ივნისი

საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 01 ივნისი.
რა არის საუკეთესო ინვესტიცია რისი გაკეთებაც ჩვენ შეგვიძლია ბედნიერების უზრუნველსაყოფად ამ ცხოვრებაში? ბჰაგავანი სიყვარულით და ნათლად გვხელმძღვანელობს ჩვენ დღეს.
კაცი ყველა ღონეს ხმარობს სიმდიდრის დასაგროვებლად. თანაბარი ძალისხმევაა საჭირო სიყვარულის სიმდიდრის შესაძენად. კაცები დღეს თავის სასიყვარულო აქტივებს ინვესტებენ უმნიშვნელო სახიფათო წამოწყებებში. ამის ნაცვლად, მათ მთელი სიყვარული უნდა ჩადონ ერთგულების ღმრთაებრივ ბანკში. ეს ანაბარი არა მხოლოდ უსაფრთხოა, არამედ მოგიტანთ თქვენ მზარდ შემოსავალს ნეტარების თვალსაზრისით. თქვენი გულები არის ბანკი, სადაც თქვენი სიყვარული ღმერთის მიმართ უნდა იყოს დეპონირებული. დეპოზიტები სხვაგან დაუცველია. ფულის დეპოზიტები შეიძლება იყოს დაკარგვის საფრთხეში. მაგრამ თქვენს გულში არსებული დეპოზიტი დაცულია ნებისმიერი სახის ქურდობისა და დაკარგვისგან. გახადეთ თქვენი დეპოზიტი უსაფრთხო მისი “დაზღვევით” თქვენს გულში. იგი სრულიად უსაფრთხოა, თუმცა არ აქვს ურდულები, კარები და საკეტები. ამ სიყვარულს ახასიათებდნენ, როგორც ამრიტა-სვარუპას (მარადიული ნექტრის ფორმას). ნექტარი ახარებს მხოლოდ გემოს. მაგრამ ღმრთაებრივი სიყვარული ჩუქნის მარადიულ ნეტარებას რაც არის ნექტარზე უფრო ტკბილი. ყველამ უნდა მიიღოს გადაწყვიტილება შეძენაზე ამ ნექტარული სიყვარულის.!
-ღმერთის საუბარი, 1996 წლის 23 ნოემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 02 ივნისი.
რატომ არის მნიშვნელოვანი ჩვენი გულების გაწმენდა და ამის პრიორიტება? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ დღეს.
რამდენი დადის ირგვლივ მსოფლიოში სიბინძურეებით თავიანთ ჭკუებში სირცხვილის გრძნობის გარეშე? თუ ისინი გულახდილად შეამოწმებენ თავიანთი ჭკუების უწმინდურ მდგომარეობას და ორმაგ ბუნებას ცხოვრების რასაც ისინი ატარებენ, ისინი იქნებიან შემძლე მომენტში თავი დაიხსნან თავიანთი ცუდი აზრებისგან! რასაც ადამიანები აკეთებენ არის დამალვა თავიანთი აზრების, მაგრამ გარეგნულად არიან კარგად ჩაცმულნი და მოძრაობენ ირგვლივ როგორც უცოდველი პიროვნებები. რა სარგებელია ასეთი ქცევა? ჩვენ მნიშვნელობას ვაძლევთ ტანის გარეგან შესახედაობას და ფასს ვადებთ მისით ნაჩვენებ პატივისცემას. მაგრამ ის ვინც ზრუნავს მხოლოდ ტანზე და იგნორებს მისი ჭკუის მდგომარეობას არის მხოლოდ ორფეხა ცხოველი. საკმარისი არ არის სწორი ქმედებების ჩვენება. თქვენი მოტივები და იმპულსები ასევე უნდა იყოს სუფთა და უანგარო. მხოლოდ მაშინ როცა თქვენი მოტივები არის სუფთა ღმრთაებრივი გამოამჟღავნებს თავის მადლს. რაც კი მსახურებას თქვენ ეწევით, იგი უნდა იყოს უმწიკვლო. მოტივი არის მნიშვნელოვანი საერთოდ. მოქმედების ფორმას მნიშვნელობა არ აქვს. სუფთა იმპულსების გარეშე, მოქმედებები ბინძურდება წყაროში. თუ თქვენ ხართ კარგი კაცი, თქვენი ქმედებები აუცილებლად კარგი იქნება!
-ღმერთის საუბარი, 1984 წლის 20 მაისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 03 ივნისი.
ხშირად ადამიანი გრძნობს მოშლას ან უკმაყოფილებას. რა არის ძირითადი მიზეზი და ჩვენ რა უნდა გავაკეთოთ მის დასაძლევად? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ დღეს.
ადამიანის სიცოცხლე არის ყველაზე მაღალი ქმნილებაში არსებულ ყველა ცოცხალ არსებას შორის. ყველა ამ ნიჭით თუ კაცს აკლია ჯნანა (სიბრძნე) ის არაფრით არის უკეთესი ვიდრე ცხოველი. ეს არის სიბრძნე რაც განასხვავებს ადამიანს სხვა ცხოველებისგან. მიუხედავად ადამიანის ტანის ფლობის, მისი წმინდა შესაძლებლობებით, ადამიანი მიჰყვება არასწორ გზებს და ეშვება ბოროტმოქმედებაში, ამით ამცირებს მის ძვირფას მემკვიდრეობას. ადამიანი ვინც უნდა მიუძღვნას თავისი თავი ღმრთაებრივის ძებნას ნივრიტის მარგას (შინაგანი გზის) მიდევნით და განიცადოს ნეტარება, ემონება გრძნობებს და კარგავს თავის სიცოცხლეს გარეგანი, პრავრიტი მარგას გამოდევნებაში. მთელი ძალისხმევა მიმართულია გრძნობითი სიამოვნების კულტივირებისკენ ნაცვლად დამიზნების შინაგანი სულის ძალის რეალიზებაზე. ეს არის წინასწარ შეპყრობა მიწიერით რაც არის მიზეზად კაცის მიერ განცდილი ყველა დაუცველობისა და უიღბლობის. ის მუდმივად სავსეა გულნაკლულობითა და დაუკმაყოფილებლობით. დაუკმაყოფილებლობა ვნებს კაცს ორი გზით: ერთი არის ნაკლებობა ჭკუის სიმშვიდის. მეორე არის უბედურება გამოწვეული სიმშვიდის ნაკლებობით.
-ღმერთის საუბარი, 1989 წლის 19 იანვარი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 04 ივნისი.
რა უნდა გააკეთოს სადჰანამ ჩვენზე და რა ტრანსფორმაცია უნდა მოიტანოს გარშემო? ბჰაგავანი სიყვარულით განგვიმარტავს და გვმოძღვრავს ჩვენ დღეს.
სახელის წარმოთქმა, მედიტირება, ღმრთისმოსავი სიმღერა, იოგა, კეთილი საქმეები – წარმოადგენს თუ არა ეს სულიერ პრაქტიკას? საერთოდ არა. ცუდის კარგად გადაქცევა არის ნამდვილი სულიერი პრაქტიკა. მწუხარების ბედნიერებად გადაქცევა არის სულიერი პრაქტიკა. მწუხარების გარეშე არ არსებობს სიხარული. კარგი ასევე ვერ არსებობს ცუდის გარეშე. მსოფლიო არის მარადიული ბრძოლის ველი, სადაც ეს დუალობები იბრძვის ერთმანეთის წინააღმდეგ. სირთულეები და სიმშვიდე განუყოფლად არის გადაჯაჭვული. ერთი არის დასაწყისი, მეორე არის დასასრული. არავის შეუძლია მათი განცალკევება. შეიძლება დასაწყისი არსებობდეს დასასრულის გარეშე ან პირიქით? მხოლოდ ღმერთია დასაწყისისა და დასასრულის მიღმა; ყველაფერი მიწიერი იძულებულია სადღაც დაიწყოს და სადღაც დასრულდეს. ყველაზე წმინდა ობიექტიც კი ეცემა საზიზღარ მდგომარეობამდე სულიერი პრაქტიკის გარეშე! რაც კი შეიძლება ეს იყოს ფასდაუდებელი, მისი ფასეულობა მცირდება სულიერი პრაქტიკის გარეშე, დახვეწის გარეშე. დავუშვათ თქვენ იპოვეთ დაუმუშავებელი ალმასი. მისი ღირებულება იზრდება როცა თქვენ ჭრით და აპრიალებთ მას. ოქროს მადანი შერეულია ნიადაგთან და სამთო ქანებთან. განწმენდის შემდეგ იგი ხდება ძვირფასი. სულიერი პრაქტიკა გარდაქმნის პატარას დიდში, საშუალოს – ამაღლებულში.
-ზაფხულის თავსხმები ბრინდავანში, 1991 წლის 1 ივნისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 05 ივნისი.
ჩვენ სად ჩამოვრჩებით ამ ნეტარების დევნაში და რატომ? ბჰაგავანი ნათლად განმარტავს და დიაგნოზირებს პრობლემას ჩვენთვის დღეს, ასე რომ ჩვენ შევძლოთ ანაზღაურების მცდელობა შეგნებულად.
ნეტარება რაც ყოვლისმომცველია კოსმოსში, ასევე არის კაცის შიგნით. მაგრამ, როგორც კარაქის შემთხვევაში რაც არის რძის ყველა წვეთში მაგრამ რაც შესაძლებელია იყოს დანახული მხოლოდ მას შემდეგ როცა რძე აიჭრება და დო შეიდღვიბება, ეს შინაგანი ნეტარება შეიძლება განიცადოთ მხოლოდ მას შენდეგ როცა სწორი ძალისხმევა გაკეთდება. დღეს კაცმა იცის მხოლოდ ანნამაიას (ფიზიკური) და პრანამაიას (სასიცოცხლო) პრინციპები, რომლებიც დაკავშირებულია მის არსებობასთან. ის არ განვითარებულა ჭკუის მნიშვნელობის გაცნობიერების ეტაპის ზემოთამდეც კი. ტანი წარმოადგენს ანამაიას. ტანის აქტივობა და მოძრაობა არის პრანამაიასკენ. მესამე ელემენტი არის მანომაია (გონებრივი). მეოთხე არის ვიჯნანამაია (სიბრძნე). ამის მიღმა არის ანანდა (უზენაესი ნეტარების მდგომარეობა). ცხოვრების დიდ მოგზაურობაში, კაცმა გაიარა მხოლოდ ორი სადგური. არ უცდია მათ მიღმა გასვლა გონებრივ და სხვა ეტაპებზე. ეს არის მხოლოდ ვიჯნანამაიას ეტაპის გავლის შემდეგ რომ კაცს შეუძლია განიცადოს ანანდა (სუფთა ნეტარება). მაგრამ იმის გამო რომ კაცი მიდის ფენომენალური მსოფლიოს ცვალებადი სიამოვნებებისკენ, ის უძლურია განიცადოს ხანგრძლივი ნეტარება რაც ნიშანდობლივია მასში.
-ღმერთის საუბარი, 1989 წლის 12 თებერვალი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 06 ივნისი.
რა არის ყველაზე ძვირფასი ამ მსოფლიოში და როგორ შევიძინოთ ჩვენ იგი? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ დღეს ასე რომ ჩვენ შევძლოთ მისწრაფება ამისთვის.
პრემა (სიყვარული) არის როგორც ყველაზე მეტად ძვირფასი ბრილიანტი. იგი ერთი წუთითაც არ დარჩება ეგოისტ ადამიანებთან. იგი არ გაჩერდება ნახევარ წამსაც კი ეგოისტ ადამიანებთან. ეს საერთოდ არ დარჩება მოჩვენებით ადამიანებთან. სიყვარული უცხოა ადამიანებისთვის ვინც არის ეგოისტი, ქედმაღლური ან მოჩვენებითი. მაშინ სად არის ეს სიყვარული მოსაძებნი? ეს ძვირფასი ბრილიანტი შეიძლება შეძენილი იყოს მხოლოდ სიყვარულის სამეფოში, სიყვარულის ქუჩაში, სიყვარულის მაღაზიაში. იგი შეიძლება იყოს მიღებული მხოლოდ მოსიყვარულე გულით. შეიძლება დაისვას კითხვა: “არ არის მთელი მსოფლიო გაჟღენთილი სიყვარულით? რატომ, მაშინ, არ არის სიყვარული ადვილად მისაწვდომი?” სიყვარული რომლითაც მსოფლიო სავსედ ითვლება არ არის ნამდვილი სიყვარული. პრემა არ შეიძლება იყოს ასოცირებული ტანთან, გრძნობებთან, ჭკუასთან და გონებასთან. ყველაფერი რაც მათთან ასოცირდება არის მხოლოდ ანურაგა (მიჯაჭვულობა). ათმიკური (სულიერი) ცხოვრება არის მარტო სიყვარულით სავსე ცხოვრება. მაშასადამე, ადამიანებმა უნდა გაატარონ სულიერი ცხოვრება, არა ცხოვრება დაქვემდებარებული ტანზე, ჭკუაზე, გრძნობებსა და გონებაზე.
-ღმერთის საუბარი, 1992 წლის 21 აგვისტო.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 07 ივნისი.
რატომ არის მეტყველების უნარი ასე მნიშვნელოვანი? ბჰაგავანი ნათლად განმარტავს და შთაგვაგონებს ჩვენ ამ საჩუქრის განწმენდაზე.
წმინდა მოქმედებებით ჭკუაც იწმინდება. მაგრამ მხოლოდ ჭკუის სისუფთავე არ არის საკმარისი. ჭკუამ უნდა განავითაროს კონცენტრირება. კონცენტრირების კულტივირებისთვის ბჰაკტის (ერთგულებას) აქვს დიდი მნიშვნელობა. ბჰაკტი ნიშნავს თავის დაღწევას ბჰაგავანიდან განშორებისგან. უნდა არსებობდეს იმის გაცნობიერება რომ ღმრთაებრივი არის ყველგანმყოფი და რომ თქვენ არ შეგიძლიათ განაცალკევოთ საკუთარი თავი ღმერთისგან. ყველგანმყოფი ღმრთაებრივის გასახსენებლად, მისი დიდებების საგალობლად და მის თაყვანსაცემად, თქვენ გჭირდებათ ენა (სიტყვის ძალა). ჯაიადევა მიესალმა ენას როგორც ღმერთის- ნაბოძებ ინსტრუმენტს უფლის სადიდებლად. ეს წმინდა ინსტრუმენტი არ უნდა იყოს გამოყენებული არანაირად სხვებზე ცუდად საუბრისთვის ან მათთვის უბედურების გამოსაწვევად. როგორც გიტაშია მოთხოვნილი, თქვენ უნდა მოერიდოთ უსიამოვნო მეტყველებას და უნდა გამოიყენოთ მხოლოდ სიტყვები რაც არის ჭეშმარიტი, დამამშვიდებელი და კარგი. უკმეხობა მეტყველებაში უნდა იყოს თავიდან აცილებული. მხოლოდ მაშინ, როდესაც ენა გამოიყენება ამ წესით იგი შეიძლება გახდეს სუფთა და წმინდა. როდესაც თქვენი მეტყველება არის განწმენდილი თქვენი ცხოვრება თვით ხდება განწმენდილი.
-ღმერთის საუბარი, 1989 წლის 19 იანვარი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 08 ივნისი.
როგორ შეგვიძლია ჩვენ გადავიდეთ მიწიერობიდან უფლისადმი ჭეშმარიტ ერთგულებაზე? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს და გვენთუზებს ჩვენ, ასე რომ ჩვენ შევძლოთ ყველამ მისი მადლის მოპოვება.
დღეს ადამიანები მთლიანად ჩაძირული არიან მიწიერ საზრუნავებში და არ უთმობენ რამე ყურადღებას სულიერ ძიებას. ეს მართალია რომ მიწიერ საქმეებში ჩახლართვა არ შეიძლება იყოს უართქმული მთლიანად. მაგრამ ყველა ასეთი ქმედება შეიძლება განიწმინდოს მათი შესრულებით ღმრთიურისადმი მიძღვნის სულით. ბჰაგავატა გვაჩვენებს როგორ შეიძლება მიძღვნილი ცხოვრების ეს ტიპი იყოს გატარებული ერთგულის მიერ. ეს არ არის საკმარისი თუ თქვენ აცხადებთ ყოფნას უფლის ერთგულად. უფალმა უნდა გაღიაროთ თქვენ ერთგულად. მხოლოდ შემდეგ ადამიანის ერთგულება იძენს მნიშვნელობას. არჯუნა, დიდი ხნის განმავლობაში, გრძნობდა სიამაყეს თავისი სიახლოვით კრიშნასთან და თავისი ერთგულებით მისადმი. ეს იყო მხოლოდ ბოლოსკენ მან გააცნობიერა რომ უნდა ეცხოვრა კრშნას სიტყვებით და მთლიანად დანებებოდა უფალს. მან შემდეგ განაცხადა “კარიშიე ვაჩანამ თავა” (მე შევასრულებ შენს სიტყვებს). არავინ არ უნდა გრძნობდეს რომ ეს არის მისი უნარების მიღმა მიადოს თავისი თავი მთლიანად უფალს. თუ არსებობს მტკიცე გადაწყვეტილება, ეს შეიძლება შესრულდეს. მხოლოდ გულწრფელი ძალისხმევით ის ღმრთიური სიბრძნე შეიძლება იყოს მიღებული.
-ღმერთის საუბარი, 1992 წლის 21 აგვისტო.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 09 ივნისი.
რა არის ჩვენი შინაგანი ღმრთაებრიობის დავიწყებისა და ცოდვილ მოქმედებებში ნებივრობის მიზეზი? ბჰაგავანი სიყვარულით შთაგვაგონებს ჩვენ დღეს.
ადამიანები თავიანთი ცხოვრების ნახევარს უძღვნიან ფულის დაგროვებას. იყენებენ ისინი თუნდაც ამ დროს მცირე ნაწილს სულიერ საქმიანობაში? ასრულებენ ისინი წმინდა მსახურების საქმიანობას? ტანი იყო მოცემული სხვების მსახურებად – პაროპაკარართჰამ იდამ შარიირამ. რატომ არიან ადამიანები უძლური ამ ჭეშმარიტების შეცნობაზე? ადამიანი არის თოჯინა ეგოიზმის ხელში. რაც კი უყვარს, მას უყვარს არა საგნის გულისთვის არამედ “თავისი” საკუთარი გულისთვის. როდესაც მას უყვარს ადამიანი, ეს არის მისი ეგოიზმისთვისაც ასევე. როცა თქვენ ღრმად შედიხართ ზრახვებში, მხოლოდ ეგოიზმს პოულობთ. ეგოიზმის შექმნით საფუძვლად, ადამიანს ავიწყდება უსასრულო ათმა. უპირველეს ყოვლისა, თუ ეგოიზმი არის ლაგამამოდებული, ადამიანს შეუძლია ადვილად აიცილოს თავიდან ცუდი თვისებები და საქციელები. ცოდვის შიში, ღმერთისადმი სიყვარული და ზნეობა საზოგადოებაში – ეს სამი მცნება უნდა იყოს თაყვანისმცემელი, როგორც ტრიმურტი (ღმერთობის ღმრთაებრივი სამება). ცოდვის შიშის გარეშე ადამიანები უყოყმანოდ გააკეთებენ ყველაზე საზიზღარ მოქმედებას. ცოდვისქმნა ცოდვის შიშის დაკარგვით, ღმერთის სიყვარულს მოკლებული გზის მიღება – ეს ანადგურებს ადამიანურ ხარისხებს. ეს არის მსოფლიოში ღელვის მიზეზი.
-ღმერთის საუბარი, 1991 წლის 1 ივნისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 10 ივნისი.
როგორ შეგვიძლია ჩვენ გადავიტანოთ მიწიერი საქმიანობა წმინდა თაყვანისცემაში? ბჰაგავანი ნათლად განმარტავს და ასევე გვანათლებს ჩვენ ასე რატომ არის საჭირო ამის გაკეთება!
სიცოცხლის ხე არის ილუზიის (მაიას) ხე, მთელი თავისი ტოტებით, ფოთლებითა და მაიას ყვავილებით. თქვენ შეგიძლიათ გააცნობიეროთ ეს როგორც ასეთი როდესაც თქვენ ასრულებთ ყველა მოქმედებას როგორც მიძღვნილ შეთავაზებას ღმერთისთვის. შეხედეთ მას, როგორც წვენს გამვლელს მცენარის ყველა უჯრედში როდესაც მზე ათბობს და აშენებს ყველა ნაწილს. ხედეთ ის ყველაფერში, თაყვანი ეცით მას ყველაფერში, რადგან ის არის ყველაფერი. დაკავდით საქმიანობით, მაგრამ შეავსეთ საქმიანობა ერთგულებით: ეს არის ერთგულება რაც წმენდს. ქაღალდის ნაჭერი არის თითქმის ნაგავი; მაგრამ თუ მოწმება არის დაწერილი მასზე, თქვენ აფასებთ მას და იცავთ მას; ეს ხდება პასპორტი ცხოვრებაში დაწინაურებისთვის. ეს არის ბჰავა (გრძნობა უკან) რაც მნიშვნელოვანია, არა ბაჰია (გარეთა მხარე); განცდა, არა აქტივობა რაც არის შესრულებული. ტირუპატში ან ბჰადრაჩალამში თქვენ ნახავთ მხოლოდ ქვას ფორმირებულს კერპად; როგორც ქვა, ეს არის მცირე ფასის. მაგრამ, როცა გრძნობა ჟღენთავს მას, როცა ერთგულება გარდაქმნის მას, ქვა ხდება ადამიანის ჭკუის უზენაესი საგანძური. კაცმა არ იცის მისი ყოველი მოქმედების წმინდა თაყვანისცემად გრდაქმნის საიდუმლო და ამიტომ, ის იტანჯება იმედგაცრუებისა და მწუხარებისგან.
-ღმერთის საუბარი, 1966 წლის 11 იანვარი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 11 ივნისი.
რა არის გაკვეთილები რაც ჩვენ უნდა ვისწავლოთ ეპოსებში ნახსენები ანტაგონისტებისგან? ბჰაგავანი სიყვარულით აღნიშნავს ჩვენთვის დღეს.
კაცებმა უნდა გამოიჩინონ დიდი სიფრთხილე რომ მათი გრძნობები გზას არ ასცდეს და არ ჩაიდინონ დანაშაული. ბოროტებაზე ფიქრი, ბოროტების თქმა და ბოროტების დანახვა უცვლელად იწვევს სრულ განადგურებას. მაგალითად, მაჰაბჰარათაში, დურიოდჰანას ყოველთვის ჰქონდა ბოროტი აზრები პანდავებზე და საბოლოოდ მან მოიტანა ნგრევა მთელ თავის ოჯახზე. კეეჩაკამ ბოროტი თვალი სტყორცნა დრაუპადის, როცა პანდავები ინკოგნიტოდ ცხოვრობდნენ ვირათა მეფის სასახლეში და მან გადაიხადა ამისთვის თავისი სიცოცხლით. რამაიანას აქვს მოთხრობა კაიკეიზე, ვინც მოისმინა მანთარას ბოროტი რჩევა, და ასე დაკარგა არა მხოლოდ თავისი ქმარი, არამედ თავის ვაჟის ბჰარათას პატივისცემაც და სიყვარულიც. დღეს არავის უყვარს იყოს ცნობილი ამ სამარცხვინო პერსონაჟებით – დურიოდჰანა, კეეჩაკა თუ რავანა. მიუხედავად სახელებით კეთილად არგანწყობის, მათთან დაკავშირებული ცუდი ხარისხები არ არის უართქმული კაცობრიობის მიერ. შეეცადეთ უარი თქვათ ბოროტ აზრებზე, ბოროტ მზერაზე, მანკიერ ლაპარაკსა და ხარბობაზე ყური დაუგდოთ ბოროტ რჩევას და ცილისმწამებლურ ჭორებს.
-ღმერთის საუბარი, 1986 წლის 22 მაისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 12 ივნისი.
როგორ შეგვიძლია ჩვენ მოვიპოვოთ მოწყალე უფლის უხვი მადლი? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ და შთააგონებს ჩვენ დღეს.
უფალი იმდენად სავსეა მადლით რომ ის ინებებს უმეგზუროს და დაიცავს ყველა ვინც დანებდება მას. როდესაც რავანასთან ბრძოლა დასრულდა უფლის მოწყალე თვალიდან ერთი შეხედვაც საკმარისი იყო მიწაზე დაცემული ვანარა ლაშქრების გასაცოცხლებლად და განსაკურნად ჭრილობების რომლებიც მათ მიიღეს ბრძოლის დროს. იყო რამდენიმე დემონი (რაკშასა), ვინც შეაღწია ბანაკში ვანარად შენიღბულმა; როდესაც ისინი მიიყვანეს რამას წინაშე შემაჯამებელი დასჯისთვის, რამამ გაიღიმა და აპატია მათ, რადგან მათ მიიღეს მისთვის ასე ძვირფასი მაიმუნის ფორმა. რამამ მართლაც გაუშვა ისინი, უვნებლად მტრის ბანაკში. ეს იყო მისი წყალობის ზომა. ამ წყალობის მოსაპოვებლად, თქვენ უნდა გახდეთ გაჟღენთილი დჰარმით ასე რომ ყოველი ქმედება არის ღმერთის ღირსი. ინტელექტის (ბუდჰჰის) ბასრი საჭრისით, მიეცით ჭკუას (მანასს) დჰარმა-მურტის, დჰარმას ტანმოსილების სრული ფორმა. მაშინ, კაცობრიობის უხეშად დამუშავებული კერპი, რაც თქვენ ახლა ხართ, გაბრწყინდება თვით ღმრთაებრიობის ბრწყინვალებით! ეს არის ის ამოცანა, რითაც თქვენ უნდა მიუძღვნათ საკუთარი თავი დღეს!
-ღმერთის საუბარი, 1966 წლის 11 იანვარი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 13 ივნისი.
ხშირად ჩვენ ვღელავთ კარგი ქცევის ჩვენს პრაქტიკაში, მაშინ როცა „სხვები“ გარშემო არ ჩანს პრაქტიკებდნენ იგივეს. რა უნდა იყოს ჩვენი დამოკიდებულება ასეთ სიტუაციებში? ბჰაგავანი შთაგვაგონებს ჩვენ თავისი გამმხნევებელი სიტყვებით.
ზოგი ადამიანი აყენებს კითხვას: “როგორ შეიძლება ჩვენ შევქმნათ ცხოვრება თუ ჩვენ ვერთგულებთ სიმართლეს?” კეთილი, თქვენ ვერ გაექცევით სიკვდილს, თქვენ რა გზითაც კი გაატარებთ თქვენს დღეებს. ბევრად უკეთესია მოკვდეთ სიმართლის ერთგულად, ვიდრე მოკვდეთ, სიცრუეში ჩასრიალებული. შეასრულეთ ეს მოვალეობა თქვენს მიმართ პირველ რიგში; შემდეგ, განიხილეთ სხვათა უფლებები. მატყუარობა ჩანს მარტივი და მომგებიანი, მაგრამ იგი გბოჭავთ თქვენ და გიბიძგებთ თქვენ დაღუპვაში. გაასუფთავეთ თქვენი გრძნობები და იმპულსები, არ იდარდოთ, რომ სხვები არ აკეთებენ მსგავსად. ყოვლი კაცი ატარებს თავის ბედს საკუთარი ხელებით. თქვენ არ იქნებით შებოჭილი, იმიტომ რომ სხვები არ არიან გათავისუფლებული. თქვენ უნდა ეცადოთ თქვენი გადარჩენისთვის, საკუთარი ნაბიჯებით, საიდანაც თქვენ დაიწყეთ როცა თქვენ დაიბადეთ ამ შანსში. ერთ ქოქოსის ბაღს შეიძლება ჰქონდეს ათასი ნაყოფი; მეზობელ ბაღს რომელიც თქვენ გეკუთვნით შეიძლება ჰქონდეს მხოლოდ რვაასი! თქვენ მდიდარი ხართ მხოლოდ იმ რაოდენობით რაც გაიზარდა თქვენს ბაღში. თქვენ არ გაქვთ უფლება ნაყოფებზე გაზრდილზე სხვების ხეზე. გამოიმუშავეთ თვითონ, თქვენთვის!
-ღმერთის საუბარი, 1965 წლის 29 მარტი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 14 ივნისი.
არის თანდაყოლილი ბოროტება სიმდიდრის შეგროვებაში ან ცოდნის შეძენაში? ბჰაგავანი სიყვარულით ნათელყოფს დღეს ჩვენთვის მარტივი მაგალითით.
მხოლოდ ადამიანებს დაჯილდოებულებს სატვა გუნათი (მშვიდი უშფოთველობით) შეუძლიათ ჰქონდეთ ღმრთაებრივის ხედვა (საკშათკარა), და მიაღწიონ გმირულ გამარჯვებას. ფულში, არ არის ბოროტება. სწავლულობაში, არ არის ბოროტება. ცოდნასა და გონებამახვილობაში, არ არსებობს ბოროტება. მაგრამ ბოროტება წარმოიქმნება იმ საქმიანობიდან რასაც კაცი ახორციელებს მათი დახმარებით. სუფთა წყალს ფერი არ აქვს. ჩასხმული შავ ბოთლში, იგი ჩანს შავი. ჩასხმული წითელ ბოთლში, იგი ჩანს წითელი. წყალი არ ხდება წითელი ან შავი; ფერი არის იმის გამო რაც ჩვენ მას გავუკეთეთ. როდესაც ფული, მეცნიერება, ნიჭიერება და გონებახვილობა დაუფლებულია ადამიანების მიერ, ვისშიც რაჯასი (ვნება, ემოცია, ექსტრავერტული ხარისხები) ჭარბობს, ესები ხელს უწყობს სიძულვილს, ამბიციას და ვნებას. როდესაც დაუფლებულია ადამიანების მიერ ვისშიც თამასი (სიზარმაცე, გონებაჩლუნგობა და ამპარტავნება) ჭარბობს, ესები ხელს უწყობს სიძუნწეს, სიხარბეს და შურს. როდესაც დაუფლებულია ადამიანების მიერ, ვისშიც სატვა (სიმშვიდე, წონასწორობა, სიწმინდე) ჭარბობს, ესები ხელს უწყობს სიყვარულს, თანაგრძნობას, ბიძგებს მსახურებაზე, მთელი კაცობრიობის ერთიანობას და მსოფლიო მშვიდობას. ხასიათის ამაღლება სატვას სტადიაში არის მოვალეობა, რასაც თითოეული აკისრებს საკუთარ თავს. ეს არის გზა; ეს არის რეალური მიზანი. თქვენ უნდა ეცადოთ შეუჩერებლად გაიაროთ გზა და მიაღწიოთ მიზანს.
-ღმერთის საუბარი, 1985 წლის 23 ნოემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 15 ივნისი.
არის თანდაყოლილი ბოროტება სიმდიდრის შეგროვებაში ან ცოდნის შეძენაში? ბჰაგავანი სიყვარულით ნათელყოფს დღეს ჩვენთვის მარტივი მაგალითით.
ღმერთი არის ადამიანის სიცოცხლის ერთადერთი მრჩენელი – საფუძველი, სტრუქტურა, დასრულება. ფული ვერ დაეხმარება კაცს ღმრთისმოსაობის კულტივირებაში და შერწყმაში ღმერთში, წყაროში. სწავლულობაც ასევე არის თანაბრად უძლური. უპანიშადი აცხადებს რომ სიკვდილისგან გათავისუფლება არ შეიძლება მიღწეული იყოს არც საქმეებში ჩახლართვით, არც ადამიანის შთამომავლობით, არც სიმდიდრის დაგროვებით. იგი შეიძლება მოპოვებული იყოს მხოლოდ ტიაგას (უარყოფის, განცალკევების, უდარდელობის, ხელჩაქნევის აქტების) მეშვეობით. სამწუხაროა რომ ეს გაფრთხილება არ არის ყურადღებული და კაცი დაკავებულია უბრალოდ ხელის წავლებითა და ხელის ჩაჭიდებით. შედეგად ის იტანჯება უფრო და უფრო მეტი ბორკილებით, რომლებიც მჭიდროვდება და მჭიდროვდება. საუკეთესო საშუალება ამ ბედისგან თავის დასაღწევად არის თავის შეფარება კეთილთა და ღმრთისმოსავთა საზოგადოებაში, და სვლა მათი სასიკეთო გზით.
-ღმერთის საუბარი, 1985 წლის 23 ნოემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 16 ივნისი.
როგორ შეიძლება ჩვენ გავავრცელოთ ადამიანური ფასეულობების პრაქტიკა მსოფლიოში დღეს? ბჰაგავანი ნათლად განმარტავს, განსაკუთრებულად მოუწოდებს ახალგაზრდებს ბრძნულად იმოქმედონ და გამოისყიდონ თავიანთი თავი და საზოგადოება.
ადამიანური ფასელობები შეიძლება იყოს განვითარებული მხოლოდ სულიერი პრაქტიკით და არავითარი სხვა საშუალებით. მხოლოდ მაშინ როცა თესლი არის ჩარგული მიწაში და მორწყული შეძლებს იგი აღმოცენებას და გაზრდას ნერგიდან დიდ ხედ. მაგრამ თუ თესლი ინახება თუნუქის ქილაში და წყალი აქვს დასხმული, იგი მხოლოდ ლპება. ასევეა ადამიანურ ფასეულობებთან, მხოლოდ მაშინ როცა ესები ჩანერგილია გულში რომელიც არის წმინდა და სულიერი და აღიზრდება იქ, ესები აყვავდება და გაბრწყინდება მთელი თავიანთი ბრწყინვალებით. საუბედუროდ, დღეს კაცის გული სავსეა ვიწრო ეგოისტური საზრუნავებით. მისი სიყვარული შემოიფარგლება მხოლოდ საკუთარი თავითა და მისი უახლოესი მოკეთე ნათესავებით. ის ვერ აცნობიერებს რომ მისი და მისი ოჯახის კეთილდღეობა დამოკიდებულია საზოგადოების კეთილდღეობაზე. ეს ურთიერთკავშირი უნდა იყოს ჩაჭიდებული სტუდენტების მიერ. მათ უნდა მიიღონ მტკიცე გადაწყვეტილება, თავის არიდების ეგოიზმსა და თვითდაინტერესებაზე და მიუძღვნან თავი საზოგადოების მსახურებას. როცა საზოგადოებას კარგად გააქვს თავი, ერიც ასევე იქნება აყვავებული.
-ღმერთის საუბარი, 1992 წლის 22 მაისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 17 ივნისი.
როცა ჩვენ ვნებივრდებით ღმერთის თაყვანისცემის სხვადასხვა ფორმებში, ჩვენ როგორ უნდა გადავიდეთ შემდეგ დონეზე და რატომ არის ეს ტრანსფორმაცია აუცილებელი? ბჰაგავანი სიყვარულით გვმოძღვრავს ჩვენ დღეს.
იესვარას პრინციპს აქვს ორი ასპექტი. ერთი არის საგუნა საკარა (ატრიბუტებიანი და ფორმიანი) და მეორე არის ნირგუნა ნირაკარა (უატრიბუტებო და უფორმო). ჭკუასთან და აზრებთან ასოცირებული და მოპასუხე ადამიანების სიხარულსა და მწუხარებაზე, ტკივილსა და ტანჯვაზე, ღმრთაებრიობის სხვადასხვა ფორმები იქნა ვიზუალიზებული. ეს არის იესვარას საგუნა და საკარა ასპექტები. ამ კონტექსტში ჩვენ გვაქვს სამება – ბრაჰმა, ვიშნუ და მაჰესვარა. ეს ასოცირდება სამ გუნასთან ან ატრიბუტთან – რაჯასთან, სათთვასთან და თამასთან. რაჯასი ასოცირდება ბრაჰმასთან, სათვა ვიშნუსთან და თამასი შივასთან. ბრაჰმა წარმოდგენილია ბგერით “ა”. ბგერა “უ” არის ვიშნუს ცხადად ნაჩვენები ფორმა. და “მ” არის შივას პრინციპის ფორმა. ეს სამი ფორმა არ არის მუდმივი, რადგან ნებისმიერი რამე რასაც აქვს ფორმა, არ შეიძლება იყოს მუდმივი. ეს ფიზიკური ფორმები არის ილუზიის ფორმები, აზრების შედეგი, გონებრივი მიდრეკილებების გამოხატულებები. მაგრამ არის ერთი მარცვალი შედგენილი “ა”, “უ” და “მ”-სგან, რომელიც არის ერთი ფუძედდებული სამივე ფორმის – ეს არის ომკარა. რა რაოდენობის დაბადებაც კი ჩვენ შეიძლება მივიღოთ და რამდენად ხანგრძლივადაც კი ჩვენ შეიძლება გავაგრძელოთ ამ სამი ფორმის თაყვანისცემა, ჩვენ ვერ ვიქნებით შემძლე გავთავისუფლების საკუთარი თავის დაბადებისა და სიკვდილის ციკლისგან. თუ ადამიანს სურს თავი აარიდოს დაბადებას სამუდამოდ, მან უნდა სცეს თაყვანი ნირგუნა ნირაკარას, უფორმო და უატრიბუტო პრინციპს, რაც წარმოდგენილია ომკარათი.
-ღმერთის საუბარი, 1985 წლის 17 თებერვალი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 18 ივნისი.
როგორ შეუძლია ინდივიდს ან ჯივათმას მიაღწიოს უზენაესს ან პარამათმას? არის ეს ორი ჭეშმარიტად განსხვავებული არსება? ბჰაგავანი ნათლად ხსნის მოგზაურობას რასაც თითოეული ინდივიდი უნდა შეუდგეს.
მხოლოდ ომკარას პრინციპის თაყვანისცემით, ჩვენ შეგვიძლია თავი დავაღწიოთ დაბადებებს. მხოლოდ როცა ჩვენ მოვიცილებთ დაბადებებს, შეგვიძლია ჩვენ მოვიშოროთ კარმა ან მოქმედება. მხოლოდ მაშინ როცა ჩვენ მოვცილდებით მოქმედებებს, ჩვენ ვიქნებით თავისუფალი ილუზიისგან რომ სამყარო არის რეალური. როდესაც ჩვენ გავთავისუფლდებით ილუზიისგან, შემდეგ ჩვენ ასევე ვიქნებით თავისუფალი მაიას მცდარობისგან. და მხოლოდ როცა ჩვენ ვიქნებით თავისუფალი მაიასგან, ჩვენ ვიქნებით თავისუფალი დარდისგან. და როცა ჩვენ ვიქნებით თავისუფალი დარდისგან, ჩვენ ვიქნებით შემძლე მივაღწიოთ პარათათვას, ტრანსცენდენტ პრინციპს. ეს შეიძლება ასევე აღიწეროს როგორც პარამათმა (უზენაესი სული). იმიტომ რომ ათმა ინდივიდში აღწევს და ერწყმება ტრანსცენდენტალში (პარაში), მას ეწოდება პარამათმა. როდესაც ჭკუის ტენდენციები ერწყმის პარათათვას, იგი იღებს პარამათმას ფორმას. ჯივათმა და პარამათმა არ არის ორი განსხვავებული არსება. ჯივათმას დამახასიათებელია სიცოცხლის ფლანგვა მიწიერ რამეებში და ჭკუის ასოცირება ამ ფენომენალურ მსოფლიოსთან. ეს არის ექსტერნალიზებული ხედვა, რომელიც სავსეა ილუზიითა და სიცრუით. თუ თქვენ შეატრიალებთ თქვენს ჭკუას შიგნით, იგი იქნება თავისუფალი ილუზიისგან. როდესაც იგი არის ასოცირებული ილუზიასთან, ეს არის ჯივა თათვა. როდესაც იგი თავისუფალია ილუზიისა და სიცრუისგან, მაშინ იგი ერთიანია პარამათმა თათვასთან.
-ღმერთის საუბარი, 1985 წლის 17 თებერვალი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 19 ივნისი.
რა არის საიმედო გზა ღმერთის მადლის მოსაპოვებლად? ბჰაგავანი შთაგვაგონებს ჩვენ დღეს დიდი ერთგულის, კანაკა დასას მაგალითით.
არსებობდა კანაკა, დაბადებული დაბალ კასტაში. ის იყო მგზნებარე ერთგული, აუტანელი ტკივილით მოწყურებული კრიშნას ნახვაზე. ასე რომ, ის წავიდა უდუპში, სადაც არის კრიშნას ცნობილი ტაძარი, დაარსებული დიდი ბრძენის, თავად მადჰვაჩარიას მიერ. დაბადებულს მდაბიოდ, მას არ შეეძლო ტაძარში შესვლა და კრიშნას მომხიბვლელი კერპის ნახვა. ის იდგა გარეთა კარის წინ, მაგრამ კერპი დროშის ბოძით იყო დამალული სალოცავის წინ. მან შემოიარა გარე კედელი და ეძებდა ნაპრალს ქვებს შორის რითაც მას შეეძლო მკრთალად თვალის მოკვრა. მან დაინახა, რომ ქვა ფხვიერი იყო: თავისი თითებით, მან გამოთხარა კირდუღაბი და გააკეთა ვიწრო ნაპრალი, და როცა მან მოუთმენლად შეიხედა, დაინახა მხოლოდ კერპის ზურგი. მაგრამ ის იყო აღფრთოვანებული! ის ცეკვავდა ექსტაზში, მღეროდა კრშნას დიდებას. სწორედ ამ მომენტში კერპი მიბრუნდა მისკენ და კრიშნამ აჩუქა მას თავისი ხიბლისა და უდიდებულესობის სრული ხილვა. მისი ლტოლვა დაჯილდოვდა წყალობით. ლტოლვას მიჰყავს დანებებასთან, და დანებება იძლევა უმაღლეს სიხარულს. დაუტოვთ ყველაფერი მის ნებას, კეთილად მიიღეთ რაც კი ხდება, სასიამოვნო იქნება თუ მტკივნეული.
-ღმერთის საუბარი, 1969 წლის 29 ივლისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 20 ივნისი.
რა უნდა გავაკეთოთ ჩვენ იმისთვის რომ ეს სიცოცხლე, რომელიც მარშს სიკვდილისკენ, გარდაიქმნას მარშში უკვდავებისკენ? ბჰაგავანი შთაგვაგონებს ჩვენ ციტირებით ბრიჰადარანიაკა უპანიშადის ნაამბობიდან.
უპანიშადები ამბობს რომ ჭექა ასწავლის და, და, დჰას. დაია (თანაგრძნობა) ოგრების მიმართ, დამა (თვითკონტროლი) ღმერთების მიმართ და დჰარმა კაცების მიმართ. ახლა, რადგან ადამიანი არის სამივე – ნაწილი ოგრე, ნაწილი ღმერთი, ნაწილი ადამიანი – მან თვით უნდა აპრაქტიკოს სამივე; დაია (იყავი კეთილი ყველას მიმართ), დამა (იყავი შენი ჭკუისა და გრძნობების ბატონი) და დჰარმა (იყავი მუდამ ფრთხილად სწორ გზაზე) – ეს არის რჩევა მოცემული ციდან ჭექის ხმაში. ყოველი კაცის მოგზაურობა არის სასაფლაოსკენ; ყოველ დღეს მიჰყავხართ თქვენ ახლოს სიკვდილის მომენტთან. ასე რომ, ნუ გადადებთ მოვალეობას რომელიც თქვენ უნდა შეასრულოთ თქვენი ხანგრძლივი სიკეთისთვის. შეიცანით რომ თქვენ ხართ შივა (ღმერთი), რომ არ გახდეთ თქვენ შავა (ცხედარი); ეს გიხსნით თქვენ შემდეგი სიკვდილებისგან. პირველი, რამ რაც თქვენ უნდა გააკეთოთ აღსაბეჭდად თქვენს ჭკუაში რეალობის არის ღმერთის სახელის წარმოთქმა და ფიქრი მის დიდებაზე ჭკუაში ასე რომ ენამ არ იხეტიალოს მცირე თემებში ან ჭკუამ არ წაგიყვანოთ თქვენ დაბალ ველებში!
-ღმერთის საუბარი, 1965 წლის 24 მარტი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 21 ივნისი.
რისი მიღწევა შეგვიძლია ჩვენ ჩვენი ჭკუით და რა შეიძლება მოხდეს ასევე თუ ჩვენ არ ვიცით როგორ ვიყენებთ მას? ბჰაგავანი სიყვარულით გვიხსნის ჩვენ დღეს.
ჭკუის დახმარებით კაცს შეუძლია ამაღლდეს ადამიანური დონიდან ღმრთაებრიობის უმაღლეს დონემდე. მაგრამ მას ასევე შეუძლია დაეშვას ცხოველურ ბუნებამდე ან დემონურ დონეზე. როგორც კი თქვენ მიმართავთ ჭკუას მიწიერი საგნებისკენ იგი მიდრეკილი იქნება გასახდომად ცხოველად და დემონად ბუნებით. თუ ჭკუა არის მიმართული ზევით ღმერთისკენ და განთავისუფლებულია აზროვნების პროცესებისგან, იგი მიდრეკილებას იღებს შერწყმაზე ნირგუნასთან, ნირაკარასთან და ხდება თავისუფალი. ყველაზე მნიშვნელოვანი მიზეზი მონობისთვის არის ზედმეტი თავისუფლების მიცემა ჭკუაზე. მაგალითად, როდესაც ცხოველი არის მიბმული ბოძზე, იგი ვერ შეძლებს სხვა ადგილას წასვლას და უსიამოვნების გამოწვევას. იგი ვერ იქნება შემძლე გამოავლინოს ბრაზი, ძალადობა ან ზიანი მიაყენოს ვინმეს. მაგრამ თუ იგი იქნება გაშვებული, მას შეეძლება ხეტიალი სხვადასხვა მინდვრებში, განადგურება მოსავალის და სხვებზე ზიანის მიყენება. იგი იცემება მის მიერ მიყენებული ზიანის გამო. მსგავსად, ჭკუა უნდა იყოს შეკავებული გარკვეული წესებითა და საზღვრებით. სანამ კაცი ცხოვრობს გარკვეულ საზღვრებსა და დისციპლინებში, წესებსა და რეგულირებებში, ის იქნება შემძლე შეინარჩუნოს კარგი სახელი და გაატაროს ბედნიერი და სასარგებლო ცხოვრება.
-ღმერთის საუბარი, 1985 წლის 17 თებერვალი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 22 ივნისი.
რა როლი აქვს პრაკრიტს ანუ ფენომენალურ მსოფლიოს ჩვენს სულიერ მოგზაურობაში? ბჰაგავანი ლამაზად განმარტავს დღეს, დასამახსოვრებელი მაგალითით..
თავდაპირველად ვართ მხოლოდ ორი არსება: “მე” და “შენ”, ტატ და ტვამ, აჰამი და ბრაჰმა. მაგრამ მესამე, ეს პრაკრიტი (მსოფლიო), მოვიდა შუაში, უფრო სწორად, გვატყუებს ჩვენ როგორც მყოფებს შუაში. თქვენ იცნობთ რამდენიმე ადამიანს ვისაც მიაქვთ ქორწინების წინადადებები, შუამავლებს. ისინი მიდიან პატარძლის მშობლებთან და სთავაზობენ სასიძოს და ადიდებენ მას ცებამდე და ქმნიან ნდობას მათ დასაჯერებლად ქალიშვილს ქორწინებაზე; შემდეგ ისინი მიდიან სასიძოს სოფელში და არწმუნებენ ამ მხარეს, რომ დაჟინებით მოითხოვონ დიდი თანხა, როგორც ქორწინების გამო ქონების გამგებლობის აქტი პირველი მხარის დათანხმებამდე ქალიშვილის მიღებაზე; როდესაც ბოლოს ქორწინება დასრულებულია, ისინი უჩინარდებიან. პრაკრიტი არის როგორც ეს შუამავალი. როდესაც “მე” და “შენ” ვერთიანდებით, პრაკრიტი ქრება. მისი როლი არის აღმოგაჩინოს „შენ“ „მე“-ზე, სულ ეს არის. სინამდვილეში, „მე“ არის ისეთივე ბუნების როგორიც „შენ“, როგორც მდინარე და ზღვა, ან როგორც ტალღა და ზღვა.
-ღმერთის საუბარი, 1965 წლის 24 მარტი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 23 ივნისი.
რა არის ის პროგრესი რასაც ჩვენ უნდა მივაღწიოთ და როგორ შეგვიძლია ჩვენ მოვიპოვოთ ღმერთის მადლი ამ მცდელობაში? ბჰაგავანი სიყვარულით გვმოძღვრობს ჩვენ დღეს.
სიყვარული გარდაიქმნება შხამად თუ სიძულვილი აბინძურებს მას. გიყვარდეთ ზოგიერთი, მაგრამ არ შეიძულოთ დანარჩენები, რადგან ეს სიძულვილი შელახავს სიყვარულს და გახდის მას მომაკვდავს. სიყვარული ავტომატურად მოდის რეალიზებულ სულში; მაგრამ სულიერმა ასპირანტმა უნდა კულტივიროს იგი მსახურებისა და ათმანის ერთიანობის გამოკვლევის მეშვეობით. სიყვარული უნდა მოედინებოდეს არა ენიდან, ან თავიდან მხოლოდ, არამედ უმთავრესად გულიდან. თქვენ იღებთ ნიშნებს, რასაც თქვენი პასუხები გამოცდაზე იმსახურებს, არც მეტს, არც ნაკლებს. ზოგჯერ, თუ თქვენ გარანტირებთ მხოლოდ 5-ს ან 6-ს 100-დან, 5 ან 6-იც კი შესაძლოა გაუქმდეს და სწორედ ნული დაგენიშნოთ. რადგან, არ არის ბევრი არჩევანი ნულსა და 5-ს ან 6-ს შორის, რის შეგროვების შემძლეც თქვენ იყავით. მაგრამ, თუ თქვენ მიიღებთ რიცხვს ძალიან ახლოს იმ მინიმალურთან, რაც საჭიროა ჩაბარებისთვის, 2 ან 3 რაც თქვენ არ გყოფნით, დაემატება მოწყალების ნიშნად და თქვენ დიდი ალბათობით იქნებით დაწინაურებული. ეს არის მართალი სადჰანაზეც ასევე. უხეირო პროგრესი მასში არის ისეთივე ცუდი როგორც მარცხი, მაშინ როცა კარგი პროგრესი დაფასდება და მადლი წაგიყვანთ თქვენ გავლით.
-ღმერთის საუბარი, 1969 წლის 29 ივლისი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 24 ივნისი.
როცა ჩვენ გავდივართ ცხოვრების კაპრიზების გავლით, რა არის უჭკნობი გზავნილი რაც ჩვენ უნდა გვქონდეს ჩვენს გზამკვლევად? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ დღეს ასე რომ ჩვენ შევძლოთ ცხოვრება სიწმინდით.
თქვენ არ უნდა იყოთ შემცდარი სიამოვნებით მიღებულით ქონებიდან, პოზიციიდან ან კეთილდღეობიდან. ეს არის გარდამავალი რამეები, რაც მოდის და მიდის. ტკივილი და სიამოვნება არის შემთხვევითი ადამიანის არსებობისთვის, როგორც ნაცნობები და ნათესავები. კაცი უნდა ცდილობდეს გაცნობიერებას თავისი ჭეშმარიტი ბუნების, განცადას მისი თანდაყოლილი ღმრთაებრიობის, და არ ნებდებოდეს მომენტის ცდუნებებზე. ტკივილიც და სიამოვნებაც ორივე არის მატყუარი. კაცმა არ უნდა ანებოს თავის თავს იყოს გზასაცდენილი მათით. „მე“ სცილდება დროსა და სივრცეს. ის არის მარადიული და უცვლელი. გამოკვლევა მე-ს ბუნებაში არის მრავალწლიანი ფილოსოფიის გზავნილი. ის ასევე არის კაცის უპირველესი მოვალეობა. ბრძენებმა განაცხადეს, რომ ტანი არის მალფუჭებადი ნაჭრის ტომარა, სავსე სნეულებებით. მასზე მიჯაჭვულობაზე უარის თქმით, კაცმა უნდა ეძებოს თავშესაფარი ღმერთში. ხუთ ელემენტს შეუძლია ზეიმოქმედოს მხოლოდ ტანზე, მაგრამ ვერ ექნება ვერავითარი გავლენა სულზე.
-ღმერთის საუბარი, 1986 წლის 23 ნოემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 25 ივნისი.
როცა ჩვენ გავდივართ ცხოვრების კაპრიზების გავლით, რა არის უჭკნობი გზავნილი რაც ჩვენ უნდა გვქონდეს ჩვენს გზამკვლევად? ბჰაგავანი სიყვარულით გვახსენებს ჩვენ დღეს ასე რომ ჩვენ შევძლოთ ცხოვრება სიწმინდით.
საის სიმდიდრე არის სუფთა, უანგარო და უსაზღვრო სიყვარული. ეს არის ჭეშმარიტება. ეს არ არის შენობები რასაც თქვენ ხედავთ საის სიმდიდრე. ეს არის წმინდა, უანგარო სიყვარული მარტო. თქვენ უნდა მიიღოთ მემკვიდრეობით ეს სიყვარული, შეავსოთ საკუთარი თავი ამით და შესთავაზოთ იგი მსოფლიოს. ეს არის თქვენი უმაღლესი პასუხისმგებლობა როგორც საის ერთგულების. რა არის ის რაც თქვენ შეგიძლიათ შესთავაზოთ უფალს ვინც არის ყოვლისშემძლე, ყველგანმყოფი და ყოვლისმცოდნე? სხვადასხვა ნივთები რასაც თქვენ სთავაზობთ ღმერთს მოცემულია ილუზიიდან. შეიძლება უფალი ვინც ავსებს სამყაროს იყოს შეზღუდული ტაძრით? მას ვისაც აქვს მილიარდი მზის ელვარება, რა ლამპა შეგიძლიათ თქვენ აუნთოთ? მისი ჭეშმარიტება არის ბრაჰმასა და ჰარას გაგების მიღმა. როგორ შეუძლიათ სხვებს მისი გაგება? რა სახელი შეიძლება დაერქვას მას ვინც არის ყველაფერი? რა საკვები შეგიძლიათ შესთავაზოთ თქვენ მას ვისაც უკავია კოსმოსი თავის მუცელში? თქვენ ხდებით ერთგული თქვენი საკუთარი გულისთვის. რა სახელით ან ფორმითაც გინდათ თქვენ თაყვანი სცეთ უფალს, ის გიპასუხებთ. ის არის ყველაფრის მომმარაგებელი, ვინც ასრულებს ყველა ნატვრას. როგორიც გინდა იყოს ერთგული გაჭირვებაში თუ რამე ნივთისკენ მლტოლველი, მაძიებელი თუ ჯნანი, ღმერთი პასუხობს მისი ერთგულების ზომის შესაბამისად.
-ღმერთის საუბარი, 1986 წლის 23 ნოემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 26 ივნისი.
რა არის ბალანსი ცხოვრებაში რაც ჩვენ ყველამ უნდა დავიჭიროთ? ბჰაგავანი სიყვარულით განმარტავს ასე რომ ჩვენ შევძლოთ მარში ჩვენი მიზნისკენ.
ადამიანი დადის ორი ფეხით: იჰა და პარა (ეს მსოფლიო და სხვა), დჰარმა და ბრაჰმანი, უბიწოება და ღმერთი! თუ ის მთლიანად არის ჩაფლული ამ მსოფლიოში, ის ირჩევს დაბრკოლებით მოგზაურობას მთელი თავისი ცხოვრება; ერთ ფეხზე ხტუნვით. ეს სავსეა უსიამოვნებით; ის შეიძლება დაეცეს ნებისმიერ წამს და მოიტეხოს მისი წვივი. და ის აკეთებს! სათნოება ამ მსოფლიოში და ღმრთისმოსაობა სიკვდილის შემდეგ სიცოცხლისთვის – თანაბარი ყურადღება ორივეს მიმართ და სიფხიზლე ნაბიჯის გადადგმისას, თითოეული ფეხით – ესები აუცილებელია ცხოვრებით ბედნიერი მოგზაურობისთვის! თქვენ უნდა გადადგათ მარჯვენა ფეხი, ბრაჰმანის ნაბიჯი, როდესაც თქვენ შედიხართ რეალიზების რეგიონში. თქვენი გრძნობები უნდა იყოს დაპყრობილი იმ დროს. “გო” ნიშნავს “გრძნობებს” და “გო-პი” ნიშნავს ადამიანს, რომელმაც დაიმორჩილა გრძნობები, დანებების შედეგად გო-პალასადმი, გო-ს (გრძნობების) ბატონისადმი. კრიშნამ ერთხელ უთხრა არჯუნას რომ მას შეუძლია შევიდეს ვრაჯამანდალაში (რეგიონში, სადაც გოპები ცხოვრობდნენ), მხოლოდ მისი ემოციებსა და იმპულსებს დაუფლებისა და გრძნობების დამორჩილებაზე მისი სწრაფვის შემდეგ!
-ღმერთის საუბარი, 1968 წლის 13 იანვარი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 27 ივნისი.
რა არის ადამიანური ფასეულობების კულტივირება? ბჰაგავანი სიყვარულით და ნათლად გვიხსნის ჩვენ დღეს.
კაცობრიობას აქვს მილიონობით წლის ისტორია. მაგრამ კაცობრიობამ ჯერ კიდევ ვერ გააცნობიერა კაცობრიობის სიდიადე. ყველა ამ წლის შემდეგ კაცი აქამდე უძლურია პასუხი გასცეს კითხვაზე: „რა არის ადამიანური ფასეულობები? კაცები სწავლობენ წიგნებს, ისმენენ საუბრებს, განიცდიან მოგებასა და ზარალს, სიხარულსა და მწუხარებას და ა.შ. მაგრამ ეს ყველაფერი არ აძლევს მათ მყარ ჩაჭიდებას იმაზე რაც არის მუდმივი ცხოვრებაში. თუ მათ გამართლებული ექნებათ ეს ჩაჭიდება ისინი გააცნობიერებდნენ რომ მსოფლიო არის ერთი ოჯახი. ვედები ასწავლის ერთი ადამიანური ოჯახის კონცეფციას. ვედები აცხადებს რომ ბრიჰატს (უმაღლეს კოსმიურ პრინციპს) არ აქვს საზღვრები. ეს არის უსასრულო. კაცობრიობას ასევე არ აქვს საზღვრები ან ბარიერები. სინამდვილეში, არ არსებობს ბარიერები კაცობრიობასა და ცოცხალ არსებათა სხვა სახეობებს შორის როგორიცაა ფრინველები, მხეცები და მწერები, და თუნდაც ხეები. ყველა მათგანი ეკუთვნის ცოცხალ არსებათა ერთ ოჯახს. სიცოცხლის ხეში კაცი ჩნდება მრავალი ფორმით – როგორც ცხოველი, ფრინველი და მწერი. ყველა ამ ფორმაში ის განიცდის თავის ღმრთაებრივ არსს. ყოველი კაცისთვის არსებობს ოთხი დედა. პირველი დედა არის სატიამ (ჭეშმარიტება). მეორე დედა არის დჰარმამ (უბიწოება). მესამე არის პრემა (სიყვარული). მეოთხე არის შანტი (მშვიდობა). კაცმა უნდა იცხოვროს ისეთი მანერით როგორითაც ის სიამოვნებას მიანიჭებს ოთხივე დედას.
-ღმერთის საუბარი, 1997 წლის 25 დეკემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 28 ივნისი.
რა არის წმინდა უმწიკვლო ბჰაკტის სიდიადე? ბჰაგავანი სიყვარულით ააშკარავებს მოთხრობით ბჰაგავატამიდან დღეს.
ნარადამ დაინახა ქალი, მოკაშკაშე როგორც ვარსკვლავი, დაკარგული მედიტირებაში; ის გაოცდა ბრწყინვალების ჰალოებზე მისი გვირგვინის გარშემო. ნარადას უნდოდა სცოდნოდა მას შეეძლო მიღწევა გამოცდილების ამ სიღრმის თავისი კარიერის რომელიმე დროს. მისმა ყოფნამ ქალი გააღვიძა და როცა გამოელაპარაკა, ქალმა გამოავლინა თავისი ვინაობა. ის იყო ბრაჰმა-ვიდია-დევატა (რეალობის გაცნობიერებულობის მეცნიერების ქალღმერთი), ჭეშმარიტება, რასაც ჯნანა (სიბრძნე) ავლენს! ნარადას გაოცება გაორმაგდა ამ გულის გადაშლით. “შენ რაში გჭირდება მედიტირება? რისთვის ეს ინტენსიური დჰიანა (მედიტირება), რამაც დაადუმა მთელი ბუნება შენს ირგვლივ? შენ რაზე მედიტირებ?” ჰკითხა მან. ქალმა განაცხადა: “მე ძლიერ მწადია კრიშნას ლოტოსის ტერფებზე ფიქრის უზენაესი სიხარული; მე ვმედიტირებ ამაზე და თავს ვაქცევ გოპიდ, ვინც მას ჩაბარდა”. ასეთია სიტკბოება მიღებადი ამ ჭვრეტით, ამ ბჰაკტით (ერთგულებით).
-ღმერთის საუბარი, 1968 წლის 13 იანვარი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 29 ივნისი.
რას უნდა ვესწრაფოთ ჩვენ ყველა დასაპყობად და რატომ? რა იარაღი გვაქვს ჩვენზე გადმოცემული ამისთვის? ბჰაგავანი სიყვარულით გვმოძღვრავს ჩვენ დღეს.
ერთხელ, ტოტაკამ, ბრძენ შანკარას მოწაფემ იკითხა: “მოძღვარო, ვინ შეიძლება ჩაითვალოს ამქვეყნად ყველაზე დიდ დამპყრობლად?” შანკარაჩარიამ უპასუხა: “მხოლოდ ადამიანი ვინც მიაღწია ბატონობას თავის გრძნობებზე არის უდიდესი დამპყრობელი – არა ისინი ვისაც შეუძლია დაიპყროს სამეფოები, ჰიმალაების კლდეები ან დაეუფლოს ყველა ცოდნას.” პრაჰლადამ უთხრა თავის მამას, ჰირანიაკაშიპუს: “შენ გინდა დაიპყრო სამი სამყარო, მაგრამ შენ ხარ წარუმატებელი შენი გრძნობების დაპყრობაში”. მას ვისაც არ დაუძლევია თავისი შინაგანი მტრები როგორიცაა სიბრაზე, სიძულვილი და ა.შ., როგორ შეიძლება მას ჰქონდეს იმედი მისი გარეგანი მტრების დაპყრობის. შინაგანი მტრების დაპყრობა შესაძლებელია მხოლოდ ერთი საშუალებით – სიყვარულით! არსებითია ჩვენი ცხოვრება გავხადოთ ღირებული სიყვარულის პრაქტიკით, ექვსი შინაგანი მტრის (რისხვა, შური და ა.შ.) დამორჩილებით, და ყველა ჩვენი მოქმედების ღმერთისთვის მიძღვნით. მსოფლიო არის არეულობაში. ამ ვითარებაში, ყველა ერთგულის მოვალეობაა გააცნობიეროს ღმერთის მამობა და ადამიანთა ძმობა და დაუპირისპირდეს ბოროტ ძალებს უამრავი უსიამოვნების მიმნიჭებლებს კაცობრიობაზე. დახმარებითვის მიმართეთ სიყვარულის ძლიერ იარაღს, ეცადეთ ემსახუროთ კაცობრიობას და ამოძირკვეთ ძალადობისა და ბიწიერების ძალები.
-ღმერთის საუბარი, 1986 წლის 23 ნოემბერი.
საი შთაგვაგონებს პრაშანტი ნილაიამიდან
2024 წლის 30 ივნისი.
ჩვენ რატომ უნდა ვაპრაქტიკოთ მოყვარული მსახურება ჩვენს ყოველდღიურ ცხოვრებაში? რა დამოკიდებულებით უნდა ვემსახუროთ ჩვენ და რატომ? ბჰაგავანი სიყვარულით გვასწავლის ჩვენ დღეს ციტირებეს რა მშვენიერ მაგალითებს ბუნებიდან.
ჩრდილოეთის მიმართულება ინდურ წერილებში ასოცირდება ღმერთებთან და, შესაბამისად, ექვსი თვე (უთთარაიანას, როდესაც მზე ჩრდილოეთისკენ მოძრაობს) განხილული არის სპეციალურად ვარგისად სადჰანასა და საზეიმო რიტუალებისთვის. მაგრამ, მე უნდა გითხრათ თქვენ რომ თქვენ უფრო მეტად დაკავშირებული უნდა იყოთ მზესთან თქვენს შიდა ცის კამარაზე ვიდრე ჩვენი გარე ცის სიღრმეებში. რა არის იგი სადჰანა რომელიც გაგზავნის შინაგან მზეს ღმერთობისკენ? ღმერთი არის დაფარული და გადაღობილი ეგოიზმის ღრუბლებით. ეგოიზმისგან თავის დაღწევა არის სადჰანა რაც უნდა იყოს პრაქტისებული. ისწავლეთ გაკვეთილი ხიდან. როცა იგი არის დამძიმებული ნაყოფით იგი არ სწევს თავის თავს მაღლა სიამაყით; იგი იღუნება დაბლა, და იხრება, ისე თითქოს არანაირ კრედიტს არ იღებს მისი ძალისხმევისთვის და თითქოს გეხმარებათ თქვენ ნაყოფის მოწყვეტაში. ისწავლეთ გაკვეთილი ფრინველებისგან. ისინი კვებავენ მათ, ვისაც არ შეუძლია შორს ფრენა; ჩიტი აყუჩებს კამეჩის ქავილს მისი დაკაწვრით თავისი ნისკარტით; ისინი ეხმარებიან და ემსახურებიან ერთმანეთს, ჯილდოზე ფიქრის გარეშე. მაშ, რამდენად უფრო ყურადღებიანი უნდა იყოს კაცი თავისი უმაღლესი უნარებითა და შესაძლებლობებით? მსახურება არის საუკეთესო წამალი ეგოიზმისთვის; ასე რომ, დასაქმდით მასში შესასუსტებლად ტკივილისა და მწუხარების რამდენადაც ეს თქვენ შეგიძლიათ.
-ღმერთის საუბარი, 1968 წლის 13 იანვარი.

სატია საი ბაბა