საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 1 აგვისტო.
რა არის სადჰანას ნამდვილი პრაქტიკა? ბჰაგავანი ნათლად აცხადებს ასე რომ ჩვენ ვეცადოთ ჩვენი დროსა და ენერგიის ასეთ სადჰანაზე მიძღვნას.
სადჰანა არ არის მხოლოდ ჯაფა, რიტუალები, ბჰაჯანები და ა.შ. ყველა სადჰანას არსი არის ღმერთის მცნების შესრულება. ღმერთის საგანძურში, არსებობს ბევრი ძვირფასი ქვა და ძვირფასეულობა. რა არის ღმერთის ბუნება? ეს არის გაცემა მეტის ვიდრე თქვენ შეგიძლიათ გაიგოთ, მაგრამ თუ თქვენ თხოვთ, თქვენი ლოცვა შეიძლება არ შესრულდეს. „არ ითხოვო, ოჰ, ჭკუავ, არ ითხოვო. თქვენ რაც უფრო მეტს ითხოვთ, მით უფრო მეტად იქნებით თქვენ უგულვებელყოფილი. ღმერთი აუცილებლად მოგცემთ თქვენი თხოვნის გარეშე იმას რასაც თქვენ იმსახურებთ. განა მან არ შეასრულა საბარის სურვილი, ვისაც არასდროს უთხოვია? განა მან არ გამოისყიდა ჯატაიუ, ვისაც არასდროს უთხოვია, მაგრამ სიცოცხლე გასწირა მისი (უფლის) საქმისთვის?“ (ტელუგუს ლექსი) ღმერთი გაძლევთ იმაზე მეტს ვიდრე თქვენ შეგეძოთ ოდესმე გეთხოვათ როცა თქვენ მიჰყვებით მის მცნებას, ეთაყვანებით მას მთელი გულით და სრული დანებებით. ეს არის ნამდვილი სადჰანა.
– ღმერთის საუბარი, 1996 წლის 8 აპრილი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 2 აგვისტო.
როგორ უნდა გაფართოვდეს ჩვენი სიყვარული? ბჰაგავანი გვიხსნის ჩვენ დღეს, რამდენიმე მნიშვნელოვანი მაჩვენებლით.
თქვენ უნდა გაავრცელოთ თქვენი სიყვარული ისე ფართო წრეზე როგორც შესაძლებელია. სწორედ ასე კულაბჰიმანამ, მატაბჰიმანამ და დესაბჰიმანამ, რაც არის სიყვარული საზოგადოების, რელიგიისა და ქვეყნის მიმართ, ხდება სასურველი და საქებარი. თუ, სიყვარულის ნაცვლად, ესები ქმნის სხვა ერების, სხვა რელიგიებისა და სხვა ქვეყნების მიმართ სიძულვილს, მაშინ ესები ხდება შხამიანი. გიყვარდეთ თქვენი რელიგია, ასე რომ თქვენ შეძლოთ მისი პრაქტიკა უფრო დიდი რწმენით; და, როდესაც თითოეული პრაქტიკებს თავის რელიგიას რწმენით, არ შეიძლება იყოს სიძულვილი მსოფლიოში, რადგან ყველა რელიგია დამყარებულია უნივერსალურ სიყვარულზე. გიყვარდეთ თქვენი ქვეყანა, ასე რომ მან შეძლოს გახდეს ძლიერი, ბედნიერი და აყვავებული, არენა კაცის ყველა უმაღლესი უნარის გამომჟღავნებისთვის. იგრძენით, რომ დელჰი ან კალკუტა ისეთივე თქვენი ნაწილია როგორც თქვენი საკუთარი ქალაქი ან სოფელი; ფეხის თითის ნებისმიერი ტკივილი ისეთივე ზრუნავის საგანია თქვენთვის როგორც ტკივილი თავის თხემზე. ეცადეთ გახადოთ ინდოეთი ძლიერი და ბედნიერი ასე რომ ის არ იყოს ტვირთი სხვა ქვეყნებზე ან თუნდაც ცდუნება; ის ოდესღაც იყო კაცობრიობის გურუ. დაე მან შეასრულოს ეს როლი კვლავ.
– ღმერთის საუბარი, 1965 წლის 2 ოქტომბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 3 აგვისტო.
რა დამოკიდებულებით უნდა აღვჭურვოთ საკუთარი თავი ცხოვრების ბრძოლის მოსაგებად? – ბჰაგავანი, ჩვენი მოსიყვარულე უფალი, გვახსენებს ჩვენ დღეს.
მსოფლიოში, კარგი იბადება ცუდისგან. ცუდის გარეშე, კარგი ვერ შეძლებს არსებობას. მაგალითად, როცა თქვენ სურვილს ზრდით, არსებობს თანხლება უკმაყოფილების რაც გიბიძგებთ თქვენ სურვილის ასრულებისკენ. კაცის ცხოვრება არის სურვილებისა და იმედგაცრუებების (აშა და ნირაშა), სანკალპებისა და ვიკალპების (გადაწყვეტილებებისა და ეჭვების), სამიოგასა და ვიიოგას (გაერთიანებისა და განცალკევების) სერიაა. როცა ჩვენს ბრძენებს ჰკითხეს მსოფლიოს ბუნების შესახებ, მათ აღწერეს იგი როგორც შეერთებისა და განცალკევების უზარმაზარი ოკეანე. იმ დროს როცა ჩვენ ვცურავთ ამ ოკეანეში, ჩვენ ვხვდებით პრობლემებისა და მწუხარებების ძვირფას ქვებს. მხოლოდ მაშინ როცა ჩვენ ვხვდებით დაბრკოლებებს შეგვიძლია ჩვენ მივაღწიოთ ღმრთაებრივ მდგომარეობას. თუ თქვენ შეშინებული ხართ ყოველ ნაბიჯზე, თუ თქვენ არ მიიწევთ წინ, ცხოვრება ფუჭად იკარგება. ცხოვრება სავსეა დაბრკოლებებით. მწუხარება და პრობლემები მარტო აძლევს ფასს სიცოცხლეს. კასტე ფალი – ღირებული შედეგები მიიღწევა მხოლოდ სირთულეების მეშვეობით. ამ მსოფლიოში ყველაფრი შეიძლება მიღწეული იყოს სადჰანით. სადჰანა ნიშნავს გარდაქმნას ცუდის კარგში, მწუხარების სიხარულში. ჭკუა არის მნიშვნელოვანი ამ საქმიანობაში.
– ღმერთის საუბარი, 1991 წლის 1 ივნისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 4 აგვისტო.
რა არის სადჰანას და ჩვენს მიერ შესრულებული ღირსეული საქმეების ნამდვილი მიზანი? ბჰაგავანი, ჩვენი მოსიყვარულე უფალი, გვახსენებს ჩვენ დღეს კრისტალურად სუფთა გამონათქვამებითა და მკაფიო ახსნა-განმარტებებით.
ვიასამ ასწავლა ვედების არსი მხოლოდ ორი წინადადებით: პაროპაკარაია პუნიაია, პაპაია პარა პიდანამ – სხვების დახმარება არის საქებარი. სხვების დაზიანება არის ცოდვა. სიტყვა „პაროპაკარა“ შედგება სამი მარცვლისგან – პარა, უპა და კარა. პარა ნიშნავს უზენაეს ან უმაღლეს სამყოფელს; უპა ნიშნავს სიახლოვეს, ხოლო კარა ნიშნავს კეთებას ან მოქმედებას. „პაროპაკარა“, აქედან გამომდინარე ნიშნავს, რომ ადამიანი ღმერთთან ახლოს მისვლისთვის უნდა აკეთებდეს სიკეთეს და მსახურებდეს სხვებს. ეს არის სწორი სულიერი გზა, უპანიშადების არსი! სიტყვა „უპანიშადის“ მნიშვნელობა არის რომ მოწაფე უნდა დაჯდეს დაბლა ფეხებთან ღმერთის (გურუს), ვინც არის უფრო მაღალ დონეზე. ყველა სულიერი ტექსტი გვასწავლის როგორ მივუახლოვდეთ ღმერთს. ისევე როგორც ადამიანი მიდის ახლოს ჰაერკონდიცერთან სიგრილისა და კომფორტის მისაღებად როცა ცხელა, მსგავსად, როცა ადამიანი მიდის ახლოს ღმერთთან, ის ავითარებს ღმრთაებრივ ხარისხებს. ეს არის სადჰანა. რა არის პაპამ (ცოდვა)? სხვების დაზიანება არის ცოდვა; კლასიფება და დივერსიფება და ერთიანობის დავიწყება არის ცოდვა. სახელები და ფორმები შეიძლება განსხვავდებოდეს, მაგრამ სული არის მხოლოდ ერთი. ღმერთი და ბუნება არის კავშირში სადაც ღმერთი არის მიზეზი და ბუნება არის შედეგი. არ შეიძლება იყოს შედეგი მიზეზის გარეშე. ერთობის მიჩნევა სხვადასხვობად არის ცოდვა.
– ღმერთის საუბარი, 1996 წლის 8 აპრილი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 5 აგვისტო.
ჩვენ როგორ უნდა მოვიქცეთ მიუღებელ აზრებსა და განზრახვებთან რომლებიც წარმოიშობა ჭკუაში? ბჰაგავანი სიყვარულით გვირჩევს ჩვენ დღეს.
შეიცანით თქვენი ჭკუის სამუშაოები. კაცს ეწოდება მანიში. ის მანასით (ჭკუით) არის მანიში. კაცი ქმნის თავისი გამოცდილების მსოფლიოს თავისი ჭკუით. რა არის ჭკუა? მხოლოდ აზრების ფუთა. რა არის აზრები? ესები არის ყოველდღიური ცხოვრების ქმედებები. ამიტომ, მსოფლიოს პროგრესი ან გაუარესება დამოკიდებულია ინდივიდუალთა განზრახვებსა და ქმედებებზე. სამყარო არ არის თანდაყოლილი ბოროტება. სინამდვილეში, ბოროტება არ არსებობს მსოფლიოში! მსოფლიოს არ აქვს რამე მწუხარება! ყველა მწუხარება და ბოროტება შექმნილია ჩვენს მიერ მარტო. ჩვენ ვიწვევთ უბედურებას ცუდი სურვილების თავშექცევით. შეინარჩუნეთ სუფთა ჭკუა ყველა დროს. როგორც კი თქვენ იპოვით ამორალური განზრახვების ამოტივტივებას, იფიქრეთ ღმერთზე მათი ეფექტის გასანულებლად. არ გაიხსენოთ დეგრადირებული გრძნობები განმეორებით და არ გააძლიეროთ ესები როგორც თქვენ ზრდით მცენარეებს წყლითა და სასუქით!
– ღმერთის საუბარი, 1991 წლის 1 ივნისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 6 აგვისტო.
რას წარმოადგენს უფლისთვის ყვავილების შეთავაზების აქტი და რაზე უნდა ვიყოთ ჩვენ ფრთხილი შეთავაზების გაკეთებისას? ბჰაგავანი ნათლად განმარტავს მის მოლოდინებს ჩვენგან.
ყვავილი სიმბოლიზებს გულს. ყვავილებს სთავაზობთ მხოლოდ უფალს ან მათ ვისაც თქვენ პატივს სცემთ. გულის ყვავილი არის თავდასხმის ობიექტი ორი ბოროტი არსების მიერ: ერთი არის აჰამკარა (თვითკმაყოფილება); მეორე არის ასუია (შური). თვითკმაყოფილება დაფუძნებულია რვა განსხვავებულ ფაქტორზე: სიმდიდრეზე, ფიზიკურ ოსტატობაზე, დაბადებაზე, სწავლულობაზე, სილამაზეზე, ძალაუფლებაზე, ახალგაზრდობასა და მონანიებაზე. ამათგან, სიმდიდრით წარმოშობილი ამპარტავნება არის საძულველი ყველაზე მეტად. სანამ ეს აჰამკარა დომინირებს, შეუძლებელია ღმრთაებრივის ან ადამიანის სულიერი რეალობის შეცნობა. თვითკმაყოფილება არის დიდი ბარიერი ინდივიდუალსა და ღმერთს შორის. იგი საგანგებოდ უნდა დაინგრეს. სიამაყის ყველა ფორმა, დაფუძნებული დაბადებაზე, სიმდიდრეზე, ძალაუფლებაზე, სწავლულობაზე და ა.შ., სრულიად უნდა იყოს თავდანებებული. მხოლოდ მაშინ როცა ეგოისტურ სიამაყეს შესთავაზებს მსხვერპლად ღმრთაებრივის სამსხვერპლოზე შეუძლია კაცს აღმოაჩინოს თავისი ნამდვილი ბუნება. ეს არის ის მიძღვნა რაც იწოდება პირველ ნაბიჯად სულიერ მოგზაურობაში.
– ღმერთის საუბარი, 1988 წლის 16 იანვარი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 7 აგვისტო.
რატომ არის დისციპლინა და დისკრიმინება მნიშვნელოვანი ცხოვრებაში, განსაკუთრებით ახალგაზრდებისთვის? ბჰაგავანი ხსნის ჩვენთვის დღეს.
დისციპლინა არის ძალიან მნიშვნელოვანი მოსწავლეებისთვის. თქვენი გაღვიძების მომენტიდანვე, ჩაიტარეთ დილის დაბანა, იმედიტეთ ღმერთზე და შეასრულეთ თქვენთვის დადგენილი მოვალეობები მოწესრიგებულად ჩვეულებრივი რუტინიდან გადახვევის გარეშე. ვარირებები რუტინაში არის არასასურველი. თქვენ არ უნდა გაიღვიძოთ ერთ საათზე ერთ დღეს და სხვა დროს მეორე დღეს. დღის აქტივობები უნდა იყოს რეგულირებული ერთი და იგივე გრაფიკით. დაუყოვნებლივ საოჯახო საქმეების დასრულების შემდეგ დილის მშვიდ და წყნარ ატმოსფეროში, ადამიანმა უნდა შესწიროს სულ მცირე რამდენიმე წუთი ერთგულ მედიტებას ღმერთზე. ადამიანის ქონება დაფუძნებულია რეგულირებასა და თვითკონტროლზე. ესები უნდა იყოს მკაცრად დაცული ყოველდღიურ ცხოვრებაში. შემდეგ მოდის დისკრიმინება. მსოფლიო არის კარგისა და ცუდის, სიხარულისა და მწუხარების, სწორისა და არასწორის, გამარჯვებისა და დამარცხების ნარევი. ასეთი საწინააღმდეგო რამეებით გაჯერებულ მსოფლიოში, კაცმა მუდმივად უნდა აკეთოს არჩევანი სწორს, მართებულს და არასწორს, არასასურველს შორის. კაცმა არ უნდა ანებოს საკუთარ თავს ჭკუით გაძღოლა. ის უნდა მიჰყვეს ბუდჰის (გონების) მითითებებს.
– ღმერთის საუბარი, 1988 წლის 16 იანვარი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 8 აგვისტო.
რა არის სამი ძვირფასი სიმდიდრე რაც ჩვენ უნდა ვგარანტიროთ რომ ჩვენ შევაგროვებთ? ბჰაგავანი გვაძლევს ჩვენ მნიშვნელოვან გზავნილს და შეხსენებას დღეს.
კარგი ქცევა, კარგი ხარისხები და სამაგალითო ხასიათი არის ყველაზე ძვირფასი სიმდიდრე რაც ადამიანს შეიძლება ჰქონდეს. მაგრამ დღეს კაცებმა მიატოვეს ეს სამი და არიან მიწიერი სიკეთეების ძებნაში და, ჩაძირულები საკუთარ საზრუნავში, წარმოიდგენენ რომ ისინი არიან ღმრთისმოსავი ცხოვრებების გატარებაში. ღმრთაებრივი შეუძლებელია იყოს მიღწეული ასეთი ილუზიებით. ყველა სწავლება რასაც ადამიანი ისმენს, წიგნები რასაც ის სწავლობს, და განათლება რასაც ის იღებს, მხოლოდ ემსახურება ამ ილუზიების კვებას და არ ეხმარება კაცებს ღვთაებრივის ძებნაში. ღმრთაებრივის გასაცნობიერებლად, ადამიანმა უნდა მოიშოროს ეს ილუზიები. მთელი განათლება დღეს მიზნად იღებს მხოლოდ სტუდენტების მომზადებას მიწიერი წარმატებისთვის. დაფიქრდით წარსულის დიდ ბრძენებსა და ცნობილ კაცებზე ვისაც არ ჰქონდათ ეს განათლება მაგრამ ვინც ატარებდნენ ასეთ სამაგალითო ცხოვრებებს! რა დიდი რამეები არის რის მისაღწევადაც თქვენ მიდიხართ ამ შესწავლით მთელი თქვენი მღვიძარების საათებში, მხოლოდ საარსებო წყაროს გამოსამუშავებლად, იმ დროს როცა ივიწყებთ ღმერთს?
– ღმერთის საუბარი, 1988 წლის 29 მაისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 9 აგვისტო.
რადგან ჩვენ თვალს ვადევნებთ რაკშა ბანდჰანს, შემთხვევას დასა და ძმას შორის წმინდა კავშირის აღსანიშნად, ბჰაგავანი სიყვარულით განმარტავს ჩვენ რა შეიძლება ვისწავლოთ კრიშნასა და დრაუპადის ნათესაობიდან.
ერთ დღეს, სატიაბჰამამ, რუკმინიმ, ჯამბავატიმ და დრაუპადიმ დაინახეს სისხლი დამდინარე კრიშნას თითიდან. მათ შეეძლოთ ამის დანახვა რადგან ისინი ყველა იყვნენ ძალიან ახლოს კრიშნასთან. მსახურებს არ შეეძლოთ დანახვა რადგან ისინი არ იყვნენ ისე ახლოს. სატიაბჰამამ მაშინვე სთხოვა მოახლეს ქსოვილის ნაჭრის მოტანა კრიშნას თითზე შემოსახვევად, იმ დროს როცა რუკმინი თვით შევარდა შიგნით ქსოვილის მოსატანად. დრაუპადიმ მაშინვე გახია სარის ბოლო და შემოახვია იგი კრიშნას თითზე. როდესაც სატიაბჰამამ და რუკმინიმ ეს დაინახეს, მათ შეხედეს ერთმანეთს აღფრთოვანებაში დრაუპადის ერთგულებით. ისინი გრძნობდნენ თავს უკიდურესად უხერხულად და ფიქრობდნენ თავისში: „ჩვენ არ გვაქვს სიყვარული, ერთგულება და წინდახედულება რაც დრაუპადის აქვს! ჩვენ მხოლოდ მიბმულები ვართ კრიშნას ფიზიკურ ფორმაზე მაგრამ ნამდვილად არ გვესმის მისი საჭიროებები“. როცა დრაუპადი ელოცებოდა კრიშნას დახმარებისთვის გაჭირვების დროს, კრიშნას გაახსენდა ეს ინციდენტი და დაუყოვნებლივ გადაწყვიტა რომ დრო მოვიდა დაეჯილდოებინა ის მსხვერპლის აქტისთვის რაც მან შეასრულა იმ დღეს! ამ ფიზიკურ მსოფლიოში, თუ თქვენ გსურთ გქონდეთ რამე, თქვენ უნდა გასცეთ რამე სხვა სანაცვლოდ. როდესაც ცხვირსახოცის ყიდვა გსურთ, თქვენ მიდიხართ მაღაზიაში, მაღაზიის მეპატრონეს აძლევთ ათ რუპიას ან მეტს და ის გაძლევთ თქვენ ცხვირსახოცს. თქვენ უნდა შესთავაზოთ რამე ღმერთსაც მისი წყალობის მისაღებად. თქვენი მცირე შეთავაზებისთვისაც კი, ღმერთი მოგცემთ თქვენ უხვ ჯილდოს.
– ღმერთის საუბარი, 1996 წლის 30 ივნისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 10 აგვისტო.
რა არის გაიატრი მანტრას მნიშვნელობა? ბჰაგავანი, ჩვენი მოსიყვარულე უფალი, ხსნის ჩვენთვის დღეს.
გაიატრი გავრცელებულია ყველგან. იგი შედგება სამი ღმრთაებისგან – გაიატრი, სავიტრი და სარასვატი. მათგან პირველი არის გრძნობების მბრძანებელი. მეორე არის ჭეშმარიტების მასწავლებელი, და მესამე არის მეტყველების მბრძანებელი. აქედან გამომდინარე, ეს არის გრძნობების, ჭკუისა და მეტყველების სამება. გაიატრის უწოდებენ ჩანდასამ მატას (ყველა ვედას დედას). გაიატრის აქვს ხუთი სახე და არის ყველა ღმრთაების ტანმოსილება – სარვა დევატა სვარუპამ. სთოთრა (დიდების აღწერა), დჰიანა (მედიტება) და პრართჰანა (ლოცვა) ყველა არის მოცული გაიატრი მანტრით. როდის ხდება ლოცვა აზრიანი? ეს ხდება მხოლოდ მაშინ როცა თქვენ სტაბილიზებთ თქვენს ჭკუას და მიმართავთ მას ღმერთისკენ. საფუძველი ამისთვის არის მედიტება, ლოცვა და გამოცდილება. ეს არის აუცილებელი ჰარმონიის მისაღწევად აზრში, სიტყვასა და საქმეში. გაიატრი გვასწავლის ამ დიდ გაკვეთილს. ყველა პატარა სიტყვას ან ფრაზას მანტრაში აქვს უდიდესი შინაგანი მნიშვნელობა. ეს არ შეიძლება იყოს გვერდზე გადადებული როგორც ცრუმორწმუნეობა.
– ღმერთის საუბარი, 1995 წლის 6 მაისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 11 აგვისტო.
რა არის განთავისუფლება და როდის შეგვიძლია ჩვენ განვცდოთ იგი? ბჰაგავანი ნათელად განმარტავს კრისტალური გამონათქვამებით დღეს.
ამ მსოფლიოში, არსებობენ ვაჟები ვინც პატივს არ სცემენ თავიანთ მშობლებს. ისინი ვერ აცნობიერებენ რომ მშობლებმა გააჩინეს ისინი და აღზარდეს ისინი მრავალი მსხვერპლითა და უსიამოვნებით. ისინი ტკივილს აყენებენ მშობლებს ერთის მხრივ და ელოცებიან ღმერთს მეორეს მხრივ. ამას არ შეიძლება ეწოდოს ჭეშმარიტი ერთგულება საერთოდ. შეუძლიათ მათ ამ ტიპის ერთგულებით განთავისუფლების მიღწევა? რა არის განთავისუფლება? სულელები ფიქრობენ რომ ღმერთთან შერწყმა სიკვდილის შემდეგ არის განთავისუფლება. მაგრამ ეს არ არის ასე. აღმოფხვრა ყველა წუხილის და ამით ბედნიერად ყოფნა არის ნამდვილი განთავისუფლება. ეს არის ღარიბების შიმშილის დაკმაყოფილება და გაჭირვებულთა დახმარება. მუკტი (განთავისუფლება) ნიშნავს ადამიანის სირთულეების, დარდების, წუხილების, მიჯაჭვულობების გადაგდებას და ბედნიერების, კომფორტის, მშვიდობისა და ნეტარების უზრუნველყოფას. ეს არ არის რამე მისაღწევი ცალკეული დანიშნულების ადგილი. ყველასგან შფოთვის მოშორება და მათი გულების ავსება უმაღლესი სიმშვიდით არის მუკტი. გათავისუფლება საკუთარი საზრუნავებისგან არის მუკტი. მუკტი, რაც არის ასე მარტივი, დახვეწილი და ყველასთვის მისაწვდომობაში, იგნორებულია კაცის მიერ. მას ძალიან სწადია მუკტი სიკვდილის შემდეგ. მაგრამ მუკტი უნდა იყოს განცდილი როცა ადამიანი ჯერ კიდევ ცოცხალია.
– ღმერთის საუბარი, 2000 წლის 2 ოქტომბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 12 აგვისტო.
რა შეგვიძლია ჩვენ გავაკეთოთ დაუცველობის დასაძლევად და მშვიდობისა და უსაფრთხოების განსავითარებლად? დღეს ბჰაგავანი გვაძლევს ჩვენ დამარწმუნებელ გზავნილს.
თქვენ იცით რა ქაოტურ ვთარებაშია დღეს მსოფლიო. არეულობა და ძალადობა მძვინვარებს ყველგან. მშვიდობა და უსაფრთხოება არ ვლინდება სადმე. სად შეიძლება მშვიდობის პოვნა? იგი არის ჩვენში. უსაფრთხოებაც არის ასევე ჩვენში. როგორ უნდა იყოს დაუცველობა მოცილებული და უსაფრთხოება დაცული? სურვილებზე უარის თქმით. ძველი ბჰარატიების ენაზე ამას ეწოდებოდა ვაირაგია (მიჯაჭვულობის უარყოფა). ეს არ ნიშნავს სახლისა და ოჯახის მიტოვებას და ტყეში განმარტოებას. ეს არის უბრალოდ სურვილების შემცირება. როგორც სახლის პატრონმა, შეზღუდეთ თქვენი სურვილები ოჯახის საჭიროებებით! როგორც სტუდენტმა, მიდევნით თქვენს სწავლაზე. როგორც პროფესიონალი, დარჩით თქვენი პროფესიის მოვალეობების ერთგული. კაცი დაფოცხილია მრავალი პრობლემით რადგან მას არ აქვს საკუთარი თავის ნდობა. მაძიებლებს სულიერ გზაზე უწევთ დგომა ექვსი მტრით: ვნებით, ბრაზით, სიხარბით, ტრფიალით, სიამაყთა და შურით გამოწვეული პრობლემების წინაშე. ადამიანმა უნდა გადალახოს ესები.
– ღმერთის საუბარი, 1995 წლის 23 აგვისტო.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 13 აგვისტო.
რა არის ის დამოკიდებულება რითაც ჩვენ უნდა დავიწყოთ მსახურება? ბჰაგავანი, ჩვენი მოსიყვარულე უფალი, ხსნის და შთაგვაგონებს ჩვენ დღეს.
თქვენ რატომ გაიარეთ ასე გრძელი გზა, გაუძელით მოგზაურობის ყველა ხარჯსა და სირთულეს? ჩემს თანდასწრებაში ყოფნად და ჩემი მადლის მოსაპოვებლად, არა? მაშინ რატომ ეძებთ სხვა კონტაქტებს და სხვების წყალობას როგორც კი თქვენ მოაღწიეთ ამ ადგილს? რატომ ეშვებით რუტინაში რაც უარყოფს ჩემს თანდასწრებასა და მადლს? დაივიწყეთ ყველაფერი, და ერთგულება გამოიჩინეთ ბრძანებებზე რასაც მე გაძლევთ; მე მინდა მხოლოდ დაგაყენოთ თქვენ სევასა და სიყვარულის სულიერ გზაზე. ნუ შეგრცხვებათ რომ გთხოვეს სანდლების გროვის თვალთვალი, წყლის მიტანა მწყურვალისთვის ან კარიბჭესთან დგომა. პრივილეგია და სიამოვნება შედგება იმ გამოყენებაში რომელშიც თქვენ დებთ თქვენს უნარებსა და დროს სხვების დასახმარებლად. თქვენ გენატრებათ მემსახუროთ მე. ნება მომეცით მე გითხრათ თქვენ, მსახურება მათდამი ვინც მე მემსახურება მაძლევს მე ისეთივე კმაყოფილებას როგორსაც ჩემზე მსახურება. ნებისმიერის მსახურება არის ჩემზე მსახურება, რადგან მე ვარ ყველაში. შვება და სიხარული რასაც თქვენ აძლევთ ავადმყოფებსა და მწუხარეებს მაღწევს მე, რადგან მე ვარ მათ გულებში, და მე ვარ ის ერთი ვისაც ისინი მოუწოდებენ. ღმერთს არ სჭირდება თქვენი მსახურება; იტანჯება ის ტკივილით ფეხებში ან ტკივილით კუჭში? ეცადეთ ემსახუროთ ღმრთისმოსავებს; იყავით დასანუდასა – უფლის მსახურთა მსახური. კაცის მსახურება არის ერთადერთი საშუალება რითაც თქვენ შეგიძლიათ ემსახუროთ ღმერთს.
– ღმერთის საუბარი, 1970 წლის 4 მარტი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 14 აგვისტო.
რა არის ჩვენი ნამდვილი იდენტითობა, და რატომ გვავიწყდება იგი? ბჰაგავანი განმარტავს პრაქტიკული მაგალითით.
თუ ვინმე ადამიანს მიმართავს და ჰკითხავს მას: „ვინ ხარ შენ?“, ტანთან იდენტიფიკების გამო, ის პასუხად აძლევს თავის სახელს. დამატებითი კითხვების საპასუხოდ, ის თავს წარადგენს ექიმად, ფერმერად, სტუდენტად ან მსგავსად. როდესაც კვლევა უფრო შორს მიდის, ის იდენტიფებს საკუთარ თავს თავის ეროვნებასთან, როგორც ამერიკელი, ინდოელი, პაკისტანელი და ა.შ. როცა თქვენ გამოიკვლევთ ამ პასუხებს ღრმად, თქვენ იპოვით რომ არცერთი მათგანი არ იძლევა ჭეშმარიტებას. მან მიიღო სახელი თავისი მშობლებისგან. ეს არ ეკუთვნოდა მას დაბადებისას. მისი იდენტიფიკება ერთ ან მეორე პროფესიასთან არ არის ჭეშმარიტი რადგან ის არ არის პროფესია. მაშინ რა არის ჭეშმარიტება მის შესახებ? „მე ვარ ატმა. ეს არის ჩემი ჭეშმარიტი მე“. ეს არის ჭეშმარიტება. მაგრამ ადამიანები იდენტიფებენ საკუთარ თავს თავიანთი სახელებით, პროფესიებითა და ეროვნებით და არ აფუძნებენ თავიანთ ცხოვრებას ატმაზე. მანქანის არცერთი მძღოლი არ იდენტიფებს მანქანასთან. მსგავსად, ტანი არის მანქანა და ატმა არის მძღოლი. დავიწყებით თავისი ნამდვილი როლის როგორც მძღოლის, ადამიანი იდენტიფებს საკუთარ თავს ტანთან, რაც არის მხოლოდ სატრანსპორტო საშუალება.
– ღმერთის საუბარი, 1995 წლის 23 აგვისტო.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 15 აგვისტო.
რა არის სინამდვილეში თავისუფლება ან დამოუკიდებლობა? ინდოეთის დამოუკიდებლობის დღის აღსანიშნავ ზეიმზე, ბჰაგავანი განმარტავს ჭეშმარიტი ინდივიდუალი თავისუფლების კონცეფთს.
კაცს დღეს სურს უსაზღვრო თავისუფლება. რა არის სახელდობრ თავისუფლება? სიბრძნის დასრულება არის თავისუფლება. კულტურის დასრულება არის სრულყოფილება. ცოდნის დასრულება არის სიყვარული. განათლების დასრულება არის ხასიათი. კაცის ადამიანურობა არის კლებაზე რადგან ის კარგავს დღითიდღე ამ ოთხივე ხარისხს. რა არის სვეჩჩჰა (თვითნება)? ეს არის ინდივიდუალი ნება, მაგრამ ადამიანმა უნდა მიიღოს გამარჯვება და დამარცხება, წარმატება და წარუმატებლობა თანაბარგანწყობით. წარმატების სწრაფვა და წარუმატებლობის შეძულება არ წარმოადგენს სვეჩჩჰას. ნამდვილი თავისუფლება დევს ბედნიერებისა და მწუხარების თანაბრად ჩათვლაში. იგივე ჭეშმარიტებაა წარმოდგენილი ბჰაგავად გიტაში: სუკჰა დუჰკჰე სამეკრითვა ლაბჰაალაბჰაუ ჯაიაჯაიაუ (ადამიანი უნდა დარჩეს თანაბარგანწყობილი ბედნიერებასა და მწუხარებაში, მოგებასა და დანაკარგში, გამარჯვებასა და დამარცხებაში). დავუშვათ თქვენ მიიწვიეთ მეგობარი თქვენს სახლში, შეგიძლიათ თქვენ ნება დართოთ მხოლოდ მის სახეს და თხოვოთ მის ფეხებს გასვლა გარეთ? ადამიანობა დევს ორივეს თანაბარუფლებიანობაში. კეთილად მიიღეთ ორივე კარგიც და ცუდიც, წარმატებაც და წარუმატებლობაც, დიდებაც და ცუდი სახელიც. ეს არის სვეჩჩჰას განცდის სწორი გზა.
– ღმერთის საუბარი, 1997 წლის 8 მაისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 16 აგვისტო.
რა არის ღმრთაებრივი ჩამოსვლის მიზანი? ბჰაგავანი ააშკარავებს დღეს, როცა ჩვენ თვალს ვადევნებთ კრიშნა ჯანმაშტამის, უფალი კრიშნას ჩამოსვლას.
როდესაც ღმრთაებრივი მოდის ავატარად, იქნება ეს რამა თუ კრიშნა, მატსია (თევზი), ვარაჰა (ტახი) თუ ვამანა (ჯუჯა), ეს არის მხოლოდ ერთი მიზნით! თქვენ შეიცნობთ მხოლოდ მოსვლის წამიერ შედეგებს. მაგრამ თქვენ უნდა შენიშნოთ რომ ღმრთაებრივი მოდის როგორც ავატარი მხოლოდ კაცობრიობაზე სიყვარულის შესახებ ჭეშმარიეტების გაკვეთილის მისაცემად. „ოჰ, კაცო, სწორედ იმიტომ რომ შენ გაკლია სიყვარული და სავსე ხარ ეგოიზმით მსოფლიო იძირება ამდენ კონფლიქტსა და ქაოსში. მხოლოდ მაშინ როცა შენ განავითარებ სიყვარულსა და მსხვერპლის სულს შენ გააცნობიერებ ღმრთაებრიობას რაც არის ადამიანში“. კაცი ვისაც არ აქვს ტიაგას (მსხვერპლის) სული გახდება ყველა უბედურების მსხვერპლი. ადამიანი სიყვარულის გარეშე არის ცოცხალი გვამი. ეს არის სიყვარული და მსხვერპლი რაც ხდის კაცს ღმრთაებრივს. სიყვარული მარტო არის სიყვარულის ნაყოფი. სიყვარული არის თავისი საკუთარი მოწმე. არ არსებობს თვითინტერესის რამე კვალი მასში. რადგან სიყვარული არსებობს მისი საკუთარი გულისთვის, მას არ აქვს შიში. სიყვარულის გზის ადამიანებზე სასწავლად არის რომ ავატარები მოდიან მსოფლიოში.
– ღმერთის საუბარი, 1988 წლის 3 სექტემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 17 აგვისტო.
რა არის ის გაკვეთილი რაც ჩვენ ყველამ უნდა ვისწავლოთ გოპიკების ცხოვრებებიდან? – ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ დღეს.
სიხარული არ შეიძლება იყოს იქ სადაც არ არის სიყვარული. გოპიკები სავსე იყვნენ ისეთი სიყვარულით რომ ისინი ხედდნენ კრიშნას ყველაფერში რაც კი მათ გააკეთეს. როცა თქვენ ავსებთ თქვენს გულებს სიყვარულით, თქვენ არ გაქვთ ბოროტება ვინმეს მიმართ. კულტივირეთ რწმენა რომ ღმრთაებრივი არის ყველაში. დანებდით ღმრთაებრივს მიძღვნის სულით. სიმბოლური მნიშვნელობა დამოკიდებულებაში კრიშნასა და გოპიკებს შორის არის ეს: გული არის ბრინდავანი (თითოეულ ადამიანში). ადამიანის აზრები არის როგორც გოპიკები. ატმა არის კრიშნა. ნეტარება არის კრიშნას თამაში. თითოეულმა უნდა აქციოს თავისი გული ბრინდავანად და უნდა მიიჩნიოს მასში მცხოვრები ატმა კრიშნად. ყოველი მოქმედება უნდა ჩაითვალოს კრიშნას ლილად. გოკულაშტამი აღინიშნება შეთავაზებით კრიშნაზე პარამანნამის (ჯაგერით მომზადებული ბრინჯის). პარამანნამის ნამდვილი მნიშვნელობა არის ანნამ (საკვები), მიკუთნებული პარამზე (უზენაესზე). პარამანნამი არის ტკბილი. თქვენი სიყვარული უნდა იყოს ტკბილი. რასაც თქვენ სთავაზობთ ღმერთს უნდა იყოს თქვენი ტკბილი სიყვარული. თქვენი სიყვარული უნდა იყოს ყოვლისმომცველი. ეს არის ავატარის ყველაზე მთავარი გზავნილი.
– ღმერთის საუბარი, 1988 წლის 3 სექტემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 18 აგვისტო.
რატომ გაითამაშა პატარა კრიშნამ კარაქის მოპარვის სცენა? ბჰაგავანი გვიხსნის ჩვენ დღეს ასე რომ ჩვენ შევძლოთ გოპიკების მიბაძვა უფლის მოსაზიდად ჩვენსკენ.
ყველა გოპიკა მიდიოდა იაშოდას სახლში და ჩიოდა: „დედა! შენი შვილი კრიშნა ფარულად შემოდის ჩვენს სახლებში, ტეხავს, ჩვენს ქოთნებს და იპარავს კარაქს და რძეს“. ეს იყო ყოველდღიური მოვლენა! იაშოდამ დაიჭირა კრიშნა და გაკიცხა: „შენ არ ჭამ რასაც მე გთავაზობ. შენ მიდიხარ სხვა სახლებში და ქურდობ. შენ აფუჭებ ჩვენს რეპუტაციას. შენ რატომ არ ჭამ ჩემ მოცემულ კარაქს? კარაქი არ არის გემრიელი ჩვენს სახლში?“ რა არის ამ ინციდენტის შინაგანი მნიშვნელობა? დედა იმარაგებს დედობრივი სიყვარულით. მაგრამ გოპიკები იმავე საჭმელს იმარაგებდნენ სუფთა სიყვარულითა და ღმრთაებრივი გრძნობებით! ეს იყო არა კარაქი რაც იზიდავდა კრიშნას, არამედ მათი გულების სიწმინდე. კარაქი სიმბოლიზებს გოპიკების გულებს, რომლებიც სავსე იყო სიწმინდით, ერთმიზნობითა და უანგარობით. იაშოდას კარაქი იყო მიჯაჭვულობა, მაშინ როცა გოპიკების იყო სუფთა სიყვარული. ეს არის განსხვავება სიყვარულსა და მიჯაჭვულობას შორის. მიჯაჭვულობა იბადება ტანის ცნობიერებიდან. ის რაც დაკავშირებულია გულთან არის სიყვარული. გოპიკები აღვსილი იყვნენ სიყვარულიდან!
– ღმერთის საუბარი, 1995 წლის 21 მაისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 19 აგვისტო.
რატომ არის მნიშვნელოვანი დარჩენა პოზიტივად და მიმღების დამოკიდებულების მქონედ მაშინაც კი როცა ჩვენ ვართ დაქვემდებარებული ნეგატივზე ჩვენს გარშემომყოფებისგან? ბჰაგავანი ნათლად გვიხსნის ჩვენ დღეს, მაგალითის აღებით ბჰაგავატამიდან.
ყველა ავატარს აქვს ორი მიზეზი: ერთგულთა ლოცვები და ბოროტ ადამიანთა საშინელებანი. ამ ორის ერთიანობა აუცილებელია ავატარისთვის. აქ არის პატარა მაგალითი. პრაჰლადას ახსოვდა ჰარის სახელი უწყვეტად. ის იყო ადამიანი ვისაც ჰქონდა ერთგულება ჰარის მიმართ. მაგრამ ჰირანიაკაშიპუ, მისი მამა, იყო ჰარის მოძულე. პრაჰლადას სიყვარული და ჰირანიაკაშიპუს სიძულვილი გაერთიანდა დასაშედეგებლად ნარასიმჰა-ავატარში. კარგი და ცუდი ერთად უნდა ყოფილიყო. სანამ პრაჰლადა გალობდა „ომ ნამო ნარაიანაია“, უფალი იცავდა მას. რატომ იყო ის დაცული? რა სიტუაციებში იყო ის დაცული? როცა მას არ შეეძლო თავისი მამის საშინელებანის ატანა, ის იყო დაცული. ამრიგად, უბედურება მიცემული მამის მიერ თვით გახდა დაცვად მიცემულად პრაჰლადაზე! ჰირანიას სიძულვილმა შეაძლებინა პრაჰლადას უფალის სიახლოვის მიღწევა. ეს ორი ფაქტორი უნდა არსებობდეს ყოველი ავატარის მოსვლისთვის: სიბოროტე და ერთგულება. ამგვარად, ღმრთაებრივ საკითხებში, არსებობს ბევრი წმინდა საიდუმლო.
– ღმერთის საუბარი, 1995 წლის 21 მაისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 20 აგვისტო.
ინდოეთში, ჩვენ მივდევთ მნიშვნელოვანი პროგრამების და ღონისძიებების ლამპის ანთებით დაწყების ტრადიციას. რა არის ამ პრაქტიკის მნიშვნელობა? ბჰაგავანი სიყვარულით და ნათლად გვიხსნის ჩვენ დღეს.
ამ შეხვედრის დაწყებამდე, ჯიოტი (წმინდა ლამპარი) აანთო სვამიმ. არარა სხვა რამ არ აღნიშნავს ღმრთაებრიობას როგორც ეს წმინდა, კაშკაშა ალი. იგი ყოველთვის მიდის ზემოთ. მისი ქონა შეიძლება ყველგან. ყველგან იგი არის ანთებული, იგი ფანტავს სიბნელეს. უძველესი დროიდან, ბჰარატას ხალხი ავლენს ლამპის ანთების წმინდა ჩვეულებას ნებისმიერი წარმატებისთვის ხელსაყრელი ცერემონიის დაწყებისას. ისინი თაყვანს სცემენ ჯიოტის რადგან იგი ფანტავს სიბნელეს და არის სიბრძნის ბრწყინვალების სიმბოლო. ასეთი წმინდა ჩვეულება, რომელიც არის ინდური კულტურის უხსოვარი ნაწილი, დღეს არის იგნორებული. ადამიანები კავდებიან პრაქტიკებით რომლებიც ეწინააღმდეგება ასეთ ტრადიციებს. თუ თქვენ გაიგებთ ამ ჩვეულების მნიშვნელობას და სულს ლამპის დანთების უკან, თქვენ შეგიძლიათ გაიგოთ ღმრთაებრიობა. ჯიოტის ასანთებად, თქვენ გჭირდებათ ოთხი რამ – ჭურჭელი, ზეთი, პატრუქი და ასანთი ღერო (ცეცხლი) მის ასანთებად. მსგავსად, სიბნელის გასაფანტად თქვენში, თქვენ გჭირდებათ სიბრძნის ჯიოტი. მხოლოდ შინაგანი ღმრთაებრივი ლამპის შუქით შეგიძლიათ თქვენ გაიფურჩქნოთ ღირსეულ ადამიანად. შინაგანი სიწმინდე არის უდიდესი სიმდიდრე რაც ადამიანმა შეიძლება შეიძინოს. შინაგანი სიწმინდე არის პატრუქი გულის ჭურჭელში. ერთგულება არის ზეთი, და ღმრთაებრივი მადლი არის ცეცხლი რითაც სიბრძნის ლამპა შეიძლება აინთოს. მთავარი აუცილებელი რამ ღმრთაებრივი მადლის მიღწევისთვის არის ჰარმონია აზრში, სიტყვასა და საქმეში.
– ღმერთის საუბარი, 1995 წლის 8 ივლისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 21 აგვისტო.
რა არის ყველაზე მნიშვნელოვანი ღმრთაებრივის გასაცნობიერებლად საკუთარ მეში და სხვებზე მის გასავრცელებლად? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ დღეს.
სიყვარულის ტანმოსილნო! ის ვინც ისწრაფვის უზენაესი მე-ს პრინციპის სარეალიზოდ და იგივეს სხვებზე სასწავლებლად უპირველეს ყოვლისა უნდა განივითაროს გულის სიწმინდე. ის ვისაც აკლია გულის სიწმინდე არ არის უფლებამოსილი უზენაესი მე-ს რეალიზებაზე და იგივეს სხვებზე სწავლებაზე. შხამიანი გველები და მორიელები მიძვრებიან სინათლეს მოკლებულ ოთახში. ისინი არ შედიან ოთახში რომელიც არის კარგად განათებული. მსგავსად, შხამიანი ქმნილებები როგორიცაა სურვილი, ბრაზი, სიცრუე, სიხარბე, სიამაყე და შური ვერ შედის გულში რომელიც ანათებს სუფთა სიყვარულით. მიჯაჭვულობა და სიძულვილი შედის მხოლოდ იმ გულში რომელიც მოკლებულია სუფთა და წმინდა სიყვარულს. ამიტომ აუცილებელია რომ კაცმა განივითაროს სუფთა და წმინდა გული რომელიც სავსეა სიყვარულითა და თანაგრძნობით. ყველა ადამიანის გული უნდა იყოს ერთიანი თანაგრძნობა, სიყვარული, მოთმინება, შებრალება და ნეტარება. მხოლოდ მაშინ შეძლებს ის უზენაესი მე-ს პრინციპის ადვილად გაგებას. შემდეგ ის იქნება შესაფერისი იგივეს გავრცელებაზე.
– ღმერთის საუბარი, 1996 წლის 2 სექტემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 22 აგვისტო.
რატომ უნდა ვცეთ თაყვანი მშვენიერ ბუნებას პატივისცემითა და მოკრძალებით? – ბჰაგავანი სიყვარულით და ნათლად გვახსენებს ჩვენ დღეს.
ბუნება არ არის უბრალოდ ტანმოსილება ხუთი ელემენტის, იგი არ არის ტანმოსილება არც ხუთი სასიცოცხლო პრინციპის, ან ხუთი გარსის, ან ხუთი გრძნობის. ბუნება არის სწორედ ღმრთაებრიობის ტანმოსილება. კაცი აკეთებს ყველა ძალისხმევას ამ ლამაზი ბუნების მისაზიდად და საკონტროლოდ. პლატონი აღწერდა და ასწავლიდა რომ ბუნება არის ჭეშმარიტება, სიკეთე და სილამაზე. მაინც, საიდან მოდის ეს სილამაზე და ელეგანტობა? ღმერთი არის სილამაზე! ამიტომ, ბუნებაც არის ლამაზი. აქედან გამომდინარე, ეს არის ღმერთის ფორმა რაც არეკლილია ბუნებით. მცდელობაში ასეთი ბუნების შესაძენად ღმერთის ნებართვის გარეშე, კაცი განიცდის წარუმატებლობას და გაჭირვებას, რაც იწვევს სირთულეებს, დაბრკოლებებსა და დარდებს. ეს ჭეშმარიტება გასახილველად წამოყენებულია რამაიანაში. დაივიწყა რამა, ვინც არის ღმერთი, თაყვანს სცემდა ბუნებას, რავანამ სცადა სიტას დაუფლება, ვინც არის ბუნების განსახიერება. ვის შეიძლება იმედი ჰქონდეს ბუნების დაპყრობაზე, რაც არის ღმერთის საკუთრება? ბუნების დაპყრობაზე ოცნება არის უმეცრების დემონსტრირება. რა იყო რავანას მდგომარეობა დასასრულს? ის იყო მისი ოჯახის, ძმების, ვაჟების და თვით სამეფოს განადგურების მიზეზი. ამიტომ, ბუნების შეძენამდე, ადამიანმა უნდა იშოვოს ღმერთის წყალობა.
– ღმერთის საუბარი, 1996 წლის 28 მაისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 23 აგვისტო.
წმინდა და სუფთა გულის განსავითარებლად, ჩვენ საიდან უნდა დავიწყოთ? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ დღეს, ასე რომ ჩვენ შევძლოთ ჩვენი არჩევანის მცოდნედ ყოფნა.
გული რომელიც სავსეა ღმერთისადმი სიყვარულით ნამდვილად არის ადამიანის გული. ისინი ვისაც სურთ ასეთი სიყვარულით სავსე გულის განვითარება უნდა იყვნენ ფრთხილი ყურადღებით თავიანთ საკვებთან და სასმელთან. საკვებიდან რასაც თქვენ მოიხმართ უხეში ნაწილი გამოიყოფა; ნაწილი რაც არის შუალედური ბუნებით (უხეშსა და წმინდას შორის) ხდება ძვლები, კუნთები და სისხლი; და საკვების ყველაზე წმინდა ნაწილი ხდება ჭკუა. ამიტომ, საკვები არის პასუხისმგებელი ჭკუის კარგ და ცუდ ბუნებაზე. როგორიც არის საკვები, ასეთივე არის ჭკუა. აქედან გამომდინარე, საჭიროა სატვიკი, წმინდა და კარგი საკვების ზომიერად ჭამა. ძველ დღეებში, ბრძენები და წმინდანები, ატოვებდნენ სოფლებსა და ქალაქებს, მშვიდობიანად ცხოვრობდნენ ტყეებში, ჭამდნენ მხოლოდ ხილსა და ბოლქვებს თავის გასატანად. თქვენ შეიძლება არ იცოდეთ რამდენად სასარგებლო შეიძლება იყოს ასეთი სატვიკი საკვები. რა ნეტარი იყვნენ სიტა, რამა და ლაკშმანა ცხოვრებით ტყეში და ხილისა და ბოლქვების ჭამით მათი გაძევების განმავლობაში! ბედნიერება არის შესაფერის საკვებსა და ჩვევებში. არა მხოლოდ საკვები, არამედ სასმელი წყალიც უნდა იყოს სუფთა.
– ღმერთის საუბარი, 1996 წლის 2 სექტემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 24 აგვისტო.
რატომ არის საჭირო ჭკუის კარგი შთაბეჭდილებების გაფილტვრა ცუდებისგან? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ დღეს შესაბამისი მაგალითებით.
მეცნიერებმა, განსაკუთრებით მათ ვინც მიეკუთვნებიან გეოლოგიურ დარგს, ეს იციან ძალიან კარგად. როდესაც ისინი აწარმოებენ ოქროს დაზვერვას, პოულობენ ადგილს სადაც არის ოქრო, შემდეგ თხრიან ღრმად მიწაში და პოულობენ ნედლეული ოქროს სხვა ელემენტებთან შერეულ უსუფთაო დანაგროვებს. ამ ბუნებრივ მდგომარეობაში, ოქრო ნაპოვნია სხვა მინარევებთან ერთად. შემდეგ სტადიაზე, ისინი ასუფთავებენ უსუფთაო მასას და იღებენ სუფთა ოქროს მისგან. ყველა ბუნებრივი კანონი იქნება ამის მსგავსი. ეს არის ბუნებრივი კანონი ბუნების გამოწვევებზე პასუხის გაცემა, ძილი, კვება და ა.შ. მაგრამ მხოლოდ ბუნების ამ კანონების მიდევნით, ჩვენ ვერ ვიქნებით სადმე წასვალის ან რამე უფრო მაღალი დანიშნულების ადგილის მიღწევის შემძლე. ერთი და იგივე გულიდან ჩვენ ვპოულობთ ორ ემოციას, ერთს რისხვას და მეორეს მიტევებას. ამგვარად, ჩვენ გვიჭირს ამ ბუნების გაგება, რომლის მეშვეობითაც ორი ურთიერთსაწინააღმდეგო ემოცია გამოსხივდება ერთი და იგივე გულიდან. რადგან გული არის წყარო ორივეს კარგისაც და ცუდისაც, სტუდენტების განსაზღვრული მოვალეობაა გაიგონ როგორ იყვნენ ჩვენი წინაპრები ყურადღების მარტო კარგზე მუდმივად ფოკუსის შემძლე.
– თავი 21, ზაფხულის თავსხმები 1972.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 25 აგვისტო.
რა არის მნიშვნელოვანი განსხვავება ადამიანის სიცოცხლესა და იმას შორის რაც ფრინველებსა და ცხოველებს აქვთ? ბჰაგავანი გვახსენებს ჩვენ დღეს ამას დამაფიქრებელი მაგალითით.
ზოგი ამტკიცებს რომ კაცი იბადება სწორედ თავისი გრძნობების დაკმაყოფილებისთვის. ზოგნი ფიქრობენ რომ მათ საკვები და სიმდიდრე უნდა დააგროვონ სიხარულისა და ბედნიერებისთვის მხოლოდ. თუ კაცი უბრალოდ მოიხმარს საკვებს მსგავსად სხვა ცხოველების, რით განსხვავდება კაცი მათგან? კაცად დაბადება საჭიროა საკვების დასაგროვებლად? ფრინველი, რომელიც მშიერია და არ აქვს მომარაგებული საკვები, ზუსტად მიდის პირდაპირ საკვებთან მისი შიმშილის დასაკმაყოფილებლად. მეორეს მხრივ, კაცი ინახავს საკვებს მომავალი კმაყოფილების გულითვის. კაცი არ იბადება საკვების საძებნად სასიარულოდ. ის იბადება ატმას საძებნელად სასიარულოდ. ჩვენ უნდა განვავითაროთ ჩვენი ინტელექტი, რადგან ჩვენი ინტელექტი საშუალებას გვაძლევს ჩვენ განვასხვავოთ კარგი ცუდისგან მუდმივი ფიქრისა და გარჩევის პროცესის მეშვეობით. ჩვენ არ უნდა გადავტვირთოთ ჩვენი თავები ყველა ამქვეყნიური საკითხით. ჩვენ უნდა შევასრულოთ კარგი პრინციპები, რაც ჩვენ გვაქვს შენახული ჩვენს ჭკუებში. უხუცესთა საუბრები და დიდი წიგნების გზავნილები მიუთითებს მრავალფეროვნებაში ერთიანობის აღმოჩენის დიდ პრინციპებზე. მაგრამ ეს პრინციპი რჩება მხოლოდ თეორიული, თუ იგი არ სრულდება ჩვენს ყოველდღიურ ცხოვრებაში.
– თავი 21, ზაფხულის თავსხმები 1972.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 26 აგვისტო.
რა არის სწორი გზა ცხოვრების გასატარებლად ისე რომ გამოვიყენოთ ეს ძვირფასი საჩუქი სწორად? ბჰაგავანი გვახსენებს ჩვენ დღეს შესაფერი მაგალითებით.
ყველა ადამიანი არის ატმას ტანმოსილება. მაგრამ დეჰაბჰიმანას (ტანთან იდენტიფების) გამო, ის ივიწყებს ატმას პრინციპს. როდესაც თქვენ უკუაგდებთ დეჰაბჰიმანას და განივითარებთ ატმაბჰიმანას (უზენაეს მესთან იდენტიფებას), თქვენ განცდით ნეტარებას. არსებობს სამი ტიპის არსება ამ მსოფლიოში. ზოგიერთ არსებას შეუძლია მხოლოდ წყალში ცხოვრება, ზოგიერთ სხვას შეუძლია მხოლოდ მიწაზე ცხოვრება და არიან ზოგიერთი სხვები რომლებსაც შეუძლიათ ცხოვრება ორივეგან როგორც მიწაზე ასევე წყალში. მსგავსად, არსებობენ ზოგიერთი კეთილშობილი სულები ვინც ატარებენ მთელ თავიანთ დროს მუდმივ ჭვრეტაში ღმერთზე. არიან ზოგიერთი სხვები ვინც ატარებენ მიწიერ ცხოვრებას მაგრამ დროდადრო ფიქრობენ სულიერ საკითხებზე. მათი ცხოვრება არის როგორც ორი ცხენის რბოლა. მათ ერთი ფეხი აქვთ მსოფლიოში და მეორე სულიერებაში. არსებობს მესამე კატეგორია ადამიანების ვინც სრულიად მიწიერ ცხოვრებას ატარებენ და საერთოდ არ აქვთ სულიერი მიდრეკილება. იმის გამო რომ ისინი არიან დაავადებულნი უმეცრების სიცივით, მათ არ შეუძლიათ სულიერების სურნელის ყნოსვა. თქვენი დიდი კარგი ბედია რომ თქვენ ხართ კურთხეული ადამიანად დაბადებით. შეუძლებელია ყველასთვის ადამიანური ცხოვრების მიღწევა ყოველ დაბადებაში. ადამიანად დაბადება არის როგორც ძვირფასი ბრილიანტი. მაგრამ კაცი მზადაა გაცვალოს იგი ნახშირის ნატეხების მსგავს წვრილმან ნივთებში. ვინც იცის ბრილიანტის ფასი, გამოიყენებს ის მას ქაღალდზე დასადებ პატარა მძიმე საგნად მაგიდაზე? არა. ვინც იცის მისი ფასი შეინახავს მას უსაფრთხოდ ფოლადის ალმირაში, საკეტისა და გასაღების ქვეშ.
– ღმერთის საუბარი, 1996 წლის 2 სექტემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 27 აგვისტო.
ჩვენ რატომ ვვცემთ თაყვანს ვინაიაკას ჩვენი ნებისმიერი მნიშვნელოვანი საქმის დაწყებამდე? როცა ჩვენ თვალს ვადევნებთ ვინაიაკა ჩატურტის დღესასწაულს, ბჰაგავანი განმარტავს მნიშვნელოვანი ისტორიით.
პარამეშვარამ მიიპატიჟა თავისი ორი ვაჟი, ვინაიაკა და სუბრამანია, წასასვლელად მსოფლიოს შემოვლაზე და უთხრა რომ ვინც პირველი დაასრულებდა მოგზაურობას მიიღებდა ნაყოფს დაუყოვნებლივ. სუბრამანია შეჯდა თავის ფარშევანგზე და გაემართა რბოლაზე ენთუზიაზმით. განაპატი, ვინც ჩამოსხმული იყო დიდ ყალიბში და თავის ტრანსპორტად ჰყავდა თაგვი, არ იყო სადარი თავისი უმცროსი ძმის. როგორ შეეძლო მას ჰქონოდა იმედი წასვლაზე მსოფლიოს შემოსავლელად? ცოტა ხნის შემდეგ, შემხედვარემ რომ სუბრამანია უახლოვდებოდა ადგილს, განაპატიმ გარსშემოუარა მშობლებს, და მჯდომარემ მათ წინ, განაცხადა რომ მას შემოვლილი აქვს მთელი მსოფლიო. პარვატიმ ჰკითხა მას: „მსოფლიოს გარშემოვლის გარეშე, როგორ შეგიძლია შენ თქვა რომ შენ გააკეთე ეს მხოლოდ ჩვენი გარსშემოვლით?“ განეშამ უპასუხა: „ოჰ, დედა, მთელი დედამიწა ორივეთი არის გაჟღენთილი. თუ მე გარსშემოგივლით თქვენ, არ არის ეს თანაბარი მთელი მსოფლიოს გარსშემოვლის? თქვენ ხართ ყველგანმყოფი, და თქვენი გარსშემოვლა არის სამყაროს გარსშემოვლის ექვივალენტი“. პარამეშვარამ აჩუქა ხილი ვინაიაკას და უთხრა: „რადგან შენ გაქვს მახვილი გონება, შენ იქნები ყველა სულის მბრძანებელი“. სწორედ ამ მიზეზით არის რომ ვიგნეშვარა თაყვანცემულია თითოელისა და ყველას მიერ ნებისმიერი ხელსაყრელი ფუნქციის შესრულებამდე, იქნება ეს ახალ სახლში შესვლა, თუ შესრულება ქორწინების ცერემონიის ან სხვა რელიგიური ფუნქციის.
– ღმერთის საუბარი, 1984 წლის 10 სექტემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 28 აგვისტო.
რა არის წმინდა წერილების გზავნილი, და რა როლს თამაშობს ეს კაცის ამ სულიერ ძებნაში? ბჰაგავანი ნათლად ხსნის ჩვენთვის დღეს.
ტანი არის წარმავალი. დეჰი (მაცხოვარი) არის მარადიული და რეალური. დეჰი არის ცნობილი ასეთად არა იმიტომ რომ ის არის სწორედ ტანში (დეჰაში). მთელი კოსმოსი არის ღმრთაებრივის ტანი, და აქედან გამომდინარე ტერმინი დეჰი გამოყენებითია ამ კოსმიკ ცნობიერების მიმართ. გასაცნობიერებლად ამ ყოვლისშემავსელი ატმას (სულის) ბუნების, რომელიც არის უცვლელი რეალობა, არ არის საკმარისი მხოლოდ შასტრებიდან (უძველესი წმინდა წერილებიდან) აუტორიტის ძებნა. ატმა არ რეალიზდება შასტრების მეშვეობით. მე-ს რეალიზება უნდა იყოს მიღებული შასტრების აუტორიტის საფუძველზე, მაგრამ ადამიანის საკუთარი წრფელი სადჰანით (სულიერი ძალისხმევით). ვედები, უპანიშადები, შასტრები და პურანები (სულიერი სიბრძნის უძველესი წმინდა წერილები, მეტაფიზიკური ტრაქტატები და მითოლოგიური ლეგენდები) ყველა მსახურებს როგორც გზის მაჩვენებლები. ესები მიუთითებს მიმართულებას რაც ადამიანმა უნდა აიღოს. ესები აჩვენებს მიზანს რაც უნდა მოიძებნოს, მაგრამ მოგზაურობა უნდა გაკეთდეს თვით ჩვენს მიერ.
– ღმერთის საუბარი, 1984 წლის 6 სექტემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 29 აგვისტო.
ჩვენ როგორ უნდა ვცეთ გულწრფელად თაყვანი უფალ განაპატის ან ვიგნეშვარას? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ ასე რომ ჩვენ შევძლოთ ჩვენი თაყვანისცემის გულწრფელად გაკეთება.
განაპატი არის არა მხოლოდ სხვადასხვა საქმიანობათა მბრძანებელი არამედ ყველა ხელსაყრელი ფუნქციის მმართველი ღმრთაება. მას შეუძლია არასახარბიელო შემთხვევებიც კი აქციოს ხელსაყრელად. ის ყოველთვის დაკავებულია მადლის გაღებით ყველაზე. ის არის კეთილდღეობისა და ინტელექტის მდინარე. განაპატის მადლით ნებისმიერი სურვილი შეიძლება რეალიზდეს. განაპატისადმი ლოცვისას თქვენ არ უნდა ითხოვოთ უმნიშვნელო რამეები როგორიცაა გამოცდების ჩაბარება ან სამსახურის შოვნა. თქვენ უნდა მხოლოდ ილოცოთ: „ოჰ, ვიგნეშვარა! გთხოვ, იზრუნე რომ არ იყოს დაბრკოლება იმაში მე რის მიღწევაც მსურს. მე თაყვანს გცემ შენ ამ მიზნისთვის“. დღეს, ცოტა ადამიანი იგებს განაპატი ტატვას (პრინციპის) ჭეშმარიტ სულს. ისინი ზრუნავენ გარეგან ფორმებზე და იგნორებენ შინაგან ეზოთერულ მნიშვნელობას. ეს ეხება წესს რითაც მრავალი ფესტივალი აღინიშნება. რამას დაბადების დღე იზეიმება რამას მიერ წარმოდგენილი ხარისხების გაგების გარეშე. იმისათვის, რომ იყვნენ რამას ნამდვილი ერთგულები, ადამიანებმა უნდა კულტივირონ მისი ხარისხები. იმისათვის, რომ იყოთ კრიშნას ნამდვილი ერთგული, თქვენ უნდა იყოთ მარად ნეტარებაში, როგორც კრიშნა. თუ თქვენ გსურთ იყოთ საის ერთგული, თქვენ უნდა იყოთ სიყვარულით სავსე. გიყვარდეთ ყველა, ემსახუროთ ყველას!
– ღმერთის საუბარი, 1998 წლის 25 აგვისტო.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 30 აგვისტო.
რატომ არის დისციპლინა ბავშვის განვითარების ძალიან მნიშვნელოვანი კომპონენტი და როგორ უნდა მივუდგეთ მას? ბჰაგავანი აძლევს რამდენიმე ძალიან მნიშვნელოვან რჩევას მშობლებსა და მასწავლებლებს დღეს.
გოგრაგველი თუ მიტოვებულია მიდრეკილია გამრუდებისკენ. ამიტომ, მებაღეები აბამენ ქვას მას ბოლოზე, და სიმძიმე ასწორებს მას, როცა იგი იზრდება უფრო და უფრო გრძლად. ბავშვებისა და ახალგაზრდების ჭკუებიც მიდრეკილია გამრუდებისკენ სენსუალური ფილმების, უფროსების მიერ შექმნილი ცარიელი თვალთმაქცური ატმოსფეროს, ბრჭყვიალასა და მომხიბვლელის ცდუნების, ასევე თავგადასავლისა და დიდების ცრუ განცდის გავლენის ქვეშ. ამიტომ, სკოლებმა უნდა მიაბან დისციპლინის ქვა და გახადონ ისინი ზრდადი სწორად და ჭეშმარიტად. ქვა არ უნდა იყოს ძალიან მძიმე, რომ არ გაწყვიტოს გოგრა ორად! სადისციპლინო წესები კარგად უნდა იყოს გააზრებული და მორგებული ასაკობრივ ჯგუფზე რომლის გამოსწორებაც მათ სურთ. ატმოსფერო უნდა იყოს იმდენად დატვირთული რომ მორჩილება დისციპლინისადმი მოვიდეს ავტომატურად, სავსე გულით. ასეთი დისციპლინა ჩამოაყალიბებს კარგ ლიდერებს ერისთვის. ისინი ასევე უნდა იყვნენ კარგი მიმდევრები; ჩინებული ჯარისკაცები ქმნიან ჩინებულ გენერლებს. მშვიდობის ახალგაზრდა შეგირდები ხდებიან მშვიდობის სვეტები, ისინი იზრდებიან მშვიდობის დამცველებად. დაარეგულირეთ ბავშვების კვების ჩვევები; საკვები განსაზღვრავს, დიდწილად, ჯანმრთელობას და გონებას, ემოციებსა და იმპულსებს. დააწესეთ შეზღუდვები საკვების ხარისხსა და რაოდენობაზე, ისევე როგორც მისი მოხმარების ჯერადობასა და დროზე. დასვენებაც უნდა იყოს მორალური და ამაღლებული, უბიწოთა და ღმერთისმოშიშთა საზოგადოებაში.
– ღმერთის საუბარი, 1970 წლის 2 მარტი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 31 აგვისტო.
როგორ შეგვიძლია ჩვენ მივაღწიოთ ბედნიერებისა და მწუხარების მიღმა სტადიას? – ბჰაგავანი სიყვარულით გვიხსნის ჩვენ დღეს.
მღვიძარების სტადიაში ჭკუა არისა მთლიანად შემგრძნობი. სანამ თქვენ გაქვთ ჭკუა, თქვენ ხედთ პრაკრიტის, ბუნებას. და სანამ თქვენ შეიგრძნობთ პრაკრიტის, თქვენ ვერ გაექცევით ბედნიერებისა და მწუხარების განცდას. მაშ, რა არის სინამდვილეში პასუხისმგებელი ბედნიერებასა და მწუხარებაზე? ეს არის მღვიძარე მდგომარეობა. ღრმა ძილის სტადიაში არ არსებობს ჭკუა და, მაშასადამე, არ არსებობს არც მსოფლიო არც ბედნიერებისა და მწუხარების განცდა. სანამ არსებობს ჭკუა, არსებობს მსოფლიო; სანამ მსოფლიო არსებობს, არსებობს ბედნიერება და მწუხარება. არ არსებობს არც ბედნიერება და არც მწუხარება, როცა თქვენ გადააბიჯებთ ჭკუას. როგორ შეგიძლიათ თქვენ გადააბიჯოთ ჭკუას? ღმერთისადმი სიყვარულის განვითარებით. რასო ვაი საჰ (ღმერთი არის არსის ფორმაში). ზუსტად როგორც შაქარი ავსებს სიროფის ყოველ წვეთს, სიყვარული ავსებს მთელ მსოფლიოს. არ არსებობს ადგილი სიყვარულის გარეშე და მსოფლო ვერ იარსებებს ნეტარების გარეშე. სიყვარული არის ყოვლისმომცველი, ნეტარება არის ყოვლისმომცველი. ადამიანის არსებას, უფრო სწორად, არცერთ ცოცხალი არსებას არ აქვს სიცოცხლე სიყვარულის გარეშე.
– ღმერთის საუბარი, 1996 წლის 2 სექტემბერი.
ბაბა