1.02.19.
არ დაითვალოთ თქვენი ტკივილის ცრემლები; არ გაიბუტოთ თქვენს მწუხარებაზე. ანებეთ მათ გაიარონ თქვენი ჭკუის გავლით როგორც ფრინველები ფრენენ ცის გავლით კვალის დაუტოვებლად ცაზე; ან როგორც ალები ან წყალდიდობები ჩნდება ეკრანზე კინო დარბაზში ეკრანის დაწვისა და დასველების გარეშე. თქვენ არ უნდა დაკარგოთ გული როდესაც თქვენ ხართ იმედგაცრუებული. შესაძლებელია, თქვენი სურვილი თვით იყო მცდარი, ან მის განხორციელებას შესაძლებელია გადაეყვანეთ უარეს მდგომარეობაში. ნებისმიერ შემთხვევაში, ეს არის უფლის ნება და მან იცის უკეთესად. იმედგაცრუება და დისტრესი არის როგორც მრავალძარღვას კანი რომელიც არის გემოს დასაცავად და ანებებს სიტკბოს შეავსოს ნაყოფი. ასეთ საშინლად გაჭირვებულ მდგომარეობაში, დაე თქვენმა ჭკუამ იბინადროს ღმრთიური მეს (ათმას) ბრწყინვალებასა და მის დიდებულებაზე; ეს გამყოფებთ თქვენ ფხიზლად და მამაცად. გრძნობების და ჭკუის სიმახინჯეები შეიძლება შეჩერდეს ჭეშმარიტი მეს სიბრძნის (ათმა ჯნანას) მათრახით.
– ღმერთის საუბარი, 1967 წლის 22 იანვარი.
2.02.19.
იყავი კარგი, ხედე კარგი, ილაპარაკე კარგი და აკეთე კარგი. ასეთი დისციპლინის ბაზისი არის ‘კარგი ფიქრი’. ეს იწვევს ჭკუის კონტროლს. ღმერთზე მედიტირება არის ერთ-ერთი ნაბიჯი ჭკუის სიმყარის მისაღწევად. კონცენტრირება საჭიროა ნებისმიერი მოქმედებისთვის თუნდაც გზაზე სიარულისთვის, ლაპარაკისთვის, კითხვისთვის და ა.შ. თქვენ უნდა კონცენტრირდეთ წრფელი ერთგულებით ღმერთზე. სამუშაოს შესრულება როგორც თაყვანისცემა არის მედიტირების თანაბარძალოვანი. თქვენ უნდა შეასრულოთ ყველა მოქმედება როგორც ღმერთისადმი შეთავაზება. კიდევ, როდესაც თქვენ გაქვთ გრძნობა რომ ღმრთიურება არის თქვენს შიგნით, თქვენ არ იფიქრებთ, არ შეხედავთ, არ მოუსმენთ, არ ილაპარაკებთ და არ გააკეთებთ რაიმე ბოროტს. შიგნით ღმრთიურების სრული რწმენა არის თავდაჯერება. ეს არის საფუძველი რაზეც უნდა აღიმართოს თვითკმაყოფილების კედლები და დაედოს თავგანწირვის სახურავი, იმიტომ რომ თვითრეალიზების სასახლე დასრულდეს.
– ღმერთის საუბარი, 1997 წლის 18 ივლისი.
3.02.19.
თუ თქვენ ამოწმებთ რომ თქვენ არ გაქვთ დრო ლოცვისთვის, მე გეტყვით რომ ეს არის მხოლოდ სიზარმაცე რაც გაიძულებთ თქვენ ასე ამტკიცოთ. როგორ შეიძლება ნებისმიერმა დაბალმა ამოცანამ მოითხოვოს დრო რომელიც არის სწორედ თქვენი დაბადების მიზანი? ადექით ყოველ დღე თითქოს თქვენ დგებით სიკვდილიდან. ილოცეთ ასე მჯდომმა თქვენს საწოლზე, „ასე მე დავიბადე. მაიძულე მე ვილაპარკო ნაზად, ტკბილი სიტყვები, მაიძულე მე ვიყო მშვიდი და მანუგეშებელი ყველას მიმართ; მანებე მე ვაკეთო საქმეები რომლებიც დაღვრის ბედნიერებას და დააფორმირებს ჩემს ჭკუაში იდეებს რომლებიც არის ყველასთვის სასარგებლო. დაე ეს დღე იყოს მსახურების საყურადღებო“. გახსოვდეთ ეს აღთქმა დღის განმავლობაში. როდესაც თქვენ წვებით დასაძინებლად ღამე, დაჯექით და სწრაფად განიხილეთ დღის ყველა განსაცდელი, შეაფასეთ თუ თქვენ გამოიწვიეთ ტკივილი ან უკმაყოფილება ვინმეში რაიმე სიტყვებით ან საქმეებით. შემდეგ ილოცეთ, „მე ახლა ვკვდები და ვეცემი შენს მუხლებზე. მაპატიე მე უნებლიე შეცდომები; ამიყვანე მე შენს მოსიყვარულე თავშესაფარში.“
– ღმერთის საუბარი, 1967 წლის 22 იანვარი.
4.02.19.
უფალმა გამოუაშკარავა არჯუნას, და მაშასადამე მთელ კაცობრიობას, რომ ის კმაყოფილია წყალობის მაძიებლების მიერ შეთავაზებული ერთგულებით. მან განაცხადა: ბჰაკთიმან მე პრიიო ნარაჰ (ჭეშმარიტი ერთგული ადამიანი არის ძალიან ძვირფასი ჩემთვის, გიტა თავი 12, ლექსი 19). ბევრმა შეიძლება მიჯაჭვულობის სიამაყით ამტკიცოს რომ მას უყვარს ღმერთი. ამას მიჰყავს ისინი მხოლოდ ნახევარ გზაზე მოგზაურობაში. ვერავინ მოიპოვებს მეტს აქედან. თქვენ უნდა ჰკითხოთ თქვენ თავს, გამოგეხმაურებათ ღმერთი პასუხით ‘მე პრიიო ნარაჰ’ (ჩემთვის ხარ ძალიან ძვირფასი)? მხოლოდ შემდეგ შეგიძლიათ თქვენ ამტკიცოთ რომ მიაღწიეთ ღმრთიურ წყალობას. მხოლოდ ღმრთიური წყალობა გაჩუქებთ მისი სიყვარულის ძალიან ძვირფას საჩუქარს. როგორ გახდება ვინმე ‘ძვირფასი’ ღმერთისთვის? გიტა ხაზს უსვამს ორ განსაზღვრებას: სანთუშთა სათათამ (ყოველთვის კმაყოფილი) და დჰრუდა ნისცაიაჰ (მყარი გადაწყვეტილებით). ერთგული უნდა იყოს კმაყოფილი და მხიარული ყოველთვის, ყურადღების მიუქცევლად ბედის ცვალებად დინებებზე.
– ღმერთის საუბარი, 1986 წლის 2 აგვისტო.
5.02.19.
თქვენ ამბობთ, ‘მე ვარ დაავადებული ან მე ვარ კარგი ჯანმრთელობით’, და ა.შ. ეს არის იმიტომ რომ თქვენ გრძნობთ რომ ტანი ხართ ‘თქვენ’; მაშინ როდესაც სინამდვილეში თქვენ ხართ ათმა, ხუთი გარსით (პანჩა-კოშათი) დადებულით მასზე. ეს გაუგებრობა არის შედეგი ამჟამად გავრცელებული განათლების სისტემის, რომელიც ასწავლის რომ ნეტარება მიღებული გრძნობებიდან არის სრული ნეტარება რის მიღებაც არის შესაძლებელი. ეს არ უხსნის ადამიანს მარადიული ნეტარების წყაროს რომელიც მას აქვს თავის შიგნით. არ არსებობს გონებრივი სიმშვიდის შეძენის სწავლება. არავისთვის ნათქვამი არ არის აღუშფოთველობის მდგომარეობის მიღწევის საიდუმლო თანამედროვე ცივილიზაციის არეულობის შუაგულში. თითოეული იძულებულია იცუროს დინებით რომელიც ითრევს კაცობრიობას შიშში, მოუსვენრობასა და იმედგაცრუებაში. დღეს სიცოცხლე არის მსგავსი სიტუაციის როდესაც სახლის პატრონი შეზღუდულია უგემური რეჟიმით იმ დროს როდესაც ოჯახის წევრები ქეიფობენ ბანკეტზე. გრძნობები მხიარულობს უსაზღვროდ, მაგრამ ათმა არის იგნორირებული.
– ღმერთის საუბარი, 1963 წლის 18 ოქტომბერი.
6.02.19.
ერთგულები არ უნდა გაღიზიანდენ კამათით წახალისებულით იმ ადამიანების მიერ, ვისაც არ აქვს ღმრთიური ან ინთუითური გამოცდილება. თქვენ ყველა უნდა ეცადოთ გათავისუფლებას მღელვარებისა და შიშიგან, სიამაყისა და შურისგან. ყველა თქვენგანს გააჩნია თქვენს განადგურებაზე გამიზნული ოთხი მტერი – რისხვა, შური, სიძულვილი და სურვილების ხროვა. თქვენ უნდა პატივი სცეთ ორივეს მაღალს და დაბალს როგორც როლებს გამოყოფილს თქვენთვის ღმრთაებრივ პიესაში. ყოველთვის გახსოვდეთ, როცა თქვენ შეურაცხყოფთ, ზიანს აყენებთ ან უარჰყოფთ ვინმეს, თქვენ, მართლაც არტყამთ საყვარელ ღმერთზე რომელსაც თქვენ აღმერთებთ. თქვენ ვერ მოიმკით წყალობისა და ნეტარების მოსავალს ღმრთიურისგან თუ თქვენ თესავთ სულიერ გატაცებას სიხარბისა და სიძულვილის სარეველებით სავსე გულზე. ძირითადი ზნეობრივი რეცეპტი ნებისმიერი ერთგულისთვის ვინც ისწრაფვის ავატართან ახლოს და ძვირფასად ყოფნისკენ არის, ‘თაყვანი ეცი ღმერთს და შესთავაზე მას სიყვარული ყველა ცოცხალ არსებაში’.
– ღმერთის საუბარი, 1986 წლის 2 აგვისტო.
7.02.19.
თრეთას ხანაში, ვანარებს (მაიმუნებს) შეეძლოთ ემოქმედათ და ელაპარაკათ როგორც ნარებს (ადამიანებს). დვაპარას ხანაში, ნარა (ადამიანი) ტრნსფორმირდა ნარაიანაში (ღმერთში) ნარაიანას წყალობით. ქალის ხანაში (ერა, რომელშიც ჩვენ ვართ ახლა), გაკეთებულია განცხადება რომ ნარა არის ნარაიანა თვით! სივრცე ქოთანში და სივრცე მონასტერში არის იდენტური უზარმაზარ სივრცესთან ცაში; მხოლოდ გარსაცმი ქოთნის და მონასტრის ინარჩუნებს გაცალკევებულობის ილუზიას. გრძნობები არის საძაგელი; ესენი შთაგაგონებენ ილუზიას რომ თქვენ ხართ ტანი. შეაკავეთ ესენი, როგორც ხარს აკავებენ ცხვირის რგოლით, ცხენს პირში ლაგამით, და სპილოს წვეტიანი ჯოხით. ჯერ თქვენ, შემდეგ დახმარება. გაუმჯობესდით თვით, განსწავლეთ თქვენი თავი, შეიცვალეთ თვით. შემდეგ დაიწყეთ სხვების პრობლემების გადაწყვეტა. ეს რეკონსტრუირება არის საკმაოდ ადვილი, თუ თქვენ მშვიდად გამოიძიებთ საკუთარ პიროვნებას – “მე ვარ ტანი თუ გრძნობები, ჭკუა თუ ინტელექტი” და ასე შემდეგ.
– ღმერთის საუბარი, 1963 წლის 26 ოქტომბერი.
8.02.19.
აკეთეთ პუჯა (თაყვანისცემის რიტუალი) ყვავილებით, ჯაფამ (გამეორება) კრიალოსნებით, და ა.შ., მხოლოდ იქამდე სანამ თქვენ იქნებით მომზადებული უფრო მაღალი მისწრაფებისთვის. თქვენ უნდა შესთავაზოთ ღმერთს არა ყვავილები რომლებიც მცენარეზე იზრდება; ეს დააჯილდოვებს მცენარეს, არა თქვენ! უფალს უნდა რომ თქვენ შესთავაზოთ ლოტოსი რომელიც ჰყვავის თქვენი გულის ტბაში, და ნაყოფი რომელიც მწიფდება თქვენი მიწიერი კარიერის ხეზე. თქვენ შეიძლება იკითხოთ, „სად შეიძლება მე ვიპოვო უფალი?“ კეთილი, მან მოგცათ თავისი მისამართი გიტას 61-ე სლოკის მე-18 თავში. ის აცხადებს, „იშვარასსარვაბჰუუტაარანამ ჰრიდდესე, არჯუნა ტისტატი – ოჰ არჯუნა, უფალი ცხოვრობს ყველა არსების გულში.“ ახლა, ამის გაგების შემდეგ, თქვენ როგორ უნდა უმზიროთ ზემოდან ნებისმიერ ცოცხალ არსებას უპატივცემლობით ან თქვენ როგორ შეგიძლიათ დატკბეთ მათი სიძულვილით ან მიეცეთ მასხარად აგდებით დროსტარებას? გახსოვდეთ, ყოველი ადამიანი აღვსილია ღმრთიური დასწრებით, ამოძრავებულია ღმრთური ატრიბუტებით. სიყვარული, პატივი, მეგობრულობა – ეს არის ის რასაც თითოეული იმსახურებს თქვენგან. გაეცით ეს თავისუფლად, სრული ზომით.
– ღმერთის საუბარი, 1964 წლის 16 აპრილი.
9.02.19.
ჩვენმა წინაპრებმა გამოიკვლიეს ღმრთიურების ბუნება მრავალგზით, მაგრამ არ იყვნენ წარმატებულნი სინამდვილის შეცნობაში. აქედან გამომდინარე მათ დაიწყეს პრაკრითის (ბუნების) თაყვანისცემა. ამის შემდეგ ბჰარათიებმა მიიღეს არადჰანა (კერპთაყვანისმცემლობა). ყოველ არსებას რომელიც იბადება ამ მსოფლიოში აქვს ფორმა (მურტი). კერპები არის ინერტული ბუნებით და არ აქვთ ხარისხები თანაგრძნობის, სიყვარულის, მოთმინების და ა.შ. სწორედ ამ მიზეზით არის ზოგიერთი ადამიანი კერპთაყვანისმცემლობის წინააღმდეგი. ეს არის უმეცრება. თქვენ არ სცემთ თაყვანს თქვენი მშობლების და პაპა ბებიების სურათებს? აქვს ამ სურათებს სიცოცხლე თავისში? არა. მათ ასევე არ აქვთ ხარისხები თანაგრძნობის, სიყვარულის, მსხვერპლგაღების და ა.შ. მაშინ რა აზრი აქვს მათ თაყვანისცემას? ამ სურათების მეშვეობით არის რომ ჩვენ ვიხსენებთ სათნოებებს და იდეალებს რასაც ისინი იცავდნენ. თქვენ იყენებთ საჩვენებელ თითს მისანიშნებლად გარკვეულ ობიექტზე, ვთქვათ, ყვავილზე ან ჯამბაზზე. ზუსტად ასევე კერპები არის ღმრთიურების მისანიშნებლები. როდესაც თქვენ შეიცნობთ ღმრთიურებას, თქვენ აღარ გჭირდებათ მისანიშნებლები. ასეთ შემთხვევაში, სიბრიყვე არ არის კერპის თაყვანისცემის უარყოფა?
– ღმერთის საუბარი, 2002 წლის 12 მარტი.
10.02.19.
ჩაითანია ან ცნობიერება წარმოდგენილია უმცირესშიც და უდიდესშიც. თქვენი თვალსაზრისით, ობიექტი შეიძლება იყოს ინერტული, მაგრამ ვედური თვალსაზრისით ყველაფერი არის ჩაითანია. უგუნურებაა ჩაიტიანას არსებობის ვერ შემჩნევა. ვინმემ შეიძლება იკითხოს, თუ ეს არის ყოვლისმომცველი, რატომ არ ჩანს ეს შეუიარაღებელი თვალით? შეგიძლიათ უარყოთ მისი არსებობა მხოლოდ იმიტომ, რომ ეს არ ჩანს შეუიარაღებელი თვალით? კარაქის მოპოვების პროცესი გულისხმობს რძის აჭრას, შემდეგ კი მის შედღვებას. ადამიანები ვერ ხედავენ ამ ჩაითანიას პრინციპს ორი დეფექტის გამო: 1. ისინი ვერ ამჩნევენ თავიანთ უთვალავ შეცდომას და 2. ადიდებენ სხვათა უმნიშვნელო შეცდომებს. ვინმემ შეიძლება მიაღწიოს ღმრთიურებას მხოლოდ მაშინ, როცა ის შეაჩერებს ამას. სხვების შეცდომების ძებნა ეს არის დიდი ცოდვა. ამის ნაცვლად ხედეთ თქვენი საკუთარი. განიხილეთ თქვენი უმცირესი დეფექტი, როგორც დიდი უხეში შეცდომა და ეცადეთ იგივეს არდაშვებას.
– ღმერთის საუბარი, 2002 წლის 12 მარტი.
11.02.19.
ჩვენი მოგზაურობა არის ინდივიდუალურიდან უნივერსალურისკენ, “სვა-დან” (ჩემი-დან), “სო-ჰამისკენ” (ღმერთთან ერთობისკენ), “მე”-დან ‘ჩვენ’-სკენ. მანათობელი მზე შეიძლება დაინახო მხოლოდ მისი საკუთარი სინათლით. ამის მსგავსად მხოლოდ ღმრთაებრივის წყალობით შეიძლება ვინმემ მიიღოს ღმრთაებრივი ხედვა. არც უნარი, გონებრივი ძალისხმევა ან სწავლულობა არ მოითხოვება ღმრთიურის განსაცდელად. ისევე, როგორც ღრუბლებმა შეიძლება დამალოს მზე, ეგომიზმის, მიჯაჭვულობის და სიძულვილის ღრუბლები აცილებს ადამიანს ღმრთაებრივის დანახვისგან. ლოცვა და სადჰანა არის საშუალებები, რომლითაც ღრუბლები იფანტება. სადჰანა (სულიერი დისციპლინა) არის სამეფო გზა ღმრთაებრივის მისაღწევად. ადამიანის ხასიათი არის ნარევი კარგი და ცუდი თვისებების. ვისშიც კარგი თვისებები ჭარბობს, მას მიდრეკილება აქვს დაინახოს კარგი სხვებში. ვინც თანაბარმოაზროვნეა ხედავს კარგ და ცუდ ხარისხებს მიუკერძოებლად. ამიტომ აუცილებელია კარგი ხარისხების განვითარება.
– ღმერთის საუბარი 1983 წლის 11 თებერვალი.
12.02.19.
როდესაც ჩვენ ვხარჯავთ ასე ბევრ დროს და ძალისხმევას ჩვენი წმინდა წერილების შინაარსის გასაგებად, არ უნდა გამოვიყენოთ ჩვენ მთელი ეს ცოდნა ჩვენში ღმრთიურების გასაგებად და განსაცდელად? უბრალოდ წაკითხვა და მერე სხვების სწავლება მათი პრაქტიკაში ჩადების გარეშე თქვენს ცხოვრებაში არის უსარგებლო საქმიანობა – თქვენ კარგავთ თქვენს დროს და სიცოცხლესაც! რაც თქვენ ნამდვილად გჭირდებათ არის ღმერთის წყალობა. ამჟამად არსებობს ძალიან ბევრი დაბნეულობა. ამის გადასალახად, მართეთ თქვენი ჭკუა ძალიან მყარად და ნელა, და დაიჭირეთ იგი კონტროლს ქვეშ. არასოდეს იჩქაროთ და გამოიყენეთ ძალისხმევა ჭკუის საკონტროლოდ. თუ ძროხას ჩვენს სახლში სურს გამოვიდეს გარეთ და შეჭამოს მოსავალი მინდორში, როგორ უნდა მოვათვინიეროთ იგი და მოვიყვანოთ უკან? ჩვენ ვცდილობთ გავარკვიოთ საკვების სახეობა და შემდეგ ვკვებავთ მას რაიმე უფრო კარგით სახლში. თანდათანობით, იგი ატოვებს სახლის გარეთ გასვლის მიდრეკილებას. მოათვინიერეთ თქვენი ჭკუა ამის მსგავსად!
– ზაფხულის თავსხმები ბრინდავანში 1973, თავი 27.
13.02.19.
სათნო ქცევა ასევე უზრუნველჰყოფს გონებრივ მშვიდობას, და ეს საქციელი გიცავთ თქვენ მრავალი ფიზიკური და მენტალური დაავადებისგან. თუ თქვენ გადააბიჯებთ საზღვრებს (მიტი), თქვენ ვერ წახვალთ წინ (გატი). ფიზიკური ავადმყოფობის თემამდე მისვლით, მე უნდა გითხრათ თქვენ რომ თქვენ უნდა აპრაქტიკოთ ზომიერება ჭამაში, სმაში, ძილსა და ვარჯიშში. კარგი საკვების მიღება ზომიერი რაოდენობით, რეგულარული ინტერვალებით – ეს არის დანიშნულება. სუფთა, სრულყოფილი (სათვური) საკვები ახალისებს თვითკონტროლს და გონიერებას მეტად ვიდრე ვნების მწარმოებელი (რაჯასური) და არაერთგვაროვანი (თამასური) საკვები. სულიერი მაძიებლებისთვის, სუფთა და სრულყოფილი საკვები არის ძალიან აუცილებელი. წმინდა უხილავი აზრი-ფორმები ერთი ადამიანიდან მეორესკენ შეიძლება გადავიდეს საკვების მეშვეობით. აქედან გამომდინარე თქვენ უნდა იყოთ ძალიან ფრთხილად საკვებზე, განსაკუთრებით იქ სადაც თქვენ აბიჯებთ ღმერთისკენ, იოგას ციცაბო გზით. ძილიც უნდა იყოს რეგულირებული და ზომიერი; ეს არის ისევე მნიშვნელოვანი როგორც მუშაობა და საკვები. გახსოვდეთ ასევე რომ კაბა არის უპირველესად სიცხის და სიცივის საწინააღმდეგო დაცვისთვის, არა პატივმოყვარეობის საჩვენებლად თუნდაც ჯანმრთელობის ფასად.
– ღმერთის საუბარი, 1961 წლის 10 ოქტომბერი.
14.02.19.
თქვენ შეიძლება იმოგზაუროთ თქვენი საკუთარი ელეგანტური მანქანით, მაგრამ თქვენ ყიველდღე წამით დაფიქრების გარეშე ანდობთ თქვენს მანქანას, საკუთარ თავს და ოჯახს თქვენი შოფრის ჭკუის ქონას და უნარს. თუმცა, როდესაც გირჩევენ მიანდოთ თქვენი საქმეები უფალს, თქვენ ვერ წყვეტთ და უარს ამბობთ მიენდოთ ღმრთიურ ძალას (მაჰაშაკთის) ილუზიის ძალის (მაიაშაკთის) გამო. ყველა საშუალებით იზრუნეთ წარმატებასა თუ მარცხზე თქვენი სიცოცხლის ნამდვილი მიზნის მისაღწევად. ესწრაფეთ, ესწრაფეთ, ესწრაფეთ მყარად, და წარმატება თქვენია. გახსოვდეთ, თქვენ უეჭველად გაიმარჯვებთ; აი ამიტომ გაიგონეთ თქვენ შინაგანი მოხმობა და უპასუხეთ მასზე ჩემთან მოსვლით. სხვა რა ამოცანა მაქვს მე წყალობის კოკისპირულად გადმოღვრის გარდა? ჩამთვალეთ მე როგორც არა ვინმე შორიდან არამედ როგორც თქვენი ძალიან ახლობელი. დაიჟინეთ, მოითხოვეთ, განაცხადეთ პრეტენზია ჩემგან წყალობაზე; არ შემაქოთ, არ განმადიდოთ და ქედი არ მოიხაროთ. მოიტანეთ თქვენი გულები ჩემთან და მოიგეთ ჩემი გული. თქვენგან არც ერთი არ ხართ უცხო ჩემთვის. მომიტანეთ თქვენი დაპირებები მე, და მე მოგცემთ ჩემს დაპირებას. მაგრამ ჯერ გამოავლინეთ რომ თქვენი დაპირება არის ნამდვილი და გულწრფელი, და თუ თქვენი გული არის სუფთა; ეს საკმარისია.
– ღმერთის საუბარი, 1961 წლის 10 ოქტომბერი.
15.02.19.
ერთ-ერთ სატუსაღოში, ოდესღაც იყო ერთი ძალიან სუფთა სული ერთგული სულიერი იდეალების ვინც გულმოდგონედ პრაქტიკებდა სულიერ დისციპლინას. მან წინ წაიწია ძალიან შორს მედიტირებასა და კონცენტრირებაში. თუმცა, ერთ დღეს როდესაც ის დაჯდა მედიტირებისთვის, მან იგრძნი ძალიან მხეცური ემოციები აზვირთებული მასში და იყო შოკირებული როცა აღმოაჩინა რომ, უზარმაზარი ბრძოლის მიუხედავად, მას არ შეეძლო ჩაეხშო სიძულვილის და სისხლის წყურვილის აზრები რომლებიც მას ეუფლებოდა. ის იყო აგონიაში, და მისი გურუც იყო სიმშვიდედარღვეული მოვლენების შეტრიალებით. გურუმ საკმაოდ ღრმად გამოიკვლია მოწაფის ისტორია მაგრამ ვერ იპოვა რაიმე საფუძვლიანი მიზეზი ტრაგედიისთვის. ბოლოს, მან აღმოაჩნა რომ რომელიღაც ფანატიკური მკვლელი დასაქმებული იყო მზარეულად საპყრობილის სამზარეულოში უბედურების წინა დღეს, და მისმა სიძულვილის აზრებმა გაჟღინთა საკვები რომელიც მან მოამზადა. წმინდა უხილავი აზრი-ფორმები ერთი ადამიანიდან მეორესკენ შეიძლება გადავიდეს ასეთი საშუალებით.
– ღმერთის საუბარი, 1961 წლის 10 ოქტომბერი.
16.02.19.
არ მიეცეთ იმედგაცრუებას. ლოტოსის ნორჩი კვირტებიც კი ყვავდება თავის საკუთარ სათანადო დროს. წინა ბევრ დაბადებაში გაკეთებული სიკეთის დაგროვილი ეფექტით, თქვენ იღებთ ამ ბედს; თქვენ არ იცით თქვენ რამდენი გაიარეთ, მაგრამ მე ვიცი! და იცით თუ არ იცით, მე უეჭველად დავაკმაყოფილებ ყველა თქვენს მოთხოვნას. თქვენ უნდა მიიღოთ ჩემი მოცემული წამალი და ასევე უნდა მისდიოთ დიეტას რომელსაც მე გიწერთ და თავი უნდა აარიდოთ იმას რასაც მე გიკრძალავთ. აიღეთ ფორმა რომელიც თქვენ მოგწონთ და იმედიტირეთ მასზე, აიღეთ სახელი რომელიც თქვენ გიყვართ და იმეორეთ იგი, შემდეგ ვერავითარი ბოროტი აზრი ვერ აღმოცენდება. ბოროტი აზრები გაფრინდება. როდესაც ესენი გაფრინდება, რაც დარჩება ეს არის ათმას ტანმოსილება (ათმასვარუპა). ატარეთ თქვენი ცხოვრება ჩემი სწავლების შესაბამისად, უმცირესი მოდიფიცირების გარეშე. ჯერ გქონდეთ რწმენა, შემდეგ განცდა გებოძებათ. თქვენ თაყვანი ეცით რწმენით და თქვენ განცდით წყალობას. რწმენა შედეგდება წყალობაში ამის შესახებ თქვენი ცოდნის გარეშე.
– ღმერთის საუბარი, 1961 წლის 25 ოქტომბერი.
17.02.19.
თქვენ იღებთ ადამიანის ტანს წარსულის კარმადან; თქვენ იღებთ ‘ხასიათის ტიპს’ წარსულში განვითარებული მიდრეკილებების (ვასანების) შესაბამისად. არ მოიტყუოთ საკუთარი თავი რომ თქვენ ხართ ტანი და არ მოიხიბლოთ მასთან მიჯაჭვულობით. მაგრამ თქვენი ამოცანაა მისი დაცვა დაზიანებისგან და მისი შენარჩუნება კარგ მდგომარეობაში. ვინაიდან, განა თქვენი ტანით არ არის რომ თქვენ ითვისებთ უფლის ნეტარების აღფრთოვანებას, უფლის დიდებულებას? აქედან გამომდინარე, არ დასცინოთ ტანს და არ მოეპყროთ მას ზიზღით. ეს აღჭურვილობა დანიშნულია თქვენი მოგზაურობისთვის უფლისკენ; ეს არის უფლის ეტლი; არ უგულვებელჰყოთ და არ იქონიოთ იგი ცუდ მდგომარეობაში. არ იტიროთ, „ოჰ, ეს არის ჩემი ბედი, ჩემი საკუთარი წარსული მსჯის მე, მე უნდა ვიტანჯო, მე ვერ შევძლებ გავექცე მას.“ ადამიანებს გული უტყდებათ ასე. თუ კარმა არის ასე გარდაუვალი, რა სარგებლობა აქვს ლოცვას, უფლის სახელის გამეორებას, მედიტირებას ან თაყვანისცემის რიტუალს? გქონდეთ რწმენა, შეუპოვრობა და მოიპოვეთ უფლის წყალობა, და მთელი დაგროვილი ტვირთი დაიწვება ფერფლად წამში!
– ღმერთის საუბარი, 1961 წლის 25 ოქტომბერი.
18.02.19.
ყველა ჩვენი საწუხრისა და სირთულისთვის პასუხისმგებელი არის მარტო ჩვენი ქცევა. თუ ჩვენი ქმედებები კარგია, შედეგები იქნება კარგი. ცუდი ქმედებები მიგვიყვანს ცუდ შედეგებთან. ადამიანები ფიქრობენ რომ კარგი და ცუდი დაკავშირებულია ცუდ დროსთან. სრულიადაც არა! მარტო თქვენი აზრები არის ძირითადი მიზეზი. აქედან გამომდინარე, თქვენ უნდა განივითაროთ კარგი აზრები და უნდა აკეთოთ კარგი საქმეები. თქვენ სათუთად უნდა აღზარდოთ კარგი გრძნობები და უნდა გქონდეთ ურთიერთობა კარგ ადამიანებთან. ყოველმა თქვენგანმა უნდა ასევე გააცნობიეროს დროს ძვირფასობა. დღეს, ბევრი თქვენგან კარგავს თქვენთვის სასარგებლო დროს. ეს არის სრულიად არასწორი. დრო გამოყენებული უნდა იყოს ყოველთვის სწორი მიზნებისთვის. ეს არის მთავარი მოვალეობა ყოველი ადამიანის. დროს დაკარგვა არის სიცოცხლის დაკარგვა. დროს უფალი იცავს მათ ვინც იღებს თავშესაფარს მასში, თუნდაც სიკვდილის უფლის, კალასგან. სინამდვილეში, ერის აყვავება დამოკიდებულია იმაზე, თუ როგორ იყენებენ ადამიანები თავიანთ დროს კარგი ქმედებების შესრულებაში!
– ღმერთის საუბარი, 1997 წლის 7 აპრილი.
19.02.19.
ეპიკური პოემები ასწავლის ერთგულებისა და დანებების გზას. ესენი მოითხოვს რომ ყველამ აკეთოს საქმეები მიძღვნის სულით. ანებეთ ეჭვების ქარს და იმედგაცრუების მზეს იმოქმედოს თქვენით შევსებულ ანანდას (ნეტარების) ქოთანზე, და ეს აორთქლდება სწრაფად. მაგრამ შეინახეთ ქოთანი კარგი კომპანიის და კარგი საქმეების ცივ წყალში; იგი შეინახება შეუმცირებლად სამუდამოდ. ანანდა ასევე იზრდება როდესაც თქვენ ცხოვრობთ მასზე სიჩუმეში და აჯამებთ ვითარებებს, რომლებმაც მოგიტანათ ეს. აი რატომ არის მანანა ან შინაგანი არეკვლა ასე მნიშვნელოვანი ნაწილი სულიერი ძალისხმევის. როგორც ბავშვი რომელიც ისვრის თავის სათამაშოებს და იწყებს ტირილს, თქვენც ასევე უნდა გააცნობიეროთ უმნიშვნელობა დიდებისა და სიმდიდრის სათამაშოების, და უნდა დაუძახოთ დედას. ბავშვი გრძნობს რომ ყველაფერი დანარჩენი არის ნაგავი დედის სიყვარულისა და მისი დასწრების წინაშე. არ უნდა ესწრაფოთ რაიმე ნაკლებისთვის.
– ღმერთის საუბარი, 1966 წლის 2 ივლისი.
20.02.19.
სიცოცხლის ხე უნდა მოირწყას ფესვებთან ახლოს, მაგრამ ახლა, ისინი ვინც გეგმავენ სიცოცხლის სტანდარტების ამაღლებას, რწყავენ ტოტებს, ფოთლებს და ყვავილებს. ფესვები არის სათნოებები; ესენი უნდა წახალისდეს იმიტომ რომ საქმეების, სიტყვების და აზრების ყვავილებმა შეძლოს გაყვავება სურნელებით და მოიტანოს სევას (მსახურების) ნაყოფი, სავსე ნეტარების (ანანდას) ტკბილი წვენით. დაგეგმვა საკვებისთვის, ტანსაცმლისა და თავშესაფრისთვის ამაღლებს მხოლოდ მაზიდას კეთილდღეობას; დაგეგმეთ ასევე ცხენისთვის, კაცის ჭკუისთვის რომელმაც უნდა გამოიყენოს საკვები, ტანისამოსი, თავშესაფარი და სხვა მატერიალური ინსტრუმენტები ‘ეგოდან უნივერსალურში გაქცევის’ უმაღლესი მიზნისთვის. თქვენგან თითეული არის არსით ღმრთაებრივი, და ამიტომ, ბუნებრივია, თქვენ რაც უფრო მეტი სიყვარულის, სამართლიანობის, ჭეშმარიტების და მშვიდობის ღმრთიურ ატრიბუტს ამჟღავნებთ, თქვენ მით უფრო მეტად იქნებით შემძლე დატკბეთ და გაავრცელოთ ნეტარება. თქვენ უნდა გრცხვენოდეთ როდესაც თქვენ ამჟღავნებთ ცხოველურ ხარისხებს, იმიტომ რომ თქვენ ცხოვრობთ თქვენი შესაძლებლობისა და მემკვიდრეობის წინააღმდეგ.
– ღმერთის საუბარი, 1966 წლის 3 აგვისტო.
21.02.19.
მიემშვიდობეთ ბედის ყველა დარტყმას, წარუმატებლობას და ტანჯვას როგორც ოქრო მიემშვიდობება თიგელს, ჩაქუჩს და გრდემლს, იმისთვის რომ გახდეს საიუველირო ნაკეთობა. როგორც ლერწამი მიემშვიდობება დამკეპს, დამჭეჭყს, ბოილერს, ქვაბს, გამფრქვევს და გამშრობს, იმიტომ რომ მისი სიტკბო შენარჩუნდეს და გამოყენებული იყოს ყველას მიერ როგორც შაქარი. პანდავები არასოდეს ეპასუხებოდნენ როდესაც თავზე ატყდებოდათ უბედურება. ისინი იღებდნენ უბედურებას როგორც კრიშნას გახსენების შესაძლებლობას და მგზნებარედ ლოცულობდნენ. ღმერთი აღგზრდით თქვენ თქვენს შიგნიდან, ისევე როგორც მან დაიხსნა და აღზარდა ბევრი წმინდანი ვინც განათავსა რწმენა მასში.
– ღმერთის საუბარი, 1963 წლის 8 სექტემბერი.
22.02.19.
ჯერ აპრაქტიკეთ დამოკიდებულება: „მე ვარ შენი.“ დაე ტალღამ აღმოაჩნოს რომ ის ეკუთვნის ოკეანეს. ეს ნაბიჯი არ არის ადვილი; ტალღა მოითხოვს დიდ დროს ქვეშ შესაცნობად უზარმაზარი ოკეანის რომელიც მას აძლევს არსებობას. ვინაიდან ეგო არის იმდენად ძლიერი რომ ის ნებას არ აძლევს მას იყოს თავმდაბალი და დაიხაროს ოკეანის წინაშე. მეორე ნაბიჯი არის: „მე ვარ შენი; შენ ხარ ჩემი ბატონი. მე ვარ შენი მსახური.“ ეს გონებრივი დამოკიდებულება ათვინიერებს ეგოს და ხდის ყოველ საქმიანობას საყურადღებოდ. შემდეგი ნაბიჯი არის: „შენ ხარ ჩემი.“ აქ ტალღა მოითხოვს ოკეანის დასაყრდენს როგორც თავის უფლებას. უფალმა უნდა აიღოს პასუხისმგებლობა ინდივიდის დაცვასა და ხელმძღვანელობაზე. სარდასმა თქვა, „შენ ხარ ჩემი. მე შენ არ მიგატოვებ; მე დაგაპატიმრებ შენ ჩემს გულში. შენ ვერ გაიქცევი.“ შემდეგი ეტაპი არის: „შენ ხარ მე; მე ვარ მხოლოდ გამოსახულება, და შენ ხარ სინამდვილე. მე არ მაქვს ცალკე ინდივიდუალობა; არ არსებობს ორობითობა.“
– ღმერთის საუბარი, 1963 წლის 8 სექტემბერი.
23.02.19.
განმარტოვება (ვაირაგიამ) არის სულიერი ცხოვრების პირველი ნიშანი. ამის გარეშე თქვენ ხართ გაუნათლებელი სულიერებაში. ეს არის სულიერი ძალისხმევის ‘აბგდ’. განმარტოვება უნდა გახდეს საკმაოდ ძლიერი თქვენთვის სურვილების მონობის გადასაგდებად. დაფიქრების რამდენიმე წუთი დაგეხმარებათ თქვენ დაინახოთ მიწიერი სიმდიდრეების, დიდების, და ბედნიერების სიცარიელე. როდესაც თქვენ ამატებთ ფულის სულ უფრო და უფრო მეტ თანხებს თქვენს საბანკო ანგარიშზე, დაფიქრდით ხომ არ აგროვებთ სიძნელეებს თქვენთვის და თქვენი შვილებისთვის, ამის კეთება უფრო ართულებს თქვენი შვილებისთვის სუფთა, კომფორტული და ღირსეული ცხოვრების გატარებას. როდესაც თქვენ იბრძვით უმნიშვნელო დიდების მისაღწევად უპატიოსნო საშუალებებით, გაიხსენეთ ათობით მილიონი თქვენი თანამემამულიდან ვინ არის პატივცემული და რისთვის. განა ვერ ხედავთ რომ მხოლოდ ისინი არიან ყველგან პატივცემულნი ვინც დანებდა, უარი თქვა და ეძებდა ღმერთის გაცნობიერების უფრო რთულ გზას, სამყაროს შეცნობის უადვილესი გზის ნაცვლად.
– ღმერთის საუბარი, 1963 წლის 8 სექტემბერი.
24.02.19.
იყავით კარგი, იყავით მსახურების შემძლე, იყავით სასარგებლო, იყავით კეთილი, იყავით ღმერთის მოშიში – მაშინ ხალხის ნდობა იქნება თქვენი. რწმენა არის გამარჯვების სუნთქვა – რწმენა საკუთარ თავში, რწმენა კარგ სამუშაოში რომელსაც ადამიანი შეუდგა, და რწმენა მის წარმატებაში წარუმატებლობის ნიშნების მიუხედავად. მიბმულობა და სიძულვილი არის უდიდესი მტრები ნებისმიერი სამუშაოს პროგრესში. თუ ვიღაც შემცდარია დარწმუნებით რომ ისინი იცავენ სხვებს, მაშინ მწუხარება მათ, ვინაიდან არ არსებობს ‘სხვა’ საერთოდ! ძირითადი ნაკლი აქ არის უმეცრება! თუ კი თქვენ ხართ ბრძენი, თქვენ გეცოდინებათ რომ ყველა ადამიანი არის ტალღა თვით იგივე ოკეანის ზედაპირზე. ყველა არის ერთი, ხელის დაზიანება არის ტკივილი მთელი ტანისთვის. აქედან გამომდინარე, უანგარო მოქმედება არის იდეალი საპრაქტიკოდ! შეასრულეთ ყველა მოქმედება ეგოური სურვილის გარეშე (ნიშკამა კარმა)! გამორჩენის სურვილი არის როგორც შხამიანი კბილი; როდესაც მას ამოაძრობენ, კარმას გველი ხდება უვნებელი.
– ღმერთის საუბარი, 1963 წლის 15 სექტემბერი.
25.02.19.
სიყვარული რომელიც კონცენტრირებულია საკუთარ თავზე არის როგორც ნათურა რომელიც ანათებს მხოლოდ ოთახს, ოთხი კედლის გარეთ შუქის გასხივების გარეშე. იგი შეზღუდულია გრძნობებით და არასოდეს ეხსნება სხვებს, ვინც არიან თქვენი ნათესავები და ახლობლები ღმერთში. არსებობს სიყვარულის სხვა ტიპი, უფრო დიდი და უფრო ღრმა, რომელიც ვრცელდება ადამიანის ოჯახის წევრებზე. ეს არის მთვარის შუქის მსგავსი, არასაკმარისად ძლიერი საგნების მკაფიოდ გასარჩევად, მაგრამ საკმარისი მათ შორიახლოს სამოძრაოდ. ეს ასევე ექვემდებარება მომატებას და დაკლებას, გაზრდასა და შემცირებას. მაგრამ ყველაზე სასურველი ტიპი სიყვარულის არის როგორც მზის სინათლე – ყოველთვის დაკავებული გასუფთავებით, გააქტივებით და განათებით რაიმე განსხვავების გარეშე. ეს სიყვარული აიძულებს მოქმედებას უფლისადმი მიძღვნის სულით. შემდეგ ყველა მოქმედება იქნება ამაღლებული და წმინდა.
– ღმერთის საუბარი, 1964 წლის 17 დეკემბერი.
26.02 19.
რაც გინდა მოხდეს, არასდროს თქვათ უარი სათნოების გზაზე. როდესაც ჰანუმანმა დაინახა დედა სიტა აშოკა ვანაში ლანკაზე, მან ნახა ის უბედური და უმწეო მის მომტაცებლებს შორის, გარშემორტყმული კაციჭამიებით. მან განცადა დაუძლეველი აგონია მისი დანახვით და ამიტომ შესთავაზა მას, „დედა, მე ვერ ავიტან შენს ტანჯვას. მე აგიყვან ჩემს მხარზე, გადავახტები ზღვას, და დაგაბრუნებ შენ უფალ რამასთან.“ მაგრამ მოისმინეთ დედა სიტას პასუხი! მიუხედავად აუტანელი ტანჯვის, ის ეწინააღმდეგებოდა ტყვეობიდან გაქცევის და თავის უფალთან გაერთიანების ცდუნებას. ის იჩენდა დჰარმასადმი ერთგულებას და აუხსნა, „მე ჩემი საკუთარი ნებით არ უნდა შევეხო ნებისმიერ სხვა მამაკაცს ჩემი უფლის გარდა. თუ შენ ახლა გადამიტან მე, შენ შეასრულებ იგივე მოქმედებას რისთვისაც რავანა არის მსჯავრდებული. ეს დააკნინებს დიდებას რომელიც ელოდება ჩემს უფალს. რომელიც უეჭველად გამათავისუფლებს მე მისი არმიის გმირობით.“ საბოლოო შედეგები ვერასდროს შეძლებს საშუალებების გამართლებას. საშუალებები არის ისევე მნიშვნელოვანი როგორც მიზანი; ორივე უნდა იყოს კეთილშობილი!
– ღმერთის საუბარი, 1965 წლის 31 მარტი.
27.02.19.
ყველა ცოცხალ არსებას შორის, ადამიანის დაბადება არის უიშვიათესი. არ დაკარგოთ ასეთი ძვირფასი და იშვიათი შესაძლებლობა. თქვენ კარგავთ თქვენს ადამიანობას როცა თქვენ ნებივრობთ სიცრუეში, უსამართლობასა და ბიწიერებაში. ამიტომ იქონიეთ კარგი აზრები, კარგი სიტყვები და კარგი ხედვა. ხედეთ კარგი, აკეთეთ კარგი და იყავით კარგი. ეს არის სიცოცხლის შინაგანი აზრი. დავუშვათ ვინმე გაკრიტიკებთ თქვენ, თქვენ უნდა იფიქროთ, რომ ეს არის მხოლოდ თქვენს სასიკეთოდ. რასაც კი შეიძლება სხვები აკეთებდნენ, იფიქრეთ რომ ეს ყველაფერი არის თქვენს სასიკეთოდ. შეასრულეთ ყველა ქმედება თქვენი სიცოცხლის გამოსყიდვის მიზნით. იზრუნეთ იმაზე რომ თქვენ არ დაკარგოთ თქვენი ადამიანობა ნებისმიერ გარემოებაში. გაატარეთ თქვენი სიცოცხლე ყოველთვის ღიმილით და ბედნიერად. ასრულეთ ყველა მოქმედება კეთილი ზრახვებით. კეთილი საქმეების შესასრულებლად, საჭიროა თქვენი აზრები იყოს კარგი. როდესაც თქვენი ჭკუა სავსეა კარგი აზრებით, ყველა ცუდი აზრი ქრება. ამას მიჰყავხართ კარგ ჯანმრთელობასთან. გიყვარდეთ ყველა, ემსახურეთ ყველას. თუ თქვენ დაიცავთ ამ პრინციპებს, თქვენ ყოველთვის გექნებათ კარგი ჯანმრთელობა.
– ღმერთის საუბარი, 2008 წლის 3 ივლისი.
28.02.19.
ყველაზე საშინელი ქმედება რაც თქვენ შეიძლება შეასრულოთ არის იმის საწინააღმდეგოს კეთება რასაც თქვენ ქადაგებთ – ხელით უარყოფა იმის რაც თქვენ პირიდან გაეცით. თუ თქვენ არ შეგიძლიათ იცხოვროთ თქვენს განცხადებებზე, ნუ იხმაურებთ; არ წახვიდეთ სადმე რომ ურჩიოთ იმიტომ რომ წინააღმდეგ შემთხვევაში რასაც თქვენ სინამდვილეში გააკეთებთ იქნება თქვენი თვითრეკლამირება რომ თქვენ ხართ ფარისეველი. არ იქადაგოთ დჰარმა (უბიწოება) მაშინ როცა განსჯით ფაქტიურად. დჰარმა არის მყარი, უცვლელი; იგი არასოდეს დაეცემა. რაც ხდება ეს არის: ისინი ვინც უნდა აპრაქტიკოს დჰარმა ეცემიან რწმენასა და უდრეკობაში. ყოველი ინდივიდი განისჯება პრაქტიკით, არა დარიგებით რასაც ისინი სიტყვებით ამოანთხევენ. თესლი იზრდება ნელა უზარმაზარ ტოტებგაშლილ ხედ; ზუსტად ასევე მცირე მოქმედებებით, რბილი სიტყვებით და კეთილი საქმეებით, კაცი ამაღლებს საკუთარ თავს ღმრთიურ არსებად!
– ღმერთის საუბარი, 1965 წლის 31 მარტი.
ბაბა