საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 1 სექტემბერი.
რატომ არის უაზრო სიდიადის გამოდევნება სიხარბითა და სურვილით? ბჰაგავანი გვაფრთხილებს ჩვენ დღეს, მოჰყავს რამდენიმე მაგალითი ჩვენი ეპოსებიდან.
რავანა იყო თავისი დღის უძლიერესი მონარქი, როგორც ვალმიკი აღწერს მას. მისი დედაქალაქი იყო აუღებელი ციხესიმაგრე, სავსე იშვიათი საგანძურით. ის იყო ოთხი ვედას და ექვსი სულიერი მეცნიერების მცოდნე. დურიოდჰანა, კაურავთაგან უხუცესი, იყო, როგორც ვიასა აღწერს მას, შეუდარებელი თავისი არმიისა და შეიარაღების რაოდენობითა და ძალით, ასევე დიპლომატიური ცოდნით. მაინც, ეს ორი შეზიზღებული იყვნენ ახალგაზრდებისა და მოხუცების მიერ საუკუნეების განმავლობაში. რატომ? იმიტომ რომ ისინი დაეშვნენ ადამიანურიდან მხეცურ დონეზე, ადამიანურიდან ღმრთაებრივ დონეზე ასვლის ნაცვლად. ორივეს ჰქონდა იგივე ნაკლი – სიხარბე. მათ არ იცოდნენ კმაყოფილების საიდუმლო. ისინი იყვნენ დაავადებულნი კამათი, დაუოკებელი სურვილით. რამა და კამა შეუძლებელია თანაარსებობდეს. კაცის შინაგან ტაძარს შეუძლია საცხოვრებლით უზრუნველყოს მხოლოდ ერთი ღმრთაება, რამას ან კამა. თუ თქვენ გიყვართ სხვა ადამიანი, თქვენ არ მოისურვებთ მასზე ბატონობას; თქვენ არ მოისურვებთ მის ქონებას; თქვენ არ გექნებათ შური, როცა ის აყვავდება, თქვენ არ გექნებათ სიხარული, როცა ის იტანჯება. სიყვარული არის ყველაზე ძლიერი ანტიდოტი სიხარბისთვის. ეს, შესაბამისად არის ფუნდამენტალი სულიერი დისციპლინა: გაეცი სიყვარული და მიიღე სიყვარული.
– ღმერთის საუბარი, 1970 წლის 6 მარტი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 2 სექტემბერი.
ჩვენ როგორ უნდა მოვეპყროთ სვამის მოღვაწეობის ნაწილად ყოფნის შესაძლებლობას? როცა ჩვენ აღვნიშნავთ შრი სატია საის ცენტრალური ტრასტის დაარსების წლისთავს, ბჰაგავანი გვახსენებს და გვაგულიანებს.
ეს არის მსახურების შანსი რისთვისაც თქვენ უნდა გრძნობდეთ თავს უაღრესად აღფრთოვანებულად, რადგან აქ შეგიძლიათ თქვენ გარდაქმნათ თქვენი ერთგულება და რწმენა თქვენი ძმებისა და დების საკეთილდღეოდ მსახურების პოზიტიურ აქტებად. და, რადგან მე ვარ თქვენთან ყველაფერში რასაც თქვენ აკეთებთ, თქვენ არ გაქვთ სადარდებლად წამოწყებების წარმატება. თქვენ უნდა იყოთ მხოლოდ „ინსტრუმენტები“; თქვენ არ გჭირდებათ ეშმაკური გზების ან შემოვლითი ტაქტიკის მოფიქრება. თქვენი წევრობის მოვალეობების შესრულებისას, თქვენ გჭირდებათ ნდობის შენარჩუნება და განვითარება საის მიმართ ასევე. ეს არის საის სამუშაო, რომლით სასიამოვნოდაც თქვენ ხართ მოწვეული. ეს არის ამამაღლებული სამუშაო რაც მიგიყვანთ ახლოს ღმრთაებრივის გულთან. შეგნებულ ხელს უნდა ჰქონდეს ინერტული წერაქვი ყამირი მიწის გასატეხად; ასევე, ღმრთაებრივ ცნობიერებას უნდა ჰქონდეს პრაკრიტი (ბუნება) მისი გეგმის განსახორციელებლად. ამისათვის, თქვენ გაქვთ თქვენზე სამაგალითო ცხოვრების გატარება. თქვენი ნიტია ჯივიტამ (ყოველდღიური ცხოვრება) უნდა გარდაიქმნას ცოცხალ ლოცვებად და ცოცხალ სადჰანად. გამოთვალეთ საკუთარ თავში ის სარგებელი რაც თქვენ წილად გხვდებათ ამ სადჰანადან რაშიც თქვენ ხართ ინიცირებული ახლა, და მოემზადეთ თქვენს თავზე ასაღებად თქვენთვის დანიშნული ამოცანის – იყოთ ინსტრუმენტები მიძღვნილი მისიის წინსვლისთვის რისთვისაც ღმრთაებრივი მოვიდა.
– ღმერთის საუბარი, 1974 წლის 20 ივნისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 3 სექტემბერი.
არის ღმერთი მოსიყვარულე თუ ის არის ის ვინც ჩვენ გვსჯის ჩვენი შეცდომების გამო? რა არის მისი ნამდვილი ბუნება? ბჰაგავანი ააშკარავებს დღეს, მაგალითებით ეპოსებიდან.
ღმერთი ნებას აძლევს თავის თავს იყოს დატყვევებული ადვილად თავის ერთგულთა მიერ. მათად ვინც იღებს ნეგატიურ გრძნობებს მასში, ის სჩანს როგორც მტერი. პურანდარადასა მღეროდა: „ო, რამა! ვიბჰიშანასად ვისაც შენი სწამდა, შენ გამოჩნდი ღმერთად. მაგრამ რავანასად ვინც შენს წინააღმდეგ წავიდა, შენ იქეცი სიკვდილის ჭეშმარიტ მბრძანებლად, იამად. შენ ხარ არა მხოლოდ რამა, არამედ ასევე იამაც. ამ მსოფლიოში არ არსებობს სხვა იამა შენს გარდა. შენ ეჩვენები რამად მათ, ვისაც შენ უყვარხარ. მათ ვინც შენ გეწინააღმდეგება, შენ ეჩვენები იამად. პრაჰლადას, ვინც შენ გელოცებოდა ნებისმიერ დროს და ყველა ვითარებაში, შენ გამოეცხადე როგორც უფალი ნარაიანა. მაგრამ ჰირანიაკაშიაპუს, ვინც გეწინააღმდეგებოდა შენ, შენ გამოეცხადე როგორც სიკვდილის ღმერთი, იამა“. მაშასადამე, ის არის როგორც უფალი ასევე სიკვდილის ღმერთი. კამსას, ვინც თანაგრძნობის კვალის გარეშე თავისი დის მიმართ, იყო მზად მის მოსაკლავად, კრიშნა გამოეცხადა იამად. უგრასენას, კამსას ღმრთისმოსავ მამას, ის გამოეცხადა თვით უფლად. მაშასადამე, კარგი და ცუდი ორივე განსაზღვრულია ჩვენი გრძნობებით.
– ღმერთის საუბარი, 1996 წლის 28 მაისი.
ბაბა