საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 1 სექტემბერი.
ჩვენ გვეუბნებიან სიყვარული არის ყველა პრობლემის გადასაწყვეტად. მაგრამ როგორ ვკულტივიროთ ეს სიყვარული? ბჰაგვანი, ყველაზე თანაგრძნობით, გვიჩვენებს ჩვენ ამ გზას!
ტანი არის როგორც შაქრის ლერწმის ღერო. მხოლოდ მაშინ, როდესაც იგი გადის სხვადასხვა სირთულეებს, თქვენ შეიძლება განიცადოთ თვითრეალიზების ტკბილი ნეტარება. ეს სიტკბო არის თვით ღმრთიურება. სად არის ეს სიტკბო კაცში? ეს არის ყველა კიდურსა და ორგანოში. ყველას აქვს რწმენა სიყვარულის ძალაში. მაგრამ როგორ უნდა წახალისდეს და განვითარდეს ეს სიყვარული? ეს კითხვა შეიძლება წამოიჭრას ბევრის ჭკუაში. როდესაც ადამიანები კითხულობენ: “როგორ შეგვიძლია ჩვენ განვავითაროთ ჩვენი სიყვარული უფლის მიმართ?” პასუხი არის: “არსებობს მხოლოდ ერთი გზა. როცა თქვენ ჩადებთ პრაქტიკაში სიყვარულს, რომლშიც თქვენ გაქვთ რწმენა, ეს სიყვარული გაიზრდება.” იმის გამო რომ თქვენ არ პრაქტიკებთ იმას რასაც თქვენ აღიარებთ, თქვენი რწმენა სუსტდება. მცენარე გაიზრდება მხოლოდ მაშინ როცა რეგულარულად მოირწყვება. როცა თქვენ გაქვთ დარგული სიყვარულის თესლი, თქვენ შეიძლება გაზარდოთ იგი მხოლოდ მისი მორწყვით სიყვარულით ყოველდღე. სიყვარულის ხე გაიზრდება და გამოიღებს სიყვარულის ნაყოფს. კაცი დღეს არ ასრულებს იმ მოქმედებებს რომლებიც წაახალისებს სიყვარულს. როცა თქვენ გსურთ უფლისადმი სიყვარულის განვითარება, თქვენ მუდმივად უნდა აპრაქტიკოთ უფლის მიმართ სიყვარულით ერთგულება.
-ღმერთის საუბარი, 1991 წლის 2 სექტემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 2 სექტემბერი.
ნეტარების მოსავლის ასაღებათ, ჩვენ რა უნდა გავაკეთოთ? ბჰაგავანი ნათლად აყალიბებს ჩვენთვის ყველა ნაბიჯს რაც ჩვენ გვჭირდება მისადევნად.
ნირაკარა (უფორმო) მოდის ნარაკარაში (ადამიანის ფორმაში), როდესაც სიკეთის სათნოება და ბოროტების მანკიერება აღწევს გარკვეულ სტადიას. პრაჰლადას ერთგულება და მამის უგულვებელყოფა, ორივე უნდა მომწიფებულიყო მანამ, სანამ ნარასიმჰა ავატარი შეიძლებოდა მომხდარიყო. ავატარის ჭეშმარიტების გასაგებად, სადჰაკამ უნდა გააკულტუროს ჭკუა, როგორც ფერმერი აკეთებს მინდორს. მან უნდა გაასუფთაოს ველი ეკლიანი ქვეტყისგან, ველური მცოცავებისგან და გაუმხმარი ფესვებისგან. მან უნდა მოხნას მიწა, მორწყას იგი და კარგად დათესოს თესლი. მან უნდა დაიცვას ამოსული მცენარეები და ნაზი ნერგები როგორც მწერი მავნებლებისგან, ასევე თხისა და მსხვილფეხა რქოსანი პირუტყვის თავდასხმისგან; მან უნდა დააყენოს ღობე ირგვლივ. ასევე, ეგოიზმი, სიამაყე და სიხარბე უნდა იყოს ამოღებული გულიდან; სატია, ჯაფა, დჰიანა (ჭეშმარიტება, უფლის სახელის გამეორება და მედიტირება), ხნავს და ასწორებს; სიყვარული არის ის წყალი რითაც უნდა გაიღენთოს მინდორი და გახადოს იგი რბილი და მდიდარი; სახელი არის თესლი და ბჰაკტი არის ყლორტი; კამა და კროდჰა (სურვილი და რისხვა) არის პირუტყვები და ღობე არის დისციპლინა; ანანდა (ნეტარება) არის მოსავალი!
-ღმერთის საუბარი, 1964 წლის 23 ნოემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 3 სექტემბერი.
თუმცა საზოგადოებაში თანასწორობის კონცეფცია არის მნიშვნელოვანი, რა არის ნიუანსი რაც ხშირად გამოტოვებულია? ბჰაგავანი განმარტავს და გვაძლევს ჩვენ მნიშვნელოვან მითითებებს ყველასათვის ბედნიერების უზრუნველყოფის გზებზე.
თქვენ ამჟამად გესმით თანასწორობის (სამანათვას) შესახებ, რომ თითოეული ცოცხალი არსება თანაბარია დანარჩენის. ეს არის მცდარი წარმოდგენა, რადგან ჩვენ ვნახულობთ მშობლებსა და ბავშვებს განსხვავებულად აღჭურვილებს; როცა ერთი ბედნიერია, მეორე უბედურია! არ არსებობს თანასწორობა შიმშილში ან სიხარულში! რა თქმა უნდა, ყველას თანაბრად აქვს უფლება სიყვარულსა და თანაგრძნობაზე და ღმერთის მადლზე. ყველას აქვს უფლება წამალზე საავადმყოფოში, მაგრამ რაც ეძლევა ერთს არ უნდა მიეცეს მეორეს! არ შეიძლება იყოს თანასწორობა მედიკამენტების მოხმარებაში! თითოეული იმსახურებს წამალს რომელიც განკურნავს მას მისი ავადმყოფობისგან. მე ვიცი, რომ ეს ბრძოლა თანასწორობის სახელით არის მხოლოდ ერთი გზებიდან რომლითაც კაცი ცდილობს ანანდას მიღებას! მსოფლიოს თითქმის ყველა კუთხეში კაცი დღეს მისდევს ბევრ ასეთ გზამკვეთსა და მცდარ გზას ანანდას მისაღწევად. მაგრამ ნება მომეცით მე გითხრათ თქვენ, რომ ურეფორმირებოდ ქცევის, ყოველდღიური ქცევის, ყოველდღიური ცხოვრების პატარა მოქმედებების, ანანდა იქნება მიღწევადობის მიღმა. მე ვთვლი პრავართნას (ქცევას) ყველაზე არსებითად!
-ღმერთის საუბარი, 1964 წლის 23 ნოემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 4 სექტემბერი.
სად უნდა მიგვიყვანოს ჩვენ ღმერთის ძებნამ? ბჰაგავანი სიყვარულით შთაგვაგონებს ჩვენ დღეს ვიკითხოთ გულწრფელად.
ღმრთაებრივი ათმას ტანმოსილნო! უძველესი დროდან, კითხვები, “სად არის ღმერთი?” და “როგორ ჩნდება ის?” აღელვებდა ადამიანების ჭკუებს. პასუხები მოიძებნა გამოკვლევის სხვადასხვა გზებით. მორწმუნეებმა, ურწმუნოებმა, მათ ეჭვის მქონეებმა და სხვებმა ვერ შეძლეს მკაფიო პასუხის მიღება ამ კითხვებზე. ჭეშმარიტების გასაგებად ადამიანმა უნდა ჩაიხედოს საკუთარ თავში. ეს არ შეიძლება იყოს ნასწავლი სახელმძღვანელოებიდან ან მასწავლებლებისგან. ჩაითანია (შეგნება) არის ჭკუაში და ვრცელდება ყველგან. ხედვის ძალა თვალში და გემოს ძალა ენაში მიღებულია ამ ჩაითანიადან. ადამიანები იყენებენ გრძნობის ორგანოებს მაგრამ არ იციან ძალის წყარო რაც მათ ააქტიურებს. ჩაითანია შეუძლებელია იყოს გაგებული ფიზიკური ხედვით. ეს არის ყველას შიგნით ძალიან ახლოს. ადამიანები ატარებენ გარე ვარჯიშებს და სულიერ პრაქტიკებს ამაოდ მის საპოვნელად. მთელი ქმნილება არის ღმრთიური ნების გამოვლინება. პრაკრითი (ბუნება) არის ღმერთის გამოვლინება. კაცი ასევე არის პრაკრითის ნაწილი და ამგვარად აქვს ღმრთაებრივი ძალა მასში.
-ღმერთის საუბარი, 1993 წლის 19 სექტემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 5 სექტემბერი.
რა არის ის მნიშვნელოვანი ინსტრუქციები რაც მასწავლებლებმა უნდა მისცენ თავიანთ მოსწავლეებს? ინდოეთში მასწავლებელთა დღესთან დაკავშირებით, ბჰაგავანი სიყვარულით იმეორებს!
მასწავლებლებო! ასწავლეთ თქვენს ახალგაზრდა მოსწავლეებს ბჰარათის დიდი ბრძენების, გმირებისა და გმირი ქალების იდეალები, ვინც მისდევდნენ უმაღლეს სათნოებებს და მისცეს მაგალითი მსოფლიოს. მათ უნდა ასწავლონ მოიქცნენ როგორც იდეალური ვაჟები შრავანაკუმარის მსგავსათ. ერთ კარგ ვაჟს შეუძლია გამოისყიდოს მთელი ოჯახი. ეკალავია სიმბოლიზებს უზენაეს ერთგულებას გურუს მიმართ. პრაჰლადა უნდა იყოს ხელჩამორთმეული როგორც ღმერთში სრული რწმენის უმაღლესი მაგალითი. მასწავლებლებმა უნდა ჩანერგონ ღმერთისადმი ასეთი ერთგულება ახალგაზრდებში. სეკულარიზმის სახელით, მთავრობები არ უნდა დაეჯახნენ მოქალაქეების მიერ მათი შესაფერისი რელიგიის პრაქტიკას. არავინ უნდა გააკრიტიკოს სხვათა სარწმუნოება. ღმრთიურება რომელსაც თაყვანს სცემს ყველა რელიგია არის ერთი და იგივე, თუმცა სხვადასხვა სახელები შეიძლება იყოს გამოყენებული. რელიგიის სახელით, ძალადობრივი კონფლიქტები არ უნდა წახალისდეს. ბავშვები უნდა იყვნენ ნასწავლი ყველა რელიგიის პატივისცემაზე. მასწავლებელმა უნდა ასევე გახადონ ბავშვები გაცნობიერებული განათლების ჭეშმარიტ მიზანზე. განათლება უნდა იყოს მომზადება უბიწო ცხოვრებისთვის და არა ფულის შოვნისთვის. კარგი ხარისხები არის უფრო ფასეული ვიდრე ფული.
-ღმერთის საუბარი, 1994 წლის 22 ივლისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 6 სექტემბერი.
როგორ შეგვიძლია ჩვენ ვთქვათ რომ ქმნილებას აქვს ისეთივე ბუნება როგორიც შემოქმედს? ბჰაგავანი სიყვარულით ხსნის ჩვენთვის დღეს დასამახსოვრებელი მაგალითით.
ღმრთაებრივი არის სრული; შემოქმედება არის სრული; მაშინაც კი, როცა ქმნილება მოხდა და კოსმოსი გამოჩნდა წარმოქმნილად ღმრთაებრივისაგან, არ იყო შემცირება სრულის სისავსეში. თქვენ მიდიხართ ბაზარში კილოგრამი ჯაგერის საყიდლად. მაღაზიის გამგეს თავისი მარაგიდან მოაქვს დიდი ნაჭერი და ჭრის ნაწილს, რომელიც იწონის დაახლოებით კილოგრამს; ის შემდეგ აწონის მას და გვაძლევს ჩვენ ფასის ოდენობის სანაცვლოდ ჯაგერის ერთ კილოგრამს. ჩვენ ვიღებთ სინჯად ნაწილს დიდი ნაჭრისგან და ჩვენ იმედი გვაქვს ნაწილი გამოდგება ისე ტკბილი როგორც ორიგინალი ნაჭერი. ჩვენ მივდივართ სახლში და ვამზადებთ ცოტა ტკბილ სასმელს რასაც ჰქვია პანაკამი. პანაკამი არის ტკბილი; ჯაგერის კილოგრამი და დედა ნაჭერი – ყველა არის ერთნაირად ტკბილი. სისავსე არის ღმრთაებრივის ხარისხი; ის გვხვდება ნაწილში ან ულუფაში, ნახევარში ან მთელში. რაოდენობა არ არის კრიტერიუმი; ხარისხი არის. ხილულ მსოფლიოში რომელიც აღებულია ღმრთაებრივის ნივთიერებიდან, ეს ხარისხი თანაბრად არის სავსე. ჩვენ არ განვიხილავთ მსოფლიოს როგორც რამე ნაკლებს ვიდრე ღმერთს..
– ღმერთის საუბარი, 1975 წლის 23 ივლისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 7 სექტემბერი.
განეშ ჩათურტის წმინდა დღესასწაულზე, ბჰაგავანი განმარტავს უფალი ვინაიაკას შინაგან მნიშვნელობას.
პარვათი თანაია განადჰიპა! (ოჰ პარვატის ვაჟიშვილო, განების მბრძანებელო!). ამ ტერმინებით ვედები ადიდებს განაპათის. ვინ არიან ეს განები? არიან ისინი ციური ანგელოზები თუ ასურები (დემონური არსებები)? ისინი არიან ციური არსებები. სად არიან ისინი? ისინი არიან მოხეტიალე გარე მსოფლიოში თუ არიან ისინი დახვეწილად ადამიანებში? მას განადჰიპათის უწოდებენ იმიტომ რომ ის არის განების უზენაესი უფალი. განები არის ჯნანედრიების (აღქმის ორგანოების) და კარმენდრიების (მოქმედების ორგანოების) ტამნმოსილებები. ჭკუა არის ამ ათი გრძნობის პატრონი. ჭკუის თავმჯომარეობის ღმრთაებას ეწოდება ინდრა რადგან ის არის ინდირიების (გრძნობების) მბრძანებელი. ჭკუაზე თავმჯდომარე არის ბუდჰი (გონება). რას ნიშნავს სახელი “განაპატი”? “გა” ნიშნავს ბუდჰის (ან ინტელექტს), “ნა” ნიშნავს ვიჯნანას (სიბრძნეს). ვინაიდან ვიღნეშვარა არის გონიერებისა და სიბრძნის მბრძანებელი მეფე, მას ჰქვია განაპათი. აქედან გამომდინარეობს ეს რომ რასაც ეწოდება განები არის ადამიანის ტანის ნაწილები.
– ღმერთის საუბარი, 1995 წლის 29 აგვისტო.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 8 სექტემბერი.
რა არის მიზანი კერპების როგორც ღმრთაების წარმოდგენის თაყვანისცემის უკან? ჩვენ როგორ უნდა ვისარგებლოთ ასეთი თაყვანისცემიდან? მოდით ჩვევნ მოვისმინოთ თვით ბჰაგავანისგან!
თქვენ შეგიძლიათ დააყენოთ კერპები და თაყვანი სცეთ მათ. მაგრამ არ დაივიწყოთ ყოველგვარი თაყვანისცემის შინაგანი მნიშვნელობა. ყველა გარეგანი აქტივობა აუცილებელია მხოლოდ თქვენს დასახმარებლად შეხვიდეთ არაორმაგობის სულში და განიცადოთ ერთიანობა სხვადასხვაგვარობაში. სიყვარული და მსხვერპლი არის ძალიან მნიშვნელოვანი. სადაც არის სუფთა, უმწიკვლო, უანგარო, წმინდა და ამაღლებული სიყვარული იქ არ არის შიში საერთოდ. გაცემა და არა მიღება არის სულიერი სადჰანას ძირითადი პრინციპი. თქვენი გული სავსეა სიყვარულით, მაგრამ თქვენ იყენებთ მას მხოლოდ ეგოისტური მიზნებისთვის მისი ღმერთისკენ მიმართვის ნაცვლად. ღმერთი არის გულში და არა თავში. გული არის პრემა-მაიამ (სიყვარულით სავსე). ამ დღესასწაულის დღეებში, თქვენ უნდა გახსოვდეთ რომ ღმერთი არის ერთი, და ყველა რელიგია მისდევს „ერთი ღმერთის, ვინც არის ყველგანმყოფი“ ერთსა და იმავე პრინციპს. თქვენ არ უნდა გქონდეთ სიძულვილი რომელიმე რელიგიის მიმართ, რადგან თითოეული არის ბილიკი ღმერთისკენ. აღზარდეთ სიყვარული თქვენი მოყვასებისადმი, მიიღეთ ღმრთიურის კეთილშობილური სიყვარული. ეს არის ცხოვრების მიზანი.
– ღმერთის საუბარი, 1994 წლის 9 სექტემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 9 სექტემბერი.
რა უნდა იყოს ჩვენი ყველა სულიერი პრაქტიკისა და რიტუალის საფუძველი? ბჰაგავანი სიყვარულით და მტკიცედ გვახსენებს ჩვენ დღეს დაკავშირებულ მაგალითს.
საკუთარი იდენტობის გაცნობიერება, ათმას არსებად, არის სიბრძნის ნიშანი, ლამპის ანთება რომელიც აფენს სიბნელეს. ეს ათმა არის ნეტარების, მშვიდობის, სიყვარულის ტანმოსილება, მაგრამ, იმის ცოდნის გარეშე რომ ეს ყველაფერი არსებობს მასში, კაცი ეძებს მას თავის გარედან და აუძლურებს თავს ამ იმედგამაცრუებელ დევნაში. ჩიტები, რომლებიც დაფრინავენ გემის ანძებიდან შორს, უნდა დაბრუნდნენ სწორედ იმ ანძებზე, რადგან მათ სხვა ადგილი არ აქვთ, რომ შეკეცონ დაღლილი ფრთები და დარჩნენ სტუმრად! ამ სიბრძნის (ჯნანას) მოკლებულად, ყველა მცდელობა სულიერი ნეტარებისა და სიმშვიდის საძებნად არის უშედეგო. თქვენ შეიძლება გქონდეთ ბრინჯი, ოსპი, მარილი, ბოსტნეული და თამარინდი; მაგრამ ცეცხლის გარეშე, რომ მოხარშოთ ესები რბილად და გემრიელად, ესები არის ისეთივე კარგი როგორც არარსებული! ასევე, ჯაფამ, დჰიანამ, პუჯა და პილიგრიმობა ყველა არის არაეფექტური, თუ ადამიანის ძირითადი რეალობისა და იდენტობის ცოდნა არ არსებობს ამ პროცესის გასათბობად. ათმა არის ყოველგვარი სიხარულისა და მშვიდობის სათავე და წყარო; ეს უნდა იყოს გაცნობიერებული და დასახლებული. ამ შემეცნების გარეშე, ადამიანის სიცოცხლე არის შესაძლებლობა რაც არის დაკარგული!
– ღმერთის საუბარი, 1966 წლის 16 მარტი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 10 სექტემბერი.
რა არის ნამდვილი კურუკშეტრა და რა არის მუდმივი ბრძოლა რაც იქ ხდება? ბჰაგავანი სიყვარულით შთაგვაგონებს ჩვენ ასე რომ ჩვენ შევძლოთ საკუთარი გამარჯვების უზრუნველყოფა.
ჩვენს ტანს თვით შეიძლება ეწოდოს დჰარმაკშეტრა. რადგან, როცა ბავშვი იბადება ის არის სუფთა და უნაკლო. ის ჯერ კიდევ არ არის მსხვერპლი „ადამიანის ექვსი მტრის“ – ბრაზის, სიხარბის, ვნების, ეგოთიზმის, სიამაყისა და ეჭვიანობის. ის არის ყოველთვის ბედნიერი. ის ტირის მხოლოდ როცა შია. ვინც ეფერება, მეფე თუ მდაბიო, წმინდანი თუ ქურდი, ბავშვი არის ბედნიერი. ბავშვის ტანი არ არის ზემოქმედებული სამი გუნადან (თანდაყოლილი ხარისხიდან) არცერთით და არის დჰარმაკშეტრა. როდესაც ტანი იზრდება, ის იწყებს ისეთი ხარისხების შეგროვებას, როგორიცაა ეჭვიანობა, სიძულვილი და მიჯაჭვულობა. როდესაც ეს ბოროტი ტენდენციები ვითარდება ტანი ხდება “კურუკშეტრა”. ბრძოლა პანდავებსა და კაურავებს შორის არ გაგრძელებულა 18 დღეზე მეტს, მაგრამ ომი კარგ და ცუდ ხარისხებს შორის ჩვენში წარმოებს მთელი ცხოვრების განმავლობაში. რაჯო გუნა და ტამო გუნა (ვნებისა და ინერტულობის ხარისხები) ასოცირდება ეგოსთან და გრძნობასთან “ჩემი”. სიტყვა “პანდავა” თავისთავად დგას სიწმინდისა და სატვიკ ბუნებისთვის. “პანდუ” ნიშნავს სითეთრეს და სისუფთავეს. პანდუს შვილები, ხუთი პანდავა, იყო სუფთა. პანდავასა და კაურავას შორის ომი ნიშნავს შინაგან ომს ჩვენგან თითოეულში – სატვა გუნას ომს დანარჩენი ორი გუნას, რაჯასისა და თამასის წინააღმდეგ.
– ღმერთის საუბარი, 1984 წლის 5 სექტემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 11 სექტემბერი.
რა არის ის მგლის ორმოები ჩვენს სულიერ პრაქტიკაში რაზეც ჩვენ უნდა ვიყოთ ფრთხილად? ბჰაგავანი სიყვარულით გვიხსნის ჩვენ დღეს.
ცხოვრება არის კამპანია მტრების წინააღმდეგ, ბრძოლა დაბრკოლებებთან, ცდუნებებთან, გაჭირვებებთან და მერყეობებთან. ეს მტრები არის კაცის შიგნით და ამიტომ ბრძოლა უნდა იყოს განუწყვეტელი და მუდმივი. მსგავსად ვირუსის რომელიც ყვავის სისხლში, მანკიერებები ვნების, სიხარბის, სიძულვილის, ბოროტების, სიამაყისა და შურის აცლის ძალას კაცის ენერგიასა და რწმენას და ამცირებს მას უდროოდ დაცემამდე. რავანას ჰქონდა სწავლულობა, ძალა, სიმდიდრე, ძალაუფლება, ხელისუფლება და ღმერთის წყალობა. მაგრამ ვნებისა და ამპარტავნების ვირუსმა რომელიც შეიხიზნა მის ჭკუაში მოუტანა მას განადგურება მისი ყველა მიღწევის მიუხედავად! მან ვერ იცხოვრა მშვიდობითა და სიხარულით ერთი წუთი მას შემდეგ რაც ვირუსმა დაიწყო მუშაობა. სათნოება არის ძალა, მანკიერება არის სისუსტე. კაცი განსხვავდება კაცისგან ამ ბრძოლით შინაგანი მტრების წინააღმდეგ. თითოეული იღებს შედეგს, რასაც მისი სადჰანა იმსახურებს, რასაც მისი ქმედებები ამ და წინა დაბადებებში იმსახურებს! ცხოვრება არ არის მათემატიკური ფორმულა, სადაც 2 + 2 ყოველთვის უდრის 4-ს. ზოგისთვის, ეს შეიძლება იყოს 3, ზოგისთვის, 5. ეს დამოკიდებულია იმაზე თითოეული როგორ აფასებს 2-ს. უფრო მეტიც, სულიერ გზაზე, თითოეული წინ უნდა წავიდეს იქიდან სადაც ის უკვე არის შესაბამისათ მისი საკუთარი ტემპის და ლამპის შუქის რომელიც თითოეულ ადამიანს უჭირავს თავის ხელში.
– ღმერთის საუბარი, 1966 წლის 16 მარტი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 12 სექტემბერი.
რამდენად ღრმა არის ჩვენი სიყვარული ღმერთის და ღმერთის სიყვარული თითოეული ჩვენგანისთვის? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ დღეს ასე რომ ჩვენ შეიძლება არ გავუშვათ ეს ძვირფასი შესაძლებლობა!
თქვენ შეიძლება იყოთ შეწუხებული რადგან თქვენ რაღაც დამპირდით მე და მოგვიანებით თქვენ ცდუნდით თქვენი სიტყვის გატეხვაზე. ახლა, არ წაიბორძიკოთ. როდესაც თქვენ მპირდებით რომ თქვენ არ მოწევთ ან არ დაესწრებით ფილმებს, დაპირება უნდა იყოს ნათელი, მყარი და სრული. მე არ ვიგებ თქვენი დაპირებით და მე არც ვაგებ, თუ თქვენ არღვევთ მას. თქვენ იღებთ თავდაჯერებულობას, თქვენ იღებთ ძალას, თქვენ იღებთ მორალურ ბოჭკოს, თქვენ იღებთ ანანდას. დიახ; თქვენი ანანდა არის ჩემი საკვები. ასე რომ, მეც ვშოულობ, აგრეთვე! მთის მწვერვალებზე თოვლები რბილდება დღისით მზის შედეგად; ესები მკვრივდება ღამის განმავლობაში, რადგან მზე არ არის. ასევე, თქვენი მძიმე გული მამძიმებს მე; თქვენი რბილი გული მარბილებს მე. გაიგეთ ეს: თითოეულმა თქვენგანმა იცის ერთი დედის სიყვარული მხოლოდ. მაგრამ ჩემი ერთგულება, ჩემი სიყვარული თითოეული თქვენგანის მიმართ არის რაც ათასი დედის სიყვარული! უარი არ ათქმევინოთ თქენს თავს ამ ერთგულებაზე, ამ სიყვარულზე, უარისთქმით ჩემთვის თქვენს სიყვარულზე!
– ღმერთის საუბარი, 1970 წლის 4 ოქტომბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 13 სექტემბერი.
რა იყო არჯუნას მნიშვნელოვანი ხარისხებისგან ერთი რამაც გახადა ის უფლების მქონე გიტას მიღებაზე? ბჰაგავანი სიყვარულით გვიხსნის და შთააგონებს ჩვენ დღეს.
პანდავაებს შორის იყვნენ ისეთებიც, რომლებიც არჯუნას აღემატებოდნენ რაღაც მხრივ. დჰარარაჯა, უფროსი ძმა, იყო უფრო მშვიდი. მაშინ რატომ არ ასწავლეს მას წმინდა გიტა? ფიზიკური შესაძლებლობების თვალსაზრისით, ბჰიმა იყო ბევრად უფრო ძლიერი ადამიანი. რატომ არ იყო იგი მიმართული ბჰიმასკენ? რატომ ასწავლეს იგი არჯუნას? დჰარმარაჯა იყო დჰარმას ტანმოსილება, ეჭვი არ არის. მაგრამ, მას არ ჰქონდა შორსმჭვრეტელობა, რომ წარმოედგინა ომის უბედურებები. მან მხედველობაში არ მიიღო თავისი ქმედების შედეგები. ის გახდა ბრძენი მხოლოდ მოვლენის შემდეგ. ბჰიმას ჰქონდა უზარმაზარი ფიზიკური ძალა და გამბედაობა, მაგრამ მას არ ჰქონდა საკმარისი გონიერება. მხოლოდ, არჯუნას ჰქონდა წინდახედულება. მან უთხრა კრიშნას: “მირჩევნია ვიყო მკვდარი, ვიდრე ვიბრძოლო ამ ხალხის წინააღმდეგ, რადგან, თუ გავიმარჯვებ, ეს იქნება მათი სიკვდილის ფასად და გამოიწვევს დიდ ტანჯვას”. ამის საპირისპიროდ, დჰარმარაჯა აწარმოებდა ომს და როცა მან დაკარგა თავისი ახლობლები და ნათესავები, ის დაჯდა სიბნელეში სინანულით ყოველივე მომხდარზე! როცა ადამიანი მოქმედებს წინდახედულობის გარეშე, მას მოსანანიებელი აქვს განურჩეველი ქმედების შედეგები.
– ღმერთის საუბარი, 1984 წლის 5 სექტემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 14 სექტემბერი.
რა არის ნამდვილი მსხვერპლი რაც ჩვენ უნდა გავიღოთ ღმერთის მადლის მოსაპოვებლად? ბჰაგავანი ხსნის დღეს იმპერატორ ბალის მაგალითის ციტირებით.
ზოგადად მიჩნეულია რომ ღმერთი ინკარნირდა როგორც ვამანა ბალის ეგოს ამოძირკვისთვის. ეს არ არის სიმართლე. ინკარნირებას როგორც მისი მიზანი ჰქონდა განთავისუფლების მადლის მინიჭება. რადგან, ბალის არ ჰქონდა მასში ეგოს მინიშნება. როდესაც ვამანამ ითხოვა „სამი ფუტი მიწა“ მისგან, მისი გურუ ყველანაირად ცდილობდა თავიდან აეცილებინა მისთვის ვამანაზე მისი მიცემა. “ჩემო ძვირფასო თანამემამულევ! ეს არ არის ჩვეულებრივი მათხოვარი. ის არის ღმერთი ნარაიანა თვით. თუ თქვენ თანახმა ხართ მისცეთ მას რასაც ის გთხოვთ, შენ აუცილებლად იქნები დანაღმული!” მაგრამ, იმპერატორმა ბალიმ უპასუხა: “ვინც გინდა იყოს ის, მან ითხოვა და გაცემა იმის რაც ითხოვა არის ჩემი მოვალეობა. ეს არის ჩემი დიდი სიკეთე რომ ღმერთი ნარაიანა მოვიდა ხელგაწვდილი ჩემგან საჩუქრის მისაღებად. მე არ მოვუსმენ. შენს სწავლებებს ახლა. ხელი რომელიც გასცემს არის ზემოთ ხელზე რომელიც იღებს. ეს არის მართლაც უნიკალური იღბალი,” თქვა მან. სამი ნაბიჯი არის ფიზიკური (ადჰიბჰაუთიკა), გონებრივი (ადჰიდაივიკა) და სულიერი (ადიატმიკა). პირველმა ორმა ნაბიჯმა დაფარა დედამიწა და ცა და მესამესთვის, იმპერატორ ბალის გული იყო ყველაზე შესაფერისი საჩუქარი! მას შემდეგ, რაც გული შესთავაზა ღმერთ ნარაიანას, მისი ტანი ჩაეშვა პატალაში (მიწისქვეშა რეგიონებში). პირველი ორი ნაბიჯი ნიშნავს იდენტიფიცირებას ტანთან და ჭკუასთან. ბალიმ მიაღწია სრული დანებების ეტაპს. მისი გული, ჭკუა და გონება ეკუთვნოდა უფალს.
– ღმერთის საუბარი, 1982 წლის 1 სექტემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 15 სექტემბერი
ონამის ხელსაყრელ და წმინდა ვითარებაში, რა არის ის გაკვეთილი იმპერატორ ბალის ცხოვრებიდან რაც ჩვენ უნდა შევრაცხოთ? ბჰაგავანი სიყვარულით და ტკბილად გვახსენებს და გვაკურთხებს ჩვენ დღეს.
ბალიმ გაიგო ღმერთის დიდმშვენიერება და უდიდებულესობა. მან უთხრა თავის გურუს: “ხელი, რომელიც სიკეთეს ანიჭებს უამრავ ერთგულს, ეს ხელი გამოშვერილია მისაღებად იმის რასაც მე ვთავაზობ უფლის სურვილის პასუხად. ამ ხელს აქვს ყველა სამყარო მის პყრობაში. და, რისი მიღება სურს უფალს ჩემგან? ის ითხოვს მხოლოდ იმას რაც მან მე მომცა! ის მოვიდა ჩემთან ამ ფორმით რომ ითხოვოს ჩემგან რადგან იგივეა რაც მას აქვს მოცემული ჩემად!” ბალიმ დაარწმუნა თავისი თავი რომ უფალი იძლევა და უფალი იღებს, რომ ის არის მხოლოდ ინსტრუმენტი, და რომ მისი ბედი არის შერწყმა უფალში. ასე რომ, ამ დღესასწაულის დღეს, როცა ჩვენ ვზეიმობთ მის მიძღვნასა და უარის თქმას ქონებაზე, ჩვენ უნდა განვამტკიცოთ ჩვენი რწმენა, რომ ღმერთის ნებამ უნდა იბატონოს და ბატონობს ყველა ადამიანურ ძალისხმევაზე. და, ჩვენ უნდა გავაცნობიეროთ, რომ თიაგა (მსხვერპლშეწირვა) არის უმაღლესი სადჰანა. იყავით პრაჰლადასა და ბალის მსგავსი. ნუ იქნებით ჰირანიაკაშიპუები, რადგან ისინი დაბრმავებულნი არიან ეგოიზმით. ელოცეთ ღმერთს; დაე ლოცვა იყოს თქვენი სუნთქვა. არ შეეწინააღმდეგოთ ღმერთს და არ იყოთ შეჩვენებული. მიიღეთ ეს როგორც მესიჯი ამ ონამ დღეზე.
– ღმერთის საუბარი, 1982 წლის 1 სექტემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 16 სექტემბერი
.
როგორ ვკულტივიროთ ჩვენ კარგი ხარისხები და მოვამზადოთ გული ნეტარების მოსავლისთვის? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ დღეს.
კარგი ხარისხების კულტივირება გულისხმობს ყველა ცუდი ხარისხის მოშორებას. ამ უკანასკნელთა შორის, ორი არის განსაკუთრებით არასასურველი. ესები არის ასუია (შური) და დვეშა (სიძულვილი). ეს ორი ცუდი ხარისხი არის როგორც ორი შეთქმული, ერთი ეხმარება და აქეზებს მეორეს ყოველ მოქმედებაში. ასუია არის როგორც მავნებელი რომელიც თავს ესხმის ხის ფესვებს. დვეშა არის რიგორც მწერი რომელიც თავს ესხმის ტოტებს, ფოთლებსა და ყვავილებს. როდესაც ეს ორი გაერთიანდება, ხე, რომელიც შეიძლება ლამაზად და აყვავებულად დაინახებოდეს, არის სრულიად განადგურებული. მსგავსად, ასუია თავს ესხმის ადამიანს შიგნიდან და არის უჩინარი. დვეშა თავს იჩენს ღია ფორმებში. თითქმის არ არის ვინმე, ვინც თავისუფალია შურის მანკისგან. შური შეიძლება წარმოიშვას თუნდაც ძალიან უმნიშვნელო საგნებზე და შურისგან წარმოიქმნება სიძულვილი. სიძულვილისგან თავის დასაღწევად ადამიანმა მუდმივად უნდა აპრაქტიკოს სიყვარული. სადაც არის სიყვარული, იქ ადგილი არ ექნება შურს და სიძულვილს, და სადაც არ არის შური და სიძულვილი, იქ არის ანანდა (ნამდვილი სიხარული).
– ღმერთის საუბარი, 1984 წლის 6 სექტემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 17 სექტემბერი.
ამქვეყნიური სინათლისა და ალისაგან რომელსაც ჩვენ ვიყენებთ ყოველდღიურ ცხოვრებაში, ჩვენ რა უნდა ვისწავლოთ და გავიხსენოთ ყოველდღე? ბჰაგავანი მხურვალედ და სიყვარულით გვიხსნის და შთაგვაგონებს ჩვენ დღეს.
სინათლეს მარტო აქვს სიბნელის გაფანტვის ძალა. სინათლეს კიდევ აქვს ერთი ძალა. სინათლე (ან ალი) ყოველთვის მოძრაობს მაღლა. მაშინაც კი თუ თქვენ გაქვთ ლამპა ორმოში, ალი მხოლოდ ზემოთ გავრცელდება. სინათლის ორი მნიშვნელოვანი მახასიათებელია სიბნელის გაფანტვა და ზევით სვლა. თუმცა, თუ შუქი უნდა ანათებდეს შესვენების გარეშე, როგორც აკჰანდა ჯიოტი, მას სჭირდება სათანადო საფუძველი. პირველ რიგში, ლამპას სჭირდება კონტეინერი. უნდა იყოს ფითილი ალის ასანთებად. ფითილში და კონტეინერში უნდა იყოს ზეთი. ეს სამი საკმარისი არ არის სინათლის ასანთებად. ლამპის ანათებად საჭიროა ასანთი ღერი. შეგიძლიათ თქვენ აანთოთ ლამპა მხოლოდ კონტეინერით, ფითილით და ზეთით? შეგიძლიათ თქვენ გააკეთოთ ძვირფასეულობა თუ თქვენ გაქვთ მხოლოდ ოქრო და ძვირფასი თვლები? შეგიძლიათ თქვენ გქონდეთ გირლანდი მარტო ნემსით, ძაფით და ყვავილებით? თქვენ გჭირდებათ ვიღაც მათგან გირლანდის გაასკეთებლად. თქვენ გჭირდებათ ოქრომჭედელი ოქროსა და თვლებისგან სამკაულების დასამზადებლად. მსგავსად, საჭიროა ვინმე ლამპის ასანთებად, მაშინაც კი როცა თქვენ გაქვთ დანარჩენი ოთხი საგანი. ეს ვინმე არის ღმერთი.
– ღმერთის საუბარი, 1990 წლის 20 ოქტომბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 18 სექტემბერი.
რა უნდა უზრუნველვყოთ ჩვენ თითოეულმა სანამ ჩვენ გავალთ მსოფლიოს ამ სტადიიდან? ბჰაგავანი განმარტავს, ციტირებს რამდენიმე დიდ პიროვნებას წარსულიდან.
სოკრატე მიეჩვია შეგროვებას ახალგაზრდა კაცების თავის ირგვლივ და ახსნას მათზე როგორ გაეგოთ რა არის გარდამავალი და რა არის მუდმივი. მან უთხრა მათ რომ მხოლოდ ისინი ვისაც აქვთ ერთგულება და მიძღვნა არიან უფლებამოსილნი ძალაუფლების გამოყენებაზე. მმართველი ერთგულად უნდა მისდევდეს ჭეშმარიტებას და გამოხატავდეს თავის მადლიერებას ღმერთის მიმართ. ეგოთი გაბერილმა, მან არ უნდა დაივიწყოს ყოვლისშემძლე. მათ ვისაც არ სიამოვნებდა სოკრატეს სწავლებები ბრალი წაუყენეს მას. როდესაც მას სასიკვდილო განაჩენი გამოუტანეს, მან არჩია სიკვდილი ფინჯნი ჰემლოკის დალევით თავისი მოწაფეების ხელიდან. თავის სიკვდილამდე, მან უთხრა თავის მოწაფეებს რომ არავინ უნდა მოკვდეს შეუსრულებელი ვალის დატოვებით. მან უთხრა მოწაფეს რომ მას მამალი ემართა მეგობარზე და სთხოვა ამ ვალდებულების შესრულება. წინასწარმეტყველმა მუჰამედმა უთხრა თავის მოწაფეებს თავის წარსვლამდე რომ ფული რომელიც მას ემართა აქლემის მძღოლისთვის მას უნდა გადაეხადა მისი აღსასრულის დადგომამდე. ვალების გასტუმრება ითვლება ღმრთისმოსავ ვალდებულებად. ჰარისჩანდრამ შესწირა ყველაფერი თავისი დაპირებული სიტყვის პატივისცემის გულისთვის. ყველა რელიგია ხაზს უსვამს ჭეშმარიტების, მსხვერპლისა და ერთიანობის სიდიადეს.
– ღმერთის საუბარი, 1990 წლის 25 დეკემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 19 სექტემბერი.
ჩვენ რატომ გვჭირდება გურუ ჩვენს ხელმძღვანელად და როგორ შეგვიძლია ჩვენ გადავიხადოთ ვალი რაც ჩვენ გვაქვს დიდი გურუების წინაშე? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ დღეს!
თქვენ უნდა ისწავლთ იიტა (ცურვა) ადიდებული მდინარისგან თავის დასაღწევად; გიტა ანუ უფლის სწავლება თქვენ უნდა ისწავლოთ დაბადება-სიკვდილის მორევის ნიაღვარისგან თავის დასაღწევად. გურუ აჩვენებს გურის (მიზანს) თქვენთვის; ის ავლენს უზენაესი მე-ს (ათმა-თათვამის) რეალობას. კაცი მებრძოლი ჭაობში ვერ იქნება გადარჩენილი მეორის მიერ ვინც ასევე დაჭერილია მის მწებარე ტალახში. მხოლოდ ადამიანს მდგომს მყარ მიწაზე შეუძლია მისი გამოთრევა. ასე რომ, გურუს უნდა ჰქონდეს უსაფრთხო საყრდენი წერტილი, ამქვეყნიურობის (სამსარას) ზემოთ და მის ფარგლებს გარეთ. ბრძენები იბრძოდნენ საკუთარ თავთან და აიმაღლეს თავი აზროვნების უფრო სუფთა რეგიონებში, თავიანთი საკუთარი ჭეშმარიტების აღმოსაჩენად. მათ იგრძნეს ამ აღმოჩენის გულის ფანცქალი და მღეროდნენ მოპოვებულ თავისუფლებაზე. ეს სიმღერები მსახურებს როგორც გზის მაჩვენებელი ნიშნები და ყველამ ვინც იღებს სარგებელს იქიდან უნდა აღიაროს ვალი. როგორ გადავიხადოთ რიში-რნა, ვალი რომელიც ჩვენ გვაქვს ბრძენთა წინაშე? სწავლით, დაფიქრებით იმაზე რასაც ისინი მღეროდნენ მათ განთავისუფლებაზე, პრაქტიკით სადჰანის რაც მათ შეითვისეს, მათი სისწორის მტკიცებით თქვენი საკუთარი გამოცდილებიდან!
– ღმერთის საუბარი, 1965 წლის 26 აპრილი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 20 სექტემბერი.
ჩვენმა სულიერმა სწავლამ და წვრთნამ როგორ უნდა იჩინოს თავი? ბჰაგავანი ხსნის ჩვენზე ღრმა შეკითხვით მომართვით.
ბევრი პანდიტი აცხადებს მყოფობას ვედების და შასტრების ექსპონენტად, მაგრამ რასაც ისინი ასწავლიან ეს არის არა ის რასაც ამბობენ, არამედ ის როგორ ცხოვრობენ ისინი. ბევრი მღერის უფლის დიდებას, მაგრამ ცოტანი ცხოვრობენ მის მუდმივ ყოფნაში და იმ დიდების მუდმივ ცნობიერებაში რაც ავსებს სამყაროს. „უდუპი კრიშნა!“ ისინი მღერიან; მაგრამ, ისინი არ ხდიან თავიანთ გულებს უდუპიდ (წმინდა ადგილად), ასე რომ კრიშნა შეიძლება მოვიდეს და დადგეს იქ. მე გთხოვთ თქვენ დააფიქსიროთ თქვენი ჭკუა უფლის ნებისმიერ სახელზე რომელსაც მოაქვს თქვენს ცნობიერებამდე უფლის დიდება და მადლი. ასევე, ავარჯიშეთ თქვენი ხელები აკეთოს ისეთი მოქმედებები რაც ემსახურება უფალს მოკაშკაშეს ყველა არსებაში. ყველა კაცი არის ის; ის პარსავს როგორც დალაქი, ის აკეთებს ქოთნებს როგორც მექოთნე; ის ახამებს და აუთოებს ტანსაცმელს როგორც მრეცხავი. ის კარნახობს, ის შთააგონებს, ის იგონებს, ის ასრულებს. თქვენ იღებთ ქაღალდის ფურცელს რომელზეც ჩემი ფორმაა დაბეჭდილი როგორც თვით მე; თქვენ პატივს სცემთ მას; თქვენ ეცემით მიწაზე მის წინაშე პატივისცემით; რატომ არ შეგიძლიათ თქვენ მაშინ პატივი სცეთ ყველა ადამიანს, რწმენით რომ მე ვარ მათგან თითოეულში, კიდევ უფრო ნათელი ფორმით?
– ღმერთის საუბარი, 1965 წლის 26 აპრილი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 21 სექტემბერი.
როგორ და რატომ უნდა გამოვიკვლიოთ თუ ჩვენი ქმედებები არის მიმბმელი თუ განმათავისუფლებელი? მოდი ჩვენ ვისწავლოთ ბჰაგავანისგან დღეს!
ადამიანის ტანი შედგენილია კარმასგან (მოქმედებისგან). შესაბამისად, წმინდა წერილები აღწერს კაცს როგორც კარმაჯას, დაიბადებულს მოქმედების შედეგად. ყველა მოქმედება შესრულებული კაცის მიერ მისი კიდურებითა და ორგანოებით მიგებულია შესაძლებლად ღმრთაებრივის მიერ. ამიტომ კაცმა უნდა მიიჩნიოს ყველა ქმედება წმინდად. მაგრამ რასაც კაცი აკეთებს მოტივირებულია ეგოთი, პირადი ინტერესით და იქიდან ნაყოფის სურვილით. ჯილდოს მოლოდინით შესრულებული ქმედებების ნაყოფით დასატკბობად კაცი იბადება ხელახლა! გიტა ამბობს: კარმანუ-ბანდჰინი მანუშია-ლოკე (კარმა არის ბორკილი ადამიანთა არსებების ამ მსოფლიოში). კაცი შემოსაზღვრულია კარმათ. როდესაც მოქმედებები არის შესრულებული როგორც შესაწირავი ღმრთაებრივზე, ესები იღებს განწმინდას. ყველა ქმედება რაც არის ბუნებრივი კაცისთვის, უნდა გარდაიქმნას სულიერი ასპირანტის მიერ კარმა იოგაში. განსხვავება კარმასა და კარმა იოგას შორის უნდა იყოს ნათლად გაგებული. მოქმედებები შესრულებული ანგარებითი ეგოიზმით და სურვილით ჯილდოსთვის არის კარმა, რომელიც ბორკავს. ქმედებები შესრულებული უანგაროდ, ეგოსა და რამე ჯილდოს მოლოდინის გარეშე, ხდება კარმა იოგა.
– ღმერთის საუბარი, 1990 წლის 19 ნოემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 22 სექტემბერი.
ჩვენ რატომ არასდროს უნდა დავთმოთ მსახურების გზა და როგორ შეგვიძლია ჩვენ გავხდეთ უკეთესი მასში? ბჰაგავანი სიყვარულით და ტკბილად გვახსენებს ჩვენ დღეს.
სადაც კი თქვენ შეიძლება იყოთ, გაწიეთ მსახურება მთელი თქვენი გულით. ჩათვალეთ რომ მსახურების გაწევისას, თქვენ ემსახურებით საკუთარ თავს და არა სხვებს. ეს გიბოძებთ თქვენ თვითკმაყოფილებას (ათმა-თრუფთის). თქვენ უნდა გამოიკვლიოთ მსახურების კეთებისას, თქვენ იღებთ თვითკმაყოფილებას თუ ხართ თქვენ თავის გამოჩენის მცდელი. თუ არის ტრაბახი მსახურებით, ნამდვილი სიხარული არ შეიძლება იყოს განცდილი მისგან. ეგო არ წავა. და ეგოს გაგდების გარეშე, თქვენ ვერ განცდით სულიერ ნეტარებას. ღმრთაებრივი ათმას ტანმოსილებო! მსოფლიოს ვითარება დღეს არის შემზარავი და საშინელი. სადაც კი თქვენ მიბრუნდებით, შიში გემუქრებათ თქვენ. თქვენ დარჩებით სახლში თუ გამოხვალთ ქუჩაში, თქვენ მოგზაურობთ მატარებლით თუ დადიხართ გზაზე, შიში გდევთ თქვენ. მსოფლიო გახვეულია შიშში. ამ შიშის განსადევნად, თქვენ უნდა განივითაროთ მტკიცე რწმენა ღმერთში როგორც ერთადერთ თავშესაფრში. ჩამოიშორეთ ყოველგვარი შიში, განაგრძეთ თქვენი საქმე გამბედაობითა და მონდომებით და რამე შფოთვის გარეშე, ჩაიძირეთ მსახურების საქმიანობებში!
– ღმერთის საუბარი, 1990 წლის 19 ნოემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 23 სექტემბერი.
როგორი უნდა იყოს ჩვენი დამოკიდებულება ბუნების მიმართ? ბჰაგავანი გვახსენებს ჩვენ, ასე რომ ჩვენ შევძლოთ განვითარება საჭირო თავმდაბლობისა და პატივისცემის მართლად სასარგებლოდ ბუნებიდან.
კაცი დაბადებულია ამ მსოფლიოში მაგრამ ვერ აცნობიერებს მისი დაბადების მიზანს. ივიწყებს ამ მიზანს, ის თავს თვლის ბუნების ბატონად და თავის გიჟურ ამპარტავნებაში ივიწყებს საკუთარ ღმრთაებრიობას. ის უძლურია აღიაროს რომ ეს არის ბუნება რაც აწოდებს ან ართმევს, აკურთხებს ან სჯის, რომ ბუნების ზემოქმედება არის ფართო. ბუნება თავმჯდომარეობს ცხოვრების ყველა ასპექტს. თავის ღრმა ჩახლართულობაში ამქვეყნიურ საზრუნავებთან კაცი მიდრეკილია დაივიწყოს თავისი ღმრთაებრიობა და რაც მას ევალება ბუნებაზე. ყველაფერი ქმნილებაში არის თანაბარი ღმერთის თვალში. ღმერთი იმანენტურია მათგან ყველაში. ამიტომ ღმერთი და ბუნება არ უნდა ჩაითვალოს განსხვავებულ არსებებად. ისინი განუყოფლად არიან ურთიერთდაკავშირებული როგორც ობიექტი და მისი გამოსახულება. თუმცა, კაცი, შეხედვით ბუნებაზე გარეგნულად, განიხილავს მას როგორც წმინდა ფიზიკურს და განზრახულს უზრუნველსაყოფად სიმშვენიერის რასაც ის ეძებს. ბუნება არის საუკეთესო მასწავლებელი კაცისთვის. ყოველი საგანი, თითოეული ინდივიდი სთავაზობს სხვადასხვა სახის გაკვეთილებს კაცს ყოველ წამს. ეს ჭეშმარიტება აღიარეს ბჰარათიებმა უძველესი დროიდან. ეს არის წმინდა ბჰარათიას კულტურის მთავარი მახასიათებელი.
– ღმერთის საუბარი, 1988 წლის 3 სექტემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 24 სექტემბერი.
როგორ შეგვიძლია ჩვენ ყოველთვის გავიხსენოთ ერთიანობისა და არადუალიზმის პრინციპი? ბჰაგავანი შთაგვაგონებს ჩვენ კლასიკური ვედანტური მაგალითის ახსნით დღეს.
ჩვენ ვსეირნობთ საღამოს სქელ ბინდში როცა საგნები ჩანს, მაგრამ ბუნდოვნად; თოკი შემთხვევით დევს ბილიკზე! თითოეულს ვინც ამას ხედავს, აქვს საკუთარი იდეა იმის შესახებ რა არის ეს, თუმცა ეს ნამდვილად არის მხოლოდ თოკი! ერთი გადააბიჯებს მასზე, იღებს მას გირლანდად. მეორე იღებს მას, როგორც გამდინარე წყლის ნიშანს და ნაბიჯს გადადგამს მასზე! მესამე ადამიანი წარმოიდგენს რომ ეს არის მცენარე, მხოხავი მოწყვეტილი ხიდან და დაცემული ბილიკზე. ზოგი არის შეშინებული რომ ეს არის გველი, სწორია? მსგავსად, ერთი უმაღლესი ბრაჰმანი, მასზე გამვლენი რამე ცვლილების ან ტრანსფორმირების გარეშე, ყველა დროს არის ის და ის მხოლოდ, ვლინდება როგორც მრავალი სახელისა და ფორმის მსოფლიო. ამ ყველაფრის მიზეზი არის ილუზიის (მაიას) ბინდი. თოკი შეიძლება ჩანდეს როგორც ბევრი რამ – იგი ძლევამოსილია გამოიწვიოს სხვადასხვა გრძნობები და რეაქციები ადამიანებში; იგი გახდა მრავალფეროვნების საფუძველი. მაგრამ იგი არასოდეს იცვლება ბევრში; იგი ყოველთვის არის ერთი! თოკი ყოველთვის არის თოკი! იგი არ ხდება გირლანდა, წყლის ზოლი, მხოხავი ან გველი. ბრაჰმანი შეიძლება იყოს არასწორად განმარტებული სხვადასხვა გზით, მაგრამ ის ყოველთვის არის მხოლოდ ბრაჰმანი.
– გიტა ვაჰინი, თავი 12.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 25 სექტემბერი.
რა ყველაზე მნიშვნელოვანი და ბრძნული გაკვეთილი აქვს ბჰარათიას კულტურას შესათავაზებლად მსოფლიოზე? ბჰაგავანი სიყვარულით და ნათლად გვიხსნის ჩვენ დღეს.
ქვიდან ალმასამდე, ჭიანჭველიდან სპილომდე, ჩვეულებრივი ადამიანიდან ბრძენამდე, ბჰარათში ყველაფერი და ყველა არსება განიხილებოდა როგორც ღმრთაებრივის გამოვლინება. ყველა საგანი ითვლებოდა თაყვანისცემის ღირსად. აი ამიტომ აკურთხეს მათ ქვის ქანდაკება და თაყვანს სცემდნენ მას. ბჰარათი არის მქვეყანა რომელშიც ნაზი რეჰანის მცენარე და გიგანტური ბანიანის ხე იყო თაყვანცემული თანაბარი ერთგულებით. ძროხებს, ცხენებს, სპილოებს და სხვა ცხოველებს ეპყრობოდნენ როგორც თაყვანისცემის წმინდა ობიექტებს. ჭიანჭველებსაც კი თვლიდნენ ზრუნვისა და დაცვის ღირსად და ბრინჯის ფქვილს ან შაქარს სთავაზობდნენ მათ ყოველდღე. ყვავები და არწივები, ძაღლები და მაიმუნები იყო მიჩნეული თაყვანისცემის ღირსად. არ გაცნობიერებით ღრმა ჭეშმარიტების საფუძვლადდებულის ამ დამოკიდებულებაზე ქმნილებაში სხვადასხვა საგნების მიმართ, უვიცები არჩევენ მოეპყრონ ამ თაყვანისცემას როგორც სულელურ ცრურწმენას. ეს არის სრულიად არასწორი. ბჰარათი თვლიდა რომ ღმრთაებრივი სიყვარულის გამოხატვა არ უნდა შემოიფარგლოს ადამიანებით არამედ უნდა გავრცელდეს ყველა არსებაზე. ეს არის დიდი იდეალი რაც ბჰარატმა გაუწოდა მსოფლიოს.
– ღმერთის საუბარი, 1988 წლის 3 სექტემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 26 სექტემბერი.
როგორ შეგვიძლია ჩვენ ვირწმუნნოთ ღმერთის არსებობა მაშინ როცა ჩვენ არ განვიცდით მას მხედველობის უნარით? ბჰაგავანი სიყვარულით გვპასუხობს ლამაზი და პრაქტიკული მაგალითებით!
გირლანდის სიმის მსგავსად, ბრაჰმანი არის სიმი რაც გადის და იჭერს ერთად სულების გირლანდს. მსგავსად საძირკვლის შენობისთვის, ბრაჰმანი არის ქმნილების აგებულების საფუძველი. ჩაინიშნეთ ეს. სიმი და საძირკველი არის უჩინარი; მხოლოდ ყვავილები და შენობა არის ცხადი. ეს არ ნიშნავს რომ სიმი და საძირკველი არის არარსებული! ფაქტობრივად, ესები იჭერს ყვავილებს და შენობას. კეთილი, თქვენ შეგიძლიათ გაიგოთ მათი არსებობა და მათი ღირებულება მცირე ძალისხმევით ან ჩაფიქრებით. თუ თქვენ არ ზრუნავთ ამაზე, ესები გაურბიან თქვენს შემჩნევას! განიხილეთ, გამოიკვლიეთ და თქვენ აღმოაჩენთ რომ ეს არის სიმი რაც იჭერს ყვავილებს ერთად და არსებობს საძირკველი დამალული მიწაში! არ შეგიყვანოთ შეცდომით მომცველმა ნივთმა (ადჰეიმ) დამჭერის, კონტეინერის, საფუძვლის, საყრდენის (ადჰარას) უარყოფაში. თუ თქვენ უარყოფთ მას, თქვენ აცდებით ჭეშმარიტებას და ჩაეჭიდებით ილუზიას. განიხილეთ და განასხვავეთ; შემდეგ ირწმუნეთ და გამოსცადეთ! ხილულისთვის არსებობს უხილავი საფუძველი; უხილავის გასაგებად, საუკეთესო საშუალება არის გამოკვლევა და საუკეთესო მტკიცება არის გამოცდილება.
– გიტა ვაჰინი, თავი 12.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 27 სექტემბერი.
როგორი უნდა იყოს ჩვენი მიდგომა აწმყო მომენტის მიმართ და როგორ დავძლიოთ სინანული წარსულზე და დარდი მომავალზე? ბჰაგავანი სიყვარულით ხსნის და გვაენთუზებს ჩვენ!
კაცი გამოირჩევა სხვა ცხოველებისგან და არსებებისაგან მისი უნარით გამოიძიოს რა არის მუდმივი და რა არის წარმავალი, და მისი ნიჭით აღიაროს წარსული, აწმყო და მომავალი. კაცს მხოლოდ აქვს უნარი გააცნობიეროს დროს ეს სამმაგი ბუნება. კაცს შეუძლია ჩაფიქრება წარსულზე და ფიქრი მომავლზე. მას შეუძლია განიცადოს აწმყო. თუმცა, კაცმა არ უნდა იდარდოს იმაზე რაც არის წარსული. აწმყო არის წარსულის პროდუქტი. რაც მოხდა არის გახსენების მიღმა. ამაოა მომავალზე ფიქრი რადგან იგი არის გაურკვეველი. აზრუნეთ საკუთარი თავი მხოლოდ აწმყოთი. “აწმყო-თ” ჩვენ შეიძლება ვიფიქროთ მხოლოდ ამ მომენტზე. მაგრამ ეს არ არის აწმყო როგორც ამას ღმრთიურება ხედავს. ღმთიურისთვის, „აწმყო“ არის ის რაც არის „ყველგანმყოფი“. ეს ნიშნავს რომ ორივე წარსულიც და მომავალიც არის წარმოდგენილი იმაში რაც არის, რადგან ეს არის შედეგი წარსულის, და თესლი მომავლის. იმის გამო რომ კაცს არ აქვს მტკიცე რწმენა ღმრთაებრივის ყველგანმყოფობაში, ის აწუხებს საკუთარ თავს წარსულზე, აწმყოსა და მომავალზე. ღმრთიურისთვის, დროს ეს სამი კატეგორია არ არსებობს.
– ღმერთის საუბარი, 1988 წლის 3 სექტემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 28 სექტემბერი.
მტკიცებულებას ღმერთის არსებობისთვის კაცობრიობა მიშტერებულია ყოველდღე სახეზე. რა არის ეს? ბჰაგავანი ნათლად ხსნის ჩვენთვის დღეს.
ხალხი კითხულობს: “სად არის ღმერთი?” პასუხი მოწოდებულია ბუნების საშუალებით. ვინ არის ის რომელმაც შექმნა ხუთი ელემენტი, ხუთი სასიცოცხლო სუნთქვა, ხუთი გარსი, ხუთი გარეგანი გრძნობის ორგანო და ხუთი შინაგანი გრძნობის ორგანო, რომლებიც განუწყვეტლივ ასრულებს თავის ფუნქციას დანიშნული როლის შესაბამისად? სეზონები მათ რეგულარულ ციკლში არის კარგი გაკვეთილის მსწავლებელი კაცზე. მაშასადამე, ბუნება არის ღმერთის არსებობის საჩვენებელი მტკიცებულება. ბუნებას არ ეკისრება რამე ვალდებულება რომელიმე კაცის მიმართ, იგი არ იღებს ბრძანებებს რომელიმე კაცისგან, და იგი მოქმედებს ღმრთიურის ნების შესაბამისად. ხელოვნური ინსტრუმენტები წარმოებული კაცის მიერ ფუნქციონირებს გარკვეული დროით და შემდეგ ხდება უსარგებლო. დღეს მეცნიერებს გატყორცნილი აქვთ მრავალი თანამგზავრი კოსმოსში. ადრე თუ გვიან ესები წყვეტს ფუნქციონირებას და იშლება. არავინ იცის როგორ, როდის და რა ვითარებაში შეიქმნა ბუნებაში პლანეტები, მაგრამ ესები მოძრაობს ირგვლივ კოსმოსში განუწყვეტლივ და უცვლელად მილიარდობით წლის განმავლობაში. ეს პლანეტები შეიქმნა კაცობრიობის კეთილდღეობისთვის და არა დესტრუქციული მიზნებისთვის. ღმერთი არის მსოფლიოს შემოქმედი კაცის სიკეთისთვის.
– ღმერთის საუბარი, 1988 წლის 12 ივლისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 29 სექტემბერი.
როგორ შეგვიძლია ჩვენ დავადგინოთ ღმერთის არსებობა მიუხედავად იმისა რომ ჩვენ არ განვიცდით მას მხედველობის უნარით? ბჰაგავანი სიყვარულით პასუხობს ლამაზი და პრაქტიკული მაგალითებით!
როგორც სიმი გირლანდისთვის, ბრაჰმანი არის სიმი რომელიც გადის და კრავს ერთად სულების გირლანდს. მსგავსად შენობის საძირკვლის, ბრაჰმანი არის ქმნილების სტრუქტურის საფუძველი. გაითვალისწინეთ ეს. სიმი და საძირკველი არ არის ხილული; მხოლოდ ყვავილები და შენობა არის ცხადი. ეს არ ნიშნავს, რომ სიმი და საძირკველი არ არსებობს! ფაქტობრივად, ესები იჭერს ყვავილებს და შენობას. კეთილი, თქვენ შეგიძლიათ გაიგოთ მათი არსებობა და მათი ფასეულობა მცირე ძალისხმევით ან მსჯელობით. თუ თქვენ არ მიიღებთ ამ ზრუნვას, ესები გაექცევა თქვენს ყურადღებას! დაფიქრდით, გამოიკვლიეთ და თქვენ აღმოაჩენთ რომ ეს არის სიმი რაც იჭერს ყვავილებს ერთად და არსებობს საძირკველი დაფარული მიწაში ! არ შეგიყვანოთ შეცდომაში შემცველმა ნივთმა (ადჰეიამ) დამჭერის, კონტეინერის, საფუძვლის, საყრდენის (ადჰარას) უარყოფაში. თუ თქვენ ამას უარყოფთ, თქვენ აცდებით ჭეშმარიტებას და ჩაეჭიდებით ილუზიას. დაფიქრდით და გაარჩიეთ; შემდეგ დაიჯერეთ და განცადეთ! ხილულისთვის არის უხილავი საფუძველი; უხილავის გასაგებად, საუკეთესო საშუალებაა გამოცდილება.
– გიტა ვაჰინი, თავი 12.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 30 სექტემბერი.
რა არის დაპირება რაც ჩვენ უნდა მივცეთ ჩვენს უფალს და ჩვენ როგორ უნდა ვპაქტიკოთ ეს ყოველდღე? ბჰაგავანი სიყვარულით გვმეგზურობს ჩვენ დღეს ჩვენს მოგზაურობაში მისკენ.
ყოველთვის ეცადეთ დააყენოთ საკუთარი თავი სხვის პოზიციაში და განსაჯოთ თქვენი ქმედებები ამ ფონზე. მაშინ თქვენ არ შეცდებით. იყავით სუფთა სიტყვაში და საქმეში, და მოერიდეთ უწმინდურ აზრებს. მე ვარ თქვენგან თითოეულში და ამიტომ, ვხვდები მცოდნე თქვენი ფიქრის ოდნავი ტალღის შესახებ. როცა ტანსაცმელი ჭუჭყიანდება, თქვენ უნდა მისცეთ იგი გასარეცხად. როცა თქვენი ჭკუა დაბინძურებულია, თქვენ უნდა დაიბადოთ ხელახლა, განწმენდის ოპერაციებისთვის. დჰობი ქსოვილს ურტყამს მყარ ქვას და უსვამს ცხელ რკინას მასზე ნაკეცების გასასწორებლად. ასევე, თქვენ მოგიწევთ ტანჯვის მატარებლის გავლა, რათა გახდეთ შესაფერისი ღმერთთან მისაახლოვებლად. მხედე მე როგორც რეზიდენტი ყველაში; მიეცით მათ ყველანაირი დახმარება რაც თქვენ შეგიძლიოათ, ყველა მსახურება რაც მათ სჭირდებათ; არ დაიშუროთ ტკბილი სიტყვა, დამხმარე ხელი, დამარწმუნებელი ღიმილი, დამამშვიდებელი კომპანია და მანუგეშებელი საუბარი.
– ღმერთის საუბარი, 1969 წლის 11 ოქტომბერი.
ბაბა