საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 1 მარტი.
რა არის ის ორი არსებითი ხარისხი რის კულტივირებას ჩვენგან თითოეული უნდა ცდილობდეს? ბჰაგავანი სიყვარულით გვიხსნის ჩვენ დღეს.
ჩვენ უნდა აღვადგინოთ რწმენა ღმრთიურში და გავხადოთ ღმერთისადმი ერთგულება ჩვენი ცხოვრებების სივრცის ღუზად. ერთგულების გარეშე მთელი ჩვენი განათლება არის გამოუსადეგარი. ღმრთაებრივი სიყვარულის ტანმოსილებო! კაცს პირველ რიგში სჭირდება ორი ხარისხი – ღმერთისადმი ერთგულება და მსხვერპლის სული. მსხვერპლის გარეშე, არ შეიძლება იყოს ერთგულება. მსხვერპლშეწირვა არის უკვდავების გასაღები. კაცი დაჭერილია ეგოიზმისა და თავმოყვარეობის ხვეულებით. რამდენ ხანს გაგრძელდება ეს მიბმულობები? რატომ უნდა სწირო ღმრთაებრივად ორიენტირებული ცხოვრების მუდმივი ნეტარება მიწიერი სამფლობელოების წვრილმანს? შესწირეთ საკუთარი თავი კაცობრიობის მსახურებას მიძღვნის სულით და გაიადვილეთ თქვენი ცხოვრებები. თქვენი სამუშაო უდავოდ მნიშვნელოვანია საარსებო წყაროს გამომუშავებითვის. მაგრამ თქვენ უნდა იყოთ მზად თუნდაც მის შესაწირად ერის მსახურებისთვის და ჭეშმარიტების მხარში ამოსადგომად, რწმენით ღმერთში. ყველა ქონება და ნათესაობა არის წარმავალი. მხოლოდ ორი რამ არის მუდმივი: დჰარმა (უბიწოება) და კეერტი (კარგი სახელი). კარგი სახელი მოიპოვება მხოლოდ ადამიანის კარგი ქმედებებით და არა საჩუქრად სხვებისგან. მოერიდეთ ყველაფერ ბოროტს და კულტივირეთ კეთილთა საზოგადოება და იყავით კეთილი აზრით, სიტყვითა და საქმით.
– ღმერთის საუბარი, 1987 წლის 1 ოქტომბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 2 მარტი.
რა არის განსხვავება მათ შორის ვინც არის მიჯაჭვული ფიზიკურთან და ვინც თავი დააღწია ამ მონობისგან? ბჰაგავანი განმარტავს, მას წინა პლანზე გამოაქვს უპანიშადების სიტყვები!
ობიექტებისა და ძალების ღირებულებისა და ფარდობითი მნიშვნელობის გაანალიზებით, ადამიანებმა უნდა თქვან უარი სულიერი მე-ს ფიზიკურ ტანთან იდენტიფიკებაზე და შეიცნონ მათი ჭეშმარიტი რეალობა. ის ვინც ამას აკეთებს, მაღლდება კეთილშობილური ადამიანების სიმაღლეზე, იცინის, თამაშობს და მოძრაობს ტანის საჭიროებებსა და კომფორტზე ზრუნვის გარეშე. ის ვინც არის ტანზე მიჯაჭვული დაჭერილია მიწიერი არსებობით (სამსარათი); იმ ადამიანებისთვის ვინც თავისუფალია ამ მონობისაგან, მათი საკუთარი ჭეშმარიტი ბუნება არის მათი საქმიანობის სფერო! ქარს, ელვასა და ჭექა-ქუხილს არ აქვს მუდმივი არსებობა. როცა წვიმების სეზონი მოდის, ესები ჩნდება ცაში და შთაინთქმება მასში. ასევე, პარტიკულარიზებული ინდივიდი (ჯივი) ჩნდება ცალკედ გარკვეული დროით ბრაჰმანის უკანა პლანზე და შთაინქმება მასში ბოლოს!
– თავი 9, ჩანდოგია უპანიშადი, უპანიშად ვაჰინი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 3 მარტი.
რა არის პროცესი რითაც ადამიანი ხდება ერთიანი ღმრთაებრივთან ჩამომცვევნთან ცხოველური ბუნების? ბჰაგავანი დღეს ნათლად გვმეგზურობს ჩვენ სამსაფეხურიანი პროცესით.
ტანი, ჭკუა და ათმა, სამივე ჩაბმულია ადამიანის არსებაში. ესები არის რთულად ურთიერთდამოკიდებული. როდესაც ესები ხდება შეუსაბამი, ცხოვრება კარგავს მის აზრს. როდესაც ტანი ექვემდებარება ჭკუას და ჭკუას აკონტროლებს ათმა, სიცოცხლე გვირგვინდება. როცა მარტო ტანი ბატონობს, ადამიანი ეშვება ცხოველის დონეზე. როცა ჭკუა ბატონობს ტანსა და მგრძნობიარე ორგანოებზე, ადამიანის დონე არის მიღწეული. როცა ათმა ბატონობს ჭკუასა და ტანზე, ღმრთაებრიობა არის რეალიზებული. ამ ფაქტის აღიარებით, გიტამ მიუთითა სამსაფეხურიანი გზა ღმრთაებრიობისკენ. ტანის კეთილ საქმეებში ჩართვა, ჭკუის გამოყენება კარგი აზრებისა და ადამიანური ხარისხების განსავითარებლად, და ფიქრით ღმერთზე უპასანას (ღმრთაებრივის თაყვანისცემის) მეშვეობით კაცი აღწევს იმ სტადიას როცა, როგორც მდინარე ერთვის ოკეანეს, ის ერწყმება ბრაჰმანში. ეს არის პროცესი რითაც ადამიანი ხდება ერთიანი ღმრთაებრივთან.
– ღმერთის საუბარი, 1984 წლის 28 სექტემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 4 მარტი.
ჩვენ რა უნდა გავაკეთოთ განსაცდელად წმინდა სიყვარულის ახლანდელ დროებში? ბჰაგავანი სიყვარულით გვიხსნის და შთაგვაგონებს ჩვენ დღეს.
ამ კალიიუგაში პრემას (ღმრთაებრივი სიყვარულის) პრინციპი ადვილად არ ჩანს. იგი მიჩქმალულია ეჭვიანობაში, ამპარტავნებაში, სიძულვილში, შიშში, სიცრუესა და სიხარბეში. სწორედ ამიტომ იგი საუკეთესოდ ხსენებულია როგორც კალაჰა-იუგა (ფრაქციის ეპოქა), ნიშანდებული ჩხუბით დედა-შვილს, მამა-შვილს, მასწავლებელსა და მოსწავლეს, გურუსა და გურუს, ძმასა და ძმას შორის. კრშნას სახელის წარმოთქმა საუკეთესო მეთოდია ჭკუის გასაწმენდად ყველა ამ ბოროტი იმპულსისგან. თქვენ შეიძლება იკითხოთ: „თუ ჩვენ დავკავდებით ამ დროსტარებით, როგორ შევძლებთ ჩვენ ჩვენი სარჩოს მოპოვებას? კეთილი, ნება მიბოძეთ მე დაგარწმუნოთ თქვენ, თუ თქვენ გაქვთ წმინდა და მტკიცე რწმენა უფალში, ის გაითვალისწინებს თქვენთვის არა მხოლოდ საკვებს, არამედ უკვდავების ნექტარსაც. თქვენ გაქვთ ეს ძლიერი პოტენციალი თქვენში, აღმოაჩინოთ უფალი შიგნით და აიძულოთ ის მოგცეთ თქვენ ეს ნექტარი!
– ღმერთის საუბარი, 1964 წლის 14 აგვისტო.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 5 მარტი.
არის ეს საკმარისი თუ ჩვენ ვაცხადებთ პრეტენზიას უფლისადმი ერთგულების ქონაზე, თუ ჩვენ გვჭირდება სწრაფვა რამე მეტით? ბჰაგავანი სიყვარულით გვმეზურობს ჩვენ დღეს.
უფალმა გამოუაშკარავა არჯუნას და, შესაბამისად მთელ კაცობრიობას, რომ კმაყოფილია ერთგულებით შეთავაზებულით წყალობის მაძიებელთა მიერ. „ბჰაკთიმან მე პრიიო ნარაჰ“ (ნამდვილად ერთგული პიროვნებები არიან ძვირფასები ჩემთვის: გიტა, 12:19), აცხადებს ის. ერთგული შესთავაზებს ლოცვას, თაყვანისცემას და თავის აზრებს, სიტყვებსა და მოქმედებებს ღმერთს, ვისაც ის მოსავს ფორმითა და სახელით, ისევე როგორც ისეთი ატრიბუტებით, როგორიცაა სიყვარული, თანაგრძნობა, სიბრძნე და ძალა. ერთგულთა უმეტესობა ეძებს ღმერთისგან ჯანმრთელობას, სიმდიდრეს, ძალაუფლებას და დიდებას, რომლებიც ყველა არის უმნიშვნელო აქტივი მომცემი მომენტალურ სიამოვნების. ღმრთაებრივი წყალობა ჩუქნის მისი სიყვარულის ყველაზე ძვირფას საჩუქარს. კაცს შეუძლია მიღწეულის სიამაყით განაცხადოს რომ მას უყვარს ღმერთი. ეს წაიყვანს მას მხოლოდ ნახევარ გზაზე. ის ვერ მიიღებს მეტს აქედან. უპასუხებს ღმერთი პრიიო ნარათი, (ის ჩემთვის ძვირფასია)? მხოლოდ მაშინ შეუძლია კაცს განცხადოს წყალობის მიღწევაზე. როგორ შეიძლება კაცი გახდეს „ძვირფასი“ ღმერთისთვის? გიტა ხაზს უსვამს ორ კვალიფიკაციას: სანთუშთაჰ სათათამ (მუდამ კმაყოფილი) და დრუდა ნისჩაიაჰ (მტკიცე გადაწყვეტილების მქონე). ის უნდა იყოს კმაყოფილი და მხიარული ყოველთვის, ბედის ცვლილებების დინებისთვის ანგარიშის გაწევის გარეშე. ერთგულება არ უნდა იყოს პოზა, გავლითი ფაზა, ხელოვნური, ზედაპირული ჩვენება!
– ღმერთის საუბარი, 1986 წლის 2 აგვისტო.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 6 მარტი.
ვინ არიან მეგობრები ჩვენ რომ უნდა მივიღოთ კეთილად და მტრები ჩვენ რომ უნდა განვდევნოთ სანამ ღმრთაებრივი მყარდ დამკვიდრდება ჩვენში? ბჰაგავანი ნათლად ხსნის ჩვენთვის დღეს!
ჭკუა ხტება ობიექტიდან ობიექტზე წარმოუდგენელი სისწრაფით. იგი იწევს მაღლა და ვარდება სიღრმეში თვალის ყოველ ხამხამთან ერთად. იგი მალავს, ატყუებს და ამახინჯებს. ადამიანმა შეიძლება დაიმორჩილოს იგი მხოლოდ კონცენტრირებით. პროცესი შეიძლება პრაქტიკდეს ორიდან ერთი მიმართულებით ა-რუპა ან სა-რუპა. ა-რუპა ნიშნავს “შეუზღუდველს” ფორმით. ადამიანი გრძნობს რომ ის არ არის მკეთებელი ან სიამოვნების განმცდელი; ის არის მხოლოდ ღმერთის აგენტი, ხელსაწყო, ინსტრუმენტი. ადამიანი არ არის შეხებული კარგად ან ავად, როდესაც ქმედება შედეგდება კარგში ან ცუდში. ადამიანს არ აქვს იდენთობა რუპასთან (ფორმასთან ან ტანთან). სა-რუპა მედიტირება იკარგება სიამოვნებისა და ტკივილის, მოგებისა და ზარალის ორმაგობაში, რადგან ის ძალის მქონედ მიიჩნევს სახელსა და ფორმას, ტანსა და მის საქმიანობას. მსგავსად, კაცს აქვს არჩევანი ორი გზის – პრავრითთი მარგას (ჩახლართვის გზის) ან ნივრითთი მარგას (არ ჩახლართულობის გზის). როდესაც ჩახლართულია, კაცი არის დაპირისპირებული ექვს შინაგან მტერთან – ვნებასთან, ბრაზთან, სიხარბესთან, მიჯაჭვულობასთან, სიამაყესთან და სიძულვილთან. როდესაც არ არის ჩახლართული, კაცს ეხმარება ექვსი შინაგანი მეგობარი – გრძნობების კონტროლი, ჭკუის კონტროლი, სიმტკიცე, კმაყოფილება, რწმენა და თავმდაბლობა. ადამიანის ტანი გაღმერთებულია ტაძრად, დიახ, მაგრამ მტრები უნდა ევაკუირდეს და მეგობრები დაიშვას, სანამ ღმერთი შეძლებს თვითდამკვიდრებას იქ!
– ღმერთის საუბარი, 1983 წლის 6 მაისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 7 მარტი.
რა არის შივა პრინციპი რასაც ჩვენ ვეთაყვანებით და ვაღმერთებთ? როცა ჩვენ ვუახლოვდებით წმინდა შივარათრის ფესტივალს, ბჰაგავანი სიყვარულით გვიხსნის ჩვენ დასამახსოვრებელი მაგალითით.
შივარათრი ხდის ადამიანს გაცნობიერებულს რომ იგივე ღმრთიურება არის ყოვლისმომცველი და გვხვდება ყველგან. ჩვენს ყოველდღიურ გამოცდილებაში არის არაერთი შემთხვევა, რომელიც ცხადყოფს ღმრთაებრიობის არსებობას ყველა ადამიანში. განვიხილოთ კინოთეატრი; ეკრანზე ჩვენ ვხედავთ მდინარეებს წყალდიდობაში, მშთანთქმელს მთელი მიმდებარე მიწის. იმ შემთხვევაშიც როცა სცენა სავსეა წყალდიდობის წყლებით, ეკრანი არ სველდება წყლის წვეთითაც კი. სხვა დროს, იმავე ეკრანზე, ჩვენ ვხედავთ ვულკანებს ამოხეთქილს ცეცხლოვანი ენებით, მაგრამ ეკრანი არ არის დამწვარი. ეკრანი რომელიც ყველა ამ სურათის საფუძველს იძლევა, არ არის შეხებული არცერთი მათგანით. მსგავსად კაცის ცხოვრებაში, კარგი თუ ცუდი, სიხარული თუ მწუხარება, დაბადება თუ სიკვდილი, მოვა და წავა, მაგრამ ესები გავლენას არ ახდენს ათმაზე! სიცოცხლის კინოში ეკრანი არის ათმა; ეს არის შივა, ეს არის შანკარა, ეს არის ღმრთიურება. როდესაც ადამიანი გაიგებს ამ პრინციპს, ის შეძლებს გაგებას, სიამოვნებას და დაგვირგვინების აღმოჩენას ცხოვრებაში!
– ღმერთის საუბარი, 1985 წლის 17 თებერვალი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 8 მარტი.
რა არის საუკეთესო გზა სრული სარგებლობის მისაღებად შივარატრის ყველაზე ხელსაყრელი შემთხვევისგან? ბჰაგავანი სიყვარულით გვაკურთხებს ჩვენ თავისი გზავნილით დღეს.
კაცმა უნდა ეძებოს ღმერთი მარტო. როგორც კი ღმერთის მადლი იქნება უზრუნველყოფილი, დანარჩენი ყველაფერი ნაშოვნი იქნება გაადვილებით. ამისთვის, კაცმა უნდა მოიცილოს თავიდან მიჯაჭვულობა, შიში და სიძულვილი. მან უნდა შეასრულოს ყველა მოქმედება როგორც შესაწირავი ღმერთისადმი, ვინც არის ყველგანმყოფი. სიფხიზლე და მარხვა შივარატრის ღამეს გახდა ფარსი. ჭეშმარიტი სიფხიზლე და მარხვა შედგება ადამიანის ფიქრების ღმერთზე კონცენტრებისგან მთელი ღამის განმავლობაში. ღმერთის მადლი არის ადამიანის ქმედებების პირდაპირი შედეგი. თითოეულმა უნდა გამოიკვლიოს და გაიგოს რა სულით ასრულებს თავის თაყვანისცემას. ღმრთაებრივი შეიძლება რეალიზდეს მხოლოდ შრადდჰას და ვიშვასას (სიმტკიცისა და რწმენის) მეშვეობით. ღმრთაებრივი არის ყველას შიგნით. როგორც კი ადამიანი აღიარებს ამ ფაქტს, ის არ დატოვებს ადგილს ცუდი ხარისხებისთვის. ღმრთაებრივი სიყვარულის ტანთმოსილნო! მიუძღვენით საკუთარი თავი თქვენი მოვალეობების შესრულებას. ნუ დაკარგავთ თქვენს ან სხვის დროს უსაქმურ საუბარში. დაწყებით ინდივიდუალის მოვალეობებიდან, კაცმა უნდა უმიზნოს ერთიანობის მიღწევას ღმრთაებრივთან, როგორც საბოლოო მიზანთან. შივარატრი არის ხელსაყრელი შემთხვევა ჭკუის ღმერთზე კონცენტრებისთვის. მიუძღვენით ეს ერთი ღამე მაინც მთლიანად ღმერთის ჭვრეტას, გამორიცხვას ყველა სხვა ფიქრისა და დარდის.
– ღმერთის საუბარი, 1993 წლის 19 თებერვალი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 9 მარტი.
რა არის თერთმეტი რუდრას შინაგანი მნიშვნელობა? როგორ უნდა დავეყრდნოთ სულიერ სიბრძნეზე რასაც ჩვენ მივიღებთ? ბჰაგავანი სიყვარულით გვმეგზურობს ჩვენ დღეს!
ნუმეროლოგიის მიხედვით, სიტყვა შივარატრის პირველი სამი მარცვალი – ში, ვა და რა – აღნიშნავს რიცხვებს 5, 4 და 2, და მეოთხე მარცვალი ტრი ნიშნავს “სამს”. 5, 4 და 2 ქმნის თერთმეტი რუდრას ერთ მთლიან, ერთ კომპოზიტურ სურათს. რუდრა ნიშნავს “ის, ვინც ხდის ადამიანს მტირალს”. თერთმეტი რუდრა არის: აღქმის გრძნობის ხუთი ორგანო, მოქმედების ხუთი ორგანო და ჭკუა. ესები, კაცის წაყვანით გზააცდენილად ტრივიალური და გარდამავალი სიამოვნებების სადევნად, ანადგურებს მას და ხდის მას მტირალს. მაგრამ ატმანი, თუ მას ეძებენ და ენდობიან, აფენს თავის სხივებს თერთმეტზე და აქცევს მათ მნიშვნელოვან პარტნიორებად კაცის წინსვლაში თვითრეალიზებისკენ. სხივები ატმანიდან ანათებს გონებას. განათებული გონება აფრთხილებს ჭკუას და გაფრთხილებული ჭკუა იღებს კონტროლს გრძნობეზე, ნათელს ხდის ადამიანსთვის გზას გასვლელს ცოდნიდან სიბრძნისკენ.
– ღმერთის საუბარი, 1978 წლის 7 მარტი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 10 მარტი.
როგორ შეგვიძლია ჩვენ ვიშოვოთ ნამდვილი ცოდნა და ღმრთაებრივის წყალობა? ბჰაგავანი სიყვარულით გვიძღვება ჩვენ დღეს თავისი სიტყვების თამაშით.
ღმრთიურის წყალობის საშოვნელად, არ არის აუცილებელი ცოდნის, სიმდიდრის, ძალაუფლების ან თანამდებობის ძებნა. ჭკუის სისუფთავე მარტო არის საკმარისი. ადამიანის ტანის ყოველი უჯრედი შეივსება ღმრთაებრივით როცა ღმერთი თაყვანცემულია სუფთა და ერთგანწყობილი ერთგულებით. თვით შეწირული ერთგულისთვის ღმრთაებრივი იქნება ყველგანმყოფი. უფალი ყოველთვის მზადაა უპასუხოს ერთგულთა ლოცვას. მაგრამ რაც დღესდღეობით გადის „ერთგულებისთვის“ არის მხოლოდ „ღრმა ოკეანე“ (ჩაძირვა მიწიერი ცხოვრების ოკეანეში). ხალხი საუბრობს ღმრთაებრივზე, მაგრამ დაინტერესებულია მხოლოდ “ბევრი ღვინით”. ისინი საუბრობენ თანაგრძნობაზე, მაგრამ დადარდიანებული არიან მხოლოდ „მოდით“. ისინი წარმოთქვამენ სიტყვას “თანამშრომლობა” (cooperation), მაგრამ გატაცებული არიან მხოლოდ “ოპერაციით” (‘operation’). ერთგულება გადაიქცა პომპეზურ შოუდ. ჭეშმარიტი ცოდნა შეიძლება მოვიდეს მხოლოდ მაშინ როცა ადამიანი დაუპირისპირდება უკიდურეს მორალურ კრიზისს. ეს იყო სიტუაცია არჯუნას წინაშე, როდესაც ის მოთავსდა ორ დაპირისპირებულ არმიას შორის. პარიკშიტი დაუპირისპირდა მსგავს კრიზისს როცა მან შეიტყო რომ მას ჰქონდა ცხოვრების მხოლოდ ერთი კვირა. სწორედ ასეთი კრიზისის დროებში არის რომ ადამიანი ფიქრობს ღმერთზე და ეძებს ღმრთიურის დახმარებას!
– ღმერთის საუბარი, 1983 წლის 31 დეკემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 11 მარტი.
რა არის საუკეთესო გზა ბჰაგავად გიტას არსის გადასაცემად? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს და გვმეგზურობს ჩვენ დღეს.
თქვენ უნდა გადააბიჯოთ გიტას, როგორც უბრალოდ კრიშნასა და არჯუნას შორის დიალოგის ხედვის ჩვეული მეთოდის საზღვრებს მისი ამაღლებით იმად რაც ის სინამდვილეში არის – ღმრთაებრივ დიალოგად ეშვარასა და ჯივის (ღმერთსა და ინდივიდს) შორის. გიტას წაკითხვა ახლა წახალისებულია როგორც თვითმიზანი. ეს არის მხოლოდ დროს სასარგებლოდ გატარების მეთოდი! გიტა არის გზა, მიზანი, მიღწევა. მისი დანიშნულება მიღებულია პრაქტიკითა და გამოცდილებით. ღმერთის ხმა, როგორც გზავნილი კაცისთვის, არის მადლის საჩუქარი ყველა კაცისთვის. სამწუხაროდ, ის განმარტებულია კაცის მიერ მისი ტემპერამენტის კარნახით. ამით სუფთა და ნათელი მესიჯი ბინძურდება. მოგვიანებით როცა მესიჯი წარმოდგენილია ფორმების სხვადასხვაობით, ეს წარმოქმნის დაბნეულობას და კონფლიქტს. ისინი ვინც ასწავლიან და ქადაგებენ რელიგიას უნდა აერიდნენ ასეთ შედეგებს და უნდა კონცენტრატდნენ სულიერი შიმშილის აღძვრასა და მის დაკმაყოფილებაზე. ბევრია, ვინც ცდილობს ადამიანთა გემოვნების მომარაგებას უადგილო მოთხრობებით რომლებიც ამკრთალებს მთავარ სულიერ თემას. მესიჯი შეიძლება იყოს მიზანმიღწეული ხალხის გულების დაპყრობაში მხოლოდ მაშინ როცა იგი განცდილია მოსაუბრის მიერ და როცა მისი მიზანი მხოლოდ სხვების შთაგონებაა მისი სიხარულის გასაზიარებლად!
– ღმერთის საუბარი, 1987 წლის 4 იანვარი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 12 მარტი.
რამდენად ბუნებრივია ჩვენი მოქმედებები? ბჰაგავანი საყვარლად და სიყვარულით გვაძლევს ჩვენ ბარომეტრს, ასე რომ ჩვენ შევძლოთ საკუთარი თავის განსჯა, განვასხვავოთ და დავადგეთ სიყვარულის გზას ჩვენს ყოველდღიურ ცხოვრებაში.
თუ სიყვარული ფორმას აძლევს თქვენი ბუნების როლს, სატია ან ჭეშმარიტება იქნება წარმოდგენილი. როდესაც თქვენი აზრები მოდის სიყვარულით განწმენდილი ჭკუიდან, ესები დაშედეგდება დჰარმაში (უბიწო მოქმედებაში). როდესაც სიყვარული ხდება თქვენი გამოცდილების, აზრებისა და მოქმედებების ნაწილი, თქვენ იღებთ შანტის (მშვიდობას). როდესაც ჩვენ ნათლად ვიგებთ სიყვარულს, აჰიმსა ან არაძალადობა შედეგდება ავტომატურად. ასე რომ, სიყვარული არის უხილავი დინება, რომელიც აკავშირებს ოთხივე მნიშვნელობას. ეს შეიძლება შეჯამდეს ასე: სიყვარული პლუს აზრები არის სატია; სიყვარული პლუს გრძნობები არის შანტი; სიყვარული პლუს მოქმედება არის დჰარმა და სიყვარული პლუს გაგება არის აჰიმსა. სიყვარული არის ყველა ამ ღირებულების საერთო მნიშვნელი. ეს არის ღმერთის ფორმა, რადგან ღმერთი არის სიყვარული. ის ვინც გასცემს სიყვარულს არის კაცი და ვინც ამ სიყვარულს ვერ ასაზრდოებს არის მხეცი. სიყვარული, ან სიყვარულის არარსებობა ადამიანს ხდის ცხოველად, კაცად ან ღმერთად. სიყვარულის აღზრდა შესაძლებელია მხოლოდ ნაზ გულში. მიწიერი საგნებისადმი მიჯაჭვულობის გამო, ეს სინაზე არის დაკარგული.
– ღმერთის საუბარი, 1985 წლის 25 იანვარი.
2024 წლის 13 მარტი.
რა არის ვედანტური სიბრძნის ფუნდამენტური არსი რაც ჩვენ არ უნდა დავკარგოთ ხედვის არედან? ბჰაგავანი გვახსენებს ჩვენ ასე რომ ჩვენ გავიგოთ წმინდა წერილების სწორი შინაგანი მნიშვნელობა.
ამჟამად, მას შემდეგ რაც განათლება ფართოდ გავრცელდა და მას შემდეგ რაც განათლება მხოლოდ წიგნის სწავლას გულისხმობს, ხალხი გახდა ცინიკური. ისინი ეჭვობენ თუნდაც უბრალო განცხადებას და მხიარულობენ უკაცური დისკუსიებით. ჩვენი კულტურის წარმომდგენები საუბრობენ ღმერთის ერთარსებისა და ერთადერთობის, მისი ყოვლისმცოდნეობის, ყოვლისშემძლეობის, ყველგანმყოფობის შესახებ. ამავე დროს, ისინი საუბრობენ მეტოქეობაზე ღმრთიურის სხვადასხვა ასპექტებს შორის. ასე, ისინი თესავენ ეჭვის თესლს კაცთა გულებში. ბრაჰმანის პრინციპი, კოსმიური ატმა, ცნობილია სხვადასხვა სახელებით და გამოსახულია სხვადასხვა ფორმებით, როგორც ოქრო სამკაულების სხვადასხვაობაში. ყველაფერი არის ბრაჰმანი, ატმა, ომ. აიამ ატმა ბრაჰმა (ეს ატმა არის ღმრთაებრივი პრინციპი) აცხადებს ვედა. ღმერთი არის ყოვლისშემძლე. მკრეხელობაა ადამიანური სისუსტეების მიწერა მასზე. მითები და ლეგენდები ღმერთის საიდუმლოს შესახებ შეიცავს სიმბოლურ მნიშვნელობებს, რომლებიც იგნორირებულია. ესები აძლევს თავის შინაგან ჭეშმარიტებას მხოლოდ მათ ვინც ეძებს.
– ღმერთის საუბარი, 1987 წლის 4 იანვარი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 14 მარტი.
რა როლი აქვს ტაძრებსა და თაყვანისცემის ჩვენების ადგილებს ჩვენს ცხოვრებაში? ბჰაგავანი სიყვარულით გვიხსნის ჩვენ ასე რომ ჩვენ შევძლოთ მათი საუკეთესო გამოყენება.
ტაძრები თამაშობს მნიშვნელოვან როლს კაცში სულიერი იმპულსის გაღვიძებისა და მის მიმართვაში თანდაყოლილი ღმრთაებრიობის რეალიზებისკენ. კაცისთვის ნამდვილი ტაძარი არის მისი გული, და ამ ფაქტის დავიწყებით კაცი დაიარება შემდეგ ტაძრებს გარეთ. ტაძრები აღმართულია იმისათვის, რომ შეახსენოს კაცს ღმერთის შესახებ, მაგრამ ღმრთაება მკვიდრობს გულში და იქ უნდა მოიძებნოს. კაცი გადის ნებისმიერი რაოცენობის სირთულეს, მძიმე განსაცდელს, გამოცდასა და გასაჭირს ცხოვრებაში, მაგრამ ცოტა ცდილობს გაიგოს თავისი არსებითი ღმრთაებრიობა, რაც უნდა იყოს ცხოვრების უპირველესი მიზანი. კაცი ერთგულად ზრუნვას და ყურადღებას უთმობს ტანის დაცვას რომელიც არის წარმავალი. მაგრამ ისინი არ კულტივირებენ კარგ აზრებსა და კეთილი საქმეების კეთებას რომლითაც მათ შეუძლიათ მიაღწიონ გამძლე ნეტარებას. ტაძრები ემსახურება უზრუნველყოფას კეთილთა და ღმრთისმოსათა საზოგადოების და უნდა გამოიყენებოდეს ასეთი საზოგადოების კულტივირებისა და გონებრივი სიმშვიდის მოპოვებისთვის. არ არის საკმარისი უბრალოდ წასვლა ტაძრებში როგორც მექანიკური რიტუალი.
– ღმერთის საუბარი, 1985 წლის 25 იანვარი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 15 მარტი.
რა არის უმოკლესი გზა მიზნის მისაღწევად? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ დღეს ოთხ “F”-ს, რაც ჩვენ ყოველთვის უნდა გვქონდეს მეხსიერებაში.
იყავით ისეთივე თავდადებული და მოწესრიგებული როგორც არჯუნა. იყავით ისეთივე ჭკვიანი და ძლიერი როგორც ბჰიიმა. იყავით მტკიცე და გულწრფელი, როგორც დჰარმარაჯა. მაშინ, ვერავითარი ზიანი ვერ შეძლებს მოსვლას თქვენთან; თქვენ მიაღწევთ გამარჯვებას ყველა თქვენს ძალისხმევაში. არსებობს ოთხი F, რაც თქვენ უნდა დაფიქსოთ თქვენი ყურადღების წინაშე. (1 Follow) მისდიე მასწავლებელს, (2 Face) დაუპირისპირდი ეშმაკს, (3 Fight) იბრძოლე ბოლომდე და (4 Finish) დაასრულე მიზანზე. „მისდიე მასწავლებელს“ ნიშნავს, დააკვირდი დჰარმას. „დაუპირისპირდი ეშმაკს“ ნიშნავს, დაძლიე ცდუნებები, რომლებიც გაწუხებს, როცა ცდილობ არტას (სიმდიდრის) გამომუშავებას. “იბრძოლე ბოლომდე” ნიშნავს ბრძოლას შეუჩერებლად; ომის წარმოებას ექვსი მტრის წინააღმდეგ, რომლებსაც უძღვება კამა (სურვილი). და ბოლოს, “დაასრულე მიზანზე” ნიშნავს, არ გაჩერდე მანამ, სანამ არ მიიღწევა მოქშას (უმეცრებისგან და ილუზიებისგან გათავისუფლების) მიზანი. F-ები ფუნდამენტურია ოთხი პურუშართას (სიცოცხლის მიზნის) – დჰარმას, არტას, კამასა და მოქშას დევნაში. მე ყოველთვის ვიქნები თქვენთან, სადაც კი თქვენ ხართ, დაგიცავთ და გაგიძღვებით თქვენ. მარში; უშიშრად.
– ღმერთის საუბარი, 1975 წლის 6 ივლისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 16 მარტი.
რა არის შეგნებული გაცნობიერებულობა რაც ჩვენ უნდა განვავითაროთ სწორ გზაზე დასარჩენად? ბჰაგავანი სიყვარულით და ნათლად გვმეგზურობს ჩვენ დღეს!
ჩვენ უნდა გავხადოთ საუკეთესო ჩვენი ახლანდელი ეპოქა, კალი იუგა, და ვეცადოთ ვაკეთოთ კარგი საქმეები და ვიცხოვროთ ბედნიერად ამ მსოფლიოში. წარსული წარსულია და იგი აღარასოდეს მოვა კვლავ, და ჩვენ არ ვართ დარწმუნებული მომავალზე. აწმყო არ არის მუდმივი; იგი იცვლება და მოძრაობს მუდმივად. აი ამ მიზეზით ჩვენ ვამბობთ: “იყავი კარგი, აკეთე კარგი, ხედე კარგი – ეს არის გზა ღმერთისკენ”. ეცადე იყო კარგი, აავსე გული სიკეთით და გაატარე კარგი ცხოვრება, და შედეგიც იქნება კარგი. როცა ჩვენ ავად ვხდებით, არანაირად არ არის სასარგებლო გულისტკენის გრძნობა ამასთან. აუცილებელია რომ ჩვენ როგორღაც ვეცადოთ მივიღოთ სათანადო წამალი და გადავლახოთ ავადმყოფობა. ნაცვლად ტირილის ჩვენს ნაშოვნ დაავადებაზე, უმჯობესია ვეცადოთ და განვკურნოთ იგი და დავეხმაროთ ტანს გამოჯანმრთელებაში. ამგვარადვე ნაცვლად სინანულის გრძნობის იმ ცუდი რამეებისთვის რაც ხდება ამ კალი იუგაში, ჩვენ ყოველთვის უნდა ვეცადოთ ვიყოთ კარგები და მოვაცილოთ ცუდი ამ მსოფლიოდან.
– ღმერთის საუბარი, 1975 წლის 1 აპრილი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 17 მარტი.
რა არის პარადიგმის ცვლილება რაც საჭიროა განხორციელდეს ირგვლივ ჩვენთვის პატიოსანი და თავაზიანი საზოგადოების შესაქმნელად? ბჰაგავანი სიყვარულით გვმეგზურობს ჩვენ დღეს.
ყველამ უნდა პატივი სცეს სხვას, როგორც მის საკუთარ ნათესავს, მქონეს იგივე ღმრთაებრივი ნაპერწკლის და იგივე ღმრთაებრივი ბუნების. შემდეგ, იარსებებს ეფექტური წარმოება, ეკონომიკური მოხმარება და სამართლიანი განაწილება დაშედეგებული მშვიდობასა და სიყვარულის დაწინაურებაში. ახლა, თანდაყოლილ ღმრთაებრიობაზე დაფუძნებული სიყვარული არ არსებობს და ამგვარად, არის ექსპლუატაცია, მოტყუება, სიხარბე და სისასტიკე. თუ კაცი გაცნობიერდება ყველა კაცის არსებობაში „უჯრედებად“ ღმრთაებრივ ტანში, შემდეგ, აღარ იქნება კაცის უფრო მეტად გაუფასურება. კაცი არის ბრილიანტი; მაგრამ, ახლა ის მოპყრობილია თავის და სხვა კაცების მიერ როგორც მინის ნაჭერი! კაცს შეუძლია განახორციელოს თავისი მისია დედამიწაზე მხოლოდ მაშინ, როდესაც მან იცის საკუთარი თავი როგორც ღმრთაებრივი და როცა ის პატივს სცემს ყველა სხვას, როგორც ღმრთაებრივს. კაცი უნდა ეთაყვანოს ღმერთს კაცის ფორმაში. ღმერთი ჩნდება მის წინაშე როგორც ბრმა მათხოვარი, როგორც უმეცარი კაცი, კეთროვანი, ბავშვი, დაღლილი მოხუცი, დამნაშავე თუ შეშლილი. თქვენ უნდა დაინახოთ ამ თავის მოჩვენების მიღმა სიყვარულის, ძალისა და სიბრძნის ღმრთაებრივი ტანმოსილება, საი და თაყვანი უნდა სცეთ მას სევას (უანგარო მსახურების) მეშვეობით.
– ღმერთის საუბარი, 1975 წლის 1 აპრილი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 18 მარტი.
რა არის შესასვლელი გზა საბოლოო თავისუფლებისაკენ? რატომ არის იგი უაღრესად მნიშვნელოვანი? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ დღეს.
უფალი არ იჟინებს ყველა კაცზე მისდიოს ერთ გზას და მიიღოს ერთი დისციპლინა. მის სასახლეში არის ბევრი კარი. მთავარი შესასვლელი, თუმცა, არის მოჰა-კშაია (მიჯაჭვულობის გადალახვა). ეს არის რაც კრიშნამ მოუწოდა არჯუნას მისაღწევად. არჯუნამ გული დაკარგა და ანება მშვილდს ჩამოსრიალება მისი ხელიდან რადგან ის მოტყუებითი მიჯაჭვულობის ტიპით იყო შემუსრული. კრიშნას უნდა ეჩვენებინა მისთვის რომ ნათესავები ვისი მოკვლაც მას ეშინოდა, მასწავლებლები ვისთვისაც მას სურდა რომ მათ ეცხოვრათ, იისნი ვინც მას უყვარდა და სძულდა, ყველა იყვნენ მხოლოდ მისი ნების იარაღები, თოჯინები მისი ხელით გამოყვანილი. ამან გაანადგურა მისი მიჯაჭვულობა და არჯუნამ განაახლა თავისი დავალება შედეგებთან რამე მიჯაჭვულობის გარეშე. ამან ის გახადა ისტორიაში უდიდესი გაკვეთილის მიმღები. ეს გაკვეთილი ღირებულია თეისტებისთვისაც და ათეისტებისთვისაც, რადგან ორივეს აქვს მიჯაჭვულობა მათი ამოცანების შედეგებთან, მიჯაჭვულობა რაც გააფერადებს მათ დიდ მოწადინებას და გააორმაგებს უბედურებას იმედგაცრუებისას! მოჰა-კშაია აუცილებელია ორივეს თეისტების და ათეისტებისთვისაც ხანგრძლივი სიხარულის უზრუნველსაყოფად. არცერთი არ იღებს აქედან თავისი შენაძენების რამე უმცირეს ნაწილს, ორივემ შეიძლება დაიმსახუროს ხალხის მადლიერება მხოლოდ მსხვერპლით და სიყვარულით!
– ღმერთის საუბარი, 1967 წლის 28 მარტი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 19 მარტი.
რა არის მარტივი მაგრამ ზეძლიერი „ინსტრუმენტი“ რაც დაგვეხმარება ჩვენ ღმრთაებრივის შეცნობაში? ბჰაგავანი ყველაზე დიდი სიბრალულით გვაძლევს ჩვენ ძვირფას რჩევას დღეს.
როდესაც თვითმფრინავი დაფრინავს ცის გადაკვეთით, იგი არ ტოვებს არანაირ კვალს მასზე, არც ზოლს რომელიც გრძელდება, არც ღრმულს ან ხვრელს რაც ხელს უშლის შემდგომ მოძრაობას. ასევე, ანებეთ ყველა გრძნობასა და ემოციას გადაკვეთოს თქვენი ჭკუა, მაგრამ არ ანებოთ მათ შთაბეჭდილების გამოწვევა. ეს შეიძლება გაკეთდეს გამოკვლევით და საკუთარ თავში მშვიდი განხილვით, უფრო მეტად ვიდრე ლექციების მოსმენით ან წიგნების შესწავლით. პატარა ბავშვი იწვრთნება სიარულში სამბორბლიანი ინსტრუმენტით, უცნაური აპარატურით რაც მათ უჭირავთ და თან უბიძგებენ. “პრანავა” არის ასეთი უცნაური აპარატურა ა, უ და მ-ს სამი ბორბალით, ომკაარას სამბორბლიანი ველოსიპედი! მისი დაჭერით, ადამიანს შეუძლია ისწავლოს ბჰაკტისა და ვაირაგიას ორი ფეხის გამოყენება. თუ ის უარს ამბობს ომკარას ჭერაზე, ის მძიმედ ეცემა მიწაზე უმწეოდ! თუ ის მიდის პრანავა ჯაფას დახმარებით, მას ნამდვილად შეუძლია გააცნობიეროს ღმრთაებრივის (ბრაჰმანის), სამყაროს ნამდვილი სუბსტანციის დიდება.
– სატია საი ამბობს, ტომი 6, თავი 27.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 20 მარტი.
რატომ არის ჩვენი ჭკუის წვრთნა მნიშვნელოვანი მიწიერი ცხოვრების ოკეანის გადალახვისთვის? ბჰაგავანი სიყვარულით განმარტავს რატომ და ასევე გვეუბნება ჩვენ როგორ.
თქვენ არ გჭირდებათ უარი თქვათ კერასა და ოჯახზე და გაიქცეთ ტყეში. არ არსებობს გარანტია, რომ კერა და ოჯახი არ გამოგედევნებათ ტყის სიჩუმესა და სიმარტოვეში! რადგან, თუ თქვენი ჭკუა მიჯაჭვულია მიწიერ სურვილებზე, თქვენ ვერ გაექცევით მათ მხოლოდ რაღაც მანძილის დადებით თქვენსა და მათ შორის! თქვენ შეიძლება იყოთ ჯუნგლებში, მაგრამ თქვენი ჭკუა შეიძლება ხეტიალობდეს ბაზრობაზე! მსგავსად, თქვენ შეიძლება იყოთ ბაზარში, მაგრამ სადჰანით მაინც შეგიძლიათ უზრუნველყოთ მშვიდობის ადგილი გულში, ყველაზე დაკავებული გასასვლელის შუაგულში. ჭკუას შეუძლია აგიშენოთ ჩუმი თავშესაფარი ან ჩაგაგდოთ გაჭირვებულ მდგომარეობაში რთულ კვანძებში. იგი აბამს; იგი ამცირებს მიბმებს. თქვენ შეგიძლიათ იცუროთ უსაფრთხოდ მიწიერი ცხოვრების ზღვაზე, თუ თქვენ არ გაქვთ გაჟონვა ნავში. მაგრამ კამას, კროდჰას, ლობჰას, მოჰას, მადას თუ მაცარიას (ვნების, ბრაზის, სიხარბის, ილუზიის, სიამაყისა თუ შურის) გამჟონვებით, მსოფლიოს წყლები შევა ნავში და იგი ჩაიძირება, დაგახრჩობთ თქვენ დაუხსნელად. არ დაუშვათ წყალი ნავში; შეაჩერეთ ყველა გაჟონვა. შემდეგ, თქვენ არ დაგჭირდებათ მსოფლიოს შიში, თქვენ შეგიძლიათ ისარგებლოთ ყველა იმ შანსით რასაც იგი იძლევა გრძნობების გაწვრთნის, სიყვარულის გაფართოვების, გამოცდილების გაღრმავებისა და განცალკევების გაძლიერებისთვის!
– ღმერთის საუბარი, 1967 წლის 28 მარტი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 21 მარტი.
როგორ შეიძლება ჩვენ შევინარჩუნოთ ჩვენი სახლები და გული სუფთად და წმინდად? ბჰაგავანი სიყვარულით გვაძლევს ჩვენ ძვირფას რჩევებს მარტივი და დასამახსოვრებელი მაგალითების გამოყენებით.
კარგი ცხოვრების გასატარებლად, მუდმივი კარნახი ღმერთის შიგნიდან არის დიდი დახმარება. ეს შთაგონება შეიძლება იყოს მიღებული მხოლოდ უფლის სახელის გამუდმებით წარმოთქმით და ღმრთაებრიობის შიდა წყაროებზე მოწოდებით. სახელი იმდენად ფასეული ინსტრუმენტია მისი მადლის მოსაპოვებლად, მისი თანდასწრების გასაცნობიერებლად, მისი ფორმის გამოსასახად, და მისი დიდების დასამახსოვრებლად, რომ თუნდაც თუ იგი გამეორდება ერთხელ დილით და ერთხელ საღამოს გულიდან, ეს გახდის გრიჰამს გრიჰამად (სახლს სახლად), გუჰას (გამოქვაბულის) ნაცვლად! სახელის ლამპა როცა იგი ანთებულია ანათებს სახლს და აქცევს მას სახლად გამოქვაბულის ნაცვლად. თუ ლამპა არის ანთებული ოთახში, იგი შეიძლება ჩაქრეს როცა ქარი უბერავს შიგნით ფანჯრებიდან. გრძნობები (ინდრიები) არის ფანჯრები და როდესაც ესები ღიაა, სახელის ლამპა ვერ აინთება მყარად. ასე რომ დაიჭირეთ გარეთა ფანჯრები (გრძნობები) დაკეტილად გავლენიდან რაც იზიდავს და კონცენტრატდით უფლის სახელზე, მის სილამაზესა და სიტკბოზე!
– სატია საი ამბობს, ტომი 6, თავი 27.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 22 მარტი.
რა უნდა იყოს ჩვენი დამოკიდებულება ამ ცხოვრების მიმართ რომელიც ჩვენ მოგვეცა? ბჰაგავანი სიყვარულით გვიხსნის ჩვენ დღეს დასამახსოვრებელი მაგალითით.
თქვენ უნდა წაიკითხოთ გაზეთი რომ იცოდეთ როგორი შეშლილი და სულელია მსოფლიო; როგორი ფუჭია გმირობა, როგორი წამიერია დიდება; და მას შემდეგ, რაც ყურადღებით წაიკითხავთ მას ინფორმაციისთვის რასაც იგი გამცნობთ, თქვენ განზე ეწევით მას; ეს ახლა არის უგემური ნარჩენი. ასევე, იცხოვრეთ მაგრამ ერთხელ; ასე იცხოვრეთ რომ თქვენ დაიბადეთ მხოლოდ ერთხელ. არ დაემთხვეთ სიყვარულით მსოფლიოსთან ისე დიდად რომ თქვენმა ცრუ მომხიბვლელობამ კვლავ და კვლავ შეგიყვანოთ სიხარულისა და მწუხარების ამ მატყუარა ნარევში. თუ თქვენ არ დადგებით ცოტათი უკან, შორს მსოფლიოსთან ჩახლართულისგან, მცოდნე რომ ეს ყველაფერი თამაშია რომლის დირექტორი არის ღმერთი, თქვენ იმყოფებით ძალიან მჭიდროდ ჩართულობის საშიშროებაში. გამოიყენეთ მსოფლიო როგორც სავარჯიშო მოედანი მსხვერპლისთვის, მსახურებისთვის, გულის გაფართოებისა და ემოციების განწმენდისთვის. ეს არის ერთადერთი ფასეულობა რაც მას აქვს. ნუ დაკარგავთ დროს უმიზნოდ; დაე, ყოველი წამი იყოს ბჰაჯანა. იცოდეთ ბჰაჯანას ან ნამასმარანას დანიშნულება და მიუძღვენით თქვენი თავი მთელი გულით მას; მიიღეთ მაქსიმალური სარგებელი თქვენთვის გამოყოფილი წლებიდან.
– ღმერთის საუბარი, 1967 წლის 28 მარტი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 23 მარტი.
ვინ არიან პოლიციელები რომლებიც მოგვდევენ ჩვენ ამ სიცოცხლეში, ჩვენი პარამეტრების მიუხედავად? მოდით ვისწავლოთ ჩვენ ძვირფასი გაკვეთილი დღეს ამ პრაქტიკული ანალოგიის გამოყენებით ბჰაგავანისგან!
რეალური ღირებულების გრძნობამ უნდა მოახდინოს გავლენა ყველა არჩევანზე რასაც თქვენ აკეთებთ. მიზანი (ლაკშია) არის ღმერთის რეალიზება, გაცნობიერება რეალობის რომელზეც ეს ყველაფერი არის მხოლოდ ხილვა! ეს არ უნდა იყოს ნებადართული გასაუფერულებლად. სანამ თქვენ იმოქმედებთ თვალით, ამით თქვენთვის სასარგებლოდ, თქვენ მოგიწევთ გავლა შედეგების და განცდა სიხარულის ან მწუხარების, მყოფს დაბადებულად ამ ორივეს გადასატანად. პირს გადასაყვანს ერთი ციხიდან მეორეში მიჩენილი უნდა ყავდეს ორი კონსტებლი, რომლებიც მას გააცილებენ; პუნია და პაპა (ქმედებათა კარგი შედეგები და ცუდი შედეგები) არის ორი პოლიციელი რომლებსაც მიჰყავთ ადამიანი ერთი დაბადებიდან მეორემდე! თუ თქვენ უნდა გაიქცეთ მათი ყურადღებიდან და თავიდან აიცილოთ მიგრაცია ერთი ციხიდან მეორეში, იმოქმედეთ მაგრამ არ ითვალოთ შედეგები. ანუ არ ინერვიულოთ შედეგებზე; დაუტოვეთ ეს ღმერთს, ვინც გიკარნახათ ეს მოქმედება და გახადა ეს შესაძლებელი. მიუძღვენით მოქმედება, ნება, სურვილი, ყველაფერი ღმერთს.
– ღმერთის საუბარი, 1966 წლის 11 ნოემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 24 მარტი.
ჩვენ როგორ უნდა ვემსახუროთ, და რა არის ის დამოკიდებულება რასაც თავი უნდა ავარიდოთ მაშნ როცა ჩვენ ვემსახურებით? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ და გვიხელმძღვანელებს ჩვენ დღეს.
ყველა არსება მსგავსია ყვავილების რომლებიც იშლება და იკუჭება დღის გადასვლამდე; მაგრამ, მსგავსად ამ გირლანდის თქვენ რომ მე შემომთავაზეთ, როცა მე მოვედი თქვენს შუაგულში, ისინი ერთ მარადიულ ურღვევ ძაფზე არიან ასხმულნი, ძაფზე (სუტრაზე) სახელწოდებით ღმრთაებრივი (ბრაჰმანი). დაამკვიდრეთ ეს არადუალური დამოკიდებულება (ბჰავა-ადვაიტამ) თქვენს ჭკუაში; ეს თქვენს მსახურებას გახდის უფრო დამატკბობელს, უფრო ნაყოფიერს, უფრო სათუთსა და სასიამოვნოს მიმღების მიმართ. ამ დამოკიდებულების გარეშე, პაროპაკარამ (სხვების მიმართ სიკეთის კეთება) ხდება მცირე დახმარება გაწეული უფრო პატარა კაცებსა და ღარიბ ადამიანებზე, ზემდგომი პირების მიერ. ყველა ასეთი დახმარება იქნება ეჭვშეტანილი და აღმაშფოთებელი; იგი დაბინძურებულია წყაროში ისევე როგორც დანიშნულების ადგილზე. რა თქმა უნდა, ადამიანი არ უნდა ეპყრობოდეს ყველას ერთნაირად, და მას არ უნდა ჰქონდეს ერთნაირი რეცეპტი ყველასთვის. ემსახურეთ თითოეულს კონკრეტული საჭიროებისა და უნარიანობის შესაბამისად ასე რომ მათ სარგებლი მოუტანოთ დახმარებით. ღმრთაებრივი (ანტარატმა) არის ერთიდაიგივე ყველაში, მაგრამ, თქვენ არ უნდა მისცეთ დანა შეშლილ კაცს ხელში, ან ოქროს ყელსაბამი ბავშვს. ბავშვი გადააგდებს მას; შეშლილკაცმა შეიძლება ვინმეს გამოჭრას ყელი.
– ღმერთის საუბარი, 1965 წლის 4 ნოემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 25 მარტი.
ჩვენ როგორ უნდა ვემსახუროთ, და რა არის ის დამოკიდებულება რასაც თავი უნდა ავარიდოთ მაშნ როცა ჩვენ ვემსახურებით? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ და გვიხელმძღვანელებს ჩვენ დღეს.
არჯუნა მიმართული იყო ჩასართველად ბრძოლაში, სამეფოს თავისი წილის დასაბრუნებლად და ხალხისთვის უბიწო ადმინისტრირებისა და ატმოსფეროს უზრუნვალსაყოფად, სადაც მათ წარმატებით შეეძლებოდათ სწრაფვა ხსნის მისაღწევად. არჯუნას ეს უნდა გაეკეთებინა ღმერთის ნებისადმი მიძღვნისა და დანებების სულით, განურჩევლად მისი საკუთარი მოწონებისა და არმოწონების, და შედეგების რაც შეიძლება მოედინებოდეს მისი უანგარო მოქმედებებიდან. აქედან გამომდინარე გიტა გვირჩევს რომ საზოგადოებისთვის მსახურება არის უმაღლესი სევა, ისევე როგორც ყველაზე სასარგებლო სადჰანა (სულიერი დისციპლინა). თქვენ ვერ გაიქცევით ამ ვალდებულებისგან; თქვენ უნდა გამოიყენოთ კაცთა საზოგადოება რომელშიც თქვენ დაიბადეთ ასაქროლებლად თქვენი ეგოიზმის და საკუთარი თავის გადასარჩენად. სევა აღებული, როგორც სადჰანა ასწავლის სიმტკიცეს (საჰანას). ღმრთაებრივის მოსვლებიც კი დემონსტრირებს მათ ცხოვრებაში მსახურების უმაღლეს მნიშვნელობას. როდესაც დჰარმარაჯამ შეასრულა რაჯასუას დიდი მსხვერპლი ბრძენი ნარადას რჩევით თავისი გარდაცვლილი მამის შესაწყნარებლად, უფალი კრიშნა ესწრებოდა მსხვერპლშეწირვას და სთხოვა მიეკთვნებინათ გარკვეული მსახურება; მან ამჯობინა მსახურება აკრეფაზე ფოთლების რომელზეც საჭმელი იყო მირთმეული ათასობით ადამიანისთვის ვინც ყოველდღიურად იკვებებოდა!
– ღმერთის საუბარი, 1968 წლის 11 იანვარი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 26 მარტი.
რატომ არის მნიშვნელოვანი უარის არ თქმა აქტივობაზე ან კარმაზე მთლიანად? ბჰაგავანი ნათლად გვმეგზურობს ჩვენ დღეს ასე რომ ჩვენ შევძლოთ მარში სიცხადით.
კარმას (მოქმედების) მიზანი არის ჯნანა (სიბრძნე) და ჯნანასთვის, კარმა არის საფუძველი. ამ ორის გაერთიანება პრაქტიკაში ნიშნავს სევას (უანგარო მსახურებას). სწორი ქცევით ჭკუა განიწმინდება და სუფთა ჭკუა გვიძღვება ატმიკური ნეტარებისკენ. შესაბამისად, ის მოვალეობები რაც ადამიანს მოეთხოვება უნდა შესრულდეს. კაცის უპირველესი მოვალეობაა კარგი საქმეების კეთება სუფთა გულით. აქ, როგორმე, არ უნდა იყოს ეგოისტური გრძნობა – “მე გავაკეთე ეს კარგი საქმეები”. არ არის სწორი მიღება ყველაზე უმნიშვნელო სურვილის ამ ქმედებების ნაყოფით დასატკბობად. ეგოიზმი და სურვილი არის კარმას მონობის მიზეზი. სურვილი არის ბარიერი სუფთა ჭკუასა და საკუთარი თავისადმი ერთგულებას შორის. სწორი მოქმედების შესრულების მიჩნევა ადამიანის მოვალეობად და თავის არიდება ეგოიზმზე მის ქცევაში, და სურვილზე მის მოტივებში არის ნამდვილი მსხვერპლი. კარმა იოგა გვასწავლის როგორ უნდა შესრულდეს მოქმედებები. იგი დაჟინებით მოითხოვს მოვალეობას მოვალეობის გულისთვის. იოგა კარმასუჰ კაუსალამ (იოგა არის სრულყოფილება მოქმედებაში). ეს საშუალებას აძლევს კაცს ამოიცნოს ღმრთაებრივის გამოსახვა თავისში.
– ღმერთის საუბარი, 1985 წლის 17 ნოემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 27 მარტი.
როგორ შეგვიძლია ჩვენ გავხდეთ ნამდვილი სულიერი ასპირანტები? ბჰაგავანი სიყვარულით განმარტავს განსხვავებას ასპირანტსა და მიწიერ ადამიანს შორის ასე რომ ჩვენ შევძლოთ საკუთარი თავის ტრანსფორმი.
გაცნობიერებით რომ ზრუნვა ტანზე არ არის არსებითი, ადამიანმა უნდა გადაიტანოს მოთმინებით, თუნდაც შიმშილი და წყურვილი, და განუწყვეტლივ უნდა იყოს დაკავებული უფალზე ჭვრეტით. სამაგიეროდ, ყველა წვრილმანზე ჩხუბი, ადამიანის განწყობილების დაკარგვა, ოდნავ პროვოკაციაზე დადარდიანება, უმცირეს შეურაცხყოფაზე გაბრაზება, წყურვილის, შიმშილისა და ძილის გაძლების უუნარობა, ესები ვერასოდეს იქნება სადჰაკას (სულიერი ასპირანტის) მახასიათებლები! ბრინჯი მის ბუნებრივ მდგომარეობაში და მოხარშული ბრინჯი, შეიძლება ეს ორი იყოს ერთნაირი, რომელიმე დღეს? ბუნებრივი ბრინჯის სიმტკიცე არ არის მოხარშულში. მოხარშული მარცვალი არის რბილი, უვნებელი და ტკბილი. მოუხარშავი მარცვალი არის მაგარი, თავმომწონე და სავსე ილუზიით. ორივე არის ჯივის და კაცის ტიპი, ეჭვი არ არის! მაგრამ, ისინი ვინც ჩაძირულები არიან გარეგნულ ილუზიებში არიან “კაცები”; ისინი ვინც ჩაძირულები არიან შინაგან ილუზიებში არიან “სადჰაკები”!
– პრემა ვაჰინი, თავი 59.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 28 მარტი.
რა არის ის ინტენსივობა და სისწრაფე რითაც ჩვენ უნდა ვიყოთ ჩართული სულიერ პრაქტიკაში? ბჰაგავანი სიყვარულით შთაგვაგონებს ჩვენ დღეს მარტივი მაგალითებით.
როდესაც სახელი წარმოთქმულია ენით და გამოსახულება თაყვანცემულია ჭკუით, ეს არ უნდა გადაგვარდეს მექანიკურ რუტინაში; სახელის მნიშვნელობამ და ფორმის შინაარსმა, ერთდროულად, უნდა შთააგონოს და გაანათოს ცნობიერება. თავი დააღწიეთ რუტინას; ჩააბით საკუთარი თავი თაყვანისცემის დამოკიდებულებაში ღრმად და გულწრფელად. ეს არის გზა მოსაპოვებლად მშვიდობისა და კმაყოფილების რისთვისაც მთელი ადამიანური საქმიანობა უნდა იყოს მიძღვნილი და მიმართული. ბამბის ხის ნერგის დარგვისას, თქვენ როგორ უნდა გქონდეთ მანგოს იმედი? გააკეთე ეს ახლა! ეს არის ყველა პრობლემის გადაუდებლობა, მშვიდობისა და კმაყოფილების მოპოვება. თუ თქვენ ახლა გშიათ, თქვენ არ შეიძლება გქონდეთ თქვენი საკვები ხვალ; თქვენ არ ჭამთ თქვენს საკვებს ახლა, შიშით, რომ ხვალ თქვენ იქნებით მშიერი. ჭამეთ როცა გთქვენ ხართ მშიერი – არც მანამდე და არც შემდეგ. ისწრაფეთ ახლა, ეთაყვანეთ ახლა, მიაღწიეთ ახლა!
– ღმერთის საუბარი, 1968 წლის 5 მარტი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 29 მარტი.
ამ უწმიდეს და საღმრთო დიდ პარასკევზე ჩვენ რაზე უნდა ვიფიქროთ მაშინ როცა ჩვენ ვიხსენებთ იესო ქრისტეს? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ დღეს.
იესომ აღმოაჩინა რომ ხალხი დარბოდა მინის მძივებს უკან, წარმოდგენით რომ ესები იყო ბრილიანტები და აბამდნენ დიდ ფასს მათზე. მან შემოიარა წმინდა ტაძრები და აღმოაჩინა რომ ესები გდაიქცა ბაზრებად სადაც მადლი იყო სავაჭრო და კომერციალიზებული! მან დაგმო მღვდლობა, რომელიც ითმენდა და ამხნევებდა ამ პრაქტიკებს. ამგვარად, მან გამოიწვია ტაძრებისა და მონასტრების წინამძღვრების რისხვა. მათ აცდუნეს მისი ერთ-ერთი მოწაფე 30 ვერცხლის ნაჭერით, რომ გაეცა ის მათ ხელში ჩასაგდებათ. რომაელ მმართველებს უამბეს, რომ იესო ცდილობდა საკუთარი თავის მეფედ გამოცხადებას და ამიტომ შეეძლოთ დაესაჯათ სახელმწიფო ღალატისთვის. მათმა დაჟინებამ აიძულა გუბერნატორი გამოეცა მისი ჯვარცმის ბრძანება. როდესაც მას სამსჭვალებს უტარებდნენ ჯვარზე მის დასამაგრებლად, იესომ გაიგონა მამის წარმოთქმის ხმა: „მთელი სიცოცხლე არის ერთიანი, ჩემო ძვირფასო შვილო. იყავი ერთნაირი ყველას მიმართ“, და მან თხოვა რომ ისინი ვინც მას ჯვარს აცმევდნენ შეიძლება ყოფილიყვნენ შეწყალებულნი რადგან მათ არ იცოდნენ რა გააკეთეს! იესომ მსხვერპლად გაიღო თავისი თავი ჯვარზე მთელი კაცობრიობის გულისთვის!
– ღმერთის საუბარი, 1978 წლის 25 დეკემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 30 მარტი.
რატომ არის დისციპლინა ასე ძალიან მნიშვნელოვანი ჩვენს ცხოვრებაში? ბჰაგავანი მტკიცედ იმეორებს ჩვენთვის დღეს.
სიყვარულის ტანმოსილნო! დისციპლინა არის როგორც ყველა ცოცხალი არსების თავდაპირველი ცხოვრების პრინციპი. ადამიანის ყველა არსებისთვის ეს არის როგორც მათი ხერხემალი. დისციპლინა ნიშნავს გარკვეული წესებისა და რეგულაციების უყოყმანოდ მიდევნას. ეს წესები აწესრიგებს ადამიანის ცხოვრებას და მიჰყავს ის სიკეთის გზაზე. წინააღმდეგ შემთხვევაში, ადამიანი შეხვდება თავის დაცემას. დისციპლინის გარეშე ვერ იქნება კეთილდღეობა (ნა შრეიო ნიიამამ ვინა). კაცობრიობა ვერ გადარჩება წესებისა და რეგულაციების არარსებობაში. კაცობრიობის მთელი რასა განადგურდება, თუ არ იქნება დისციპლინა. დისციპლინა ვერ შეიძინება წიგნებიდან, ვერც მასწავლებლის სწავლებიდან. დისციპლინა უნდა გახდეს ჩვევა ადამიანის ყოველდღიურ ცხოვრებაში ბუნებრივი მოქმედების წესად. აუცილებელია დისციპლინის მიდევნა ადამიანის ცხოვრების ყოველ წამს დილიდან საღამომდე. ეს აუცილებელია ყველა ერთობის, ყველა საზოგადოების, ყველა რასისა და ყველა ქვეყნისთვის. პოლიტიკის სფეროშიც კი, დისციპლინა არის ძალიან საჭირო. ვერც ერთი საზოგადოება, ერი, პოლიტიკური სისტემა ან რასა ვერ შეძლებს არსებობას დისციპლინის გარეშე. ეს არის დისციპლინა, რასაც მოაქვს ერთიანობა პიროვნებასა და პიროვნებას, პიროვნებასა და საზოგადოებას, ერთ საზოგადოებასა და მეორე საზოგადოებას შორის. ამიტომ, დისციპლინა არის ადამიანის ცხოვრების დამახასიათებელი ნიშანი.
– ღმერთის საუბარი, 1996 წლის 19 იანვარი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 31 მარტი.
აღდგომის საზეიმო დღესასწაულზე ჩვენ რა უნდა გავიხსენოთ და რას უნდა მივუძღვნათ სიცოცხლე? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ და გვიხელმძღვანელებს დღეს იესოს ჭეშმარიტი გზავნილით.
როდესაც იესო იყო ჯვარზე, გატანჯული, უხილავმა ხმამ ზეციდან თქვა: „სიკვდილი არის სიცოცხლის სამოსი“. ტანი არის სამოსი რომელსაც ღმრთაებრივი სული ატარებს. ამიტომ, ჩვენ არ უნდა ვიტიროთ როცა ტანი არის დაუძლურებული, დაცემული, ან დაშავებული. სიკვდილი არის მოვლენა, ტანის ნამდვილი ბუნება. კაცი ეძებს სიკვდილის მიზეზს, მაგრამ არავინ ეძებს სიცოცხლის ღმრთაებრივ წყაროს. სიცოცხლის ხანმოკლე შუალედის განმავლობაში, დაკავდით ღმერთის განდიდებითა და ღმერთის საქმის კეთებით. ღმერთი ინკარნირდა ადამიანის ფორმით კაცის შთასაგონებლად მიჰყვეს უმაღლეს იდეალებს არა მხოლოდ ინდოეთში არამედ უცხო ქვეყნებშიც. კაცებს შეიძლება ჰქონდეთ განსხვავებული ენა და ცხოვრების წესი მაგრამ ღმერთი არის ერთი და ის იმყოფება ყველგან. ყველა რელიგია საუბრობს მაზე, როგორც სიყვარულზე, როგორც მიღწევადზე სიყვარულის მეშვეობით. ღმერთის თაყვანისცემის ფორმები განსხვავდება, რადგან ესები ჩამოყალიბებულია დროთი და ადგილით, მაგრამ სიყვარული არის ყველა ფორმის ძირითადი არსი. სიყვარულის ენა გაიგება და საუბრობს ყველა გულით. არსებობს მხოლოდ ერთი. რასა, კაცობრიობის რასა. ეს იყო იესოს ცხოვრება და გზავნილი.
– ღმერთის საუბარი, 1979 წლის 25 დეკემბერი.
ბაბა