სექტემბერი

საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 1 სექტემბერი.
რატომ არის უაზრო სიდიადის გამოდევნება სიხარბითა და სურვილით? ბჰაგავანი გვაფრთხილებს ჩვენ დღეს, მოჰყავს რამდენიმე მაგალითი ჩვენი ეპოსებიდან.
რავანა იყო თავისი დღის უძლიერესი მონარქი, როგორც ვალმიკი აღწერს მას. მისი დედაქალაქი იყო აუღებელი ციხესიმაგრე, სავსე იშვიათი საგანძურით. ის იყო ოთხი ვედას და ექვსი სულიერი მეცნიერების მცოდნე. დურიოდჰანა, კაურავთაგან უხუცესი, იყო, როგორც ვიასა აღწერს მას, შეუდარებელი თავისი არმიისა და შეიარაღების რაოდენობითა და ძალით, ასევე დიპლომატიური ცოდნით. მაინც, ეს ორი შეზიზღებული იყვნენ ახალგაზრდებისა და მოხუცების მიერ საუკუნეების განმავლობაში. რატომ? იმიტომ რომ ისინი დაეშვნენ ადამიანურიდან მხეცურ დონეზე, ადამიანურიდან ღმრთაებრივ დონეზე ასვლის ნაცვლად. ორივეს ჰქონდა იგივე ნაკლი – სიხარბე. მათ არ იცოდნენ კმაყოფილების საიდუმლო. ისინი იყვნენ დაავადებულნი კამათი, დაუოკებელი სურვილით. რამა და კამა შეუძლებელია თანაარსებობდეს. კაცის შინაგან ტაძარს შეუძლია საცხოვრებლით უზრუნველყოს მხოლოდ ერთი ღმრთაება, რამას ან კამა. თუ თქვენ გიყვართ სხვა ადამიანი, თქვენ არ მოისურვებთ მასზე ბატონობას; თქვენ არ მოისურვებთ მის ქონებას; თქვენ არ გექნებათ შური, როცა ის აყვავდება, თქვენ არ გექნებათ სიხარული, როცა ის იტანჯება. სიყვარული არის ყველაზე ძლიერი ანტიდოტი სიხარბისთვის. ეს, შესაბამისად არის ფუნდამენტალი სულიერი დისციპლინა: გაეცი სიყვარული და მიიღე სიყვარული.
– ღმერთის საუბარი, 1970 წლის 6 მარტი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 2 სექტემბერი.
ჩვენ როგორ უნდა მოვეპყროთ სვამის მოღვაწეობის ნაწილად ყოფნის შესაძლებლობას? როცა ჩვენ აღვნიშნავთ შრი სატია საის ცენტრალური ტრასტის დაარსების წლისთავს, ბჰაგავანი გვახსენებს და გვაგულიანებს.
ეს არის მსახურების შანსი რისთვისაც თქვენ უნდა გრძნობდეთ თავს უაღრესად აღფრთოვანებულად, რადგან აქ შეგიძლიათ თქვენ გარდაქმნათ თქვენი ერთგულება და რწმენა თქვენი ძმებისა და დების საკეთილდღეოდ მსახურების პოზიტიურ აქტებად. და, რადგან მე ვარ თქვენთან ყველაფერში რასაც თქვენ აკეთებთ, თქვენ არ გაქვთ სადარდებლად წამოწყებების წარმატება. თქვენ უნდა იყოთ მხოლოდ „ინსტრუმენტები“; თქვენ არ გჭირდებათ ეშმაკური გზების ან შემოვლითი ტაქტიკის მოფიქრება. თქვენი წევრობის მოვალეობების შესრულებისას, თქვენ გჭირდებათ ნდობის შენარჩუნება და განვითარება საის მიმართ ასევე. ეს არის საის სამუშაო, რომლით სასიამოვნოდაც თქვენ ხართ მოწვეული. ეს არის ამამაღლებული სამუშაო რაც მიგიყვანთ ახლოს ღმრთაებრივის გულთან. შეგნებულ ხელს უნდა ჰქონდეს ინერტული წერაქვი ყამირი მიწის გასატეხად; ასევე, ღმრთაებრივ ცნობიერებას უნდა ჰქონდეს პრაკრიტი (ბუნება) მისი გეგმის განსახორციელებლად. ამისათვის, თქვენ გაქვთ თქვენზე სამაგალითო ცხოვრების გატარება. თქვენი ნიტია ჯივიტამ (ყოველდღიური ცხოვრება) უნდა გარდაიქმნას ცოცხალ ლოცვებად და ცოცხალ სადჰანად. გამოთვალეთ საკუთარ თავში ის სარგებელი რაც თქვენ წილად გხვდებათ ამ სადჰანადან რაშიც თქვენ ხართ ინიცირებული ახლა, და მოემზადეთ თქვენს თავზე ასაღებად თქვენთვის დანიშნული ამოცანის – იყოთ ინსტრუმენტები მიძღვნილი მისიის წინსვლისთვის რისთვისაც ღმრთაებრივი მოვიდა.
– ღმერთის საუბარი, 1974 წლის 20 ივნისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 3 სექტემბერი.
არის ღმერთი მოსიყვარულე თუ ის არის ის ვინც ჩვენ გვსჯის ჩვენი შეცდომების გამო? რა არის მისი ნამდვილი ბუნება? ბჰაგავანი ააშკარავებს დღეს, მაგალითებით ეპოსებიდან.
ღმერთი ნებას აძლევს თავის თავს იყოს დატყვევებული ადვილად თავის ერთგულთა მიერ. მათად ვინც იღებს ნეგატიურ გრძნობებს მასში, ის სჩანს როგორც მტერი. პურანდარადასა მღეროდა: „ო, რამა! ვიბჰიშანასად ვისაც შენი სწამდა, შენ გამოჩნდი ღმერთად. მაგრამ რავანასად ვინც შენს წინააღმდეგ წავიდა, შენ იქეცი სიკვდილის ჭეშმარიტ მბრძანებლად, იამად. შენ ხარ არა მხოლოდ რამა, არამედ ასევე იამაც. ამ მსოფლიოში არ არსებობს სხვა იამა შენს გარდა. შენ ეჩვენები რამად მათ, ვისაც შენ უყვარხარ. მათ ვინც შენ გეწინააღმდეგება, შენ ეჩვენები იამად. პრაჰლადას, ვინც შენ გელოცებოდა ნებისმიერ დროს და ყველა ვითარებაში, შენ გამოეცხადე როგორც უფალი ნარაიანა. მაგრამ ჰირანიაკაშიაპუს, ვინც გეწინააღმდეგებოდა შენ, შენ გამოეცხადე როგორც სიკვდილის ღმერთი, იამა“. მაშასადამე, ის არის როგორც უფალი ასევე სიკვდილის ღმერთი. კამსას, ვინც თანაგრძნობის კვალის გარეშე თავისი დის მიმართ, იყო მზად მის მოსაკლავად, კრიშნა გამოეცხადა იამად. უგრასენას, კამსას ღმრთისმოსავ მამას, ის გამოეცხადა თვით უფლად. მაშასადამე, კარგი და ცუდი ორივე განსაზღვრულია ჩვენი გრძნობებით.
– ღმერთის საუბარი, 1996 წლის 28 მაისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 4 სექტემბერი.
რა არის მნიშვნელობა ისლამში პრაქტიკებული ზოგიერთი საყურადღებო მითითების? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ ეიდ მილად უნ ნაბის წინა დღეს.
ჩვეულუბრივ, ყველა იღებს ამა თუ იმ სახეობის საკვებს ტანისთვის დღეში ხუთჯერ: ადრიანად ფინჯანი ყავა მირთმეული საწოლში, საუზმე ორი საათის შემდეგ, უხვი სადილი შუადღისას, ჩაი ოთხ საათზე და მსუყე ვახშამი საღამოს. ისლამი ნიშნავს საკვებს კაცის სულიერი ბუნებისთვის და მოითხოვს რომ იგი მიღებული იყოს დღეში ხუთჯერ, როგორც ლოცვა. ატმიკი ცნობიერების აღგზნებისთვის, სულიერი სიხარულის მოსაპოვებლად და ატმიკი განათების გამოვლინების ხელშესაწყობად, ლოცვა დანიშნულია ხუთჯერ დღეში კეთილგონიერების გამოჩენიდან სიკვდილამდე! ლოცვა, ისლამში ასევე არის საკრებულო აქტივობა. ლოცვა ჯგუფში წარმოქმნის სასარგებლო ვიბრაციებს. ისლამი გვპირდება ექსტაზის უფრო დიდ ნაკადს როცა ღმერთს თაყვანს სცემს მოწყურებული გულების უზარმაზარი თავმოყრა. ყველა მათგანი დაბლა იხრება მეჩეთის დანახვაზე. ისინი რიგებად სხედან მოხრილი მუხლებით და წინ იხრებიან სანამ მათი ხელისგულები და შუბლი არ შეეხება მიწას ღმერთის ნებისადმი თავმდაბალი მორჩილებით. ამგვარად, ისლამი ხაზს უსვამს ერთს მრავალში, გულისწადილს ღმერთისთვის ვინც სხვადასხვა ხარისხით ვლინდება სხვადასხვა ჭკუებში.
– ღმერთის საუბარი, 1983 წლის 12 ივლისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 5 სექტემბერი.
რა არის იმპერატორ ბალის ის კეთილშობილური ხარისხები რამაც მისცა მას მარადიული დიდება? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ როცა ჩვენ თვალს ვადევნებთ ონამის წმინდა დღესასწაულს.
თუ ვინმე მოდის მსხვერპლშეწირვის თქვენს გზაზე, ვინც კი შეიძლება ის იყოს, თქვენ უნდა უარყოთ იგი. იმპერატორმა ბალიმ შენიშნა ვამანას შესვლა იაჯნაშალაში. ის მიესალმა მას, პატივისცემით შესთავაზა დაჯდომა და უთხრა: „სვამი, რა არის შენი სურვილი რაც მე შემიძლია შევასრულო?“ ვამანამ უპასუხა: „მე სხვა არაფერი მინდა, მხოლოდ მიწის სამი ნაბიჯი“. იმპერატორმა ბალიმ თქვა: „ეს რა არის? გჭირდება შენ მთელი ამ გზის გავლა მხოლოდ მიწის სამი ნაბიჯისთვის რასაც სხვა ნებისმიერი მოგცემდა შენ?“ ვამანამ თქვა: „მე მინდა მიწის სამი ნაბიჯი მხოლოდ შენგან“. ბალის მოძღვარმა შუკრაჩარიამ ვინც იდგა უკან, გააფრთხილა ის: „ოჰ, მეფეო! ის არ არის ჩვეულებრივი კაცი. არ დაუშვა მის თხოვნაზე დათანხმების შეცდომა“. მაშინ ბალიმ თქვა: „არსებობს უფრო დიდი შეცდომა ვიდრე პირობაზე უკან დახევა? მე უკვე მივეცი მას ჩემი სიტყვა. მე შემიძლია არ დავემორჩილო თუნდაც ჩემს გურუს, მაგრამ მე არ შემიძლია უკანდახევა ჩემს პირობაზე“. შესაბამისად, იმპერატორმა ბალიმ შეასრულა მისი პირობა ვამანას მიმართ. ის იყო ჭეშმარიტების ტანმოსილება. ის იყო ადამიანი ვინც არასდროს დაიხევდა უკან თავის სიტყვაზე. სწორედ ამიტომ კერალას მოსახლეობა ინახავს მის ხსოვნას გულში და ყოველწლიურად აღნიშნავს ონამის დღესასწაულს.
– ღმერთის საუბარი, 1996 წლის 27 აგვისტო.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 6 სექტემბერი.
ჩვენ როგორ უნდა მივუდგეთ ღმერთის სახელზე ფიქრის სადჰანას და რით უნდა შევავსოთოთ იგი? ბჰაგავანი, ჩვენი მოსიყვარულე გურუ, გვმეგზურობს ჩვენ დღეს.
არსებობს, ბევრი დიდი ადამიანი ვინც გალობს უფლის სახელს განუწყვეტლივ. არსებობს ბევრი სხვა ვინც დღეების, თვეების და წლების განმავლობაში იმეორებს უფლის სახელს, მაგრამ ეს არ იწვევს არანაირ ცვლილებას მათში. რა არის ამის მიზეზი? მათი გრძნობის ყველა ორგანო ფუნქციონირებს გრძნობით: „მე ვარ ტანი“. ისინი ვინც უფლის სახელს წარმოთქვამენ მაშინ როცა ჩაძირული არიან ტანის ცნობიერებაში, ვერ გააცნობიერებენ ღმრთაებრივს, რა დიდხანსაც კი მათი ეპიტიმია შეიძლება გაგრძელდეს. ადამიანები მიკუთვნებულნი სხვადასხვა სარწმუნოებასა და კულტურას მისდევენ სხვადასხვა სულიერ პრაქტიკას თავიანთი განსხვავებული გარემოებების შესაბამისად. როცა ისინი აღმოაჩენენ რომ ამ პრაქტიკებმა არ გამოიღო მათი ნავარაუდევი შედეგები, იმედგაცრუებიდან თუ გულგატეხილობიდან, ისინი შემდეგ მიმართავენ თაყვანისცემის სხვა ფორმას ან სხვა რწმენას. სულიერი ცვლილება არ შეიძლება მოვიდეს უბრალოდ სხვა სახელის გალობით ან თუნდაც სხვა სარწმუნოების მიღებით. ღმრთაებრივი მადლი არ მიიღწევა რწმენის შეცვლით. ეს არის მატი (ჭკუა) რამაც უნდა განიცადოს ცვლილება, არა ადამიანის მატამ (რელიგია). უბრალოდ შეცვლით ტანსაცმლის რასაც თქვენ ატარებთ, თქვენ ვერ შეიძენთ ღმრთაებრივ ხარისხებს. სათნოებები უნდა კულტივირდეს. მხოლოდ ადამიანს ვინც გარდაქმნის თავის ხასიათს შეუძლია თავისი ამაღლება.
– ღმერთის საუბარი, 1989 წლის 21 ივნისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 7 სექტემბერი.
ვაკეთებთ ჩვენ საკმარისს ბჰაგავანისთვის როგორც საის მაცნეები? ჩვენ რა უნდა გავაკეთოთ მისთვის უკეთესად სამსახუროდ? – ბჰაგავანი, ჩვენი მოსიყვარულე უფალი, სიყვარულით და მოსწრებულად გვახსენებს ჩვენ დღეს.
თქვენ ცდილობთ სხვადასხვა საშუალებით ცხოვრებას და გავრცელებას საის იდეალებისა და საის სიყვარულის პრინციპის. რამდენად წარმატებულია ეს მცდელობები? რამდენად კარგი აქვს მას გაკეთებული მსოფლიოს მიმართ? რამდენად დაეხმარა იგი ადამიანურობის აღიარებას კაცში? იდეალებისა და გზავნილის თხრობის მოსმენის პროცესთან ერთად, ესები პრაქტიკად უნდა იყოს ყოველდღიურ ცხოვრებაში. მხოლოდ ამის შემდეგ შეგიძლიათ თქვენ განაცხადოთ რომ თქვენ გაიგეთ საის იდეალების მნიშვნელობა და მიზანი. ყველა უნდა გახდეს სიყვარულის ტანმოსილება. სიყვარულის პრინციპი შეიძლება იყოს ხელშეწყობილი მხოლოდ სიყვარულით. სიყვარულის არარსებობა არის საფუძველში ანარქიის რაც დასდევს დღეს მსოფლიოს. თავაწყვეტილი პირადი ინტერესი, არასწორად მიმართული საქმიანობა, ეგოს ველური ხრიკები, პომპეზური ცხოვრება და შურის გრძნობა იწვევს ამ საშინელ სიტუაციას. არ ანებოთ ეგოს, პომპეზურობის თუ უზნეობის კვალსაც კი დააბინძუროს თქვენი ქმედებები. ეს სამი ხარისხი აძლიერებს ეგოიზმის გრძნობას. მშვიდობა და კეთილდღეობა შეიძლება გამოჩნდეს მსოფლიოში მხოლოდ მაშინ როცა თქვენ მოძრაობთ საზოგადოებაში სიყვარულით, რომელიც თავისუფალია ეგოიზმის დაბინძურებისგან.
– ღმერთის საუბარი, 1980 წლის 19 ნოემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 8 სექტემბერი.
როგორ შეგვიძლია ჩვენ ავაშენოთ კეთილშობილური საგანმანათლებლო სისტემა რაც დაეფუძნება ბჰარატას სულზე? – ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ დღეს.
რაც ჩვენ გვჭირდება დღეს არ არის განათლების ახალი სისტემა. ჩვენ არ გვჭირდება არც ახალი სოციალური სისტემა. ასეთი ცვლილებები ვერ მოემსახურება გადაჭრას პრობლემების რასაც ჩვენ ვაწყდებით. დღეს ჩვენ გვჭირდება კაცები და ქალები ვინც არიან სუფთა ჭკუითა და გულით. საზოგადოებაში განმცდელში ნაკლებობის ჭკუის სიწმინდესა და ხასიათის მთლიანობაში, კეთილჭკუიანი ადამიანები იქნებიან ცოტანი. სულიერების გარეშე არ იქნება არც სიწმინდე, არც ზნეობა, არც მთლიანობა. სადაც არ არიან კეთილშობილი ხასიათის კაცები და ქალები, ეს სახელმწიფო ვერ აყვავდება. მსოფლიოში არცერთ ქვეყანას აქვს იმდენი რასა, სარწმუნოება და ენა რამდენიც ბჰარატის წმინდა ქვეყანას. ბჰარატი ბრწყინავს როგორც ბაღი თავისი მრავალი რასით, სარწმუნოებით, ენითა და კულტურით. მრავალფეროვანი მანერები და კულტურები ხელს უწყობს ერის მრავალმხრივ ბრწყინვალებას. ამ მრავალფეროვნების დიდმშვენიერება არის აღწერილობის მიღმა. ბჰარატი არის ადამიანების სახლი ვინც თაყვანს სცემს სიყვარულს როგორც სულის გზას და ჭეშმარიტებას როგორც მათი სიცოცხლის სუნთქვას. საუბედუროდ, დაკარგულებს დევნაში ამქვეყნიური, ფიზიკური და მატერიალური ობიექტების, ადამიანებს დავიწყებული აქვთ თავიანთი ძირითადი ღმრთაებრივი ბუნება. ეს არის კონტექსტი რაშიც განათლების სისტემა უნდა იყოს განხილული.
– ღმერთის საუბარი, 1994 წლის 19 ივლისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 9 სექტემბერი.
რა უნდა გავაკეთოთ ჩვენ მსოფლიოს გადასაქცევად ბედნიერ სახლად ყველასთვის? ბჰაგავანი სიყვარულით გვიძღვება ჩვენ დღეს.
შეიძინეთ სიყვარული რომელიც იზიდავს ყველას (ღმ)ერთში. ამის მეშვეობით, თქვენ შეგიძლიათ ჩაახშოთ შიშები და მღელვარებები, სიხარბე და შური, სიძულვილი და ამპარტავნება რომლებიც დღეს აინფიცირებს მსოფლიოს ხალხებს და დაამყაროთ მშვიდობისა და სიხარულის ეპოქა. დაე ყველა მსოფლიო იყოს ბედნიერი – ეს არის ლოცვა, რომელიც ბუნებრივად მოდის ყველა ადამიანის გულიდან. ეს არის მიზანი, რომლისკენაც სანატანა დჰარმას მივყავართ. ყველა უნდა მღეროდეს ამ მიზანზე, ცხოვრობდეს ამ სიმღერის მელოდიაში და ირწყმებოდეს, ამ მელოდიის მეშვეობით, პარამატმაში (უზენაეს ღმრთაებრივ მეში). ნუ ეძებთ განსხვავებებს ერთ ადამიანსა და მეორეს შორის. ეძებეთ უპირატესად გზები და საშუალებები ნათესაური კავშირების გასაძლიერებლად სიყვარულის მეშვეობით. დაჯგუფებები და ჩხუბები წარმოიქმნება ერთი და იგივე გვარის მიმდევრებს შორის რადგან მათ არ აქვთ ნასწავლი სიყვარული. თვით იგივე ჭკუიდან, ბევრი წინააღმდეგობრივი გრძნობა წარმოიშობა, რატომ? იმიტომ რომ სიყვარული არ არის გამოკვებილი და გაზრდილი იქ. თქვენ უნდა დათესოთ სიყვარული და გაზარდოთ სიყვარული და გაანადგუროთ შიშისა და სიძულვილის სარეველები რომლებიც გავრცელებულია მთელ მსოფლიოზე. აქციეთ მსოფლიო სიყვარულის ბედნიერ სახლად.
– ღმერთის საუბარი, 1980 წლის 19 ნოემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 10 სექტემბერი.
რა ნაბიჯებია რაც მიგვიყვანს ჩვენ ბრაჰმანის მშვიდობიან მდგომარეობამდე? ბჰაგავანი პასუხობს ამ ყველაზე მნიშვნელოვან კითხვას ჩვენთვის დღეს.
პირველი არის სტუდენტის სტადია, და მეორე არის სტადია როცა ის მუშაობს მოხელედ. მესამე ასტადია არის როცა ის გადადგება ყველა სამუშაოდან. აქ ჩვენ უნდა ვაღიაროთ რომ პენსიაზე გასული მოხელე არ დადის სამუშაოდ რომელიმე დაწესებულებაში, ის რჩება სახლში და ერთვება საქმიანობაში რაც მას აინტერესებს. მისი შემხედვარე, თუ ახალგაზრდა ბიჭი სახლში იტყვის რომ ისიც არ წავა კოლეჯში, რადგან უფროსი ადამიანი არ მიდის, ეს არ არის სწორი. ეს პენსიაზე გასული მოხელე ალბათ სწავლობდა კოლეჯში, აკეთებდა ყველაფერს, რაც კოლეჯში სწავლისთვის იყო საჭირო, შემდეგ კი თავის ოფისში დადიოდა და ასრულებდა მისთვის დადგენილ მოვალეობებს და შემდეგ გავიდა პენსიაზე. ჯერ სტუდენტად ყოფნის და შემდეგ თქვენი როგორც მოხელის მოვალეობების შესრულების გარეშე, თქვენ ვერ გახდებით მოხელე რომელიც იმსახურებს პენსიას და დასვენებას. ასევე, თქვენ ჯერ უნდა ისწავლოთ ატმასთან დაკავშირებული განათლება; შემდეგ ჩაერთოთ დადგენილ სამუშაოში, შემდეგ დაისვენოთ და დატკბეთ ატმას ცოდნით მოცემული ნეტარებით. შრომის გარეშე, ჩვენთვის შეუძლებელია დჰარმას ასპექტის გაგება. დჰარმას ანუ სწორი ქცევის სრული მნიშვნელობის ცოდნის გარეშე, ადამიანი ვერ მიაღწევს ბრაჰმანს.
– ღმერთის საუბარი, 1974 წლის 13 ივნისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 11 სექტემბერი.
რა არის ჩვენი ტანჯვის ძირითადი წყარო? ბჰაგავანი სიყვარულით გვიხსნის ჩვენ დღეს ასე რომ ჩვენ შევძლოთ მუშაობა საკუთარ თავზე.
იქნება ის მეფე, ფერმერი, მილიონერი თუ ღარიბი, ყველა დგება ხუთი სახის კლეშას (ტანჯვის) პირისპირ. მათგან პირველია ავიდია კლეშა, ანუ უმეცრების ტანჯვა. ტანზე მიჯაჭვულობის (დეჰაბჰიმანას) გამო, თავდაჯერებულობის დაკარგვის, ტანის მიჩნევის რეალურად და მარადიულად, კაცი გადის დიდ სირთულეს მის გამოსაკვებად. და რადგან დღეს მიცემული განათლება არის მხოლოდ ადამიანის ფიზიკური შენარჩუნებისთვის, იგი არაფერია ავიდიას (უმეცრების) სხვა ფორმის გარდა. ასეთ განათლებას არ შეიძლება ეწოდოს ატმა-ვიდია. ტანის შესანარჩუნებლად, კაცი ისწრაფვის ასე ბევრი რამისკენ. თუ ის ვერ შეძლებს მათ მოპოვებას, იღებს იმედის გაცრუებას, რაც თავის მხრივ იწვევს დეპრესიასა და ტანჯვას. კაცი იტანჯება გადაჭარბებული ასოციაციებისა და მიჯაჭვულობის გამო. აი ამიტომ არის რომ მე გაფრთხილებთ თქვენ შეამციროთ ტანზე მიჯაჭვულობა რამდენამდე. ეს ტანი არის პასუხისმგებელი ორივეზე უბედურებაზეც და ბედნიერებაზეც. ტანის შეგნება (დეჰაბჰიმანა) არის აუცილებელი, მაგრამ ჯერ განივითარეთ ატმიკი შეგნება (ატმაბჰიმანა) და შემდეგ შეგიძლიათ განიცადოთ ტანის შეგნება, ეს არ არის მცდარი. კაცი ექვემდებარება გაჭირვებას რადგან ის მთლიანად ივიწყებს ატმაბჰიმანას და ხდის დეჰაბჰიმანას მარტო თავის მიზნად.
– ღმერთის საუბარი, 2000 წლის 4 ოქტომბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 12 სექტემბერი.
ჭკუის გასასუფთავებლად ჩვენ შეიძლება ვაკეთოთ სხვადასხვა სახის თაყვანისცემა და სადჰანა. მაგრამ არის ეს საკმარისი ჩვენს გასათავისუფლებლად ილუზიისგან? ბჰაგავანი განმარტავს დახვეწილი მოთხრობით.
ერთხელ, ათი სულელისგან შედგენილ ჯგუფს მოუხდა მდინარის გადაკვეთა. მდინარის გადაკვეთის შემდეგ, ერთ-ერთ მათგანს მოუნდა შემოწმება, მიაღწია თუ არა ათივემ ნაპირს უსაფრთხოდ. მან დათვალა ყველა სხვა, დაავიწყდა საკუთარი თავი და დაიწყო ტირილი, უთხრა მათ რომ ჯგუფის ერთი წევრი დაიკარგა მდინარეში. დანარჩენმა სულელებმაც თავიანთ მხრივ, დაუშვეს იგივე შეცდომა დათვლის გამეორეით მსგავსი მანერით. შედეგად, ყველამ ატეხა ყვირილი საშველად. ამასობაში, ერთი ჭკვიანი გამვლელი, ვინც შენიშნა მათი სავალალო მდგომარეობა, მიუახლოვდა მათ და ჰკითხა მათი სავალალო გოდების მიზეზი. როდესაც მათ უთხრეს მას რომ მათი ჯგუფის ათი წევრიდან ერთ-ერთი წაიღო წყალმა მდინარეში გადაკვეთისას, გამვლელი მიხვდა მათ უმეცრებას და სთხოვა მათ დამდგარიყვნენ მწკრივში. შემდეგ, მან ხმამაღლა დაითვალა ისინი ერთმანეთის მიყოლებით, რითაც დაარწმუნა ისინი რომ ათივე ხელუხლებელი იყო და რომ მათი არასწორი დასკვნა ერთი კაცის დაკარგვის შესახებ გამოწვეული იყო იმ ფაქტის გამო რომ ყველას დაავიწყდა საკუთარი თავი დათვლისას. ის ვისაც დავიწყებული აქვს საკუთარი თავი ვერ აცნობიერებს ჭეშმარიტებას სათანადოდ. როდესაც თქვენ ხართ თვით ათმა, თქვენ როგორ შეძლებთ მის შეცნობას სხვა ვინმე არსებისადმი ლოცვით ან სხვა ასეთი სადჰანის კეთებით?
– ღმერთის საუბარი, 1990 წლის 29 მაისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 13 სექტემბერი.
ადამიანებად დაბადების მქონეებმა, რა საუკეთესო გამოყენებაში შეგვიძლია ჩვენ დავასაქმოთ ჩვენი კიდურები და უნარები? – ბჰაგავანი გვახსენებს ჩვენ, განსაკუთრებით ახალგაზრდებს დღეს.
თუ მხოლოდ თქვენ შეძლებთ უფროსების კეთილი სიტყვების მოსმენას და თქვენი უფროსების სიტყვებში მოცემული სწორი გზის გაყოლას, არსებობს თქვენი დაბრძენების ყველა შანსი. ამიტომ, თქვენ უნდა ეცადოთ თქვენი ტანის ყველა კიდურის განწმენდას და მათ დასაქმებას სწორი ტიპის სამუშაოზე. უბრალოდ იმიტომ რომ ღმერთმა მოგცათ ხელები, თუ თქვენ გამოიყენებთ მათ არასწორი საქმეების საკეთებლად, ხელებიც კი გახმება და გახდება როგორც გამხმარი ხე და უსარგებლო. სწორედ ამ კონტექსტში თქვა პრაჰლადამ რომ თუ თქვენ არ შეგიძლიათ გამოიყენოთ თქვენი ხელები ღმერთისადმი ლოცვისთვის, ესები არის უსარგებლო. თუ თქვენ არ შეგიძლიათ გამოიყენოთ თქვენი პირი უფლის დიდების საგალობოდ, მაშინ თქვენი პირი იქნება უსარგებლო. თუ თქვენ დაბადებული ხართ ისე, რომ თქვენ არ იყენებთ არც თქვენს ხელებს და არც პირს უფლის სადიდებლად, თქვენი დაბადება თავისთავად არის ტვირთი თქვენი მშობლებისთვის. არანაირი სასარგებლო მიზანი არ იქნება მომსახურებული თქვენი დაბადებით ადამიანის არსებად. დივიატმა სვარუპას! ერთი წამით, დაფიქრდით ადამიანად თქვენი დაბადების კარგ ბედზე. დღევანდელ ახალგაზრდებს უნდა ახსოვდეთ ადამიანის არსების სიწმინდე და ასევე მათ უნდა გაითვალიწინონ კეთილდღეობა რის მოტანაც მათ შეუძლიათ საზოგადოებისთვის რომლის ნაწილიც ისინი არიან. მათ უნდა იფიქრონ ქვეყნის კეთილდღეობაზე.
– ზაფხულის თავსხმები, 1974 წლის 13 ივნისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 14 სექტემბერი.
რა შეცდომას ვუშვებთ ჩვენ ყველა ჩვენი ნეტარების ან ანანდას ძებნაში? ბჰაგავანი სიყვარულით და ნათლად ხსნის ჭეშმარიტებას ჩვენთვის.
მსოფლიოში არსებობს ანანდას (ნეტარების) ორი კატეგორია: სადჰანა-ჯანია ანანდა (შეძენილი ნეტარება) და სვატაჰ-სიდჰა ანანდა (თვითგამოწვეული ნეტარება). შეძენილი ნეტარება დაკავშირებულია სენსორულ ობიექტებთან. იგი ჩნდება და ქრება დროდან დრომდე. იგი არ გრძელდება. მაგალითად, როცა შიმშილი დაოკებულია, არსებობს ბედნიერება ამ მომენტისთვის. მაგრამ იგი წყდება დროს შემდეგ. ეს ეხება ყველა ობიექტს მსოფლიოში. სიხარულის ეს ტიპი აღწერილია როგორც შეძენილი ან მიღებული ბედნიერება. რადგან იგი მოიპოვება და იკარგება ადამიანის ძალისხმევით, ეს არ არის ნამდვილი ნეტარება. კაცი, მაინც, ეძებს მუდმივ ანანდას. ის არის, სინამდვილეში, სავსე ანანდით და არის ანანდას ტანმოსილება. ანანდა შეადგენს მის ბუნებას და არსებას. მაშინ ის რატომ არ განიცდის მას? ეს იმიტომ, არმცოდნე თავისი ნამდვილი ბუნების, ის შეპყრობილია გარე მსოფლიოთი და წარუმატებელია შინაგანი ნეტარების განცდაზე. ის წარმოიდგენს რომ სიხარულის წყარო არის ფენომენალურ მსოფლიოში. მაგრამ, როგორც კარაქის შემთხვევაში რაც არის რძის ყოველ წვეთში, მაგრამ რაც შეიძლება იყოს დანახული მხოლოდ რძის აჭრისა და დოს შედღვების შემდეგ, ეს შინაგანი ნეტარება შეიძლება იყოს განცადილი მხოლოდ სწორი ძალისხმევის გაკეთების შემდეგ. ჭკუა სავსეა სიხარულის სხვადასხვა სახით. ეს არის მხოლოდ მაშინ როცა შესაბამისი კვლევა კეთდება და ადამიანის ნამდვილი ბუნება დგინდება, რომ გამოვლინდება ადამიანში თანდაყოლილი ღმრთაებრივი სატ-ჩიტ-ანანდა.
– ღმერთის საუბარი, 1989 წლის 12 თებერვალი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 15 სექტემბერი.
რა არის რამაიანას ცენტრალური გზავნილი? ბჰაგავანი განმარტავს უბრალო და გასაგები სიტყვებით დღეს.
კაცი აღწევს სიმშვიდესა და ნეტარებას ატმა-რამას (ატმად წოდებული მაცხოვარის რამას) წყალობით. რამაიანას ცენტრალური თემა არის რომ ყველამ უნდა დაიშოროს თავი ტანთან მიჯაჭვულობიდან და უნდა აჩვენოს თავისი შინაგანი ღმრთაებრიობა. სანამ მატერიალისტიკი ვნება რჩება გულში, შეუძლებელია პარამართჰამის (უზენაესი ცოდნის) მიღწევა. სიტა გაჰყვა რამას ტყეში რამასადმი ინტენსიური სიყვარულითა და ერთგულებით. მან მიიღო თავისი ღმთაებრივი კომპანია. მაგრამ, როცა ის იყო დაპყრობილი კამით (ვნებით) ოქროს ირმისთვის, მან დაკარგა რამა. ჩვენ ვუახლოვდებით რამას როცა ჩვენ უკუვაგდებთ სურვილებს. ეს არის მორალი რასაც ჩვენ ვსწავლობთ რამაიანადან. გამონათქვამი: „ვნება არის დაავადება; უარის თქმა არის იოგა“ ვარგისია ყველა ადამიანისა და ყველა ერისადმი. განწმინდეთ თქვენი გულები რამაზე ფიქრებით. გააცნობიერეთ რომ რამას პრინციპი არის თქვენი საკუთარი რეალობა, ასე რომ თქვენი ცხოვრება გახდეს შესრულებული.
– ღმერთის საუბარი, 1977 წლის 7 ივლისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 16 სექტემბერი.
რატომ არის აუცილებელი მიდგომა სიბრძნის მიდევნის ბეჯითობით? ბჰაგავანი განმარტავს რამდენიმე დაკავშრებული მაგალითით.
სადაც არის ზრუნვა და სადაც არის სურვილი ყურადღებით სწავლაზე, სიბრძნე გამოჩნდება. მხოლოდ მაშინ როცა ჩვენ შევძლებთ სიბრძნის ცეცხლის შეწოვას ჩვენს გულში ჩვენთვის შესაძლებელი იქნება ჩვენი ყურადღების გამფანტველი სურვილების სწრაფად დაწვა. ცეცხლი ყოველთვის ცდილობს უფრო და უფრო მაღლა აწევას. მაშინაც კი თუ თქვენ ჩადებთ ცეცხლს დაბალ თხრილში, ის შეეცდება და აიწევს უფრო მაღლა. წყალი, მეორეს მხრივ, სწრაფად წავა დაბლა მაშინაც კი თუ თქვენ დაღვრით მას უფრო მაღალ დონეზე. წყალს არ შეუძლია უფრო მაღლა ასვლა თავისით. ჩვენი სენსორული სურვილები დაკავშირებული მატერიალურ მსოფლიოზე არის როგორც წყალი. მეორეს მხრივ, ჩვენი ფიქრები უფალზე არის როგორც ცეცხლი. როცა ჩვენ გავიგებთ და დავაფასებთ რა არის ჭეშმარიტი და რა არის მუდმივი, მაშინ ეს წარმავალი საქმეები არ მოგვცემს ჩვენ არანაირ საზრუნავს. თუ თქვენ გსურთ ერთი ჭეშმარიტების დაარსება, ამის გაკეთება შესაძლებელია მხოლოდ სხვა დაკავშირებულ ჭეშმარიტებათა მიდევნითა და პრაქტიკით. სწორედ როგორც ჩვენ უნდა გამოვიყენოთ ეკალი მეორე ეკლის ამოსაღებად და ალმასი მეორე მეოე ალმასის გასაჭრელად, ასევე, თუ თქვენ გსურთ ცუდი ქმედებების შედეგების მოცილება, თქვენ შეგიძლიათ მოიცილოთ ესები მხოლოდ კარგი ქმედებებით. კარგი ქმედებაა საჭირო ცუდი ქმედების მოსაცილებლად.
– ღმერთის საუბარი, 1974 წლის 13 ივნისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 17 სექტემბერი.
არის ეს ინდივიდუალური უბედურება თუ მსოფლიოს კოლექტიური უბედურება, რა არის საუკეთესო წამალი? ბჰაგავანი გვახსენებს ჩვენ დღეს ძალიან მნიშვნელოვანი რჩევით.
გახსოვდეთ რომ ამ მსოფლიოში არაფერია ისეთი ძლიერი როგორც უფლის სახელი მის დასაცავად. ეს არ არის იარაღი და ბომბები რაც გადაარჩენს მსოფლიოს. მხოლოდ ღმერთის მადლი დაიცავს მსოფლიოს. ადამიანის უპირველესი მოვალეობაა ლოცვა ღმერთის მადლისთვის. ლოცვა არის უმაღლესი მნიშვნელობის. მელოდიასთან და რიტმთან ერთად, თქვენ უნდა შემატოთ გრძნობა თქვენს სიმღერას ბჰაჯანის გასახდომად წმინდა შეთავაზებად ღმერთისადმი. რაგამ (მელოდია) ბჰავამის (გრძნობის) გარეშე არის როგამ (დაავადება). დათმეთ ამპარტავნება და ექსჰიბითიონიზმი იმღერეთ ბჰაჯანები თავმდაბლობისა და ერთგულების სულით. ეს არის ბჰაჯანების სიმღერის სწორი წესი. ტიაგარაჯამ, თავის ერთ-ერთ სიმღერაში, დაჟინებით მოთხოვა ჭკუას ემღერა რამას სახელი სახელის ძალის სრული შეგნებით. ყოველდღიურ ცხოვრებაშიც საჭიროა შეგნება ყოველ ნაბიჯზე და ყოველ ლოცვაში. როდესაც ბჰაჯანის ყველა მონაწილე მღერის შეწყობილად, წარმოიდგინეთ წმინდა ვიბრაციები რაც წარმოიქმნება და ღმრთაებრივი ენერგიები რაც გამოთავისუფლდება! როდესაც ეს ვიბრაციები ავსებს მსოფლიოს, რა ცვლილებებს ვერ მოიტანს ესები!
– ღმერთის საუბარი, 1991 წლის 13 თებერვალი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 18 სექტემბერი.
ჩვენ როგორ უნდა განვწმინდოთ ჩვენი ცხოვრებები და რატომ არის ეს მნიშვნელოვანი? ბჰაგავანი სიყვარულით გვაძლევს ჩვენ ფასდაუდებელ რჩევებს დღეს, ყოველი დღისთვის.
ამ დღეებში, ეს შეიძლება აღინიშნოს რომ ნაცვლად დროს განწმენდის, ადამიანები ბილწავენ მას უფრო მეტად. ზედმეტი ლაპარაკით, ჩვენ ვკარგავთ დროს. როცა თქვენ ჩართავთ რადიოს და უსმენთ ისეთ პროგრამებს როგორიცაა ახალი ამბები ან მუსიკა ნახევარი საათის განმავლობაში, ელექტროენერგიის რამდენიმე ერთეული გამოიყენება. ტანი არის როგორც რადიომიმღები. ჩვენი საუბარი და სიმღერა არის რადიოში დაკრული მელოდიების მსგავსი და ეს ყველაფერი მოიხმარს ენერგიას. კარგია ადამიანის ენერგიის გამოყენება კარგი საქმეებისთვის. მაგრამ ცუდ აზრებში, სიტყვებსა და საქმეებში ნებივრობით, ჩვენ ვკარგავთ ჩვენს ენერგიას და ამით ვაწყდებით საშიშ შედეგებსაც. თუმცა ჩვენ გვაქვს სიკეთე ფარული ჩვენში, ჩვენ არ ვიყენებთ მას. მიზეზი არის რომ ისეთი ხარისხები როგორიცაა ჭეშმარიტება და სიყვარული არის კლებაზე. სატიას და დჰარმას (ჭეშმარიტებისა და უბიწოების) იდეალების პრაქტიკით თქვენ შეგიძლიათ განწმინდოთ თქვენი ცხოვრება და თავიდან აიცილოთ დანაკარგი ძვირფასი ენერგიის რითაც თქვენ ხართ უზრუნველყოფილი. ამ იდეალების ქადაგების ნაცვლად, თქვენ უნდა გამოსახოთ ესები პრაქტიკაში. გავრცელება არის „რაოდენობა“, მაშინ როცა განხორციელება არის „ხარისხი“.
– ღმერთის საუბარი, 1997 წლის 18 ივლისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 19 სექტემბერი.
რა სტრატეგია უნდა გამოვიყენოთ ჩვენ გადასალახად ბოროტი ხარისხების რომლებიც წარმოიქმნება ჭკუაში? ბჰაგავანი გვაძლევს ჩვენ ნათელ ახსნას დღეს.
ხე, რომელსაც აქვს ფესვები ღრმად მიწაში ვერ განადგურდება როცა მისი ტოტები ან ფოთლები მოიჭრება. მხოლოდ როცა თქვენ ამოძირკავთ ხეს იგი განადგურდება. მსგავსად, როდესაც ბოროტი თვისებებს როგორიცაა სიძულვილი და შური გადგმული აქვთ ფესვები ღრმად სიცოცხლის ხეში, ესები შეუძლებელია მოშორდეს ზოგიერთ ტოტზე დარტყმით. ცუდი აზრების წყვეტილად ჩახშობით, ეს ბოროტებები ვერ ამოიძრკვება. რადგან ჭკუა შედგენილია ამ აზრებისგან, მხოლოდ როცა ჩვენ ვაკეთებთ ძალისხმევას ჭკუის მთლიანად ამოსაძირკვად შეიძლება ჩვენ მივაღწიოთ ნამდვილ სიმშვიდეს. სანამ არსებობს ოკეანე, იარსებებს ტალღები. როცა ოკეანე წყვეტს არსებობას, ტალღებიც ქრება. მსგავსად, ჭკუის ოკეანეში სანკალპების (აზრების) ტალღები აგრძელებს გაჩენას. თითოეული სანკალპა უნდა მოშორდეს. ყველა ცუდი აზრი უნდა ამოიძირკვოს ჭკუაში მათი წარმოქმნის მომენტში. ცუდი აზრების წინააღმდეგ ომი ჰგავს ომს მტრის ურდოების წინააღმდეგ, ვინც ცდილობენ ციხესიმაგრეში უკნიდან შეღწევას მიწისქვეშა გვირაბის მეშვეობით. როცა მტერთაგან თითოეული ჩნდება გვირაბიდან, ის უნდა განადგურდეს. ასევე, ყოველი ცუდი აზრი, რომელიც ცდილობს შესვლას გულში უნდა განადგურდეს დაუყოვნებლივ.
– ღმერთის საუბარი, 1986 წლის 31 ივლისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 20 სექტემბერი.
რატომ არის მნიშვნელოვანი თავშეკავების პრაქტიკა ჩვენს ყველა მისწრაფებაში? ბჰაგავანი განმარტავს ჩვენი ყურადღების მიქცევით ურთიერთობაზე რაც ჩვენ გვაქვს დანარჩენ ქმნილებასთან.
კაცმა უნდა მიიჩნიოს თავისი თავი საზოგადოების ნაწილად და უნდა შეუწყოს ხელი საზოგადოების კეთილდღეობას, სწორედ ისე როგორც მისი ტანის ორგანოები გამოიყენება მისი კეთილდღეობისთვის. შემდეგ კიდევ, საზოგადოება არის პრაკრიტის (ბუნების) ნაწოლი, ხოლო პრაკრიტი არის პარამატმას (უზენაესი უფლის) ნაწოლი. ამგვარად არსებობს ახლო ნათესაობა კაცსა და ღმერთს შორის. ბუნება არის უფრო პროგრესული ვიდრე კაცი, და ბუნების დასაცავად, კაცმა უნდა გამოიყენოს იგი ფარგლებში. როცა კაცი ცხვირს ყოფს ბუნებაში უგუნურად, იგი უკუქმედებს მტრულად და წარმოიქმნება უბედურებები. ბუნების დასაცავად, კაცს აქვს საპრაქტიკო ზღვარი სურვილებზე. მან არ უნდა გაააქტიუროს ბუნების უარყოფითი ასპექტი. ამ მხრივ, მეცნიერებს არ ადარდებთ ის მავნე შედეგები რაც შეიძლება წილად ხვდეს საზოგადოებას მათი გამოგონებებით. ისინი არ ზრუნავენ კაცობრიობის კეთილდღეობაზე და მიდიან ინტელექტის გამოყენებაზე განადგურების მათი იარაღის საწარმოებლად. სიფრთხილე უნდა იყოს დაცული კომფორტის უზრუნველყოფაში, რადგან გადაჭარბებულმა კომფორტმა შეიძლება წაახდინოს კაცის ჭკუა და გამოიწვიოს უბედურება ბედნიერების ნაცვლად. ნა შრეიო ნიიამამ ვინა (კარგი არაფერი მიიღწევა გარკვეული შეზღუდვების გარეშე). ტექნოლოგიების განვითარებისა და ზედმეტი კომფორტის უზრუნველყოფის გამო, ცხოვრება გახდა მექანიკური, და სულიერება დაკნინდა.
– ღმერთის საუბარი, 1993 წლის 21 იანვარი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 21 სექტემბერი.
ჩვენ რატომ უნდა არ დავივიწყოთ ღმერთი და ვეცადოთ ურთიერთობის განვითარებას მასთან? ბჰაგავანი უდიდესი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ დღეს.
უფალი ავსებს ყველაფერს კოსმოსში თავისი უამრავი ფეხით, ხელით, თვალით, სახითა და ყურით. მაგრამ კაცი, ამ ფაქტის ვერ გაცნობიერების გამო, წარმოიდგენს თავს მკეთებელად და თავს იწონებს სპეკულების ყველა სახით, ფიქრობს რომ არავინ იცის მათ შესახებ. უფალი ხედავს ყველაფერს. არავის შეუძლია რამის დამალვა მისგან. ბაჰირ ანთაჰ კა ბჰუთანამ – ის ცხოვრობს ყველა ცოცხალი არსების შიგნით და გარეთ. ამიტომ, არარა შეიძლება იყოს დამალული მისგან. ღმერთი ცხოვრობს ყველა არსებაში ერთი და იგივე ფორმით. თუმცა ცოცხალი არსებები შეიძლება განსხვავდებოდეს ერთი მეორისგან, ღმერთი არის ერთი და განუყოფელი. მზე ანათებს წყალზე ტბაში, ჭაში, ჭურჭელში, მდინარეში ან ოკეანეზე. თუმცა მზე არის ერთი, ის არეკლილია სხვადასხვაგვარად. კონტეინერები ან ტანები არის განსხვავებული, მაგრამ ღმერთი არის ერთი და იგივე ყველა არსებაში. ღმერთი აღწერილია, როგორც ანტიკე კა ტატ, ის ვინც არის ახლოს. არ არსებობს რამე მსოფლიოში ვინმეს უფრო ახლოს ვიდრე ღმრთაებრივი. ღმერთი არის ბევრად უფრო ახლოს თქვენთან ვიდრე თქვენი დედა და უფრო ძვირფასი თქვენთვის ვიდრე თქვენი მამა. თქვენ არ შეიძლება მისცეთ თავს ასეთი ღმერთის დავიწყების ნება. ატარეთ ეს კარგი რჩევა ჭკუით.
– ღმერთის საუბარი, 1991 წლის 14 იანვარი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 22 სექტემბერი.
რატომ არის ძალიან მნიშვნელოვანი ჩვენი აწმყოს გახდომა წმინდად და მიზანდასახულად? ბჰაგავანი განმარტავს რამდენიმე ნათელი, ყოველდღიური მაგალითით.
შესაძლოა არსებობდეს დროს ინტერვალი შესრულებულ მოქმედებასა და მის შედეგს შორის, თუმცა, არ არსებობს განცალკევება მათ შორის; შედეგი არის გადაჭდობილი მოქმედებასთან. როცა ჩვენ ვართ მშიერი, ჩვენ ვჭამთ საჭმელს ჩვენი შიმშილის დასაოკებლად. თუმცა, არსებობს დროს განმავლობა ჭამასა და მონელებას შორის. ჩვენი საკვების პირში ჩადების შემდეგ, იგი მიდის კუჭში და იწყება მონელება. დროს ორი საათის პერიოდი სჭირდება საკვების მონელებას. მხოლოდ შემდეგ მისცემს საკვები ორგანიზმს ძალას და კვებას. მსგავსად, შესაძლოა არსებობდეს დროს განმავლობა კაცის მიერ შესრულებულ ქმედებებსა და მათ შედეგებს შორის. თესლი არ იქცევა ხედ მაშინვე როგორც კი თქვენ დათესავთ მას. თესლი ჯერ ღივდება, ხდება ნერგი, და შემდეგ იზრდება ხედ გასახდომად დროს განმავლობაში. მთელი ხე არის პაწაწინა თესლში. მაინც, კაცი ხედავს მხოლოდ თესლს, არა მთელ ხეს დაფარულს მასში. მსგავსად, კაცის მომავალი არის მოთავსებული ქმედებებში შესრულებულში მის მიერ აწმყოში. კაცს სურს იცოდეს თავისი მომავალი და ელოდება მას. მაგრამ მისთვის საჭირო არ არის ლოდინი რადგან მისი მომავალი არის მის აწმყოში. სწორედ მისი აწმყო განსაზღვრავს მის მომავალს. ამიტომ, კაცმა უნდა გახადოს თავისი აწმყო წმინდა, ამაღლებული და მიზანდასახული.
– ღმერთის საუბარი, 1993 წლის 22 აპრილი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 23 სექტემბერი.
რა არის ნავარატრის ფესტივალის შინაგანი მნიშვნელობა? ბჰაგავანი, ჩვენი მოსიყვარულე უფალი, ნათლად გვიხსნის ჩვენ დღეს.
ნავარატრი ნიშნავს ცხრა ღამეს. რაც ასოციატდება სიბნელესთან არის ღამე. რა არის ეს სიბნელე? უმეცრება არის სიბნელე. კაცი იტანჯება სიბნელის ცხრა ტიპისგან. ნავარატრის დღესასწაულის მიზანია კაცს მისცეს შესაძლებლობა თავი დააღწიოს სიბნელის ცხრა ტიპს რასაც ის ჰყავს დაჭერილი. როცა ხდება მიმართვა დევიზე, ეს ნიშნავს დურგას, ლაკშმის და სარასვატის გაერთიანებულ ფორმას. სამივე ერთად წარმოადგენს შაკტის. შაკტი არის ენერგია რაც ხსნის პრაკრიტის (ბუნების) ყველა ფენომენს. პრაკრიტი არის ენერგია და ამ ენერგიის კონტროლერი არის პარამატმა, უფალი. პრაკრიტი შედგენილია სამი ხარისხისგან: სატვა, რაჯასი და თამასი. რადგან პრაკრიტი არის შედგენილი ამ სამი ხარისხისგან, ბუნებაზე კონტროლის მისაღებად კაცი თაყვანს სცემს დურგას, ლაკშმის და სარასვატის. ესები არის არა ქალღმერთები არამედ სამი ხარისხის გაღმერთებული სიმბოლოები. უფლის მადლის მოსაპოვებლად, კაცმა თაყვანისცემა უნდა შესთავაზოს დასაწყისში პრაკრიტის.
– ღმერთის საუბარი, 1992 წლის 27 სექტემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 24 სექტემბერი.
სწავლის რა ეტაპებია ჩვენი გასავლელი განათლებულობის მდგომარეობის მისაღწევად? ბჰაგავანი ნათლად განმარტავს დასარას ამ გზავნილის მეშვეობით.
ისევე როგორც არსებობს ოთხი სტადია თითოეულის ცხოვრებაში – ბავშვობა, ახალგაზრდობა, შუახნის ასაკი, და სიბერე – არსებობს ჯნანას (უზენაესის ცოდნის) შეძენის ოთხი სტადია, საკმაოდ მსგავსი ამ სტადიების. პირველი სტადია არის შეგირდის სტადია: მშობლების, მასწავლებლების, უფროსების მიერ წვრთნა; გაძღოლილი, მეგზურობა გაწეული, რეგულირებული, გაფრთხილებული და საყვედურგამოცხადებული. მეორე სტადია არის უმცროსი ხელოსნის სტადია: სურვილი ბედნიერებისა და სამართლიანობის დამყარებაზე საზოგადოებაში, სურვილი მსოფლიოს, მისი ღირებულებისა და ფასეულობების ცოდნაზე. მესამე არის ხელოსნის სტადია: ენერგიების გადმოღვრა ადამიანური საზოგადოების რეფორმაზე, გარდაქმნასა და გადაკეთებაზე. მეოთხე სტადია არის ოსტატის სტადია, გაცნობიერება რომ მსოფლიო არის ადამიანური ძალისხმევით გამოსყიდვის მიღმა, რომ ადამიანს საუკეთესო შემთხვევაში შეუძლია საკუთარი თავის გადარჩენა მსოფლიოს რეფორმის მცდელობით, რომ ეს ყველაფერი არის მისი (უფლის) ნება, მისი ხელნაკეთი, მისი მსოფლიო, ის თვითონ. ჯნანას ამ გარიჟრაჟთან ერთად, ასევე უნდა გაჩნდეს ნება მიმართვაზე ყველა საქმიანობის ამ ხედვის შუქში. როცა თქვენ გააცნობიერებთ რომ ის არის ყველაფრის იდუმალი რეალობა, თქვენ შეძლებთ ერთი მეორის თაყვანისცემას, იმდენივე მონდომებით რამდენსაც თქვენ ახლა იყენებთ როცა თქვენ კერპს სცემთ თაყვანს.
– ღმერთის საუბარი, 1965 წლის 27 სექტემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 25 სექტემბერი.
როგორ შეგვიძლია ჩვენ ჭეშმარიტად აღვნიშნოთ ნავარატრი, ან ნებისმიერი წმინდა დღესასწაული ამ საკითხისთვის? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ დღეს.
ნავარატრის ფესტივალის ნამდვილი აღნიშვნა არის სატია-სვარუპას (ჭეშმარიტების ტანმოსილების) ჭვრეტაში. პატივი ეცით ერთს და ყველას, რადგან ღმრთაებრივი ატმა არის წარმოდგენილი ყველაში. ყველას პატივისცემა ჭეშმარიტი თაყვანისცემაა. თუ თქვენ გსურთ იყოთ პატივნაცემი, თქვენ უნდა სცეთ პატივი სხვებს პირველ რიგში. გაიგეთ ერთიანობის პრინციპი რაც არის ღმრთაებრიობა. ვედები აცხადებს, ეკამ სატ ვიპრაჰ ბაჰუდჰა ვადანტი (ჭეშმარიტება არის ერთი, მაგრამ ბრძენნი მოიხსენიებენ მას სხვადასხვა სახელით). თქვენ შეგიძლიათ მოუწოდოთ მას ნებისმიერი სახელით, მაგრამ ღმერთი არის ერთი. ერთიანობის ეს პრინციპი მტკიცედ უნდა იყოს დამკვიდრებული თქვენს გულში. ღმერთი არის წარმოდგენილი ყველაში სიყვარულის ფორმით. სადაც კი თქვენ მიდიხართ, ის არის თქვენთან. ის არის მარადიული მოწმე. გააზიარეთ თქვენი სიყვარული სხვებთან და მიიღეთ მათი სიყვარული სამაგიეროდ. სიყვარული არის თქვენი უდიდესი სათნოება. სიყვარული ჩუქნის უდიდეს სიხარულსა და ნეტარებას. ღმერთი ცხოვრობს სიყვარულით სავსე გულში. ამიტომ, აუცილებელია რომ თქვენ აავსოთ თქვენი გული სიყვარულით. სადაც არის სიყვარული, იქ არის ღმერთი. თქვენ არ გჭირდებათ ძებნა მისთვის. ის არის ყოველთვის თქვენში, თქვენთან, თქვენს გარშემო, თქვენს ზემოთ და თქვენს ქვემოთ. ერთგულად მისდიეთ სიყვარულის პრინციპს. არასოდეს შეიძულოთ ვინმე. სიძულვილი არის თქვენი ყველაზე დიდი მტერი. როგორც კი თქვენ განივითარებთ სიყვარულს თქვენში, სიძულვილი ბუნებრივად გაქრება.
– ღმერთის საუბარი, 2003 წლის 5 ოქტომბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 26 სექტემბერი.
შეიძლება ღმერთის წყალობის მოპოვება უარის თქმით ყველა ჩვენს მოვალეობასა და პასუხისმგებლობაზე? ბჰაგავანი ნათელყოფს განცხადებას ბჰაგავატ გიტადან რაც არის ხშირად არასწორად გაგებული.
წაკითხვისას რასაც კრიშნა ურჩევს გიტაში ყველა დჰარმას უარის თქმაზე, ენთუზიაზტმა ერთგულმა დათმო ყველა ვალდებულება და შეზღუდვა, მაგრამ მას უნდა ეთქვა რომ ერთი ვალდებულება კვლავ რჩებოდა და არ შეიძლებოდა მისი დათმობა, თუ ღმერთის მადლი უნდა ყოფილიყო მიღებული: მამ ეკამ შარანამ ვრაჯა – დამნებდი მე მარტო. როდესაც ეს დანებება არის სრული და ყველა ქმედება, სიტყვა და აზრი მიძღვნილია მასზე, მათ ყველა შედეგთან ერთად, მაშინ უფალმა აღთქვა რომ ის გაგათავისუფლებთ ცოდვისა და მწუხარებისგან. აშრამა დჰარმა (მოვალეობები დაკავშირებული ადამიანის ცხოვრების სტადიაზე), ვარნა დჰარმა (მოვალეობები დაკავშირებული ადამიანის პროფესიაზე) და სხვადასხვა კულა დჰარმა (მოვალეობები დაკავშირებული ადამიანის წარმომავლობაზე) და დეშა დჰარმა (ქვეყნის კანონები) – ეს ყველა არის მიძღვნისა და დანებების ამ დამოკიდებულების გაზრდის საშუალებები და მეთოდები. ისევე, როგორც თქვენ განსაზღვრავთ მინიმალურ კვალიფიკაციას ყველა პროფესიისთვის, მადლის მინიმალური კვალიფიკაციაა ეგოიზმის დათმობა, გრძნობებზე კონტროლი და რეგულირებული აჰარა და ვიჰარა (საკვები და დასვენება).
– ღმერთის საუბარი, 1965 წლის 27 სექტემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 27 სექტემბერი.
რა გვაჩერებს ჩვენ განცდისგან ერთიანობის იმ სტადიის რაც არის ფარული ჩვენში? ბჰაგავანი განმარტავს ნათელი მაგალითით.
მღვიძარე სტადიაში არსებობს ოთხი ასპექტი – კალა, კარმა, კარანა და კარტავია. დავუშვათ თქვენ გადაწყვეტილი გაქვთ ბანგალორში წასვლა მანქანით მონაწილეობის მისაღებად პროგრამაში. თქვენ იწყებთ მოგზაურობას დილის 5 საათზე და მიდიხართ დილის 8 საათზე. აქ, კალა (დრო) არის სამი საათი, კარმა (მოქმედება) არის მანქანით მგზავრობა, კარანა (მიზეზი) არის პროგრამა, და კარტავია (მოვალეობა) არის მასში მონაწილეობა. ყველა ეს ოთხი ასპექტი არის წარმოდგენილი მღვიძარე სტადიაში. ახლა განვიხილოთ რომ ღამის 10 საათზე თქვენ გქონდათ სიზმარი. სიზმარში, თქვენ წახვედით ბანგალორში და მიიღეთ მონაწილეობა პროგრამაში. როდის დაიწყეთ მოგზაურობა? როგორ იმოგზაურეთ? როდის მიხვედით? რა იყო მიზეზი? თქვენ არ იცით. ​​ეს მხოლოდ ნიშნავს რომ ზემოთ ჩამოთვლილი ოთხი ასპექტი არ არსებობს სიზმრის სტადიაში. სუშუპტიში (ღრმა ძილის სტადიაში), არ არსებობს არც დრო, არც მიზეზი, არც მოვალეობა და არც არაფერი რასაც თქვენ აკეთებთ; თქვენ განიცდით მხოლოდ ნეტარებას. მღვიძარე სტადიაში თქვენ ასრულებთ სხვადასხვა დავალებას თქვენი ტანით. სიზმრის სტადიაში თქვენ ქმნით ყველაფერს, მათ შორის საკუთარი მეს ჩათვლით. ღრმა ძილში, თქვენ ტკბებით ნეტარებით. თქვენ ხართ ერთი და იგივე სამივე სტადიაში. ამის საფუძველზე, შეიძლება ითქვას რომ ინდივიდუალი უცვლელია დროს სამივე პერიოდში და განიცდის ნეტარებას პირდაპირ ან არაპირდაპირ. ის განიცდის ერთიანობას დროს სამივე პერიოდში. როდესაც ის გაიგებს ერთიანობის ამ სულს, აღარ იქნება მოქმედების სფერო განსხვავებებისა და კონფლიქტებისთვის. სანამ თქვენ აიგივებთ საკუთარ თავს ტანთან, თქვენ დაინახავთ მხოლოდ მრავლობას.
– ღმერთის საუბარი, 1998 წლის 26 სექტემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 28 სექტემბერი.
რას აკეთებს ჩვენი შეთავაზებული თაყვანისცემა ისეთი ფესტივალების განმავლობაში როგორიცაა ნავარატრი ჩვენ რის შესახებ გვახსენებს? ბჰაგავანი გვიხსნის ჩვენ და შთაგვაგონებს ჩვენ ასეთი მნიშვნელოვანი თაყვანისცემის აღსრულებას.
უფალი უნდა რეალიზდეს სადჰანას მეშვეობით. სადჰანა არ ნიშნავს ღმერთის თაყვანისცემას კონკრეტულ ადგილას ან კონკრეტულ ფორმაში. ეს ნიშნავს ღმერთზე ფიქრს ყველაფერში რასაც თქვენ აკეთებთ, სადაც კი თქვენ შეიძლება იყოთ. შეიძლება დაისვას კითხვა განა ეს შესაძლებელია. პასუხია რომ ეს არის შესაძლებელი ყოველი მოქმედების ღმერთისადმი მიძღვნით. ნავარატრის დროს, არსებობს თაყვანისცემის ფორმა წოდებული ანგარპანა პუჯად. თაყვანისცემის ამ ფორმაში ტანის ყველა ნაწილი შეთავაზებულია ღმრთაებრივისადმი დანებების სულით, შარანაგატით. დანებება ნიშნავს ყველაფრის ღმრთაებრივისადმი შეთავაზებას და საკუთარ თავსა და ღმრთაებრივს შორის განცალკევების იდეის უარყოფას. არ შეიძლება იყოს ნამდვილი დანებება თუ არსებობს განცალკევების განცდა. მანტრები მსგავსი ნეტრამ სამარპაიამის განზრახულია აღსანიშნად რომ ადამიანი იყენებს თავის თვალებს მხოლოდ ღმერთის დასანახად. მანტრას ნამდვილი მნიშვნელობა ის არის რომ თქვენ ფიქრობთ ღმრთაებრივზე ყველაფერში რასაც თქვენ ხედავთ ან აკეთებთ. ამიტომ, ანგარპანა პუჯას ნამდვილი აზრი არის განცხადება რომ თქვენ სთავაზობთ თქვენს ყველა კიდურს უფალს მსახურებაში. ეს ნიშნავს რომ რა სამუშაოსაც კი თქვენ აკეთებთ უნდა იყოს შესრულებული როგორც შეთავაზება ღმერთზე.
– ღმერთის საუბარი, 1992 წლის 6 ოქტომბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 29 სექტემბერი.
რა არის ვედებისა და შასტრების ის მცნება რაც ჩვენ არ უნდა ვიგნოროთ? ბჰაგავანი გვახსენებს ჩვენ როდესაც ჩვენ აღვნიშნავთ წმინდა ნავარატრის ფესტივალს.
ვედები და შასტრები აწოდებს განათებას კაცის ნაბიჯების გზის საჩვენებლად, მაგრამ ბრმებზე, ეს არის ყოველთვის ბნელი, რაც გინდა კაშკაშა იყოს განათება; მათთვის, ვინც დაკარგა რწმენა, ფეხის წამოკვრა, წაბორძიკება და დაცემა არის ერთადერთი მსვლელობა. შასტრები და ვედები მიუთითებს მარადიული სიხარულის საიდუმლოს შოვნის საშუალებებს, მაგრამ კაცი ცდილობს იშოვოს ჩრდილოვანი სიხარული, მსწრაფლმავალი სიამოვნება, სიამოვნება სავსე ბოროტებითა და ზიანით. ის ცდილობს წყლის ამოღებას ნახვრეტებით სავსე ქვაბით. გრძნობები განადინებს მის მიერ მოპოვებულ სიხარულს. ესები არის ველური, გაუზრდელი მსახურები ვინც კარნახობს თავიანთ ბატონს, ჭკუას. ჭკუა უნდა იყოს ჩაგდებული თქვენს ხელში; მაშინ. მსახურები დაგექვემდებარებიან. ჭკუა არის მონარქი; გრძნობები არის ჯარისკაცები; ჯარისკაცები ახლა მართავენ მეფეს, იმიტომ რომ ის ყურს მათ უგდებს და არა ბუდჰის (გონებას), ვინც არის პრემიერ-მინისტრი. დაე ბუდჰიმ აიღოს მოვალეობა; ერთ წამში გრძნობები გახდება იძულებული დაბრუნდეს ბანაკში და ჭკუა შეძლებს თვით დასხნას.
– ღმერთის საუბარი, 1965 წლის 28 სექტემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 30 სექტემბერი.
რა არის საშუალება ჭეშმარიტი ცოდნის მისაღწევად? როცა ჩვენ ვაკვირდებით დურგაშტამის, ჩვენი ღმრთაებრივი დედა სიყვარულით განგვიმარტავს.
ვისაც კი თქვენ შეხვდებით, ჩათვალეთ ისინი ღმრთაებრივის ტანმოსილებებად და მიესალმეთ მათ. მაშინაც როცა თქვენ ხვდებით ადამიანებს ვინც გძულთ, შესთავაზეთ მათ თქვენი პრანამი (მისალმება). შეეჰკითხეთ: „შენ როგორ ხართ, ძმაო?“ მაშინ ისინიც გიპასუხებენ კითხვით: „შენ როგორ ხართ, ძმაო?“ ადამიანის არსება არის ადამიანი გარკვეული ადამიანური ფასეულობებით. რა არის ეს ადამიანური ფასეულობები? სატია, დჰარმა, შანტი, პრემა და აჰიმსა. ეს ყველა არის ურთიერთდაკავშირებული. ყოველთვის ილაპარაკეთ სიმართლე, დაიცავით დჰარმა (უბიწოება). იყავით მშვიდი. იყავით ბედნიერი და ნეტარი. თქვენ უნდა მოაქციოთ თქვენი თავი სიყვარულით საზოგადოებაში. სიყვარული არის ღმერთი, ღმერთი არის სიყვარული. ამიტომ, იცხოვრეთ სიყვარულში. შემდეგ მხოლოდ შეიძლება თქვენ შეიძინოთ ჭეშმარიტი ცოდნა. ეს არის სიბრძნე. სიყვარულის ტანმოსილნო! მე ყოველთვის მოგმართავთ თქვენ სიყვარულის ტანმოსილებად. მიზეზი არის, მე სიყვარულით ვარ გაჟღენთილი. სიყვარული არის ჩემი საკუთრება. თქვენ ყველა ხართ ამ საკუთრების მემკვიდრეები. მე გავანაწილებ ამ სიყვარულს ერთისა და ყველასდმი. მე არ მძულს ვინმე. მე არ მაქვს ეგოიზმი საერთოდ! ჩემი სიყვარული არის უანგარო სიყვარული.
– ღმერთის საუბარი, 2006 წლის 27 სექტემბერი.

ბაბა