1.05.17.
უფალმა კრიშნამ აჩვენა ხარისხები რომლებსაც ადამიანები უნდა ფლობდნენ რომ მათ მიეცეთ შესაძლებლობა დაიმსახურონ უფლის სიყვარული. ბჰაგავად გიტაში, კრიშნამ გამოაცხადა, ნაკლებსურვილიანობა (ანაპეკშა), როგორც პირველი მნიშვნელოვანი ხარისხი. ყველა გრძნობითი სიამოვნება არის ეფემერული. მაგრამ ადამიანების უმეტესობა კმაყოფილია გრძნობითი სიამოვნებებით. გრძნობით სიამოვნებაზე უფრო დიდი არის ტრანსცენდენდული გზა, შრეიო მარგა, რომელიც ჩუქნის ხანგრძლივ ნეტარებას. როდესაც თქვენ ასრულებთ რაიმე მოქმედებას როგორც მისართმევს ღმერთსადმი, ეს ხდება წმინდა. ასეთი მოქმედება ხდება ანაპეკშა (სურვილს მოკლებული მოქმედება). ერთგულების ყოველი უანგარო მოქმედება ხდება თავისუფალი სურვილის ლაქისგან. მეორე ხარისხი არის სისუფთავე (შუჩი). აუცილებელია ორივე შინაგანი და გარეგანი სისუფთავე. ღმერთი ზრუნავს მხოლოდ ჩიტტა-შუდჰისთვის (შეგნების სისუფთავისთვის). მესამე ხარისხი არის დჰაკშა. ეს ნიშნავს რომ ერთგული უნდა იყოს მტკიცე და ურყევი ნებისმიერ სიტუაციაში. ღმერთში თავიანთი მყარად ფესვგადგმული შეგნებით, მათ თავიანთი თავი უნდა დააკავონ სხვების მსახურებით და უნდა შეასრულონ მოქმედებები მიუბმელობის სულით.
– ღმერთის საუბარი, 3 ოქტომბერი, 1996.
2.05.17.
უხსოვარი დროიდან, თქვენ გაქვთ მარადიული, უსასრულო და უწყვეტი კავშირი ათმასთან (მესთან). ბჰაგავატამი აცხადებს, „ყოველი ცოცხალი ქმნილებისთვის ბუნებრივია უკან იმ წყაროსთან დაბრუნება საიდანაც ის მოვიდა.“ თქვენ გამოჩნდით ღმერთისგან (ათმასგან) და თქვენ უნდა შეერთდეთ ღმერთში. მიზნის მიღწევამდე, არ განიხილოთ მსუბუქად სიცოცხლის წმინდა მოგზაურობა. კითხეთ თქვენს თავს, თქვენ საიდან მოხვედით? არა თქვენი დედიდან! თქვენი დედა გჩუქნით სხეულს, მაგრამ სული მოვიდა უფლისგან. თქვენ არ ხართ სხეული არც გრძნობები არც ჭკუა. თქვენ ხართ ათმა. ყოველი თქვენგანი არის უკვდავების შვილი. ასეთ შემთხვევაში, თქვენ რატომ ეძებთ ამ ანრუტას (სიცრუეს)? რა არის გზა უკვდავებისკენ? ამოძირკვა უზნეობის (of immorality) არის მხოლოდ გზა უკვდავებისკენ (to immortality). ცუდი შტრიხები და საზიანო ხარისხები მსგავსი მიბმულობის, სიძულვილის და შურის გაშორებთ თქვენ ღმერთიდან. მოიცილეთ ეს, ღმერთი გახდება ახლობელი და ძვირფასი თქვენთვის.
– ღმერთის საუბარი, 3 ოქტომბერი, 1996.
3.05.17.
სუფთა ერთგული არის ის ვინც ფლობს უდასინას, გარე მოვლენებთან გულგრილად მყოფის ხარისხს. მეორე ხარისხი რომელიც ერთგულს უნდა ჰქონდეს არის თავისუფლად მყოფობა ეგოურობისა და მესაკუთრეობისგან. და ადამიანმა უარი უნდა თქვას აგრეთვე მკეთებლისა და მფლობელის იდეაზე და ყველაფერი უნდა ჩააბაროს ღმერთს. კრიშნამ განაცხადა გიტაში რომ ასეთი ერთგული ძვირფასია მისთვის. ასეთი ერთგული ბუნებრივად ინვითარებს განჯაჭვულობას ყველა ყოფითი საზრუნავების მიმართ და არის ინდიფერენტული იმის მიმართ რაც ხდება ფენომენალურ მსოფლიოში. ის არის ინდიფერენტული შექების ან გაკიცხვის, სიამოვნების ან ტკივილის მიმართ. მეორე ხარისხი რაც თქვენ უნდა გქონდეთ ეს არის უარის თქმა მიჯაჭვულობაზე ადამიანის მოქმედების ნაყოფებთან. ყველაფერი ეკუთვნის ღმერთს. აქედან გამომდინარე, დააკავეთ თქვენი თავი ღირსეულ მოქმედებებში და განცადეთ ღმერთი. ღმერთის მისიაში, ყველა ვინც შეუხებელია წარმატებით ან წარუმატებლობით, სიხარულით ან დარდით, მიიღებს ღმერთის უხვ წყალობას.
– ღმერთის საუბარი, 3 ოქტომბერი, 1996.
4.05.17.
რაც უფრო მეტად აქუცმაცებთ სანდალოზის ხეს, გამოდის მით მეტი სანდალოზის პასტა. რაც უფრო მეტად ჭეჭყავთ შაქრის ლერწამს, მით მეტ ტკბილ წვენს იძლევა იგი. რამდენადაც უფრო მეტად და მეტად გაცხელდება ოქრო, ის ხდება უფრო მეტად სუფთა და ანათებს დამატებითი ბრწყინვალებით. ამის მსგავსად, კარგი ხარისხები კეთილშობილ ადამიანში ბრწყინავს მეტად და მეტად რამდენადაც ის გადის ცხოვრების ჭირ-ვარამის გავლით. სიყვარულის განსხეულებანო! ცხოვრების სიძნელეები არ ქმნის წინააღმდეგობებს კეთილშობილური ცხოვრების მიმდევარი ადამიანისთვის. საწინააღმდეგოდ, ის ყოველთვის რჩება სიმშვიდეში და მუდმივად ფიქრობს ღმერთზე. ყველა ცოცხალი არსებიდან, ადამიანის არსებად დაბადება არის უიშვიათესი მოვლენა (ჯანტუნამ ნარაჯანმა დურლაბჰამ), ამიტომ ეს სიცოცხლე რომლითაც თქვენ ხართ დასაჩუქრებული არის ნამდვილად იღბალი. მყოფმა კურთხეულად ასეთი ადამიანური დაბადებით, თქვენ უნდა განივითაროთ კეთილშობილური აზრები და უნდა განცადოთ ნეტარება თქვენში. მხოლოდ შემდეგ შეიძლება იყოთ თქვენ ნამდვილად ბედნიერი.
– ღმერთის საუბარი, 6 მაისი, 2001.
5.05.17.
დედა არ არის უბრალოდ ჩვეულებრივი ქალი; ის არის ნამდვილად ღმერთი. წერილები აძლევს დედებს ამაღლებულ მდგომარეობას სამყაროში. თაყვანი ეცით მას და მოიპოვეთ მისი წყალობა. როდესაც თქვენ გექნებათ თქვენი დედის კურთხევა, თქვენ შეძლებთ ყველაფრის მიღწევას ამ მსოფლიოში. არასოდეს იყოთ მისი დაუმორჩილებელი ან გამღიზიანებელი. არასოდეს გამოიწვიოთ თქვენი დედის წყენა. არასოდეს ავნოთ მის გრძნობებს. მაშინ ღმერთი დაგეხმარებათ თქვენ ყველა თქვენს მონდომებაში. თუნდაც დღეს, არ არსებობს უკმარისობა კეთილშობილი დედების. ისინი გრძნობენ ტკივილს როდესაც ხედავენ სწორი გზიდან აცდენილ თავიანთ შვილებს. ისინი ქვეყანას გადაატრიალებენ მათ გამოსასწორებლად. ქალის ლოცვები არის უფრო მეტად ძლევამოსილი ვიდრე ათასი კაცის ლოცვა იმიტომ რომ ქალი არის სუფთა და გულჩვილი. არასოდეს დახედოთ ქალს ზემოდან. მოექეცით ყველა ხნოვან ქალს როგორც თქვენს დედას და ახალგაზრდას როგორც თქვენს დას. მსოფლიო დარჩება დაცული და უსაფრთხო მხოლოდ მაშინ როდესაც კაცს ექნება ასეთი კეთილშობილური გრძნობები.
– ღმერთის საუბარი, 6 მაისი, 2001.
6.05.17. ეშვარამას დღე
არსებობს ბევრი კეთილშობილი დედა ამ მსოფლიოში. მაგრამ დედა ეშვარამა იყო რჩეული. მე ავირჩიე ის ყოფილიყო ჩემი დედა! როცა საის დიდებამ დაიწყო გავრცელება შორს და ფართოდ, ის მოვიდა ჩემთან ერთ დღეს და მითხრა, „სვამი, მე მტკივნეულად ვუმზერ ჩვენი სოფლის პატარა ბავშვებს მიმავალს აღმართ-დაღმართ ბუკკაპათნამისკენ სკოლაში სასიარულოდ. გეთაყვა ააშენე პატარა სკოლა.“ მისი სურვილის შესაბამისად, მე დავაფუძნე პატარა სკოლა. რაღაც დროს შემდეგ, მან მოინდომა პატარა საავადმყოფო რომ ასევე ყოფილიყო აქ დაფუძნებული. მან თქვა, რომ მას არ შეუძლია აიტანოს დანახვა დედების რომლებიც იღებენ თავიანთი შვილების გადასაყვან ტვირთს ბუკკაპათნამში სამედიცინო მკურნალობისთვის. შესაბამისად მე ავაშენე პატარა საავადმყოფო. პატარა სკოლა რომელიც მე დავაფუძნე, დღეს გახდა დიდი უნივერსიტეტი. პატარა საავადმყოფო რომელიც მე ავაშენე გახდა სუპერ სპეციალური ჰოსპიტალი. ამ ვეებერთელა ამოცანების შესრულება შესაძლებელი გახდა დედა ეშვარამას სატია სანკალპას (ნამდვილად კეთილშობილური სურვილის) და საის ნითია სანკალპას (უსასრულო ღმრთიური ნების) შედეგად.
– ღმერთის საუბარი, 6 მაისი, 2001.
7.05.17.
განივითარეთ სიყვარულის ხარისხი. არ გძულდეთ არავინ. განივითარეთ რწმენა რომ რაც კი ხდება თქვენს მიმართ ყველაფერი არის კარგი თქვენთვის. იფიქრეთ რომ, ყოველთვის როდესაც თქვენ მოულოდნელად ხვდებით რაიმე სიძნელეებს, მხოლოდ თქვენ ხართ პასუხისმგებელი მათზე. მეორეს მხრივ, თუ თქვენ შეურაცხყოფთ ვინმეს შეგნებულად თუ შეუგნებლად, რომ ვინმე სხვას კიდევ შეუძლია დაგსაჯოთ თქვენ რომელიმე დღეს. სიამოვნება და ტკივილი არის საკუთრივ თქვენი დამზადებული პროდუქტები. დამსახურება ან ცოდვა რომელსაც იდენთ, თან გდევთ თქვენ ყოველთვის როგორც ჩრდილი. ბევრი დღეს ქადაგებს სხვებისთვის, თვით არ მისდევს იმას რასაც ურჩევეს. რა მნიშვნელობა აქვს თქვენს რჩევას? როდესაც კი თქვენ კითხულობთ ან უსმენთ კეთილშობილურ აზრებს, ამას არ აქვს მნიშვნელობა თქვენთვის მანამ სანამ თქვენ არ აპრაქტიკებთ მას ბეჯითად. დაეხმარეთ თქვენს ახლობელ ადამიანებს უკიდურეს შემთხვევაში პატარა ზომით. პასუხად თქვენ დაგეხმარებიან როდესაც თქვენ ეს ყველაზე მეტად დაგჭირდებათ. სირთულეებისთვის რასაც თქვენ ხვდებით არასოდეს დაადანაშაულოთ სხვა. არასოდეს ლანძღოთ ვინმე. გიყვარდეთ ყველა და მოეპყრეთ ყველას როგორც ძმებსა და დებს.
– ღმერთის საუბარი, 1 იანვარი, 2004.
8.05.17.
თქვენ უნდა გააცნობიეროთ რომ ყოველი მოქმედებისთვის არსებობს შედეგი. ყოველი მოქმედების შედეგი დამოკიდებულია მოქმედების ბუნებაზე, ისევე როგორც ხის ბუნება დამოკიდებულია თესლზე რომელიც არის დათესილი. ადამიანის მოქმედების შედეგი არის გარდაუვალი, და სახელდობრ ამ მიზეზის გამო იმპერატორმა მანუმ დაადგინა რომ ყველამ უნდა დაიცვას უბიწოება (დჰარმა). მოქმედებათა შედეგები შეიძლება გამოვლინდეს ადრე ან გვიან მაგრამ ეს სავალდებულოა რომ მოხდეს. როდესაც თქვენ მუდმივად ფიქრობთ ღმერთის შესახებ და ასრულებთ მოქმედებებს ღმრთიური გრძნობებით, თქვენ განცდით ადამიანის ხარისხების სრულ გაფურჩქვნას. თქვენ თავს ვერ აარიდებთ მოქმედებებს. თქვენ უნდა გარდაქმნათ მუშაობა თაყვანისცემაში. თქვენ უნდა შეასრულოთ სამუშაო ამ სულით. თქვენ ვერ შეძლებთ სამუშაოზე ლოცვის ჩანაცვლებას. თქვენ უნდა შეუთავსოთ ორივე მუშაობაც და თაყვანისცემაც. მაშასადამე აქედანვე, ჩათვალეთ ყველა თქვენი მოქმედება როგორც მიძღვნილი ღმერთზე.
– ღმერთის საუბარი, 31 აგვისტო, 1992.
9.05.17.
ნამდვილად უგუნურებაა გამოაცალკევო განსაკუთრებული დღე წელიწადში და იზეიმო მხოლოდ ეს დღე დიდი სიხარულით. ყველაფერი ამ ობიექტურ მსოფლიოში არის არამუდმივი და არანამდვილი. აქედან გამომდინარე ჩვენ უნდა ვიფიქროთ მარადიულ ჭეშმარიტებასა და სინამდვილეზე. ჩვენ არ უნდა დავკარგოთ დრო ჩაფიქრებით წარსულზე ან მომავლის განჭვრეტაზე. დიდი უგუნურებაა შეწუხდე მომავალზე ან წარსულზე და დაივიწყო აწმყო. მხოლოდ აწმყო არის რეალური. წარსული არის წარსული, თქვენ ვერ შეძლებთ მის უკან დაბრუნებას, როგორ ბევრიც არ უნდა ილოცოთ ამისთვის. მომავალი არის დაფარული დროს მუცელში. უძლურნი ამ ჭეშმარიტების გათავისებაში, ადამიანები დარდობენ წარსულსა და მომავალზე. ამიტომ, აქედანვე, მიეცით მნიშვნელობა აწმყოს. მნიშვნელოვანია რომ თქვენ განიხილოთ თქვენი ყოველი დღის ყოველი წუთი და იზეიმოთ ეს ახალი სიხარულით! სინამდვილეში, ნამდვილი ერთგულისთვის, ყოველი დღე არის ახალი; ყოველი დღე არის საზეიმო დღე!
– ღმერთის საუბარი, 1 იანვარი, 2004.
10.05.17.
თქვენ უსარგებლოდ იბრძვით და ადგენთ ცალკეულ სქემებს, დღე და ღამ ფიქრობთ მათზე. ყველა თქვენი ბრძოლის მიუხედავად, რაც გამოვა თქვენი ხელიდან წავა. ღმრთიურება ადამიანის ყველა არსებაში არის ერთი და იგივე. სხეული არის წყალის ბუშტის მსგავსი. ჭკუა არის თავგუნება მაიმუნის მსგავსი. თუ თქვენ მისდევთ ამ თავგუნება მაიმუნს, თქვენ შეხვალთ მოუსვენრობაში. იგივენაირად, თუ თქვენ რწმენა გაქვთ სხეულში, თქვენ არ იცით ეს სხეული, რომელიც არის მსგავსი წყალის ბუშტის, როდის გასკდება. არაფერი არ არის მუდმივი. მხოლოდ ღმრთიური მე (ათმა) არის მუდმივი და უკვდავი. ‘მე’, ‘მე თვითონ’, ‘ღმერთი’ ყველა არის სხვადასხვა სახელი რომლითაც ღმერთი, ათმასვარუპა იწოდება. ღმერთი განსხეულდა როგორც რამა, კრიშნა და მათ მსგავსად, და განცადა ცალკეული სირთულეები დიდი იდეალების საჩვენებლად. ბოლოს, მათგან ყოველმა დატოვა საწუთროება. ავატარების ფიზიკური სხეულები განიცდის ცვლილებებს, მაგრამ ღმრთიური სული (ათმა) მათ სხეულებში რჩება იგივე. ის არის ყველგან მყოფი, მარადიული, უცვლელი და დროს საზღვრებს გარეთ.
– ღმერთის საუბარი, 1 იანვარი, 2009.
11.05.17.
თქვენ თვლით რომ ადამიანების დახმარება სირთულეებში არის მსახურება. არა. ეს არ არის ასე უბრალოდ. თქვენი სხეული მუდმივად დაკავებული უნდა იყოს სხვათა მსახურებაში. ადამიანის სხეული შედგება რამდენიმე კიდურისგან. ყველა ეს კიდური დანიშნულია დასასაქმებლად თქვენი ახლობელი ადამიანების მსახურებაში და არა სხვა მოქმედებებისთვის. სამწუხაროდ ჩვენ ვივიწყებთ ამ ფუძემდებლურ ფაქტს. ყოველი ნაწილი სხეულში ბოძებულია ღმერთის მიერ კარმოპასანასთვის (ღმერთის თაყვანსაცემად მსახურებით). კარმოპასანა არის მხოლოდ მნიშვნელოვანი რითაც ადამიანის ცხოვრება შეიძლება ეკურთხოს. ჩვენ ვაშენებთ ცალკეულ სალოცავებს. ჩვენ ვიღებთ სხვადასხვა სულიერ პრაქტიკებს. მაგრამ ამ ყველამ შეიძლება ჩვენ მოგვცეს მხოლოდ დროებითი სიხარული არა მუდმივი. ჩვენი ძველი ბრძენები იყვნენ მუდმივი სიხარულის მიღწევის შემძლე შეგნებული ძალისხმევის მეშვეობით. ამიტომ, თქვენ უნდა განივითაროთ მყარი რწმენა ჭეშმარიტებაში რომ კაცობრიობისთვის მსახურების გარდა სხვა არაფერს შეუძლია მარადიული სიხარულის მოცემა. დაიწყეთ მსახურება ტანჯული კაცობრიობისთვის. მსახურება არ არის შეზღუდული უბრალოდ მსახურებით ჯანმრთელობის სფეროში. მსახურება მოიცავს ყველა შესაძლო დახმარებას ახლობელი ადამიანებისთვის.
– ღმერთის საუბარი, 1 იანვარი, 2004.
12.05.17.
სიხარულით გაუნაწილეთ თქვენი განათლება და სიმდიდრე თქვენს ახლობელ ადამიანის არსებებს. ღმერთი არის ნამდვილი მესაკუთრე სიმდიდრის რომელსაც თქვენ იძენთ. გახსოვდეთ, რომ ფულს თქვენ იღებთ ღმერთის ნდობით. თქვენ ხართ მისი რწმუნებული და შესაბამისად, გევალებათ თქვენი სიმდიდრის სწორად გამოყენება. არ ესწრაფოთ ფულზე ან სიმდიდრის სხვა ფორმაზე. ამის ნაცვლად, მუდმივად იფიქრეთ ღმერთზე. თქვენ არ უნდა წახვიდეთ მღვიმეებში, ტყეებსა ან აშრამებში მის საძებნელად. სადაც კი თქვენ ხართ, ის არის თქვენთან. განივითარეთ ეს რწმენა და გაიმარჯვეთ თქვენს დემონურ ხარისხებზე. არ დაგავიწყდეთ რომ რაც ბოლოს მოდის თქვენთან ერთად არის არა სიმდიდრე ან განათლება, არამედ ცოდვა ან დამსახურება რაც თქვენ დააგროვეთ თქვენი მოქმედებებით. გაუნაწილეთ სხვებს სულ ცოტა პატარა ნაჭერი იმის რასაც თქვენ ჭამთ. არასოდეს დაგავიწყდეთ უანგარო სიყვარულისა და მსახურების პრაქტიკა. დაეხმარეთ საკუთარ თავს და სხვებს, ეს სინამდვილეში არის უდიდესი სულიერი პრაქტიკა (სადჰანა). ამ პრინციპების მიდევნის გარეშე არ არსებობს მშვიდობა და სიხარული სადმე მსოფლიოში!
– ღმერთის საუბარი, 1 იანვარი, 2004.
13.05.17.
უფალი მიიღწევა მხოლოდ უმაღლესი ერთგულებით (პარა-ბჰაკტით). უმაღლესი ერთგულება შეიძლება იყოს მიღწეული მხოლოდ სულიერი სიბრძნით (ჯნანით). სულიერი სიბრძნე შეიძლება კულტივირდეს მხოლოდ რწმენით (შრადჰით), და რწმენა მოდის მხოლოდ სიყვარულით. მაშ როგორ უნდა კულტივირდეს სიყვარული? ორი მეთდით: 1. სხვათა ნაკლები, როგორ დიდიც გინდა იყოს, ყოველთვის ჩათვალეთ მცირედ და უმნიშვნელოდ. ყოველთვის განიხილეთ თქვენი საკუთარი ნაკლები დიდად, როგორი მცირე და უმნიშვნელოც გინდა იყოს, და ინანეთ და მოინანიეთ. ამგვარად, თქვენ აიცილებთ დიდი ნაკლების განვითარებას და შეიძენთ ძმობისა და სულგრძელობის ხარისხებს. 2. რასაც კი თქვენ აკეთებთ, აკეთეთ ეს ხსოვნით რომ ღმერთი არის ყველგანმყოფი. ის ხედავს, ის ისმენს და მან იცის ყველაფერი. გაერჩიეთ მართალსა და ტყუილს შორის, და ილაპარაკეთ მხოლოდ მართალი. გაერჩიეთ მართებულსა და მცდარს შორის, და აკეთეთ მხოლოდ მართებული. ეცადეთ ყოველ მომენტში ღმერთის ყოვლისშემძლეობის გაცნობიერებას.
– პრემა ვაჰინი, თავი 19.
14.05.17.
მიუძღვენით თქვენი დრო მსოფლიოს მსახურებას რწმენით უფალში, მსახურების ნაყოფებზე ყურადღების მიუქცევლად. შემდეგ თქვენ იქნებით ნაკურთხი. წინააღმდეგ შემთხვევაში თუმცა სხეული შეიძლება იყოს უმოქმედო, ჭკუა იქნება ნამდვილად დაკავებული, შეასრულებს თავის საკუთარ მოქმედებებს. ადამიანები ასეთი ჭკუით ხდებიან კარმას (შედეგების) მსხვერპლი იმის მიუხედავად რომ ისინი არაფერს არ აკეთებენ! როდესაც ადამიანებს დაფიქსირებული აქვთ ჭკუა ღმერთის განჭვრეტაზე და მისდევენ ჭეშმარიტებას, თუმცა სხეული და გრძნობები ასრულებს მოქმედებებს რაც ემსახურება მსოფლიოს, ისინი არ იქნებიან შეხებული ამით; თუმცა ისინი ასრულებენ მოქმედებებს ისინი რჩებიან მოქმედებათა არმკეთებლები. ეს არის გაკვეთილი ბჰაგავად გიტადან. ადამიანის გული ვინც არ ესწრაფის ჭკუის კულტივირებას წმინდა აზრებით უეჭველად იქნება სიავისა და ბოროტების სამოთხე. ყველას ვინც იმედოვნებს დიდობამდე გაზრდას, ვინც ეძებს ერთ-მიზანმიმართულებას და ისწრაფის გადარჩენისთვის უნდა ახსოვდეს ეს.
– პრემა ვაჰინი, თავი 72.
15.05.17.
ყველა უნდა იყოს დაინტერესებული იმ იდეალური ადამიანების გამოცდილებათა შესახებ ცოდნაში ვინც მთელი ძალით ცდილობდნენ ჭეშმარიტების მიღწევას; ვინაიდან ყველას უნდა ჰქონდეს იდეალი რომლისკენაც ესწრაფვის, მიზანი რომელსაც უნდა მიაღწიოს. ნარგავების გასაზრდელად, ნიადაგი არის საჭირო, იდეალების დასანერგად, წმინდანების და ბრძენთა ბრძოლისა და წარმატების ცოდნა არის საჭირო. ეს განსაცდელები არ არის ერთნაირი, ყოველ სულიერ მაძიებელს აქვს არამსგავსი ისტორია, ვთქვათ, დამოკიდებული მათ აღჭურვასა და ენთუზიაზმზე. ამიტომ ხედვა და დიდება არის განსხვავებული, თუმცა ყველა არის ღმრთური. აიღეთ ბრძენ აგასტიას შემთხვევა. მან როგორც გადმოცემულია მთლიანად შესვა ერთ ყლუპად ოკეანე. ამის ნამდვილი მნიშვნელობა არის ის რომ მან დააშრო საგნობრივი მსოფლიოს ოკეანე (სამსარა), მისი ტალღებით დარდის და სიხარულის, აყვავების და გაჭირვების, წარმატების და წარუმატებლობის. ‘ოკეანეს დალევა’ არ არის განსაკუთრებული გმირობა; ეს არის არაკი იმის ასახსნელად რომ თუმცა ის იყო დაოჯახებული კაცი ვაჟიშვილით, მან დაიპყრო მსოფლიოს ყველა მიბმულობა.
– ღმერთის საუბარი, 8 თებერვალი, 1963.
16.05.17.
სიტყვა ჩაბარება იყო შეცდომით განმარტებული და ადამიანები იწონებენ უსაქმურობას ჩაბარების სახელით. ჩვენ ვფიქრობთ რომ ჩვენ ჩაბარებული გვაქვს ჩვენი ჭკუა და სხეული უფალზე. თქვენი ჭკუა არ არის თქვენს საკუთარ კონტროლში, მაშ როგორ უნდა დაიჭიროთ ეს და გადასცეთ უფალს? თქვენ არ გაქვთ კონტროლი თქვენს საკუთარ სხეულზე ასევე. ამიტომ იმის თქმა რომ თქვენ ჩაბარებული გაქვთ თქვენი ჭკუა და სხეული უფალზე, არის არასწორი! ფლეიტა არის ძალიან კარგი მაგალითი ინსტრუმენტის რომელიც არის უფალთან ახლოს და ერთი დიდი თვისება ფლეიტაში არის მისი სრული ჩაბარება. ფლეიტის შიგნით არაფერია დარჩენილი – მას არ აქვს ნარჩენი სურვილები და არის მთლიანად ცარიელი. როგორც ფლეიტას აქვს ცხრა ნახვრეტი, ჩვენს სხეულსაც აქვს ცხრა ნახვრეტი. თუ ჩვენ წარმატებით ამოვიღებთ ჩვენი სურვილების პულპას ჩვენი სხეულიდან, შემდეგ არ იარსებებს ეჭვი რომ ჩვენი სხეული-ფლეიტა ასევე გახდება ახლობელი და ძვირფასი უფლისთვის.
– ზაფხულის თავსხმები ბრინდავანში, 1974, ტომი 1, თავი 3.
17.05.17.
ურწმუნოება ეს არის ფარული დაავადება რომელიც ამჟამად ძალიან გავრცელებულია ადამიანებს შორის. ეს ცეცხლს უნთებს რწმენის ნორჩ ყლორტებს და აქცევს სიცოცხლეს ნაცრად და ფერფლად. თქვენ არ გაქვთ კრიტერიუმი განსასჯელად, მაინც თქვენ თვალთმაქცობთ განსჯისთვის. ეჭვი, რისხვა, შხამი, ავადმყოფობა – ეს ყველა უნდა მოისპოს მათ გაზრდამდე. გაქვთ თქვენ რწმენა თუ არა, იმეორეთ რამას სახელი. ეს თავისთავად აღაგზნებს რწმენას და შექმნის საფუძველს რაზეც რწმენა შეიძლება აშენდეს. დამატებით, თუ თქვენ ესწრაფვით ერთგულად გახდომას, თქვენ უნდა მოერიდოთ მიბმულობასა და არაკეთილგანწყობას. თქვენ არ უნდა იამაყოთ თუ თქვენ კარგად მღერით ან რთავთ თაყვანისცემის თქვენს ოთახს გემოვნებით. უნდა იყოს მუდმივი გაუმჯობესება თქვენს ჩვევებსა და დამოკიდებულებებში; სხვა შემთხვევაში, სულიერი დისციპლინა არის ფუჭი დროსტარება. თქვენი სახლები ჩაძირული უნდა იყოს ყველაზე მაღალ სიმშვიდეში (შანთიში) რომელიც აუღელვებელია სიძულვილის, ბოროტების, სიამაყის ან შურის რაიმე გაელვებით. არავითარი თაყვანისცემა ან ეფიტიმია არ შეიძლება იყოს შედარებული მორჩილების ეფექტურობასთან, მორჩილების ბრძანებაზე, რომელიც მოცემულია თქვენი გათავისუფლებისთვის.
– ღმერთის საუბარი, 8 თებერვალი, 1963.
18.05.17.
კარგი და ცუდი, სიმდიდრე და სიღარიბე, შექება და გაკიცხვა დადის ერთად ამ მსოფლიოში. თქვენ ვერ მიიღებთ ბედნიერებას ბედნიერებიდან (ნა სუკჰათ ლაბჰათე სუკჰამ). ბედნიერება მოდის მხოლოდ მწუხარებიდან. დღეს მდიდარი ადამიანი ხვალ შეიძლება გახდეს ღარიბი. ამის მსგავსად, ღარიბი ადამიანი შეიძლება ამა თუ იმ დღეს გახდეს მდიდარი. დღეს თქვენ გაქებენ, მაგრამ ხვალ შეიძლება გაგაკრიტიკონ. ქებისა და გაკიცხვის, ბედნიერებისა და მწუხარების, კეთილდღეობისა და გაჭირვების თანაბარფასოვნად ჩათვლა არის ნამდვილი ადამიანის არსების განმასხვავებელი ნიშანი. გიტა აცხადებს „დარჩით ერთნაირად ბედნიერებასა და მწუხარებაში, მოგებასა და დანაკარგში, გამარჯვებასა და დამარცხებაში (სუკჰა დუკჰე სამ კრიტვა ლაბჰალაბჰაუ ჯაიაჯაიაუ). თქვენ შეგიძლიათ ნამდვილად დატკბეთ თქვენი სიცოცხლით როგორც ადამიანის არსება მხოლოდ მაშინ როდესაც განიხილავთ ორივეს მწუხარებას და ბედნიერებას, მოგებას და დანაკარგს თანატოლად. ბედნიერებას არ აქვს ფასი მწუხარების გარეშე. ამიტომ მიემშვიდობეთ მწუხარებას თუ თქვენ გსურთ ნამდვილი ბედნიერების განცდა.
– ღმერთის საუბარი, 9 ივლისი, 1996.
19.05.17.
ყველა, ხუთივე ელემენტი შეიქმნა უზენაესის ნებით. ესენი გამოყენებული უნდა იყოს მოწიწებით და ყურადღებიანი გარჩევით. მათგან რომელიმეს უგუნური გამოყენება გამოიწვევს მხოლოდ უკუდარტყმას თქვენზე უზარმაზარი ზიანით. გარე ბუნება უნდა მოპყრობილი იყოს გონივრულად, სიფრთხილითა და მოკრძალებით. იგივე ეხება ჩვენს შინაგან ‘ბუნებას’ და შინაგან ინსტრუმენტებსაც! მათგან ორს შეუძლია უზარმაზარი დაზიანება – ენას და ადამიანის გულისთქმას. რამდენადაც გულისთქმა აღიძვრება და აალდება მოხმარებული საკვებით და მიღებული სასმელით, ენა მოითხოვს დიდ ყურადღებას. იმ დროს როდესაც თქვენს თვალებს, ყურებს და ცხვირს აქვს ერთი გამოყენება, ენა თავისთავს ხდის მისაწვდომად ორი მიზნისთვის: გემოს განსჯვისა და სიტყვების – შეტყობინების სიმბოლოების წარმოთქმისთვის. თქვენ უნდა აკონტროლოთ ენა ორმაგად, ვინაიდან მას შეუძლია თქვენი დაზიანება ორი გზით. ბრძენმა პათანჯალიმ, იოგა სუთრას ავტორმა განაცხადა რომ როდესაც ენა არის დაპყრობილი, გამარჯვება თქვენია!
– ღმერთის საუბარი, 23 ნოემბერი, 1968.
20.05.17.
თქვენ მნიშვნელობას აძლევთ რაოდენობას, მაგრამ უფალი განიხილავს მხოლოდ ხარისხს. ის ითვლის არა იმას თქვენ რამდენი საწყაო ‘ტკბილი ბრინჯი’ შესთავაზეთ არამედ იმას თქვენ რამდენი ტკბილი სიტყვა წარმოთქვით, რამდენად მეტი სიტკბო დაამატეთ თქვენს აზრებში. შესთავაზეთ მას ერთგულების სურნელოვანი ფოთლები, თქვენი ემოციებისა და იმპულსების ყვავილები, გათავისუფლდით მავნებლებისგან გულისთქმის, რისხვის და ა.შ. მიეცით მას თქვენი ჭკუის ბაღში გამოზრდილი ნაყოფები, მჟავე ან ტკბილი, წვნიანი ან გამომშრალი, მწარე ან დაშაქრული. როდესაც თქვენ გადაწყვეტთ რომ ბაღი თქვენს ჭკუაში არის მისი, ყველა ნაყოფი ბუნებრივად იქნება ტკბილი! თვით აქტი თქვენი ძებნის თავშესაფრისა და დაცვის (შარანაგათი) გახდის მათ უფლისათვის მისაღებს, ამიტომ ესენი ვერ იქნება მწარე. და წყალი, რა შეიძლება იყოს უსუფთავესი და უფრო ძვირფასი ვიდრე თქვენი ცრემლები დაღვრილი არა მწუხარებაში, არამედ აღტაცებაში უფლისადმი მსახურებისა და მისკენ მიმავალ გზაზე სვლის შანსით!
– ღმერთის საუბარი, 8 თებერვალი, 1963.
21.05.17.
სიცოცხლე არ გაქვთ მონიჭებული თქვენ საჭმელით დასატკბობად და გასასუქებლად. სხეული არის ძირითადი ინსტრუმენტი უბიწოების (დჰარმას) პრაქტიკისთვის. მიეცით საკვები დამშეულებს. მიუძღვენით მთელი თქვენი დრო მსახურებას და თქვენი მოვალეობების სათანადო შესრულებას. ღმერთი არის ყველგანმყოფი; ის არის ყველგან და თქვენშიც. თქვენ ხართ ღმერთი! თქვენ უნდა განივითაროთ მსხვერპლის (თიაგას) სული. თქვენ თქვენი სხეულით უნდა ემსახუროთ სხვებს და უნდა ატაროთ კარგი და კეთლშბილური აზრები თქვენს ჭკუაში. თქვენ უნდა გამოიყენოთ თქვენი სიმდიდრე საგანმანათლებლო და მსახურების დაწესებულებებისთვის რომ დაეხმაროთ ადამიანებს. ეს არის გზა მიზანმიმართული და ამაღლებული სიცოცხლის გასატარებლად. მხოლოდ ღმერთს შეუძლია თქვენი სულიერი ძალისხმევების ტრანსფორმირება ტრანსცენდეტულ განცდაში. თქვენი სულიერი პრაქტიკების (სადჰანას) უზრუნველყოფა არ არის რაიმე ეგოური მიზნისთვის. მან უნდა აამაღლოს სხვათა სიკეთე. უარი თქვით ეგოურობაზე. განავითარეთ სხვათა უანგარო სიყვარული და ამით განწმინდეთ თქვენი სიცოცხლეები. შემდეგ თქვენ განცდით საკშათკარას, ღმერთის ხედვას, თქვენს შიგნიდან.
– ღმერთის საუბარი, 7 ივლისი, 1990.
22.05.17.
ბევრი თქვენგანი დარდობს: „ნათქვამია რომ წმინდა ადამიანის ხილვა არის ცოდვის მოსპობა (დარშანამ პაპა ნაშანამ). კეთილი, მე მქონდა დარშანი არა ერთხელ არამედ ბევრჯერ, და ამის მიუხედავად, ჩემმა ცუდმა ბედმა არ დამტოვა მე და მე ვიტანჯები უფრო მეტად ვიდრე ამის წინ!“ ნამდვილად, თქვენ შეიძლება მოხვედით და მიიღეთ დარშანი, და დათესეთ ახალი თესლი აღებული წმინდა ადგილებიდან – თესლი სიყვარულის, რწმენის, კარგი კომპანიის, კეთილი აზრების, უფლის სახელის ხსენების და ა.შ.; და თქვენ შეისწავლეთ ხელოვნება ინტენსიური კულტივირების და ნიადაგის მომზადების. თქვენ ახლა დათესილი გაქვთ თესლი გასუფთავებული გულების კარგად მომზადებულ მინდვრებზე. ახლა, ახალ მოსავლამდე როდესაც ახალი პროდუქტი მოდის მასში, თქვენ არ უნდა გამოიყენოთ მარცვალი უკვე მომარაგებული წინა მოსავლებიდან? სირთულეები და მღელვარებები რასაც თქვენ განცდით ახლა არის მოკრეფილი თქვენს წინა მოსავლებში, ამიტომ არ იდარდოთ და არ ჩამოყაროთ ყურები!
– შივარათრი საუბარი, მარტი 1963.
23.05.17.
ყველაზე დიდი დაავადება არის მშვიდობის არქონა. როდესაც ჭკუა გახდება მშვიდი, თქვენი სხეული იქნება ჯანმრთელი. ამიტომ ყველამ ვინც ზრუნავს კარგი ჯანმრთელობისთვის ყურადღება უნდა მიაქციოს თავის ემოციებს, გრძნობებს, და მოტივებს რომლებიც აცოცხლებს მას. ისევე როგორც თქვენ რეცხავთ ტანსაცმელს, თქვენ ყოველდღიურად უნდა გაწმინდოთ თქვენი ჭკუა ჭუჭყისგან. თქვენი ჭკუის გასაწმენდად თქვენ უნდა გაერთიანდეთ კარგ კომპანიაში და უნდა მოერიდოთ ჭუჭყიან ელემენტებს როგორიც არის სიცრუე, უსამართლობა, უდისციპლინობა, სისასტიკე და ა.შ. ჭეშმარიტება, უბიწოება, მშვიდობა, სიყვარული – ესენი აფორმირებს სუფთა ელემენტებს. თუ თქვენ შეისუნთქავთ სუფთა ჰაერს სუფთა ელემენტებით, თქვენი ჭკუა იქნება თავისუფალი ავი ვირუსებისა და ბაცილებისგან, და თქვენ იქნებით გონებრივად ჯანმრთელი და ფიზიკურად ძლიერი. როგორც სვამი ვივეკანანდამ თქვა, თქვენ უნდა გქონდეთ ფოლადის ნერვები და რკინის კუნთები. თქვენ უნდა აღივსოთ იმედითა და სიხარულით როგორც თქვენი ურყევი გადაწყვეტილებით და არ უნდა გამოავლინოთ იმედგაცრუება და სასოწარკვეთა.
– ღმერთის საუბარი, 21 სექტემბერი, 1960.
24.05.17.
არ იდარდოთ რომ უფალი გცდით თქვენ და გატარებთ თქვენ მძიმე განსაცდელების გამოცდებით, რადგან მხოლოდ მაშინ როდესაც თქვენ ხართ გამოცდილი შეგიძლიათ დაარწმუნოთ საკუთარი თავი წარმატებაში ან გააცნობიეროთ თქვენი შეზღუდულობები. შემდეგ თქვენ შეგიძლიათ კონცენტრირდეთ საგნებზე რომლებზეც თქვენ ხართ არასრულყოფილი და მიაპყროთ უფრო მეტად ინტენსიური ყურადღება, ასე რომ თქვენ შეძლოთ მათში გავლა აგრეთვე როდესაც თქვენ იქნებით გამოცდილი კვლავ. არ ისწავლოთ გამოცდისთვის ბოლო მომენტში, ისწავლეთ წინასწარ და იყავით მზად საჭირო არსებითი ცოდნით, სიმამაცითა და რწმენით, წარმოშობილით კარგად შეძენილი ცოდნით და ჩვევებით. რაც თქვენ გაქვთ წინასწარ კარგად ნასწავლი უნდა იმეოროთ კვლავ და კვლავ ჭკუაში, სწორედ გამოცდამდე; ეს არის ყველაფერი ის რაც უნდა შესრულდეს. ეს არის გზა გამარჯვებისკენ.
– შივარათრი საუბარი, მარტი 1963.
25.05.17.
ვნებიან და უმეცარების (რაჯასურ და თამასურ) ძალებს რომლებიც გარშემოეხვევა თქვენს გულს მიდრეკილება აქვს თქვენს დაცემაზე. ისევე როგორც კალციუმის და ვიტამინების ტაბლეტებს იღებენ ანემიის განსაკურნად, მიიღეთ სახელის გამეორების ტაბლეტები მენტალური ანემიის და სხვა დაავადებების თავიდან ასაცილებლად. უფლის სახელი არის ნარასიმჰა ჭკუის ჰირანიაკასიპუსთვის (ავატარმა ნარასიმჰამ მოკლა ბოროტი ჰირანიაკასიპუ). არსებობს რამდენიმე ყელის კვერი ან ტაბლეტი რომელიც თქვენ უნდა ჩაიდოთ პირში და ნელა ყლაპოთ იმისთვის რომ შეიმსუბუქოთ ხველა, ამის მსგავსად მიიღეთ უფლის სახელი თქვენს ენაზე და შთანთქეთ მისი გემო ნელა ვნებებისა და ემოციების უსიამოვნო ზრდის თავიდან ასაცილებლად. შეინახეთ სახელი სანათად ენაზე; ეს გაანათებს თქვენს ინტერიერს და ასევე ექსტერიერს. ეს გაასუფთავებს თქვენს ჭკუას ისევე როგორც მათ ჭკუებს ვინც მოისმენს სახელს როდესაც თქვენ მას წარმოთქვამთ. მისი დაჭერა ენაზე არის როგორც ანთებული ლამპის ქონა თქვენი სახლის შესასვლელ ზღურბლზე.
– ღმერთის საუბარი, 29 აპრილი, 1963.
26.05.17.
პრაჰლადა ჩაძირული იყო ფიქრებში თავისი უფლის შესახებ, როდესაც ის იყო გადაგდებული დაბლა, გადათქერილი სპილოებით და ნაწამები მისი მამის მითითებით. ის არაფრად აგდებდა, რადგან ის მიპყრობილი იყო მხოლოდ თავის უფალზე; მას ესაჭიროებოდა მხოლოდ თავისი უფალი. მწყემსი ქალები კარგავდნენ ყოველგვარ მიბმულობას მსოფლიოსა და გრძნობებზე როდესაც ისინი უსმენდნენ კრიშნას ფლეიტას; ისინი ესწრაფოდნენ დიდებულ სულიერ შერწყმას უსასრულო უფალთან. იმპულსების გაწმენდით ადამიანი ხვდება უმაღლეს საფეხურზე სადაც ღმერთის საიდუმლო არის გაცნობიერებული – ეს არის სულიერების სამყაროს (სალოკიას) დონე. შემდეგ ღმერთის განჭვრეტით მოიპოვება ღმრთიურთან სიახლოვის (სამიიპიამ) და ღმრთურის ფორმის მსგავსების (სარუპიამ) დონე. ჯაიადევას მსგავსმა ბევრმა მისტიკურმა პოეტმა მიაღწია ამ სიმაღლეს და მღეროდნენ ამ ჰანგით. მაგრამ თუ თქვენ იმღერებთ იგივე სიმღერას იგივენაირად, კრიშნა არ გამოჩნდება. მას უნდა გულწრფელობა, არა იმიტირება.
– ღმერთის საუბარი, მარტი 1963.
27.05.17.
ადამიანი რომელიც შორდება უბიწოებიდან (დჰარმადან) შეეყრება უფრო დიდ ზიანს ვიდრე ფიზიკური მონობაა. ახლა არსებობს საშინელი ყვირილი და ტირილი მტრის შემოჭრასა და მასზე დამონებაზე თუ თქვენ არ იქნებით საკმარისად ფხიზელი და საკმარისად ერთსულოვანი. მაგრამ დჰარმას დაკარგვა არის უფრო დიდი უბედურება, რად ღირს სიცოცხლე თუ ადამიანს არ შეუძლია ცხოვრება ტალანტებით რომლითაც არის ის დაჯილდოებული? ამ პრინციპებს ეწოდება მუდმივი (სანატანა) რადგანაც მათი დასაწყისი არ არის დათარიღებული, და მათი ავტორის იდენტიფიცირება არის შეუძლებელი; ესენი არის გამხელილი მიუკერძოებელი ბრძენების გაწმენდილ გონებებში. ესენი არის ძირითადი და მარადიული. ესენი არ წარმოადგენს დროებით ახირებებს. დჰარმა არ არის დროსა და სივრცის საგანი, რომ სახეიცვალოს და მოერგოს მომენტის საჭიროებებსა და დაწოლებს. ეს ნიშნავს იმ ძირითად პრინციპებს რომლებმაც უნდა უხელმძღვანელოს კაცობროიბას მის წინსვლაში შიდა ჰარმონიისა და გარე სიმშვიდისკენ.
– ღმერთის საუბარი, 1 აპრილი, 1963.
28.05.17.
სხვა არსებათა პირობების გასაუმჯობესებელი უანგარო მსახურების სადჰანა (სულიერი პრაქტიკა) აღმატებულია სადჰანაზე რომელიც ადამიანის საკუთარ გათავისუფლებაზეა დამიზნებული. თაყვანი ეცით ღმერთს კაცობრიობის სახით მის გამოვლინებაში. თითოეული არის ღმერთის შვილი, რანაირიც გინდა იყოს ფერი, კასტა, აღმსარებლობა და ენა. ერთობის ეს გრძნობა უნდა წახალისდეს. ახლობელი ადამიანების მსახურება ნამდვილად არის ღმერთსადმი თაყვანისცემა! თქვენ თქვენში გაქვთ ორივე ტალანტიც და სურვილიც ახლობელი არსებების ასამაღლებლად. ქვეყანას სჭირდება თქვენი მსახურება დღეს გადაუდებლად. უბრალო ენით, დაარწმუნეთ ახლობელი ადამიანები უარი თქვან ჩვევებზე რომლებიც არღვევს მათ ჯანმრთელობას და მშვიდობას, და წინ წამოსწიეთ მათში ხარისხები ურთიერთ დახმარების, გულმართლობისა და არაძალადობის! ღმერთი მიემშვიდობა კოსმოსის გამომჟღავნებას. „ეკოჰამ ბაჰუსიამ (მე ვარ ერთი; მე გავხდები მრავალი)“, თქვა მან თავისთვის. თქვენც ასევე უნდა იგრძნოთ საჭიროება გაფურჩქვნისა და გაფართოების. მიიღეთ ნეტარება პროცესში, დაეუფლეთ მას და გაანაწილეთ ეს, რომ ეს გაადიდოთ.
– ღმერთის საუბარი, 4 იანვარი, 1987.
29.05.17.
თუმცა კაცობრიობამ მიაღწია უამრავ პროგრესს მეცნიერებასა და ტექნიკაში, ყოველი ინდივიდის ჭკუა არის კვლავ დაჭუჭყიანებული სიხარბით, შურით და უხეში ეგოურობით. ეგოტიზმმა გულში ღრმად გაიდგა ფესვები და გაიზარდა დემონურ ზომებამდე. ადამიანები გახდნენ მარიონეტები, მიჰყვებიან ბაწრის ყოველ მოზიდვას. მათ სწადიათ ყველა ნივთი რომელიც აძლევს მათ დროებით ბედნიერებას და აგროვებენ ნივთებს რომლებიც აკმაყოფილებს ფლობის მათ გრძნობას. ისინი იკვლევენ ყოველ ნივთს თავიანთი ეგოური მოსაზრებით. აქედან გამომდინარე ისინი არიან დამონებული მონსტრებით – შურის, სიამაყის, შიშისა და ცუდი აზრის. მარტო ნამდვილ განათლებას შეუძლია გადაარჩინოს კაცობრიობა დამღუპველი დაცემისგან. საიმ გაიმეორა ვედებში გადმოცემული ოთხი მიზანი. ეს არის ჭეშმარიტება, უბიწოება, მშვიდობა და სიყვარული. კაცობრიობამ უნდა გაიგოს ამ ოთხი მიზნის მნიშვნელობა როგორც ძირითადი სვეტების, მიიღოს ეს, თაყვანი სცეს მას და აპრაქტიკოს ეს ყოველდღიურ ცხოვრებაში. მხოლოდ შემდეგ ღმრთიურება დაფარული თქვენში შეძლებს გაბრწყინებას ძლიერად მისი სრული დიდებით.
– ღმერთის საუბარი, 8 მარტი, 1981.
30.05.17.
ამ სამყაროს ბირთვი არის უზენაესი მე (პარამათმა). ჩვენ შეიძლება აღვწეროთ სამყარო მაგრამ უზენაესი მე არის აღწერის ფარგლებს გარეთ. ორივე შეცნობადიც და შეუცნობადიც წრმოშობილია ერთიდაიგივე განუყოფელი შეგნებიდან. თითოეული თავისთავად არის ერთიანი და მთლიანი. ინდივიდუალური შეგნება არის კოსმიური შეგნების გაცხადება. როდესაც მატერიალური გარსი ეცემა, ის ერთდება მის წყაროში. ვედები აცხადებს. „ეს არის სრული, ის არის სრული. სრულიდან წარმოიშვება სრული. როდესაც სრული აიღება სრულიდან, სრული რჩება სრულად.“ ამიტომ კოსმოსი, მსოფლიო, ინდივიდი – ყველა არის სრულის განსხეულება. არაფერი არ არის ნაწილობრივი ან არასრული. მაშასადამე ყველაფერი სინამდვილეში არის ღმერთი. მარგამ სამყაროსთან თქვენი იმანენტურობის ეს ცნობიერება შეიძლება მოვიდეს თქვენს განცდაში როდესაც ‘მე’ შეგნება იქნება თქვენში დავიწყებული. როდესაც ‘მე’ თქვენში გაუჩინარდება, თქვენ ავტომატურად ხდებით შესაბამისად ‘არა-მეს’ მცოდნე.
– ღმერთის საუბარი, 5 აპრილი, 1981.
31.05.17.
კაცი ვინც დაჯილდოებულია გონებით გასარჩევად და ასარჩევად, სასარგებლოდ წარსულიდან და მოსამზადებლად მომავლისთვის, უნდა გამოიყენოს ყოველი კარმა შესრულებული ჭკუის გასასუფთავებლად დაბალი სურვილის ნარჩენებისგან. კარმა არის ნებისმიერი საქმიანობა, მოქმედება ან საქციელი. ვედები მოითხოვს წესებს, რიტუალებს და ცერემონიებს და ა.შ., მაგრამ არა უბრალოდ ჯილდოზე ორიენტირებულ მოქმედებებს. ასეთ ეგოურ მოქმედებებს მიმართავენ ფრინველები და მხეცები. კარმა მათთვის უნდა იყოს თაყვანისცემის მოქმედება, ღმერთისთვის შეთავაზება, მოვალეობის შესრულება. ერთადერთი ჯილდო რასაც ადამიანი წინასწარ უნდა ელოდოს არის გამარჯვება ეგოურობაზე მიუჯაჭველობის განვითარებით. ეგოური სურვილი თავისთვის მოქმედებათა მოსაგებად, ზრდის სიამაყეს, სიხარბესა და სიძულვილს. კარმა ნაკარნახევი მოვალეობითა და უმაღლესი იმპულსებით არის პირველი ნაბიჯი მოგზაურობაში ადამიანის სინამდვილისკენ.
– ღმერთის საუბარი, 8 თებერვალი, 1987.
შრი სატია საი ბაბა