1.02.21.
ცხოვრება არის მატარებლით მგზავრობის მსგავსი. პატარა ბავშვებს გრძელი გზა აქვთ გასავლელი, მაგრამ უფროსებს საკმაოდ მალე უწევთ მატარებლიდან ჩამოსვლა. თქვენ უნდა ისწავლოთ თქვენი მოგზაურობის კომფორტულად და ბედნიერად გატარება. თან არ ატაროთ მძიმე არასასურველი ბარგი. ეს გახდის მოგზაურობას საცოდავს. ნუ განებივრდებით შეცდომების პოვნით და ჩხუბით სხვებთან. არ ისურვოთ საუკეთესო რამეები მხოლოდ საკუთარი თავისთვის. გაუზიარეთ თქვენს გარშემო მყოფ სხვებს ის კარგი რამეები რაც თქვენ მოგეცათ. რისხვა, სიძულვილი, შური, ეჭვიანობა – ეს ის მძიმე ბარგია მგზავრობისას რაზე თავის არიდებაც მე გთხოვეთ თქვენ. მე უნდა მივცე უფროსებსა და მშობლებს რამდენიმე რჩევა. ნუ დაუყენებთ ცუდ მაგალითებს ამ ბავშვებს მისადევნად. თუ თქვენ ხართ ალალი, მართალი, მშვიდი პროვოკაციის ქვეშ და სიყვარულით სავსე სხვებთან თქვენი ურთიერთობისას, მაშინ ბავშვებიც გაიზრდებიან სატიაში (ჭეშმარიტებაში), დჰარმაში (უბიწოებაში), შანთისა (მშვიდობასა) და პრემაში (სიყვარულში).
– ღმერთის საუბარი, 1975 წლის 6 იანვარი.
2.02.21.
თქვენ გზავნით საჭმელს საჩუქრად როგორც ანნა-დანას (საკვების ქველმოქმედებას). მაგრამ არავის აქვს უფლებამოსილება ქველმოქმედებით გაიღოს ის რაც ღმერთმა მიანიჭა ან იამაყობს ამით ან თუნდაც იგრძნოს რომ მან რაღაც ქველმოქმედებით გასცა. ღმერთმა გამოზარდა ნერგი და ღმერთმა დაამწიფა მარცვალი; რა უფლება გაქვს დაარქვა მას შენი და გასცე საქველმოქმედოდ? ეს არ არის დანა (ქველმოქმედება) რასაც თქვენ აკეთებთ; თქვენ მხოლოდ მადლობას სწირავთ ღმერთს; თქვენ აკურთხებთ მარცვლეულს რომელიც თქვენ მოიმკეთ მისგან მომზადებული საკვების შეთავაზებით ამ ნარაიანებისთვის (ღმერთებისთვის ადამიანის ფორმაში). უწოდეთ მას ნარაიანა სევა! ეს უფრო სწორი იქნება. ყოველ შემთხვევაში, რადგან თქვენ ამას სიყვარულით და თავმდაბლობით აკეთებთ, ღმრთიურის თაყვანისცემის სულით, მე მოვალ თქვენს საკურთხებლად. ნუ დააკისრებთ მთელ პასუხისმგებლობას კომიტეტს, ან ენთუზიასტების ჯგუფს; შეუერთდით მათ მთელი გულით და შესთავაზეთ ტვირთის გაზიარება.
– ღმერთის საუბარი, 1975 წლის 28 იანვარი.
3.02.21.
ისწავლეთ გაკვეთილები მზისგან, მთვარისაგან, ღრუბლებისგან, ზღვისგან – ყველა შესანიშნავი პედაგოგია, რომელიც ჩვენ პრეტენზიის გარეშე გვაკისრებს საკუთარი მოვალეობის შესრულების უმთავრეს მნიშვნელობას. ხეები ყველას უნაწილებს თავიანთ ნაყოფსა და ჩრდილს, მათაც კი ვინც ცულს დებს მათი განადგურების მიზნით! მთები ითმენს სიცხეს, წვიმას და ქარიშხალს მოკრძალების გარეშე და საუკუნეების განმავლობაში არიან ჩაყვინთული მედიტირებაში. ჩიტები წლების განმავლობაში არ იმარაგებენ ერთად, რაც საჭმლისა თუ თავშესაფრისთვის არის საჭირო; ისინი არ მოთქვამენ, რადგან არ ფლანგავენ სიყვარულს თავიანთ შთამომავლობაზე, უფრო მეტად რაც აბსოლუტურად აუცილებელია მათი გადარჩენისთვის. ბუნება (პრაკრიტი) არის თქვენი სკოლა, თქვენი ლაბორატორია, განთავისუფლების კარიბჭე და ღმერთის მრავალფეროვანი დიდებულების პანორამა. ეძებეთ ისწავლოთ გაკვეთილები რომლებიც მზად არის სასწავლად; ყველაფერი ბუნებაში არის ისეთივე ღმრთიური (ბრაჰმანი), როგორც შენ ხარ! ამგვარად, ნებისმიერი ქმედება ღმრთიურია; ნებისმიერი სამუშაო არის ღმრთიურის თაყვანისცემა. ააშენეთ თქვენი ცხოვრების სასახლე რწმენის მყარ საფუძველზე რომ ეს ყველაფერი არის ბრაჰმანი.
– ღმერთის საუბარი, 1970 წლის 4 ოქტომბერი.
4.02.21.
თუ თქვენ ეუბნებით თქვენს ვაჟს, როდესაც სინამდვილეში სახლში ხართ, უპასუხოს ტელეფონზე სიტყვებით “მამა არ არის სახლში”, თქვენ თესავთ შხამიან თესლს, რომელიც გახდება უზარმაზარი ხე. მშობლები დებენ ცუდ მაგალითებს სიცრუის წარმოთქის, სხვების სკანდალიზების, აზარტული თამაშების, სმის, სასტიკად ქცევის, ტრავმის მიყენების, ღამის კლუბებზე დამოკიდებულების, ფილმებსა და სასმელ წვეულებებზე დამოკიდებულების და სახლში ჩხუბის შუაღამე გადასულზე სახლში მისვლის შემდეგ. როგორ შეუძლიათ ბავშვებს, რომლებიც ასეთ დაბალ ხედებსა და ხმებს იყენებენ, ისწავლონ გახდნენ ინდოეთის სანატანა ბაღის ნათელი, ახალი სურნელოვანი ყვავილები? ბევრი ასეთი მშობელი არ აძლევს თავის შვილებს ბალ ვიკასის კლასებში გაერთიანების, ან ბჰაჯანებსა და სათსანგებზე დასწრების ნებართვას. ისინი ამბობენ რომ რელიგია და ღმერთი მხოლოდ უსაქმურთათვის ან ძველი მოხუცებული ადამიანებისთვისაა და რომ გზა მიიყვანს მათ სანიასთან (მათხოვრობასთან), რაც არის თავიდან ასაცილებელი უბედურება! ისინი ატრიალებენ ცხოვრებისეულ ღირებულებებს. მშობლებმა უნდა გამოასწორონ საკუთარი თავი სანამ თავიანთი შვილების გამოსწორებას შეეცდებიან.
– ღმერთის საუბარი, 1975 წლის 6 იანვარი.
5.02.21.
თქვენ ჯდებით კერპის წინ, ანთებთ საკმეველს და სთავაზობთ ქება-დიდებას როცა თაყვანს სცემთ, მაგრამ არ ცდილობთ ჩაეჭიდოთ მნიშვნელობას იმ ღმრთიურის რომელსაც თქვენ ხედავთ კერპში. გაერკვიეთ ღმერთის ნებაში, აღმოაჩინეთ ღმერთის მცნებები, მიხვდით რა უფრო მოეწონება მას და შესაბამისად მოაწესრიგეთ თქვენი ცხოვრება. ნუ მოხვდებით გარე ბუნების წებოვან ხლართებში. ნუ გაიქვავებთ გულს სიხარბითა და სიძულვილით. დაარბილეთ იგი სიყვარულით. გაწმინდეთ იგი ცხოვრებისა და აზროვნების სუფთა ჩვევებით. გამოიყენეთ იგი საკურთხევლად სადაც თქვენს ღმერთს აყენებთ. იყავით ბედნიერი რომ თქვენ თქვენში გაქვთ ძალის, სიბრძნისა და სიხარულის წყარო. გამოაცხადეთ რომ თქვენ ხართ უძლეველი და თავისუფალი, რომ თქვენ ვერ იქნებით ნაცდუნები და შეშინებული შეცდომით. სანამ “მე ვარ ტანი” ცნობიერების კვალი არსებობს თქვენში, თქვენ თვითონ უნდა ეძებოთ ღმერთი; თქვენ უნდა მიუახლოვდეთ სარკეს, სარკე არ გამოემართება თქვენსკენ საჩვენებლად, თქვენ ნამდვილად როგორი ხართ!
– ღმერთის საუბარი, 1970 წლის 14 იანვარი.
6.02.21.
იმ დროს როდესაც ცდილობთ მიიღოთ საუკეთესო ბუნების საჩუქრებიდან, პირველ რიგში უნდა იყოთ აღჭურვილი თავმდაბლობითა და უბრალოებით; წინააღმდეგ შემთხვევაში, თქვენ მხოლოდ გატაცდებით განადგურებაში, მრავალი შეუსრულებელი სურვილის მეშვეობით. რავანას სურდა ბუნება (დედა სიტა იპოვეს როგორც ბავშვი მოხნული მიწის კვალში), მაგრამ მან საკმარისად არ გამოასწორა საკუთარი თავი ღმერთის ძიების სადჰანით; სწორედ ამიტომ ის შეხვდა მის დაცემას. სურვილს მივყავართ სიბრაზემდე, როდესაც მას კვალი ერევა; სიბრაზე ასუსტებს ტანს. იგი აზიანებს საჭმლის მომნელებელ სისტემას და სწრაფად მისდევს მას სიბერემდე. გახსოვდეთ, როდესაც პრემა (ღმრთიური უანგარო სიყვარული) გულში დაბინავდება, ეჭვიანობა, სიძულვილი და სიცრუე ადგილს ვერ იპოვის იქ. ნუ ეძებთ პრემას სხვებისგან მაშინ როდესაც თქვენ უარს ამბობთ პრემაზე სხვების მიმართ. ეს არ არის ცალმხრივი მოძრაობა! იცხოვრე პრემაში, იცხოვრე პრემასთან, იმოძრავე პრემასთან, ისაუბრე პრემასთან, იფიქრე პრემასთან და იმოქმედე პრემასთან ერთად. ეს არის საუკეთესო და ყველაზე ნაყოფიერი სადაჰანა (სულიერი ძალისხმევა).
– ღმერთის საუბარი, 1973 წლის 30 მარტი.
7.02.21.
ჩვენი კულტურა ეხმარება ჭკუის სიმტკიცესა და აზროვნების სისუფთავეს, რაც გადმოცემულია სასარგებლო რეზოლუციებსა და სურვილებში, როგორც პროგრესული ადამიანის ძირითადი მოთხოვნები. ღმერთის საიდუმლოების და ბრწყინვალების გაგება შეიძლება მხოლოდ სუფთა ჭკუითა და ნათელი ხედვით. ამიტომ უფალმა უბოძა არჯუნას ახალი თვალი ასე რომ მას შეძლებოდა არშეცბუნება მისი დიდებულებით. გადაწყვეტილება მიღებული ჭკუით არის როგორც ქვა გადაგდებული საროვარაში ან ტბაში. იგი აწარმოებს ტალღისებრ მოძრაობებს რაც გავლენას ახდენს მთელ სახეზე და არღვევს სიმშვიდეს. ცუდი აზრი ბილწავს როგორც ინდივიდს ასევე საზოგადოებას. სიდუხჭირე არის ინფექციური; თქვენს უწმინდურობას შეუძლია წაბილწვა აგრეთვე. კარგი სანკალპა (რეზოლუცია) აყალიბებს ასეთი აზრების სერიებს, თითოეულს შეაქვს თავისი წვლილი განწმენდისა და გაძლიერების პროცესში. ბჰარათიას კულტურა დაჟინებით მოითხოვს სანკალპას სიწმინდეს იმიტომ რომ, როგორც ბრიალა ყვავილი ხელში, იგი გაავრცელებს თავის სასარგებლო გავლენას სხვებზე და სხვების საშუალებით!
– ღმერთის საუბარი, 1973 წლის 30 მარტი.
8.02.21.
განათლება არ უნდა იყოს მიღებული როგორც ცარიელი პარკის შევსების და მისი შიგთავსის გადმოღვრის პროცესი, რითაც პარკი კვლავ ცარიელება. ეს არ არის თავი, რაც უნდა შეივსოს განათლებით, ეს არის გული, რაც უნდა განიწმინდოს, გაფართოვდეს და განათდეს. განათლება არის სამუდამოდ, არა საცხოვრებლად. განათლებული ადამიანის ნიშანი არის სიმდაბლე, რომ მან ვერ შეძლო შეეცნო უზარმაზარი უცნობი, რაც ჯერ კიდევ შესასწავლია. განათლებულმა კაცმა უნდა გააცნობიეროს რომ მას აქვს უფრო მეტი ვალდებულებები ვიდრე პრივილეგიები, მეტი მოვალეობები ვიდრე უფლებები. ის უნდა ემსახურებოდეს საზოგადოებას რომელშიც ის იმყოფება და მემკვიდრეობას რაც გადმოეცა წინაპრების მიერ. ის უნდა იყოს მოხარული მსახურების და დომინირების არმოსურნე. ვინაიდან, მსახურება არის ღმრთიური; მსახურება ცხოვრებას ხდის ღირსეულად. მსახურება არის საუკეთესო საშუალება საკუთარი უნარების, ინტელექტის, ძალისა და რესურსების გამოსაყენებლად.
– ღმერთის საუბარი, 1973 წლის 1 აპრილი.
9.02.21.
კაცი ამაყობს რომ მან იცის ყველაფერი მაგრამ როდესაც ჰკითხავენ საკუთარი თავის შესახებ, ის კიდებს თავის თავს სირცხვილით. კაცმა იცის ყველა ქვეყნის სიახლეები, მაგრამ მან არ იცის ის არის საკუთარი თავის და სხვების ზიანის წყარო. ის მოძრაობს სიბნელეში მაგრამ სურს ანანდა (ნეტარება). მან არ იცის ანანდას უზრუნველყოფის საშუალება ლოცვის, უანგარო მსახურების, სულიერი ტექსტების შესწავლის, მედიტირებისა და დუმილის მეშვეობით. მას არ აქვს რწმენა რომ ის არის ანანდა და რომ ანანდა არის მისი საკუთარი ბუნება. ის შეწუხებულია უბედურებით; ვინაიდან მას ძალა არ აქვს გაუძლოს ამ დარტყმას. რწმენა ღმერთში შიგნით არის მაგარი ფარი ბედის დარტყმების წინააღმდეგ. ფრინველების მიერ მძიმედ აშენებული ბუდეები იფლითება ქარიშხლებით; ყვავილების სურნელოვანი ფურცლები იჭრება წვიმით. დამარცხება და გამარჯვება ერთი და იგივე მონეტის წინა და უკანა მხარეა! როდესაც თქვენ ერთს იღებთ კეთილად, თქვენ ნებაუნებურად კეთილად უნდა მიიღოთ მეორეც! შემწყნარებლობა, თანაგრძნობა და უანგარო სათნოება არის ბედნიერი ცხოვრების სამი საყრდენი.
– ღმერთის საუბარი, 1973 წლის აპრილი.
10.02.21.
ლოცვა რაიმე სარგებლის ან მოგებისთვის არ უნდა გაეგზავნოს ღმერთს. ვინაიდან, ეს ნიშნავს რომ ღმერთი ელოდება სანამ მას არ თხოვენ! დანებდით მას; ის ისე მოიქცევა თქვენთან როგორც გრძნობს საუკეთესოდ და როგორც ეს საუკეთესო იქნებოდა თქვენთვის. ღმერთი არ გამოყოფს წყალობას შექების პროპორციულად რომელსაც ის იღებს! როდესაც თქვენ ლოცულობთ რაიმესთვის ღმერთისგან, თქვენ მოქმედებთ მისი განსჯის რისკით, თუ რაიმე მიზეზით ლოცვა არ იქნება ნაპასუხები ისე როგორც თქვენ გსურდათ რომ ეს ყოფილიყო, ან ისევე სწრაფად როგორც თქვენ გინდოდათ რომ ეს ყოფილიყო! ეს შესაძლებლობა წამოიჭრება თქვენი გრძნობის გამო რომ ღმერთი არის გარეშე პირი, მდგომი თქვენგან შორს, რაღაც სამოთხეში ან წმინდა ადგილში. ღმერთი თქვენშია, ღმერთი არის თქვენს თითოეულ სიტყვაში, ყველა საქმეში და ყველა აზრში. ისაუბრე, აკეთე და იფიქრე ისე როგორც მას შეეფერება. ასრულეთ მოვალეობა რაც მან გამოყო თქვენი საუკეთესო უნარებისთვის და თქვენი სინდისის დასაკმაყოფილებლად. ეს არის ყველაზე ღირებული პუჯა (თაყვანისცემა).
– ღმერთის საუბარი, 1973 წლის აპრილი.
11.02.21.
თქვენ შეიძლება გქონდეთ საუკეთესო ბოსტნეული, თქვენ შეიძლება იყოთ ყველაზე უნარიანი მზარეული, მაგრამ თუ სპილენძის ჭურჭელი, რომელშიც ბოსტნეულის წვნიანს ამზადებთ არ არის მოკალული, თქვენს მიერ მომზადებული საჭმელი იქნება ძალიან შხამიანი! ასე რომ ‘მოკალეთ’ თქვენი გული სატიით, დჰარმით, შანტით და პრემით (ჭეშმარიტებით, უბიწოებით მშვიდობითა და ღმრთიური სიყვარულით), ის შემდეგ გახდება მოკალული ჭურჭელი წმინდა სახელის ან სიმბოლოების გასამეორებლად, მედიტირებისთვის, რელიგიური აღთქმებისთვის, მლოცვარებისთვის, რიტუალისტული თაყვანისცემისა და სხვა საჭმელებისთვის რასაც თქვენ ამზადებთ მასში. ეს არის ძნელი ამოცანა: საკუთარი ტენდენციების და ხასიათის რეფორმირება. ვინმემ შეიძლება შეისწავლოს სულიერი პრაქტიკის ყველა სახელმძღვანელო, ყველა საღმრთო წერილი და შეიძლება საათობით ლექციებიც კი წაიკითხოს მათ შესახებ; მაგრამ ის ჩასრიალდება შეცდომაში როდესაც ცდუნების პირისპირ დადგება. გახრიოკებული მიწის მსგავსად, გული შეიძლება ჩანდეს თავისუფალი ბოროტების ყოველგვარი მოსავლისგან, მაგრამ როდესაც პირველი წვიმა ეცემა, თესლები და ფესვები ნიადაგის ქვეშ ცვლის უდაბნოს მწვანე ხალიჩად!
– ღმერთის საუბარი, 1965 წლის 13 იანვარი.
12.02.21.
უფლის სახელის ხსენება არის ამსოფლიური ცხოვრების ოკეანეზე გადასვლის მეთოდი ამ ეპოქისთვის. თქვენ შეიძლება დაეჭვდეთ ასეთი პატარა სიტყვები, როგორიცაა “რამა”, “საი” ან “კრიშნა” როგორ შეძლებს გადაგიყვანოთ თქვენ ამსოფლიური ცხოვრების უსაზღვრო ზღვაზე. ხალხი ჰკვეთს ვრცელ ოკეანეებს პატარა ტივით; მათ შეუძლიათ სიარული ბნელი ჯუნგლებით პატარა ლამპით თავიანთ ხელებში. სახელს, თუნდაც პრანავას (ომ) რომელიც უფრო მცირეა, აქვს უდიდესი შესაძლებლობები. საჭირო არ არის ტივი იყოს ისეთი დიდი როგორც ზღვა. სახელის ამოთქმა ჰგავს ბურღვის პროცესს მიწისქვეშა წყლის ამოსატუმბად; ეს არის როგორც სატეხის დარტყმა რომელიც ათავისუფლებს მარმარილოში დაპატიმრებულ ღმერთის სახეს. გატეხე გარსაცმი და უფალი გამოჩნდება; დაამსხვრიეთ სვეტი, როგორც პრაჰლადამ მამამისს სთხოვა ამის გაკეთება, და უფალი, რომელიც იქ არის მუდამ, გამოამჟღავნებს თავის თავს. უფალი არის ანანდამაია (ნეტარებით სავსე); ის ასევე არის ანანდა (ღმრთიური ნეტარება), რომლის გასინჯვაც შესაძლებელია სახელის საშუალებით. ის არის სატ-ჩიტ-ანანდა (არსება-შემეცნება-ნეტარება).
– ღმერთის საუბარი, 1965 წლის 13 იანვარი.
13.02.21.
გული ავსებული სათვა გუნიდან (სიწმინდიდან) არის რძის ოკეანე. ღმრთიურის სტაბილური ჭვრეტა, როგორც თქვენი საკუთარი რეალობის ან როგორც მისაღწევი იდეალის, არის მანდარას მთა ჩადებული მასში, როგორც სადღვები ძელი. ვასუკი, გველი რომელიც მის გარშემო იყო შემოხვეული როგორც თოკი, არის გრძნობების ჯგუფი გამომცემელი შხამიანი ორთქლის დღვების პროცესის განმავლობაში, რაც თითქმის აშინებდა დემონებს ვისაც თავი ეკავათ. თოკი დაჭერილია კარგი და ცუდი იმპულსებით და ორივე იბრძვის დღვების პროცესთან, მოწადინებულად შედეგებისთვის. ღმერთის წყალობა არის კუს ხორცშესხმა, რადგან თავად უფალი მოდის საშველად საკმარისია მან იცოდეს რომ თქვენ გულწრფელად ეძებთ უკვდავების საიდუმლოს. ის მოდის, ჩუმად, შეუმჩნეველი, როგორც კუმ გააკეთა, ხელში უჭირავს მანანა (გააზრების) პროცესი უვნებელად და მომსახურედ როგორც ყველა სულიერი პრაქტიკის მყარი საყრდენი. ბევრი რამე იბადება ჭკუიდან როცა იდღვიბება, მაგრამ ბრძენი მოთმინებით ელოდება უკვდავების გარანტის გამოჩენას და ხარბად ეუფლება მას.
– ღმერთის საუბარი, 1965 წლის 13 იანვარი.
14.02.21.
მხილველმა არ უნდა მიაჯაჭვოს საკუთარი თავი დანახულს – ეს არის ხერხი თავისუფლების მისაღწევად. გრძნობების კონტაქტი საგნებთან იწვევს სურვილს და მიჯაჭვულობას; ამას მიჰყავს ძალისხმევისკენ და ან გახარების ან სასოწარკვეთისკენ. შემდეგ, არსებობს შიში დაკარგვის ან მარცხზე მწუხარების და რეაქციების მატარებელი გრძელდება. ბევრი კარით და ფანჯარით ღიად დატოვებულით ყველა ქარში რომლებიც უბერავს, როგორ შეიძლება ლამპის ალი შიგნით გადარჩეს? ეს ლამპა არის ჭკუა, რომელიც უნდა იწვოდეს მუდმივად შეუხებლად გარეთა მსოფლიოს ორმაგი მოთხოვნებით. უფლისადმი სრული დანებება არის ფანჯრებისა და კარების დახურვის ერთ–ერთი გზა, რადგან, შემდეგ, შარანაგატის (ღმერთზე სრული დანებების) ამ პოზიციაში, თქვენ მოკლებული ხართ ეგოს და ასე რომ, თქვენ არ იქნებით შეხებული სიხარულით ან მწუხარებით. სრული დანებება გაყრდნობთ თქვენ უფლის წყალობაზე თქვენი კარიერის ყველა კრიზისის შესახვედრად და ამგვარად, ეს თქვენ განიჭებთ გმირობას, მეტ ძლიერებას და უკეთესად გამზადებთ ბრძოლისთვის.
– ღმერთის საუბარი, 1965 წლის 13 იანვარი.
15.02.21.
არსებობს ჭკუის სამი ტიპი: (1) ჭკუა როგორც გაწმენდილი ბამბა, გამზადებული უმაღლესი სიბრძნის ნაპერწკლის მისაღებად და უმალ უარის სათქმელად, ასაკის სისუსტეზე და ცრურწმენებზე, (2) ჭკუა როგორც ხმელი ხე, რომელიც წარმატებას აღწევს მაგრამ მხოლოდ ცოტა ხნის შემდეგ, და (3) ჭკუა, როგორც მწვანე დაუმუშავებელი ხე-ტყე, რომელიც ეწინააღმდეგება ჯნანას ცეცხლის სწრაფ შემოტევას მთელი თავისი ძალით. მსხვილფეხა რქოსანი პირუტყვის ნახირები მირბიან მირაჟისკენ წყურვილის მოსაკლავად, მაგრამ თქვენ ვალდებულები ხართ იყოთ უფრო ბრძენნი. თქვენ გაქვთ გარჩევა (ვივეკა) და თვითაღკვეთა (ვაირაგია); თქვენ შეგიძლიათ შეგნებულად მოაშოროთ თავი იმ საქმეს, რომელსაც ცნობთ მავნედ. დაჯექით მშვიდად რამდენიმე წუთი და იფიქრეთ მათი ბედის შესახებ, ვინც მირაჟისკენ გარბიან. არიან ისინი ბედნიერები? აქვთ მათ ძალა რომ აიტანონ მწუხარება და განსხვავება გულგრილად? აქვთ მათ თვალმოკვრა სილამაზის, ჭეშმარიტების და სამყაროს სიდიადის რაც არის ღმერთის ხელნაკეთი?
– ღმერთის საუბარი, 1965 წლის 13 იანვარი.
16.02.21.
თქვენ უნდა კულტივიროთ განუყოფლობის დამოკიდებულება უფალთან, ვინც არის თქვენი ნამდვილი თქვენადობა. თუ ის ყვავილია, თქვენ უნდა იგრძნოთ თავი ფუტკარად რომელიც მის თაფლს წოვს; თუ ის ხეა, იყავი ჭიანჭველა რომელიც მას ეკრობა; თუ კლდე, მაშინ იგრძენი რომ შენ ხარ ჩანჩქერი მასზე მდინარე; თუ ის ცაა, იყავი პატარა ვარსკვლავი რომელიც მასში ციმციმებს; ყველაზე მეტად, შეიგნეთ ჭეშმარიტება რომ თქვენ და ის დაკავშირებული ხართ უზენაესი სიყვარულით. თუ თქვენ გრძნობთ ამას ძლიერად, არა უხეში ინტელექტით, არამედ წმინდა ინტელექტით, მაშინ, მოგზაურობა იქნება სწრაფი და მიზანი შეიძლება იყოს მიღწეული. ეს სტულა ბუდდჰი (უხეში ინტელექტი) უზრუნველყოფს თქვენს სიარულს, მაგრამ წმინდა გონება მიგაფრენთ თქვენ დანიშნულების ადგილზე. უხეში არის ძალიან დამძიმებული ტანით; წმინდა აბიჯებს ტანის საზღვარს და ამსუბუქებს ტვირთს!
– ღმერთის საუბარი, 1965 წლის 30 იანვარი.
17.02.21.
გამოაცალკევეთ ნამდვილი ხილულიდან. ჩაიხედეთ მოვლენის შიგნით, მოიძიეთ ბირთვი, მნიშვნელობა. იყავით თქვენს ათმურ რეალობაზე; თქვენ ხართ სუფთა, ურღვევი და თქვენ ხართ შეუხებელი ცხოვრების აღმავლობებითა და ვარდნებით; თქვენ ნამდვილად ხართ ჭეშმარიტი, მარადიული, უცვლელი ბრაჰმამი, არსება, რომელიც არის ეს ყველაფერი. მხოლოდ ხუთწუთიანი გამოკვლევა დაგარწმუნებთ თქვენ რომ თქვენ არ ხართ ტანი, გრძნობები, ჭკუა თუ გონება, სახელი ან ფორმა, არამედ თქვენ ხართ იგივე ათმა რომელიც ჩნდება როგორც მთელი ეს ნაირსახეობა. როგორც კი თვალს მოკრავთ ამ ჭეშმარიტებას, მაგრად ჩაეჭიდეთ მასზე; არ დაანებოთ მას გასხლტომა. აქციეთ იგი თქვენს მუდმივ საკუთრებად. როგორც პირველი ნაბიჯი ამ ვივეკას (სიბრძნის) და ვაირაგიას (განმარტოების) შეძენისკენ, შედით ამიერიდან ნამასმარანას დისციპლინაში – ღმერთის განუწყვეტელ ხსენებაში უფლის სახელის მეშვეობით. ყველა საათი გატარებული ჭორაობაში, სპორტის ან ფილმების ნახვაში და არასერიოზულ საუბარში საუკეთესოდ შეიძლება გამოყენებულ იქნას სახელისა და ფორმის – უფლის ბრწყინვალების ჩუმად გააზრებისთვის!
– ღმერთის საუბარი, 1965 წლის 30 იანვარი.
18.02.21.
არ უნდა ეძებოთ სულიერი ძალა, გაემგზავროთ მსოფლიოს გარშემო და ხარჯოთ ბევრი ფული. იყავით თქვენს საკუთარ სახლში, განავითარეთ იგი თქვენში – ასეთი სულიერი ძალა თქვენშია! თქვენ არ უნდა ირბინოთ მისთვის აქეთ და იქით. ღმერთი არ არის გარეგანი, ღმერთი არ არის შენს გარეთ, ღმერთი არის შენს შიგნით. თქვენ არ ხართ ადამიანი, თქვენ თავად ხართ ღმერთი. როდესაც თქვენ შეძლებთ ამის გაცნობიერებას და როდესაც თქვენ შეძლებთ სულიერი ძალის განვითარებას თქვენს შიგნიდან, მაშინ თქვენ დაინახავთ ღმერთს. თქვენ მიდიხართ მსოფლიური ცნობიერების გზაზე. როდესაც თქვენ აიღებთ ზეცნობიერების გზას, თქვენ მიიღებთ რეალიზებას და თქვენ იქნებით ჭეშმარიტების დანახვის შემძლე. პირველი რამ რაც თქვენ უნდა გააკეთოთ, არის თავდაჯერებულობის განვითარება. ადამიანები ვისაც არ აქვთ ნდობა მათ საკუთარ თავში იწყებენ ხეტიალს ირგვლივ და მერყეობენ, და იღებენ მრავალმხრივ და სხვადასხვაგვარ გზას.
– ღმერთის საუბარი, 1975 წლის 28 მარტი.
19.02.21.
ღმერთი არ შეიძლება იდენტფირდეს ერთი სახელითა და ერთი ფორმით. ის არის ყველა სახელი და ყველა ფორმა. ყველა სახელი მისია; ყველა ფორმა მისია. თქვენი სახელებიც მისია, თქვენ ხართ მისი ფორმები. თქვენ ცხადდებით როგორც ცალკეული ინდივიდუალური ტანისამოსები რადგან თვალი რომელიც მათ ხედავს ეძებს მხოლოდ ტანისამოსებს, გარე შემოსვებს. როდესაც თქვენ გაასუფთავებთ და გაწმენდთ თქვენს ხედვას და შეხედავთ მათ ათმიკური თვალით, თვალით რომელიც აღწევს ფიზიკურის უკან (ყველა მისი ატრიბუტითა და აქსესუარით), მაშინ თქვენ დაინახავთ სხვებს როგორც ტალღებს აბსოლუტის ოკეანეზე, როგორც რიგვედაში ნამღერ ვირატ პურუშას (უზენაესი სუვერენული პიროვნების) “ათას თავს, ათას თვალს, ათას ფეხს”. ისწრაფეთ მოიპოვოთ ეს ხედვა და გააჯეროთ თქვენი თავი ამ ნეტარებით.
– ღმერთის საუბარი, 1975 წლის 1 აპრილი.
20.02.21.
როდესაც თქვენ მიგაქვთ თქვენი ტანისამოსი სხვადასხვა ადგილებზე, და როდესაც თქვენ ხეტიალობთ უმიზნო მოძრაობით, ჭკუაც ასევე მიდის სხვადასხვა ადგილებზე. თუ ტანისამოსი მთელ დროს მოძრაობს, მაშინ ჭკუაც მოძრაობს. თუ თქვენ გაქვთ წყლით სავსე კონტეინერი, თუ კონტეინერი მუდმივად ირყევა, მაშინ შიგთავსიც იქნება მუდმივ რყევაში აგრეთვე. ამიტომ ჩვენ არ უნდა ვამოძრაოთ ჩვენი ტანისამოსი და კიდურები უმიზნო მანერაში; ეს არის ჩვენი მედიტირების პრაქტიკის ძალიან მნიშვნელოვანი ნაწილი. ჩვენ უნდა ვიჯდეთ მშვიდად და ტანისამოსი უნდა იყოს მყარი. რატომ ვთხოვთ ჩვენ ხალხს იჯდნენ სწორად და იჯდნენ მშვიდად მედიტირებაში? იმიტომ რომ როდესაც ტანისამოსი სწორი და მშვიდია, ჭკუაც შიგნით ასევე სწორი და მშვიდია. თუ ვერ აკონტროლებთ თქვენს ტანისამოსს, როგორ შეძლებთ აკონტროლოთ თქვენი ჭკუა? პირველი რამ არის თქვენი ტანისამოსის კონტროლი ტანისამოსის ყველა კიდურისა და ორგანოს გამყარებით. საფუძველი ჭკუის ხეტიალისთვის არის ის რომ თქვენი ფიზიკური ტანისამოსი არის ასევე მუდმივად მოხეტიალე. ამიტომ უპირველესად უარი თქვით ამაზე.
– ღმერთის საუბარი, 1975 წლის 28 მარტი.
21.02.21.
რაც საჭიროა არის ცოდნა მანკიერი თამაშის რომელსაც ჭკუა თამაშობს. იგი თქვენი ყურადღების წინაშე წარმოადგენს, დროებითი სიამოვნების წყაროს ერთი მეორეს შემდეგ; ეს არ იძლევა თქვენთვის რაიმე ინტერვალს მომხრესა და მოწინააღმდეგის შესაფასებლად. როდესაც საკვებისადმი შიმშილი დაოკდება, იგი იჭერს თვალწინ, ფილმის მიმზიდველობას, იგი ახსენებს ყურს მუსიკის ხიბლს, და იგი აიძულებს ენას ნერწყვი მოიდინოს რამეს სასიამოვნო გემოსათვის, რაც მას სწყურია. სურვილი ძალიან მალე ხდება მოტივი მოქმედებისთვის, განზრახვა მალე იკრებს ძალას და მისწრაფება ხდება უკონტროლო. სურვილების ტვირთი თანდათან ძალიან მძიმდება და ადამიანი ხდება ღონემიხდილი და მოწყენილი. გაწვრთენით ჭკუა შეტრიალდეს გონებისკენ შთაგონებისა და მეგზურობისთვის, არა გრძნობებისკენ თავგადასავლებისა და მიღწევებისთვის! ეს გახდის მას ინსტრუმენტად თქვენი კაპრიზების შემცირებისთვის და დროსა და ენერგიის დაზოგვისთვის უფრო სასიცოცხლო საკითხებისთვის! უწყვეტი და თანმიმდევრული სადჰანის საშუალებით, კაცს შეუძლია გააკონტროლოს ჭკუის კაპრიზები, რომლებიც მათი მრავალფეროვნებითა და ამაოებით იწვევს იმედგაცრუებასა და დარდს.
– ღმერთის საუბარი, 1975 წლის 1 აპრილი.
22.02.21.
არსებობს ათასობით ბჰაჯანა მანდალი (ჯგუფი რელიგიური გალობისთვის), სატია საი სევა სამიტის მფარველობის ქვეშ მოქმედი მთელს მსოფლიოში. ისინი ატარებენ ბჰაჯანის სესიებს დაახლოებით ერთი საათის განმავლობაში, კვირაში ერთხელ ან ორჯერ და იფანტებიან შემდეგ. ისინი გალობენ ღმერთის დიდებას სხვადასხვა სახელებით და ფორმებით და აღფრთოვანებული არიან ამ განცდით. მრევლთან დაკავშირებული ხმამაღალი ლოცვების მიზანი განსხვავდება ჩუმი ინდივიდუალური ლოცვებისგან. ეს არის, სადჰანის შეთანხმებული და ურთიერთ სასარგებლო დახმარების ძალისხმევის შეერთების ადგილი კაცის ექვსი შინაგანი მტრის – ვნების, რისხვის, სიხარბის, მიჯაჭვულობის, ამპარტავნებისა და სიძულვილის დასაძლევად. ეს ღამის ფრინველები აზიანებენ სიცოცხლის ხეს და აბინძურებენ გულს სადაც ისინი აშენებენ თავიანთ ბუდეებს. როდესაც ჩვენ ხმამაღლა ვგალობთ ღმერთის დიდებას, გული ნათდება და მათ არ შეუძლიათ სინათლის ატანა. გარდა ამისა, ხმა რომელიც ამოდის ბევრი ყელიდან აშინებს მათ და ისინი მიფრინავენ შორს.
– ღმერთის საუბარი, 1975 წლის 1 აპრილი.
23.02.21.
თითოეულმა ადამიანმა პატივი უნდა სცეს ყველა სხვას როგორც საკუთარ ნათესავს, მქონეს იგივე ღმრთაებრივი ნაპერწკლის და იგივე ღმრთაებრივი ბუნების. შემდეგ იქნება ეფექტური წარმოება, ეკონომიკური მოხმარება და სამართლიანი განაწილება, დაშედეგებული მშვიდობასა და სიყვარულის წახალისებაში. ახლა, სიყვარული დაფუძნებული თანდაყოლილ ღმრთიურებაზე არ არსებობს და ამგვარად, აქ არის ექსპლუატაცია, სიცრუე, სიხარბე და სისასტიკე. თუ კაცი გაცნობიერდება რომ ყველა ადამიანი არის „უჯრედი“ღმრთაებრივ ტანისამოსში, მაშინ კაცის „დევალვაცია“ აღარ იქნება. კაცი არის ბრილიანტი; მაგრამ, ახლა განხილულია სხვების მიერ და თავის მიერ როგორც მინის ნაჭერი! კაცს შეუძლია შეასრულოს თავისი მისია დედამიწაზე მხოლოდ მაშინ როდესაც მან იცის საკუთარი თავი როგორც ღმრთიური და როდესაც ყველა სხვას პატივს სცემს როგორც ღმრთიურს. და, კაცი თაყვანს უნდა სცემდეს ღმერთს კაცის ფორმაში. ღმერთი მის წინაშე ჩნდება როგორც ბრმა მათხოვარი, იდიოტი, კეთროვანი, ბავშვი, მიხრწნილი მოხუცი, ბოროტმოქმედი ან გიჟი. თქვენ უნდა დაინახოთ თუნდაც ამ საფარველის მიღმა სიყვარულის, ძალაუფლებისა და სიბრძნის ღვთაებრივი ტანმოსილება, საი, და თაყვანი სცეთ მას უანგარო მსახურებით.
– ღმერთის საუბარი, 1975 წლის 1 აპრილი.
24.02.21.
ბევრი ადამიანი ფიქრობს რომ კონცენტრირება იგივეა რაც მედიტირება, მაგრამ ასეთი კავშირი არ არსებობს. უბრალოდ დაუკვირდით ამას, ახლა მე ვკითხულობ გაზეთს. ჩემი თვალები იმზირება ასოებზე. ჩემს ხელს უჭირავს ქაღალდი. ჩემი გონება ფიქრობს ახლა. ჭკუაც ასევე ფიქრობს. ამგვარად, როდესაც თვალები აკეთებს თავის საქმეს, ხელი აკეთებს თავის საქმეს, გონება აკეთებს თავის საქმეს და ჭკუაც აკეთებს თავის საქმეს, ასე მე ვარ შემძლე გავიგო გაზეთის შინაარსი. ეს ნიშნავს, რომ თუ მე მინდა გავიგო გაზეთში განთავსებული შინაარსი, ყველა ეს ჩამოთვლილი გრძნობა კონცენტრირდება და ეს ყველა არის კოორდინირებული და მუშაობს გაზეთზე. ყველა ნორმალური დამყარებული პრაქტიკა, როგორიცაა სიარული, საუბარი, კითხვა, წერა, ჭამა და ა.შ. შესაძლებელია კონცენტრირების შედეგად. ბევრი არის ცრუ შთაბეჭდილების ქვეშ რომ კონცენტრირება იდენტურია მედიტირების და ისინი იღებენ მცდარ გზას! კონცენტრირება არის რაღაც თქვენი გრძნობების ქვემოთ, ხოლო მედიტირება არის რაღაც თქვენი გრძნობების ზემოთ.
– ღმერთის საუბარი, 1975 წლის 28 მარტი.
25.02.21.
ყველა უსიამოვნების, შეცბუნებისა და არეულობის მიზეზი არის ფაქტი რომ ჩვენ დაკარგული გვაქვს ბატონობა ჩვენს გრძნობებზე. გრძნობების დატოვებით შეუზღუდავად და უმართავად, ჩვენ ვერ შევძლებთ სწორად გავარჩიოთ და ვიფიქროთ ცივად, მშვიდად და რაციონალურად. ამგვარად ჩვენ ბევრჯერ ვართ შემცდარი არასწორ ქმედებებში. ჩვენს ყოველდღიურ ცხოვრებაში, ჩვენ ვიცით რომ როდესაც ვბრაზდებით, ჩვენი ნერვები სუსტდება და უძლურდება, და ჩვენ ვკარგავთ კონტროლს საკუთარ თავზე. სიბრაზის ერთი წუთიც კი გვართმევს ჩვენს ძალას რომელსაც ჩვენ სამი თვის განმავლობაში კარგი საკვების მიღებით ვაგროვებდით. სიბრაზე არამარტო გვაკნინებს, ის გვართმევს დამსახურებას ჩვენი კარგი საქმეებისგან, და ასევე ასუსტებს ჩვენს მდგომარეობას. ბრაზი არის როგორც მათრობელა სასმელი. შინაგანად, იგი გვაქეზებს ჩვენ არასწორი რამეების კეთებისკენ. რისხვას მივყავართ ჩვენ ყველა სხვა ცოდვის ჩადენამდე. ეს არის ყველა ცოდვის წყარო. ეს არის დიდი დემონი. თუ ჩვენ შევძლებთ ვაკონტროლოთ რისხვა, ჩვენ ვიქნებით პოზიციაში ღირსების მისაღებად უფლის სახელის წარმოთქმის საშუალებით.
– ზაფხულის თავსხმები ბრინდავანში თავი 17, 1972 წელი.
26.02 21.
რასაც კი თქვენ აკეთებთ (სადაც კი თქვენ ხართ), იგრძენით რომ ეს არის წახალისებული სვამის მიერ და დაე ეს მისაღები იყოს სვამისთვის. მე ვარ თქვენი ყველა ძალისხმევისა და მცდელობის მიმღები! მაგალითად, ჯარი იწვევს მრეცხავებს ფორმისა და ტანსაცმლის გასარეცხად და გასაუთოვებლად. მას ჰყავს პარიკმახერი და დამგველი ხელფასზე; ისინი მუშაობენ ბანაკებში და გადაადგილდებიან სამხედრო მოსამსახურეებთან ერთად. ისინი შეიძლება იყვნენ დაკავებული სხვადასხვა სახის სამუშაოებით, მაგრამ ყველამ უნდა გაიაროს ფიზიკური მომზადება და ვარჯიში ყოველდღე. ზუსტად ასე, თქვენგან ვინმე ერთი შეიძლება მუშაობს ოფისში, მეორე მაღაზიაში, ან პრესაში, მაგრამ ყველა უნდა ჩაერთოს სადჰანაში ერთგულებით, დისციპლინით და მოვალეობის გრძნობით. არ ჩათვალოთ რომ თქვენი როლი არის დაბალი და სხვა პიროვნების მაღალი. არ დეპრესირდეთ როდესაც აღმოაჩენთ რომ თქვენი როლი მცირეა; არ იამაყოთ როდესაც აღმოაჩენთ რომ თქვენი როლი არის დიდი. მიეცით უმაღლესი ხარისხი რა როლიც კი თქვენ მოგეცათ. ეს არის წყალობის დამსახურების საშუალება!
– ღმერთის საუბარი, 1981 წლის მაისი.
27.02.21.
არსებობს ხუთი თითი თითოეულ ხელში. თუ თითოეული თითი გაშვერილია საკუთარი თავისებური მიმართულებით როგორ შეძლებს ხელი დაჭერას ან მანიპულირებას რაიმე საგნით? თუ ეს ყველა მოვა ერთად და დადგება ერთად, ხელები შეძლებს შესრულებას რასაც კი აპირებს. მსგავსად ამისა, როდესაც ერთი თქვენგანი ატრიალებთ თქვენს თავს სხვის დანახვაზე, და ათი ადამიანი დაჟინებით მოითხოვს ათ განსხვავებულ მიმართულებას, როგორ შეიძლება რაიმე საქმის გაკეთება? თქვენ უნდა ყველა იყოთ თანაბრად მზადმყოფნი, აქტიურები და გაერთიანებულები. რატომ უნდა იბრძოლოთ და იჩხუბოთ? ვერაფერი ამ მსოფლიოში ვერ გაგრძელდება ხანგრძლივად. ბუდამ სწორად დასვა დიაგნოზი. მან თქვა: “ყველაფერი მწუხარებაა, ყველაფერი წარმავალია; ყველაფერი არის მხოლოდ ეფემერული მახასიათებლების მზაკვრული გამოგონებები“. რატომ უნდა იყოთ საბედისწეროდ აღტაცებული ამ სასრული საგნებით? შეეცადეთ შეიძინოთ მარადიული, უსასრულო, უნივერსალური. ერთ მშვენიერ დღეს უნდა უარი თქვათ ტანისამოსზე, რომელიც გამოკვებეთ და აღზარდეთ. როდემდე შეგიძლიათ შეინარჩუნოთ ყველა ის, რაც მოიპოვეთ და ამაყად ფლობდით?
– ღმერთის საუბარი, 1981 წლის მაისი.
28.02.21.
არა მხოლოდ ინდოეთში, არამედ მსოფლიოს სხვადასხვა ნაწილში ხალხი დაინტერესებულია იოგის ცოდნით და პრაქტიკით. თუმცა არსებობს იოგის მრავალი სკოლა, ყველაზე მნიშვნელოვანი არის პატანჯალი იოგა. პატანჯალი განსაზღვრავს იოგას, როგორც ჭკუის ტენდენციების რეგულირებასა და კონტროლს. გრძნობების კონტროლის გარეშე, ჩვენ ვერ მივაღწევთ ბედნიერებას ცხოვრების ვერცერთ ნაბიჯში ან რაიმე საქმეში. თუ ჩვენ უბრალოდ ვანებებთ სვლას ჩვენს გრძნობებს ველური ფორმით, შედეგი იქნება მწუხარება და სიხარული. დღეს ადამიანები სათანადო ყურადღებას არ აქცევენ თავიანთი გრძნობების კონტროლს. ზოგი ადამიანი არის არასწორად გაგების ქვეშ, რომ ისინი სცილდებიან სიცოცხლის დედაარსს თუ ისინი აკონტროლებენ თავიანთ გრძნობებს და უარს ამბობენ თვითონ გრძნობების სიამოვნებაზე. ეს მცდარი აზრია. ჩვენ არ უნდა ვიფიქროთ რომ შევზღუდავთ გრძნობებს მათი ფუნქციების შესრულებისგან. ამ პროცესის რეალური მნიშვნელობა ის არის რომ ჩვენ მათ მივმართავთ და ვარეგულირებთ ხელსაყრელი არხებით. მაშინ ჩვენ გვექნება შესაძლებლობა დავტკბეთ ჭკუის ნამდვილი აღტაცებით და სულის ნამდვილი სიამოვნებით!
– ზაფხულის თავსხმები ბრინდავანში, თავი 17, 1972 წელი.
ბაბა