საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან ბაბა
2025 წლის 1 ოქტომბერი.
დღესასწაულების განმავლობაში ისეთის როგორც ნავარატრი, ჩვენ ვისმენთ პანდიტებისა და დიდი ერთგულების მიერ ნათქვამებს. ჩვენ რა უნდა შევითვისოთ ასეთი საუბრებიდან? – ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ დღეს.
პანდიტების საუბრები ვიდვან მაჰასაბჰას სესიის განმავლობაში არის მხოლოდ შემხსენებლები; მათ უნდა აანთონ აზროვნების პროცესი (ვიჩარანა შაკტი) მსმენელებში; შემდეგ მხოლოდ შეიძლება ესები ჩაითვალოს სასარგებლოდ. სინამდვილეში, ჭეშმარიტება ღმერთის, ადამიანის, ბუნების და ა.შ. შესახებ, ისე მარტივია რომ რამდენიმე წუთიანმა მშვიდმა ჭვრეტამ შეიძლება გამოუვლინოს იგი ნებისმიერს ჩვეულებრივ გონიერთაგან. ყველა აღიარებს რომ ყველაფერი რაც განიცდის ცვლილებას არ შეიძლება იყოს ჭეშმარიტი. ჭეშმარიტი უნდა დარჩეს ჭეშმარიტად წარსულში, აწმყოსა და მომავალში. მსოფლიო და ბუნების ყველა ობიექტი მუდმივად ექვემდებარება ცვლილებებს – შენდება ან ინგრევა, ვითარდება ან იცვლება, მიედინება ან იხრწნება, იზრდება ან კვდება. როგორ შეიძლება ეს იყოს ჭეშმარიტი მაშინ? სუბიექტური გრძნობები, დამოკიდებულებები, იმპულსები, რწმენები, ინსტინქტები, ინტუიციები – ესებიც იცვლება; ესები სასიამოვნოა ერთ მომენტში, უსიამოვნო შემდეგ მომენტში; ერთი და იგივე რამ არის მისასალმებელი ერთ დროს, საზიზღარი მეორე დროს; მალარია ტკბილ რამეებს აქცევს მწარედ; სიყვითლე ხდის ყველაფერს ყვითელს. ამგვარად, უნდა არსებობდეს რაღაც სტაბილური, მუდმივი და მარადიული, როგორც უკანა პლანი, საფუძველი, საძირკველი, ამ ცვალებადი სცენისთვის გამოსაჩენად. გამოჩენა არის ცრუ; რეალობა არის მარადიული.
– ღმერთის საუბარი, 1965 წლის 4 ოქტომბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 2 ოქტომბერი.
როცა ჩვენ აღვნიშნავთ წმინდა ვიჯაიადაშამის ფესტივალს, რა გადაწყვეტილება შეგვიძლია ჩვენ მივიღოთ საკუთარი თავის გასაუმჯობესებლად? ბჰაგავანი ნათლად გამოხატავს თავის მოლოდინებს თავისი გზავნილით.
სიყვარულის ტანმოსილებო! ვიჯაიადაშამის ამ წმინდა დღეზე, დადეთ ფიცი, რომ მიატოვებთ ისეთ მანკიერებებს როგორიც არის მოწევა, სმა და არავეგეტარიანული საკვების მიღება. ბევრი ვერ აცნობიერებს ამ ცუდი ჩვევების მავნე შედეგებს. თუ მწეველი ჰაერს დაუბერავს თეთრ ცხვირსახოცზე, ის აღმოაჩენს ყვითელ ლაქებს მასზე. ეს არის დაავადების ნიშანი. მოწევას მიჰყავს კიბომდე. სმაც არის დემონური თვისება. იგი გათრობთ თქვენ და გავიწყებთ საკუთარ თავს. მოხმარება არავეგეტარიანული საკვების არის ასევე ცუდი ხარისხი. როცა ადამიანის ტანი თვით შედგება ხორცისგან, სად არის საჭიროება ფრინველებისა და ცხოველების ხორცის მოხმარებაზე? თქვენ უნდა მიიღოთ მხოლოდ წმინდა საკვები. მხოლოდ მაშინ გექნებათ თქვენ წმინდა გრძნობები. წმინდა აზრებისა და წმინდა საქმეებისთვის აუცილებელია წმინდა საკვები. კეთილშობილი სული როგორც ბჰიშმა თვით იტანჯებოდა არაწმინდა საკვების გამო. შედეგად, მას მოუწია წოლა ისრების საწოლზე 56 დღის განმავლობაში. წმინდა გრძნობების ქონისთვის, რომ აღარაფერი ვთქვათ წმინდა საკვების მიღებაზე, თქვენ ასევე გჭირდებათ წმინდა ხედვის ქონაც. არასდროს ტყორცნოთ ცუდი მზერა ვინმეზე. არ ილაპარაკოთ ცუდი სხვებზე. არ ისმინოთ რამე ცუდი. არ მიიღოთ ცუდი აზრები. არ დაკავდეთ ცუდი საქმეებით. არ დააზიანოთ ვინმე. მეტი ვიდრე ეს, არაფერი არსებობს კიდევ რის გაკეთებაც ადამიანს სჭირდება საკუთარი თავის გასაუმჯობესებლად.
– ღმერთის საუბარი, 1998 წლის 1 ოქტომბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 3 ოქტომბერი.
რა არის ის ჭვრეტა რაც ნელა მიგვიყვანს მუდმივ სიმშვიდემდე? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ მარტივი ჭეშმარიტების შესახებ დღეს.
რამდენიმე წუთიანი კვლევა დაარწმუნებს ნებისმიერს რომ ის არ არის ტანი, რაც მას დააქვს თავისთან ერთად, როგორც ლოკოკინა ატარებს თავის სახლს; ის არ არის თვალი ან ყური ან ენა; ის არ არის ჭკუა ან გონება რადგან, ის მათ ასე მოიხსენიებს: „ჩემი ჭკუა არ არის ამაში“ და ა.შ., აზრით რომ ის განცალკევებულია თავისი ჭკუისგან; „ჩემმა გონებამ დამამარცხა მე“, აზრით რომ ის განსხვავდება თავისი გონებისგან. ის არის მოწმე; ეს არის ტანი რაც კვდება; ის ცოცხლად რჩება; ის იბადება ხელახლა როცა ერთვება ახალ ტანს. ფიზიკური სილამაზე არის მხოლოდ ჯანმრთელობის საკითხი; ორიოდე დღის სიცხე ან განწმენდა ანგელოზს აქცევს საშინელებად. სიგიჟე თავს ესხმის გენიოსს ერთ დღეს და მის საუბარს აქცევს უგუნურ ლაპარაკად. როცა ჭკუა არეულია, თვალები ხედავს უცნაურ სანახაობებს რაც არ არსებობს; ყურები ისმენს შემზარავ ხმაურებს რაც არასდროს ყოფილა. მხოლოდ როცა კაცი აღმოაჩენს საბოლოო უცვლელ საფუძველს, ის შეძლებს მუდმივი სიმშვიდის მოპოვებას; მანამდე კი მასაც მოუწევს დაკიდება და ქანაობა ცვალებად მსოფლიოში, სიხარულსა და მწუხარებას შორის.
– ღმერთის საუბარი, 1965 წლის 4 ოქტომბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 4 ოქტომბერი.
ჩვენ ყოველთვის რატომ უნდა ვცეთ პატივი ჩვენს დედებს? ბჰაგავანი სიყვარულით განმარტავს ასე რომ ჩვენ შევძლოთ ღმრთაებრივი დედის თაყვანისცემის ჭეშმარიტი პრაქტიკა.
ადამიანის საკუთარი დედა არის დურგას, ლაკშმისა და სარასვატის კომბინაცია. ის გვაწოდებს ჩვენ ენერგიას, სიმდიდრეს და გონიერებას. მას მუდმივად სურს ჩვენი წინსვლა ცხოვრებაში. თუ პანდავებმა შეძლეს გამხდარიყვნენ კრიშნასთვის ასე ძვირფასები და ღირსეულად ექციათ თავიავთი ცხოვრება მსახურებით მისთვის, ეს არ მომხდარა მათივე საკუთარი დამსახურების ან ასკეტიზმის შედეგად. სწორედ დედა კუნტი დევის მათდამი სიყვარულმა მოუტანა მათ ასეთი დიდი ბედნიერება. მაშინაც როცა მათ ტყეში ან ცვილის ფიგურების სახლში მოუწიათ ცხოვრება, ის ყოველთვის რჩებოდა მათთან და ლოცულობდა მათი კეთილდღეობისთვის. პანდავებიც პასუხობდნენ მის სიყვარულს და ეს ხსნის მათ საბოლოო გამარჯვებას. ლაკშმანამაც, მსგავსად, შეძლო ცხოვრება ტყეში თავის ძმასთან რამასთან ერთად, ემსახურა მას განუწყვეტლივ, მხოლოდ მისი დედის სუმიტრას კურთხევის გამო. მან უთხრა თავის ვაჟიშვილს, რომ აიოდჰია რამას გარეშე არის როგორც ტყე, და რომ ტყე რომელშიც რამა ცხოვრობდა იქნებოდა ნამდვილი აიოდჰია მისთვის. ასორედ მისი დედის გულუხვი კურთხევის გამო იყო რომ ლაკშმანამ შეძლო თოთხმეტი წლის გატარება ტყეში, თუნდაც საკვებისა და ძილის გარეშე.
– ღმერთის საუბარი, 1988 წლის 14 ოქტომბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 5 ოქტომბერი.
რა არის ორი გზა რაც შეიძლება გამოყენებული იყოს გასაგებად შემოქმედის და ამგვარად მასთან გასაერთიანობლად? ბჰაგავანი განმარტავს ორი დიდი სადჰაკას მაგალითით.
ვივეკანანდასა და ნაგ მაჰასაიას (ორივე რამაკრიშნა პარამაჰამსას მოწაფის) მსგავსად, ადამიანები უნდა იყვნენ მოწადინებული წყურვილით, შემოქმედის ცოდნაზე ქმნილების უკან, პიროვნების თოჯინების უკან. ნაგ მაჰასაიამ დაიწყო დასოჰამის (მე ვარ მსახურის) დამოკიდებულებიდან და მან თავი იმდენად დაიპატარა თავისი ინდივიდუალობის შემცირებით რომ მან შეძლო თავის დაღწევა ილუზიის ბორკილებიდან და გაქცევა უნივერსალურ მარადიულ ჭეშმარიტებაში. ვივეკანანდამ, მეორეს მხრივ, დაიწყო სოჰამის (მე ვარ ის) დამოკიდებულებიდან; მან თავისი თავი იმდენად უზარმაზარი და დიდებული გახადა რომ დაამტვრია ბორკილები და გაერთიანდა უზენაეს სუვერენულ ჭეშმარიტებასთან. როცა თქვენ მოპოვებული გაქვთ სამყაროს უკან მდგომ რეალობასთან თქვენი რეალობის იდენთობის ეს ჯნანა (სიბრძნე), მაია (ილუზია) ვერ იმოქმედებს თქვენზე. ბუზი ჯდება ყველა ობიექტზე, ლამაზსა და უწმინდურზე, მაგრამ ის არ ჯდება ცეცხლზე, რადგან იგი გაიტრუსება სასიკვდილოდ.
– ღმერთის საუბარი, 1965 წლის 4 ოქტომბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 6 ოქტომბერი.
რა არის ის სურვილი რაც ჩვენ ყველამ უნდა ვკულტივიროთ და ჩვენ რა უნდა გავაკეთოთ მის გასაგებად? ბჰაგავანი, ჩვენი მოსიყვარულე უფალი, ცხადად გვმეგზურობს ჩვენ დღეს.
ბჰარატ ცდილობდა უზრუნველეყო ერების მშვიდობა და უსაფრთხოება თაობებისთვის ინსტრუქციების მეშვეობით სულიერ განვითარებაზე. ის თავად იყო სულიერ სათნოებათა მაგალითი სხვებისთვის. „დაე, ყველა მსოფლიო იყოს ბედნიერი“ – ეს არის ლოცვა გახმოვანებული ვედებიდან საუკუნეების განმავლობაში და მთელ მსოფლიოზე. წარსული ეპოქების ბრძენები, მონარქები, მეცნიერები და ქალები უძღვნიდნენ თავიანთ ცხოვრებებს ადამიანური მდგომარეობის ფუნდამენტური პრობლემების გადაწყვეტას და მსოფლიო კეთილდღეობის ხელშეწყობას. მათ მიიღეს მსხვერპლი თავიანთ მოვალეობად და ბედისწერად. დღევანდელი დღის გადაგვარებული დრო-სულის გამო, ეგოისტურმა ინტერესებმა დააბინძურა კაცის აზრები, სიტყვები და საქმეები! ის იქცევა ისე თითქოს საგნები და ადამიანები უნდა მოძებნოს და შეიყვაროს იმიტომ რომ ესენი არის სასარგებლო მისთვის. ეს არის მხოლოდ ეგოისტური სიყვარულის კიდევ ერთი მაგალითი. კაცი აქტივდება სურვილით; ის გეგმავს და ჩანაფიქრობს მოსაპოვებლად რაც მას სურს. ადამიანის ცხოვრება არის პროცესი სადაც ადამიანი ელოდება მისი დათესილი სურვილების მოსავალს. სურვილი უნდა იყოს არა ეგოისტურ პირად წინსვლაზე არამედ ყველას მშვიდობისთვის, ბედნიერებისა და კეთილდღეობისთვის. მხოლოდ ამის შემდეგ შეიძლება ზემოთ ხსენებული ვედური ლოცვა იყოს რეალიზებული.
– ღმერთის საუბარი, 1982 წლის 27 ოქტომბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 7 ოქტომბერი.
ამ ცხოვრებაში, რა არის ბედნიერებისა და ნეტარების განუწყვეტელი ძებნა, რა არის გზა რაც ჩვენ უნდა გავიაროთ? ბჰაგავანი ახსენებს სამ გზას ბედნიერების მისაღწევად და აღწერს ერთს ჩვენთვის დღეს.
კაცი იბრძვის სხვადასხვაგვარად ანანდას მისაღწევად. ანანდა არის ბედნიერების მწვერვალი, რაც ხდება სიხარულის ტანმოსილება. იგი იძებნება სამი განსხვავებული გზით, მაძიებლის თანდაყოლილი სატვიკა, რაჯასიკა და ტამასიკა ხარისხის შესაბამისად. სატვიკას გზა ადრეულ სტადიებზე არის მწარე და ნექტარი დასრულების დროს. იგი მოიცავს გრძნობების, შემეცნებისა და მოქმედების მკაცრ კონტროლსა და რეგულირებას. ეს იქნება ძალიან რთული შესასრულებლად. მაგრამ ვინაიდან ადამიანი პროგრესირებს პრაქტიკით, სიხარული იზრდება და ნეტარება მიიღწევა. როგორ შეიძლება ასეთი მიზნის პოვნა სირთულეების გარეშე? წმინდა წერილები ამბობს: „ბედნიერების მოპოვება შეუძლებელია ბედნიერებით“; ნა სუკჰატ ლაბჰიატე სუკჰამ. ბედნიერების მოპოვება შესაძლებელია მხოლოდ ტანჯვით. სიამოვნება არის მხოლოდ შუალედი ორ ტკივილს შორის. მისაღწევად სატვიკა ბედნიერების რაც არის პოზიტივი და მუდმივი, კაცმა ძალაუნებურად უნდა მიიღოს გამოცდები და მწუხარებები, დანაკარგი და ტკივილი.
– ღმერთის საუბარი, 1981 წლის 5 პრილი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 8 ოქტომბერი.
ამ ცხოვრებაში, რა არის ბედნიერებისა და ნეტარების განუწყვეტელი ძებნა, რა არის გზა რაც ჩვენ უნდა გავიაროთ? ბჰაგავანი ახსენებს სამ გზას ბედნიერების მისაღწევად და აღწერს ერთს ჩვენთვის დღეს.
ანანდას (ბედნიერების მწვერვალის) განცდის მეორე გზა, სატვიკა გზის შემდეგ, არის რაჯასიკა გზა. ადრეულ სტადიებზე, ეს გზა არის ნექტარიანი, მაგრამ მოგვიანებით, ეს სრიალდება უბედურებაში, რადგან ბედნიერება მიღებულია გრძნობების მეშვეობით გარე მსოფლიოს ობიექტებიდან. სიამოვნება მალე ივლენს თავს, როგორც არარეალურს, ცრუს და დამღლელს. როგორც კი პროცესი დაიწყება, იგი გაუთავებლად გრძელდება დასვენების შესაძლებლობის გარეშე. კაცი ხდება ძალიან სუსტი მისადევნად დჰარმას (უბიწოების), არტჰას (კეთილდღეობის), კამას (სურვილების ასრულების) და მოკშას (განთავისუფლების) მიზნების, რომლებიც მისთვისაა განკუთვნილი. მისი გონება, წარმოსახვის უნარი და ინტუიტივი ნიჭი – ყველა დაკოჭლებულია. კაცმა შეიძლება დაკარგოს კიდეც თავისი ადამიანურობა. ობიექტური გრძნობითი სიამოვნების ბრმა დევნა დღეს დაშედეგდა სწორედ ამ უბედურებაში. და ბოლოს, ჩვენ გვაქვს ტამასიკა გზა. ადამიანებს, ვინც ცხოვრების ამ გზას ანიჭებენ უპირატესობას, არ ადარდებთ მსოფლიოს პრობლემები; ისინი ატარებენ ძილში თავიანთი ცხოვრების ძალიან დიდ ნაწილს, იღებენ სიხარულს სიზარმაცესა და სიბნელეში. ანანდას მიზნისკენ მიმავალი ამ სამი გზიდან, კაცმა უნდა მიიღოს სატვიკა გზა, როგორიც არ უნდა იყოს მძიმე განსაცდელი, დანაკარგი, უბედურება, შფოთვა და შრომა. მან უნდა მიაღწიოს ღმრთაებრივის გაცნობიერებას, ღმერთობის განცდას და ის უნდა დამკვიდრდეს ანანდაში.
– ღმერთის საუბარი, 1981 წლის 5 პრილი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 9 ოქტომბერი.
როგორ შეგვიძლია ჩვენ ვიცხოვროთ მშვიდობასა და კეთილდღეობაში და უზრუნველვყოთ ჩვენი ქვეყნის კეთილდღეობა? – ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ დღეს.
დღეს ჩვენ ვხედავთ არეულობასა და მღელვარებას მსოფლიოში რადგან ხალხმა დაივიწყა ჭეშმარიტება. სატიამ ბრუიათ, პრიამ ბრუიათ, ნა ბრუიათ სატიამ აპრიამ (თქვით სიმართლე, ილაპარაკეთ სასიამოვნოდ, არ თქვათ არასასიამოვნო სიმართლე). მხოლოდ ჭეშმარიტებას და უბიწოებას შეუძლია მშვიდობისა და კეთილდღეობის ბოძება მსოფლიოში. სატიამ ვადა; დჰარმამ ჩარა (ილაპარაკეთ ჭეშმარიტება; აპრაქტიკეთ უბიწოება). ეს არის ინდური კულტურის უმნიშვნელოვანესი პრინციპი. როგორც კი თქვენ განავითარებთ სიმართლეს და უბიწოებას, მშვიდობა და სიყვარული მოჰყვება ავტომატურად. უბიწოება არის ინდური კულტურის თავი და სიმართლე მისი ფეხები. მაგრამ დღეს, ხალხმა თავი და ფეხები მოკვეთა ჩვენს კულტურას. ისინი ჩაბღაუჭებული არიან არტასა და კამას (სიმდიდრისა და სურვილის) შტამბზე. რა აზრი აქვს უბრალო ტანს თავისა და ფეხების გარეშე? ხალხი ცდილობს ქვეყანის დაცვას. თუ თქვენ იცავთ და პრაქტიკებთ სიმართლესა და უბიწოებას, ესები, თანმიმდევრობით, დაიცავს ქვეყანას! თქვენ არ გჭირდებათ რამე განსაკუთრებული ძალისხმევა ქვეყნის დასაცავად. საკმარისია თუ თქვენ დაიცავთ ჭეშმარიტებას და უბიწოებას. მთელი მსოფლიო დაფუძნებულია ამ ორ პრინციპზე.
– ღმერთის საუბარი, 2003 წლის 14 პრილი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 10 ოქტომბერი.
ჩვენ რატომ და როგორ უნდა ვაკონტროლოთ ჩვენი მიჯაჭვულობები ცხოვრებაში? ბჰაგავანი სიყვარულით გვიხსნის და გვმეგზურობს ჩვენ დღეს.
რა არის მიზეზი დისკრიმინირების ბრაზისა და დაკარგვისთვის? ეს არის მხოლოდ მიჯაჭვულობა! დიახ, თქვენ შეიძლება გქონდეთ მიჯაჭვულობა თქვენს ცოლსა და შვილზე. მაგრამ დაიჭირეთ ეს საზღვრებში. თქვენ უნდა შეზღუდოთ არა მხოლოდ თქვენი მიჯაჭვულობა, არამედ მისი ხანგრძლივობაც. თქვენი ოჯახის უფროსობის ცხოვრება არის მხოლოდ ორმოცდაათი წლის ასაკამდე. სამოცი წლით თქვენ უნდა შეხვიდეთ ვანაპრასტჰაში (ოჯახის უფროსობის ფაზის შემდგომ სტადიაში). თქვენ უნდა გაწყვიტოთ კავშირი ცოლთან და შვილთან და გათავისუფლდეთ ყველა პასუხისმგებლობისგან. სამოცდაათი წლის ასაკი არის სრული უარის თქმის (სანიასას) დრო. ასეთი მსხვერპლის კულტივირების ნაცვლად, დღეს კაცები არ ამბობენ უარს მიჯაჭვულობაზე სიკვდილამდე. მხოლოდ ჯოჯოხეთი შეიძლება დაშედეგდეს ასეთი ადამიანებისთვის. დაეხმარეთ თქვენს ოჯახს და სხვებს, რამდენადაც ეს შესაძლებელია. შეასრულეთ თქვენი მოვალეობები ყველას მიმართ. და გახსოვდეთ, რომ ყველა ადამიანი არის დამოუკიდებელი, მართვადი მისი ინდივიდუალური კარმით. ყველა პასუხისმგებელია საკუთარ თავზე. არ კულტივიროთ მიჯაჭვულობა, რაც არის მწუხარების ძირითადი მიზეზი.
– ღმერთის საუბარი, 1995 წლის 25 მაისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 11 ოქტომბერი.
როგორ შეგვიძლია ჩვენ ვიცხოვროთ სიხარულით და გავხდეთ ღმერთის მახლობლები და ძვირფასები? ბჰაგავანი სიყვარულით კვალავს გზას ჩვენთვის დღეს.
გაწმინდეთ თქვენი ცნობიერების ინსტრუმენტები, მიუძღვენით თავი მსახურებას ასე რომ დაასუსტოთ ეგოს ძალები და გააძლიეროთ ერთიანობის ძალები და განივითაროთ ჯაფა და დჰიანა (უფლის სახელის გამეორება და მედიტება), ასე რომ თქვენ შეძლოთ ზრდა ღმერთობისკენ – ეს არის ნაბიჯები რითაც თქვენ შეგიძლიათ მოიპოვოთ ანანდა და დაიმკვიდროთ თავი მასში. დააკავეთ თქვენი თავი თქვენი მოვალეობებით იმდენად გონივრულად და ერთგულად რამდენადაც თქვენ შეგიძლიათ; მაგრამ შეასრულეთ თქვენი მოვალეობები ისე თითქოს ესები არის თაყვანისცემის აქტები შეთავაზებული ღმერთისადმი, დატოვებით ამ ქმედებების ნაყოფის მის ნებაზე, მის მადლზე, მის თანაგრძნობაზე. არ იტანჯოთ როცა თქვენი მოსალოდნელი შედეგები არ იწარმოება; საერთოდ ნუ მოელით, უბრალოდ დაუტოვეთ იგი მას! მან მოგცათ თქვენ დრო, სივრცე, მიზეზი, მასალა, იდეა, უნარი, შანსი, ბედი და თქვენ გააკეთეთ მხოლოდ ცოტა რამ თქვენი საკუთარი. მაშ, თქვენ რატომ უნდა იგრძნოთ თითქოს თქვენ ხართ მკეთებელი? შეასრულეთ თქვენი მოვალეობა, როგორც გულწრფელი სადჰანა!
– ღმერთის საუბარი, 1973 წლის 24 მარტი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 12 ოქტომბერი.
რატომ არის ზნეობა ასე მნიშვნელოვანი ინდივიდუალისთვის და მთლიანად საზოგადოებისთვის? ბჰაგავანი, ჩვენი მოსიყვარულე მასწავლებელი, ნათლად ხსნის ჩვენთვის დღეს.
აუცილებელია ყველა ბიჭმა და გოგომ ისწავლოს და აპრაქტიკოს ძირითადი ეთიკური პრინციპები მათი ნამდვილი ბუნების აყვავებისთვის. მათი მთავარი მოვალეობაა აღიარონ ღმრთაებრიობა რაც არის მათგან თითოეულში. ძველად, სტუდენტები იყენებდნენ ლოცვას ცოდნის ქალღმერთის, სარასვატის მიმართ, გაეხადა ისინი კარგებად, მართლებად და სასიამოვნო შესახედად. სიმპათიურია ის ვინც სიმპათიურს აკეთებს. სადაც არის სიმართლე და სიკეთე, სილამაზე არის როგორც ბუნებრივი შედეგი. გრძნობების კონტროლი და დისციპლინის მიღებული კოდექსის დაცვა არის კულტურული კაცის დამახასიათებელი ნიშნები. ცხოვრების მლოცვარებაში კაცმა უნდა უხელმძღვანელოს თავის ქცევას გარკვეული მორალური პრინციპებით, ცნობილით როგორც ნიტი. ნიტი მომდინარეობს სიტყვიდან „ნიტა“, რაც ნიშნავს იმას რაც არის წესიერი ან სწორი. სწორი ქცევა არის სამეფო გზა კაცისთვის უმაღლესი სტადიის მისაღწევად ცხოვრებაში. როდესაც ზნეობა ეცემა კაცში, ან საზოგადოებაში ან ერში, ეს კაცი, საზოგადოება ან ერი დგას განადგურების წინაშე. ზნეობის დაკარგვა შეიძლება დაშედეგდეს საუკუნეების განმავლობაში აშენებული მთელი ცივილიზაციის განადგურებაშიც კი. ზნეობის გარეშე ადამიანები იღუპებიან. ზნეობა არის კაცობრიობის სასიცოცხლო სუნთქვა.
– ღმერთის საუბარი, 1986 წლის 21 აგვისტო.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 13 ოქტომბერი.
ცხოვრების რა რეალობები უნდა გვახსოვდეს ჩვენ ყოველთვის მნიშვნელოვანის ხედვიდან დაკარგვის თავიდან ასაცილებლად? ბჰაგავანი გვაძლევს ჩვენ მნიშვნელოვან გზავნილს ეპოსებიდან მაგალითის მოყვანით.
წმინდა წერილები (შრუტები) მიმართავს რომ კაცმა უნდა გამოიმუშაოს მხოლოდ საკმარისი თავის სარჩენად პატიოსანი საშუალებებით და გამოიყენოს მისი დროს და უნარის დანარჩენი მთავარი სიკეთისთვის, დჰარმა-არტჰასთვის. მოიპოვოს არტჰა (სიმდიდრე) დჰარმას (უბიწოების) მეშვეობით. შემდეგ, ადამიანს ნამდვილად ექნება უხვი ღმრთაებრივი წყალობა. დრითარაშთრას, მამას, 100 კაურავის ვინიც იბრძოდნენ ხუთი პანდავი ბიძაშვილის, წინაპრების მემკვიდრეობის წილის კანონიერი პრეტენდენტების წინააღმდეგ, არ ჰქონდა არც ერთი ამ ორიდან, თუმცა მას ჰქონდა უხვი სიმდიდრე, უმაღლესი არმია და უფრო დიდი სამხედრო უნარი და სტრატეგია, მოუწია მისი დინასტიისა და სამეფოს სრული ამოწყდომის მოწმეობა! დრითარაშთრას მსგავსი კაცების უმეტესობა მისდევს სიცრუეს და იგნორებს ჭეშმარიტებას; ისინი აგროვებენ უმნიშვნელოს და იგნორებენ მნიშვნელოვანს. ისინი ვერ აცნობიერებენ რომ სიკვდილი ჩუმად მისდევს მათ უკან; ისინი ვერ ამჩნევენ დროს სწრაფ სვლას; მათ არ იციან რამდენად ძვირფასია შანსი რომ რაც ადამიანის ტანმა, ინტელექტმა, საზოგადოებამ და მემკვიდრეობამ დააგროვა მისთვის მისცა მას, აქ და ახლა! მათ არ იციან რომ ღმრთაებრივის იგივე ნაპერწკალი რაც ანათებს მათში ყველა აზრს, სიტყვას და საქმეს ააქტიურებს ასევე ყველა სხვა არსებასაც, სამყაროში!
– ღმერთის საუბარი, 1973 წლის 24 მარტი.
-
ბოლო ჩანაწერები
ბოლო კომენტარები
არქივები
კატეგორიები
მეტა