დიდ ბედნიერებას!
-ზაფხულის თავსხმები 1978, თავი 11.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 14 ივლისი.
როგორი უნდა იყოს ჩვენი ურთიერთობა უფალთან და რატომ? ჩვენი საყვარელი უფალი გვახსენებს ჩვენ ძალიად ასე სიყვარულით დღეს.
არსებობს ღმერთის მიმართვის ორი გზა. ერთი არის დამწყების მანერაში, ერთგულის ვინც არის ჯერ კიდევ ელემენტარ საფეხურზე. ის აქებს: “უფალო! შენ ხარ მოწყალების ტანმოსილება, შენ ხარ ანანდა-სვარუპა (ღმრთაებრივი ნეტარების ტანმოსილება), შენ ხარ ყოვლისშემძლე” და აქვს ამით ღმერთის წყალობას მოპოვების იმედი. მაგრამ რაც უფრო ძვირფასად ერთგული იჭერს ღმერთს, უფრო მეტად ქრება ეს მანძილი. ეს არის ისე როგორვ მაშინ როცა ნაცნობი გსტუმრობთ თქვენ, თქვენ მიესალმებით მას ხელის ჩამორთმევით და ღიმილით რაც მეტწილად არის ხელოვნური. მაგრამ როდესაც ძველი მეგობარი შემოდის შინ, თქვენ მიიღებთ მას არაფორმალური სალმით და აჩვენებთ მას სკამს ციმციმით თქვენს თვალებში და სითბოთი თქვენს გულში. ფორმალური ქების მოზღვავებისას სიყვარული მეტწილად არ არის. როცა ეს ხდება, ურთიერთობაში პერსონალ ღმერთთან, სიყვარული არის უპირველესი აუცილებელი რამ. ამიტომ, გქონდეთ რწმენა, გქონდეთ მოთმინება და აკეთეთ სიყვარულისა და მსახურების საქმეები. სიყვარული დაჯილდოვდება სიყვარულით ათასჯერ.
-ღმერთის საუბარი, 1978 წლის 30 ივლისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 15 ივლისი.
ნათქვამია, რომ ჭეშმარიტი გურუ ნამდვილად არის ბრაჰმას, ვიშნუს და მაჰეშვარას ღმრთაებრივი სამება. რა არის ამ განცხადების შინაგანი მნიშვნელობა? ბჰაგავანი სიყვარულით განმარტავს ჩვენთვის დღეს.
მანიფესტაციის მთელი მსოფლიო არის ბრაჰმას, ვიშნუს და იესვარას თამაში. ბრაჰმა ქმნის, ვიშნუ ინარჩუნებს და იესვარა შლის ან ნთქავს. ბრაჰმა განსაზღვრავს თქვენს მომავალ დაბადებას თქვენი წინა კარმების შესაბამისად, ხოლო ვიშნუ ადასტურებს ბრაჰმას ამ ქმნილებას. ნერგს არ შეუძლია გაზრდა მისი საკუთარი ნებით. იგი უნდა იყოს მიხედილი, მორწყული და შემოღობილი. მხოლოდ მაშინ იგი გახდება დიდი ხე. იგივენაირად, გურუსთვის საკმარისი არ არის მხოლოდ გირჩიოთ თქვენ უფლის სახელის წარმოთქმა და თქვენი მედიტირების ტარება, მან ასევე უნდა იზრუნოს თქვენს პრაქტიკაზე და წინსვლაზე თქვენთვის საჭირო დასაყრდენის და ძალის მოცემით. იესვარას სამუშაო არის ნივთების შერწყმა უსასრულობასთან. ლაია ანუ დაშლა ნიშნავს სულის პარამათმასთან შერწყმას. იესვარა ხსნის ინდივიდს უნივერსალში. ამრიგად, მთელი პროცესი შედგება შექმნისგან, საზრდოობისგან და შერწყმისგან. ბრაჰმას, ვიშნუს და მაჰესვარას სამება წარმოადგენს არა სამ გურუს არამედ მიეკუთვნება ერთი და იგივე არსებას ფუნქციონირებადს სამი სხვადასხვა მიმართულებით სამ სხვადასხვა დროში.
-ზაფხულის თავსხმები, 1973 წლის 20 ივნისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 16 ივლისი.
რატომ არის ბჰაგავანის როგორც გურუს როლი ძალიან კრიტიკული ჩვენს ცხოვრებებში? ბჰაგავანი, ჩვენი სადგურუ, სიყვარულით ნათელყოფს ჩვენთვის დღეს.
ათმა არის ყველგანმყოფი. ათმა არის უსასრულო. ათმა არის ერთი მეორეს გარეშე. მაგრამ, ის ჩნდება როგორც ბევრი ფორმების სხვადასხვაგვარობის გამო. სულიერება არის ის რაც შეიცნობს იმ ერთს რომელიც აერთიანებს ყველა სხვადასხვაგვარობას ათმად. საუბედუროდ, დღეს არის ბევრი ინტელექტუალი ვინც ანაწილებს ერთს ბევრში. მაგრამ არიან ძალიან ცოტა ვინც ხედავენ ერთს ბევრში. აი მაგალითი. ჩვენ ავაშენეთ სასახლე. ამ სასახლეში გვაქვს ერთი ოთახი აბანოსთვის, ერთი სამზარეულოსთვის, სხვა სასადილოდ და კიდევ სხვა საცხოვრებლად. რა არის პასუხისმგებელი ამ დაყოფაზე? კედლები არის შიგნით შუაში. თუ თქვენ ამოიღებთ კედლებს, სასახლე გახდება ერთი კვლავ. შიგნით შუა კედლების გამო, არის სხვადასხვა ოთახები სხვადასხვა სახელებითა და ფორმებით. მსგავსად, ათმას სასახლე არის მხოლოდ ერთი. მას შემდეგ, რაც ჩვენ შევქმენით ათმას ამ სასახლეში, სხვადასხვა ოთახები ტანის, გრძნობების, ჭკუის, გონების, ნებისა და ეგოს, ჩნდება სხვადასხვაგვარობა. ვინაიდან ეს გაყოფის ტენდენცია არის ზრდაზე კაცობრიობას შორის დღეს არსებობს გურუს დიდი საჭიროება.
-ღმერთის საუბარი, 1992 წლის 14 ივლისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 17 ივლისი.
ჩვენ რა უნდა გავაკეთოთ განსაცდელად ღმრთაებრიობის და ყოველთვის მასთან დაკავშირებულად დასარჩენად? ბჰაგავანი სიყვარულით შთაგვაგონებს ჩვენ დღეს ოთხი ნათელი, მარტივი თუმცა ღრმა ინსტრუქციით.
რეალობა არის ყველგან შეცნობადი; მიზეზი, ეს არის აშკარა ყველაზე მეტად საკუთარ თავში როცა თქვენ გულმოდგინედ ეძებთ მას. თქვენ შეგიძლიათ განიცადოთ ეს, მაშინაც კი როცა უანგაროდ ასრულებთ თქვენს მოვალეობას საკუთარი თავის და სხვების მიმართ. მე დღეს მიგითითებთ თქვენ ოთხ დირექტივას თქვენი სიცოცხლეების განსაწმენდად და თქვენი ჭკუის განსაწმენდად, ასე რომ თქვენ შეძლოთ კონტაქტი ღმერთთან თქვენში! ტიაჯა დურჯანა სამსარგამ (დათმეთ ბოროტთა კომპანია); ბჰაჯა სადჰუ სამაგამამ (კეთილი იყოს თქვენი მობრძანება კარგთა შორის); კურუ პუნიამ აჰორათრამ (აკეთე კარგი საქმეები დღეც და ღამეც); სმარა ნითიამ-ანითიათამ (გაარჩიე და დაიმახსოვრე ის რაც არის მუდმივი)! როდესაც ადამიანი არ მცდელობს საკუთარი თავის ამგვარად გარდაქმნას, მას მიდრეკილება აქვს დაადანაშაულოს ღმერთი თავისი მწუხარებისთვის, თავისი არამყარი რწმენის დადანაშაულების ნაცვლად! ის ადანაშაულებს ღმერთს, იმიტომ რომ ის აცხადებს თავს ერთგულად ძალიან ადრე და მოელის უამრავ წყალობას. წყალობა არ შეიძლება იყოს მოთხოვნილი ასეთი ადამიანების მიერ; ღმერთმა უნდა მიიღოს ერთგული როგორც მისი საკუთარი. ადამიანმა უნდა გამოიყენოს თავისი დისკრიმინაციის ნიჭი, რომ გაცრას ნაგვი და გადაყაროს ის ღირებულის გამორჩევით. კეთილი საქმეების კეთება ნიშნავს სხვებისთვის უანგარო მსახურების გაწევას. ადამიანი უნდა გაიქცეს ცუდი პიროვნებებისგან მოსაძებნად და მისაღწევად კეთილთა მეგობრობის, ვისაც შეუძლია ჩვენი განწმენდა და ჩვენი განკურნება.
-ღმერთის საუბარი, 1985 წლის 2 ივლისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 18 ივლისი.
როგორ შეუძლია ერთგულს განიცადოს უფალი? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ დღეს მისი მშვენიერი ლელით, ბჰაგავათამიდან!
ეს იყო კრიშნას ერთ-ერთი თამაში შესვლა მალულად გოპიკების სახლებში და გადაყირავება ქოთნების რომლებიც იყო რძისა და ხაჭოს შემცველი. გოპიკაებს, ვინც იყვნენ შეწუხებული კრიშნას გამოხტომებზე, სურდათ დაეჭირათ ის ფაქტზე. კრიშნა იყო მოუხელთებელი ქურდი. ასე რომ, ერთმა გოპიკამ ურჩია რომ მისი დაჭერის ერთადერთი გზა იყო მასზე ლოცვა. გოპიკაებმა დაიწყეს ლოცვა კრიშნასადმი: “ოჰ კრიშნა, ჩვენთვის შესაძლებელია შენი დაჭერა? შენ ხარ უფრო უჩინარი ვიდრე ატომი და უფრო ვრცელი ვიდრე ყველაზე ვრცელი რამ მსოფლიოში. შენ ავსებ ყოველ არსებას ქმნილებაში. ჩვენ როგორ შეგვიძლია შენი ჩაწვდომა?” ლოცვის შედეგად გოპიკებს ეჩვენათ მისი დაჭერის საშუალებები. კრიშნამ დაღვარა რძე ქვაბიდან, დაიბანა თავისი ფეხები რძით და გავარდა სახლიდან გარეთ. გოპიკები გაჰყვნენ კრიშნას ნაკვალევს და დაიჭირეს ის. ამ ეპიზოდის სიმბოლური მნიშვნელობა არის ის რომ ღმრთაებრივი შეიძლება იყოს განცდილი მხოლოდ მაშინ როცა ერთგული ეკრობა უფლის ფეხებზე. ეს არის ბჰაგავათას სწავლება.
-ღმერთის საუბარი, 1992 წლის 27 მაისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 19 ივლისი.
ჩვენ რატომ ვცემთ ბრძენ ვედა ვიასას ასე დიდ პატივს და რა არის კაცობრიობისადმი მისი გზავნილის არსი? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ დღეს.
ვედა ვიასა წოდებულია ასე მისი მსახურების გამო ვედას სტუდენტებისადმი. ვედები ეწინააღმდეგებოდა გაგებას რადგან ესები იყო უთვალავი და განუზომელი: ანანთო ვაი ვედაჰ. მან ასევე შეადგინა თვრამეტი პურანა ერთი და იმავე ღმერთის სხვადასხვა სახელებსა და ფორმებზე. პურანები არის სახელმძღვანელოები და მორალური კოდექსების, ისტორიული ეპიზოდების, ფილოსოფიური პრინციპებისა და სოციალური იდეალების საილუსტრაციო აღწერილობები. ვიასა ცდილობდა, პურანების მეშვეობით მოეტანა სახლში აუცილებლობა ეგოისტური იმპულსების დასაძლევად, როგორც ლექსი ამბობს, აშთა დაშა პურანეშუ ვიასასია ვაჩანა დვაიამ; პაროპაკარაჰ პუნიაია პაპაია პარა პიიდანამ”. ორი განცხადება აჯამებს ვიასას მიერ შედგენილ თვრამეტივე პურანას – სხვებისთვის სიკეთის კეთება არის ღირსეული; სხვებისთვის ზიანის მიყენება არის ცოდვიანი, ნათქვამია ჰიმნში. სიკეთის კეთება არის წამალი; ზიანის თავიდან აცილება არის რეჟიმი, რომელიც თან უნდა ახლდეს მკურნალობას. ეს არის წამლობა სიხარულისა და მწუხარების, პატივისა და სირცხვილის, კეთილდღეობისა და უბედურების, და ორობითი გროვისგან ტანჯვის სენისთვის, რომელიც აწუხებს ადამიანს და ართმევს სიმშვიდეს მას.
-ღმერთის საუბარი, 1964 წლის 24 ივლისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 20 ივლისი.
რა არის ის ყოვლისმომცველი სათნოება რის კულტივირებასაც ჩვენ უნდა ვცდილობდეთ? ბჰაგავანი სიყვარულით გვმოძღვრავს ჩვენ დღეს.
კშამას (მოთმინების) ხარისხი არის ყველაზე მეტად მნიშვნელოვანი თითოეულისთვისა და ყველასთვის. მოთმინება არის ჭეშმარიტება, მოთმინება არის უბიწოება, მოთმინება არის არაძალადობა, მოთმინება არის ვედების სწავლება, მოთმინება განიჭებთ ბედნიერებას და ზეციურ ნეტარებას. მიუტევეთ მათ, ვინც დაგიშავათ თქვენ და გაგაკრიტიკათ თქვენ. გქონდეთ რწმენა რომ რაც კი ხდება არის თქვენი სიკეთისთვის. თუ ვინმე ტყორცნის შეურაცხყოფას თქვენზე, არ გადაუხადოთ სამაგიერო. გამოიკვლიეთ თქვენში რა გააკრიტიკა მან ტანი თუ ათმა. თუ მან გააკრიტიკა ტანი, ირიბად მან გაგიკეთათ წყალობა რადგან ტანი არის სხვა არაფერი ხორცის, სისხლის, ძვლებისა და ფეკალური ნივთიერების გროვის გარდა. მეორეს მხრივ, თუ მან გააკრიტიკა ათმა, ეს უტოლდება საკუთარი თავის კრიტიკას რადგან ერთი და იგივე ათმა არსებობს თქვენგან ორივეში. ადამიანმა უნდა კულტივიროს ამ სახის მიტევება და ფართო აზროვნება.
-ღმერთის საუბარი, 2000 წლის 16 ივლისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 21 ივლისი.
რა არის ნამდვილი გურუს ბუნება და როგორ ვიპოვოთ ის? გურუ პურნიმას ყველაზე ხელსაყრელ დღეს ბჰაგავანი გვაძლევს ჩვენ დამარწმუნებელ გზავნილს.
დღევანდელი მასწავლებლები არიან ორი ტიპის. არიან ისეთები ვინც აცხადებენ ვედანტას ექსპონენტობას, მაგრამ მათი მთავარი განზრახვა არის მიწიერი სურვილების უზრუნველყოფა. ისინი ეთანხმებიან თავიანთი მოწაფეების კაპრიზებს და ამით აღწევენ წარმატებას მათი ქონების ჩამორთმევაში. ასეთი გურუები არიან აუტანელი ტვირთი დედამიწის ზედაპირზე. ისინი შეესაბამებიან სიტყვა “გურუს” სხვა მნიშვნელობას, რაც ნიშნავს სიმძიმეს ან ტვირთს. მეორე ტიპის გურუები არიან ისინი ვისაც შეუძლიათ წმინდა ტექსტების ახსნა და ეხმარებიან მოწაფეებს მათ დისციპლინაში რაღაც ზომით. ისინი შთაბეჭდავენ თავიანთ მოწაფეებზე რომ თავად გურუ არის ბრაჰმა, ვიშნუ, ესვარა და ასევე პარა ბრაჰმა. ეს არის ასეთი მასწავლებლები როგორ ამაღლებენ საკუთარ მნიშვნელობას მოწაფეების თვალში. არსებობს ბევრი განსხვავება მასწავლებელსა და გურუს შორის. მასწავლებელი გადასცემს თავის ნასწავლს გასამრჯელოს სანაცვლოდ, მაშინ როცა გურუ, თავისი მადლით შემოდის შენს გულში, აფართოებს მას და გაძლევს შენ შესაძლებლობას ღმრთაებრიობის ასპექტების გააზრებაზე. ასეთი არსება, გურუს ფორმით, ჩნდება შესაფერის დროს. მაგალითად, როდესაც მეფე პარიკშიტი ლოცულობდა, სუკა მაშინვე გაჩნდა.
-ღმერთის საუბარი, 1973 წლის 20 ივნისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 22 ივლისი.
ჩვენ როგორ შეგვიძლია განვავითაროთ ჭეშმარიტი განცალკევება ცხოვრებაში? ბჰაგავანი ნათლად გვიხსნის და გვმოძღვრავს ჩვენ დღეს.
გააანალიზეთ ყველა ობიექტი და აღმოაჩინეთ თითოეულის სიიაფე და სიცარიელე. შემდეგ, ნამდვილი ვაირაგია (განცალკევება) ჩაინერგება თქვენს გულში. ასე რომ, გამოიყენეთ ფასდაუდებელი იარაღი, სრულყოფილი სარკე, რაც ღმერთმა მოგცათ თქვენ – ბუდჰი (გონება), ღმერთისკენ სამოგზაუროდ. ძველი ანდაზა აცხადებს რომ “ბუდჰი ჩამოყალიბებულია ადამიანის ქმედებებით” – ბუდჰიჰ კარმა ანუსარინი. მაგრამ ეს არ არის სრულად სწორი. ჭკუა კარნახობს გრძნობებს მოქმედებისკენ. მას აქვს ბუდჰი ერთ მხარეზე და გრძნობები მეორეზე და მიზიდულია ორივეთი მოქმედებაში. როცა მანასი (ჭკუა) იხრება გრძნობებისკენ და ააქტიურებს მათ, მონობა წარმოიქმნება; თუ იგი იხრება გონებისკენ (რომელიც განათებულია ათმათი), განთავისუფლება შედეგდება. ხანდახან, ბუდჰი ცდუნებულია ყალბი აღტაცებით რომ ჭკუა მოლხენილია მასში, გრძნობების მეშვეობით. სადჰანა უნდა იყოს გამოყენებული ამ მომენტში მის უარის სათქმელად მონობისგან ჭკუაზე. იგი უნდა აღდგეს ჭკუის კაპრიზების რეგულატორისა და კონტროლიორის მის სტატუსში.
-ღმერთის საუბარი, 1979 წლის 26 სექტემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 23 ივლისი.
როცა ჩვენ ვსხედვართ დედამიწის კალთაზე, რა ბრძნულ გაკვეთილებზე უნდა მივაქციოთ ჩვენ ყურადღება? ბჰაგავანი სიყვარულით გვიხსნის ჩვენ დღეს!
ყველა კაცი არის ბჰუდევის (დედამიწის) შვილი. როგორც დედა, ბჰუდევი ასწავლის ბევრ გაკვეთილს თავის შვილებს. ის მოუწოდებს შვილებს თავად ისწავლონ ყველაფერი თვით მისგან სხვა მოძღვართა მიდევნის ნაცვლად. „მეცნიერები და ინტელექტუალები მჭრიან მე ნაწილებად ცოდნის შესაძენად და თავიანთი ექსპერიმენტების ჩასატარებლად“, – კვნესის დედამიწა. “ისინი მაყენებენ მე დიდ ტანჯვას მათ მიერ ამოთხრითა და აფეთქებით. მაგრამ მე ეს ყველაფერი არ მაწუხებს. ისწავლეთ მოთმინების ეს სული ჩემგან. რა შეურაცხყოფა ან თავდასხმაც კი სხვებმა შეიძლება მომართონ თქვენზე, აიტანეთ ესები სიმტკიცით. მოეპყარით ქებას თუ გაკიცხვას, კარგს თუ ცუდს სიმშვიდით. ეს არის უმაღლესი ცოდნა, მეორე სასიცოცხლო ელემენტი ბუნებაში არის წყალი, რომელიც ასევე არის ღმრთაებრივის ერთ-ერთი გამოვლინება. გაკვეთილი, რომელსაც წყალი ასწავლის არის: “ვაჟიშვილო! ბუნებით მე ვარ სუფთა, ტკბილი და რბილი. სიწმინდე, მოთმინება და შეუპოვრობა არის სამი კარგი ხარისხი რაც შენ უნდა კულტივირო.” ცეცხლი არის კიდევ ერთი ბუნების მოძღვართაგან. იგი ეუბნება კაცს: „ჩემო ვაჟიშვილო! მე არ ვაკეთებ განსხვავებას კარგსა და ცუდს შორის. მე არ ვიგებ ერთი ნივთის დაწვით და არ ვაგებ რაღაცის არ დაწვით. მე ვეპყრობი ერთნაირად ყველაფერს რაც კი მოდის ჩემს ორბიტაში. ისწავლეთ ღმრთაებრივის დანახვა ყველაფერში. ეს არის გზა ცოდნის მისაღებად უზენაესი მე-ს შესახებ.
-ღმერთის საუბარი, 1997 წლის 8 ოქტომბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 24 ივლისი.
რა არის უწყვეტი და თანმიმდევრული სადჰანა რაც ჩვენ ყველამ უნდა ვაკეთოთ? ბჰაგავანი სიყვარულით გვიხსნის ჩვენ დღეს!
ყვავილი არის ლამაზი; იგი იძლევა ამაღელვებელ, მომხიბვლელ სურნელს, აცხადებს თვალი და ცხვირი. ბრძენი კაცი არ დაკმაყოფილდება გრძნობითი-შთაბეჭდილებით. ის მიმართავს ბუდჰის (ინტელექტს) და სურს აღმოაჩინოს – როდემდე? Რამდენად? პასუხია – დაღამებამდე, ახალი დღის გათენებამდე. ამიტომ ის ასკვნის, რომ ჭეშმარიტი სილამაზე და ჭეშმარიტი სურნელი შეიძლება იყოს მიღებული მხოლოდ ღმერთისგან, არა შექმნილი ნივთებისა და კომპონენტებისგან, არა მსოფლიოს მოძრავი და ცვალებადი, გაჩენილი და შთანთქმული, გამოჩენილი, მიმზიდველი და გამქრალი ყოფიერებისგან. კაცი ახლა მხედრობს ორ ცხენს – მსოფლიოს და ღმერთს, უნივერსალს და ცალკეს, აბსოლუტს და ფარდობითს, მარადიულს და დროში შეზღუდულს, რეალობას და გაცხადებას. ამიტომ ის მგზავრობს დაცემისთვის. მხოლოდ სადჰანას შეუძლია დაეხმაროს კაცს სწორი გზის არჩევაში და მის დაუღალავად მიდევნაში. ყველა რელიგია ყველა ეპოქასა და ქვეყანაში აქცენტირებს ერთიანს და ნიშანს ადებს მისი მიღწევის გზას. ესები გვაფრთხილებს ჩვენ მსოფლიოსადმი ზედმეტ მიჯაჭვულობაზე, რაც არის არსებითად შხამიანი.
-ღმერთის საუბარი, 1979 წლის 26 სექტემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 25 ივლისი.
რა არის წინაპირობები სიბრძნის მოპოვებისთვის? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ დღეს მარტივი ანალოგიით.
თუ თქვენ გსურთ ლამპის ანთება, თქვენ გჭირდებათ ოთხი ნივთი. პირველი კონტეინერი, მეორე – ზეთი, მესამე – ფითილი და მეოთხე – ასანთიკოლოფი. თუ აქედან რომელიმე აკლია, თქვენ ვერ აანთებთ ლამპას. ამ ლამპას, თუმცა, შეუძლია მხოლოდ გარე სიბნელის მოცილება. როგორ უნდა იყოს სიბნელე გულში განადგურებული? იგი შეიძლება განადგურდეს მხოლოდ ჯნანა ჯიოტით (სიბრძნის შუქით) და სხვა არაფრით. როგორ უნდა აინთოს ეს სიბრძნის შუქი, ეს სულიერი შუქი? ამასაც სჭირდება ოთხი ელემენტი. ვაირაგია (განჯაჭვულობა) არის კონტეინერი. ბჰაკთი (ერთგულება) არის ზეთი. ეკაგრათა (ერთმიზნიანი კონცენტრირება) არის ფითილი. ჯნანა (უზენაესი ჭეშმარიტების ცოდნა) არის ასანთიღერი. ამ ოთხივეს გარეშე სულიერი სიბრძნის შუქის მიღება არის შეუძლებელი. ოთხიდან, უპირველესი რეკვიზიტი არის ვაირაგიას (უარყოფის) სული. ამ განცალკევების გარეშე, წმინდა წერილების ყველა ცოდნა არის უხეირო. რა არის ეს განცალკევება? ეს არის ტანზე მიჯაჭვულობის არარსებობა. ეგო-გრძნობა, რომელიც აიძულებს ადამიანს იფიქროს „მე“-ზე მუდამ, უნდა იყოს უარყოფილი.
-ღმერთის საუბარი, 1988 წლის 9 ნოემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 26 ივლისი.
რა არის ღმერთის შესახებ ერთი ჭეშმარიტება რაც ჩვენ ყოველთვის უნდა გვახსოვდეს? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ ასე რომ ჩვენ შევძლოთ განვავითარება და შენარჩუნება სწორი დამოკიდებულების ცხოვრების მიმართ.
ყოველი ქმედება ამ მსოფლიოში, ყველაზე პაწაწინაც, ხდება სათითაოდ ღმრთიური ნებით. ღმერთის კონკრეტულმა მოქმედებამ შეიძლება მოგიტანოთ თქვენ გარკვეული უხერხულობა ან მწუხარება. ეს არის თქვენს ინდივიდუალურ დონეზე. მაგრამ ღმერთის ქმნილებაში არ არსებობს რამე მწუხარების მსგავსი. რასაც ღმერთი აკეთებს არის კაცობრიობის კეთილდღეობისთვის. ზოგიერთი ადამიანი გრძნობს დეპრესიას და ტირის, თუ რატომ მისცა ღმერთმა მას უბედურება და მწუხარება. მაგრამ მწუხარება და სირთულეები არის ჩვენი საკუთარი ნაკეთები. ღმერთი არ განასხვავებს და არ უქმნის უბედურებას ვინმეს. მწუხარება და სირთულეები არის მხოლოდ თქვენი გრძნობები. ყველაფერი ღმერთის შემოქმედებაში გულისხმობს ბედნიერებისა და კომფორტის მიწოდებას ცოცხალ არსებებზე. ეს არის ის რასაც მე არაერთხელ ვუსვამ ხაზს. თქვენ ხართ მწუხარებაში თუ ტკბებით ბედნიერებით, ყოველთვის იფიქრეთ რომ ყველაფერი არის თქვენ საკუთარი სიკეთისთვის. ადამიანმა უნდა განივითაროს მტკიცე რწმენა რომ რასაც კი ღმერთი აკეთებს არის მისი საკუთარი სიკეთისთვის და არა შესაწუხებლად. უძლური ამ ჭეშმარიტების გაცნობიერებაზე, კაცი განიცდის ყველანაირ სირთულეებსა და მწუხარებებს. ის უნდა ეცადოს ღმერთის ქმნილების საფუძვლადდებული ჭეშმარიტების აღიარებას.
-ღმერთის საუბარი, 2000 წლის 17 ოქტომბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 27 ივლისი.
რა არის განცალკევების მნიშვნელობა და ჩვენ როგორი განცალკევება უნდა ვაპრაქტიკოთ? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ დღეს.
მშვიდობა არის საუკეთესო საგანძური რის გარეშეც ძალა, ავტორიტეტი, დიდება, სიმდიდრე ყველა არის მშრალი და მძიმე. ტიაგარაჯა მღეროდა რომ ვერ იარსებებს ბედნიერება, შინაგანი სიმშვიდის გარეშე. ამ სიმშვიდის მოსაპოვებლად და მასში ურყევად დასამკვიდრებლად, კაცმა უნდა განივითაროს აბჰიასა (სტაბილური პრაქტიკა) და ვაირაგიამ (განცალკევება). ვაირაგიამ არ გულისხმობს უარის თქმას ოჯახზე და ჯუნგლების მარტოობაში გაქცევას. ეს ნიშნავს ჩვენს უარის თქმას გრძნობაზე რომ საგნები არის მუდმივი და უმაღლესი სიხარულის მოტანის შემძლე. ჭკუა ხრიკობს კაცთან და იჯერებს რომ ზოგი რამ არის კარგი და ზოგი ცუდი, ზოგი მარადიული და ზოგი წარმავალი. თქვენ შეიძლება გქონდეთ თეფში გემრიელი საჭმელი თქვენს წინ და ესები შეიძლება სჩანდეს გემრიელი და ლამაზი; მაგრამ, თუ მზარეული გამოაცხადებს, რომ ხვლიკი ჩავარდა ქვაბში როცა იგი იყო ცეცხლზე და ცოცხლად მოიხარშა, საკვებისადმი მთელი ხიბლი გაქრება თვალის დახამხამებაში! არ არსებობს ობიექტი ცდომილების ან წარუმატებლობის გარეშე; არ არსებობს სიხარული შეურეველი ტკივილთან; არ არსებობს ქმედება რომელიც დაუბინძურებულია ეგოიზმით. ასე რომ იყავით ფრთხილად და განივითარეთ განცალკევება, რომელიც გიხსნით თქვენ მწუხარებისგან.
-ღმერთის საუბარი, 1975 წლის 20 აპრილი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 28 ივლისი.
რა არის ნამდვილი სიყვარულის ბუნება და როგორ უნდა გაცხადდეს იგი ჩვენს ცხოვრებებში? ბჰაგავანი სიყვარულით შთაგვაგონებს ჩვენ დღეს.
როდესაც თქვენ მოიპოვებთ ღმერთის სიყვარულს, მისი თანაგრძნობა იდენს თქვენში. სიყვარული იძლევა და პატიობს. ეგო იღებს და ივიწყებს. როცა თქვენი შვილი სახლიდან რაღაც ფულს იპარავს, თქვენ არ გადასცემთ მას პოლიციას; მაგრამ, როცა თქვენი მსახური იპარავს კოვზს, თქვენ არ გაქვთ ასეთი წუხილი. რადგან, თქვენ არ გაქვთ სიყვარული მსახურის მიმართ. იცხოვრეთ სხვების სიძულვილის, სხვების დაგმობისა და სხვებში ნაკლის ძიების გარეშე. ვიასამ, ვინც დაწერა თვრამეტი მოცულობითი პურანა, შეაჯამა ყველა პურანა პატარა კუპლეტის ერთ რჩეულ სტრიქონში: „სიკეთის კეთება სხვების მიმართ არის ერთადერთი ღირსეული ქმედება; ბოროტების კეთება არის ყველაზე საშინელი ცოდვა“. როცა თქვენ გრძნობთ თქვენ არ შეგიძლიათ სიკეთის კეთება, მოწყდით მაინც ბოროტების კეთებისგან. ეს თავისთავად არის საქები მსახურება! ნუ ეცდებით განსხვავებების აღმოჩენას; აღმოაჩინეთ ერთიანობა. გაიგეთ რომ ცხოვრების მიზანია სიყვარულის განსახიერების, კერძოდ, ღმერთის შეცნობა, სიყვარულის მეშვეობით, და აჩვენეთ თქვენი საკუთარი სიყვარულის მეშვეობით რომ თქვენ შეიცანით ის.
-ღმერთის საუბარი, 1975 წლის 4 აპრილი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 29 ივლისი.
რა არის ერთი ღირსეული კამპანია რაზეც უნდა წაახალისონ მშობლებმა შვილები წამოსაწყებად? ბჰაგავანი სიყვარულით ხელმძღვანელობს დღეს ყველას ვინც ასრულებს ამ კრიტიკულ როლს.(
დღეს გრძნობები არის მიშვებული თავისუფალ თამაშზე; კაცი არის სიხარბის, ვნების და ეგოიზმის მონა. ბრალი დევს მთლიანად მშობლებთან და უფროსებთან. როცა მათი შვილები ტაძრებში ან რელიგიურ საუბრებზე მიდიან, ისინი საყვედურობენ მათ და აფრთხილებენ მათ რომ ეს არის სიგიჟის ნიშანი. ისინი ეუბნებიან მათ რომ რელიგია არის სიბერის წლების მისადევნი; ეს არ უნდა მიიღონ სერიოზულად ახალგაზრდებმა! მაგრამ, თუ მხოლოდ ისინი წაახალისებენ მათ, ბავშვები შეძლებენ საკუთარი თავის უკეთ აღიჭურვას ცხოვრების ბრძოლისთვის. მშობლებმა უნდა ურჩიონ ბავშვებს: “დარწმუნებული იყავით რომ არსებობს ღმერთი, გვხელმძღვანელობს და გვიცავს ჩვენ. გაიხსენეთ ის მადლიერებით. ელოცეთ მას გაგწმინდოთ თქვენ. გიყვარდეთ ყველა, ემსახურეთ ყველას. შეუერთდით კარგ საზოგადოებას. ეწვიეთ ტაძრებს და წმინდა კაცებს.” თქვენ კითხულობთ გაზეთებში ლაშქრობებზე, დაპყრობებზე, გამარჯვებებზე, ტრიუმფებზე და ა.შ., მაგრამ ეს ყველაფერი არის მატერიალური დაპყრობა და სხვა ტრიუმფები. კამპანია გრძნობების ცდუნების წინააღმდეგ; შინაგანი მტრების დაპყრობა; ტრიუმფი თქვენს ეგოზე. ეს არის ის გამარჯვება რისთვისაც თქვენ იმსახურებთ მილოცვებს და არა სხვები.
-ღმერთის საუბარი, 1967 წლის 1 იანვარი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 30 ივლისი.
რა გზა არის ნაჩვენები საის მიერ რაზე გასავლელად ჩვენ ყველა უნდა ვესწრაფოთ? ბჰაგავანი ნათლად გადმოსცემს ამას ჩვენთვის დღეს!(
როდესაც თქვენ წამოიწყებთ რამე საქმეს წმინდა გულით, თქვენ აუცილებლად შეხვდებით წარმატებას. მე ვარ ამ იდეალის ცოცხალი მტკიცებულება. არ არსებობს ეგოიზმის არავითარი კვალი ნებისმიერ საქმეში, რასაც მე ვიღებ თავზე. რასაც კი ვაკეთებ არის კაცობრიობის საკეთილდღეოდ. ბევრი არ ცდილობს ამის გაგებას და ფიქრობს რომ ეს რაღაც მოლოდინით კეთდება. მაგრამ მე არავისგან არაფერს ველოდები და არც რამე სარგებელს ვიღებ მისგან. მე ვიღებ მხოლოდ ერთ სარგებელს, ანუ მე ვგრძნობ თავს ბედნიერად, როცა ყველა არის ბედნიერი. რადგან თქვენ აცხადებთ იყოთ საის ერთგულები, თქვენ ზუსტად უნდა მისდიოთ საის გზას და ყველა გაახაროთ. როდესაც თქვენ მიჰყვებით ჩემს ნაკვალევს, თქვენ აუცილებლად მიაღწევთ წმინდა შედეგებს და მიაღწევთ კარგ რეპუტაციას. საის ერთგულებად მყოფებმა, თქვენ უნდა მიატოვოთ ეგოიზმი და მიუძღვნათ თქვენი ცხოვრებები საზოგადოების კეთილდღეობას. შეავსეთ თქვენი ცხოვრებები სიყვარულით. შეწყვიტეთ სხვების კრიტიკა. გამოხატეთ თქვენი პატივისცემა მათ მიმართაც კი, ვინც გძულთ თქვენ. სიძულვილი არის უღირსი ხარისხი. იგი გაგანადგურებთ თქვენ. ამიტომ, არ მისცეთ ადგილი სიძულვილს. კულტივირეთ სიყვარული. დაეხმარეთ ღარიბებსა და გაჭირვებულებს შეძლებისდაგვარად.
-ღმერთის საუბარი, 2002 წლის 13 აპრილი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 31 ივლისი.
როგორ შეგვიძლია ჩვენ გავხადოთ ცხოვრება რბილი, ტკბილი და მშვიდი? ბჰაგავანი სიყვარულით გვიხსნის ჩვენ დღეს!
წელი ხდება ახალი და დღე ხდება წმინდა, როცა თქვენ აკურთხებთ მას სადჰანით, არა სხვაგვარად. სადჰანა შეიძლება გაიზარდოს მხოლოდ სიყვარულით განაყოფიერებულ სივრცეში. სიყვარული ან პრემა არის ბჰაკტის (ღმერთისადმი ერთგულების) არსებითი ხარისხი. სიყვარული რომელიც თქვენ გაქვთ მატერიალური საგნების, სახელის, დიდების, ცოლის და შვილის, და ა.შ. მიმართ, უნდა განიწმინდოს დაქვემდებარებით ღმერთის უფრო ძლევამოსილ სიყვარულზე. ორ კოვზ რძეს დაუმატეთ ორი კოვზი წყალი, წყალიც დაფასდება რძედ! ამჟამად თქვენი სადჰანა შეიძლება აღიწეროს მხოლოდ როგორც ორი ლიტრი წყლის შერევა ორ კოვზ რძესთან! გქონდეთ ღმერთის სიყვარული შემავსებელად და აღმტაცად თქვენი გულის; მაშინ თქვენ ვერ შეიძულებთ ვინმეს, თქვენ ვერ დაკავდებით არაჯანსაღი მეტოქეობებით, თქვენ ვერ იპოვით ნაკლს ვინმესთან. ცხოვრება შემდეგ ხდება რბილი, ტკბილი და მშვიდი.
-ღმერთის საუბარი, 1967 წლის 1 იანვარი.

სატია საი ბაბა