საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 1 მარტი.
რა არის ცხოვრების ოთხი მიზანი რაზეც ჩვენ უნდა ვიღწვოდეთ? რატომ არის მნიშვნელოვანი მათკენ პრაქტიკა? ბჰაგავანი იძლევა დღეს მშვენიერ განმარტებას!
ოთხი მიზანი ნაკარნახევი საის მიერ, არის ნაკარნახევი ვედებით. ეს არის სატია, დჰარმა, შანტი და პრემა. კაცობრიობამ უნდა გაიგოს ამ ოთხი მიზნის მნიშვნელობა, მიიღოს ეს, გააღმერთოს ეს და აპრაქტიკოს ეს ყოველდღიურ ცხოვრებაში. მხოლოდ მაშინ შეიძლება კაცში ფარული ღმრთიურება გაბრწყინდეს მთელი თავისი დიდებით. ჭეშმარიტება (სატია) არის პირველი იდეალი. იგი რეალიზდება ენის სადჰანით. მეორე, დჰარმა (უბიწო ცხოვრება), რეალიზდება სადჰანით ტანის და მისი კომპონენტებით ურთიერთობაში საზოგადოებასთან რომელიც გარს ეკვრის კაცს და ობიექტურ მსოფლიოსთან რომელიც ზემოქმედებს მასზე და არის ზეგავლენილი მის მიერ. თავისი სწორი მოქმედებითა და სწორი ქცევით, კაცს შეუძლია მიაღწიოს მესამე მიზანს, შანტის – წრფელ წონასწორობას ან მშვიდობას. ეს შეიძლება იყოს მოპოვებული ჭკუის დისციპლინით. სატია იმკვიდრებს თავის თავს ენაზე სატვიკ სადჰანის მეშვეობით; დჰარმა მიიღწევა რაჯასიკ (აქტიური) რეგულირების განხორციელებით; შანტი ან მშვიდობა არის თამასიკის მოშორებისა და თუნდაც უმოქმედობის შედეგი. მაგრამ, პრემა (სიყვარული), მეოთხე მიზანი, არის ამ სამი სახეობის მიღმა და აზრის, სიტყვისა და საქმის მიღმა! ღმრთაებრივი სიყვარული არ არის ადვილად შეცნობადი. პრემა არის ღმერთი. ღმერთი არის პრემა. მისი განხილვა მეტყველების მეთოდად, ჭკუის დამოკიდებულებად ან ფიზიკურ ქცევად არის მისი ავადმყოფურად დაკნინება. პრემას არ აქვს ეგოიზმის კვალი; ის არ არის შეზღუდული მოტივებით.
– ღმერთის საუბარი, 1981 წლის 8 მარტი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 2 მარტი.
რა კავშირია ღმერთსა და სამყაროს შორის? და როგორ შეიძლება გვქონდეს ჩვენ ამ ჭეშმარიტების ხედვა? ბჰაგავანი ლამაზად განმარტავს დღეს ასე რომ ჩვენ შევძლოთ არასდროს დავიწყება!
როცა თქვენ შეხვალთ კინოთეატრში, ნახავთ თეთრ ეკრანს. უბრალოდ ეკრანის თვალთვალი არ გაკმაყოფილებთ თქვენ. როგორც კი ჩვენება იწყება, თქვენ ნახულობთ სხვადასხვა სცენებს პროჯექტიდს ეკრანზე. ეკრანის გარეშე შეგიძლიათ თქვენ დაინახოთ სურათი? არა. მაგრამ, როდესაც სურათი პროჯექტდება, თუმცა ეკრანი არსებობს, იგი არდაინახება; იგი ირწყმება თვით სურათთან. ეკრანი არსებობს ყოველ დროს – ჩვენების წინ, განმავლობაში და შემდეგ. ვედები აცხადებს: “ანტარ ბაჰისჩა ტატ სარვა ვიაპია ნარაიანა სთითაჰა (რომ ყოვლისმომცველი ღმერთი იმყოფება შიგნით და გარეთ)”. როგორც ეკრანი არის სურათის მიმართ, ასე არის ათმა ქმნილების მიმართ. ათმას ეკრანი არის ყველა არსების შიგნით და გარშემო და არის თავდაპირველი საფუძველი მთელი ქმნილებისთვის. აქედან გამომდინარე, ნათქვამია, სარვამ ვიშნუმაიამ ჯაგატ (ღმრთაებრიობა ვრცელდება ყველგან). ღმრთაებრიობა არის “სურათში”, “სურათის” გარშემო. მაშ, ვის შეუძლია იცოდეს ასეთი ღმრთაებრიობის ფორმა? სიყვარულის ეკრანზე, თქვენ ნახულობთ სამყაროს სურათს. ეს სიყვარული არის წარმოდგენილი ათმას სახელით ყველა არსებაში.
– ღმერთის საუბარი, 1998 წლის 30 სექტემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 3 მარტი.
ამ მსოფლიოში ავსებულში სხვადასხვა ფორმებითა და ხმებით, ადამიანმა როგორ უნდა შეიცნოს ღმერთი ვინც არის წყარო? ბჰაგავანი ნათლად ხსნის ჩვენთვის დღეს!
ღმრთაებრიობის განსაცდელად, გაიგეთ ეს მაგალითი. დედის ბუნება არის სიყვარული. დედას აქვს ფორმა, მაგრამ სიყვარულს არ აქვს ფორმა. დედა თვით არის სიყვარულის ფორმა. ათმიკ პრინციპის არსებობის გამო, თქვენ შეგიძლიათ ხედოთ მისი ანარეკლი მსოფლიოს ფორმით. მთელი მსოფლიო არის არაფერი გარდა არეკვლის, რეაქციის და გამოძახილის. ათმა არის ერთადერთი რეალობა. მაგრამ კაცმა დაივიწყა რეალობა და ხედავს მხოლოდ ამ ანარეკლს. თქვენ არ შეგიძლიათ ქონა რეაქციის მოქმედების გარეშე; თქვენ არ შეგიძლიათ ქონა გამოძახილის ხმის გარეშე. თუმცა ეს ხმა არის ყველგან, თქვენ არ ხართ მისი მოსმენის შემძლე. მიუხედავად იმისა, რომ რეალობა არის ყველგან, თქვენ არ ხართ მისი ხდვის შემძლე. თქვენ როგორ იქნებით შემძლე მისი ხედვის? ურყევი რწმენითა და უანგარო სიყვარულით, იფიქრეთ ღმერთზე მუდმივად. ღმერთი აუცილებლად გაცხადდება თქვენს წინ. დღეს, კაცი გალობს ღმერთის სახელს და სურს მისი ნახვა. მაგრამ სანამ ის განიცდის მყარი რწმენის ნაკლებობას, ის არ არის შემძლე განიცადოს ღმრთაებრიობა. კაცი გახდა ბრმა რწმენის ორივე თვალის დაკარგვით. რწმენა არის უდიდესად მნიშვნელოვანი.
– ღმერთის საუბარი, 1998 წლის 30 სექტემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 4 მარტი.
როგორ შეგვიძლია ჩვენ უზრუნველვყოთ ამ ადამიანური ცხოვრებისა და მისი უნარების შესრულება? ბჰაგავანი სიყვარულით შთაგვაგონებს ჩვენ დღეს მნიშვნელოვანი შეხსენებით.
ტანი, ჭკუა და სული – ეს სამი ერთად ქმნის კაცს. თუ მხოლოდ ტანი იქნებოდა მიჩნეული, ეს იქნებოდა ცხოველის არსებობის მსგავსი. ჭკუა ამაღლებს კაცს ადამიანურ სტადიაზე. სული ანუ ათმა აამაღლებს მას ღმრთაებრივზე. სამივე არის ურთიერთჩაწნული და ურთიერთდამოკიდებული. თითოეული ეხმარება მეორეს. ჭკუის გარეშე, ტანს არ შეუძლია გადაწყვეტილების გამოტანა რამე ნაბიჯის გადადგმაზე. ჭკუა და ტანი უნდა დაემორჩილოს სულს და გახდეს ათმას (ღმრთაებრივი მე-ს) მცოდნე. ჯანმრთელობა არის ძალიან მნიშვნელოვანი სრული მორალური და დისციპლინული ცხოვრებისთვის. გრძნობები და ჭკუა უნდა იყოს მართული და მოწესრიგებული, ასე რომ კაცმა შეძლოს ცხოვრების სისავსის განცდა. მას ვისაც შეუძლია საკუთარი თავის მბრძანებლობა მარტო ექნება უფლება სხვების მბრძანებლობაზე. გრძნობის კონტროლს სანსკრიტში ეწოდება დამა. ეს დამა უნდა იყოს აშკარა ცხოვრების ყველა ასპექტში სწავლის, ჭამის, ძილის, თამაშის დროს და ა.შ. ეს არის რასაც ეწოდება დისციპლინა. დისციპლინის გარეშე, ვერავითარი აქტივობა ვერ მიაღწევს თავის დაგვირგვინებას.
– ღმერთის საუბარი, 1984 წლის 23 მარტი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 5 მარტი.
რა არის მნიშვნელობა მომხიბვლელი ტერმინის „ბჰაგავანი“, რასაც ჩვენ ვიყენებთ უფლისადმი მისამართად? ჩვენი მოყვარული უფალი ნათლად განმარტავს და შეგვახსენებს ჩვენ ჩვენს უზომო სიმდიდრეს და პასუხისმგებლობას.
ბჰაგა“ ნიშნავს „მას ვინც არის ყველა ღმრთაებრივი თვისების საცავი და არის ერთადერთი გაღმერთების ღირსი“. “გა” მიუთითებს “მასზე ვისაც აქვს ყველა ბრწყინვალება და ვინც ქმნის, ინარჩუნებს და ისევ შთანთქავს ყველაფერს.” სიმბოლოს “ბჰა” აქვ ორი მნიშვნელობა: სამ-ბჰართა და ბჰართა. სამბჰართა ნიშნავს “მას, ვინც არის კომპეტენტური გააკეთოს ბუნება შემოქმედებითი პროცესის ინსტრუმენტად”. რადგანაც ის არის ასევე კომპეტენტური შეინარჩუნოს რაც არის შექმნილი, მას ჰქვია ბჰართა. “ბჰას” აქვს სხვა მნიშვნელობები როგორიცაა შანტი (მშვიდობა), სინათლე, ბრწყინვალება და განათება. “გა” ნიშნავს “ყოვლისმომცველს”. “ვან” (ვანთჰუდუ ტელუგუზე) ნიშნავს “მას ვინც არის უნარიანი”. ამიტომ ტერმინი ბჰაგავანი ნიშნავს “მას ვინც არის ღმრთაებრივი ბრწყინვალების ანთების, სიბრძნის გამონათების უნარის მქონე და არის სულის მარადიული შინაგანი შუქი”. შეიძლება იყოს რამე უფრო დიდი ვიდრე ასეთი ყოვლისმეცნიერი და ყოვლისშემძლე უფლის სიყვარულის მოპოვება? არ არსებობს დედამიწაზე ან მის მიღმა რამე რაც თანასწორია ღმრთაებრივ სიყვარულზე. ყველა მცდელობის გაკეთება ამ სიყვარულის მოსაპოვებლად არის ადამიანის არსებობის მთელი მიზანი და აზრი.
– ღმერთის საუბარი, 1988 წლის 14 იანვარი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 6 მარტი.
რა არის ის უნარი რაც ახალგაზრდებმა და განათლებულებმა უნდა გამოიყენონ დაბალანსებული ცხოვრებისთვის? ჩვენ რა უნდა გავაკეთოთ ამის გასაგებად?
ახალგაზრდა ადამიანები თავიანთ მგრძნობიარე წლებში მიდრეკილნი არიან ჭკუის გადახრების მიდევნაზე. ისინი არ ადიან თავიანთი გონიერების დონეზე. შედეგად, ისინი დაქვემდებარებული არიან სხვადასხვა ღელვებსა და იმედგაცრუებებზე. მათ, აქედან გამომდინარე, უნდა ისწავლონ დისკრიმინების თავიანთი ძალების გამოყენება. “მე ვარ ადამიანის არსება. ამ მდგომარეობაში მე როგორ უნდა ვაყოფაქცევო თავი ასე რომ მე შევძლო სხვების პატივისცემისა და მზრუნველობის მოპოვება?” ეს არის ის კითხვები რაც თითოეულმა სტუდენტმა უნდა დაუსვას საკუთარ თავს. მან უნდა გამოიკითხოს ყველა შემთხვევაში რა არის სწორი გზა და რა არის თავიდან ასაცილებელი. მან უნდა გადაწყვიტილება გამოიტანოს იმაზე რა უნდა გააკეთოს და სად უნდა წავიდეს სათანადო გამოკითხვის შემდეგ. შეძენილი ცოდნის მქონე არ უნდა მოიქცეს როგორც უწიგნური და გაუნათლებელი ადამიანი. მისი ქცევა უნდა იყოს თანხმობაში მის სწავლასთან. თავმდაბლობა არის ჭეშმარიტი განათლების მაჩვენებელი. თავმდაბლობის გარეშე, სწავლულობას დააკლდება ელვარება. დისკრიმინება არის აუცილებელი ყველა სტუდენტისა და განათლებული კაცისთვის.
– ღმერთის საუბარი, 1988 წლის 16 იანვარი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 7 მარტი.
ნეტარებით დასატკბობად და ცხოვრების დანიშნულების მისააღწევათ, ჩვენ რა უნდა გამოვიყენოთ კომპასად? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ სამახსოვრო მაგალითით!
დჰარმა (უბიწოების კოდექსი) საფუძვლად უდევს კაცისთვის სარეგულირო გზას. მზის სხივების ელვარების მსგავსად, დჰარმა ანათებს გზებს რომლებსაც კაცი უნდა მიყვეს საზოგადოების კეთილდღეობისა და წინსვლისთვის. დჰარმას კანონებს შორის, ნიაიამ (პატიოსნება) არის ყველაზე მნიშვნელოვანი. პატიოსნება ნიშნავს რომ ადამიანმა უნდა გამოიმუშაოს თავისი საარსებო საშუალება პატიოსანი და სამართლიანი ცხოვრებით. სამართლიანობა შედგება არგაკეთებაში განსხვავების საკუთარ თავსა და სხვებს შორის. რაც კი შეიძლება მოხდეს თავის თავზე ან მის ურთიერთობაზე, რა სირთულეებიც კი შეიძლება ჰქონდეს ადამიანს დასაპირისპირებლად, მან არ უნდა გადაუხვიოს პატიოსნების გზიდან. სამართლიანობა არის როგორც მეზღვაურის კომპასი. ნებისმიერად დააყენეთ თქვენ იგი, ისარი მხოლოდ ჩრდილოეთისკენ იქნება მიმართული. მსგავსად, სამართლიანობა ავლენს ღმრთაებრიობას კაცში და ხდის მას მტკბობს ღმრთაებრივი ნეტარებისგან. მაშასადამე, იდეალური ადამიანური ცხოვრება უნდა იყოს ისეთი რომელშიც პატიოსნება ქმნის საფუძველს ყოველი მოქმედებისთვის.
– ღმერთის საუბარი, 1984 წლის 14 მაისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 8 მარტი.
ნეტარებით დასატკბობად და ცხოვრების დანიშნულების მისააღწევათ, ჩვენ რა უნდა გამოვიყენოთ კომპასად? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ სამახსოვრო მაგალითით!
არ ანებოთ ჭკუას ცხოვრება სხვების ნაკლოვანებებსა და მანკიერებებზე; იგი დასნებოვნდება ამით. დაფიქსეთ იგი სხვების სამართლიანობასა და სათნოებაზე; იგი განიწმინდება ამით. მე ვიცი რომ ემოციური სიგიჟის მომენტების განმავლობაში, თქვენ განზე დებთ თქვენს ნამდვილ ბუნებას და გატაცდებით სხვების შეურაცხყოფით ან გსურთ რომ ისინი დაზიანდნენ ან იხართ მათ გასაჭირზე. ასეთი ბოროტი აზრები ინერგება თქვენს საკუთარ ჭკუაში და იზრდება ველურად, წამყვანად უბედურებისა და სახელის გატეხვისკენ თქვენს ცხოვრებაში. რატომ შფოთავთ სხვებზე? ესაუბრეთ მათ თუ თქვენ მოგწონთ ისინი. თუ თქვენ არ მოგწონთ ისინი, დატოვეთ ისინი მარტო. რატომ ეძებთ ნაკლოვანებებს მათში და რატომ ლაპარაკობთ ცუდს მათზე? ასე გაკეთება არის სულიერი დაცემის მოწვევა. ასეთი ადამიანები კარგავენ მთელ მოგებას რის შოვნის იმედიც აქვთ ჯაფით, პუჯით, დჰიანით ან დარშანით (უფლის სახელის გამეორებით, რიტუალური თაყვანისცემით, მედიტებით და ღმრთაებრივის დანახვით). ისინი დარჩებიან მწარე მიუხედავად ყველა ამ სადჰანის (სულიერი დისციპლინის), მსგავსი მწარე გოგრის რომელიც მომლოცველმა თან წაიღო, განზრახვით გაატკბოს იგი ჩაშვებით წმინდა წყლებში.
– ღმერთის საუბარი, 1984 წლის 29 თებერვალი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 9 მარტი.
რატომ არის უაზრო მცდელობა ღმერთის გაგებაზე? რა უნდა გავაკეთოთ ჩვენ სანაცვლოდ ამ ძებნაში? ბჰაგავანი გვიხსნის და შთაგვაგონებს ჩვენ დღეს!
ასპირანტი არ უნდა ხარობდეს როცა მისი ბედნიერება არის ამაღლებული და არც იყოს გულგატეხილი როცა უბედურება ხდება მისი ხვედრი. “ეს ნება, არ არის ჩემი” იქნება მისი მუდმივი განცხადება საკუთარი თავის მიმართ. ცოტა მაძიებელი ცდილობს ღმერთის განზრახვის გამოცნობას, სვლას მისკენ მიმავალ გზაზე და მის მიერ დალაგებული იდეალების მიდევნას. ისინი მისდევენ თავიანთ საკუთარ ინსტინქტებსა და განსჯებს და იღებენ გასაჭირს და სასოწარკვეთას საჩუქრად. მათ არ იციან რა მკრეხელობას სჩადიან. ისინი აცხადებენ რომ ღმერთი არის შინაგანი მოტივატორი და რომ ის იმყოფება ყველგან მაგრამ იქცევიან ისე თითქოს ის არ არის ისეთ ადგილებში სადაც მათ არ მოსწონთ ის რომ იყოს. ისინი კარგავენ ძვირფას დროს მშრალ დისკუსიებსა და დავებში ღმერთის შესახებ. თითოეულს შეუძლია გამოიკვლიოს ღმერთის ჭეშმარიტება და ჩაღრმავდეს მისი საიდუმლოს შესწავლაში მხოლოდ რამდენადაც მათი ზნეობრივი, აზრობრივი და გონებრივი შესაძლებლობები აძლევს საშუალებას. ადამიანს შეუძლია შეაგროვოს ოკეანედან მხოლოდ ისე ბევრი წყალი რამდენსაც მისი ჭურჭელი დაიჭერს. ღმერთი არის განუზომლად დიდი; ის არის ყველაზე გაბედული წარმოსახვის მიღწევადობის მიღმა! კონკრეტული სტანდარტის მოსწავლემ სკოლაში უნდა შეისწავლოს ტექსტები დანიშნული გონიერების ამ დონის მოსწავლეებისთვის.
– ღმერთის საუბარი, 1984 წლის 29 თებერვალი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 10 მარტი.
როგორ შეგვიძლია ჩვენ მოვათვინიეროთ ჭკუა და ვატაროთ იგი ამ სულიერ მოგზაურობაში? ბჰაგავანი სიყვარულით და ნათლად გვმოძღვრავს ჩვენ დღეს!
ჭკუა მოძრაობს მხოლოდ სწორი და სუფთასკენ, მისი საკუთარი ნებით; მაგრამ გრძნობები და გარე მსოფლიო ეწევა მას არასწორი და უსიფთაოსკენ. თეთრი ქსოვილი ჭუჭყიანდება და როცა ჭუჭყი მოსცილდება, იგი იბრუნებს სითეთრეს. ჩამოწერეთ ყველაფერი, რისთვისაც თქვენ აქამდე ტიროდით. თქვენ აღმოაჩენთ რომ თქვენ ძლიერ გწადდათ მხოლოდ წვრილმანი ნივთები, მომენტური განსხვავებებისთვის, სწრაფად წარმავალი დიდებისთვის; თქვენ უნდა ტიროდეთ მხოლოდ ღმერთისთვის, თქვენი განწმენდისა და დასრულებისთვის. თქვენ უნდა იტიროთ, იღრიალოთ ექვსი კობრას გამო რომლებმაც თავისი თავი შეიფარეს თქვენს ჭკუაში და მოწამლეს იგი თავისი შხამით: ვნების, რისხვის, სიხარბის, მიჯაჭვულობის, სიამაყისა და ბოროტების. დაამშვიდეთ ესები ისე როგორც ამას აკეთებს გველის შემლოცველი თავისი მოქანავე ფლეიტით. მუსიკა რასაც შეუძლია მათი მოთვინიერება არის ღმერთის სახელის ხმამაღლა გალობა. და როდესაც ესები არის ასე დათრობილი სამოძრაოდ და ზიანის მისაყენებლად, დაიჭირეთ ესები კისრით და ამოაძვრთეთ მათ შხამიანი კბილები როგორც გველის შემლოცველი აკეთებს. ამის შემდეგ, ესები შეიძლება იყოს თქვენი სათამაშოები; თქვენ შეგიძლიათ მოექცეთ მათ როგორც თქვენ მოგწონთ. როდესაც ესები დაბლა დაიდება, თქვენ მიიღებთ სიმშვიდეს. თქვენ იქნებით შეუხებელი დიდებით ან სახელგატეხვით, მოგებით ან წაგებით, სიხარულით ან მწუხარებით!
– ღმერთის საუბარი, 1968 წლის 26 მარტი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 11 მარტი.
ჩვენ როგორ უნდა მივუდგეთ საკვების ჭამის მარტივ და ყოველდღიურ ამოცანას? ბჰაგავანი, მთელი გულკეთილობით, გვაძლევს ჩვენ ნათელ მითითებებს, რასაც შეუძლია მოგვცეს ჩვენ უზარმაზარი სარგებელი!
იმ დროს როცა ვიღებთ ჩვენს საკვებს, თუ ჩვენ ვიყენებთ ამაღელვებელ სიტყვებს, იდეები დაკავშირებული ამ ამაღელვებელ სიტყვებთან სწრაფად აღმოცენდება ჩვენში. გაკვეთილი რაც ჩვენ უნდა ვისწავლოთ არის ის რომ როცა ჩვენ ვბანაობთ, როცა ჩვენ ვზივართ მედიტებისთვის ან როცა ჩვენ ვიღებთ ჩვენს საკვებს, ჩვენ არ უნდა ვიფიქროთ სხვა საქმიანობებზე და სხვა იდეებზე. ზედმეტი ლაპარაკი როცა ჩვენ ვიღებთ ჩვენს საკვებს ასევე გამოიწვევს ზიანს ჩვენზე. ჩვენ არ უნდა მივეცეთ რამე სახის საუბარს როცა ვიღებთ ჩვენს საკვებს. ბედნიერი გულით და წმინდა სიტყვით ჩვენ უნდა წარმოვთქვათ საკვების ლოცვა (ბრაჰმარპანამ მანტრა) და შემდეგ მივიღოთ ჩვენი საკვები. ამ წესით, რაც კი შეეთავაზება ბრაჰმანს გახდება პრასადი, რაც მოდის ჩვენთან როგორც ბრაჰმანის საჩუქარი. მნიშვნელობა სტროფის (აჰამ ვაიშვანარო…) არის ის რომ ღმერთი თვით, ვინც არის ადამიანურ ფორმაში თქვენში, იღებს საკვებს. მაშასადამე, ეს ცვლის ჩვენს საკვებს საკვებად ღმერთისთვის. იმ დროს როცა ვიღებთ საკვებს, ჩვენ არ უნდა ვიყოთ აღელვებული და ჩვენ არ უნდა ჩავვარდეთ ვნებაში, არამედ ჩვენ უნდა ვჭმოთ ძალიან მშვიდად. თუნდაც თუ ჩვენ არ შეგვიძლია ჯაპას, ტაპას ან იაგას შესრულება მაინც თუ ჩვენ ვიზრუნებთ განცდაზე რომ ჩვენ ვჭამთ ამნაირად, ჩვენ განვივითარებთ კარგ იდეებს.
– ზაფხულის თავსხმები 1977, თავი 18.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 12 მარტი.
რატომ არ არის საკმარისი მხოლოდ მიწიერი ცოდნისა და უნარ-ჩვევების მიდევნა? ბჰაგავანი სიყვარულით გვიხსნის ჩვენ დღეს!
მსოფლიოში არსებობს სუბიექტების სხვადასხვა ტიპები რომლებისთვისაც ცოდნა არის მისაწვდომი – ცოდნა მუსიკის, ლიტერატურის, ხელოვნების, გამოქანდაკების, ეკონომიკის, პოლიტიკის და მსგავსის. ეს ყველაფერი არის მხოლოდ კომპონენტები მიწიერი ცოდნის, ცოდნის დაკავშირებულის ფენომენალურ სამყაროსთან. მთელ მიწიერ ცოდნას შეუძლია დაეხმაროს ადამიანის კომფორტის გაზრდას მაგრამ ვერ დაეხმარება მის მუქტის (განთავისუფლებას). რაც კი კონტროლი შეიძლება ჩვენ შევიძინოთ მატერიალურ პირობებზე, ეს არ მოემსახურება ჭკუის სიმშვიდეს ან სულის ნეტარებას. გარკვეული აზრით, უფრო მეტი მიწიერი ცოდნა, ნაკლებად სავარაუდოა რომ ადამიანს აქვს გონებრივი სიმშვიდე. მიწიერი ცოდნა არის უეჭველად აუცილებელი. მაგრამ ეს არ არის მყოფობა-ყველაფრის და ბოლო-ყველაფრის. ბევრმა დიდმა მეფემ წარსულში, ვისაც ჰქონდათ მმართველობა უზარმაზარ იმპერიებზე და სიამოვნებას იღებდნენ ყოველგვარი გართობით, სიცოცხლის ბოლოს არჩიეს უარი ეთქვათ ყველაფერზე სულიერი სიმშვიდის სარეალიზებოდ. იადდჰრუშიამ თანნაშიათი – “რაც არის საგრძნობი არის წარმავალი”. წარმავალი და არამუდმივი სიამოვნების მიდევნით ჩვენ ვყრით ადამიანის ცხოვრების მუდმივ, უცვლელ და რეალურ ელემენტებს.
– ღმერთის საუბარი, 1983 წლის 17 მარტი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 13 მარტი.
რატომ არის მნიშვნელოვანი ფხიზლად ყოფნა ჩვენი ქმედებებთან? ბჰაგავანი ნათლად ხსნის დღეს ჩვენი ქმედებები როგორ წყვეტს ჩვენს ბედს!
ისინი ვისაც არ სწამთ კარმა სიდდჰანტა (კარმას თეორია) დღეს საუბრობენ კაცობრიობის ერთიანობაზე. მაგრამ როგორ ხსნიან ისინი უზარმაზარ და განუზომელ განსხვავებებს კაცებს შორის – განსხვავებებს შესაძლებლობებში, პირობებში, დამოკიდებულებებსა და იმპულსებში? ერთი არის მუდმივად დაღლილი. მეორე არის ძლიერიი და მხნე. ერთი არის ყოველთვის მხიარული. მეორე არის მუდმივად უბედური. ადამიანებს არ ესმით რომ ეს განსხვავებები არის წარსული კარმას (მოქმედების) შედეგი. კარმა არის მიზეზი ყველაფრის რაც ხდება. ადამიანის ქმედებების ნაყოფი შეიძლება არ იყოს აშკარა დაუყოვნებლად, მაგრამ ადრე თუ გვიან, ესები აუცილებლად გამოჩნდება. “მე გავაკეთებ ამას, მე გავაკეთებ იმას – ამაოა ეს კვეხნა, ოჰ, კაცო! როგორც შენ დათესე, ისე შენ იმკი. როგორიც თესლი, ამგვარი იქნება ნაყოფი (ტელუგუს ლექსი).” მაშასადამე, მხოლოდ კარგი საქმეების კეთებით შეიძლება ადამიანმა მიაღწიოს სასურველ შედეგებს. სწორედ ამ მიზნით არის რომ ვედებს აქვს ჩადებული კარმა კანდაში (ვედების ნაწილი, რომელიც ყურადღებას ამახვილებს შესრულებულ ქმედებებზე) კარგი საქმეები რითაც სასარგებლო შედეგები შეიძლება იყოს მიღებული.
– ღმერთის საუბარი, 1983 წლის 17 მარტი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 14 მარტი.
ჩვენ ხშირად ვისმენთ რომ სიმშვიდე არის სულიერი წინსვლისა და მიღწევის ნიშანი. რა არის ეს სიმშვიდის მდგომარეობა? ბჰაგავანი საუბრობს ხუთ სხვადასხვაგვარ სფეროზე რომლებშიც სიმშვიდე უნდა კულტივირდეს, და დღეს, ის განმარტავს პირველ ორს.
იოგა ნიშნავს გაერთიანებას, საკუთარი თავის გაერთიანებას მის წყაროსთან. სამასტვამ იოგამ უჩიატე (იოგა ნიშნავს თანაბარგანწყობას, ამბობს გიტა). ჩვენ შეგვიძლია გამოვყოთ ხუთი სფერო ამ სამატვამის მისაღწევად: (1) ბუნებრივად წარმოქმნილი ამაღლებებისა და დადაბლებების სფერო (პრაკრიტიკა): ადამიანმა კეთილად უნდა მიიღოს ზაფხულიც და ზამთარიც, რადგან ორივე აუცილებელია ცხოვრების პროცესისთვის. სეზონების მონაცვლეობა გვამაგრებს და გვატკბობს ჩვენ. დაბადება და სიკვდილი ორივე ბუნებრივი მოვლენაა. ჩვენ ვერ აღმოვაჩენთ მიზეზს ვერც დაბადებისთვის და ვერც სიკვდილისთვის. ესები უბრალოდ ხდება. ჩვენ ვცდილობთ ბრალვყოთ ვინმე ან რამე ინციდენტი ტრავმის ან დანაკარგისთვის რასაც ჩვენ განვიცდით, მაგრამ რეალური მიზეზი არის ჩვენი საკუთარი კარმა (მოქმედება). როდესაც მოვლენის მიზეზი არის ცნობილი, ზემოქმედება შეიძლება შემცირდეს ან თუნდაც უკუეგდოს. (2) სოციალური ამაღლებისა და დადაბლების სფერო: ადამიანმა თანაბარგანწყობით უნდა მიიღოს დიდება და გაკიცხვა, პატივისცემა და დაცინვა, მოგება და წაგება და სხვა მსგავსი პასუხები და რეაქციები საზოგადოებისგან რომელშიც ადამიანი იზრდება და იბრძვის. ბედი ისეთივე გამოწვევაა ადამიანის სიმშვიდის მიმართ, როგორც უბედურება!
– ღმერთის საუბარი, 1985 წლის 7 სექტემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 15 მარტი.
სვამიმ განმარტა სამატვამის შესახებ ბუნებასა და საზოგადოებასთან დაკავშირებით. რა არის თანაბარგანწყობის სხვა ფორმები, რაც უნდა ვპრაქტიკოთ? ბჰაგავანი განმარტავს მესამეს და მეოთხეს ხუთიდან.
(ხუთი სფერო, რომლებშიც სამათვამ არის მისაღწევი) (3) ცოდნის სფერო თავისი ამაღლებებითა და დადაბლებებით: სანამ ცოდნის მწვერვალი, საიდანაც ადამიანი განიცდის მას ვინც იქცა ამ ვრცელ წარმოსახვად, მიიღწევა იქ არის მრავალი ცდუნება და დაბრკოლება რასაც მაძიებელი შეყავს შეცდომაში. სტუდენტი იხრება უარის თქმაზე ასვლაზე საერთოდ როცა ის გრძნობს დაღლილობას ან როცა ის გრძნობს რომ მიაღწია მწვერვალს. გიტა საზღვრავს პანდიტს ან სწავლულ კაცს როგორც სამადარში, ის ვინც მიიღო გაცნობიერებულობა იგივე ერთის ყველა არსებაში. ჯნანის მოპოვებული აქვს სამატვა მაშინ როცა ის დაჯერებულია რომ ერთი არის ყველაფრის ჭეშმარიტება და როცა მისი აზრები, სიტყვები და საქმეები გაძღოლილია ამ რწმენით. (4) ერთგულების სფერო თავისი ამაღლებებითა და დადაბლებებით: აქაც არის დიდი წილი ფანატიზმის, ცრურწმენისა და დევნის, რაც წარმოიქმნება უარყოფით ერთის, ღმერთის იგივეობის, ვისაც ყველა თაყვანს სცემს, სხვადასხვა წესებითა და რიტუალებით, საშუალებებითა და მეთოდებით. არსებობს მხოლოდ ერთი ღმერთი, და ის არის ყველგანმყოფი!
– ღმერთის საუბარი, 1985 წლის 7 სექტემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 16 მარტი.
რომელი მეხუთე ფორმა სამათვამიდან უნდა იყოს პრაქტიკებული? ბჰაგავანი სიყვარულით განმარტავს და ასევე გვმეგზურობს ჩვენ იმაზე როგორ მივაღწიოთ ჭეშმარიტ სამატვამს ან თანაბარგანწყობას!
(ხუთი სფერო რომლებშიც სამათვამი უნდა იყოს მიიღწეული) (5) მოქმედების (კარმას) სფერო თავისი ამაღლებებითა და დადაბლებებით უნდა განიწმინდოს მიზნის გაღმრთაებრივობით. როდესაც სამუშაო ამაღლებულია თაყვანისმცემლობაში, დამარცხება და იმედგაცრუება არ იქნება გულგატეხილობის გამომწვევი. მაშინ წარმატება არ აგიმაღლებთ სიამაყეს; ეს მიგიყვანთ თავმდაბლობამდე და მადლიერებამდე წყალობისთვის. სამუშაო შესრულებული როგორც მოვალეობა, როგორც სავალდებულო ჩვენგან საზოგადოების მიმართ, მოიტანს სიხარულის ჯილდოს, რადგან ჩვენ გამოვიყენეთ ცოდნა და უნარები, მოცემული ღმერთის მიერ საზოგადოების მეშვეობით, თვით საზოგადოების მსახურებისთვის. სამათვამი (თანაბარგანწყობა), რომელსაც შეუძლია გაატკბოს და გაამსუბუქოს ცხოვრება, ყველაზე კარგად არის ნაჩვენები რადაში და მის ერთგულებაში კრშნასადმი. ეს არის გაცნობიერება ერთიანობის მდინარისა და ზღვის, ინდივიდუალური მე-ს უზენაეს მესთან, ატმას პარამატმასთან. წყაროს მიღწევა არის ბედისწერა; წყაროსკენ სტაბილურად და პირდაპირ დენის სურვილი არის ერთგულება. განშორების მწვავე ტკივილი, აგონია წარმოქმნილი უყურადღებობიდან, ლტოლვა დაბრკოლებების გადალახვაზე, ჭვრეტის სიხარული, თვითგანადგურების ექსტაზი – ესები ემატება რადას უზენაეს იდენტიფიკებას თავის უფალთან, შრი კრიშნასთან.
– ღმერთის საუბარი, 1985 წლის 7 სექტემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 17 მარტი.
რა არის ის ოთხი ბოროტება რაც ჩვენ უნდა ავიცილოთ თავიდან? ბჰაგავანი ნათლად ხსნის მაგალითებით ეპიკიდან მაჰაბჰარატა!
მაჰაბჰარატა გთავაზობთ ცუდი კაცების ოთხ მაგალითს წოდებულს დუშთა ჩათუშთაიად. პირველი არის შაკუნი (დურიოდჰანას ბიძა დედის მხრიდან). შაკუნი იყო ყოველდროს სავსე ცუდი ფიქრებით (დჰურალოჩანა). ის არის მთლად უცხო კარგი იდეებისთვის. ის იყო ყოველთვის რაღაც ცუდის მომწყობი ვინმესთვის ან სხვისთვის. დურიოდჰანას ჰყავდა შაკუნი მრჩევლად. დურიოდჰანა დაკავებული იყო დჰუსჩარიათი (ცუდი საქმეებით). ისინი იყვნენ ამხანაგები ბოროტებაში. შემდეგ მოვიდა დუსშასანა (დურიოდჰანას ძმა). შაკუნისთან და დურიოდჰანასთან ერთად დუსშასანა ცნობილი გახდა თავისი დუშ-პრავარტანათი (ცუდი ქცევით). როდესაც ეს სამი ბოროტაზრიანი კაცი შეიკრიბა, “ვარსკვლავებიც კი ცვიოდა დღის განმავლობაში”, – ამბობენ ისინი. მთელი კოსმოსი ჯანყდება ასეთი ბოროტი კაცების წინააღმდეგ. კარნა, დურაბჰიმანამის (ცუდი მიჯაჭვულობის) ცრუ გრძნობის გამო, შეუერთდა ამ სამეულს. მადლიერება არის უდავოდ კარგი ხარისხი. რადგან დურიოდჰანა მივიდა მის გადასარჩენად კრიტიკულ შემთხვევაზე, კარნამ განივითარა არასწორი მიჯაჭვულობა მისდამი. კარნა იყო კარგი ბუნების ადამიანი, კეთილაზრებიანი. მაგრამ იმის გამო რომ ის იყო დაკავშირებული ბოროტაზრებიან კაცებთან, ის ასევე გახდა ცუდი. მიუხედავად მისი სიმამაცისა, ფიზიკური ვაჟკაცობისა და გონებრივი შესაძლებლობებისა, კარნა შეხვდა უბედურებას, რადგან მან თავისი თავი დააშორა ღმერთისგან. ბოროტი აზრები, ბოროტი საქმეები, ბოროტი ქცევა და მიჯაჭვულობა ბოროტაზრიანებისადმი – ესები არის დუშტა ჩატუშტაია (ოთხი ბოროტი პიროვნება).
– ღმერთის საუბარი, 1993 წლის 4 მარტი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 18 მარტი.
რა არის ნამდვილი ბედნიერების საიდუმლო? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ ასე რომ ჩვენ ვართ გახარებულები და ასევე ვჩუქნით სიხარულს მათზე გარშემომყოფებზე.
პრაჰლადჰა, როგორც ბჰაგავატას ტექსტი აცხადებს, დამკვიდრებული იყო უფალი ნარაიანას და მისი უნივერსალური, აბსოლუტური რეალობის რწმენაში. მისი მამა, ჰირანიაკაშიპუ, მაინც, იყო მიზიდული გარეგანი ფორმებითა და შემზღუდველი სახელებით. მაშასადამე, პრაჰლადჰა დამკვიდრებული იყო ანანდაში (ნეტარებაში), სადაც კი ის იყო, ნებისმიერ ვითარებებში. ჰირანიაკაშიპუ იყო მუდამ შეწუხებული და აღელვებული, წამოწეული სახელებისა და ფორმების სიმრავლით. მათ ვინც ისეთ ნეტარებაშია როგორიც პრაჰლადჰას ჰქონდა ექნებათ აურა მათ გარშემო და ბრწყინვალება თავიავთ სახეებზე. ადამიანებს შეუძლიათ მიიღონ სიხარული მათი სახეების დაკვირვებისას და ისწრაფვონ ამის განსაცდელად ისევ და ისევ. შეწუხებულთა და აღელვებულთა სახეები სხვებსაც აინფიცირებს მსგავსი გრძნობებით. გარდა ამისა, აღტაცება უზრუნველყოფს ადამიანს დიდი ძალით ასევე მაშინ როცა მღელვარება ძარცვავს ადამიანს ძალისგან რაც მას აქვს. ჭეშმარიტი აღტაცება შეუძლებელია შეძენილი იყოს ძალისხმევით ან ხელოვნურად წარმოებული ან შენარჩუნებული დიზაინით. სადჰანას (სულიერი ძალისხმევის) არც ერთი კურსი არ შეიძლება დაინიშნოს ადამიანის ჩასართველად ანანდას მოპოვებაზე. რადგან, ადამიანი არის, ფაქტობრივად, ანანდას ტანმოსილება! მაგრამ მას შემდეგ, რაც ის ვერ წამატდა თავისი ჭეშმარიტების იდენტიფებაში, ის ეძებს მას გარედან, მის გარშემო არსებული ობიექტებიდან. მათთვის ვისაც აქვს გაცნობიერებული რომ ისინი არიან მარადიული, ჭეშმარიტი და სუფთა ატმა, ანანდა არის მუდამ მისაწვდომი.
– ღმერთის საუბარი, 1983 წლის 23 ნოემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 19 მარტი.
რა უნდა გავაკეთოთ ჩვენ მოსაპოვებლათ ღმერთის მადლის და მის დასაბინავებლად ჩვენს გულში? ბჰაგავანი გვმეგზურობს ჩვენ დღეს ასე რომ ჩვენ შევძლოთ გადახედვა საკუთარი თავის!
უფალი არაერთხელ აცხადებს რომ მადლს ღვრის შინაგან სიწმინდეზე, არა გარეგნულ პომპეზობაზე. როცა ადამიანი მკვიდრდება თანაბარგანწყობაში, კრიშნა იბინავებს საკუთარ თავს მის გულში: მისი ხმა ხდება სინდისი რომელიც მეგზურპბს მას ყოველ ნაბიჯზე. იოგას მეშვეობით სიმტკიცე უნდა მოიპოვოთ; ჯაფას მეშვეობით, გრძნობათ-კონტროლი უნდა გამოიმუშავოთ; სადჰანას მეშვეობით, ჭკუა სიმშვიდით უნდა აივსოთ. მაგრამ, ეს ეფექტები არ არის შესამჩნევი, თუმცა მოქმედებები პრაქტიკდება. ადამიანები კეტავენ თავის თავს თავიანთ სალოცავ ოთახებში და ასრულებენ წირვა-ლოცვას, სთავაზობენ ყვავილებს და ხილს, და შემდეგ, გამოდიან ადგილიდან, მხოლოდ ყვირილით და ლანძღვა-გინებით, დასაშინებლად და საბრძოლველად ყველასთან ერთად და თითოეულთან ცალ-ცალკე. კაცი უნდა იყოს იოგი ყოველთვის, ნებისმიერ ვითარებაში (სათათამ იოგინაჰ), ამბობს გიტა. ეს ნიშნავს ის უნდა იყოს მუდამ ნეტარებაში. რწმენას ღმერთში შეუძლია უზრუნველყოს სიმშვიდე და წონასწორობა. ცოდნა უნდა გადაიზარდოს უნარში, რაც უნდა იყოს მიმართული და რეგულირებული წონასწორობის გრძნობით. წინააღმდეგ შემთხვევაში, უნარი (skill) გადაგვარდება “კვლაში” (kill).
– ღმერთის საუბარი, 1985 წლის 7 სექტემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 20 მარტი.
რატომ არის უაზრო ნეტარების ძებნა მსოფლიოს ობიექტებში? ბჰაგავანი სიყვარულით განმარტავს დღეს მარტივი მაგალითებით!
ანანდა ან ნეტარება რასაც ჩვენ ვიღებთ როცა შიმშილი ოკდება საკვების ჭამით არის ხანმოკლე. შიმშილი ისევ გვაწუხებს ცოტა ხანში. რაც კი შეიძლება ტკბილი და გემრიელი იყოს საკვები, იგი იწვევს გულისრევას როცა მიღებულია დიდი რაოდენობით. მითოლოგიური ფრინველი ჩაკორა, როგორც ამბობენ, მხოლოდ მთვარის შუქით იკვებება, მაგრამ შეგვიძლია დარწმუნებულნი ვიყოთ, რომ მისი გადაჭარბება ნამდვილად არასასიკეთო იქნება მისთვის. ნექტარიც კი მოყირჭდება როდესაც ადამიანი აგრძელებს მის ჭამას უსასრულოდ. ბრაჰმანანდა (უზენაესი ღმრთაებრივი ნეტარება), თუმცა, არის განსხვავებული. რადგან, ეს არის თანდაყოლილი კაცზე, მისი ნამდვილი წყარო და საზრდო. ადამიანური სწრაფვის მიზანი სულიერი პროგრესის ეტაპების გავლით არის ამის მიღწევა. თევზი მოთავსებული მხატვრულ ოქროს ძვირფას ქვაბში არის საცოდავი. მას არ აქვს ანანდა, რადგან მას არ აქვს წყალი. წყალი არის მისი სახლი, მისი ნამდვილი წყარო და საზრდო. კაცმაც უნდა მიაღწიოს თავის ნამდვილ სახლს, როგორ შორსაც კი ის შეიძლება ხეტიალობდეს.
– ღმერთის საუბარი, 1983 წლის 23 ნოემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 21 მარტი.
როგორ შეგვიძლია ჩვენ დავძლიოთ დარდი, მწუხარება და უბედურება? ბჰაგავანი გვაძლევს ჩვენ ღრმა და ჭეშმარიტ გადაწყვეტას ჭეშმარიტად ბედნიერი ცხოვრების გატარებაზე.
ადამიანები ჩივიან დარდზე, მწუხარებაზე, უბედურებაზე. ზუსტად რა არის დარდი? ეს არის რეაქცია რამე მოპოვებულის დაკარგვაზე ან რაღაც სასურველის მოპოვების წარუმატებლობაზე. მაშასადამე, ერთადერთი გზა თავიდან ასაცილებლად დარდის, მწუხარების და ა.შ. არის ილუზორულისთვის სურვილის დაძლევა. ხედეთ მსოფლიო როგორც ღმერთი (ბრაჰმა-მაიამი). ეს ხედვა თავიდან აგაცილებთ სურვილს. როდესაც სურვილი არის შემოფარგლული ღმერთით და კონცენტრატული ღმერთზე, წარმატება არის უზრუნველყოფილი და ყოველ ნაბიჯს შეაქვს თავისი ანანდა. ბრინდავანის გოპებმა იცოდნენ ეს და მგზნებარედ სურდათ უფალი, ყველაფრის გარეშე. სუფთა განუზავებელი სიყვარული გამოიხატებოდა თვით როგორც უანგარო მოქმედება. ისინი იყვნენ უბრალო სოფლის ხალხი, უცოდინარნი ბიბლიური ტექსტების ან სულიერი წეს-ჩვეილებების. კრშნაში ურყევმა რწმენამ დააჯილდოვა ისინი ყველა შთაგონებით და ინსტრუქციით რაც მათ სჭირდებოდათ. როგორც კრიშნამ უთხრა არჯუნას, „შრადჰავან ლაბჰატე ჯნანამ – ადამიანი რწმენით აღწევს ცოდნას“.
– ღმერთის საუბარი, 1987 წლის 26 თებერვალი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 22 მარტი.
ცხოვრების უზრუნველსაყოფად უხვი ენერგიით, გამბედაობითა და გულდაჯერებულობით რა უნდა ვასწავლოთ ჩვენს შვილებს და ახალგაზრდებს? როგორი უნდა იყოს კომუნიკაციისა და სწავლების ჩვენი ენა? ბჰაგავანი სიყვარულით გვმოძღვრავს ჩვენ დღეს!
მაშინ როცა კაცი არ არის გაწვრთნილი საცხოვრებლად კარგი და ღმრთიური ცხოვრებით, სწავლება მასზე სხვადასხვა უნარების და ხერხების, მხოლოდ გახდის მას საშიშს საკუთარი თავისთვის და სხვებისთვის. არსებობს გაუთავებელი კამათი ენის შესახებ რომელი უნდა იყოს სწავლების საშუალება; მაგრამ, არავინ ჩანს დაინტერესებული გულის ენით, რომელიც იყენებს სიყვარულის სიტყვარს და თვითგამოკვლევისა და თავგანწირვის გამოსახვას. ახლა, სკოლები და კოლეჯები დაკავებული არის მოსწავლეების თავებში ფაქტებისა და ფანტაზიების ჩატენით; ესები არ ამზადებს მათ ცხოვრების ბედებთან შესახვედრად, მოსატანად საუკეთესოს რაც არის მათში და მათ ჩასადებად საზოგადოების მსახურებაში. ლოცვის ჩვევა ჩანერგავს გამბედაობასა და თავდაჯერებულობას; ეს მოამარაგებს მოსწავლეს ენერგიის უზარმაზარი ახალი წყაროთი. არავითარი ძალისხმევა არ კეთდება მოსწავლეების წარსადგენად მედიტებისა და იოგას ტკბილ გამოცდილებაზე ან საკუთარი რეალობის გამოკვლევის სიხარულზე!
– ღმერთის საუბარი, 1970 წლის 13 მაისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 23 მარტი.
რა არის ორი მნიშვნელოვანი სულიერი დისციპლინა აწმყო დროსთვის? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ დღეს!
ამ კალიიუგას (ზნეობრივი დაცემის ეპოქის) განმავლობაში ორი სადჰანა (სულიერი დისციპლინა) არის მნიშვნელოვანი ნამამ და დანამ. ნამამ ნიშნავს უფლის სახელს. მან უნდა გაააქტიუროს ყოველი აზრი, სიტყვა და საქმე და აღავსოს ესები სიყვარულით. მას უეჭველად შეუძლია მიიყვანოს ადამიანი სახელის მტარებლის ხილვამდე. სახელი, ბგერა არის მატერიალი რომელსაც შეუძლია გამოავლინოს არამატერიალი, ჯადა ან ინერტული რაც არის ჩაიტანიას ან მასში დაფარული ცნობიერების კარი. ეს არის სადჰანას მიზანი – აღიაროს როგორც კშეტრა (ველი) ასევე ქშეტრაჯნა (ველის პატრონი) როგორც უფალი. დანამ, მეორე სადჰანა, ნიშნავს ჩუქებას, ზრუნვას და გაზიარებას. საკვების საჩუქარი მშიერს აძლევს მყისიერ კმაყოფილებას და შვებას გვრის შიმშილის ტკივილსგან. ანამ ბრაჰმა (საკვები არის ღმრთაებრივი) ამბობს უპანიშადი. საჩუქრები არის გასაცემი გამცემის ეგოს გაბერვის ან ამ მიმღების ჩაფუშვის გარეშე. ესები უნდა იყოს შესთავაზებული გაგებით, თავმდაბლობითა და სიყვარულით!
– ღმერთის საუბარი, 1987 წლის 26 თებერვალი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 24 მარტი.
რომელია ღმერთის მიღწევის ყველაზე პირდაპირი საშუალება და რა დაბრკოლებები დგას გზაში? ბჰაგავანი ხაზგასმით აცხადებს და განმარტავს დღეს!
სიყვარული აუცილებელია ღმრთაების გულის მოსალბობად. ადამიანებმა შეიძლება ამტკიცონ რომ რიტუალები შესრულებული წვრილმანად არის ეფექტური იმავე მიზნით. მაგრამ თვით წმინდა წერილები აცხადებს რომ რიტუალური თაყვანისცემა და რიტუალები საუკეთესო შემთხვევაში შეიძლება შეეწიოს მხოლოდ ჭკუისა და გულის განწმენდას. ან, როგორც დაპირება ამბობს, რიტუალებმა შეიძლება აიყვანოს ადამიანი სამოთხეში. მაგრამ, ადამიანი შეიძლება იყოს იქ, მხოლოდ იმდენ ხანს სანამ მისი დამსახურების დეპოზიტი გავა. ის უნდა დაბრუნდეს უკან დედამიწაზე, როგორც კი რაოდენობა ამოიწურება გამოყენების მეშვეობით (კნისე პუნიე მარტია-ლოკამ ვისარითი). სიყვარული არის ღმერთის მიღწევის ყველაზე პირდაპირი საშუალება. ადამიანს უნდა უყვარდეს ყველა განურჩევლად, რადგან უფალი მკვიდრობს ყველაში და ის არის სიყვარულის ნამდვილი ტანმოსილება. არსებობს სამი დაბრკოლება, რომელიც დგას კაციდან ღმერთისკენ სიყვარულის სრულიად თავისუფალი დინების გზაზე. ესები არის ადამიანის დაუძინებელი მტრები – სურვილი, რისხვა და სიხარბე. საბედნიეროდ, ძველებს ინდოეთში ნაანდერძები აქვთ სამი წმინდა ტექსტი რომლებმაც, როცა ასიმილატდება შეიძლება ადამიანი აღჭურვოს ამ მზაკვრული მტრების დასაპირისპირებლად და დასაპყრობად. ეს არის რამაიანა, მაჰაბჰარატა და ბჰაგავატა.
– ღმერთის საუბარი, 1987 წლის 26 თებერვალი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 25 მარტი.
რატომ არის დღეს კაცის ჭკუა სავსე წუხილითა და მოუსვენრობით? ბჰაგავანი ხსნის მნიშვნელოვან საკითხს დღეს სათანადო და ლამაზი მაგალითებით.
ჟასმინის ყვავილი დგას მაგიდაზე ოთახში. ყვავილი, რომელიც არის უხეში, არის მცირე ზომის. მაგრამ მისი სურნელი, რაც არის წმინდა, ავსებს მთელ ოთახს. მსგავსად, ორთქლი წარმოქმნილი წყლიდან იკავებს გაცილებით უფრო დიდ სივრცეს ვიდრე მოცულობა წყლის საიდანაც იგი არის ნაწარმოები. კაცის ჭკუა, მისი უკიდურესი დახვეწილობის გამო, არის უზარმაზარი გაფართოების შემძლე. გრძნობების გამო, ჭკუას აქვს მიზიდვა სხვადასხვა საგნებისა და ადამიანების მიმართ. როცა ეს ობიექტები ავსებს ჭკუას, მისი გაფართოებულობა მცირდება. ეს ხდება მხოლოდ მაშინ როდესაც ამ ობიექტების მიზიდულობა არის შემცირებული რომ ჭკუას შეუძლია მიაღწიოს გაფართოებას. თუ დღეს კაცი სავსეა წუხილით და არ აქვს ჭკუის სიმშვიდე, ეს არის იმის გამო რომ მისი ჭკუა სავსეა აურაცხელი სურვილით. მსოფლიო არ შეიძლება დადანაშაულდეს კაცის გონებრივი მდგომარეობისთვის. არც ოჯახური ცხოვრება შეიძლება იყოს პასუხისმგებელი კაცის მონობაზე. თქვენ უკავშირებთ თქვენ თავს ბუნებას და ოჯახს თქვენი მიჯაჭვულობითა და სურვილებით. საკუთარი თავის მოსაშორებლად ამ მიჯაჭვულობებისგან და გარე მსოფლიოსადმი თქვენი დაქვემდებარების შესამცირებლად, თქვენ უნდა აპრაქტიკოთ კონტროლი თქვენი თვალების, ყურებისა და ენის!
– ღმერთის საუბარი, 1988 წლის 13 მარტი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 26 მარტი.
რა არის ერთი უნარი რის ბოროტად გამოყენებაზეც ჩვენ ყველას გვაქვს მიდრეკილება ამ დღეებში? ბჰაგავანი გვახსენებს ჩვენ ასე რომ ჩვენ შევძლოთ ჩვენი ყოფაქცევის გამოსწორება და ამ მნიშვნელოვანი უნარის გასულიერება.
ვაკის (მეტყველების) ძალით ადამიანს შეუძლია შეიძინოს სამეფო ან დიდი სიმდიდრე. მეგობრები და ურთიერთობები შეიძლება იყოს მოპოვებული მეტყველებით. მეტყველების საშუალებით ადამიანი იბოჭება და კარგავს თავისუფლებას. სიკვდილიც კი მოდის მეტყველებით. მეტყველება არის ადამიანის სასიცოცხლო ძალა. მეტყველება არის სიცოცხლის ხერხემალი. იგი არის ყოვლისშემძლე. წმინდა ჯაიადევამ მიმართა მის ენას ასე: “ოჰ ენავ! შენ იცი ყველაფერი სიტყვის სიტკბოების შესახებ! შენ ატკბობ ჭეშმარიტებასა და სიკეთეს. ამიტომ გალობ უფლის ტკბილ და წმიდა სახელებს – გოვინდა! დამოდარა! მადჰავა! არ შეურაცხყო ვინმე. ილაპარაკე ტკბილად და რბილად”. „დაე შენი საუბარი იყოს მართალი, სასიამოვნო, კარგი და თავისუფალი ყოველგვარი საწყენისგან“, – ამბობს კრიშნა გიტაში. საუბედუროდ, იმიტომ რომ ასეთი წმინდა და ტკბილი მეტყველება გახდა იშვიათი, საზოგადოება დაცხავებულია სიმწრითა და უთანხმოებით. შეშლილი ცივილიზების დასაშვებობამ გაანადგურა დისციპლინა და მორალი და აქცია საზოგადოება ჯოჯოხეთად.
– ღმერთის საუბარი, 1994 წლის 22 ივლისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 27 მარტი.
რა არის ერთი კითხვა რაზეც პასუხი ჩვენგან თითოეულმა გულწრფელად უნდა მოიძიოს? ბჰაგავანი სიყვარულით გვმეგზურობს ჩვენ დღეს!
როცა გეკითხებიან თქვენ საიდან მოხვედით, თქვენ სწრაფად პასუხობთ: „დელიდან“ ან „კალკუტტადან“ ან „ტირუვანანთჰაპურამიდან“; მაგრამ ეს არის ადგილები საიდანაც თქვენი ტანები მოვიდა აქ. ტანში, როგორც მისი წყარო, საზრდო და საყრდენი, არსებობს დეჰი (ერთი ტანმოსილი) განსხვავებული დეჰისგან (ტანისგან) საიდანაც ის მოვიდა. ეს არის თქვენი თვალთახედვის მიღმა. გაკვლევა ამაში; აღმოჩენა პასუხის; ეს არის კაცის ამოცანა. თქვენ იქნებით გათავისუფლებული ამ როლისგან მხოლოდ მაშინ როცა გადალახავთ ამ კოლოსალურ უმეცრებას და გააცნობიერებთ არა მხოლოდ თქვენს ჩინარ ინდივიდუალობას, არამედ ამ ერთი ღმრთაებრივი ძალის მრავალმილიონიანი ნაპერწკლის წყაროს, საზრდოს და საყრდენს. აღარ გადადოთ ცოტაოდნავ შორს; წუთები გარბის წარსულში; შთაგონდით წყურვილით თქვენი ნამდვილი ღირსობის გაცნობიერების ნექტრის დალევაზე.
– ღმერთის საუბარი, 1968 წლის 12 მაისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 28 მარტი.
რა არის მიზეზი მორალური დაცემისთვის საზოგადოებაში და როგორ შეგვიძლია ჩვენ გამოვასწოროთ ეს ინდივიდურ დონეზე? ბჰაგავანი სიყვარულით გვმეგზურობს ჩვენ დღეს!
ერთ მხარეს, კაცმა მიაღწია გასაოცარ პროგრესს მეცნიერებასა და ტექნოლოგიაში, განსაკუთრებით ელექტრონიკის, სინთეტიკის, ატომური ენერგიისა და კოსმოსის კვლევის სფეროებში. მეორე მხარეს, ჩვენ ვართ პოლიტიკური და ეკონომიკური კრიზისების, კასტური და კომუნალური კონფლიქტების და სტუდენტური მღელვარების მოწმეები. დღეს, მორალური ფასეულობები მყარად მცირდება კაცთა შორის. მორალურ, ეთიკურ და სულიერ სფეროებში კაცთა დამოკიდებულება უარესდება ამაღელვებლად. კარგი გამოცდილი მეცნიერები და გამოჩენილი საზოგადო მოღვაწეებიც კი მოხვედრილი არიან მწარე დაპირისპირების ხვეულში ვიწრო სამრევლო აზროვნების გამო. ერთიანობა ხალხში იმსხვრევა იდეოლოგიური და სექტანტური განსხვავებებით ადამიანებში ვინც არიან კარგად განათლებულნი და ინტელექტუალურად გამოჩენილნი. ინტელექტუალები, ვინც ანვითარებენ უთანხმოებას არიან მატებაზე, მაგრამ ცოტაა ვინც ამაღლებს ერთობას სხვადასხვაგვარობაში. ყველა ამ მიდრეკილების ფესვში არის ფაქტი რომ კაცობრიობა ჯერ კიდევ არ გამოსულა ცხოველური სტადიიდან. კაცებმა უნდა გააცნობიერონ რომ ისინი არიან ღმრთაებრივი წარმოშობით. ინდივიდუალური საკუთარი პიროვნებები მოვიდა სატ-ჩიტ-ანანდას ოკეანედან, მსგავსად ტალღების ოკეანედან. მხოლოდ მაშინ როცა ეს ჭეშმარიტება არის გაცნობიერებული კაცებს შეუძლიათ განიცადონ ნამდვილი ნეტარება.
– ღმერთის საუბარი, 1994 წლის 22 ივლისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 29 მარტი.
რა არის ერთი მოცემული სამუშაო რაც ჩვენ უნდა შევასრულოთ დღეს? რატომ უნდა ჩავეჭიდოთ ჩვენ სათუთობაზე და უდიდესი გულწრფელობით სულიერი წარმატების მიღწევის პრინციპზე? ბჰაგავანი სიყვარულით გვმეგზურობს ჩვენ დღეს.
დღევანდელი ამოცანა თქვენთვის არის აღმოჩენა ერთი ბოძის რაც ეხმარება ყველა სულიერ წარმატებას. მე გეტყვით თქვენ ეს რა არის: სიყვარული! აღმერთეთ, ემსახურეთ სარვეშვარას (ყოვლისშემძლე უფალს) ვინც ცხოვრობს მთელ კაცობრიობაში; ამ სიყვარულის, თაყვანისცემისა და მსახურების მეშვეობით გააცნობიერეთ ის. ეს არის უმაღლესი სადჰანა. ემსახურეთ კაცს როგორც ღმერთს. მიეცით საჭმელი მშიერს, საჭმელი რაც არის საკვების ქალღმერთის (ანნა-პუურნას) საჩუქარი; მიეცით იგი სიყვარულითა და თავმდაბლობით. მიეცით იგი, დამტკბარი უფლის სახელით. ციური სფეროები ტრიალებს და იშლება; დრო არის მსწრაფლმავალი; საუკუნე მისდევს საუკუნეს; ეპოქა მიჰვება ეპოქას; ტანები, რომლებიც იბადება, იზრდება და აღესრულება; მაგრამ, სურვილი ცხოვრების განსაწმენდად კარგი საქმეებითა და კარგი აზრებით არსად ჩანს; გულწრფელი სადჰანას (სულიერი პრაქტიკის) სურნელი არ არის მიკვლევადი სადმე. „უარის თქმის“ პროცესის მეშვეობით შესაძლებელია დიდი რამეების მიღწევა. კულტივირეთ განცალკევება და უფალი მოამაგრებს თავის თავს თქვენზე. წარსული არის დაბრუნების მიღმა; ეგ დღეები არის წასული. მაგრამ, ხვალინდელი დღე მოდის თქვენსკენ. გადაწყვიტეთ განწმინდოთ იგი სიყვარულით, მსახურებითა და სადჰანით.
– ღმერთის საუბარი, 1968 წლის 29 მარტი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 30 მარტი.
როცა ჩვენ ვზეიმობთ უგადის და ვიღებთ ახალ წელს, რა არის მნიშვნელოვანი გზავნილი, რაც ჩვენ უნდა გავიხსენოთ? ბჰაგავანი სიყვარულით გვაძლევს თავის მეგზურობას და დალოცვას!
სიყვარულის ტანმოსილნო! დღეს არის უგადი, ახალი წლის დასაწყისი. უძველესი დროიდან ხალხს აღნიშნული აქვს მრავალი უგადი, მაგრამ მათ ჯერ კიდევ არ უკუაგდეს ცუდი ხარისხები. ჭეშმარიტი უგადი არის დღე, როდესაც ადამიანები უარს ამბობენ ცუდ ხარისხბზე, ავსებენ თავიანთ გულებს სიყვარულით და იღებენ მსხვერპლის გზას. არ შემოფარგლოთ უგადის დღესასწაული მხოლოდ ახალი ტანსაცმლის ჩაცმით და მომხიბვლელი ახალი ნივთების მიღებით. დღეს, თქვენ შეიძლება ატაროთ ახალი პერანგი, მაგრამ რამდენ ხანს დარჩება ეს ახალი? ხვალ იგი გახდება ძველი. არავინ კითხულობს ერთსა და იმავე გაზეთს ყოველდღე. დღევანდელი გაზეთი გახდება მაკულატურა ხვალ. ჩვენი ცხოვრება არის როგორც გაზეთი. როცა დაასრულებთ გაზეთის კითხვას, თქვენ არ მოგწონთ მისი წაკითხვა კვლავ და კვლავ. თქვენ მოგეცათ ეს დაბადება, რომელიც არის გაზეთის მსგავსი, და გავლილი გაქვთ სიამოვნებისა და ტკივილის სხვადასხვა გამოცდილება. საკმარისი არის საკმარისი. არ მოითხოვოთ კიდევ ერთი გაზეთი, ანუ კიდევ ერთი დაბადება. თქვენ უნდა ილოცოთ: “ღმერთო! შენ მომეცი მე ეს “გაზეთი” და მე მაქვს განვლილი ამ ცხოვრების გამოცდილებები. მე არ მინდა კიდევ ერთი დაბადება.”
– ღმერთის საუბარი, 2002 წლის 13 აპრილი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2025 წლის 31 მარტი.
როცა ჩვენ ვზეიმობთ უგადის და ვიღებთ ახალ წელს, რა არის მნიშვნელოვანი გზავნილი, რაც ჩვენ უნდა გავიხსენოთ? ბჰაგავანი სიყვარულით გვაძლევს თავის მეგზურობას და დალოცვას!
მსოფლიოს გარდასაქმნელად მისი დღევანდელი მდგომარეობიდან არ არის საჭირო ახალი სოციალური სისტემა ან ახალი რელიგია ან სარწმუნოება. რაც აუცილებელია არის მამაკაცებისა და ქალების ტანები წმინდა იდეალებით. როდესაც არსებობენ ასეთი ღმრთიური სულები ქვეყანა ისიამოვნებს ღმრთაებრივი დარიგებით. მაგრამ ასეთი ღმრთისმოსავი პიროვნებები გადარჩებიან მხოლოდ საზოგადოებაში რომელშიც არის ჭკუის სიწმინდე და კარგი ხასიათი. ამ ორის ასაყვავებლად, საფუძველი არის მორალი. მაგრამ მორალი ვერ გაიფურჩქნება სულიერების გარეშე. აქედან გამომდინარე, კარგი საზოგადოების სასახლე უნდა აშენდეს სულიერების საძირკველზე, სიწმინდისა და ხასიათის სვეტებით, და ზნეობით სახურავად. ბჰარატის რეპუტაცია და სიამაყე დაფუძნებულია სულიერებაზე უძველესი დროიდან. ბჰარატმა ეს სახელი და პოპულარობა მოიპოვა კეთილშობილური კაცების, დიდი სათნოების მქონე ქალებისა და სამაგალითო შვილების გამო.
– ღმერთის საუბარი, 1994 წლის 22 ივლისი.
ბაბა