საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 1 იანვარი.
ახალი წლის ბედნიერი დღის ზეიმზე, რა შეგვიძლია ჩვენ გადავწყვიტოთ ყველა მომენტის გასახდომად მართლაც განსაკუთრებულად? ბჰაგავანი სიყვარულით შთაგვაგონებს და გვაკურთხებს ჩვენ უხვად დღეს.
თვალებმა უნდა ხედოს მხოლოდ რაც კარგია. ხელები უნდა იყოს დაკავებული კარგ მოქმედებებში. ყურებმა არ უნდა მოისმინოს ბოროტება და უნდა უსმინოს მხოლოდ იმას რაც კარგია. ილაპარაკეთ არბოროტება. ილაპარაკეთ მხოლოდ რაც კარგია. არ გაიფიქროთ ბოროტება. იფიქრეთ რაც არის კარგი. აკეთეთ არაბოროტება. აკეთეთ რაც კარგია. ეს არის გზა ღმერთისკენ. თვალებმა უნდა ხედოს მხოლოდ წმინდა საგნები. მთელი მსოფლიო გარდაიქმნება როცა თქვენი ხედვა გახდება წმინდა. ეს არის ახალი წლის დღე გრიგორიანული კალენდრის მიხედვით. ჩვენ გვაქვს სხვა ახალი წლის დღეები პრაქტიკის მიხედვით ქვეყნის სხვადასხვა კუთხეში. არ არის საჭირო შეწუხება წელზე როგორც ასეთზე. შესწირეთ ყოველი წამი ქმედებებს რაც ღმერთს მოეწონება. განავითარეთ სიყვარული ღმერთისადმი რომელიც მოანიჭებს ყველა კურთხევას თქვენზე. ამ ახალი წლის დღეს მე გისურვებთ თქვენ ყველას ბედნიერებას და კეთილდღეობას. ძველები იყენებდნენ მათთან მიმსვლელთა კურთხევას ხანგრძლივი 100 წლიანი სიცოცხლით და კარგი ჯანმრთელობით. ისინი უსურვებდნენ ადამიანებს დიდხანს სიცოცხლეს ასე რომ მათ გაეტარებინათ ღირსეული ცხოვრებები. გაატარეთ ხანგრძლივი ცხოვრება, ბედნიერი ცხოვრება, მშვიდობიანი ცხოვრება,მოსიყვარულე ცხოვრება და ღმრთაებრივი ცხოვრება. გამოისყიდეთ თქვენი ცხოვრებები ღმრთიური სიყვარულის პრაქტიკით.
– ღმერთის საუბარი, 1998 წლის 1 იანვარი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 2 იანვარი.
რა უნდა იყოს დამოკიდებულება რაც ჩვენ უნდა ვკულტივიროთ დღეს უზრუნველსაყოფად რომ მთელი წელი განიწმენდოს? ბჰაგავანი სიყვარულით შთაგვაგონებს ჩვენ დღეს.
ყველა ცოდნა და შენაძენი ამ მსოფლიოში არის წარმავალი და არამუდმივი; შეტყუებული მათ მიერ, კაცი იბერება და საბოლოოდ სასახლე ინგრევა. მაშასადამე, უარის თქმით საუთარი მკეთებლის გაგებაზე ადამიანმა უნდა ჩათვალოს მკეთებლად მხოლოდ ღმერთი. ის არის გამცემი, ის არის მიმღები და ის არის ასევე ობიექტი რაც გაცემულია. დრო არის ღმერთის ნამდვილი ფორმა. დაბადება და სიკვდილი გარსშემორტყმულია დროთი. ყველამ, აქედან გამომდინარე, დრო უნდა მიიჩნიოს ღვთაებრივად და გამოიყენოს იგი წმინდა მოქმედებების შესასრულებლად. თქვენ არ უნდა დაკარგოთ არც ერთი წამი. დაკარგული დრო არის დაგარგული სიცოცხლე. თქვენი ქმედებების ნაყოფი განისაზღვრება დროთი. ყველა თქვენი გამოცდილება არის თქვენი ქმედებების შედეგი, იქნება ეს ბედნიერება თუ მწუხარება, სიმდიდრე თუ სიღარიბე. აქედან გამომდინარე, კარგი და ცუდი დამოკიდებულია იმაზე რასაც თქვენ აკეთებთ. როგორიც არის თქვენი ქმედებები, ასეთივეა ნაყოფები მათგან. წესი რომლითაც თქვენ იყენებთ თქვენ დროს განსაზღვრავს შედეგს. მაშასადამე, ეს ახალი წელი, რაც არის ღვთაებრივის ფორმა, უნდა იყოს სწორად გამოყენებული.
– ღმერთის საუბარი, 1991 წლის 1 იანვარი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 3 იანვარი.
როგორიც კი არის ჩვენი პროფესია ან პოზიცია, რა არის ერთი რამ რასაც ბჰაგავანი ელის ჩვენგან? თავად ბჰაგავანი გვახსენებს და გვმეგზურობს ჩვენ დღეს.
სიმდიდრისა და ძალაუფლების სურვილი არ არის მცდარი, როგორც ასეთი. მაგრამ სიმდიდრე და ძალაუფლება უნდა იყოს გამოყენებული სწორი მიზნებისთვის. რა თანამდებობაც კი თქვენ გიკავიათ, ხედეთ რომ იგი გამოიყენოთ ღირსეულად. მეწაღე დამლიანდაგებელი ფეხსაცმლის არის მიმდევარი ისეთივე ღირსეული საქმიანობის როგორისაც ქვეყნის მმართველი პრემიერ მინისტრი. ამიტომ ყველამ უნდა შეასრულოს თავისი მოვალეობა სწორად. არ არის მაღალი ან დაბალი ამ საკითხებში. თითოეული ადამიანისთვის მისი საქმიანობა არის სიამაყის საგანი. ამიტომ, შეასრულეთ თქვენი მოვალეობა გულწრფელად. ყველა უნდა იყოს სავსე ამ გრძნობით. თქვენ უნდა ხედოთ რომ თქვენ აკეთებთ თქვენს სამუშაოს კარგად ყოველგვარი შეცდომისა და ნაკლის გარეშე. როდესაც ყველა ასრულებს თავის მოვალეობას ამ სულისკვეთებით მთელი მსოფლიოს კეთილდღეობა ავტომატურად იქნება უზრუნველყოფილი. ადამიანები აცხადებენ, რომ სურთ ერთი და ყველა ადამიანის კეთილდღეობა მსოფლიოში, მაგრამ არაფერს აკეთებენ მის ხელშესაწყობად. ისინი ზრუნავენ მხოლოდ საკუთარ კეთილდღეობაზე. ეს არ არის სწორი დამოკიდებულება საერთოდ.
– ღმერთის საუბარი, 1997 წლის 7 აპრილი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 4 იანვარი.
რა არის ბჰაგავანის ხელმძღვანელობა ბალ ვიკას გურუებზე, ვინც პასუხისმგებელნი არიან ბავშვებში ღირებულებების ჩანერგვაში? ბჰაგავანი, ჩვენი მოსიყვარულე ღმერთი გვახსენებს ჩვენ დღეს.
ძვირფასო მასწავლებლებო! როდესაც ასწავლით ბავშვებს, თქვენ უნდა გახსოვდეთ რომ თქვენ ხართ დაკავებული წარჩინებული გაკვეთილის მიცემით თქვენს ზრუნვაზე მონდობილი ბავშვებისთვის. თქვენ უნდა იგრძნოთ რომ თქვენ ასწავლით საკუთარ თავს როცა ასწავლით ბავშვებს. მაგალითად, როცა თქვენ აძლევთ გარკვეულ ცოდნას ბავშვებს, თქვენი გაგება ამ თემაზე უმჯობესდება. მაშინაც კი როცა თქვენ სწავლობთ წიგნებს ბავშვების სასწავლებლად, თქვენ ასევე იღებთ სიხარულს სწავლისგან. ამიტომ თქვენ ყოველთვის უნდა გქონდეთ განცდა რომ რასაც კი თქვენ აკეთებთ სხვებისთვის სინამდვილეში არის მსახურება შესრულებული ღმერთისადმი რომელიც ცხოვრობს ყველაში. როდესაც მასწავლებლები თავიანთ მოვალეობას შეასრულებენ ამ სულით, ისინი გაჟღენთენ ბავშვებს უნივერსალური სიყვარულის სულით. გახსოვდეთ, რომ ბავშვებს აქვთ ნაზი გულები და უმანკო ჭკუები. თუ კი თქვენ აავსებთ მათ გულებს სიყვარულით ექნება მსოფლიოს ნამდვილი მშვიდობა.
– ღმერთის საუბარი, 1983 წლის 30 დეკემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 5 იანვარი.
რა როლი აქვს ბალ ვიკასს ნათელი ხვალინდელი დღის მშენებლობაში? ბჰაგავანი სიყვარულით განმარტავს და იმეორებს მთავარ როლს შესრულებულს გურუების მიერ.
ბალ ვიკასი არის ძირითადი საფუძველი დიდი მოძრაობის დჰარმას (უბიწოების) აღსადგენად მსოფლიოში. უხუცესები შორს წასულან თავიანთ გზებზე და ძნელია ველოდოთ ცვლილებებს მათ ჩვევებსა და დამოკიდებულებებში. ბავშვები უნდა მიყვანილ იყვნენ ცხოვრების კარგ გზებში, უბრალოებაში, თავმდაბლობასა და დისციპლინაში. როგორც თქვენ იცით, ბავშვებს ვერ მიიზიდავთ თქვენს გვერდით, თუ თქვენ გიჭირავთ ხელში ჯოხი; ნაცვლად თქვენ უნდა გეჭიროთ რამე ტკბილეული. ასე გურუები უნდა იყვნენ სიყვარულისა და მოთმინების ტანმოსილებები. ბალ ვიკას იდეალი არის ბიჭებისა და გოგოების თაობის აღზრდა ვისაც აქვთ სუფთა და ნათელი სინდისი. ფაქტობრივი სილაბუსი არის არც ისე მნიშვნელოვანი როგორც შექმნა ატმოსფეროს სადაც კეთილშობილური ჩვევები და იდეალები შეიძლება გაიზარდოს და ნაყოფი მოისხას. ბალ ვიკასის მოსწავლეები იცავენ ბალ ვიკას დისციპლინასა და სასწავლო გეგმას კვირაში მხოლოდ ერთი დღის განმავლობაში და დადიან თავიანთ ჩვეულებრივ სკოლებში სხვა დღეებში. ასე რომ გურუს გავლენა უნდა იყოს საგანგებოდ ძლიერი თუ მან უნდა იმოქმედოს როგორც კატალიზატორმა ამ მოსწავლეების ქცევის ნიმუშების შეცვლის პროცესში.
– ღმერთის საუბარი, 1978 წლის 6 იივნისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 6 იანვარი.
როგორ შეგვიძლია ჩვენ გავატაროთ აზრიანი ცხოვრება? ბჰაგავანი სიყვარულით და ლამაზად გვანათლებს ჩვენ დღეს!
თავს აქვს მისი ფასი მაშინ როცა არის სიცოცხლე. მაშასადამე, თავი უნდა გამოიყენოთ სანამ თქვენ ხართ ცოცხალი მოსაპოვებლად დამსახურების მისი მოთავსებით წმინდანების ფეხებთან. ეს არის კეთილშობილური სულების წინაშე განთხრომის მნიშვნელობა. სანამ ადამიანი ცოცხალია, ის უნდა დაკავდეს კეთილი საქმეებით და მან უნდა გაატაროს წმინდა და აზრიანი ცხოვრება. ყველა ნათესაობა შეზღუდულია ცხოვრებაში. ღმერთი მარტო არის ერთადერთი განუყრელი ნათესავი მთელი ცხოვრების მანძილზე და მის მიღმა. ის არის ერთადერთი მუდმივი თანამგზავრი სადაც კი თქვენ გინდა იყოთ. გააცნობიერეთ რომ ცხოვრება არის ცვალებადი. მხოლოდ თქვენი კარგი საქმეები დაგიცავთ თქვენ. მშვიდობა, ჭეშმარიტება და სათნოება უნდა მოიპოვოთ მხოლოდ თქვენი მოქმედებებით. მიაღწიეთ ღმერთთან სიახლოვეს და შემდეგ გახდით ღმერთთან ერთიანი. დღეს თქვენ უწოდებთ თქვენს თავს ადამიანს. თუ თქვენ განავითარებთ თქვენს ერთგულებას ღმერთისადმი, თქვენ შეიძლება განღმრთოთ საკუთარი თავი. ღმრთაებრიობა არის თქვენი ნამდვილი ბუნება. ეს გაცხადდა უპანიშადებით ცნობილ დეკლარაციებში აჰამ ბრაჰმასმი (მე ვარ ბრაჰმანი), აიამ ათმა ბრაჰმა (ეს ათმა არის ბრაჰმანი) და ტატ-ტვამ-ასი (ის შენ ხარ). განავითარეთ ეს რწმენა, თავდაჯერებულობითა და გამბედაობით.
– ღმერთის საუბარი, 1997 წლის 7 აპრილი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 7 იანვარი.
როგორ შეგვიძლია ჩვენ ავლაგმოთ ჩვენი გონებრივი მღელვარებები და ვკულტივიროთ სწორი დამოკიდებულება ჩვენი მოვალეობების შესრულებაში? ბჰაგავანი გვმეგზურობს ჩვენ დღეს ორი ძლიერი მაგალითით.
როდესაც პანდავები კვეთდნენ ჰიმალაის დასასრულისკენ თავიანთი კარიერის, დჰარმარაჯა კვლავ განიცდიდა გონებრივ შფოთვას, ამიტომ ის ელოცებოდა კრიშნას გარკვეული დრო გაეტარებინა მათთან. თავის წასვლისას მათი საცხოვრებლიდან კრიშნამ დჰარმარაჯას მისცა წერილი, რომელიც მას უნდა წაეკითხა თავისთვის როცა კი ის იქნებოდა ზეგავლენილი სიხარულით ან მწუხარებით. წერილში ეწერა: „ეს არ გაგრძელდება“. ეს არის ერთი მეთოდი რომლითაც შესაძლებელია გონებრივ მღელვარებათა დამშვიდება. მიიღეთ მსოფლიოში ცხოვრება როგორც თქვენზე დაკისრებული იძულებითი მოვალეობა. თქვენ ხართ ახლა ციხეში განაჩენის ქვეშ წინა დაბადებაში ჩადენილი დანაშაულისთვის. ზედამხედველი გაკისრებთ სხვადასხვა მოვალეობებს – საჭმლის მომზადებას, წყლის ამოღებას, შეშის ჭრას და ა.შ. თქვენ უნდა შეასრულოთ სამუშაო დანიშნული თქვენს შესაძლებლობებზე, ჯილდოს რამე მოლოდინის გარეშე. თუ თქვენ იქცევით კარგად, არ იწვევთ უსიამოვნებებს და ასრულებთ დაკისრებულ მოვალეობებს შეპასუხების გარეშე, მაშინ თქვენ შეიძლება გათავისუფლდეთ უფრო ადრე, სერტიფიკატით რომ თქვენ ხართ სანდო და კარგი. ეს დამოკიდებულება მოგცემთ თქვენ პრაქტიკას მოქმედებაში უანგაროდ ჯილდოს მოლოდინის გარეშე (ნიშკამა კარმას), რაც ძალზედ ფასეულია გრძნობების ასალაგმად.
– ღმერთის საუბარი, 1963 წლის 26 ოქტომბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 8 იანვარი.
რა ნაბიჯები უნდა გადაიდგას ორმაგობის ილუზიის მოსაშლელად? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ დღეს.
ვინ არიან ჩვენი მეგობრები და ვინ არიან ჩვენი მტრები? ჩვენი საკუთარი კარგი აზრები არის ჩვენი მეგობრები. ჩვენი ბოროტი აზრები თანგვხლებს ჩვენ ჩრდილებივით. როდესაც ჩვენი აზრები განიწმინდება, ჩვენი ცხოვრება გარდაიქმნება იდეალურში. ჭკუა არის აზრების ფუთა. მოქმედებები მოდის აზრებიდან. მოქმედებათგან მოდის ნაყოფები მათგან. მაშასადამე, აზრები არის თესლები რომლებიც საბოლოოდ იძლევა ნაყოფებს კარგი ბედისა და უბედურების ფორმით. ამრიგად, კაცი არის მისი საკუთარი ცხოვრების არქიტექტორი. რამდენადაც აზრები განსაზღვრავს მოქმედებებს, აუცილებელია კარგი აზრების კულტივირება. ცუდი კაციც გარდაიქმნება კარგი და ღმრთისმოსავი კაცის გავლენით. რატნაკარა არის ასეთი ტრანსფორმის მაგალითი. ბრძენებთან კონტაქტმა ის აქცია რამაიანას უკვდავ ავტორად. როდესაც ჭკუა არის მიმართული ღმერთისკენ მთელი ცხოვრება ხდება განწმენდილი. რაც საჭიროა ეს არის კონტროლი გრძნობებზე ერთგულებითა და ურყევობით.
– ღმერთის საუბარი, 1991 წლის 13 თებერვალი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 9 იანვარი.
რა ნაბიჯები უნდა გადაიდგას ორმაგობის ილუზიის მოსაშლელად? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ დღეს.
ნამდვილი სადჰანა შედგება ცუდის კარგად გადაქცევაში, დარდის სიხარულად გარდაქმნაში. არ შეიძლება იყოს ბედნიერება მწუხარების გარეშე, არ არის კარგი ცუდის გარეშე. არსებობს უწყვეტი კონფლიქტი სიკეთესა და ბოროტებას შორის, ბედნიერებასა და მწუხარებას შორის. ბედნიერება და უბედურება არის განუყოფელი ტყუპები რომლებიც აბურდულად არის დაკავშირებული ერთიმეორესთან. ერთი არის საწყისი და მეორე არის კულმინაცია. დასაწყისი და დასასრული დადის ერთად. მხოლოდ ღმრთაებრივია თავისუფალი დასაწყისიდან, შუაგულიდან ან დასასრულიდან, მაგრამ მიწიერ საქმეებში, ყველაფერს რასაც აქვს დასაწყისი აქვს დასასრულიც. მწუხარება არ არის ის, რასაც ვინმე გარედან გაკვიატებთ. უსიამოვნებები და სირთულეები არ არის მოჩეჩებული თქვენზე გარედან. მწუხარება და უბედურება წარმოიქმნება ნივთების ბუნებრივი მსვლელობით. ცხოვრების დახვეწილობა მოითხოვს უწყვეტ სადჰანას. ასეთი პრაქტიკის გარეშე ცხოვრება უარესდება. მაგალითად, ალმასი იმატებს ღირებულებას, როდესაც ის გადის ჭრისა და დაწახნაგების პროცესს. მსგავსად, ოქრო, ამოღებული მიწიდან მადნის სახით, ხდება სუფთა და ღირებული დახვეწის შემდეგ. იგივენაირად, სადჰანა აუცილებელია ცხოვრების ასამაღლებლად ტრივიალურიდან დიადამდე
– ღმერთის საუბარი, 1991 წლის 1 ივნისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 10 იანვარი.
როგორ შეგვიძლია ჩვენ გამოვასწოროთ საკუთარი თავი, განსაკუთრებით როცა ჩვენ ვგრძნობთ დამძიმებას, როცა ვბრაზდებით და როცა ჩვენი ჭკუა მერყეობს? ბჰაგავანი სიყვარულით გვმეგზურობს ჩვენ დღეს.
ყველაფერი რასაც თქვენ ხედავთ გარეთ არის შინაგანი არსების ანარეკლი. კარგი და ცუდი არ არსებობს გარეთ; ესები არის უბრალოდ ანარეკლი იმისგან რაც არის თქვენში. არავის აქვს უფლება განსაჯოს სხვები. უარი თქვით ყველაფერზე რაც ცუდია თქვენში და თქვენ იპოვით სიკეთეს ირგვლივ. როგორიც არის სათვალეების ფერი რასაც თქვენზე იდებთ, ასეთივე არის მსოფლიოს ფერი რასაც თქვენ წარმოისახავთ. ნაკლი არის თქვენს ხედვაში, არა ქმნილებაში. გული არის ღმერთის ადგილსამყოფელი. ასე რომ, უნდა გამოვლინდეს მხოლოდ კეთილშობილური გრძნობები იქიდან. თუ არსებობს რამე ბოროტი ხარისხები, როგორიცაა ვნება, სიხარბე და რისხვა მასში, მაშინ იგი წყვეტს ადამიანის გულად ყოფნას. ეს არის ნამდვილად ცხოველის გული. თუ თქვენი ქცევა მოკლებულია ადამიანურობას, მაშინ თქვენ არ ხართ ადამიანის არსება. იმოქმედეთ ისეთნაირად როგორც შეეფერება თქვენს ადამიანურ დაბადებას. როცა თქვენ ხართ გაბრაზებული, შეახსენთ საკუთარ თავს: „მე არ ვარ ძაღლი, მე ვარ კაცი“. როცა თქვენი ჭკუა მერყეობს, უთხარით საკუთარ თავს განმეორებით: „მე არ ვარ მაიმუნი, მე ვარ კაცი“. მოთმინებით იფიქრეთ თქვენს რეალურ ბუნებაზე. არასოდეს იმოქმედოთ ნაჩქარევად. სიჩქარე აკეთებს ზიანს. ზიანი იწვევს შეშფოთებას. ასე რომ, არ იჩქაროთ. აიღეთ დრო და იფიქრეთ მშვიდად. ყველა ეს ბოროტი ხარისხი შეიძლება იყოს თავიდან მოცილებული კარგი აზრებისა და გრძნობების განვითარებით. ყველა თქვენი გონებრივი დაავადების წამალი დევს თქვენში!
– ღმერთის საუბარი, 1999 წლის 18 ნოემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 11 იანვარი.
რატომ და როგორ უნდა ვიმუშაოთ ჩვენ ყოვლისმომცველ განვითარებაზე? შრი სატია საის საგანმანათლებლო დაწესებულებების ყოველწლიური სპორტული და კულტურული შეხვედრის ზეიმზე, ბჰაგავანი გვახსენებს ჩვენ დღეს.
თუმცა შეიძლება იყოს განსხვავებები ერებს შორის მათ კვებასა და რეკრეაციულ ჩვევებში, სპორტში გამოვლენილი ჰარმონიისა და ერთიანობის სული არის სასიამოვნო მაგალითი ყველასთვის. თამაშების გამორჩეული ხარისხია რომ განსხვავებები დაივიწყება და ადამიანები აკავებენ საკუთარ თავს თამაშებში მეგობრულობისა და მეგობრობის ღმრთაებრივი სულით. თამაშები ეხმარება მოთამაშეებს არა მხოლოდ თავიანთი ჯანმრთელობის გაუმჯობესებაში არამედ სიხარულის განცდაშიც. სტუდენტები, მაინც, არ უნდა დაკმაყოფილდნენ ამ უპირატესობების წარმოდგენით. კაცს აქვს სხვა ტანი ფიზიკურის გარდა. ეს არის წმინდა ტანი, სხვაგვარად ცნობილი როგორც ჭკუა. თანაბრად მნიშვნელოვანია ჭკუის სისუფთავის ამაღლება და ფართო გულიანობის განვითარება. ნამდვილი ადამიანობა ყვავის მხოლოდ, როცა ტანი, ჭკუა და სული განვითარებულია ჰარმონიულად. ენთუზიაზმი და ძალისხმევა რასაც თქვენ აჩვენებთ სპორტში უნდა ასევე იყოს ცხადად ნაჩვენები ზნეობისა და სულიერების სფეროებში.
– ღმერთის საუბარი, 1990 წლის 14 იანვარი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 12 იანვარი.
რა არის მსოფლიოში ყველა არმოსვენების ძირითადი მიზეზი? ბჰაგავანი სიყვარულით შთაგვაგონებს ჩვენ ასე რომ ჩვენ შევძლოთ ცხოვრების გატარება ისეთნაირად როგორც ეს არის დანიშნული საცხოვრებლად.
სიყვარულის ტანმოსილნო! მხოლოდ სიყვარული იყო მუდმივად თქვენთან სწორედ დაბადებიდან. ეს არის სიყვარული, რაც რჩება თქვენთან ყოველ დროს, არა თქვენი ნათესავები ან მეგობრები. ეს სიყვარული არის ღმერთი. დატკბით სიყვარულის ნეტარებით და გაუზიარეთ იგი სხვებს. სიყვარულის არარსებობა არის ძირითადი მიზეზი ყველა არდასვენების მსოფლიოში. განავითარეთ სიყვარული და მისდიეთ ჭეშმარიტებას. ჭეშმარიტება არ ნიშნავს იმის აღწერას რაც თქვენ გაქვთ ნანახი, მოსმენილი ან გაკეთებული, როგორც ეს არის. ჭეშმარიტება არის რაც უცვლელია დროს სამივე პერიოდში. ვედები უწოდებს ამ მუდმივ ჭეშმარიტებას რუტამს. როგორც თქვენ იცვლით ტანისამოსს, თქვენ უნდა შეიცვალოთ ტანი ამა თუ იმ დღეს. ამიტომ არის ნათქვამი: „სიკვდილი არის სიცოცხლის სამოსი“. ამიტომ, თქვენ არ უნდა გქონდეთ სიკვდილის შიში. ცხოვრება არ არის მუდმივი. იგი ჰგავს გამვლელ ღრუბელს. მანამ სანამ ტანში არის სიცოცხლე, გამოიყენეთ იგი სხვების მსახურებაში. დააკავეთ საკუთარი თავი მსახურებით თქვენს ბოლო ამოსუნთქვამდე. კაცისადმი მსახურება არის ღმერთისადმი მსახურება. გქონდეთ კონტროლი თქვენს გრძნობებზე, რადგან გრძნობების კონტროლის დაკარგვა კაცში ბადებს დემონურ ხარისხებს. მსახურება გრძნობის კონტროლის გარეშე არის ვარჯიში ამაოებაში.
– ღმერთის საუბარი, 1999 წლის 18 ნოემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 13 იანვარი.
როცა ჩვენ ვაკვირდებით ლოჰრის (ასევე ეწოდება ბჰოგი), სანკრანტის ფესტივალის პირველ დღეს, რა არის ამ ფესტივალის შინაგანი მნიშვნელობა? ბჰაგავანი სიყვარულით გვიხსნის და შთაგვაგონებს ჩვენ დღეს!
ცოტა ადამიანი იგებს სანკრანტის მსგავსი ფესტივალების ნამდვილ მნიშვნელობას. კაცს არ შეუძლია უზრუნველყოს გამძლე ნეტარება ფიზიკური სიამოვნებებით. მან უნდა აღმოაჩინოს რომ ამ ნეტარების წყარო არის თვით მასში. სანკრანტი კაცს აძლევს საშუალებას გააკეთოს ეს აღმოჩენა, მსგავსად კაცის მტარებლის თავისი სათვალის თავის შუბლზე მისი მძებნელის ყველგან და აღმომჩენის თავის სასიხარულოდ რომ ეს სულ იყო მასთან. ღმრთაებრივი არ არის სადმე სხვაგან. ეს არის დაფარული ადამიანის გულში. ამრიგად, კაცი ვინც ეძებს ღმრთიურს თავის გულში გამოისყიდის თავის თავს. შემდეგ ის აღწევს განთავისუფლებას. ყველა გარე სულიერ ვარჯიშს აქვს დროებითი მნიშვნელობა. ესები უნდა ინტერნალიზდეს ხანგრძლივი ნეტარების განსაცდელად. ყველა გონებრივი ვარჯიში ასევე ტოვებს გულს წრფელად. ერთგულების ცხრა გზაში, დაწყებული წმინდა რამეების მოსმენით და დამთავრებული ატმა-ნივედანამით (საკუთარი თავის სრული დანებებით), ბოლო არის ყველაზე მნიშვნელოვანი. ატმა-ნივედანამის შემდეგ არ არსებობს სხვა რამე ძალისხმევის საჭიროება. სანკრანტი იძლევა მოწოდებას ამ მთლიანი დანებებისთვის!
– ღმერთის საუბარი, 1996 წლის 15 იანვარი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 14 იანვარი.
როცა ჩვენ ვაკვირდებით სანკრანტის ფესტივალს, ჩვენ ამ პერიოდმა რის შესახებ უნდა შეგვახსენოს? ბჰაგავანი გვამცნობს ჩვენ დღეს ამ ხელსაყრელი შემთხვევის მნიშვნელობას.
დღეიდან, მზე იწყებს მოგზაურობას ჩრდილოეთისკენ. რას ნიშნავს ჩრდილოეთი? ეს ითვლება მიმართულებად წამყვანად მოქშასკენ (განთავისუფლებისკენ). ნათქვამია მზე მოძრაობს “ჰიმაჩალასკენ”. ჰიმაჩალა გაკეთებულია ორი სიტყვიდან: ჰიმა + აჩალა. “ჰიმა” ნიშნავს თოვლივით თეთრს. “აჩალა” ნიშნავს მტკიცეს და ურყევს. სად არის ადგილი ამ აღწერილობით? ეს არის გულის რეგიონი. გულში რომელიც არის სუფთა და სტაბილური, შედის ბუდჰის (ინტელექტის) მზე. არ არის საჭირო მოგზაურობის შესადგომად გარე მსოფლიოში. უტტარაიანა (მოგზაურობა ჩრდილოეთისკენ) ნიშნავს ინტელექტის შეტრიალებას შიგნით გულისკენ. ნეტარება განცდილი შიგნით მარტო არის ნამდვილი ნეტარება კაცისთვის. ყველა სხვა გარეგანი და გრძნობითი სიამოვნება არის ეფემერული. მხოლოდ ატმიკ პრინციპი არის სუფთა, მუდმივი და უსასრულო. ეს არის მოქშას (განთავისუფლების) ადგილსამყოფი. მოგზაურობას მოქშასკენ ეწოდება განთავისუფლების ძებნა. სანკრამანა არის დრო, როდესაც ხდება შინაგანი მოგზაურობა სუფთა და უმწიკვლო გულისკენ. ისევე როგორც მზე დგება თავის ჩრდილოეთის მოგზაურობაზე, სანკრანტი არის დღე რომელზეც ინტელექტი უნდა იყოს მიმართული ატმასკენ თვითრეალიზებისთვის.
– ღმერთის საუბარი, 1996 წლის 15 იანვარი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 15 იანვარი.
რა არის ბედნიერების და თავისუფლების ის სახე რისთვისაც ჩვენ უნდა ვიბრძოლოთ? ბჰაგავანი სიყვარულით განმარტავს დღეს, ასე რომ ჩვენ შევძლოთ ჩვენი საქმიანობის გარდაქმნა.
ადამიანებმა უნდა შეცვალონ თავიანთი ხედვა, თავიანთი აზრები, სიტყვები და ქცევა. ეს არის სანკრამანას მნიშვნელობა. თუ თქვენ არ განწმენდთ საკუთარ თავს, რას შეიძლება ნიშნავდეს თქვენთვის სანკრატის რაოდენობა? თქვენ აგემოვნებთ ტკბილ პრასადამს. გარკვეული პერიოდის შემდეგ, მისი გემო წავა. ეს არ არის ტკბილი საკვები რაც მნიშვნელოვანია. თქვენ უნდა შეავსოთ თქვენი ცხოვრება წმინდა აზრებით. ეს არის წმინდა დღესასწაულების მიზანი. ახალგაზრდები კითხულობენ ისინი რატომ არ უნდა ტკბებოდნენ თავისუფლებით როგორც თევზები, ფრინველები და ცხოველები აკეთებენ! მათ უნდა გაიგონ რომ თითოეული ეს არსება ტკბება თავისუფლებით საკუთარი ცხოვრების სფეროს შესაბამისად. მსგავსად, კაცი უნდა სიამოვნებდეს თავისუფლებით დაკავშირებულით მის ადამიანურ მდგომარეობასთან. თქვენ არ შეგიძლიათ საკუთარ თავს უწოდოთ ადამიანი და ატაროთ ცხოველის ცხოვრება. დატკბით ადამიანის თავისუფლებით. გახდე თავისუფალი როგორც ცხოველი არის საკუთარი თავის გადაქცევა ცხოველად! რა არის თავისუფლება რითაც ადამიანი შეიძლება დატკბეს? კაცი იმართება გარკვეული შემკავებელი ძალებით. მან უნდა უერთგულოს ჭეშმარიტებას, მისდიოს უბიწოებას, კულტივიროს სიყვარული და იცხოვროს მშვიდად. მან უნდა დაიცვას არაძალადობა. ამ ხუთ ღირებულებაზე ჩაჭიდებით, კაცს შეუძლია განახორციელოს მისი თავისუფლება! თავისუფლების განსახორციელებლად მისი ჭეშმარიტი გაგებით, კაცმა პატივი უნდა სცეს ხუთ ძირითად ფასეულობას. სწორედ ამ თავისუფლებაში ის იპოვის ნამდვილ ნეტარებას!
– ღმერთის საუბარი, 1983 წლის 6 მაისი..
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 16 იანვარი.
რატომ არის მნიშვნელოვანი ღმერთზე სიყვარულით ყოველდღე ფიქრის „პრაქტიკების“ დაწყება? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ და შთაგვაგონებს ჩვენ დღეს ჩინა კატათი.
უწინ იყო კაცი ვისი ერთგულებაც იყო დიდი. მას ჰყავდა ოთხი ვაჟი. იმისათვის რომ მათი სახელები შეიძლება დახმარებოდა მას უფლის გახსენებაში, მან დაარქვა მათ გოვინდა, ნარაიანა, კრიშნა და რამა. ის ფიქრობდა რომ მას შეეძლო, ამა თუ იმ მიზეზით, ჰქონოდა უფლის სახელი თავის ენაზე. თავისი გეგმის გასაადვილებლად, მან აამუშავა ქარხანა და ისინი ყველა ყავდა დასაქმებული იქ, ასე რომ მათ შეძლებოდათ პასუხის გაცემა მის დაძახებაზე მათი სახელით. იმ დღეს როცა ის უნდა ჩაბარებოდა მოსულ სიკვდილს, მან დაიძახა გოვინდა; ვაჟი მივიდა ახლოს და უთხრა: “მამა, მე აქ ვარ”. მან დაიძახა ნარაიანა; – მე აქ ვარ მამა, – ისიც ასევე იდგა მის საწოლთან. მან დაიძახა რამა; რამა მივიდა მასთან და ჰკითხა მას მას რისი განდობა სურდა მისთვის. ბოლოს მან დაიძახა კრიშნა. ის დაიხარა ძალიან დაბლა და სურდა გაეგო, რა გზავნილი ჰქონდა მამას მისთვის და უთხრა მას: “ნუ მოგერიდება, მითხარი მე შენ რის თქმა გინდა”. ოთხივე ვაჟის მის ირგვლივ დამნახავი მომაკვდავი კაცის ჭკუა შეიპყრო შეშფოთებამ. მან ამოიოხრა: “თქვენგან ყველა ხართ აქ! ვინ არის ქარხანაში?” ეს იყო მისი ბოლო სიტყვები. ეს იყო მისი ბოლო აზრი. როცა ადამიანი ჩართულია მსოფლიოში, მხოლოდ მიწიერი აზრები წამოიჭრება ბოლოს.
– ღმერთის საუბარი, 1983 წლის 6 მაისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 17 იანვარი.
რატომ არის აზრსმოკლებული სხვა სარწმუნოებათა და რელიგიების მიმართ სიძულვილის განვითარება? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ დღეს.
ადამიანები, არმცოდნე ღმერთის ყველგანმყოფობის, ავითარებენ ანტაგონიზმებს თავიანთ შორის დაფუძნებულს რელიგიაზე, კასტასა და რასაზე. ყველა რელიგიას მიღებული აქვს ღმერთის მარადისობა და ყველგანმყოფობა. ამიტომ, უცნაურია რომ ისინიც კი ვინც იღებენ ამ ჭეშმარიტებას ავლენენ ჭკუის ასეთ სივიწროვეს. რადგან, სიძულვილს სხვადასხვა რელიგიების ამღიარებელ ადამიანებს შორის საბოლოოდ მივყავართ თვით რელიგიისადმი რწმენის მოსპობამდე. ისინი ვინც იხრებიან რელიგიის განადგურებაზე უნდა იყვნენ სრულიად დაუფიქრებელნი. ის, რაც უნდა განადგურდეს არის რელიგიური ფანატიზმი, არა თვით რელიგია. შეზიზღება სხვისი რელიგიის ადამიანის საკუთარი რელიგიის სიყვარულის გამო არის როგორც ადამიანის სიყვარულის დემონსტრირება თავისი დედისადმი სხვისი დედების გაშავებით. ადამიანმა უნდა გააცნობიეროს რომ სხვა ადამიანებს ისეთივე პატივისცემა და ერთგულება აქვთ თავიანთი სარწმუნოების მიმართ, როგორც მას აქვს მისი საკუთარი რელიგიისადმი. დღევანდელმა ახალგაზრდებმა უნდა, იმ დროს როცა კულტივირებენ საკუთარი რელიგიისადმი მიჯაჭვულობას, პატივი სცენ სხვების რწმენებსა და პრაქტიკებს.
– ღმერთის საუბარი, 1983 წლის 24 ივლისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 18 იანვარი.
როგორ შეგვიძლია ჩვენ მივიღოთ უფლის მადლი, და რას გააკეთებს ეს ჩვენთვის? ბჰაგავანი სიყვარულით შთაგვაგონებს ჩვენ დღეს პრაქტიკული მაგალითებით.
ღმერთის წყალობა არის როგორც წვიმა, როგორც მზის შუქი. თქვენ უნდა გააკეთოთ რამე სადჰანა მის მოსაპოვებლად – სადჰანა ქოთნის დაჭერის შვეულად წვიმის მისაღებად, თქვენი გულის კარის გაღების, ასე რომ მზემ შეძლოს მისი განათება. ისევე როგორც მუსიკა, რომელიც გადაიცემა რადიოზე, არის მთლიანად თქვენს გარშემო; მაგრამ თქვენ უნდა ჩართოთ თქვენი მიმღები და დააყენოთ იდენტური ტალღის სიგრძე ასე, რომ თქვენ შეძლოთ ისმინოთ იგი და ისიამოვნოთ. ილოცეთ წყალობისთვის; გააკეთეთ ეს პატარა სადჰანა მაინც. წყალობა გამოასწორებს ყველაფერს. მისი მთავარი შედეგია თვითრეალიზება; მაგრამ არის სხვა შემთხვევითი სარგებელიც, როგორიცაა ბედნიერი კმაყოფილი ცხოვრება აქ ქვემოთ, და მშვიდი გაბედული ტემპერამენტი, რომელიც დაყენებულია წყნარ მშვიდობაში. მთავარი სარგებელი ძვირფასეულობიდან არის პირადი სიხარული; მაგრამ როდესაც ადამიანი მიდის ბოლო მონეტამდე ჩანთაში, მან შეიძლება გაყიდოს იგი და დაიწყოს ცხოვრება თავიდან! ეს არის შემთხვევითი სარგებელი! მღავალძარღვა ხის მთავარი საჩუქარი არის ხილის კონა! მაგრამ მისი ფოთლები, ღეროს რბილი გული, ყვავილის კვირტი, არის დამატებითი ნივთები, რომელებიც შეიძლება ჩაიდოს მომგებიან გამოყენებაში. ეს არის მადლის ბუნება. იგი ასრულებს სურვილების ნაირსახეობას!
– ღმერთის საუბარი, 1968 წლის 29 მარტი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 19 იანვარი.
როგორ შეიძლება ჩვენ განვავითაროთ ჩვენი შემწყნარებლობა აღებით იმ კრიტიკის რაც მოდის ჩვენს გზაზე? ბჰაგავანი, მუდამ ასე კეთილი, გვასწავლის ჩვენ დღეს.
ადამიანებს დღეს დაკარგული აქვთ მოთმინების ხარისხი. ბრძენები წარსულში ნებას რთავდნენ ჭიანჭველებსაც კი გამოზრდილიყვნენ მათზე როცა ისინი ჩაძირულნი იყვნენ მონანიებაში. დღეს ადამიანებს არ შეუძლიათ მოთმენა ოდნავი შეწუხების ბუზით ან კოღოთი. ახალგაზრდებმა უნდა კულტივირონ მოთმინება და შემწყნარებლობა. ჭკუის სიმშვიდის გარეშე, არ შეიძლება იყოს ბედნიერება. მშვიდობა შეიძლება იყოს მიღებული მხოლოდ წმინდა აზრებით. ახალგაზრდებს დღეს დაკარგული აქვთ რწმენა საკუთარ თავში. ისინი ზეგავლენდებიან კრიტიკით მიმართულით მათ წინააღმდეგ. ისინი უნდა დაფიქრდნენ რომ თუ კრიტიკა არის გამართლებული, მათ უნდა გამოასწორონ საკუთარი თავი. თუ ეს არ არის გამართლებული, მათ უნდა იგნორონ იგი. ავიღოთ თვით ჩემი მაგალითი: თუ ვინმე სადმე იტყვის: „საი ბაბას აქვს თმების ზვინი“ მე ვიღებ მას, რადგან ეს არის მართალი. თუ ვინმე იტყვის ჩემს შესახედაობაზე: “საი ბაბა არის მელოტი”, მე ვიგნორებ ამას, რადგან ეს არ არის სიმართლე. მე რატომ უნდა შევწუხდე ჩხუბზე მასთან? თუ თქვენ ხართ გაკრიტიკებული შეცდომის გამო, რომელიც თქვენში არ არის, თქვენ შეგიძლიათ იგნოროთ იგი თუნდაც მთელი მსოფლიო გაერთიანდეს კრიტიკაში.
– ღმერთის საუბარი, 1996 წლის 15 იანვარი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 20 იანვარი.
რა უნდა გავაკეთოთ ჩვენ რომ შევძლოთ დანახვა ღმრთაებრივის ვინც არის ყველგანმყოფი და ასევე არის წარმოდგენილი ყველაში? ბჰაგავანი ხსნის ამას ჩვენთვის დღეს!
კაცი არის კოსმიკ ცნობიერების ასპექტი. სამწუხაროდ, რამდენადაც კაცი მიმართავს თავის სიყვარულს მიწიერი საგნებისკენ, ის არის უძლური მისი ღმრთაებრიობის აღიარებაზე. მისი ჭკუა ბინძურდება გარე სამყაროსთან ასოცირებისგან. შედეგად, მისი სიყვარულიც კი ბინძურდება და მისი ჭკუა ხდება უფლის ულამაზესი ფორმის სათუთად მოვლის უუნარო. მხოლოდ როცა ის მიმართავს თავის სიყვარულს ღმერთისკენ კაცი შეძლებს განიცადოს ღმრთაებრივი თავისში. ტბორის აღელვებულ ზედაპირზე მთვარის ანარეკლი არის ტალღოვანი. მაგრამ სუფთა ზედაპირზე, მთვარის ანარეკლი არის ნათელი და მყარი. ტალახიან ტბორში მთვარის ანარეკლი არის ტალახიანი. მსგავსად, კაცის ცხოვრების ტბაში, თუ ის არის შეცბუნეული და მერყევი, მისი სიყვარულიც ასევე მახინჯდება. როდესაც ჭკუა არის სუფთა, უანგარო და უდრეკი, ღმრთაებრივი ჩნდება მთელი თავისი სიწმინდითა და სისავსით. მაგრამ ჭკუის დაბინძურების გამო მრავალგვარი გარეგანი საგნების აკვიატებით, კაცი დღეს უძლურია განიცადოს ღმრთიური რომელიც არის ყველგანმყოფი და არის თანაბრად მასში.
– ღმერთის საუბარი, 1968 წლის 29 მარტი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 21 იანვარი.
როგორ უნდა ვიცხოვროთ ჩვენ ამ დასაქმებულ მსოფლიოში მაშინაც კი როცა ჩვენ ვიღწვით საბოლოო მიზნისთვის? ბჰაგავანი გვახსენებს ჩვენ დღეს რამდენიმე ლამაზი მაგალითით.
ღმერთი არ არის თქვენგან შორს, ან რამე შორეულ ადგილში. ის არის თქვენში, თქვენს შინაგან საკურთხეველში. კაცი იტანჯება იმიტომ რომ მას არ შეუძლია აღმოაჩინოს ის იქ და გამოიტანოს მშვიდობა და სიხარული ამ აღმოჩენიდან. დჰობი, მდგომი მუხლამდე მდინარეში და მრეცხავი იქ ტანსაცმლის, მოკვდა წყურვილით, რადგან მან ვერ მოახერხა გაცნობიერება რომ მაცოცხლებელი წყალი იყო მისწვდომობაში. მას სჭირდებოდა მხოლოდ დახრა და დალევა. ასეთია კაცის ამბავი. ის დარბის სასოწარკვეთილი სისწრაფით, ღმერთის მოსაძებნად მის გარეთ და კვდება იმედგაცრუებული და დაღლილი, მიზნის მიუღწევლად, მხოლოდ დასაბადებლად ხელახლა. რა თქმა უნდა, თქვენ უნდა იყოთ მსოფლიოში, მაგრამ არ უნდა იყოთ ის. ყურადღება უნდა დაფიქსდეს ღმერთზე, ღმერთზე შიგნით. კარნატაკაში არის ცეკვა სახელად “კარაგა”. ცენტრალური პიროვნება ამ ცეკვაში იჭერს ბევრ ქოთანს თავის თავზე, ერთი მეორეზე, მოძრაობს პროცესიაში, სვლის შეთანხმებით მუსიკასთან; ის ასევე მღერის მელოდიით დანარჩენებთან და იცავს ტემპს დოლის ცემაზე. მთელი ამ ხნის განმავლობაში, მას მისი ყურადღება დაფიქსული აქვს მის თავზე ქოთნების კოშკის ბალანსზე. ასევე, კაცმა უნდა დაიჭიროს ღმერთის შეცნობის მიზანი მის წინაშე, იმ დროს როცა ჩართულია ცხოვრების ხმაურიან, მხიარულ მსვლელობაში!
– ღმერთის საუბარი, 1967 წლის 1 იანვარი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 22 იანვარი.
როგორ შეგვიძლია ჩვენ დავძლიოთ სიკვდილი და გავხდეთ უკვდავები? ბჰაგავანი სიყვარულით განმარტავს ჩვენი შეხსენებით იმ ძვირფასი ხელსაწყოს შესახებ რაც მან თვით მოგვცა ჩვენს დასახმარებლად ამ პროცესში!
მიენდეთ შივაზე (ღმერთზე) თქვენში, არა შავაზე (ცხედარზე) რაც არის ტანი, მის გარეშე. ყოველი სუნთქვით მიიზიდეთ მისი დიდება შიგნით; ყოველი სუნთქვით, ამოისუნთქეთ ყველაფერი რაც ამცირებს მის დიდებას. გააჯერეთ თქვენი აზრი, სიტყვა და საქმე ღმრთაებრიობით. მაშინ, თქვენ შეიძლება დაამარცხოთ სიკვდილი, და გახდეთ უკვდავი. წარმოთქვით შივას სახელი და გადაირჩინეთ თავი. თქვენ ნამდვილად ხართ სიმართლის, სიკეთის და სილამაზის ტანმოსილება. მაგრამ თქვენ ვერ იხსენებთ სად დადეთ გასაღები რომელიც გეხმარებათ თქვენ წყაროების გამოსავლენად. ეს გასაღები არის თქვენი შინაგანი ცნობიერების სფეროში; მაგრამ მსგავსად მოხუცი ქალის ვინც დაკარგა ნემსი თავის ბნელ ქოხში, და ეძებდა მას ქუჩის ნათურის ქვეშ (რადგან, როგორც მან თქვა, აქ მის ქვეშ იყო განათებული ადგილი), კაცი არის მის ძებნაში მატერიალური ობიექტების არეში გარე მსოფლიოში. ეს არის თქვენს დასარწმუნებლად დააკავოთ თქვენი თავი ნამასმარანით (უფლის სახელის გახსენებით), რომ მე თვით ვამთავრებ ჩემს საუბრებს რამდენიმე ნამავალით (ბჰაჯანით, რომლებიც არის ღმრთაებრივი სახელების მარგალიტების მძივები) რასაც მე ვმღერი!
– ღმერთის საუბარი, 1968 წლის 29 მარტი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 23 იანვარი.
ადამიანის არსებები არიან დიდი მიღწევების შემძლე. მაგრამ რა არის ერთი ღირსეული მიზანი რასაც ჩვენ უნდა მივუძღვნათ თავი? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ კვლავ დღეს.
ღმრთიური სიყვარულის ტანმოსილნო! ყველზე უძველესი დროებიდან, კაცი დაკავებული იყო ღმერთის ძებნით. კითხვები, “ვინ არის ღმერთი?” და “რა არის ღმერთის შეცნობის საშუალება?”, არ არის დღევანდელობიდან. ესები იყო იქ ადრეული დროებიდან და აღელვებდა კაცობრიობას განუწყვეტლივ. რამდენიმე იოგმა, ვინც გაიგო ღმრთაებრივის ბუნება და ვინც გრძნობდა რომ ადამიანური არსებობის მიზანი არის ღმრთიურის ძებნა, ჩაატარა სხვადასხვა სულიერი ვარჯიშები აღმოსაჩენად როგორ მიიღწევა ეს მიზანი. ადამიანის ცხოვრების მიზანი არის გააცნობიეროს ღმრთაებრივი. ეს არის, ამ კონტექსტში, რომ ადამიანის დაბადება ხდება ყველაზე იშვიათი ყველა ცოცხალ არსებას შორის. უძველესი ბრძენები, აღიარებით ამ ჭეშმარიტების, მისდევდნენ სხვადასხვა სახის ეპიტიმიას ღმრთაებრივის განსაცდელად. მათგან ზოგიერთმა, გრძნობით რომ დავალება აღემატებოდა მათ ძალებს, შუაში მიატოვა ძებნა. ზოგიერთნი სხვანი, გამცნობიერებელნი რომ ეს იყო ადამიანის ცხოვრების ერთადერთი მიზანი, შეუპოვრობდნენ თავიანთ ძალისხმევაში სიმტკიცით. როცა კაცი აყენებს თავის გულს რამეს მიღწევაზე, არ არსებობს რამე შეუძლებელი მისთვის.
– ღმერთის საუბარი, 1994 წლის 9 ოქტომბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 24 იანვარი.
ჩვენს მიერ განხორციელებულ რომელ ქმედებებს აქვს უნარი განწმინდოს ეს ადამიანური დაბადება და მოგვცეს საშუალება ვიპოვოთ აღსრულება? ბჰაგავანი გვაძლევს ჩვენ ყველას ძალიან ნათელ გზავნილს დღეს!
თქვენ შეიძლება ვერ შოულობდეთ შანსს მონაწილეობის მისაღებად მსახურების ზოგიერთ გიგანტურ სქემაში, რომლის მეშვეობითაც მილიონები შეიძლება სარგებლობს; თქვენ შეგიძლიათ აიყვანოთ კოჭლი ბატკანი მესერზე გადასასვლელზე, ან გადაიყვანოთ ბრმა ბავშვი გადატვირთულ გზაზე. ეს აგრეთვე არის თაყვანისცემის აქტი! გიტას ასლი შეიძლება იყოს ხელმისაწვდომი ოცდახუთი პაისისთვის; საბავშვო რომანი შეიძლება ღირდეს ათი რუპია. რომელი არის უფრო ღირებული? რომელს შეუძლია მდაბალი მეტალის ოქროდ გარდაქმნა? სევა არის უფრო სახარბიელო ვიდრე ჯაფა, დჰიანა, იაჯნა და იაგა, რომლებიც არის ჩვეულებრივ რეკომენდებული სულიერი ასპირანტებისთვის. რადგან, ის ემსახურება ორ მიზანს: ეგოს გაქრობას და ანანდას (ნეტარების) მიღწევას. როცა ვინმე თქვენთან ახლოს მჯდომი ჩაძირულია მწუხარებაში; შეგიძლიათ თქვენ იყოთ ბედნიერები? არა. ეს შესაძლოა იყოს რომ ბავშვი ტირის სმენადობის ფარგლებში, ძალიან საბრალოდ. თქვენ იღებთ ცრემლებს თქვენს თვალებზე თანაგრძნობით. რატომ? არსებობს უხილავი კავშირი ამ ორს შორის. კაცს მარტო აქვს თანაგრძნობის ეს ხარისხი; ის მარტო შეიძლება იყოს ბედნიერი როცა სხვები არიან ბედნიერები და უბედური, როცა სხვები არიან უბედურები. ამიტომ ის არის ქმნილების პარაგონი, ცხოველური წინსვლის აკმე. კაცს მარტო შეუძლია სევა; ეს არის მისი განსაკუთრებული დიდება, უნიკალური უნარი!
– ღმერთის საუბარი, 1970 წლის 4 მარტი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 25 იანვარი.
როგორ შეგვიძლია ჩვენ თავი გავართვათ დაბრკოლებებსა და ბრძოლებს ჩვენს ყოველდღიურ ცხოვრებაში და ვიყოთ ფოკუსად ღმერთზე? ბჰაგავანი სიყვარულით შთაგვაგონებს ჩვენ დღეს ძვირფასი ქარაგმებითა და მსუბუქი ბიძგებით.
თქვენ დახეტიალობთ შორს და ფართოდ, მაგრამ უგულვებელყოფილია თქვენი სახლი. თქვენ იხედებით ვარსკვლავებში კოსმოსში, მაგრამ გაქვთ თქვენი შინაგანი ცა შეუსწავლელი. თქვენ იხედებით სხვის ცხოვრებაში და ჩიჩქნით შეცდომებს, საუბრობთ ცუდს მათზე; მაგრამ, თქვენ არ ზრუნავთ ჩახედვაზე საკუთარ აზრებში, ქმედებებსა და ემოციებში და განსაჯაზე ესები კარგია თუ ცუდი! ხარვეზები რასაც თქვენ ხედავთ სხვებში არის მხოლოდ თქვენი საკუთარის პროექციები; სიკეთე რასაც თქვენ ხედავთ სხვებში არის მხოლოდ თქვენი კეთილობის ანარეკლი. მხოლოდ მედიტებით შეგიძლიათ თქვენ განავითაროთ კარგი ხედვა, გემო კარგი მოსმენისთვის, კარგი აზრებისა და კარგი საქმეებისთვის. მედიტებით თქვენ ეფლობით უნივერსალობისა და ღმერთის ყოვლისშემძლეობის იდეაში. ეს არ არის თქვენი ყოველდღიური გამოცდილება რომ უფრო დიდი დარდი სძლევს პატარას და გაიძულებთ თქვენ მის დავიწყებას? როცა თქვენ აავსებთ თქვენს ჭკუას იდეით ღმერთის შესახებ და მისკენ ლტოლვით, და შეწუხდებით საბრალოდ მისთვის, ყველა მცირე სურვილი და იმედგაცრუება, მიღწევაც კი გაფერმკრთალდება უმნიშვნელოში! თქვენ დაივიწყებთ მათ ყველას; ესები ჩაიძირება ღმრთიური ლტოლვის მოზღვავებაში და ძალიან მალე, თქვენ ჩაიძირებით ღმრთაებრივი ნეტარების ოკეანეში!
– ღმერთის საუბარი, 1967 წლის 23 აპრილი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 26 იანვარი.
რა კავშირია ტანსა და უფალს შორის? რატომ არის მნიშვნელოვანი ამის გაგება? ბჰაგავანი სიყვარულით გვიხსნის ჩვენ დღეს!
ადამიანის ტანი არის ძვირფასი. კაცი დღეს არ აცნობიერებს რა ევალება თავის ტანზე. ტანი რაც არის შეთხზვა ხუთი ელემენტისგან, რაც მიეცა კაცს მისი ჭეშმარიტი ბუნების გასაგებად, მისი უკვდავი სულის შესახებ ჭეშმარიტების შესაცნობად, და მასში მარადიულის განსაცდელად, არის გამოყენებული ფიზიკური სიამოვნებით ტკბობისთვის. ტანი უეჭველად არ არის მიცემული ამ მიზნისთვის. ტანი არის კშეტრა (ტაძარი). ბინადარი არის კშეტრაჯნა (მცოდნე). კავშირი არის იმ შარირას (ტანის) და შარირის (ბინადრის). იმის ნაცვლად, რომ აღიაროს ეს განუყოფელი კავშირი, კაცი ზრუნავს მხოლოდ ტანზე და ცდილობს ღმრთაებრივის რეალიზებას. ეს როგორ არის შესაძლებელი? პირველი აუცილებელი პირობა კაცისთვის არის შეძენა მტკიცე რწმენის რომ ღმრთაებრივი მკვიდრობს მის გულში. არ არის საჭირო ღმრთაებრივის სადმე სხვაგან ძებნა. არ არის საჭირო ტყეში წასვლა და მკაცრი ცხოვრების გატარება ღმრთაებრივის განსაცდელად ვინც არის თითოეულ ადამიანში. როდესაც კაცი შეატრიალებს თავის ხედვას შიგნით ის შეძლებს მარადიული ნეტარების განცდას.
– ღმერთის საუბარი, 1994 წლის 9 ოქტომბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 27 იანვარი.
ჩვენ რატომ უნდა ვეცადოთ ჭეშმარიტი სიხარულის მიღწევას და ჩვენ როგორ მივაღწიოთ მას? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ დღეს მშვენიერი მაგალითით.
კაცის გულის სუფთა გამჭვირვალე ტბაში ყვავის ღმრთაებრივი სწრაფვის ლოტოსი, ნაცვლად ამ ყვავილის მიტანის ღმერთის ფეხებთან, თქვენ ცდილობთ მოახერხოთ იქ მოთავსება ყვავილების რომლებიც ჭკნება, ხილის რომელიც ლპება და ფოთლების რომლებიც ხმება. შესთავაზეთ გული რითაც მან დაგაჯილდოვათ თქვენ, აღვსილი თაყვანისცემით და სიყვარულით! თქვენი ანანდა არის ჩემი ააჰარა (თქვენი ნეტარება არის ჩემი საკვები), ასე რომ, კულტივირეთ იგი. იგი იზრდება მხოლოდ როცა თქვენ მედიტებთ ანანდას წყაროზე, ანანდას მიზანზე, კერძოდ ღმერთზე. სიტა იყო დაპატიმრებული სასტიკი მეფე რავანას მიერ ლანკას ყველაზე ლამაზად განლაგებულ ბაღში, სახელად ა-შოკა-ვანა (უდარდელობის ტყე). ყვავილების საწოლები, გაზონები და გამწვანება, ხეები და მცოცავი მცენარეები, ხეივნები და კორომები იყო ძალიან სასიამოვნო თვალისთვის და გამაცოცხლელი ჭკუისთვის. მაგრამ, სიტამ არ მიიღო სიხარული აქედან! მან აღმოაჩინა მასში მხოლოდ ცარიელი ამაოება, ლტოლვა ძალაუფლებისა და უწესო სიამოვნებისთვის. მაგრამ, სიტამ იგრძნო ნამდვილი ანანდა როდესაც არამიმზიდველმა მაიმუნმა დაიწყო რამას სახელის გამეორება ხის ტოტიდან რომლის ქვეშაც ის (სიტა) იჯდა! უფლის სახელი იყო მისთვის ულეველი სიხარულის წყარო!
– ღმერთის საუბარი, 1967 წლის 23 აპრილი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 28 იანვარი.
რა არის შეცდომა რასაც ჩვენ ყველა ვუშვებთ მშვიდობისა და ნუგეშის ძებნაში? ბჰაგავანი, ჩვენი მოსიყვარულე ღმერთი, გვახსენებს ჩვენ სამახსოვრო მაგალითით.
კაცის უიღბლო მძიმე მდგომარეობა დღეს არის რომ ის არ აღიარებს ძალებს თავისში და არ ავითარებს მათ მიმართ პატივისცემას. ის მისდევს გარეთას, მიზიდული ფიზიკური ფორმებით. კავშირი მატერიალურსა და წმინდას შორის უნდა იყოს გაგებული. კაცის სნეულებათა წამალი არის თვით მასში. მაგრამ კაცი ეძებს წამლებს გარედან. აქ არის ილუსტრაცია იმის რაც ხდება მსოფლიოში. სასტუმრო და წამლების მაღაზია არის ერთმანეთის მომიჯნავედ. როცა სასტუმროს მსახურს თავი სტკივდება, ის მიდის მოსაზღვრე წამლების მაღაზიაში აბისთვის თავისი თავისტკივილის განსაკურნად. როცა წამლების გამყიდველს სტკივდება თავი, ის მიდის სასტუმროში ფინჯანი ყავისთვის მის განსაკურნად, ნაცვლად ერთი აბის მიღების მისი საკუთარი აბებიდან. მსგავსად, დღეს ადამიანებს მიდრეკილება აქვთ იგნორებაზე მათში არსებული ღმრთაებრივობის, მაგრამ ილტვიან მრავალი გარეგანი ობიექტისკენ. არ არის საჭირო ღვთაებრივის საძებნად წასვლა. კაცებმა უნდა განავითარონ მტკიცე რწმენა ღვთაებრიობისადმი მათში. სულ რაც საჭიროა არის ხედვის შეტრიალება გულში შიგნით ღმრთაებრივის განსაცდელად.
– ღმერთის საუბარი, 1994 წლის 9 ოქტომბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 29 იანვარი.
რატომ არის კვლევა ჭეშმარიტებაში და ძებნა ჭეშმარიტების ყველაზე მნიშვნელოვანი საქმე ცხოვრებაში? ბჰაგავანი სიყვარულით ხსნის ჩვენთვის დღეს!
კაცს აშინებს კვლევა თავის საკუთარ ჭეშმარიტებაში, რათა მისი გამორჩეული მოსაზრებები და დამოკიდებულებები არ აღმოჩნდეს ცარიელი და სახიფათო. შედეგად, მისი ქმედებები და აზრები მიჰყვება სიმშვიდის დამრღვევ და შეუფერებელ გზებს. კონკრეტულად რა არის ჭეშმარიტება? არის ეს აღწერა „ნანახი რამის“ როგორც ადამიანმა ნახა იგი, გაზვიადების ან შემცირების გარეშე? არა. თუ ეს არის ინციდენტის თხრობა იმავე სიტყვებით, როგორც ადამიანს მოსმენილი აქვს ეს მოთხრობილი? არა. ჭეშმარიტება ამაღლებს; იგი შეიცავს იდეალებს; იგი შთააგონებს ინდივიდს და საზოგადოებას. ეს არის სინათლე, რომელიც ანათებს კაცის გზას ღმერთისკენ. ცხოვრება შთაგონებული ჭეშმარიტებით შესაძლებლობას მისცემს კაცს იცხოვროს როგორც კაცმა – არ დაიამციროს თავი ქვედა სახეობათა სტატუსამდე. აისიდან დაისამდე, მღვიძარე მომენტიდან ძილის მომენტამდე, თუ ის თავს დებს თავის საკუთარ საქმეებზე, არის ეს ცხოვრება შთაგონებული ჭეშმარიტებით? არა. თავისი კარგი აზრებით ახსნილით კარგი სიტყვებით და გაცხადებულით კეთილ საქმეებად, კაცმა უნდა აამაღლოს ჭეშმარიტება საზოგადოებაში და დაამტკიცოს მისი მარგებლობა. ის არის ღმერთის გამოსახულება. მან უნდა იცოდეს ღმერთის სახე რაც ბრწყინავს საზოგადოებაშიც ასევე.
– ღმერთის საუბარი, 1979 წლის 8 დეკემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 30 იანვარი.
როცა ჩვენ ვპრაქტიკებთ სადჰანას, რა არის ის რაც ჩვენ ყოველთვის უნდა გვქონდეს ჭკუაში? ბჰაგავანი გვახსენებს ჩვენ დღეს ასე რომ ჩვენ შევძლოთ ჩვენი სულიერი მოგზაურობის დაყრდნობა!
კაცი აკავებს თავის თავს ბევრი გარეგნული სადჰანით (სულიერი პრაქტიკით). ესები უნდა იყოს ინტერნალიზებული. ყველა სწავლულობა არის უშედეგო თუ არ არის რეალიზება გულში. მეცნიერს შეუძლია ვრცლად გადმოსცეს ტექსტები, მაგრამ აკლდეს შინაგანი გამოცდილება. მან ვინც დაეუფლა ვედებს, შეიძლება შეძლოს სიტყვების ახსნა, მაგრამ ვერ შეიცნოს ვედა პურუშა, უზენაესი პიროვნება საჯაროდ გამოცხადებული ვედებით. როდესაც ადამიანი მიდის ტაძარში, ის ხუჭავს თავის თვალებს კერპის წინ, რადგან რასაც ის ეძებს არის ღმერთის შინაგანი ხედვა, არა კერპის გარეგანი ფორმის ხილვა. ღმერთი არის ყველგანმყოფი როგორც გამოცხადებულია გიტაში. ღმერთი არის ერთი, თუმცა სახელები და ფორმები შეიძლება განსხვავდეს. მთელი განათლება დღეს დაკავშირებულია ფიზიკურ მსოფლიოსთან. ის არ ემსახურება ღმრთაებრივის გამოვლენას. ეს იყო ის რამაც აიძულა შანკარაჩარია განესწავლა მეცნიერი ვინც სწავლობდა ზეპირად პანინის გრამატიკას რომ სიკვდილის მომენტში მხოლოდ უფლის სახელი (გოვინდა) გადაარჩენს მას და არა გრამატიკის წესები.
– ღმერთის საუბარი, 1994 წლის 9 ოქტომბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 31 იანვარი.
სინამდვილეში რა არის ჩვენი ნათესაობა ბჰაგავანთან? უფალი თვით გამოგვიხატავს ამას ჩვენ ამ ღრმა გზავნილით დღეს!
იყავით უბრალო და გულწრფელი. ფულის აშკარა ფლანგვაა დატვირთვა თქვენი სახლის სალოცავებსა და სამსხვერპლოებში ხატებისა და კერპების გირლანდების სიმძიმით და პარადი ძვირადღირებული ნივთების, ჭურჭლებისა და შეთავაზებების, თქვენი ერთგულების გამოსაჩენათ. ეს არის თვალთმაქცობა; იგი ამცირებს ღმრთიურებას, შერაცხავს მას პომპეზურობისა და საჯაროობის სურვილით. მე ვითხოვ მხოლოდ გულის სიწმინდეს, მადლის გადმოსაღვრელად. არ აპოსტოთ დისტანცია თქვენსა და ჩემს შორის; არ ჩარიოთ გურუ-სიშიას (გურუ-მოწაფის) ურთიერთობის ფორმალობები, ან თუნდაც ღმერთი-ერთგულის ურთიერთობის სიმაღლითი განსხვავებები თქვენსა და ჩემს შორის, მე არც გურუ ვარ და არც ღმერთი. მე ვარ თქვენ; თქვენ ხართ მე – ეს არის ჭეშმარიტება. არ არსებობს რამე განსხვავება. ის რაც ჩანს ასე არის ილუზია. თქვენ ხართ ტალღები; მე ვარ ოკეანე. იცოდეთ ეს და იყავით თავისუფალი, იყავით ღმრთაებრივი.
– ღმერთის საუბარი, 1970 წლის 19 ივლისი.
სატია საი ბაბა