საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 1 მაისი.
ჩვენ რატომ უნდა შევუერთოთ ჩვენი თავი უფალს და თაყვანი ვცეთ მას ყოველთვის? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენგან თითოეულს მისი მოსვლის მიზანს და ჩვენს მიზანს დღეს!
ღმერთი არის მაჰაშაკტი (უზენაესი ენერგია) და ჯიივა (ინდივიდუალი არსება) არის მაიაშაქტი (მაცდუნებელი ძალა); ის არის ნამდვილი, ჯივა არის მხოლოდ ჩრდილი, მოჩვენება, ილუზია. მეც კი უნდა ჩავიცვა მაიაშაკტი თქვენს შორის მოსასვლელად, მსგავსად პოლიციელის ვინც იძულებულია ჩაიცვას ქურდის სამოსი, ასე რომ მან შეძლოს შესვლა ქურდების ბანდაში, დააპატიმროს ისინი და მიიყვანოს ისინი პასუხისაგებად! უფალს არ შეუძლია ჩამოსვლა თავისი შეუსუსტებელი მაჰაშაკტით; ის უნდა მოვიდეს შემცირებული დიდებულებითა და შეზღუდული ბრწყინვალებით, ასე რომ გახდეს ბჰაკტისა და თავდადებული მსახურების ობიექტი. ამ მსოფლიოში, რომელიც არის ცვალებადი და მუდმივად გარდამქმნადი, უფლის იმანენტი ძალა არის ერთადერთი მუდმივი და უცვლელი არსება. მარადიულისა და ჭეშმარიტის გასაცნობიერებლად, ადამიანმა თავი უნდა შეუერთოს ამ წყაროსა და საარსებო საშუალებას. არ არსებობს თავდაღწევა ამ გზიდან. ეს არის თითოეულის და ყველას ბედისწერა, დამოუკიდებლად ასაკის ან სწავლულობისგან, ქვეყნის ან კასტისგან, სქესის ან სტატუსისგან.
– ღმერთის საუბარი, 1956 წლის 1 აგვისტო.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 2 მაისი.
რომელია მართებული ადგილი განათლების მისაღებად და რა უნდა გვიბოძოს ჩვენ ამ განათლებამ? ბჰაგავანი სიყვარულით გვიხსნის და შთაგვაგონებს ჩვენ დღეს!
არ იფიქროთ რომ განათლება რაც თქვენ უნდა მიიღოთ არის მისაწვდომი მხოლოდ კოლეჯებში ან სკოლებში. განათლება უნდა იყოს მიღებული მთლიანად მთელი მსოფლიოდან. იგი შეიძლება მიღებული იყოს საამქროდან. იგი შეიძლება მიღებული იყოს ფერმიდან. იგი შეიძლება მიღებული იყოს პროფესიიდან ან ხელობიდან. ბაზარზე სიარულმაც კი შეიძლება მოგცეთ თქვენ განათლება. ცხოვრების ყველა ასპექტს შეუძლია განათლების მოცემა. თქვენ უნდა შეხედოთ თვით მსოფლიოს როგორც დიდ უნივერსიტეტს. თქვენი საწოლიდან ადგომიდან ისევ დასაძინებლად წასვლამდე, თქვენ იყენებთ თქვენს განათლებას მწირი საარსებო საშუალების მოსაპოვებლად. თუ თქვენ არ შეგიძლიათ თქვენი განათლების გამოყენება უფლის ფეხებთან ახლოს ყოფნისთვის, რა არის მთელი ამ ცოდნის მიზანი? თქვენ ღმერთი უნდა გყავდეთ თქვენს გულში და უნდა აღიაროთ ყველა ცოცხალი არსება თანასწორად. თქვენ ყველა ღონე უნდა მიმართოთ ოთხი დაბრკოლების, კერძოდ, ვნების, რისხვის, მიჯაჭვულობისა და სიხარბის გადასალახად. სანამ ეს ქურდები არიან თქვენს სახლში, არ არსებობს დაუეჭვებლობა რომ თქვენ მიიღებთ სიბრძნის საგანძურს. მაგრამ ამ ქურდების განდევნის შემდეგ, თქვენ მიიღებთ უფრო დიდ ქურდს თქვენს სახლში და ეს ქურდი არის თვით ღმერთი. სწორედ ამიტომ უწოდეს მას „ჩიტა-ჩორა“ ან ის, ვინც იპარავს თქვენს გულს.
– ზაფხულის თავსხმები, 1973 წლის 9 ივნისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 3 მაისი.
ჩვენ როგორ შეიძლება გავხადოთ ჩვენი ცხოვრება მშვიდი და წყნარი? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს დღეს სწორედ დაკავშირებული მაგალითებით!
სიბრძნე არის ჭკუის სიწმინდის აყვავება. მხოლოდ ასეთ ადამიანს შეუძლია მიაღწიოს გრძნობებზე კონტროლს. თვითკონტროლებულ ადამიანს, თავისი ღმრთაებრივი ბუნების აღმოჩენით, შეუძლია გაანათოს მსოფლიო გარშემო. მსგავსად საკმელის ჩხირის, რომელიც ფანტავს თავის სურნელს ყველა მიმართულებით, სპეტაკგულიანი თვითრეალიზებული ინდივიდების სახელი და დიდება აღწევს ყველას. სუფთა აზრებს უჭირავს ჭკუის სიწმინდის გასაღები. თუ კაცს აქვს ტკბილი სურნელის ყვავილი თავის ხელში, ამ ყვავილის სურნელი თან მიაქვს მას სადაც კი ის მიდის. მსგავსად, მას შეიძლება დაჰქონდეს მყრალი სუნიც, სადაც კი წავა. იგივეა კარგ ან ცუდ აზრებთან. ესები ასხივებს თავიანთ დადებით ან უარყოფით ვიბრაციებს თავის გარშემო. აზრებს აქვს ისე დიდი ძალა როცა ესები მიმართულია დიდი მიზნებისკენ, ესები შეიძლება გამოყენებული იყოს მსოფლიოზე ზეგავლენის მოსახდენად. როდესაც ჭკუა სავსეა კარგი აზრებით, როგორიცაა ჭეშმარიტება, სიყვარული, მოთმინება და თანაგრძნობა, ადამიანის ცხოვრება სავსეა მშვიდობითა და უშფოთველობით. თუ, მეორე მხრივ, ადამიანი ანებებს სიძულვილის, შურის, ბრაზისა და ამპარტავნების აზრებს გაზრდას, ცხოვრება გადაიქცევა მუდმივ უბედურებად!
– ღმერთის საუბარი, 1986 წლის 31 ივლისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 4 მაისი.
ჩვენ რატომ უნდა ვინვესტოთ დრო ჩვენი ჭკუისა და მისი წესების გაგებაში? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ და გვაძლევს ჩვენ გარკვეულ სიცხადეს დღეს.
ჭკუა არის აღელვებული, და ამიტომ, თქვენც მიგიძღვებათ ვნებებსა და ემოციებში. როდესაც ფიცარი რომელზეც თქვენ ზიხართ მოძრაობს, თქვენც მოძრაობთ; როცა მატარებელი სწრაფად მოძრაობს ერთად თქვენთან კუპეში მჯდომად, თქვენ გრძნობთ რომ ხეებიც თქვენთან ერთად მოძრაობს. მეორე მხრივ, ჭკუა გაიძულებთ თქვენ იგრძნოთ უძრაობა დედამიწაზე, თუმცა დედამიწა სწრაფად ბრუნავს საკუთარი ღერძის გარშემო და ასევე მზის გარშემო. ეს ყველაფერი არის ჭკუის ხრიკები, დამალვა ჭეშმარიტების და საკუთარი ილუზიების მოხვევა თქვენს განცდაზე. ნამდვილი ჭეშმარიტება არის განსხვებული ჭეშმარიტების სურათისგან რასაც ჭკუა წარმოგვიდგენს. მიწერა სიხარულის და მწუხარების რასაც ადამიანი გადის ცხოვრების განმავლობაში ინდივიდუალური სულის ბუნებისთვის არის უმეცრების აქტი. ადამიანმა უნდა გამიჯნოს ერთი მეორისგან. აღტაცება და დეპრესია, სიამოვნება და ტკივილი, სიხარული და მწუხარება არის ჭკუის მოდიფიკაციები, არა ჯივის (ინდივიდუალური სულის). ეს არის ჭკუა რაც რეაგირებს გარე საგნებსა და მოვლენებზე და აცხადებს მათ სასურველად და არასასურველად, კარგად და ცუდად. ეს ხსნის ჭკუის თავქეიფობის კონტროლი რატომ უნდა იყოს მიღწეული!
– ღმერთის საუბარი, 1974 წლის 4 იანვარი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 5 მაისი.
შეიძლება იყოს შიში იქ სადაც არის წმინდა ერთგულება? ბჰაგავანი ააშკარავებს პასუხს ლამაზი დიალოგით ერთგულ პრაჰლადასა და უფალ ნარასიმჰას შორის.
როცა ჩვენ ვხედთ ნარასიმჰა ავატარს, ჩვენ ვიღებთ ტერორის გრძნობას.
პრაჰლადასა და ნარასიმჰას ისტორიაზე დაფიქრებისას, ჩვენ მივხვდებით რომ როცა ნარასიმჰა აძლევდა დარშანს პრაჰლადას, მან აჩვენა დიდი სიკეთე. მაგრამ ის დაინახებოდა ისე თითქოს პრაჰლადა იდგა კუთხეში შიშით სავსე. ამ დროს ნარასიმჰამ შეხედა პრაჰლადას და ჰკითხა მას თუ იყო ის შეშინებული იმ საშინელი ფიგურისგან, რომელიც მოვიდა მისი მამის დასასჯელად; პრაჰლადამ აუხსნა მას არ ეშინოდა უფლის, რადგან ეს იყო უტკბილესი ფორმა რის ჩაწვდომაც ადამიანს შეუძლია! მან თქვა ის იყო მართლაც ბედნიერი უფლის ხილვით. შემდეგ ნარასიმჰამ ჰკითხა რატომ იყო პრაჰლადა შეშინებული. ამაზე, პრაჰლადამ უპასუხა რომ იყო შეშინებული რადგან ღმრთაებრივი ხილვა რასაც ის მაშინ ხედავდა სავარაუდოდ გაქრებოდა რამდენიმე წამში, და ის მალე იქნებოდა დატოვებული მარტოდ! შიში რომელიც აწუხებდა პრაჰლადას იყო რომ ღმერთი დატოვებდა მას ამ მსოფლიოში და გაქრებოდა. პრაჰლადას სურდა ეთხოვა ღმერთისთვის არ მიეტოვებინა ის. ღმერთის ღვთაებრივი ხედვა და ღმრთაებრივი სილამაზე არის ისეთი რომ მხოლოდ მის ერთგულებს შეუძლიათ მათი დაფასება!
– ღმერთის საუბარი, 1976 წლის 22 მაისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 6 მაისი.
რატომ არის უკეთესი იყო ბრძენი ადამიანი, ვიდრე უბრალოდ ნასწავლი ადამიანი? როცა ჩვენ აღვნიშნავთ დედა იშვარამას დღეს, ბჰაგავანი იხსენებს მის ბრძნულ რჩევას როგორც მაგალითს ჩვენგან ყველასთვის.
ადამიანს არ სჭირდება ჰქონდეს რამე ფორმალი განათლება წმინდა სწავლებების მისაცემად. ბევრი არის უმაღლესად განათლებული, მაგრამ რა არის სარგებლობა? ისინი არ დებენ თავიანთ ცოდნას სათანადო გამოყენებაში. მრავალ წმინდა სწავლება მიღებულმა, თქვენ უნდა პრაქტიკოთ მათგან ერთი მაინც. თქვენ ასრულებთ თაყვანისცემას და მღერით ბჰაჯანებს ერთგულად. საკმარისია თუ თქვენ პრაქტიკებთ და განიცდით ერთ სიტყვას მაინც თქვენი ნამღერი ბჰაჯანებისგან. მაგალითად, თქვენ ადიდებთ ღმერთს როგორც პრემა-სვარუპას (სიყვარულის ტანმოსილებას). შესაბამისად, თქვენ უნდა განავითაროთ სიყვარული და გააზიაროთ ეს სხვებთან. მხოლოდ შემდეგ შეიძლება თქვენ გაიგოთ და განიცადოთ ღმრთაებრიობა. დედა იშვარამა იყენებდა გადასაცემად მრავალ შესანიშნავ სწავლებას ერთგულებზე, როცა ისინი იკრიბებოდნენ მის გარშემო. მე მივეცი მას პატარა ოთახი პრასანტი ნილაიამში. ბევრი ქალბატონი მიდიოდა იქ და ევედრებოდა მას: „დედა, ჩვენ აქ ვართ დიდი ხნის განმავლობაში. გეთაყვა უთხარი სვამის ჩვენზე ინტერვიუს წყალობაზე“. ის ეტყოდა მათ: „ჩემო ძვირფასო, სვამი შეიძლება ჩანდეს პატარა ჩვენს თვალში, მაგრამ ის არავის უსმენს. ის არ იმოქმედებს რეკომენდებებზე. ის მოგცემთ თქვენ რასაც იმსახურებთ. თქვენ უნდა ეცადოთ გაიგოთ სვამის ღმრთაებრივი პრინციპი“. ასეთნაირად აძლევდა ის საკუთარ რჩევებს ერთგულებს.
– ღმერთის საუბარი, 2003 წლის 6 მაისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 7 მაისი.
რა კავშირია მარტივ ცოცხალ არსებებსა და უზენაეს უფალს შორის? ბჰაგავანი გვახსენებს ჩვენ დღეს მარტივი მაგალითით.
ჩაიტანიამ (ატმიკ ცნობიერება), რაც არის წარმოდგენილი ღმრთაებრივში არის ასევე წარმოდგენილი ცოცხალ არსებებში. თუ ეს ასეა, ეჭვი შეიძლება წამოიჭრას. რა საჭიროა უნიკალური ადგილის მიკუთვნება ღმერთზე? როცა თქვენ ხედთ მწკრივს ელექტრო ნათურების, ესები შეიძლება ყველა ჰგავდეს ერთმანეთს. მაგრამ მათ შორის არსებობს განსხვავებები სიმძლავრეში, შესაბამისად ძაფის მათში. სიმძლავრე შეიძლება იცვლებოდეს 40-დან 5000 ვატამდე. მსგავსად, ყველა ადამიანში, ხუთი ელემენტი, მოქმედების ხუთი ორგანო, აღქმის ხუთი ორგანო და სხვა ორგანოები არის ჩვეულებრივი. მაგრამ მათ აზრებსა და წარმოდგენებში არსებობს განსხვავებები. წმინდა და შესანიშნავი ღმრთაებრივი ძალაც მათგან თითოეულში არის განსხვავებული. ამ ღმრთაებრივი ძალის ღმერთში უსასრულო ზომით არსებობის გამო არის რომ ღმერთის უნიკალურობა არის აღიარებული.
– ღმერთის საუბარი, 1992 წლის 23 ნოემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 8 მაისი.
ყველას რატომ უნდა ჰქონდეს თავისი მშობლების სიყვარული და პატივისცემა? რა არის ღმერთის როლი, თუ მშობლები არიან ჩვენი პირველი ღმერთი? ბჰაგავანი სიყვარულით და მომხიბლავათ გვახსენებს ჩვენ დღეს ჩვენი როგორც შვილების მოვალეობების შესახებ და როლს რომელიც ყველამ უნდა მივცეთ ღმერთს ჩვენს ცხოვრებებში!
თქვენი სისხლი, საკვები, თავი და ფული არის საჩუქრები თქვენი დედისა და მამისგან მხოლოდ. ამიტომ თქვენ უნდა შესთავაზოთ მათ სათანადო პატივისცემა და იყოთ ყოველთვის მადლიერი მათ მიმართ. ეს არის რამდენადაც თქვენ უნდა გიყვარდეთ ისინი. უბოძეთ სათანადო პატივისცემა თქვენს მშობლებს; იყავით მათი მადლიერი. მაგრამ გადადეთ თქვენი გული მხოლოდ ღმერთისთვის. ყველა მიწიერი ურთიერთობა არის წარმავალი მსგავსად წყლის ბუშტების. როცა თქვენ აფოკუსებთ თქვენს ჭკუას ღმერთზე, თქვენ სიყვარულით უნდა აუხსნათ ეს თქვენს დედას. შემდეგ ის უეჭველად სწორად წარმოიდგენს თქვენს ჭკუასა და გულს. დედა ყოველთვის უსურვებს თავის შვილებს კეთილდღეობას. ის ყოველთვის ლოცულობს რომ მისი შვილები უნდა იყვნენ კარგად; მათ უნდა მიაღწიონ უფრო მაღალ თანამდებობებს ცხოვრებაში და მიიღონ ღმერთის წყალობა. როდესაც მისი შვილი ღონმიხდილობს, ის აკურთხებს მას და ამბობს: „ძვირფასო! იცოცხლე ასი წელი; შესძელ იცხოვრო ბედნიერად კარგი ჯანმრთელობით, კეთილდღეობითა და რეპუტაციით!“ სწორედ თუმცა დედა აკურთხებს, ღმერთი ასრულებს მის ლოცვას თქმით: „ტათჰასტუ (ასეც იყოს)!“ ღმერთის მადლის გარეშე, დედის ლოცვა-კურთხევაც კი ხდება ამაო! თქვენ შეიძლება გქონდეთ ნათურების დიდი რაოდენობა ირგვლივ, მაგრამ ესები არის უსარგებლო დენის უქონლობაში. და არ არსებობს დენის სარგებელი როცა არ არის ნათურები. მსგავსად ორივე, დედის კურთხევა და ღმერთის მადლი არის ის რასაც თქვენ უნდა მიაღწიოთ.
– ღმერთის საუბარი, 1997 წლის 6 მაისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 9 მაისი.
რა არის ის საგანძური რაც მარტო ღმერთს შეუძლია გვაჩუქოს ჩვენ? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ დღეს!
ყოველთვის ელოცეთ ღმერთს მისი მადლისთვის. ყველა ნაკლებობისა და სისუსტის მიუხედავად, საკმაოა როცა ღმერთის მადლი არსებობს. თქვენ შეგიძლიათ ყველაფრის მიღწევა ღმერთის წყალობით. მტკიცე რწმენა ღმერთში აუცილებელია ერთისთვის და ყველასთვის. გახსოვდეთ რომ მშვიდობა და ბედნიერება შესაძლებელია მხოლოდ ღმერთთან. ვერავინ კიდევ მოგცემთ მშვიდობას და ბედნიერებას ღმერთის გარდა. ვიღაც ადამიანები ამბობენ რომ მათ არ აქვთ რწმენა ღმერთში. იმ დროს მათ აქვთ რწმენა ეშმაკში? თუ თქვენ ეყრდნობით რწმენას ეშმაკში, თქვენ გექნებათ დემონური ხარისხები მხოლოდ. დავიწყებით ღმერთის, ვინც არის უზენაესი მშვიდობისა და ნეტარების სამყოფელი, ბევრი ადამიანი ყოველთვის არის ჩაფლული წვრილმან მიწიერ საქმეებში. როგორ შეუძლიათ ასეთ ადამიანებს მშვიდობისა და ბედნიერების მიღწევა? მხოლოდ ღმერთს შეუძლია მშვიდობის ბოძება; ის არის უმაღლესი მშვიდობისა და სიყვარულის ტანმოსილება. დედა შეიძლება ზოგჯერ გაბრაზდეს. მაგრამ ღმერთის სიყვარული არის უქცევი. მაინც, თქვენ უნდა გქონდეთ მადლიერება თქვენი დედის მიმართ ვინც მოგცათ თქვენ დაბადება რის გამოც თქვენ შეგიძლიათ ღმერთის შეცნობა. მაგრამ არ არსებობს რამე უფრო დიდი ვიდრე ღმერთის სახელი.
– ღმერთის საუბარი, 1997 წლის 6 მაისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 10 მაისი.
რა კავშირია ინდივიდუალსა და ღმერთს შორის? და როგორ გამოიტანოს ადამიანმა ფარული ღმრთაებრიობა? ბჰაგავანი გვახსენებს ჩვენ დღეს რამდენიმე მნიშვნელოვან ჭეშმარიტებას!
ბრაჰმანდა, მაკროკოსმი, განიხილება ვირატასვარუპად (კოსმიკ ფორმად), ხოლო მიკროკოსმი განიხილება ატომურ ბირთვად. ეს არის მცდარი შეხედულება. რაც არის წარმოდგენილი ატომში, წარმოდგენილია კოსმოსში. არ არსებობს განსხვავება ორს შორის. პატარა თესლი ატარებს თავისში დიდ ხედ გადაქცევის პოტენციალს. კოსმიკ ფორმა არ არის სხვადასხვა ობიექტების უბრალო ერთობლიობა. ეს არ ნიშნავს ერთს მრავალში. კოსმიკ ფორმა ნიშნავს იმას რაც შეიცავს ყველაფერს თავისში. თქვენ არ შეგიძლიათ დანახვა უზარმაზარი ხის მოთავსებულის პაწაწინა თესლში. მსგავსად, ატომური პრინციპი შეიცავს მაკროკოსმს მიკროკოსმში. ასევე, ღმერთში (მაკროკოსმოსში) წარმოდგენილი ღმრთაებრიობა არის წარმოდგენილი კაცში წმინდა ფორმით მსგავსად ცეცხლის ასანთის ღერში. თქვენ ვერ შეძლებთ ცეცხლის მიღებას ნესტიანი ასანთის ღერიდან. კაცი სავსეა ღმრთაებრივი სიბრძნისა და სიწმინდის ცეცხლით. მაგრამ ეს არ არის აღქმადი სულიერი ვარჯიშების, მკაცრი მონანიებისა და მრავალი კეთილი საქმის მიუხედავად. მიზეზი ის არის, რომ ჭკუა დასუსტებულია აჰამკარით და მამაკარით (გრძნობით „მე“ და „ჩემი“). ეს არის მხოლოდ მაშინ, როდესაც ეს ნესტი ამოიღება ვაირაგიას (განცალკევების) მზის სხივებით რომ განათებული ცხოვრება ხდება შესაძლებელი.
– ღმერთის საუბარი, 1992 წლის 23 ნოემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 11 მაისი.
ჩვენგან თითოეულს რატომ უნდა გვიყვარდეს და ვცეთ პატივი საკუთარ დედებს? ბჰაგავანი გვახსენებს ჩვენ თავისი ტკბილი და ნექტარული სიტყვებით.
ის არის ნამდვილი ადამიანი ვისაც უყვარს თავისი დედა და ხდება დედის სიყვარულის მიმღები. ის ვისაც არ შეუძლია თავისი დედის სიყვარულის გამომუშავება არის ნამდვილი დემონი. ამიტომ, პატივი და თაყვანი ეცით თქვენს დედას. განცადეთ და დატკბით დედის სიყვარულით. მიუძღვენით თქვენი ცხოვრება დედის ბედნიერებას. თქვენ შეიძლება შეიძინოთ ნებისმიერი რაოდენობის ხარისხი; თქვენ შეიძლება შეასრულოთ მრავალი წმინდა საქმე, მაგრამ მათგან ყველა აღმოჩნდება უშედეგო, თუ თქვენ არ ასიამოვნებთ თქვენს დედას. არავინ არის უკეთესი დედაზე ამ მსოფლიოში. ვედას მიანიჭებული აქვს უმაღლესი ადგილი დედისადმი, როდესაც გამოაცხადა: მატრუ დევო ბჰავა, პიტრუ დევო ბჰავა, აჩარია დევო ბჰავა, ატითჰი დევო ბჰავა (პატივი ეცი დედას, მამას, მოძღვარს და სტუმარს, როგორც ღმერთს). შეიძლება არსებობდეს ვაჟი ვისაც არ უყვარს თავისი დედა, მაგრამ შეუძლებელია იყოს დედა ვისაც არ უყვარს თავისი ვაჟი. შესაძლოა იყოს აზრთა სხვადასხვაობა მათ შორის, მაგრამ დედობრივი სიყვარული არასდროს შემცირდება. სიყვარულის ტანმოსილებო! თქვენი უპირველესი მოვალეობაა გიყვარდეთ თქვენი დედა.
– ღმერთის საუბარი, 2003 წლის 6 მაისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 12 მაისი.
უფალი ბუდდჰასგან განთავისუფლების მიღწევის მერე, რა იყო მისი სწავლებების არსი? რა არის პირველი ნაბიჯი ჩვენ ყველამ რაც უნდა ჩავდოთ პრაქტიკაში დღეიდან? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ დღეს.
ბუდდჰა ასწავლიდა რომ ნირვანა შეიძლებოდა ყოფილიყო მიღწეული მხოლოდ სამიაკ დრიშთის (წმინდა ხედვის), სამიაკ ვაკის (წმინდა მეტყველების), სამიაკ შრავანამის (წმინდა მოსმენის), სამიაკ ბჰავამის (წმინდა გრძნობის) და სამიაკ კრიიას (წმინდა მოქმედების) კულტივირებით. დღეს კაცი აბინძურებს თავის ჭკუას თავისი ბოროტი ხედვისგან. როგორც კი ჭკუა უბინძურდება, როგორ შეიძლება ის ელოდოს ნირვანას მიღწევას? ასე რომ, უპირველეს ყოვლისა მან უნდა განივითაროს წმინდა ხედვა. არ ხედოთ ბოროტება, ხედეთ რაც არის სიკეთე. კაცი დაქვემდებარებულია გაჭირვებას თავისი არაწმინდა ხედვის გამო. ბოროტ ხედვას აუცილებლად მიჰყავს ცოდვილ ქმედებებამდე. სინამდვილეში, ეს ანადგურებს მის ადამიანურობას თვით. ბუდდჰამ თავზე აიღო სხვადასხვა სახის სულიერი პრაქტიკა, მაგრამ საბოლოოდ მიატოვა მათგან ყველა. მას შეეძლო ჭეშმარიტების გაცნობიერება მხოლოდ ყველაფრის უარყოფით და ერთობის აღიარებით მსოფლიოს სიმრავლეში. მას შეეძლო საბოლოო ჭეშმარიტების შეცნობა მსხვერპლის გაღებით. ვედები ამას ამბობს: უკვდავება არ მიიღწევა მოქმედებით, შთამომავლობით ან სიმდიდრით. ეს მიიღწევა მხოლოდ მსხვერპლით. ეს უკვდავება არის ნამდვილი ნირვანა. სამიაკ დრიშთი არის პირველი ნაბიჯი ნირვანასკენ. მიიჩნიეთ ყველაფერი რასაც თქვენ ხედავთ ღმრთაებრივად. დაე, თქვენი ხედვა იყოს სავსე სიყვარულით. სიყვარულით სავსე ხედვა არის ნამდვილი ადამიანის განმასხვავებელი ნიშანი.
– ღმერთის საუბარი, 2001 წლის 7 მაისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 13 მაისი.
როგორ გავხდეთ უშიშრები და მივიღოთ ცხოვრებისეული გამოწვევები? ბჰაგავანი სიყვარულით და ნათლად გვიხსნის ჩვენ დღეს.
კაცმა დღეს უნდა იცოდეს მას როგორ შეუძლია განივითაროს მამაცობა პრაჰლადას მსგავსად. თუმცა ისინი არიან გამბედაობის განვითარების საკმაოდ უნარიანი, ახალგაზრდები და მოზრდილებიც დღეს შიშით არიან სავსე. აუცილებელია კაცისთვის განივითაროს გამბედაობა და სულის სიმტკიცე შიშის დასაძლევად! მას შეუძლია გამბედაობის მიღება მხოლოდ ღმერთისგან. ამისათვის, მან უნდა განავითაროს რწმენა და ერთგულება ღმერთისადმი. თქვენ უნდა შეხვდეთ მსოფლიოს მამაცობით. მსოფლიოს ამჟამინდელ ვითარებაში, ჩვენი ჭეშმარიტი ძალა არის სიმამაცესა და სიმტკიცეში. როცა თქვენ კულტივირებთ ერთგულებას ღმერთისადმი, თქვენ შეგიძლიათ შეხვდეთ მსოფლიოს გამოწვევებს თავდაჯერებითა და გამბედაობით. ცხოვრება არის გამოწვევა, შეხვდით მას. ცხოვრება არის თამაში, ითამაშეთ. თქვენ ხდებით შიშის მსხვერპლი მამაცობის ნაკლებობის გამო. ასე რომ, განავითარეთ მამაცობა მსოფლიოს ყველა გამოწვევის შესახვედრად. განათლება არ ნიშნავს მხოლოდ კითხვისა და წერის უნარს. რა არის ვიდია (განათლება)? სა ვიდია ია ვიმუკტაე (ჭეშმარიტი განათლება არის ის რაც ათავისუფლებს). ჭეშმარიტი განათლება ავითარებს გამბედაობასა და სიმტკიცეს მოწაფეში. ეს არის ამ ხანის აუცილებლობა რომ ჩვენ უნდა გავატაროთ ჩვენი ცხოვრებები გაბედულად, რომელიმე ნაბიჯზე შეფერხების გარეშე ცხოვრების ყველა მსვლელობაში წარმატების მისაღწევად!
– ღმერთის საუბარი, 2003 წლის 2 ივნისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 14 მაისი.
რა არის მოვლის ინსტრუმენტები ჭკუისთვის რის თან ტარებაც ჩვენ უნდა გვახსოვდეს ყოველთვის? ბჰაგავანი განმარტავს ლამაზი ილუსტრაციით!
ამჟამად, არსებობს აქსესორიების აუცილებელი წყვილი თითქმის ყველა ქალბატონის თავმომწონეობის ჩანთაში და ბატონების ჯიბეებშიც კი: სარკე და სავარცხელი. თქვენ გეშინიათ რომ თქვენი მომხიბვლელობა არის საფრთხეში ჩაგდებული როცა თქვენი თმა არის ოდნავ უწესრიგობაში, ან როდესაც თქვენი სახე აჩვენებს პუდრის ლაქებს; ამიტომ თქვენ ცდილობთ ამ შთაბეჭდილების გასწორებას დაუყოვნებლივ. მაშინ როცა ასე ზრუნავთ ამ სწრაფად გაუარესებულ პირად მომხიბვლელობაზე, რამდენად უფრო მეტად უნდა იზრუნოთ შურისა და სიძულვილის მტვერზე, ამპარტავნებისა და ბოროტების ლაქებზე რაც ბილწავს თქვენს ჭკუასა და გულებს? გქონდეთ სარკე და სავარცხელი ამ მიზნისთვისაც! გქონდეთ ბჰაკტის (ერთგულების) სარკე, განსასჯელად არის თუ არა ესები სუფთა, კაშკაშა და მიმზიდველი; გქონდეთ ჯნანამის ან სიბრძნის სავარცხელი, რადგან გარჩევით მოპოვებული სიბრძნე ასწორებს პრობლემებს, წყვეტს კვანძებს და აგლუვებს არევ-დარევას საკონტროლოდ და საკანალიზოდ გრძნობებისა და ემოციების რაებიც არის ველურად გაფანტული ყველა მიმართულებით.
– ღმერთის საუბარი, 1969 წლის 26 ივნისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 15 მაისი.
რა დამოკიდებულება უნდა განვავითაროთ ჩვენ ჩვენი გამაუცხოებელი ბუნების დასაძლევად და საკუთარი თავის გასათავისუფლებლად ჩვენი საკუთარი ქმედებების ხვეულებიდან? ბჰაგავანი გვახსენებს ჩვენ დღეს საშუალებებს საკუთრივ ჩვენს შინაგანად სატრანსფორმოდ.
კოსმოსი უნდა იყოს მიჩნეული ღმერთის ყოვლისმომცველ ფორმად. მხოლოდ სხვადასხვაგვარობაში ერთობის გრძნობის რეალიზებით შეიძლება იყოს გამოსყიდული ინდივიდები და ერები. დღეს, გამყოფი ტენდენციები არის მძვინვარე. უთანხმოება არის კაცსა და კაცს შორის. მსოფლიო შებრუნებულია ერთგვარ საგიჟეთში. ყველა ერი ჩანს დაავადებულად რაღაც სახის სიგიჟით. ერთი კაცის მოსაკლავად ისინი მზად არიან ასი სიცოცხლის შეწირვაზე. ისინი ანგარიშს არ უწევენ სიცოცხლეს. კაცებს სურთ კეთილი საქმეების ნაყოფი, მაგრამ არ აკეთებენ კეთილ საქმეებს. კაცებს სურთ თავიდან აიცილონ ცოდვილი ქმედებების შედეგები, მაგრამ ჩართულები არიან ცოდვილ საქმეებში. ეს როგორ არის შესაძლებელი? ადვილი არ არის ადამიანის ქმედებების შედეგებისგან თავის დაღწევა. მაგრამ არ არის საჭიროება სასოწარკვეთისთვის. თუ ადამიანი მოიპოვებს თუნდაც მადლის მარცვალს ღმრთაებრივიდან, ცოდვების მთა შეიძლება იქცეს ფერფლად. თუ ადამიანი გრძნობს გულწრფელ მონანიებას, ეძებს ღმერთის შენდობას და იღებს თავშესაფარს ღმერთში, მისი ყველა ქმედება გარდაიქმნება. მაგრამ გულწრფელი მონანიების გარეშე, ეს არ მოხდება!
– ღმერთის საუბარი, 1991 წლის 24 აგვისტო.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 16 მაისი.
რა არის ცხოვრების ამ სასახლის საძირკველი და რისგან შედგება იგი? ბჰაგავანი სიყვარულით გვაძლევს ყველას, განსაკუთრებით კი ახალგაზრდებს, მნიშვნელოვან გზავნილს.
ცხოვრება არის ოთხსართულიანი სასახლე. ნებისმიერი ნაგებობისთვის მყარად სადგომად, საძირკველი უნდა იყოს მყარი. სასახლე არის ხილვადი მხედველებისთვის. მისი არქიტექტურა არის მიმზიდველი და სასიამოვნო. მაგრამ საძირკველს არ აქვს ასეთი მიმზიდველობა. მიუხედავად ამისა, სასახლის უსაფრთხოება დამოკიდებულია საძირკვლის სიმტკიცეზე. სასახლის ყველა ნაწილს შეიძლება ჰქონდეს თავისი საკუთარი მიმზიდველი თვისება. თუმცა, საძირკველს არ აქვს სიამაყის გრძნობა იმ საყრდენად მყოფობაზე რაზეც სასახლე დგას, მას არც სურს რომ ვინმემ უნდა გაითვალისწინოს იგი. საძირკველი შეუხებელია ქებით ან გაკიცხვით. სასახლის (სიცოცხლის) პირველი სართული არის ბრაჰმაჩარია (ცელიბატი). მეორე სართული არის გრიჰასტჰას (ოჯახის მფლობელის) სტადია. მესამე არის ვანაპრასტჰა (განდეგილობა). მეოთხე არის სანიასას (უარყოფის) სტადია. ბევრი ადამიანი გადის ოთხივე სტადიას. ზოგი გადის მათგან მხოლოდ სამს, ზოგი სხვა მხოლოდ ორს. მაგრამ სტადიების რაოდენობისგან დამოუკიდებლად, საძირკველი არის საყრდენი. პირველი სტადია (ან სართული) არის ეს ბრაჰმაჩარია. სტუდენტებმა ვინც არიან ცხოვრების სასახლის პირველ სართულზე უნდა უზრუნველყონ საძირკვლის სიმტკიცე. ეს საძირკველი შედგება თავმდაბლობის, პატივისცემის, ზნეობისა და პატიოსნებისგან. საძირკვლის სიმტკიცე დამოკიდებულია ამ ოთხ შემადგენელზე.
– ღმერთის საუბარი, 1992 წლის 20 თებერვალი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 17 მაისი.
რა არის ის გზავნილი რაც ჩვენ უნდა ჩავიბეჭდოთ ჩვენს გულებში და რითაც უნდა ვიცხოვროთ? ბჰაგავანი სიყვარულით და მომხიბლავად გვახსენებს ჩვენ დღეს.
არსებობს ჩაწერის ოთხი მეთოდი, დამოკიდებული მასალაზე რაზეც ტექსტია წაწერილი. პირველი არის წერა წყალზე; ის ირეცხება იმ დროსაც კი როცა თითი მოძრაობს. მერე არის წერა ქვიშაზე. იგი მკაფიოა სანამ ქარი გაფანტავს მას უბრალო სიბრტყეში. მესამე არის წარწერა ქვებზე; იგი ძლებს საუკუნეების განმავლობაში, მაგრამ ისიც ამოიჭმება დროს კლანჭებით. ფოლადზე წარწერას შეუძლია წინააღმდეგობა გაუწიოს დროს გამნადგურებელ შეხებას. გქონდეთ ეს ასე წაწერილი თქვენს გულზე – აქსიომა რომ „სხვების მსახურება არის ქების ღირსი, რომ სხვებისთვის ზიანის მიყენება ან უმოქმედოდ დარჩენა იმ დროს როცა სხვები იტანჯებიან, არის ცოდვა“. ღმერთი არის სიყვარული და მისი მოპოვება შეიძლება მხოლოდ სიყვარულის კულტივირებითა და გამოყენებით. ის ვერ მოხვდება ხაფანგში რამე ხრიკით; ის იძლევა მადლს მხოლოდ მაშინ როცა მისდევენ მის მცნებებს – მცნებებს ყველას სიყვარულზე, ყველას მსახურებაზე. როდესაც თქვენ გიყვართ ყველა და ემსახურებით ყველას, ყველაზე მეტად თქვენ ემსახურებით საკუთარ თავს, საკუთარ თავს ვინც გიყვართ ყველაზე მეტად! რადგან ღმერთის მადლი გეხვევათ თქვენ მაშინ, და თქვენ ხართ გაძლიერებული ყველა წინა გამოცდილების მიღმა.
-ღმერთის საუბარი, 1969 წლის 26 ივნისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 18 მაისი.
რა არის აუცილებელი ხარისხი ადამიანისთვის ვისაც სურს საზოგადოებისადმი მსახურება და მან როგორ უნდა განივითაროს ეს ხარისხი? ბჰაგავანი განმარტავს, გვძლევს ძველი დროს დიდ მეფეთგან ერთის მაგალითს.
თავები იბერება მხოლოდ უმეცრებით; თუ ჭეშმარიტება იქნება ცნობილი, ყველა კაცი გახდება თავმდაბალი როგორც ბჰარტრიჰარი. ის იყო ძლიერი იმპერატორი ვინც მართავდა ზღვიდან ზღვამდე; მისი ბრძანება იყო უდავო; მისი ნება გაბატონდა კაცთა დიდ სიმრავლეზე. მაგრამ, როცა მან გაელვებაში გააცნობიერა რომ სიცოცხლე არის მხოლოდ მოკლე მოგზაურობა აქ ქვემოთ, მან უარყო თავისი სიმდიდრე და ძალაუფლება, და იკისრა მოხეტიალე ბერის ყვითელი სამოსი. მისმა ქვეყნებმა და ვასალმა უფლისწულებმა დაღვარეს გულწრფელი ცრემლები, რადგან მათ უყვარდათ და აღმერთებდნენ მას. ისინი წუხდნენ, რომ მას ჰქონდა უფულო მომნანიებლის დახეული სამოსი და ცხოვრობდა მოწყალებით. „რა ძვირფასი ქონება გადააგდე? და რა სამწუხარო გარიგება დადე?“, – ღრიალებდნენ ისინი. მაგრამ ბჰარტრიჰარიმ უპასუხა: „მეგობრებო, მე ძალიან მომგებიანი გარიგება დავდე. ეს სამოსი იმდენად ძვირფასია რომ ჩემი იმპერიაც კი მცირე ანაზღაურებაა სანაცვლოდ“. ეს არის სიდიადის საზომი სულიერი გზის რასაც მიჰყავს ღმერთისკენ. მსხვერპლის სული არის სევაკის ძირითადი აღჭურვილობა. მსხვერპლის გრძნობის შთაგონების გარეშე, თქვენი სევა იქნება თვალთმაქცობა, ცარიელი რიტუალი.
– ღმერთის საუბარი, 1969 წლის 26 ივნისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 19 მაისი.
ჩვენ რატომ არ განვიცდით შინაგან სიმშვიდეს ყველა დროში? რა უნდა გავაკეთოთ ჩვენ საცხოვრებლად სიყვარულსა და მშვიდობაში? ბჰაგავანი ნათლად გვიხსნის ჩვენ დღეს.
არსებობს წყლის ნაკადი მიწის ქვეშ. მაგრამ, როგორ შეგვიძლია ჩვენ ვისარგებლოთ მისგან ძალისხმევის გარეშე ძირს გასათხრელად ამ წყაროში? „გრძნობების დაკმაყოფილების სურვილის“ დიდი ნაწილი უნდა იყოს მოშორებული სანამ მშვიდობისა და სიხარულის ამ შინაგან წყაროს დაკაკუნებას შეძლებთ. თქვენი ცხოვრება არსებითად არის მშვიდობის ბუნების; თქვენი ბუნება არსებითად არის სიყვარული; თქვენი გულები გაჯერებულია ჭეშმარიტებით. მოიშორეთ დაბრკოლებები რაებიც ხელს უშლის მათ გამოვლინებას; თქვენ არ აკეთებთ რამე მცდელობას ამისკენ, და ამგვარად, არ არსებობს მშვიდობა ან სიყვარული ან ჭეშმარიტება სახლში, საზოგადოებაში, ერსა და მსოფლიოში. ქმარი და ცოლი არ ცხოვრობენ ჰარმონიაში; მამა და მისი ვაჟები ჩართული არიან ფრაქციებში; მეგობრებიც კი ვერ იხედებიან თვალი თვალში! ტყუპები იღებენ სხვადასხვა გზას. რადგან ისინი ცხოვრობენ ვნებებისა და ემოციების კონკურენტული ომის მსოფლიოში. მხოლოდ მაშინ, როცა ღმერთი არის მიზანი და გზამკვლევი, შეიძლება არსებობდეს ნამდვილი მშვიდობა, სიყვარული და ჭეშმარიტება. ღმრთაებრივი უნდა იყოს პატივნაცემი ყველა დროში; რაც სიამოვნებს ღმრთაებრივს უნდა იყოს გაგებული და მიდევნილი!
– ღმერთის საუბარი, 1974 წლის 21 თებერვალი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 20 მაისი.
რა არის სამი ფარდა რაც ფარავს ათმას და ჩვენ როგორ მოვიშოროთ ესები? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ დღეს.
როცა გეკითხებიან: „ვინ ხარ შენ?“, თითოეული თქვენგანი გასცემს სახელს რაც ვიღაცამ მოგცათ თქვენ წლების წინათ, ან რომელიც თვით მიეცით საკუთარ თავს! თქვენ არ აძლევთ სახელს დაკავშირებულს თქვენს სიცოცხლესთან სიცოცხლის შემდეგ, რამაც გადაიტანა მრავალი სიკვდილი და დაბადება, ათმას რაც ნამდვილად ხართ! ეს სახელი თქვენ დაგავიწყდათ; ის დაფარულია სამი სქელი ფარდით – მალა, ვიკშეპა და ავარანა. მალა არის ნაკლის, ბოროტებისა და ვნების ჭუჭყი! ვიკშეპა არის უმეცრების ფარდა, რომელიც მალავს სიმართლეს და ხდის სიცრუეს მიმზიდველსა და სასურველს. ავარანა არის ზედნადები წარმავალლის მარადიულზე, უნივერსალურზე, ინდივიდუალობის საზღვრების. ახლა, როგორ უნდა ჩამოიბანოს ან მოიშოროს კაცმა ჭუჭყის ეს სამი ფენა? საპნითა და წყლით, უეჭველად. მონანიების საპონი და შეგნებული მოქმედების წყალი მოაშორებს მალას ყველა ლაქას. მერყევი ჭკუა რაც იწვევს ბედნიერების გახელებულ ძებნას გრძნობითი ობიექტებიდან და გარეგანი აქსესუარებიდან, გარდაიქმნება უპასანათი (მუდმივი თაყვანისცემით). ავარანას ფარდა შეიძლება ჩამოწყდეს ჯნანას შეძენით რაც ავლენს კაცის ატმურ არსს, მთელი ქმნილების ატმურ ერთობას. მალა მაშასადამე მოსახსნელია კარმით (მოქმედებით), ვიკშეპა ბჰაკტით (ერთგულებით) და ავარანა ჯნანით (ცოდნით). სწორედ ამიტომ დაადგინეს ინდოელმა ბრძენებმა ეს სამი გზა მაძიებლებისთვის.
– ღმერთის საუბარი, 1968 წლის 30 სექტემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 21 მაისი.
როგორ უნდა შეხვდეს ერთგული გამოწვევებსა და პრობლემებს სადჰანას გზაზე? ბჰაგავანი გვახსენებს ჩვე დღეს შესანიშნავი და დაუვიწყარი მაგალითებით!
რა შეიძლება კალის ეპოქის ბოროტმა შედეგებმა გაუკეთოს კაცს ვისი გულიც სავსეა თანაგრძნობით, ვისი მეტყველებაც სავსეა ჭეშმარიტებით და ვისი ტანიც მიძღვნილია სხვების მსახურებაზე? სიყვარულის ტანმოსილებო! რაც მეტად შეიძლება თქვენ დაფქვათ სანდალოზის ხე, იგი მოგცემთ მხოლოდ სურნელს, არარას კიდევ. მსგავსად, თქვენ შეიძლება დაჭეჭყოთ შაქრის ლერწამი ისე მაგრად როგორც თქვენ შეგიძლიათ, იგი მოგცემთ მხოლოდ ტკბილ წვენს. როცა ოქროს დადებულია ცეცხლზე, იგი კაშკაშებს დამატებითი ბრწყინვალებით. მსგავსად, ჭეშმარიტი ერთგული შეიძლება დადგეს ყველა პრობლემის, სირთულის, ბრალდებისა და უსიამოვნების წინაშე, მაინც ის არასდროს მიატოვებს ღმერთს. ის გაჰყვება ღმერთს სრული დანებებით. ღმერთი გამოსცდის თავის ერთგულებს განსხვავებული გზებით. ყველა ეს გამოცდა არის საფეხურები რომლებიც მას აიყვანს უფრო მაღალ დონეზე. ჭეშმარიტი ერთგული ატარებს წმინდა ცხოვრებას, თავისი ქცევის სიწმინდის და თავისი რწმენის სიღრმის ჩვენებით. ის მიიწევს წინ უდარდელად ყველა უსიამოვნებაზე, სიძნელესა და პრობლემაზე, და აღწევს თავისი ცხოვრების მიზანს.
– ღმერთის საუბარი, 1993 წლის 14 აპრილი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 22 მაისი.
რა სადჰანა არის ჩვენი ყველას საკეთებელი? ბჰაგავანი განმარტავს მშვენიერი ანალოგით.
არავის შეუძლია რამეს წარმოშობის ცოდნა. მაგალითად, არის მწვანე მუხუდოს თესლი. ვის შეუძლია მისი გენეალოგიის დადგენა? მაგრამ ადამიანს შეუძლია გამოიცნოს მისი მომავლი. მისი პირში ჩადების და დაღეჭვის მომენტი, ეს იქნება მისი დასასრული. მისი წარმოშობა უცნობია, მაგრამ მისი დასასრული ჩვენს ხელშია. სწორედ ამიტომ არის კაცზე დაჟინებით მოეთხოვნილი ინაღვლოს საკუთარ თავზე. არ იდარდოთ ხელახლა დაბადებაზე, რადგან ეს არ არის თქვენს ძალაში. შეეცადეთ მხოლოდ უზრუნველყოთ, რომ თქვენი დასასრული იყოს სუფთა და წმინდა. ეს მოითხოვს სადჰანას (სულიერ პრაქტიკას). ბევრი წარმოიდგენს რომ ღმერთის ძებნა არის სადჰანა. არ არის საჭირო ღმერთის ძებნა. როცა ღმერთი არის ყოვლისმომცველი შიგნით და გარეთ, სად არის საჭიროება მისი ძებნისთვის? ერთადერთი სადჰანა რაც ადამიანს აქვს საპრაქტიკოდ არის ანატმა ბჰავას (საკუთარი თავის ტანთან იდენტიფიკების) მოშორება. ანატმა არის ის, რაც არამუდმივია. როდესაც თქვენ თავს დაანებებთ არამუდმივს, თქვენ გააცნობიერებთ რა არის მუდმივი და მარადიული.
– ღმერთის საუბარი, 1993 წლის 14 იანვარი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 23 მაისი.
რატომ გაგვირბის ჩვენ ბედნიერება და ჩვენ რა უნდა გავაკეთოთ მის მისაღწევად? ბჰაგავანი სიყვარულით გვიხსნის ჩვენ დღეს!
ის, ვინც დაიმსახურებს ღმერთის მადლს, იქნება ბედნიერი ყველა ვითარებაში. მაგრამ კაცი დღეს იბრძვის მიწიერი ბედნიერებისთვის, მიწიერი კომფორტისა და მიწიერი ქონებისთვის. ის შრომობს განუწყვეტლივ, აკეთებს ყველანაირ ძალისხმევას დასაუფლებლად ყველაფრის რასაც ის არ იმსახურებს. მაგრამ როდესაც მას არ შეუძლია ყველა თავისი სურვილის ასრულება, მას გული უტყდება და იმედი უცრუვდება. სიცოცხლის ამ ოკეანეში, ღმერთი არის მარტო იმედის შუქურა კაცისთვის. ეს შუქურა არის მარადიულია და არასდროს გაფუჭდება. ის ყოველთვის იქ იქნება დიდი ბრწყინვალებით თქვენი გზის გასანათებლად. ასე რომ, თქვენ უნდა ჩართოთ საკუთარი თავი ღმრთაებრივ საქმიანობაში. ღმერთი არის ყველგანმყოფი. ამიტომ, თქვენ არ გჭირდებათ ღმერთის ძებნა. სარვატაჰ პანიპადამ ტატ სარვატოკში შირომუკჰამ, სარვატაჰ შრუტიმალოკე სარვამავრიტია ტიშტჰატი (ხელებით, ფეხებით, თვალებით, თავით, პირითა და ყურებით შემავსებლით ყველაფრის, ის ავრცელებს მთელ სამყაროს). თქვენ რატომ უნდა ეძებოთ ღმერთი? თუ ის არის წარმოდგენილი მხოლოდ ერთ ადგილას, თქვენ უნდა ეძებოთ. მაგრამ მას აქვს თავისი ფეხები ყველაფერზე, მან იშოვა ყურები ყველგან, მან დააყენა თავისი თავი ყველგან.
– ღმერთის საუბარი, 1993 წლის 14 აპრილი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 24 მაისი.
რატომ არის მედიტება აუცილებელი წაფვა ჭკუისთვის? ბჰაგავანი ნათლად გვიხსნის ჩვენ დღეს.
ბედნიერი ცხოვრების გასატარებლად, კაცს სჭირდება ჭკუის სიმშვიდე. ჭკუა არის როგორც მშფოთვარე განგა. იგი უნდა შეკავდეს მუხრუჭებით, როგორც სწრაფად მოძრავ მანქანაში. დჰიანა (მედიტება) არის მუხრუჭი გამოგონილი ჭკუის კონტროლისთვის. დჰიანა ნიშნავს ერთმიმართულ კონცენტრებას. ყველა დაავადება, რაც ანაღვლიანებს კაცს არის ჭკუაში მღელვარების შედეგი. დაავადებათა დიდი მატება მსოფლიოში დღეს არის ჭკუის სიმშვიდის დაკარგვის გამო. ავადმყოფობისგან თავის დასაღწევად და მშვიდი, ჯანსაღი ცხოვრების გასატარებლად, კაცმა უნდა კულტივიროს გონებრივი სიმშვიდე. კაცის გონებას აქვს სამი სახის შესაძლებლობა. ერთი არის ანეკაგრატა (მოხეტიალე ჭკუა). მეორე არის შუნიატა (თავისუფალი ადგილი, სიცარიელე). მესამე არის ეკაგრატა (ერთმიმართული კონცენტრება). რა არის შუნიატა? ეს არის მდგომარეობა რომელშიც ჭკუა მიდის დასაძინებლად როცა რაღაც აღმზრდელობითი არის ნათქვამი. ჭკუა არ რეაგირებს იმაზე რაც კარგია და სასარგებლო. ჭკუის ასეთ მდგომარეობას ეწოდება ტამასიკი. ეს არის უმეცრების სიბრმავე. ანეკაგრატა (მოხეტიალე ჭკუა) არის თანასწორად არასასურველი გონებრივი მდგომარეობა. ის ასევე აუარესებს კაცს. შემდეგ არის ჭკუის ერთმიმართული კონცენტრება (ეკაგრატა). ეს არის რაც დღეს თითეულ ადამიანს სჭირდება ყველაზე მეტად.
– ღმერთის საუბარი, 1988 წლის 14 იანვარი.
2025 წლის 25 მაისი.
რატომ არის საჭირო ჭკუის წვრთნა საფოკუსოდ სინდისსა და სიცოცხლის პრინციპზე შიგნით? ბჰაგავანი გვაძლევს ჩვენ ნათელ ახსნას მარტივი მაგალითით.
ჭკუის ბუნება არის ძალიან თავისებური. მას არ აქვს საკუთარი ხარისხები. აი, გაზეთი. გაზეთს არ აქვს განსაკუთრებული ხარისხები, არც საკუთარი სუნი. როცა თქვენ გაახვევთ ჟასმინის ყვავილებს მასში, ის მიიღებს ჟასმინის ყვავილების სურნელს. გაზეთი, რამე სუნის არ მქონე აქამდე, მიიღებს პაკოდას (შემწვარი მსუბუქი საუზმის) სურნელს, თუ თქვენ შეახვევთ მასში პაკოდას. მსგავსად, თუ თქვენ მასში შეფუთავთ მშრალ თევზს, ქაღალდსაც ექნება მშრალი თევზის სუნი. ქაღალდს არ აქვს საკუთარი სუნი; იგი იძენს მასთან დაკავშირებული ნივთების სურნელს. მსგავსად, ადამიანის ჭკუა, რომელიც არის სუფთა და წმინდა ბუნებით, ხდება უსუფთაო და უწმინდური ტანის ცნობიერებისა და მატერიალური მიჯაჭვულობების გამო. როცა თქვენ გაიაზრებთ მატერიალურ ობიექტზე, იგი მიიღებს ამ ობიექტის ფორმას. თუ თქვენ მიმართავთ ჭკუას მსოფლიოსკენ, იგი მიგაბამთ თქვენ მსოფლიოზე. მაგრამ თუ თქვენ მიმართავთ ჭკუას სასიცოცხლო პრინციპისკენ (პრანასკენ), ეს გახდის თქვენს ცხოვრებას წმინდად. როდესაც იგივე ჭკუა მიმართული არის პრაჯნასკენ (სინდისისკენ), რაც არის ბრაჰმანი, თქვენ ხდებით ბრაჰმანი! სწორედ კაცის ჭკუა არის პასუხისმგებელი მისი მონობისთვის ასევე განთავისუფლებისთვის.
– ღმერთის საუბარი, 1993 წლის 14 აპრილი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 26 მაისი.
რა ხარისხები უნდა კულტივირონ მოსწავლეებმა ცოდნის შეძენის პარალელურად? ბჰაგავანი სიყვარულით ახსენებს და შთააგონებს ახალგაზრდებს.
რაც დღეს სჭირდებათ სტუდენტებს არის სამი რამ: თავგანწირვის სული, ღმერთისადმი ერთგულება და სამშობლოს სიყვარული. რადგან ადამიანები არიან სავსე სიამაყით, ეგოიზმითა და პირადი ინტერესებით, ისინი წყვეტენ ყოფნას ადამიანებად. უაღრესად მნიშვნელოვანია, რომ ხალხში განვითარდეს ღმერთისადმი ერთგულების, პატრიოტიზმისა და თავგანწირვის ხარისხები. ამისათვის, პირველი მოთხოვნაა „ჩემია“ და „ჩემის“ აღმოფხვრა. მზადყოფნა შეწირვაზე ადამიანის სიამოვნებისა და კომფორტის, ერის გულისთვის უნდა წახალისდეს სტუდენტებში. როცა არსებობს ბევრი მაღალმოაზროვნე, სულიერად ორიენტირებული სტუდენტი, ერი მიაღწევს მშვიდობასა და უსაფრთხოებას. განათლება უნდა იყოს ცოდნის მისაღებად და ცხოვრებისეული გამოწვევების დასაძლევად, არა მხოლოდ სამსახურის მისაღებად. სტუდენტები არ უნდა გახდნენ მთავრობაში თანამდებობების მონური მაძიებლები. მათ უნდა ჰქონდეთ რწმენა ღმერთში და თავი უნდა დახარონ მხოლოდ ღმრთაებრივის წინაშე. ისინი ყოველთვის მზად უნდა იყვნენ ნებისმიერი მსხვერპლის გასაღებად ღმერთისთვის და ქვეყნისთვის.
– ღმერთის საუბარი, 1988 წლის 14 იანვარი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 27 მაისი.
რა არის ის ეტაპები რაც მიგვიყვანს თვითრეალიზებამდე და რა ძალისხმევებია საჭირო? ბჰაგავანი სიყვარულით და გასაგებად განმარტავს მარტივი მაგალითით.
კაცი განსაზღვრულია მოქმედებაზე. ყველას აკისრია პასუხისმგებლობა თავისი მოვალეობის შესრულებაზე. ამიტომ, კაცმა ტანი უნდა გამოიყენოს სათანადოდ და შეასრულოს უბიწო მოქმედებები. მაგრამ კაცი დაკავებულია მიწიერი სიამოვნებებით და ფუჭად ხარჯავს თავის სიცოცხლეს. ამის ნაცვლად, მან უნდა გააცნობიეროს კაშკაშა ღმრთაებრიობა რაც არის მასში. ეს მსოფლიო განწირულია დაშლაზე; იგი არის დროებითი და არაჭეშმარიტი. ამიტომ, კაცმა უნდა განივითაროს ერთგულება ღმერთის მიმართ ვინც არის მარადიული და ჭეშმარიტი. მხოლოდ ამან შეიძლება მიიყვანოს ის თვითშემეცნების გზაზე. პირველი მოთხოვნა თვითშემეცნებისთვის არის თავდაჯერებულობა. ამ მსოფლიოში ყველა პრობლემისთვის მთავარი მიზეზი არის თავდაჯერებულობის არქონა. ამიტომ, კაცს ჯერ უნდა ჰქონდეს თავდაჯერებულობა. თავდაჯერებულობა ჩუქნის თვითკმაყოფილებას, და თვითკმაყოფილებას მიჰყავს თავგანწირვამდე. მხოლოდ თავგანწირვით აღწევს კაცი თვითშემეცნებას. ცხოვრების ამ სასახლისთვის თავდაჯერებულობა არის საძირკველი, და თვითკმაყოფილება არის კედლები. მხოლოდ კედლებზე შეგვიძლია ჩვენ თავგანწირვის სახურავის დადება. როცა არის სახურავი კედლებზე, ჩვენ შეგვიძლია ვიცხოვროთ შიგნით ბედნიერად. ეს არის თვითრეალიზება. ეს არის ნაბიჯები განთავისუფლებისკენ: თავდაჯერებულობა, თვითკმაყოფილება, თავგანწირვა და თვითრეალიზება.
– ღმერთის საუბარი, 1993 წლის 14 აპრილი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 28 მაისი.
რა არის ის ცოდნა რაც ჩვენ უნდა ვეცადოთ მისაღწევად? ბჰაგავანი ნათლად გვიხსნის ჩვენგან თითოეულს და ყველას!
ვედანტა აცხადებს რომ მან ვინც იცის საკუთარი თავი, იცის ყველაფერი. თქვენ უნდა გააკეთოთ სწორი ძალისხმევა საკუთარი თავის საცნობად. თქვენ შეგიძლიათ საკუთარი თავის შეცნობა შინაგანი ხედვის განვითარებით ვიდრე გარეგანი ხედვით. ყველა გრძნობითი აქტივობა როგორიცაა ხმა, სუნი, შეხება და გემო არის მხოლოდ გარეგანი აქტივობა. ჩვენ ვატყუებთ საკუთარ თავს ფიქრით რომ ეს აქტივობები არის რეალური და საბოლოოდ ვანადგურებთ საკუთარ თავს. სწორედ ჭკუის შეკაზმვით არის რომ ჩვენ შევძლებთ ღმრთაებრიობის რეალიზებას შიგნით. ჭკუა არის მიზეზი ადამიანის ცხოვრების, მწუხარების, სიხარულისა და განთავისუფლებისთვის. სწორედ ჭკუა გვაიძულებს გულმავიწყობას ღმრთაებრიობის და გვიტყუებს „ჯაგატის“ (მსოფლიოს) მომხიბლველობაზე. სიტყვა „ჯაგატის“ ნამდვილი მნიშვნელობა აღნიშნავს მსოფლიოს წარმავალ ბუნებას, რადგან „ჯა“ ნიშნავს წასვლას, ხოლო „გატი“ – მოსვლას. იმ დროს როცა მსოფლიო იცვლება, კაცი რჩება უცვლელი. თავად სიტყვა „ნარა“ (კაცი) ნიშნავს „ის ვინც არის უხრწნელი“, რადგან „ნა“ ნიშნავს „არა“-ს, ხოლო „რა“ – მალფუჭებადს. ეს არის მე კაცში რაც არის უხრწნელი, რადგან კაცი არის უზენაესი მე.
– ღმერთის საუბარი, 1993 წლის 20 მაისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 29 მაისი.
რა შეგვიძლია ჩვენ ვისწავლოთ გატეხვიდან ქოქოსის შეთავაზების სახით ტაძარში? ბჰაგავანი სიყვარულით გვმოძღვრავს ჩვენ დღეს ასე რომ ჩვენ შევძლოთ საკუთარი თავის მომზადება ჭეშმარიტი შეთავაზებისთვის.
თქვენ მიდიხართ ტაძარში და ტეხავთ ქოქოსს კერპის წინ. ახლა, თუ თქვენ შეეცდებით კაკლის გატეხვას როგორც იგი ჩამოვარდნილია ხიდან, გატყდება იგი? არა; ბოჭკოვანი საფარი უნდა მოიხსნას და ნაჭუჭი მოექცეს ზემოქმედების ქვეშ. ბოჭკო იცავს ნაჭუჭს და არიდებს დარტყმას ნაჭუჭზე ზემოქმედებიდან. მოკშა (განთავისუფლება) შედეგდება ჭკუის მის ყველა ახირებასა და სურვილთან ერთად დამსხვრევიდან. თქვენ უნდა გატეხოთ თქვენი ჭკუა, მაგრამ როგორ შეგიძლიათ თქვენ ამის გაკეთება, როცა გრძნობითი სურვილების ბოჭკოვანი ჯავშანი გარსერტყმის მას? მოაშორეთ ესები და მიუძღვენით ჭკუა ღმერთს და აქციეთ ნამსხვრევებად მისი თანდასწრებით. იმ მომენტში, თქვენ ხართ თავისუფალი. ყველაზე მკვრივი ბოჭკო არის რისხვა, ეს არის ყველაზე მწებარე ჭუჭყი. როცა თქვენ ბრაზდებით, თქვენ ივიწყებთ თქვენს დედას, მამას და მასწავლებელს; თქვენ ეშვებით ყველაზე დაბალ სიღრმეებში. აღელვებაში თქვენ კარგავთ ყოველგვარ გარჩევას; ჰანუმანტამაც კი ცეცხლი წაუკიდა მთელ ლანკას როცა ის იყო გაბრაზებული დემონების მიერ ვინც ცეცხლი წაუკიდეს მის კუდის წვერს; მან მხედველობიდან გაუშვა ფაქტი რომ სიტა იყო აშოკავანამში. ეს იყო მხოლოდ მაშინ როცა ცოტა ხნით გაიხარა მიღწევებით რომ მან გაიხსენა ეს და შემდეგ მან დაიწყო საკუთარი თავის გაკიცხვა თავისი რისხვისთვის.
– ღმერთის საუბარი, 1964 წლის 10 ოქტომბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 30 მაისი.
რატომ ვართ ჩვენ ჭეშმარიტი სიმშვიდისა და ბედნიერების განცდის უუნარო და რა არის ყველაზე უსაფრთხო გზა მათ განსაცდელად? ბჰაგავანი სიყვარულით და მოსწრებულად გვახსენებს ჩვენ დღეს!
ტანი არის ხუთი ელემენტის ნაერთი, და ჭკუა არის უბრალოდ აზრების ფუთა. ადამიანი არ უნდა იყოს მიჯაჭვული არც ტანზე და არც უნდა მიჰყვებოდეს ჭკუის კაპრიზებს. განდევნეთ კამას, კროდჰას, ლობჰას, მოჰას, მადას და მაცარიას (სურვილის, ბრაზის, სიხარბის, ბრმა გატაცების, სიამაყის და ეჭვიანობის) ბოროტი ხარისხები და გამოაჩინეთ თქვენი შინაგანი სიმშვიდე და ნეტარება. სიმშვიდისა და ნეტარების განვითარების ნაცვლად, კაცი ანადგურებს მათ. ის გაქანებას აძლევს მღელვარებას წვრილმან საკითხებშიც კი. არც აშანტი (მღელვარება) და არც პრაშანტი (უზენაესი სიმშვიდე) მიიღწევა გარედან. ხალხი ამბობს: „მე მინდა მშვიდობა“. სად არის მშვიდობა? არის იგი გარეთ? თუ სიმშვიდე გარეთ მოიძებნებოდა, ხალხი იყიდდა მას ფულის ნებისმიერი რაოდენობის დახარჯვით. მაგრამ გარეთ, ჩვენ ვპოულობთ მხოლოდ ნაწილებს! ნამდვილი მშვიდობა არის შიგნით! მაგრად აადუღებთ თუ გააზავებთ წყლით, რძე რჩება თეთრი. თეთრი სიმბოლიზებს სიწმინდეს. მსგავსად კონსისტენციის რძეში, თქვენი გული უნდა ყოველთვის დარჩეს სუფთა, ნათელი და მშვიდი გამოცდებისა და მწუხარებების მიუხედავად!
– ღმერთის საუბარი, 2005 წლის 14 იანვარი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 31 მაისი.
რა უნდა იყოს ჩვენი ლოცვების მიზანი? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ ასე რომ ჩვენ შევძლოთ წინსვლა ამ მისკენ მიმართულ მოგზაურობაში.
მტკიცე რწმენა არის აუცილებელი საკუთარი თავის შეცნობისთვის. რწმენა არის საფუძველი თავდაჯერებულობის რის გარეშეც არარა შეიძლება იყოს მიღწეული. თავად სიტყვა „მანავა“ (კაცი) თავისთავად ნიშნავს მას ვისაც აქვს რწმენა. როდესაც ის მოქმედებს თავისი რწმენის შესაბამისად, ის განიცდის მშვიდობას და კმაყოფილებას. სიყვარული არის საშუალება რითაც რწმენა ძლიერდება. ადამიანები სთავაზობენ ლოცვებს ღმერთს. ლოცვა არ უნდა გულისხმობდეს შუამდგობლობას ღმერთის წყალობისთვის. ლოცვის მიზანი უნდა იყოს ღმერთის მყარად დაყენება ადამიანის გულში. მიზნი შეერთებაზე საკუთარი თავის ღმერთში და არა წყალობის ძებნაზე. ისწრაფეთ ღმერთის სიყვარულის დამსახურებისკენ. ეს არის ნამდვილი მონანიება. სწორედ ამიტომ ამბობენ: წინ ხედვა არის ტაპასი (მონანიება); უკან ხედვა არის ტამასი (უმეცრება). ტაპასი არ ნიშნავს ოჯახის კერისა და სახლის მიტოვებას და ტყეში განმარტოებას. ეს ნიშნავს მიტოვებას ყველა ცუდი ხარისხის და სწრაფვას შეუჩერებლად საცხოვრებლად ღმერთის მადლისთვის.
– ღმერთის საუბარი, 1989 წლის 6 მარტი.
ბაბა